• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Πέμπτη, 21 Αυγούστου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

“Επιτρέπεται η συμπροσευχή μετά αιρετικών;”

5 Αυγούστου 2016
in Πνευματικές Διδαχές
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Ίδιος ο Θεάνθρωπος Κύριος αποδίδει υψίστη σημασία στην προσευχή. Η τεσσαρακονθήμερος προσευχή Του στην έρημο ήταν η εισαγωγή στον δημόσιο βίο Του (Ματθ. 4, 1κ.εξ.). Οι Ιεροί Ευαγγελιστές μάς πληροφορούν ότι προ παντός σημαντικού γεγονότος της ζωής Του προηγείτο η προσευχή (Ματθ. 14, 23. 26, 36. Μάρκ. 6, 36. 14, 32. Λουκ. 5, 16. 6, 12. 9, 28).

Οι Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας εντοπίζουν την σημασία που προσδίδει ο Ίδιος ο Ενανθρωπήσας Λόγος του Θεού Πατρός στην προσευχή, στην προσπάθεια του πλάσματος να υποστασιάση μέσω αυτής τον διάλογο μετά του Δημιουργού του Θεού, επειδή ο ανθρώπινος λόγος είναι ο τρόπος της εκστατικής αναφοράς του προσώπου. Και τούτο γιατί η υπέρβαση της ατομικότητος και η κατ’ εξοχήν φανέρωση του προσώπου συντελούνται μέσω της προσευχής. Ο Ιερός Χρυσόστομος, εκφράζοντας την πεποίθηση αυτή της Εκκλησίας, λέγει: «Ου γαρ εστιν, ουκ έστιν ουδέν ευχής δυνατώτερον, ουδέ ίσον» (PG 48, 766).

Αλλά και την κοινή – ομαδική προσευχή ο Ίδιος ο Θεάνθρωπος Κύριος την θεσπίζει, όταν μας διαβεβαιοί: «Ου γαρ εισίν δύο ή τρεις συνηγμένοι εις το εμόν όνομα, εκεί ειμί εν μέσω αυτών» (Ματθ. 18, 20). Οι συμπροσευχόμενοι διαλέγονται μετά του Τριαδικού Θεού ως υιοί Αυτού κατά χάριν. Ο προσευχόμενος κοινωνεί εσωτερικώς μετά της κεφαλής της Εκκλησίας, του Θεανθρώπου Κυρίου, όπως και ο συμπροσευχόμενος, σε έναν κοινό διάλογο αληθείας και γνώσεως «εν Αγίω Πνεύματι». Άλλωστε, αυτό το νόημα εμπεριέχει η φράση του Ιδίου του Κυρίου «εις το εμόν όνομα». «Η συμφωνία πολλήν έχει την ισχύν» (PG 62, 461), υπογραμμίζει ο Ιερός Χρυσόστομος.

 Το περιεχόμενο επομένως της συμπροσευχής είναι η καθολική αλήθεια της μιας αγιας καθολικης και αποστολικης εκκλησιας, που είναι η Ορθόδοξος Εκκλησία. Όταν ένα ή περισσότερα μέλη αμφισβητούν ή αλλοιώνουν ή απορρίπτουν την αποκαλυφθείσα Αλήθεια, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την Αγία Γραφή και την Αποστολική και Πατερική παράδοση, διασπάται η κοινωνία των συμπροσευχομένων, για τον λόγο ότι η αλήθεια είναι ο τρόπος υπάρξεως της Εκκλησίας, πέρα από κάθε συμβατική έννοια και σκέψη. Για τον λόγο αυτό προηγείται της συμπροσευχής η ομολογία πίστεως. Δεν είναι δυνατον να υπάρξη συμπροσευχή, εάν δεν προϋπάρχη ομοφωνία στην Ορθόδοξη Αγιοπατερική πίστη.

Η Εκκλησία αντέδρασε στο αλλόκοτο είδος συμπροσευχής, του ορθοδόξου μετά αιρετικού, επισημαίνουσα τά όρια της αληθείας αφ’ ενός και αφ’ ετέρου το ανεπίτρεπτο της εκκλησιαστικής κοινωνίας και συμπροσευχής του ορθοδόξου μέλους της μετά του αιρετικού.

Αυτή η αντίδρασή της εξεφράσθη μέσα από τους ιερούς Κανόνες της Αποστολικής Συνόδου, των Οικουμενικών Συνόδων, αλλά και των Τοπικών, οι οποίες έλαβον οικουμενικό κύρος.

Συγκεκριμένα ο ΜΕ΄ κανόνας των Αγίων Αποστόλων διαλαμβάνει τα εξής: «Επίσκοπος,  ή  πρεσβύτερος,  ή  διάκονος, αιρετικοίς συνευξάμενος μόνον, αφοριζέσθω· ει δε επέτρεψεν αυτοίς, ως κληρικοίς ενεργήσαί τι, καθαιρείσθω» (Ράλλη – Ποτλή, Σύνταγμα, τ. 2, σ. 60).

Η συμπροσευχή του κληρικού μετά αιρετικού επιφέρει τον αφορισμό, ακόμη κι αν συμβή εκτός ιερού ναού και ιεράς Ακολουθίας, βάσει του Ι΄ Αποστολικού κανόνος: «Ει τις ακοινωνήτω,  καν εν οίκω συνεύξηται, ούτος αφοριζέσθω» (Ράλλη – Ποτλή, Σύνταγμα, τ. 2, σ. 14). Εάν, όμως, διενεργηθή συμπροσευχή εν τω Ναώ και επιτραπή στον αιρετικό να διενεργήση κάτι ως κληρικός, τότε  επιβάλλεται ποινή καθαιρέσεως, κατά τον προαναφερθέντα ΜΕ΄κανόνα των Αγίων Αποστόλων.

Κατηγορηματικός ως προς την συμπροσευχή σε αιρετικό ναό είναι και ο ΞΔ΄ Αποστολικός κανόνας, ο οποίος διαλαμβάνει τα εξής: «Ει τις κληρικός,  ή  λαϊκός, εισέλθη εις συναγωγήν Ιουδαίων,  ή  αιρετικών, προσεύξασθαι, και καθαιρείσθω, και αφοριζέσθω» (Ράλλη – Ποτλή, Σύνταγμα, τ. 2, σσ. 81-82). Εδώ σαφώς απαγορεύεται η συμπροσευχή κληρικών και λαϊκών μετά Ιουδαίων –σήμερα θα λέγαμε μετά αλλοθρήσκων– και αιρετικών. Η επιβαλλομένη δε ποινή στους συμπροσευχηθέντες είναι για μεν τους κληρικούς η καθαίρεση, για δε τους λαϊκούς ο αφορισμός.

Ακόμη και ο συνεορτασμός και η ανταλλαγή δώρων μετά αλλοθρήσκων και αιρετικών απαγορεύεται από τους ιερούς Κανόνες: «Ότι ου δει παρά των Ιουδαίων,  ή  αιρετικών, τα πεμπόμενα εορταστικά λαμβάνειν, μηδέ συνεορτάζειν αυτοίς» (ΛΖ΄ καν. Λαοδικείας, Ράλλη – Ποτλή, Σύνταγμα, τ. 3, σ. 206. Βλ. επίσης ΛΒ´, ΛΔ´, ΛΗ΄, ΛΘ΄ της ιδίας Συνόδου). Ο δε ΛΓ΄ της εν Λαοδικεία Συνόδου διακελεύει: «Ότι ου δεί αιρετικοίς,  ή  σχισματικοίς συνεύχεσθαι» (όπ. π., σ. 198. Βλ. και Θ΄κανόνα Τιμοθέου Αλεξανδρείας, Ράλλη – Ποτλή, Σύνταγμα, τ. 4, σ. 336).

Η Εκκλησία, όπως διαπιστώνουμε, μάς διδάσκει ότι δεν είναι δυνατόν ο αποδεχόμενος την αποκαλυφθείσα Αλήθεια περί του Τριαδικού Θεού να συνυπάρξη με τον μη αποδεχόμενο την προαναφερθείσα αλήθεια σε κοινή στάση προσευχής –ομολογίας της αποδοχής αυτής, πολλώ δε μάλλον σε ευχαριστιακή κοινωνία εν τη Θεία Λειτουργία.

Δυστυχώς, αυτές τις ημέρες βιώσαμε συνταρακτικές καταστάσεις στο Οικουμενικό Πατριαρχείο μας.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο άμεσος συνεργάτης του Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας και άλλοι Πατριαρχικοί, ανώτεροι και κατώτεροι, κληρικοί προέβησαν σε καθημερινές συμπροσευχές με τον αιρεσιάρχη Πάπα Φραγκίσκο (τον αποδεχόμενο και κηρύσσοντα δεκαπέντε και πλέον αιρέσεις), κινούμενοι στον χώρο της διανοητικής Θεολογίας και όχι στον Αγιοπατερικό χώρο του «λάλει Εκκλησία  μου και ο δούλος σου (κληρικός  ή  λαϊκός) ακούει».

Είναι αδιανόητο και εν ταυτώ αντικανονικό ο Ορθόδοξος Οικουμενικός Πατριάρχης να αποκαλή  απερίφραστα τον Παπισμό «Εκκλησία», την αιρετική αυτή οργάνωση, η οποία απεκόπη για τις πολλές αιρέσεις της από το Σώμα του Χριστού, την μια εκκλησια και να δηλώνη ότι αποσκοπεί να «επανεύρωμεν την πλήρη μεταξύ των Εκκλησιών ημών κοινωνία».

Δυστυχώς, οι προαναφερθέντες δεν έλαβαν υπ’ όψιν την οδό, την οποία υποδεικνύει η Ορθόδοξος Εκκλησία, η μια εκκλησια, που είναι η υπακοή στους ιερούς Κανόνες, η Θεανθρώπινη οδός. Δεν ενήχησε στα ώτα τους το «έδοξεν τω Αγίω Πνεύματι και ημίν», το οποίο δεσπόζει σε όλες τις Συνόδους, Οικουμενικές και Τοπικές, με το οποίο εκφράζεται «εν λόγω και χρόνω» η Θεανθρώπινη βούληση της Αγίας μας Εκκλησίας.

Η φωνή του Μ. Βασιλείου ακούγεται και πάλι τις θλιβερές για την Ορθοδοξία αυτές ημέρες: «Πάνυ με λυπεί ότι επιλελοίπασι λοιπόν οι των Πατέρων κανόνες και πάσα ακρίβεια των Εκκλησιών απελήλαται, και φοβούμαι μη, κατά μικρόν της αδιαφορίας ταύτης οδώ προϊούσης, εις παντελή σύγχυσιν έλθη τα της Εκκλησίας πράγματα» (Ράλλη – Ποτλή, Σύνταγμα, τ. 4, σ. 275).

Πότε, λοιπόν, θα κατανοήση ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, οι περί αυτόν και όλοι μας ότι η πιστή τήρηση των όσων διακελεύουν οι ιεροί Κανόνες είναι μαρτυρία υπακοής στην μια, αγια, καθολικη και αποστολικη εκκλησια, την ορθοδοξο εκκλησια, αλλά και σημείο υποταγής της ατομικότητος στην κοινή μετοχή όλων των πιστών, κληρικών και λαϊκών, στην αποκαλυφθείσα Αλήθεια;

Πρόσφατα Άρθρα

Ἡ Γερόντισσα Γαλακτία, κατά κόσμον Γαλάτεια Κανακάκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Ἡ Γερόντισσα Γαλακτία ἀπό ἰδιόχειρες ἐπιστολές πού μοῦ ἔστειλε

20 Αυγούστου 2025

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου Γράφονται καί λέγονται πολλά γιά τήν Γερόντισσα Γαλακτία πού εἶναι τό μοναχικό της ὄνομα,...

Read more
ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΗ ΠΡΟΕΟΡΤΙΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ  ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ  ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΗ ΠΡΟΕΟΡΤΙΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ

20 Αυγούστου 2025

Τη Δευτέρα, 18 Αυγούστου 2025, οι ευσεβείς Αρτακινοί, με επικεφαλής τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας, Μητροπολίτη Χαλκίδος κ. Χρυσόστομο, προϋπάντησαν τον...

Read more
Εθιμοτυπική επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας στη Βουλή
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Συνέρχεται η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας

20 Αυγούστου 2025

Η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας θα συνέλθει σε έκτακτη συνεδρία από την 21η έως και την 23η...

Read more
Τρισάγιο στο μνήμα  του μακαριστού Μητροπολίτου Κορίνθου τέλεσε ο Μητρ. Λήμνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρισάγιο στο μνήμα του μακαριστού Μητροπολίτου Κορίνθου τέλεσε ο Μητρ. Λήμνου

20 Αυγούστου 2025

Την Δευτέρα, 18 Αυγούστου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κ. Ιερόθεος, επισκέφθηκε, συνοδευόμενος από τον Πανοσ. Αρχιμ....

Read more
Κλήρος και λαός τίμησαν τον Όσιο Αρσένιο στην Πάρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Κλήρος και λαός τίμησαν τον Όσιο Αρσένιο στην Πάρο

19 Αυγούστου 2025

Αρχιερατικό συλλείτουργο τελέσθηκε την Δευτέρα 18-8-2025 στον περικαλλή Ιερό Ναό του Οσίου Αρσενίου, παραπλεύρως της Πανηγυρίζουσας Ιεράς Μονής Χριστού Δάσους-Αγίου...

Read more
Στην Μονή Παναγίας Φανερωμένης Χιλιομοδίου ο Μητρ. Καλαβρύτων
Εκκλησία της Ελλάδος

Στην Μονή Παναγίας Φανερωμένης Χιλιομοδίου ο Μητρ. Καλαβρύτων

19 Αυγούστου 2025

Στην Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης Χιλιομοδίου λειτούργησε χθες Κυριακή, 17 Αυγούστου 2025, ο Τοποτηρητής της Ι. Μητροπόλεως μας Σεβ. Μητροπολίτης...

Read more
Ξεκίνησε η Ε’ Κατασκηνωτική περίοδος των Κατασκηνώσεων της Μητροπόλεως Κερκύρας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ξεκίνησε η Ε’ Κατασκηνωτική περίοδος των Κατασκηνώσεων της Μητροπόλεως Κερκύρας

19 Αυγούστου 2025

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκταρίου, ξεκίνησε η Ε΄ περίοδος της φετινής καλοκαιρινής...

Read more
ΛΗΞΗ ΠΕΜΠΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΩΝ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΛΗΞΗ ΠΕΜΠΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΩΝ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

19 Αυγούστου 2025

Χάριτι Θεού, ολοκληρώθηκε το εφετινό έργο προσφοράς των Νεανικών Κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Χαλκίδος, με την λήξη της περιόδου αρρένων...

Read more
Με λαμπρότητα η μνήμη του αγίου και ενδόξου νεομάρτυρος Κωνσταντίνου του εξ Αγαρηνών, εν Καπούα
Εκκλησία της Ελλάδος

Με λαμπρότητα η μνήμη του αγίου και ενδόξου νεομάρτυρος Κωνσταντίνου του εξ Αγαρηνών, εν Καπούα

20 Αυγούστου 2025

    Την Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε...

Read more
ΦΙΛΟΛOΓΙΚΟΝ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟΝ στην Βιβλιοθήκη ΑΓ ΑΓΑΠΗΤΟΣ από τον Σεβ. Αμερικής.
Εκκλησία της Ελλάδος

ΦΙΛΟΛOΓΙΚΟΝ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟΝ στην Βιβλιοθήκη ΑΓ ΑΓΑΠΗΤΟΣ από τον Σεβ. Αμερικής.

19 Αυγούστου 2025

Με την ευκαιρία της επισκέψεως στην Χίο του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου κατόπιν προσκλήσεως Χίων ομογενών ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Χειροθετήθηκε ο κ. Χρυσόστομος Σταμούλης σε Αρχών της του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πέθανε ο καθηγητής του ΑΠΘ Χρυσόστομος Σταμούλης

20 Αυγούστου 2025

Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή σε ηλικία 61 ετών ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Χρυσόστομος...

Read more
Κυριακή Ι’ Ματθαίου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Ι’ Ματθαίου στην Κέρκυρα

18 Αυγούστου 2025

Την Ι΄ Κυριακή Ματθαίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας και Παξών κ. Νεκτάριος λειτούργησε στον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας Σινιών...

Read more
Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στόν ἑορτάζοντα Ἅγιο Βλάσιο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στόν ἑορτάζοντα Ἅγιο Βλάσιο

20 Αυγούστου 2025

Τήν Κυριακή, 17 Αὐγούστου 2025, ἀνάμνηση τοῦ θαύματος τοῦ ἁγίου Βλασίου, Ἐπισκόπου Σεβαστείας, στήν περιοχή αὐτή, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου...

Read more
«Ο ιερέας είναι η ψυχή του χωριού»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ο ιερέας είναι η ψυχή του χωριού»

19 Αυγούστου 2025

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 16 Αυγούστου, στη Συκή Νοτίου Πηλίου, στο πλαίσιο της «3ης Γιορτής Πέτρας και Σύκου»,...

Read more
«Απέχουμε πολύ από την πίστη, από την προσευχή και από την νηστεία»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Απέχουμε πολύ από την πίστη, από την προσευχή και από την νηστεία»

19 Αυγούστου 2025

Στο πλαίσιο της ποιμαντικής περιοδείας του σε μικρά χωριά της υπαίθρου σε κάθε γωνιά της Φθιωτικής γης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κοίμηση και όχι θάνατος
Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Κοίμηση και όχι θάνατος

14 Αυγούστου 2025

Αρχιμ. Φιλίππου Χαμαργιά, Πρωτοσυγκέλλου Ι. Μητροπόλεως Μεσσηνίας “Ἐν τῇ Γεννήσει σου, σύλληψις ἄσπορος, ἐν τῇ Κοιμήσει σου, νέκρωσις ἄφθορος…”1 Σ’...

Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

ΑΣ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ

14 Αυγούστου 2024
Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

Η Πανάχραντος μετέστη προς την ζωή

14 Αυγούστου 2023
Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

«Νενίκηνται τῆς φύσεως οἱ ὅροι, ἐν σοὶ Παρθένε ἄχραντε»

15 Αυγούστου 2021
Μετέστης προς την ζωήν, Μήτηρ υπάρχουσα της ζωής

Μετέστης προς την ζωήν, Μήτηρ υπάρχουσα της ζωής

15 Αυγούστου 2021
Παρακλητικοί κανόνες τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου

Η Παναγία του Καλοκαιριού

14 Αυγούστου 2021
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

«Η κατακλυσμού της αμαρτίας, σώσασα κόσμον»

15 Αυγούστου 2020
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Ας γιορτάσουμε όλοι μαζί τον θάνατο

15 Αυγούστου 2020
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

«Συ γαρ ει της όντως αληθινής Ζωής η μήτηρ»

14 Αυγούστου 2020
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

Μετέστης προς την ζωήν, μήτηρ υπάρχουσα της ζωής

12 Αυγούστου 2020
Συ Υπέρ τον Φαίνοντα Ήλιον

Η Κυρία Θεοτόκος και οι Παρακλητικοί Κανόνες προς τιμήν της

31 Ιουλίου 2020
Ιερά Αγρυπνία – Εγκώμια Παναγίας – Λιτανεία Επιταφίου  στον Ι.Ν. Αγίας Φωτεινής Υμηττού

Η Κοίμηση της Παναγίας

20 Αυγούστου 2019
«Eἰς ἀσθενείας και θλίψεις» † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Το Θεομητορικό μήνυμα του Μητροπολίτη Λαρίσης

15 Αυγούστου 2019
“Ω Υπεράγιε θησαυρέ παντός αγιασμού”

Η Μάνα μας. Κοντά μας, κι ας είναι η Βασίλισσα των ουρανών. Οικεία, κι ας δοξάζεται πολύ πιο πάνω από τους Αγγέλους.

15 Αυγούστου 2019
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Φώτης Κόντογλου. «Ἐπὶ σοὶ Χαίρει, Κεχαριτωμένη. Πᾶσα ἡ κτίσις»

15 Αυγούστου 2019
“Ω Υπεράγιε θησαυρέ παντός αγιασμού”

Μήνυμα Δημητριάδος Ιγνατίου επί τη Εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

14 Αυγούστου 2019
Το δώρο μας προς την Παναγιά μας

Το δώρο μας προς την Παναγιά μας

15 Αυγούστου 2019
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

«Συ γαρ ει της όντως αληθινής Ζωής η μήτηρ

15 Αυγούστου 2019
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

Κοίμησις, Ταφή, Ανάστασις, Ανάληψις της Θεοτόκου

15 Αυγούστου 2019

Τό Δεύτερο Πάσχα τῶν Ὀρθοδόξων

13 Αυγούστου 2019

Ο Μητροπολίτης Σερρών για την Κοίμηση της Θεοτόκου

14 Αυγούστου 2019
Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

Εγκώμιο Α΄ στην πάνσεπτη Κοίμηση της Μητέρας του Θεού. Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού

12 Αυγούστου 2019
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

«Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου» – Μάνης Χρυσόστομος

14 Αυγούστου 2018
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

15 Αυγούστου 2018
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Ἁμαρτωλοί καί ταπεινοί ἄς προσπέσωμε ἐν μετανοίᾳ κρά­ζοντες ἐκ βάθους ψυχῆς: «Δέσποινα βοήθησον…»

14 Αυγούστου 2018
«Ὁ Θεός ἐπέβλεψε ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ».

Λόγος στην Κοίμηση της Θεοτόκου – Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη

14 Αυγούστου 2018
“Ω Υπεράγιε θησαυρέ παντός αγιασμού”

Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος: «Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου»

14 Αυγούστου 2018
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

«Τη ενδόξω Κοιμήσει Σου ουρανοί επαγάλλονται»

14 Αυγούστου 2018
«Εν Καιρῷ Πειρασμῶν» † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Χαίρε θρόνε πυρίμορφε Κυρίου, Χαίρε θεία και μανναδόχε στάμνε

14 Αυγούστου 2018
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

14 Αυγούστου 2017
Next Post
Πορεία προς τη Γεσθημανή – Βήμα 3ο

Πορεία προς τη Γεσθημανή - Βήμα 3ο

Πορεία προς τη Γεσθημανή-Βήμα 4ο

Πορεία προς τη Γεσθημανή-Βήμα 4ο

Θεώμεθα το μέγα θέαμα

Θεώμεθα το μέγα θέαμα

Σχόλιο στα "ασχολίαστα" περί ιερών λειψάνων

Προτυπώσεις τῆς Παναγίας «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Προτυπώσεις τῆς Παναγίας «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist