• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ὁ «Ὑπεράνθρωπος» καί ὁ «κατά θεόν ἄνθρωπος».

28 Μαρτίου 2020
in Απόψεις - Γνώμες
Ὁ «Ὑπεράνθρωπος» καί ὁ «κατά θεόν ἄνθρωπος».
Share on FacebookShare on Twitter

τοῦ ἀρχιμ. Ἰακώβου Κανάκη 

Μελετώντας τά κείμενα τοῦ προφήτη Ἠσαΐα ἀναπήδησε στό νοῦ μας μιά ἀντίθεση μεταξύ τῆς ἔννοιας τοῦ «Ὑπερανθρώπου» καί τοῦ ἀνθρώπου ὅπως τόν προσδιορίζει ἡ Ἁγία Γραφή, τόν ὁποῖο ἄς ὀνομάσουμε «κατά Θεόν ἄνθρωπο». Ἔτσι, θέλησα μερικές σκέψεις νά τίς μοιραστοῦμε πρός ἀμοιβαῖο προβληματισμό. Στό Ἠσ.11,5 ἀναφέρεται: «Καί ἔσται δικαιοσύνη ἐζωσμένος τήν ὀσφύν αὐτοῦ καί ἀληθείᾳ εἱλημένος τάς πλευρᾶς». Ἡ ἑρμηνευτική ἀπόδοση τοῦ κειμένου, κατά τόν Παναγιώτη Τρεμπέλα, ἔχει ὡς ἑξῆς: «Καί θά εἶναι ζωσμένος τήν ὀσφύν του μέ τήν δικαιοσύνην καί μέ τήν εἰλικρίνειαν καί πιστότητα θά εἶναι περιτυλιγμένος εἰς τάς πλευρᾶς του».[1] Στόν στίχο αὐτό περιγράφονται μέ σαφήνεια τά χαρακτηριστικά τοῦ «ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ» καί προσδιορίζεται τό χάσμα μεταξύ αὐτοῦ καί τοῦ ἐγωκεντρικοῦ ἀνθρώπου τοῦ Νίτσε.[2] Εἶναι ξεκάθαρο ὅτι ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ βρίσκεται ἀπό τήν μιά σέ συναίσθηση τῆς δικής του προσωπικῆς ἀδυναμίας καί ἀπό τήν ἄλλη τῆς θέλησης γιά τήν πνευματική του θωράκιση ἀπό τόν Θεό. Ἀναγνωρίζει τήν ἀδυναμία του ἐνώπιόν Του, ἀλλά καί τήν ἀδυναμία του νά ἀντιμετωπίσει μόνος του τά γεγονότα τῆς ζωῆς του. Δέν ἔχει στό κέντρο τόν ἐαυτό του κατά τήν ἰδέα τοῦ ἀνθρωπισμοῦ ἀλλά τόν Θεό. Ὁ Νίτσε «ἔβλεπε μιά εὐκαιρία νά δημιουργηθεῖ ἕνα σύστημα ἀξιῶν βασισμένο στήν ἐπίγεια ζωή καί ὄχι στήν μεταθανάτια».[3] Στήν Πίστη μας ὅμως ζοῦμε μέν στό τώρα, ἀγωνιζόμαστε γι᾽αὐτό, ἀλλά κτίζουμε, ἐλπίζουμε καί προσδωκούμε τά μέλλοντα. Αὐτό δέν σημαῖνει σέ καμμία περίπτωση παραίτηση ἀπό τήν ζωή ἀφοῦ ἄλλωστε σέ ἐμᾶς, παρόν, παρελθόν καί μέλλον, ὅλα, συνυπάρχουν μέ τόν Ἕναν Δημιουργό. Δορυφορούμαστε ὅλοι γύρω ἀπό αὐτόν.

Ὁ κατά Θεόν ἄνθρωπος σκέπτεται ταπεινά, ὄχι μέ τήν ἔννοια πού τήν προσδιορίζουν κάποιοι δηλαδή ὡς ἀφέλεια ἤ ὡς ἀδυναμία. Ἀκριβῶς τό ἀντίθετο× ἡ ταπεινότητά του εἶναι χάρισμα, στάση ζωῆς καί τοῦ προσφέρει πραγματική ἰσχύ. Κάποιοι, πού διακηρρύσουν ὅτι δέν πιστεύουν πουθενά, διατείνονται ὅτι ζοῦν ταπεινά ἐννοώντας τόν λιτό τους βίο. Ὅμως, στήν Πίστη μας δέν μιλᾶμε γιά μιά ἀπρόσωπη ἰδεολογική ταπείνωση καί λιτότητα ἀλλά γιά μιά στάση ζωῆς ἐμπνευσμένη καί δυναμούμενη ἀπό τόν Ὄντως ταπεινό Θεό. Στήν χριστιανική πίστη ἄνθρωπος καί Θεός βρίσκονται σέ σχέση ἀγάπης Πατρός καί υἱοῦ, φίλου καί ἀδελφοῦ.

Ἄς δοῦμε ὅμως μέ πιά «ὄπλα» εἶναι ζωσμένος ὁ πιστός ἄνθρωπος, ὅπως τά καταγράφει τό βιβλικό κείμενο. Μιλᾶ γιά δικαιοσύνη καί γιά ἀλήθεια. Σπουδαῖες αὐτές οἱ δύο ἔννοιες, πού ὅμως συχνᾶ βρίσκονται ἑρμηνευμένες κατά τό δοκοῦν τοῦ καθενός. Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, προσεγγίζοντας ἑρμηνευτικά τίς ἔννοιες αὐτές, ἐξηγοῦν ὅτι εἶναι παρμένες ἀπό τήν εἰκόνα τῶν πολεμιστῶν καί τῶν ἡγεμόνων στούς ὁποίους ἡ ζώνη χρησίμευε ὡς κόσμημα καί μέσον ἐτοιμασίας πρός ἐκτέλεση τῆς ἀποστολῆς τους.[4] Ἡ λέξη ἀλήθεια τοῦ κειμένου ἐξηγεῖται ὡς εἰλικρίνεια καί πίστη, ἐνῶ ἡ ἴδια μαζί μέ τήν δικαιοσύνη ἀφορᾶ στό σύνολο τῶν ἀρετῶν.[5] Ἐδῶ ὅμως προβάλλει τό βασικό θέμα τῆς περικοπῆς. Μπορεῖ ἕνας κοινός ἄνθρωπος νά ἐκπληρώσει πλήρως τόν στίχο Ἠσ.11,5 τοῦ προφήτη μας; Μάλλον ὄχι, ἀφοῦ τά στοιχεῖα πού ἀναφέρονται  περιγράφουν τόν Μεσσία ὡς κάποιον πού καί Θεός εἶναι καί ἄνθρωπος. Πράγματι, ἡ ἀλήθεια, ἡ εἰλικρίνεια, ἡ πιστότητα στούς λόγους, στίς βεβαιώσεις, στίς ὑποσχέσεις, πάσα δικαιοσύνη καί ἀρετή διακρίνει τόν ἀναμενόμενο Μεσσία, τόν βασιλιά τῆς βασιλείας. Ἀλλά καί ἐμεῖς δέν εἴμαστε ἀμέτοχοι στό Πρόσωπό ἐκείνου καί στό ἔργο Του. Εἴμαστε πολίτες καί συμπολίτες τῆς ἴδιας βασιλείας καί καλούμαστε νά συμβασιλεύσουμε μαζί Του. Ποιά τά χαρακτηριστικά αὐτῆς τῆς βασιλείας;  Ἀναφέρονται στόν ἐπόμενο στίχο Ἠσ.11,6: «Καί θά βοσκήσῃ ὁ λύκος μαζῆ μέ τό ἀρνίον καί ἡ λεοπάρδαλις θά συναναπαύεται καί θά συγκατοικῇ μετά τοῦ ἐριφίου, καί μοσχάριον καί ταῦρος καί λέων θά βόσκουν μαζῆ, καί μικρόν παιδίον θά ὁδηγῇ αὐτά. Καί βῶδι καί ἀρκοῦδα θά βόσκουν ἤσυχα μαζῆ καί τά μικρά των θά εἶναι ἀντάμα καί ὁ λέων θά παύσῃ νά εἶναι σαρκοφάγος καί σἄν τό βῶδι θά τρώγῃ ἄχυρα».[6]

Μέ  τά προαναφερόμενα χαρακτηριστικά ὅπου διαγράφεται ἡ μορφή τοῦ  «ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ» βλέπουμε τίς ἀντιθέσεις μέ τόν «ὑπεράνθρωπο» ὅπως τόν περιέγραψαν οἱ διανοητές. Οἱ δύο αὐτοί ἄνθρωποι ἔχουν θέσει διαφορετικό κέντρο βάρος στήν ζωή τους. Ἔχουν ἄλλο στόχο καί ἄλλο σκοπό. Ἔχουν ὅμως καί ἕνα κοινό× θά ἰσχύσουν καί γιά τούς δύο οἱ πνευματικοί νόμοι πού ἔχουν ὡς βάση τους τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ: «Ὁ ταπεινῶν ἐαυτόν ὑψωθήσεται καί ὁ ὑψῶν ἐαυτόν ταπεινωθήσεται».[7]

Ἡ σύγχρονη κοινωνία ἐπιθυμεῖ νά γκρεμίσει ὁτιδήποτε εἶχε ὑπάρξει στό παρελθόν. Ὅλα τά ἀνάγει σέ ἕνα ἀνούσιο παρελθόν. Θέλει νά χτίσει μόνο γκρεμίζοντας, ἄλλα τί μπορεῖ νά σταθεῖ ἔτσι; Ὁ ἄνθρωπος θέλει νά ἀποτινάξει τόν ζυγό τοῦ Θεοῦ, πού τοῦ στέρησε τήν ἐλευθερία ὁδηγούμενος ὅμως στό πουθενά, ἐγκλωβισμένος στόν ἀπώλυτο αὐτοεγωισμό καί στήν αὐτολύτρωσή του. Δέν εἶναι δύσκολο νά ἀντιληφθεῖ κάποιος ὅτι αὐτό τό μοντέλο τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ «ὑπερανθρώπου», ἔχει ἀποτύχει ὁδηγώντας μάλιστα σέ δύο παγκόσμιους πολέμους μέ ἀνυπολόγιστες συνέπειες γιά τόν ἄνθρωπο καί τόν κόσμο ὁλόκληρο. Ὁ «ὑπεράνθρωπος» εἶναι τελικά ἕνας ἐπικίνδυνος ἄνθρωπος, πού μπορεῖ νά ὁδηγήσει στή ἀπόλυτη καταστροφή τό ἀνθρώπινο γένος. Ἄν ὡστόσο δέν βλάψει μέ τήν συμπεριφορά του τό σύνολο τῶν ἀνθρώπων θά ζήσει μέ μιά ἄρρωστη «ταλαίπωρη» ψυχή, πού θά τόν ὁδηγήσει στήν κατάθλιψη ἤ καί στήν τρέλα.[8] Ταυτόχρονα ὁ «ὑπεράνθρωπος» εἶναι ἕνας δειλός ἄνθρωπος γιατί ζεῖ καί πιστεύει μόνο σέ ὅτι βλέπει. Ὁ Χριστός ὅμως μακαρίζει τούς «μή ἰδότες καί πιστεύσαντες».[9]

Τέλος, τό μοντέλο τοῦ «ὑπερανθρώπου», χωρίς νά τό ἐπιθυμεῖ, κατευθύνει τόν ἄνθρωπο στόν προορισμό του, δηλαδή στόν Θεό του. Αὐτό δείχνει ἡ ἱστορία. Οἱ βίοι ὅσων ὑποστηρίζουν  τήν ἰδέα ἑνός ἐγωκεντρικοῦ προσώπου καί κόσμου δέν μποροῦν νά ἀποτελοῦν πρότυπα γιά τούς νέους. Τό ἴδιο τό ἐγώ καταστρέφει τόν ἄνθρωπο, τόν καταθλίβει, τόν ὁδηγεῖ σέ ἄδοξο τέλος καί ὑπάρχουν δίπλα μας πολλά γεγονότα πού τό φανερώνουν. Ἀντίθετα, τά τέλη τοῦ «κατά Θεόν ἀνθρώπου» εἶναι πανηγύρι τρανό πού δέν σταματᾶ οὔτε καί στόν θάνατο. Τά σώματα καί οἱ ψυχές τῶν πιστῶν μυροβλύζουν, ἀγάλλονται καί μᾶς προσκαλοῦν σέ μίμηση. Ἡ ἐπιλογή ὅμως τοῦ καθενός εἶναι ἐντελῶς μοναδική, ξεχωριστή καί σεβαστή ἔστω καί ἄν εἶναι διαφορετική ἀπό τήν δική μας.



[1] Τρεμπέλα Παν., Ὑπόμνημα εἰς τόν Προφήτην Ἠσαΐαν, Ἀθῆναι 1990, σ.158.

[2] Βλ. Φρίντριχ Νίτσε, el.wikipedia.org

[3]  Yalom Irvin, Ὅταν ἔκλαψε ὁ Νίτσε, ( ἐπιμ. Σταῦρος Πετσόπουλος, Ἐκδόσεις ΑΓΡΑ),  Ἀθήνα 2001, σ.10.

[4] Βλ. Ἱερ. 13,11.

[5] Θεοδωρήτου Κύρου,  Εἰς τόν Ἠσαΐαν προφήτην ἑρμηνεία κατ᾽ἐκλογήν,  PG 81, 312-321.

[6] Τρεμπέλα Παν., Ὑπόμνημα εἰς τόν Προφήτην Ἠσαΐαν, Ἀθῆναι 1990, σ.159.

[7] Λκ.18,14.

[8]  Βλ. τό ἔργο Nietzsche τοῦ Percy Allan,  (μεταφρ. Δημητρούκα Ἀγάθη) Ἐκδόσεις Πατάκη, Ἀθήνα 1994.

 

[9] Ἰω.20,20.

Πρόσφατα Άρθρα

Αυστραλίας Μακάριος προς νέο Πρεσβύτερο: «Να γίνει η ιερωσύνη σου “Σαμαρειτική”»
Εκκλησία της Ελλάδος

Αντικατάσταση Ηγουμενοσυμβουλίου Ιεράς Μονής Μεγάλου Σπηλαίου

8 Σεπτεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ανακοινώνει ότι, λόγω εκτάκτων αναγκών που αντιμετωπίζει η Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου, προβαίνει...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “Η Γέννηση της Θεοτόκου ευωδιάζει ταπείνωση και πίστη”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “Η Γέννηση της Θεοτόκου ευωδιάζει ταπείνωση και πίστη”

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025, το πρωί, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Ροβελίστης Άρτης, ετελέσθη η Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου...

Read more
Ολοκληρώθηκαν οι «Αυγουστιάτικες Αποδράσεις» στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ολοκληρώθηκαν οι «Αυγουστιάτικες Αποδράσεις» στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος

8 Σεπτεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν, την Κυριακή 31 Αυγούστου, οι φετινές «Αυγουστιάτικες Αποδράσεις» στους «Αγίους Νεομάρτυρες», κοντά στη Ράχη Πιερίας, που...

Read more
Ανακοινωθέν αποφάσεων ΔΙΣ μηνός Νο­εμ­βρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η νέα σύνθεση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

8 Σεπτεμβρίου 2025

Συνέρχεται για πρώτη φορά η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 169ης Συνοδικής Περιόδου (1.9.2025 έως 31.8.2026), την Τρίτη...

Read more
Η γιορτή του Γενεθλίου της Θεοτόκου στο Asten Ολλανδίας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Η γιορτή του Γενεθλίου της Θεοτόκου στο Asten Ολλανδίας

8 Σεπτεμβρίου 2025

Παρουσία πλήθους πιστών και κληρικών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025 Αρχιερατική Θεία Λειτουργία για την εορτή της Γεννήσεως της...

Read more
Κυριακή πρό της Υψώσεως στα Ρίζια
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή πρό της Υψώσεως στα Ρίζια

8 Σεπτεμβρίου 2025

τα πλαίσια των επετειακών εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν από την ενορία των Ριζίων Ορεστιάδος και τους πολιτιστικούς συλλόγους της κωμοπόλεως επι...

Read more
Ο Εσπερινός του Γενεσίου της Θεοτόκου στον Τύρναβο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός του Γενεσίου της Θεοτόκου στον Τύρναβο

8 Σεπτεμβρίου 2025

Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Τυρνάβου μετέβη απόψε Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και...

Read more
Μονή Μεγάλου Σπηλαίου: Στη σκιά του Χελμού
Εκκλησία της Ελλάδος

Καλάβρυτα: Συνελήφθη ο ηγούμενος της Μονής Σπηλαίου – Ετοιμαζόταν να πουλήσει 17 βυζαντινές εικόνες και δύο Ευαγγέλια του 18ου αιώνα για €200.000

8 Σεπτεμβρίου 2025

Στη σύλληψη ηγούμενου Μονής στα Καλάβρυτα αλλά και του βοηθού του προχώρησε η ΕΛΑΣ μετά από πληροφορίες ότι ετοιμαζόταν να...

Read more
Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Πνευματικές Διδαχές

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “Με θυμίαμα καρδιάς και φως ψυχής, υποδεχόμαστε την Θεοτόκο”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “Με θυμίαμα καρδιάς και φως ψυχής, υποδεχόμαστε την Θεοτόκο”

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, το απόγευμα, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Γεννήσεως της Θεοτόκου Μελατών Άρτης, ετελέσθη ο Μέγας Εσπερινός...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στο Παλαιοκκλήσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στο Παλαιοκκλήσι

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 7:00 μ.μ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Πανηγυρικού...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Το Γενέσιο της Θεοτόκου μας μυσταγωγεί από την βιολογία στην θεολογία»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Το Γενέσιο της Θεοτόκου μας μυσταγωγεί από την βιολογία στην θεολογία»

8 Σεπτεμβρίου 2025

Ενώπιον μιας λαοθάλλασας πιστών τελέσθηκε απόψε ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών στην πανηγυρίζουσα...

Read more
Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Γενέσιο της Θεοτόκου

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025

του Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ. Θ. Η Εορτή των Γενεθλίων ή της Γέννησης της Θεομήτορος στην αρχή του εκκλησιαστικού έτους...

Read more
Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Αντινίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Αντινίτσης

7 Σεπτεμβρίου 2025

Στην πανηγυρίζουσα ιστορική Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης, ιερούργησε σήμερα Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού 7 Σεπτεμβρίου...

Read more
Ημέρα Μνήμη Μικρασιατικής Καταστροφής στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Ημέρα Μνήμη Μικρασιατικής Καταστροφής στη Ν. Ιωνία

8 Σεπτεμβρίου 2025

Με την δέουσα ιεροπρέπεια η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος, τίμησε την ιερά μνήμη του Αγίου ενδόξου...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Πνευματικές Διδαχές

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025
Σερρών Θεολόγος: «Ο Θεός μας, Θεός των θαυμασίων και των ανελπίστων»

Το Γενέσιο της Θεοτόκου

8 Σεπτεμβρίου 2021
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Αύτη ημέρα Κυρίου, αγαλλιάσθε λαοί. Ιδού γαρ του φωτός ο νυμφών και η βίβλος του λόγου της ζωής εκ γαστρός προελήλυθε»

8 Σεπτεμβρίου 2020
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Την αειμακάριστον και παναμώμητον και μητέρα του Θεού ημών»

8 Σεπτεμβρίου 2020
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Αγιότητα και η αναμαρτησία της Θεοτόκου

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Εἰς τήν γέννησιν τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἠμῶν Θεοτόκου. Ἁγ. Νικολάου Καβάσιλα

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ο καθαρός καρπός της γης»

7 Σεπτεμβρίου 2018
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

8 Σεπτεμβρίου 2018
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Στα μαύρα ντυμένη η Παναγία

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Παναγίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Προσεγγίσεις στην εορτή

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ «Η γέννησίς σου, Θεοτόκε χαράν εμήνυσε πάση τη οικουμένη…»

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΕΙΡΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ (Ἀρχιμ. Ἐφραίμ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

H Γέννηση τῆς Θεοτόκου

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

7 Σεπ 2010 Γενέσιον της Υπεραγίας Θεοτόκου – (8 Σεπτεμβρίου)

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Το γενέθλιο της Θεοτόκου. Υπάρχουν γραπτές προφητείες, προτυπώσεις για την Παναγία μας;

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (Ἁγ. Ἰω. Δαμασκηνοῦ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ]

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Κυριακὴ Πρὸ τῆς Ὑψώσεως του Τιμίου Σταυρού. To Γενέθλιο της Θεοτόκου π. Στυλιανός Μακρής

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Θεοτόκου κατά τους Αγίους Πατέρες

8 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Θαυμαστά γεγονότα από τη ζωή του γέροντα Κλεόπα Ιλίε

Θαυμαστά γεγονότα από τη ζωή του γέροντα Κλεόπα Ιλίε

Άγιος Αλέξανδρος του Σβίρ

Άγιος Αλέξανδρος του Σβίρ

Αν θες να γίνεις πραγματικά πλούσιος…

Αν θες να γίνεις πραγματικά πλούσιος...

Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Η μαθητεία στον Χριστό «αφέντες άπαντα ηκολούθησαν αυτώ»

Άγιος Μόδεστος, ο προστάτης των ζώων

Άγιος Μόδεστος, ο προστάτης των ζώων

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist