• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 29 Ιουλίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ο Εσπερινός του Αγίου Παντελεήμονος στην Καρδίτσα

27 Ιουλίου 2025
in Εκκλησία της Ελλάδος
Ο Εσπερινός του Αγίου Παντελεήμονος στην Καρδίτσα
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, το εσπέρας του Σαββάτου 26 Ιουλίου 2025, επί τη ιερά μνήμη του αγίου και ενδόξου μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος του ιαματικού, χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού και ομίλησε στο Ιερό Παρεκκλήσιο Αγίου Παντελεήμονος της ομωνύμου συνοικίας της πόλεως Καρδίτσης.

   Κατά την ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος ανέπτυξε θεολογικά και βιωματικά τον λόγο περί θείας κρίσεως, σωτηρίας και αγιότητος, αντλώντας παραδείγματα από τη ζωή του τιμώμενου Αγίου. Ανέφερε χαρακτηριστικά:

   «Βασική θέση και διδασκαλία της Εκκλησίας μας, της Ορθοδόξου δογματικής διδασκαλίας μας, αδελφοί μου, είναι ότι ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός δεν ήλθε στον κόσμο, ίνα κρίνει τον κόσμον, ἀλλ’ ίνα σωθεί ο κόσμος δι’ Αυτού. Έτσι ακριβώς το καταγράφει ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Ιωάννης στο Ευαγγέλιό του. Και μάλιστα ισχυροποιείται αυτή η θέσις της διδασκαλίας της Εκκλησίας μας για δύο λόγους.

   Ο πρώτος είναι, πάλι, όπως μας τον αποκαλύπτει ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός, το Ευαγγέλιο της Διαθήκης, όπως λέγεται, από το 16ο κεφάλαιο δηλαδή του κατά Ιωάννην Ιερού Ευαγγελίου, εκεί όπου ο Κύριος ομιλεί με τους μαθητές Του και το διαβάζουμε εμείς ως πρώτο Ευαγγέλιο της Ακολουθίας των Παθών, του Όρθρου δηλαδή της Αγίας και Μεγάλης Παρασκευής, την Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, όπου εκεί ο Κύριός μας αποκαλύπτει στους Μαθητές ότι «ὁ Θεός Πατήρ πάσαν τὴν κρίσιν ἔδωκεν τῷ Υἱῷ». Αυτός δηλαδή, ο οποίος θα μας κρίνει, εμάς, τους βεβαπτισμένους Ορθοδόξους Χριστιανούς είναι ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός. Και μάλιστα αυτό το γεγονός, του ότι ο ουράνιος Πατέρας έδωσε την κρίση στον Υιό, πάλι έχει την Ορθόδοξη δογματική του ερμηνεία. Διότι ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός είναι Θεάνθρωπος Κύριος, άνθρωπος και Θεός, ομοιοπαθής κατά το ανθρώπινον με εμάς. Άρα μπορεί να κατανοήσει την ανθρώπινη φύση, την ανθρώπινη κατάσταση, για να μπορέσει δικαίως να την κρίνει.

   Άρα λοιπόν, μέσα από αυτήν την πολύ συντετμημένη αναφορά, την οποία σας έκανα γύρω από την Ορθόδοξη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας, γνωρίζουμε ότι η κρίσις του κόσμου παραδίδεται στον Ιησού Χριστό. Και αυτό, γίνεται ακόμη – αν το θυμηθούμε λίγο όλοι μας – περισσότερο αντιληπτό, γιατί το ομολογούμε όλοι μας, με το Σύμβολο της Πίστεως, το «Πιστεύω», όπου λέμε ότι πιστεύουμε εἰς ἕνα Θεόν, καὶ εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, και και και… στα τελευταία άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως λέμε ότι ο Ιησούς Χριστός «θὰ ἔλθῃ κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς».

   Άρα, λοιπόν, η παρουσία – κατά την ένδοξη παρουσία, τη Δευτέρα – του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, σκοπό έχει να αποκατασταθούν οι άνθρωποι, να αποκατασταθεί η κτίσις, να αποκατασταθεί η δημιουργία του Θεού και να υπάρξει έτσι, δι’ αυτού του τρόπου, η βεβαιότητα ότι ο Ιησούς Χριστός θα κρίνει τον κόσμο.

   Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι φεύγουμε εμείς οι άνθρωποι από τα γεγονότα της Κρίσεως. Γιατί; Γιατί μας λέγει πάλι ο ίδιος ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός: «νῦν κρίσις τοῦ κόσμου ἐστί». Έτσι, τώρα – λέγει – είναι η κρίσις του κόσμου. «Ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω». Για τον διάβολο λέγει, ότι θα εκδιωχθεί ο διάβολος. Ποια είναι η κρίσις η τωρινή; Και πώς γίνεται η εκδίωξις του διαβόλου; Αυτό, λοιπόν, έρχονται να μας το απαντήσουν, στη ζωή της Εκκλησίας, οι Άγιοί μας. Οι άνθρωποι, οι Άγιοι της πίστεως, οι θεομένοι κατά χάριν άνθρωποι, οι οποίοι πίστεψαν εις το όνομα του Ιησού Χριστού, Τον εμπιστεύτηκαν, Τον ομολόγησαν με τη ζωή τους και πήραν το παράδειγμα του Ιησού Χριστού και Χριστοποιήθηκαν. Έγιναν, δηλαδή, οι ίδιοι Χριστοί, μικροί Χριστοί κατά χάριν.

   Και αν μελετήσουμε με πολλή προσοχή τον βίο του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος του Ιαματικού, Αναργύρου Ιατρού και θαυματουργού, θα δούμε πράγματι αυτή την πορεία, όπως την καταγράφει το Ευαγγέλιό μας και το πώς, δηλαδή, οι Άγιοι ακολουθούν την Ευαγγελική ζωή, ώστε με όλη τη ζωή τους να ομοιάσουν στον Κύριό μας τον Ιησού Χριστό. Και βλέπετε ότι μόνοι μας βάζουμε την κρίση μέσα στη ζωή μας. Τι σημαίνει αυτό; Κάνουμε παραλληλισμούς. Λέμε: «Αυτός είναι έτσι», «Ο άλλος είναι αλλιώς», «Εκείνη… εκείνο…», «Εκείνη το άλλο…» Να, λοιπόν, η κρίσις. Η κρίσις, όχι γιατί την κάνει ο Θεός. Όχι γιατί την κάνει ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός – που είναι δικό Του γεγονός το γεγονός της Κρίσεως – αλλά γιατί μέσα στην Εκκλησία έχει εγκατασταθεί το Άγιο Πνεύμα, το οποίον οδηγεί την Εκκλησία εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν, και έχουμε τη δυνατότητα να κρίνουμε, να επικρίνουμε – κακώς βέβαια, πολλές φορές, λάθος, σφαλερό λάθος – να επικρίνουμε εμείς, γιατί εμείς δεν είμαστε καλύτεροι από τους άλλους. Και είναι πολύ βασικό αυτό, το οποίο θα πρέπει να το μάθουμε και αυτό πνευματικά στη ζωή μας και παράλληλα να αναπτύσσεται η παρουσία μας μέσα στον χώρο της Εκκλησίας, γύρω από τα πράγματα του Θεού και του κόσμου, δηλαδή το πώς θα ενωθεί ο κόσμος με τον Θεό. Αυτό το οποίον έκαναν οι Άγιοι, όπως έκανε και ο Άγιος Παντελεήμων.

   Ο πατέρας του ήταν ειδωλολάτρης – το ακούσαμε και από τα Ιερά ψάλματα – παρότι εκείνος πίστευε στην ειδωλολατρική θρησκεία, ο Ιερός Παντολέων – γιατί αυτό ήταν το όνομά του, Παντολέων – αφού εσπούδασε την ιατρική επιστήμη στη Νικομήδεια και έγινε ένας πράγματι, για την εποχή εκείνη, εξαίρετος επιστήμονας ιατρός, παράλληλα, ο σημερινός Ιερομάρτυρας που εορτάσαμε το πρωί, ο Άγιος Ερμόλαος, τον κατήχησε, τον βάπτισε, τον οδήγησε στην διδασκαλία της Ορθοδόξου Πίστεως, και έγινε ο Παντολέων κοινωνός Θείας δόξης. Μετέσχε, δηλαδή, με τη γνώση του και με τη συναναστροφή του, εις την παρουσία του Ιησού Χριστού, αφού εγνώρισε τον Ιησού Χριστό. Και ξέρετε, όποιος γνωρίζει τον Ιησού Χριστό – όπως ερμηνεύεται η λέξη «γνώση», τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη – σημαίνει σχέση. Απέκτησε σχέση με τον Θεό. Συνομιλούσε και συνυπήρχε μαζί με τον Θεό. Γι’ αυτό και όλα τα υπόλοιπα στη ζωή του ήταν φυσικά, φυσιολογικά, απλά, και είχαν μια ουσιαστική εξέλιξη: γνώση της ιατρικής επιστήμης, γνώση του Θεού, γνώση των ανθρώπων.

   Ο Παντολέων – προσέξτε! – γίνεται Παντελεήμων! Ελεεί τους πάντες. Αυτό σημαίνει. Ανάργυρος Ιατρός: χωρίς να πληρώνεται, προσέφερε τις ιατρικές του γνώσεις και την ιατρική του επιστήμη εις τους ασθενείς της εποχής του. Και όχι μόνον εκεί, αλλά προχώρησε και περισσότερο, όταν πλέον έγινε γνωστή η πίστη του, όταν έγινε γνωστή η παρουσία του μέσα στα πράγματα του χώρου που ζούσε και όπου έκανε κάτι διαφορετικό από τους άλλους ιατρούς. Δηλαδή, να μην αμείβεται. Να προσφέρει τις υπηρεσίες του, τις ιατρικές του γνώσεις, όχι μόνο στους ανθρώπους με πολλή αγάπη και ανιδιοτελώς, αλλά ακόμη και στα ζώα, για να δείξει έτσι ότι όχι μόνον σέβεται, αλλά αγαπά και την κτίση του Θεού, τη δημιουργία του Θεού, τα δημιουργήματα του Θεού.

   Για δέστε λοιπόν τώρα, εάν βάλουμε τον εαυτό μας και τη σκέψη μας στον βίο του Αγίου Παντελεήμονος… Πόσο θα αρχίσουμε να κρίνουμε τον εαυτό μας! Τι κάναμε εμείς απ’ αυτό που έκανε ο Άγιος; Πώς συμπεριφερθήκαμε; Όταν μια οχιά δάγκωσε ένα βόδι και ψόφησε, εκείνος το ανέστησε. Όχι για να δείξει τη δύναμή του, αλλά για να το δώσει στον πτωχό ιδιοκτήτη του, για να μπορέσει να ζήσει την οικογένειά του.

   Βλέπετε, άλλα τα μέτρα του Θεού και των Αγίων, άλλα τα μέτρα τα δικά μας. Εμείς, αν είχαμε τέτοια δύναμη, θα το κάναμε για να κομπάσουμε. Γιατί είμαστε φιλόδοξοι. Είναι κι αυτό μέρος της ειδωλολατρίας. Η ειδωλολατρία δεν είναι τα άψυχα ξόανα, των Ολύμπιων θεών ή όσων άλλων κατασκευασμένων θεών υπάρχουν. Ειδωλολατρία είναι το πνεύμα της ειδωλολατρίας, που όπως μας καταγράφουν οι Πατέρες, είναι τρεις καταστάσεις: φιληδονία, φιλοχρηματία και φιλοδοξία. Οι Άγιοι – τότε και σήμερα – εναντιώνονται σε αυτήν την ειδωλολατρική κατάσταση που έχουν οι άνθρωποι στη ζωή τους. Ταυτίζονται με τον Θεό και, κατά συνέπεια, ταυτίζονται και με τους άλλους ανθρώπους. Γιατί ο Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί.

   Εμείς έχουμε αποκεκαλυμμένο Θεό, ο οποίος μας προσφέρθηκε και μας δόθηκε για μας! Για μας! «Χάριτι ἐστέ σεσωσμένοι», λέγει ο Απόστολος Παύλος. Με τη Χάρη του Θεού σωζόμαστε. Ούτε με νηστείες σωζόμαστε, ούτε με φιλανθρωπίες σωζόμαστε, ούτε αν κάνουμε τούτο ή εκείνο σωζόμαστε. Όλα αυτά χρειάζονται μεν, γιατί συνεπικουρούν. Τι συνεπικουρούν; Την πνευματική μας κατάσταση και ανύψωση ενώπιον του Θεού και ενώπιον των ανθρώπων. Αλλά η Χάρις και η Σωτηρία δι’ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐγένετο, και είναι δωρεά· μας προσφέρεται.

   Άρα, λοιπόν, ακόμη και οι Άγιοι της Πίστεώς μας είναι δωρεά του Θεού σε εμάς τους ανθρώπους. Και το καθετί που έχουμε στη ζωή μας είναι δωρεά του Θεού σε εμάς, τους ανθρώπους. Ο Άγιος Παντελεήμων – ο Παντολέων – έγινε Παντελεήμων, γιατί κι εκείνος αποφάσισε να δωρίσει το είναι του στους άλλους ανθρώπους. Και εμείς τώρα – μέσα στο κάμα, της 26ης και 27ης Ιουλίου, με αυτές τις μεγάλες υψηλές θερμοκρασίες – είμαστε εδώ απόψε, όλοι μας. Γιατί; Για να προσκυνήσουμε τον Άγιο, το ιερό του εικόνισμα, το ιερό του λείψανο, να πάρουμε χάρη από τη Χάρη του, αλλά και να προχωρήσουμε λίγο καλύτερα και ουσιαστικότερα πνευματικά εις τη ζωή μας. Να γίνουμε και εμείς Παντελεήμονες. Να ζήσουμε και εμείς αυτή τη χαρά του Χριστού και της αλληλοπεριχωρήσεως του Χριστού και των Αγίων στη ζωή της Εκκλησίας. Να, λοιπόν, πώς γίνεται η Κρίσις μέσα στην Εκκλησία.

   Ο Χριστός, όταν ενδόξως θα παρουσιαστεί για να μας κρίνει, θα κρίνει τον καθέναν από εμάς και την καθεμία από το μέτρο της αγάπης μας και της προσφοράς μας στους άλλους και στο κοινό καλό. Γιατί; Γιατί μας το είπε Εκείνος: «Όταν θα με ταΐσετε, και θα με ποτίσετε και θα με ενδύσετε, ως τον τελευταίο και έσχατο άνθρωπο, από εκείνους που δεν τους δίνει κανείς σημασία, τότε το κάματε σε Εμένα». Και ο Παντελεήμων αυτό έκανε. Δεν έκανε κάτι άλλο. Και ξέρετε, εκεί είναι η κρίσις του Θεού. Ο Θεός ακόμη δεν μας έχει κρίνει. Ακόμη και οι Άγιοι της Πίστεώς μας περιμένουν την κρίση του Θεού. Μπορεί για εμάς να είναι εγνωσμένα, χαριτωμένα πρόσωπα μέσα στον χώρο της Εκκλησίας και τους τιμούμε, αλλά περιμένουν την κρίση του Θεού. Ένα πρόσωπο δεν περιμένει τη Δευτέρα Παρουσία. Ένα πρόσωπο έχει κριθεί και δεν περιμένει να ξανακριθεί. Είναι η Κυρία Θεοτόκος, η οποία εκρίθη κατά την ώρα της συνομιλίας της με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, όταν της ανακοίνωσε ότι θα γεννήσει τον Υιό και Λόγο του Θεού, και του απάντησε: «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ῥῆμά σου».

   Έβγαλε από πάνω της οτιδήποτε ανθρώπινο, οποιαδήποτε ηδονή, οποιαδήποτε ευχαρίστηση, και παραδόθηκε ολόκληρη στον Θεό. Και ο Θεός της έδωσε αυτή τη δυνατότητα. Ποια; Να είναι Παναγία. Πάνω από όλους τους Αγίους. Να έχει την πληρότητα της αγιότητος. Μετέχουμε και εμείς σε αυτήν την αγιότητα. Γιατί η Παναγία είναι η μητέρα μας. Είναι μητέρα του Θεού, αλλά και μητέρα όλων των ανθρώπων. Και μετέχουμε σε αυτή τη δόξα της Παναγίας, όταν ζούμε βέβαια, όπως έζησε Εκείνη. Μετέχουμε στη ζωή και στη δόξα των Αγίων, όταν ζούμε και πορευόμαστε όπως έζησαν εκείνοι. Αυτό, λοιπόν, συνθέτει την παρουσία των Αγίων μέσα στη ζωή μας και μέσα στη ζωή της Εκκλησίας.

   Ο Άγιος Παντελεήμων ευεργετεῖ, γιατί πάντας ἐλεεῖ. Αλλά θα πρέπει κι εμείς να μάθουμε. Και για να μάθουμε, θα πρέπει να ψηλαφήσουμε πραγματικά και ουσιαστικά, μέσα στο βάθος των γεγονότων, τη ζωή του Αγίου· και να τον μιμηθούμε· και να ζητήσουμε από αυτόν να είναι παρών στη ζωή μας, να αλλάξει τον τρόπο της σκέψεώς μας, τις εγωπαθείς και ιδιοτελείς καταστάσεις μας· να μας αλλοιώσει, να μας χαριτώσει, να μας ενδυναμώσει, και να μας κάνει κι εμάς Παντελεήμονες εις τη ζωή μας.

   Το εύχομαι λοιπόν σε όλους και σε όλες, παράλληλα με τη Χάρη και τη σκέπη του Αγίου Παντελεήμονος, να πορευόμαστε εις τη ζωή μας, να χαριτωνόμαστε και να αγιαζόμαστε, και να απολαμβάνουμε τις χαρές – τις χαρές που δίνει η κατά Χριστόν πνευματική ζωή».

Πρόσφατα Άρθρα

Στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας ο Προϊστάμενος Διοίκησης Προεδρίας της Κύπρου
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας ο Προϊστάμενος Διοίκησης Προεδρίας της Κύπρου

28 Ιουλίου 2025

Την έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, στο Σύδνεϋ, επισκέφθηκε τη Δευτέρα, 28 Ιουλίου, ο κ. Ανδρέας Γρηγορίου, Προϊστάμενος Διοίκησης Προεδρίας...

Read more
Μητρόπολις Ναυπάκτου: Ἐκδήλωση γιὰ τοὺς Ἀποδήμους Ναυπακτίους
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητρόπολις Ναυπάκτου: Ἐκδήλωση γιὰ τοὺς Ἀποδήμους Ναυπακτίους

28 Ιουλίου 2025

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, τήν Κυριακή, 27 Ἰουλίου 2025, στίς 8.30 τό ἀπόγευμα πραγματοποίησε ἐκδήλωση ἀφιερωμένη στούς...

Read more
ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΟΣΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΙΔΑΙΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΟΣΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΙΔΑΙΑ

28 Ιουλίου 2025

Την Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025 τελέσθηκαν τα Θυρανοίξια του ιερού παρεκκλησίου της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου στην ενορία Αγίου Αντωνίου Αριδαίας...

Read more
Τρισάγιο στον μακαριστό Μητροπολίτη Φθιώτιδος Νικόλαο τέλεσε ο Μητρ. Λαρίσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρισάγιο στον μακαριστό Μητροπολίτη Φθιώτιδος Νικόλαο τέλεσε ο Μητρ. Λαρίσης

28 Ιουλίου 2025

Με αίσθημα βαθιάς συγκίνησης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, μετέβη το πρωί της 27ης Ιουλίου 2025 στην...

Read more
Ο εορτασμός της Αγίας Ειρήνης Ηγουμένης της Μονής «Χρυσοβαλάντου» στη Νάξο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός της Αγίας Ειρήνης Ηγουμένης της Μονής «Χρυσοβαλάντου» στη Νάξο

28 Ιουλίου 2025

Στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίας Ειρήνης Ηγουμένης της Μονής «Χρυσοβαλάντου» ενορίας Βίβλου Νάξου, μετέβη το εσπέρας της Κυριακής 27-7-2025, ο...

Read more
Ιερά Κοινότητα: Κρείττον το σιγάν…
Ελλάδα Κόσμος

Ιερά Κοινότητα: Κρείττον το σιγάν…

28 Ιουλίου 2025

Toυ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους θεώρησε «πνευματικά ωφέλιμο» να απαντήσει στους σκανδαλισθέντες και απογοητευθέντες πιστούς...

Read more
Η I.M. Κίτρους προσφέρει φιλοξενία σε μητέρες και παιδιά από την Ουκρανία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η I.M. Κίτρους προσφέρει φιλοξενία σε μητέρες και παιδιά από την Ουκρανία

28 Ιουλίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, στο πλαίσιο του ποιμαντικού και φιλανθρωπικού της έργου, φιλοξενεί από την Τετάρτη 23...

Read more
Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου {28 Ιουλίου}
Πνευματικές Διδαχές

Ο συγκλονιστικός Βίος της Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου

28 Ιουλίου 2025

Η οσία Ειρήνη από την Καππαδοκία, που ασκήτευσε στη Μονή του Χρυσοβαλάντου (28 Ιουλίου) Η οσία Ειρήνη ζούσε στην Καππαδοκία...

Read more
Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου: H αγαπημένη μοναχή λαού και κλήρου
Πνευματικές Διδαχές

Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου: H αγαπημένη μοναχή λαού και κλήρου

28 Ιουλίου 2025

Όταν στο Βυζάντιο κυριαρχούσε το ζήτημα της εικονομαχίας, στην Καππαδοκία της Μικράς Ασίας –μια περιοχή όπου έζησαν και μαρτύρησαν εκατοντάδες...

Read more
Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στη Λάρισα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στη Λάρισα

28 Ιουλίου 2025

Στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Παντελεήμονος Λαρίσης, της Ενορίας των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, χοροστάτησε σήμερα στον Όρθρο και τη Θεία Λειτουργία...

Read more
Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου {28 Ιουλίου}
Πνευματικές Διδαχές

Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου {28 Ιουλίου}

28 Ιουλίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - καθηγητού Πολλοί από τους αγίους μας έχουν τη φήμη των θαυματουργών, διότι αξιώθηκαν να προικιστούν...

Read more
«Σκουφαϊκά 2025», στο Κομπότι Άρτας
Εκκλησία της Ελλάδος

«Σκουφαϊκά 2025», στο Κομπότι Άρτας

27 Ιουλίου 2025

Με λαμπρότητα και σεβασμό πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 27 Ιουλίου 2025, το απόγευμα, οι εορταστικές εκδηλώσεις «Σκουφαϊκά 2025» στο Κομπότι Άρτας,...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Ο προκάτοχος μου Νικόλαος είναι παρών στην ζωή μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Ο προκάτοχος μου Νικόλαος είναι παρών στην ζωή μας»

27 Ιουλίου 2025

Το καθιερωμένο χρέος αγάπης και τιμής εξεπλήρωσε και εφέτος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών τελώντας επιμνημόσυνη δέηση στο μνήμα...

Read more
Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στην Κέρκυρα

27 Ιουλίου 2025

Την Κυριακή, 27 Ιουλίου 2025, Κυριακή Ζ’ Ματθαίου και εορτή του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος του Ιαματικού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο  για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Βεροίας

28 Ιουλίου 2025

Την Κυριακή 27 Ιουλίου με την ευκαιρία της εορτής του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος του Ιαματικού, κατά την οποία άγει τα...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων
Αγίου Παντελεήμονος

Ο Άγιος Μεγαλομάρτυρας και Ιαματικός Παντελεήμων {27 Ιουλίου}

26 Ιουλίου 2025

Ενός νέου ανθρώπου και γιατρού την ιερή μνήμη εορτάζει και τιμά σήμερα η Εκκλησία, του αγίου μεγαλομάρτυρα και ιαματικού Παντελεήμονος....

Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Το θαύμα του Αγ. Παντελεήμονα και ο ασεβής γιατρός!

26 Ιουλίου 2025
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Αθλοφόρε Άγιε και Ιαματικέ Παντελεήμων πρέσβευε τῳ ελεήμωνι Θεῷ

26 Ιουλίου 2025
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Στὴν ἑορτὴ τοῦ ἁγίου Παντελεήμονος

27 Ιουλίου 2020
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Εις τον Άγιο Παντελεήμονα

27 Ιουλίου 2018
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΑ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ

26 Ιουλίου 2016
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Συνετοί καί ἁπλοί (Ἁγίου Παντελεήμονος) – π. Γρηγόριος Μουσουρούλης

16 Νοεμβρίου 2023
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

(ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΓ. ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ)

26 Ιουλίου 2016
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Ἅγιος Παντελεήμων

16 Νοεμβρίου 2023
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

26 Ιουλίου 2016
Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων

16 Νοεμβρίου 2023
Next Post
Η εορτή της Αγίας Παρασκευής στην Κέρκυρα

Η εορτή της Αγίας Παρασκευής στην Κέρκυρα

Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στο Βόλο

Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στο Βόλο

Λαμπρά πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίου Παντελεήμονος Αγιάς

Λαμπρά πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίου Παντελεήμονος Αγιάς

Κυριακή Ζ’ Ματθαίου στην Ενορία Βελεντζικού Άρτης

Κυριακή Ζ' Ματθαίου στην Ενορία Βελεντζικού Άρτης

Θυρανοίξια στον ιστορικό ανακαινισμένο Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Αμπελακίων

Θυρανοίξια στον ιστορικό ανακαινισμένο Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Αμπελακίων

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist