• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 22 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Πάσχα Κυρίου Πάσχα

1 Ιουνίου 2018
in Απόψεις - Γνώμες, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Προτιμῶ τὸ ξεσκέπαστο τσουκάλι . . .
Share on FacebookShare on Twitter

Πάσχα Κυρίου, Πάσχα, καὶ πάλιν ἐρῶ Πάσχα. Τὸ Πάσχα εἶναι ἡ πληρότητα τῆς χαρᾶς, τῆς ἀγάπης καὶ τοῦ ἀληθινοῦ φωτός. Μέσα σ᾽ αὐτὴν τὴν πληρότητα τῶν πιὸ ὑψηλῶν πραγμάτων ἡ Ἐκκλησία πάλι ἔχει ταραχή, πάλι φουρτούνα, πάλι σὰν καράβι ἀρμενίζει μέσα σὲ ὑψηλὰ καὶ μεγάλα κύματα. Κύματα ποὺ σηκώνονται ὄχι ἀπὸ κοσμικοὺς ἀνθρώπους, ἀλλὰ ἀπὸ μοναχοὺς ποὺ καυχῶνται ὅτι ἡ ψυχή τους ἀναφλέγεται καὶ θέλγεται ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξη θεολογία!

Εὐάριθμοι Γεροντάδες ποὺ παρουσιάζονται τὰ τελευταῖα χρόνια στὸ προσκήνιο (Παΐσιος, Πορφύριος, Ἐφραίμ Κατουνακιώτης, Ἀμφιλόχιος Πάτμιος, Ἰάκωβος Τσαλίκης) εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἀσχολήθηκαν πραγματικὰ μὲ πρακτικὲς διδασκαλίες καὶ ταπεινὲς νουθεσίες, ὅπως ταιριάζει στὸ μοναχικὸ ἐπάγγελμα. Μὴ ξεχνᾶμε ὅτι πολλάκις ἀπηγόρευαν οἱ Πατέρες τὶς θεολογικὲς συζητήσεις μεταξὺ τῶν μοναχῶν, διότι ὡδηγοῦσαν σὲ διενέξεις καὶ ψυχρότητες μεταξύ τους. Εἷς ὅμως, ποὺ εὐτυχῶς ἡ Ἐκκλησία δὲν τὸν κατέταξε ἀκόμη στοὺς Ἁγίους –ἀργότερα δὲν ξέρω τὶ θὰ γίνη– ἔκανε τὸ λάθος καὶ φιλοσόφησε καὶ θεολόγησε. Αὐτὸ τὸν ἔβαλε ἴσως νὰ τὸ κάνη ὁ ὑπερβάλλων ζῆλος του, ὁ ὁποῖος ὅμως τὸν ὡδήγησε νὰ πέση σὲ ἀτοπήματα, ποὺ δυστυχῶς ὄχι μόνον λέχθηκαν καὶ ἐκφράστηκαν πολλὲς φορές, ἀλλὰ καὶ μαγνητοφωνήθηκαν καὶ προβάλλονται ὡς ὑψηλὴ θεολογία. Καὶ μάλιστα ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ σπούδασαν θεολογία. Ἐνῶ, ὡς γνωστόν, ὁ Ἰωσὴφ δὲν ἐγνώριζε θεολογία.

Ἔφθασε σὲ τόσο μεγάλο ἐγωισμό, ὥστε μὲ κομπορρημοσύνη νὰ λέγη στὸν παπα-Ἐφραίμ τὸν Κατουνακιώτη: «Θὰ ὑπάγω εἰς τὴν Κύπρον καί, ἂν δὲν ἀναστήσω τὸν μοναχισμόν, θὰ τὰ πετάξω τὰ ράσα»(!). Κι ὁ ἀληθινὰ καλόγερος Ἐφραὶμ ὁ Κατουνακιώτης μοῦ ἐπανελάμβανε: «Λέγονται, ἀδελφέ μου, τέτοια λόγια ἀπὸ μοναχὸ ποὺ γεροντίζει;».

