Στον ομώνυμο Ιερό Ναό Τ.Κ. Βλοχού, το εσπέρας της Τετάρτης 28 Μαΐου 2025 και ώρα 7:00΄μ.μ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε της ακολουθίας του Εσπερινού επί τη δεσποτική εορτή της Αναλήψεως του Σωτήρος Χριστού. Ο Εσπερινός έγινε υπαίθριος διότι συνεχίζονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Ιερού Ναού.
Στο πλαίσιο αυτής της μεγάλης και σωτηριώδους εορτής, ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε λόγο πνευματικής οικοδομής και παρηγοριάς προς τους πιστούς, υπενθυμίζοντας το νόημα της ημέρας, την αξία του γεγονότος της Αναλήψεως και την πρόσκληση που αυτό απευθύνει σε κάθε χριστιανό. Με λόγο θεολογικό και εμπνευσμένο, ανέπτυξε τα εξής:
«Σαράντα ημέρες μετά το Άγιον Πάσχα, της ενδόξου Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και δέκα ημέρες πριν από την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, εορτάζουμε την ένδοξη Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Μια μεγάλη Δεσποτική εορτή, που αποτελεί και αυτή έναν από τους σταθμούς της σωτηριώδους οικονομίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, για τη σωτηρία των ανθρώπων, για τη σωτηρία όλων μας. Και η σημασία αυτής της εορτής, παρότι δεν της δίνουμε τόση μεγάλη σημασία, γιατί, όπως γνωρίζουμε όλοι μας, η ημέρα που εορτάζεται είναι η Πέμπτη, μια εργάσιμη ημέρα πάντοτε, φεύγει λίγο από τον νου μας και μας απομακρύνει από τη σκέψη της εορτής.
Αλλά αυτό το οποίο καθορίζει την εορτή αυτή είναι η κίνηση του Χριστού για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Μας το ερμηνεύει πάρα πολύ ωραία ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Δείχνει τη μεγαλοσύνη του Χριστού, διότι η Θεία Ανάληψις είναι το αποτέλεσμα της σαρκώσεώς Του, της γεννήσεώς Του δηλαδή, του πάθους Του, του σταυρικού Του θανάτου και της ενδόξου Αναστάσεώς Του.
Από την υμνολογία που ακούσαμε, μας λέγει ότι ο Χριστός επανέρχεται «ὅπου ἦν τὸ πρότερον». Από εκεί δηλαδή, που έφυγε από την ουράνια δόξα, μαζί με την Τριαδική Θεότητα, επανέρχεται. Αλλά το γεγονός είναι – και το ερώτημα το οποίο θα πρέπει να έχουμε στη σκέψη μας – το πώς επανέρχεται. Δεν επανέρχεται ως Θεός, αλλά επανέρχεται ως θεάνθρωπος Κύριος. Δηλαδή Θεός και άνθρωπος. Αναλαμβάνεται εις τους ουρανούς ως τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Όχι όμως πλέον παθητός όπως ήταν πριν, για να υποστεί σταυρό και θάνατο, αλλά απαθής με τη θεότητά Του και με την ανθρώπινη φύση Του.
Αυτό δηλαδή που συγκεντρώνει τη σκέψη και το κύριο γεγονός και την κυρία ιδέα της εορτής, είναι ότι ο Χριστός από αγάπη έρχεται σε εμάς και από αγάπη πάλι, για να θεώσει την ανθρώπινη φύση, ανεβαίνει στους ουρανούς και κινείται προς τον ουράνιο Πατέρα.
Μετέχουμε και εμείς στο γεγονός της Θείας Αναλήψεως, διότι ανεβαίνει και αναλαμβάνεται με την ανθρώπινη φύση, με αυτό που είμαστε και εμείς. Αυτό να είναι το κεντρικό γεγονός και η κεντρική ιδέα της εορτής: ότι, μαζί με τη θεϊκή Του φύση, προσλαμβάνει και ανεβάζει στους ουρανούς, εμένα, εσένα, τον καθένα από εμάς. Αυτό είναι το γεγονός της εορτής της Αναλήψεως. Ότι θεώνεται το ανθρώπινο γένος και αναλαμβάνεται ολόκληρο το ανθρώπινο γένος, μαζί με τον Θεό.
Απόψε, εδώ που ήρθαμε και τελέσαμε την ακολουθία του Εσπερινού υπαιθρίως, έξω από τον ναό, ο οποίος έχει ονομαστεί επ’ ονόματι της Θείας Αναλήψεως, και ελπίζουμε του χρόνου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να είναι στεγασμένος, ώστε να μπορούμε καλύτερα να εορτάσουμε την εορτή, αλλά και να αρχίσει να μπαίνει ο ναός σε μια σειρά και να ολοκληρωθεί και σιγά-σιγά σταδιακά να τελειοποιηθεί. Ήρθαμε λοιπόν, για να τελέσουμε την Ακολουθία του Εσπερινού της μεγάλης αυτής Δεσποτικής εορτής.
Στο πρόγραμμά μας είναι, μετά από εδώ, να πορευθούμε προς τον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου Ρουμ Παλαμά, για να τελέσουμε την Ιερά Παράκληση και να προσευχηθούμε μαζί με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και κυρίως με τα παιδιά μας, που πρόκειται να δώσουν εξετάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαιδεύσεως και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και στους φοιτητές, αλλά κυρίως να παρακαλέσουμε τον Θεό για τους υποψηφίους της Γ’ Λυκείου, που θα δώσουν και θα λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, για να εισαχθούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Και έχουμε μαζί μας ένα απότμημα του Ιερού λειψάνου του Αγίου Νικολάου του εν Βουναίνοις. Είναι Άγιος τοπικός μας, όπου έχουμε το Ιερό του προσκύνημα στα Βούναινα, προς τον Νομό Λαρίσης βέβαια, αλλά είναι στην Ιερά Μητρόπολή μας και είναι ο προστάτης της νεολαίας μας, της νεολαίας της Ιεράς Μητροπόλεως. Και αφού το έχουμε μαζί μας, το έχουμε εκεί αποθέσει επάνω στο τραπέζι για να το προσκυνήσετε όλοι σας, όλοι μας: ένα απότμημα του Ιερού λειψάνου, της σάρκας δηλαδή και των οστών του Αγίου Νικολάου. Αυτό το γεγονός, οι Άγιοι δηλαδή και η αγιότητα των σωμάτων, είναι αποτέλεσμα της Δεσποτικής εορτής της Αναλήψεως, διότι αναλαμβάνεται ο Ιησούς με το Σώμα Του και με τη θεϊκή Του φύση. Και το σώμα αυτό, το παθητό πριν, το κάνει απαθές και το αγιάζει. Γι’ αυτό και μέσα στην Εκκλησία έχουμε σώματα Αγίων που ευωδιάζουν, που θαυματουργούν, που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να τα προσκυνούμε και να ζητούμε τη μεσιτεία τους για τη σωτηρία μας.
Αυτό λοιπόν εύχομαι, να συνέχει την ζωή όλων μας και η Θεία Ανάληψις του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, αυτή η Μεγάλη Δεσποτική εορτή, να δημιουργεί τις προϋποθέσεις μέσα μας, ώστε να πηγαίνουμε ενώπιον της δόξης του θρόνου του Θεού, να αγιαζόμαστε, να χαριτωνόμαστε και να λαμβάνουμε και εμείς αυτήν τη χάρη του αναληφθέντος Κυρίου μας, δηλαδή να μετέχουμε στη δόξα του Ουρανίου Πατρός».
Ο Φθιώτιδος Συμεών στο Action24 για την Ι.Μ. Σινά
Την στήριξή του και την αγάπη του προς την δοκιμαζόμενη Σιναϊτική Αδελφότητα και τον εμβληματικό και πολιό Άγιο Καθηγούμενό της,...
Read more