Ὅταν ἀκόμη εἶχα τὴν ὅρασή μου, ἐμελέτησα μία χριστουγεννιάτικη κάρτα, τὴν ὁποία εἶχε κυκλοφορήσει ἡ Μονὴ Βατοπεδίου, μὲ ἕνα κείμενο «ὑψηλῆς θεολογίας» τοῦ μακαριστοῦ Ἰωσήφ. Περιεῖχε λέξεις ὅπως θεοσάρξ, θεοψυχή, κ.ἄ. Προσωπικὰ οὔτε ἤκουσα οὔτε διάβασα στοὺς ἁγίους Πατέρες τοὺς ὅρους αὐτούς.

Ἀποτάθηκα σὲ καθηγητὴ θεολόγο καὶ σὲ ἐπισκόπους τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ καθηγητὴς ἀπέφυγε νὰ σχολιάση τὸ κείμενο, μασώντας τὰ λόγια του. Πολὺ σύντομα βέβαια εἶδα νὰ κυκλοφοροῦν βιβλία του μὲ τὴν χορηγία τῆς «μεγίστης» Μονῆς καὶ ἐννόησα… Κάποιος ἐπίσκοπος μοῦ ἀπήντησε: «Δὲν καταλαβαίνω τὶ θέλει νὰ πῆ, ἀλλὰ μᾶλλον ἐγὼ εἶμαι μικρὸς τὸν νοῦν καὶ δὲν κατανοῶ τὰ λεγόμενα ἀπὸ τοὺς ἁγίους». Ἕτερος ἐπίσκοπος ὅμως σχολίασε ἀναλυτικὰ τὸ κείμενο καὶ δὲν δέχθηκε ἐπ᾽ οὐδενὶ τοὺς καινοὺς ὅρους καὶ τὴν θολὴ θεολογία.

Ὁ τελευταῖα προβαλλόμενος ἀπὸ τὸ Μέγαρο Μουσικῆς μᾶς παρουσιάζεται καὶ ὡς θεολόγος καὶ ὡς φιλόσοφος. Εἶναι ἀρκετὲς οἱ καλές του συμβουλές, ἀλλὰ τὴν θεολογία του καὶ τὴν φιλοσοφία του τὴν ἔχει φτιάξει τόσο στρογγυλή, ποὺ μοιάζει μὲ ζούφιο κολοκύθι. Εἶναι μιὰ δύσκολη ἐποχὴ ποὺ πολλὲς μουρλάδες ἀκούγονται. Ὁ ὅσιος Ἀμφιλόχιος ἔλεγε: «Θεολογία δὲν σπούδασα καὶ δὲν ἔχω δυνατότητα νὰ θεολογῶ». Ἐνῶ ὁ σήμερον ὑμνούμενος καὶ ὑπερυψούμενος τράνεψε τὸν λόγο του στὴν φιλοσοφία καὶ στὴν θεολογία. Δὲν γνωρίζω ἂν κι ὁ ἴδιος καταλάβαινε τὶ ἔλεγε. Γι᾽ αὐτό, ἔχουμε ἀπηγχονισμένη σειρὰ θεολογικῆς σκέψης.

Δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ ἀρνηθῆ ὅτι ὁ Ἰωσὴφ εἶπε πολλὰ ἀκαταλαβίστικα, γιὰ νὰ μὴ χρησιμοποιήσω βαρύτερο χαρακτηρισμό. Ἀλλὰ δυστυχῶς ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου βουλώνει στόματα καὶ μὲ ἔχει κατακυριεύσει μεγάλη θλίψη καὶ ἀβάσταχτος πόνος. Δὲν φοβοῦμαι τοὺς τὰ χρήματα κρατοῦντας καὶ τὸν κόσμον ἐξουσιάζοντας σὰν ἄρχοντες, ὅπως εἶπε τὸ Εὐαγγέλιο. Δὲν μπορῶ νὰ σιωπήσω αὐτὰ ποὺ ἤκουσα νὰ μοῦ ἀναγινώσκουν πνευματικά μου παιδιά. Ἀρξώμεθα λοιπόν, τῶν δοξασιῶν τοῦ ἐν λόγῳ μεγάλου διδασκάλου, χωρὶς ἐμπάθεια, καὶ ἀναμένομεν ἀπαντήσεις ἀπὸ τὸν θεολογικὸ κόσμο, ἀκαδημαϊκὸ καὶ μή, μηδὲ τοῦ Παναγιωτάτου καὶ τοῦ Μακαριωτάτου ἐξαιρουμένων, ἀφοῦ ἰσχυρίσθηκαν ὅτι ἀπέκτησε καὶ τὸ χάρισμα τῆς θεολογίας ἄνωθεν.

Ἀπὸ τὶς θεολογικές του διατριβές, χωρὶς ἐμεῖς νὰ κάνουμε παρατηρήσεις ὡς ἀπαίδευτοι καὶ ἀνίδεοι θεολογικῶν γραμμάτων, ἐπισημαίνουμε καὶ δίδουμε στοὺς ἐπαΐοντες τῆς θεολογίας, περιμένοντας ἐξηγήσεις, τὰ ἑξῆς:

Κλίνας οὐρανούς ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο. Εἰς τὰς τέσσαρας αὐτὰς λέξεις περικλείεται ὅλον τὸ Εὐαγγέλιον. Ἀφοῦ ἔγινε ὁ Θεὸς Λόγος σάρξ, σημαίνει ὅτι ἡνώθη ὑποστατικῶς μετὰ τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἀπὸ τοῦδε καὶ εἰς τὸ ἑξῆς ἔγινεν ἄνθρωπος, θεοσάρξ. Ἡ ἀνθρωπίνη σὰρξ τοῦ σαρκωθέντος Λόγου ἐν τῇ μυστικῇ ἀλλὰ πραγματικῇ ἑνώσει της μετὰ τοῦ Θεοῦ ζῆ καὶ ἀκτινοβολεῖ πάσας τὰς θείας τελειότητας. Δὲν ἔγινε μόνον σὰρξ ὁ Θεὸς Λόγος, φορέσας τὴν ἰδικήν μας φύσιν, ἀλλὰ καὶ ψυχήν, θεοψυχή. Ὁ ἄνθρωπος ἐδημιουργήθη ἀκριβῶς ἐξ ἀρχῆς θεοειδής, χριστοειδής, πνευματοειδής, καὶ ἑπομένως ἑνούμενος μετὰ τοῦ θεανθρώπου Λόγου, ἐπανακτᾶ εἰς ὅλον του τὸ εἶναι τὸν χαρακτῆρα τῆς θεοειδείας…

Ὁ Χριστὸς κατέβηκε σὰν πατέρας, φοράει τὴν διεφθαρμένη φύση ποὺ διεφθείραμε νὰ τὴν ἀνακαινίση, ὑποδύεται τὸν ρόλο τοῦ μετανοοῦντος, μπαίνει στὸν πρακτικὸ τρόπο τῆς ἐπιστροφῆς καὶ μᾶς ὑποδεικνύει πῶς νὰ γυρίσωμε πίσω.

Διὰ τῆς ἀναπλάσεώς του ἐκατέβη ἐδῶ μὲ μᾶς.

Ὅταν λοιπόν, ὅπως εἶπα, κρατήσωμεν τὴν πρακτικήν, ἔτσι, ἀνθιστάμενοι στὴν ἔννοιαν, στὴν κροῦσιν τοῦ παραλόγου, τότε ἀρχίζει ὁ φωτισμὸς στὸν νοῦν, ξυπνάει ὁ νοῦς καὶ δὲν πλανᾶται εὔκολα στὸν ἄσκοπον μετεωρισμόν. Ὅταν ἡ θεία Χάρις αὐτὸ τὸ διαπιστώση, ὅτι ὁ νοῦς αὐτὸς ἐξύπνησε καὶ πῆρε τὴν θέση του σὰν πρόσωπο, καὶ ὁ νοῦς εἶναι τὸ πρόσωπον, τότε ὑποτάσσεται ἡ Χάρις εἰς τὸν νοῦν, μυστήρια μυστηρίων. Κι ἄλλοτε σᾶς τὰ εἶπα αὐτά, ἀλλὰ σᾶς τὰ εἶπα συγχωνευμένα. Δὲν εἶναι παράξενα τοῦτα. Ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου ποὺ εἶναι πρόσωπον, εἶναι τὸ καθ᾽ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσιν, εἶναι ὑπεράνω τῆς Χάριτος. Ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ εἶναι ἄκτιστος ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ, μέσῳ τῆς ὁποίας κατασκεύασε τὰ πάντα καὶ τὰ διοικεῖ. Ἀλλὰ αὐτὴ εἶναι ἐργαλεῖο, ὁ νοῦς εἶναι πρόσωπον, τόσον τὸ καθ᾽ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσιν. Γι᾽ αὐτὸ καὶ τὸ φόρεσε ὁ Θεὸς Λόγος καὶ τὸ ἔχει ἀχώριστα στὴν αἰωνιότητα τῆς δόξης του, ὁ Πατὴρ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.

Καὶ αὐτὸ ἀκόμα τὸ μοναστήρι ποὺ κατοικοῦμε μέσα εἶναι δημόσιο κτίριο καὶ μᾶς φιλοξενεῖ. Ἂν αὐτὸ γίνη ἡ αἰτία νὰ μᾶς παραβιάζη τὸ καθῆκον, θὰ τὸ κάψωμεν ἐμεῖς μὲ τὰ χέρια μας, βέβαια θὰ τὸ ἐξολοθρεύσωμεν. Τί χρειάζεται; Ἐντὸς ὀλίγου στοιχεῖα καυσόμενα λυθήσονται, ἐντὸς ὀλίγου ἀνακαινίζεται τὸ σύμπαν.

Κι ἔφθασε σὲ τόση ἀγάπη ἡ ἀπόλυτος ἔννοια τοῦ Θεοῦ, οὕτως ὥστε νὰ θυσιάση τὸν μονογενῆ του Υἱὸ γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου…Ἔρχεται λοιπὸν τώρα ὁ τρόπος, πρῶτον μὲν διὰ τοῦ αἵματός του πληρώνει τὴν δική μας ἐνοχή, τῆς ἰδικῆς μας παραβάσεως, μετὰ φοράει τὴν δική μας φύση, προσποιεῖται τὸν ρόλο τοῦ μετανοοῦντος καὶ μᾶς δείχνει πρακτικὰ τὸν τρόπο τῆς ἐπιστροφῆς.

Οἱ λαμπρότατοι Ἄγγελοι, ποὺ κρατοῦν εἰς τοὺς ὤμους τους τὴν παναγίαν θείαν Θεότητα καὶ δοξολογοῦν, ζηλεύουν διότι δὲν εἶναι ἄξιοι νὰ πάρουν αὐτὸ ποὺ πήραμε ἐμεῖς. Διότι ἐμεῖς ἐγίναμε ἀδελφοὶ τοῦ Κυρίου, τοῦ Πατρός, ἐνῶ αὐτοὶ ὑπηρέτες. Αὐτὰ νὰ μὴ τὰ ξεχνᾶτε, ἀδελφοί μου, γιατὶ θὰ εἶναι τὰ ἰσχυρώτερα ὀχυρώματα τῆς μάχης μας ἐναντίον τοῦ παραλόγου καὶ τῆς διαστροφῆς.

Ἄλλο εἶναι τὸ ζῶν, ἄλλο εἶναι τὸ ἔμψυχον. Ἔμψυχον γίνεται (τὸ ἔμβρυον) κατὰ τὴν Παλαιὰν Διαθήκην, κατὰ τὴν Γραφήν, γίνεται μετὰ τὴν ἐξεικόνισίν του, ὅταν πάρη τὴν μορφή, κατάλαβες;…γίνεται στὸν τρίτον μῆνα. Τότε λειτουργεῖ καὶ ἡ καρδιά του, κτυπάει, καὶ λειτουργεῖ ὁ ἐγκέφαλος, ἔχει ἀποκτήσει τὸν χαρακτῆρα τῆς προσωπικότητος. (Ἑπομένως πρὶν τὸν τρίτο μῆνα, ἐφόσον δὲν εἶναι ἔμψυχο, ἐπιτρέπεται ἡ ἔκτρωση!!!) Ἐὰν εἶναι ἀπὸ κεῖ καὶ ὕστερα, αὐτὴ εἶναι ζωντανό. Δηλαδὴ ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα ὅμως εἶναι ἄδηλο δὲν ἔχει ὅραμα…

(Ὄχι μόνον εἶχε τὶς ἀπόψεις του, ἀλλὰ καὶ εἰρωνευτικὰ μνημόνευε τοὺς ἱερομονάχους τοῦ Σταυροβουνίου, ποὺ στεροῦσαν τὴν θεία Κοινωνία σὲ αὐτοὺς ποὺ πρὶν τὸν τρίτο μῆνα ἔκαναν ἔκτρωση.) Τώρα οἱ παπᾶδες λένε, οὔ, οὔ, οὔ, ἂν ἀκούσης τοὺς παπᾶδες τὶ λένε. Ἔχει καὶ κάποιους ἐκεῖ στὸ Σταυροβούνι, μὲ τὶ δογματισμοὺς ὁμιλοῦν… Ὡρισμένοι παπᾶδες στὸ Σταυροβούνι λένε ὅτι εἶναι φόνος νὰ προβῆ κάποιος σὲ ἔκτρωση μετὰ ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς σύλληψης καὶ τρομοκρατοῦν τὸν κόσμο.

Ἔπειτα γιὰ τὸν Ἰωσὴφ ποὺ τράνεψε στὴν θεολογία, ἔχουμε μαρτυρία ἀπὸ τὸν μακαριστὸ Νικόδημο Μπιλάλη, ποὺ ὑπῆρξε πνευματικό του παιδί, πὼς ὅταν ἠθέλησε νὰ γίνη ἱερεὺς καὶ νὰ ἡγουμενεύση στὴν Μονὴ Κουτλουμουσίου, ὁ εἰλικρινὴς καὶ αὐθόρμητος π.Νικόδημος τοῦ εἶπε:

– Ἂν προχωρήσης στὴν ἱερωσύνη, θὰ σὲ ξετινάξω. Ξέρεις πολὺ καλὰ ὅτι εἶσαι αἰσθησιακὸς ἄνθρωπος καὶ δὲν σοῦ ἐπιτρέπεται βάσει τῶν ἱερῶν Κανόνων νὰ ἱερουργήσης. Αὐτὸ τὸ ἔδειξες διακονώντας τὴν γυναικεία Μονὴ τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βάθειας. Ἀλλὰ καὶ πολλὰ ἄλλα ἀκούστηκαν κατὰ τὴν διακονία σου στὴν Κύπρο. Ἀπορριπτέος εἶσαι τῆς ἱερωσύνης. Ἂν προχωρήσης, θὰ ξεφωνήσω.

Εἶναι λοιπὸν ἀπορίας ἄξιον πῶς αὐτὸς ὁ μοναχὸς προβάλλεται καὶ ἄξιος τῆς θεολογίας, γιατὶ ὄχι καὶ τῆς φιλοσοφίας, καὶ ἐργάτης τῆς ἁγιότητος. Ἐμεῖς δὲν τὰ ἀνακρίνουμε. Τὰ παρουσιάζουμε καὶ ἄλλοι, πιὸ εἰδήμονες ἀπὸ μᾶς, ἔχουν τὸν λόγο.

Δὲν προβληματίζεστε ὅτι ἡ Ἱερὰ Κοινότητα σὲ ἕνα τέτοιο μεγάλο στῦλο ἀσκήσεως καὶ θεολογίας οὐδένα ἀντιπρόσωπο ἔστειλε; Πάντες ἀπεῖχαν ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἐκδήλωση. Καὶ ὅσοι παρουσιάστηκαν ἦταν ἀφ᾽ ἑαυτοῦ τους. Δόξα τῷ Θεῷ, αὐτὸ ποὺ λέγεται Ἱερὰ Κοινότης κρατάει σὲ πολλὰ πράγματα τὴν σωστὴ θέση. Μούχλιο ψωμὶ δὲν τρώγει. Δὲν ζητάει καὶ τὸ βλασερό, ἀλλὰ τὸ μούχλιο, τὸ πολυκαιρισμένο, τὸ ἀποφεύγει, γιατὶ ξέρει πολὺ καλὰ ὅτι, ἂν τὸ πάρη στὰ χέρια της, θὰ τὸ πάρη κι ὁ μοναχὸς κι ὁ κοσμικός.

Ἔπειτα, γιατί ἕνας ἀσκητὴς νὰ προβάλλεται σὲ μέγαρα κοσμικά; Τὰ εἶχε ἔλλειψη; Δηλαδὴ ἂν διάβαινες πιὸ πέρα ἀπὸ τὸ Μέγαρο Μουσικῆς τοῦ Λαμπράκη, θὰ συναντοῦσες τὴν καλύβα του; Αὐτὰ εἶναι ἀνεπίτρεπτα στὴν σημερινὴ ἐποχή· ὁ ἀσκητὴς ὁ ἀπέριττος, ὁ ἁπλός, νὰ ἀνεβάζεται στὶς κοσμικὲς αἴθουσες ὡς ἀντικείμενο σπουδῆς καὶ ἔρευνας. Ἡ ἔρημος εἶναι πάντα ἔρημος καὶ τὸ σκαμνὶ τοῦ ἐρημίτη δὲν μεταφέρεται ἀπὸ τὴν θέση ποὺ τὸ τοποθέτησε ὁ ἴδιος, γιὰ νὰ δῆ τὸ πρόσωπο τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ τὸ κοσμικὸ φρόνημα βλέπουμε ὅτι εἶναι σήμερα δυνατώτερο ἀπὸ τὴν ἔρημο.

Καὶ γιατί ὅλα αὐτά; Γιατὶ ὑπάρχουν… Ἂν δὲν ὑπήρχανε, ποῦ θὰ φαινόταν ὁ ἐρημίτης; Μὰ ἀνέπλασε ἕνα ὁλόκληρο μοναστήρι. Δουλεύοντας τὸ τσαπὶ καὶ τὸ δικέλλι; Ἢ ἀπὸ τὴν κάσα τοῦ μοναστηριοῦ, ποὺ σύναξαν οἱ χιλιοκατηγορημένοι πρόγονοί του; Ἂν παρελάμβανε τὸ μοναστήρι χωρὶς ψωμί, χωρὶς λάδι, χωρὶς οἶνο, τότε τὰ ἀκούω ὅλα, τὰ προσέχω ὅλα καὶ μένω ἀναπολόγητος μπροστὰ στὴν δική μου ἀδράνεια καὶ ἀκαματοσύνη. Ποῦ δοχειὸ χωρὶς τρόφιμα; Ποῦ κελλάρι χωρὶς λάδι; Ποῦ ταμεῖο χωρὶς ἔσοδα;

Τὰ θέτω ὑπὸ τὴν κρίση σας καὶ ἀναμένω τὴν ἀνάπαυση τοῦ λογισμοῦ μου. Μᾶλλον καὶ τῶν λογισμῶν πολλῶν ἄλλων ὀρθοδόξων καὶ ἀγωνιστῶν μοναχῶν καὶ χριστιανῶν. Ὅλοι πήραμε τὸ ἀκουστικό μας καὶ ἀναμένουμε.

Εἶμαι φτωχός, οὐδόλως ὅμως σκιάζομαι τὸν πλούσιο τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς.

Γρηγόριος ὁ Ἀρχιπελαγίτης

Πρόσφατα Άρθρα

Αρχιερατικό Συλλείτουργο για τα «ΑΔΡΟΥΤΣΕΙΑ» στις Λιβανάτες
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατικό Συλλείτουργο για τα «ΑΔΡΟΥΤΣΕΙΑ» στις Λιβανάτες

22 Ιουνίου 2025

Με Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Λιβανατών, παρουσία πλήθους πιστών, επισήμων και εκπροσώπων φορέων και συλλόγων της Λοκρίδος,...

Read more
Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΠΕΝΙΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΤΡΟΥΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΠΕΝΙΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΤΡΟΥΣ

22 Ιουνίου 2025

Την Παρασκευή 20 Ιουνίου ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μπενίν, Τόγκο και Μπουρκίνα Φάσο κ. Αθανάσιος επισκέφθηκε την Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης...

Read more
Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις στην Σχολή Βυζ. Μουσικής της Ι. Μ. Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις στην Σχολή Βυζ. Μουσικής της Ι. Μ. Δημητριάδος

22 Ιουνίου 2025

Χρήστος Ψάρας, Κων/νος Σταθόπουλος, Φώτιος Τσακοβής και Αχιλλέας Βλιώρας Άπαντες απέδωσαν με επιτυχία το πρακτικό και θεωρητικό μέρος του προγράμματός...

Read more
Η Ι.Μ. Κίτρους διοργάνωσε τον 9ο Αγώνα Δρόμου  «Το Πέρασμα του Αποστόλου Παύλου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Ι.Μ. Κίτρους διοργάνωσε τον 9ο Αγώνα Δρόμου «Το Πέρασμα του Αποστόλου Παύλου»

22 Ιουνίου 2025

Με μεγάλη συμμετοχή στο μεγάλο αγώνα δρόμου και τον παράλληλο παιδικό αγώνα δρόμου αλλά και με αγωνιστική και οργανωτική επιτυχία...

Read more
Κυριακή Β’ Ματθαίου στο χωριό Θεοδωράκι Αλμωπίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Β’ Ματθαίου στο χωριό Θεοδωράκι Αλμωπίας

22 Ιουνίου 2025

Στον ιερό ναό της Αναλήψεως του Σωτήρος στο χωριό Θεοδωράκι Αλμωπίας χοροστάτησε και τέλεσε την Θεία Λειτουργία ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος...

Read more
Συρία: Τουλάχιστον 25 οι νεκροί από την επίθεση στον ελληνορθόδοξο ναό
Ελλάδα Κόσμος

Συρία: Τουλάχιστον 25 οι νεκροί από την επίθεση στον ελληνορθόδοξο ναό

22 Ιουνίου 2025

Ξεπερνούν τους 25 οι νεκροί από τη βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στην ελληνορθόδοξη εκκλησία του Προφήτη Ηλία στη Δαμασκό της Συρίας,...

Read more
Άρτα: Επέτειος Ανακομιδής Λειψάνων Αγίας Θεοδώρας και Χειροτονία Διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτα: Επέτειος Ανακομιδής Λειψάνων Αγίας Θεοδώρας και Χειροτονία Διακόνου

22 Ιουνίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και συγκίνηση τελέστηκε την Κυριακή 22 Ιουνίου 2025, το πρωΐ, η Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της...

Read more
Εορτή για τα πέντε χρόνια λειτουργίας του Ωδείου «Γερμανός ο Μελωδός»
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτή για τα πέντε χρόνια λειτουργίας του Ωδείου «Γερμανός ο Μελωδός»

22 Ιουνίου 2025

Το κατάμεστο από καθηγητές και καθηγήτριες, μαθητές και μαθήτριες του Ωδείου «Γερμανός ο Μελωδός» Αμφιθέατρο του Πνευματικού και Διοικητικού Κέντρου της Ιεράς...

Read more
Η Παναγία η Αρβανίτισσα στο Σάκκο Ορεστιάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Παναγία η Αρβανίτισσα στο Σάκκο Ορεστιάδος

22 Ιουνίου 2025

Στο χωριό Σάκκος, λίγα μόλις χιλιόμετρα βορείως της Ορεστιάδος, κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή μετά την Πεντηκοστή στον Ενοριακό Ναό...

Read more
Άρτα: Εσπερινός Ανακομιδής Λειψάνων Αγίας Θεοδώρας και Ρασοφορία Μοναχού
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτα: Εσπερινός Ανακομιδής Λειψάνων Αγίας Θεοδώρας και Ρασοφορία Μοναχού

22 Ιουνίου 2025

Το απόγευμα του Σαββάτου, 22 Ιουνίου 2025, στον βυζαντινό Ιερό Ναό της Αγίας Θεοδώρας, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη με...

Read more
Θεία Λειτουργία στό Σπήλαιο τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βαράσοβας
Εκκλησία της Ελλάδος

Θεία Λειτουργία στό Σπήλαιο τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βαράσοβας

21 Ιουνίου 2025

Τό Σάββατο, 21 Ἰουνίου 2025, τελέσθηκε ἡ καθιερωμένη ἐτήσια θεία Λειτουργία στήν ἱστορική σπηλαιώδη Ἱερά Μονή τοῦ Ἁγίου Νικολάου τῆς...

Read more
Λαμπρό Αρχιερατικό Συλλείτουργο στην Ι.Μ. Παναγίας Ξυνιάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρό Αρχιερατικό Συλλείτουργο στην Ι.Μ. Παναγίας Ξυνιάδος

21 Ιουνίου 2025

Την κατ’ έτος επέτειο της Θαυματουργικής Ευρέσεως της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας Ελεούσης πανηγύρισε σήμερα με Λαμπρό Αρχιερατικό Συλλείτουργο η...

Read more
Με βυζαντινή λαμπρότητα γιορτάστηκε στην παλαίφατη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά η μνήμη της Αγίας Αικατερίνης
Εκκλησία της Ελλάδος

Μας κλέψανε το Σινά – Ώρα να γυρίσει πίσω…

21 Ιουνίου 2025

Μας κλέψανε το Σινά – Ώρα να γυρίσει πίσω… Το αρχαιότερο εν λειτουργία μοναστήρι της Ορθοδοξίας κινδυνεύει και η Ελλάδα...

Read more
«Aλιείς ανθρώπων»
Κηρύγματα

Κυριακή Β’ Ματθαίου: Η κλήση των αποστόλων (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

21 Ιουνίου 2025

(Ματθ. δ’ 18-23)   Γιατί οι άνθρωποι είναι πάντα τόσο βιαστικοί σήμερα; Για να δουν όσο γίνεται πιο γρήγορα την...

Read more
«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»
Κηρύγματα

Οι πειρασμοί του Κυρίου, η Κλήση των Μαθητών και η Αποστολή της Εκκλησίας

21 Ιουνίου 2025

Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου (Ματθ. 4,18-23) Μετά την βάπτιση του Ιησού από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο στον Ιορδάνη ποταμό, ο Χριστός...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

«Aλιείς ανθρώπων»
Κηρύγματα

Κυριακή Β’ Ματθαίου: Η κλήση των αποστόλων (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

21 Ιουνίου 2025

(Ματθ. δ’ 18-23)   Γιατί οι άνθρωποι είναι πάντα τόσο βιαστικοί σήμερα; Για να δουν όσο γίνεται πιο γρήγορα την...

«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»

Οι πειρασμοί του Κυρίου, η Κλήση των Μαθητών και η Αποστολή της Εκκλησίας

21 Ιουνίου 2025
«Aλιείς ανθρώπων»

«Θα έλθει καιρός που θα βαδίζετε μέρες για να βρείτε καλό ιερέα»

21 Ιουνίου 2025
«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»

«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»

21 Ιουνίου 2025
«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»

Ο Χριστός δεν σταματά ποτέ να απευθύνει τις προσκλήσεις του

17 Ιουνίου 2023
«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»

Ιεραποστολικός Ζήλος – Κυριακή Β’ Ματθαίου – Πέτρου και Παύλου

3 Απριλίου 2020
Ο λύχνος του σώματος εστίν ο οφθαλμός

Ο λύχνος του σώματος εστίν ο οφθαλμός

17 Ιουνίου 2018
«Δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»

Άς μαθητεύσωμεν εις τον Κύριον και Θεόν μας

10 Ιουνίου 2018
«Aλιείς ανθρώπων»

«Aλιείς ανθρώπων»

9 Ιουνίου 2018
Next Post
Μέγας Εσπερινός στον πανηγυρίζοντα Ναό Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης Καραβάδο

Μέγας Εσπερινός στον πανηγυρίζοντα Ναό Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης Καραβάδο

Δοξολογία για τον εορτασμό της 21ης Μαΐου στη Μητρόπολη Κεφαλληνίας

Δοξολογία για τον εορτασμό της 21ης Μαΐου στη Μητρόπολη Κεφαλληνίας

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Όποιος διακυβεύει την ενότητα δεν είναι αληθινός ηγέτης»

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Όποιος διακυβεύει την ενότητα δεν είναι αληθινός ηγέτης»

Λαμπρή η πανήγυρη του Προσκυνήματος Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης πόλεως Σητείας

Λαμπρή η πανήγυρη του Προσκυνήματος Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης πόλεως Σητείας

Ἡ εἰς Ἀρχιερέα χειροτονία τοῦ ἐψηφισμένου Ἀρχιεπισκόπου Μαδάβων

Ἡ εἰς Ἀρχιερέα χειροτονία τοῦ ἐψηφισμένου Ἀρχιεπισκόπου Μαδάβων

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist