Την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2025, εορτή της Μεταστάσεως του Αγίου ενδόξου και πανευφήμου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε στην Ιερά Μονή Αγίου Θεοδώρου Τήρωνος και Γεωργίου Τροπαιοφόρου Στρατιάς στην πόλη της Κέρκυρας. Η εν λόγω Ιερά Μονή στο παρελθόν ήτο γυναικεία, όμως τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε ανδρώα ενώ ανακαινίζεται εκ βάθρων. Την ευθύνη της Ιεράς μονή έχει ο Καθηγούμενος αυτής Πανοσιολογιώτατος Αρχιμ. Χριστόδουλος Τριαντάφυλλος, ο οποίος αγωνίζεται με κατά θεόν ζήλο και θυσιαστικό πνεύμα αφιέρωσης για την ολοκλήρωση των εργασιών αναστήλωσης και την ανάπτυξη της Ιεράς Μονής σε ασφαλή και σωτήριο πνευματικό λιμένα. Στα πλαίσιο των εργασιών αναστήλωσης, ανακαινίζεται και το καθολικό της Ιεράς Μονής. Έτσι, κατά τη Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος τέλεσε και την καθιέρωση της διασαλευθείσης Αγίας Τραπέζης, πλαισιωμένος, πέραν από τον άγιο Καθηγούμενο, από πατέρες της Αδελφότητος της Ιεράς Μονής καθώς και κληρικούς της αρχιερατικής περιφέρειας της πόλεως της Κέρκυρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του καθαγιασμού της Αγίας Τραπέζης, ο Σεβασμιώτατος εξήγησε τα τελούμενα στο πυκνό εκκλησίασμα, αποτελούμενο τόσο από ευλαβείς προσκυνητές όσο και από φίλους της Ιεράς Μονής, προς κατανόηση και ωφέλεια.
Στο τέλος της θείας λειτουργίας, κατά την ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος εξήρε το έργο του π. Χριστοδούλου για την αγάπη, τον κόπο που καταβάλλει και την αφιέρωσή του στην αποστολή που τού έχει αναθέσει η τοπική Εκκλησία. Επίσης, τόνισε πως ο καθαγιασμός του Ιερού Θυσιαστηρίου αποτελεί μια ιστορική ημέρα καθώς ο Επίσκοπος παρακαλεί το Άγιο Πνεύμα να κατέλθει και να αγιάσει όλον τον Ιερό Ναό και ιδιαίτερα το Άγιον Θυσιαστήριον επί του οποίου τελείται η αναίμακτος Θεία Λειτουργία. Ο ίδιος ο Κύριός μας εκούσιως προσφέρεται και θύεται ώστε οι πιστοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί να μεταλαμβάνουν το τίμιο Σώμα και Αίμα Του εις ίασην ψυχής και σώματος, εις άφεσιν αμαρτιών, και ζωήν αιώνίον, κατά την εντολή Του Θεανθρώπου ότι «ἐὰν μὴ φάγητε τὴν σάρκα τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα, οὐκ ἔχετε ζωὴν ἐν ἑαυτοῖς», προκειμένου να αναστηθούμε και εμείς από τη δική μας πτώση, φθορά και αμαρτία. Σκοπός επομένως του ανθρώπου καθίσταται η οικείωσίς του με τον Θεόν ώστε με τον φωτισμό της χάριτός του να οδηγηθεί ο άνθρωπος στην ζωή της αιωνιότητος, το κάλλος της οποίας, δε συγκρίνεται σε τίποτα με την όποια σαγήνη ασκεί η σύντομη επίγειος ζωή. Αυτή η πορεία γνωριμίας και σχέσης αγάπης με τον αληθινό Θεό συνδέεται άρρηκτα με το μυστήριο της ενσάρκου Θείας Οικονομίας και της Εκκλησίας που μέσω αυτών μπορούμε να γίνουμε όλοι μέτοχοι αυτών των αιωνίων αγαθών.
Επίσης, ο κ. Νεκτάριος ενίσχυσε με λόγους ενθάρρυνσης τον π. Χριστόδουλο ώστε να συνεχίζει τον πνευματικό αγώνα του και να διατηρεί ζωντανή την πίστη και αγάπη του για το Θεό, την Ιερά Μονή και τη μοναχική ζωή. Ακόμη, τον προέτρεψε, όπως και όλους τους παριστάμενους κληρικούς, να μην απογοητεύονται από τις δυσκολίες και τους ποικίλους πειρασμούς του πολέμιου διαβόλου, καθώς διερχόμεθα ημέρες πονηρές πορευόμενοι προς τους έσχατους χρόνους.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στον μεγάλο Άγιο που εορτάζει σήμερα η Αγία μας Εκκλησία, τον Άγιο Απόστολο και Ευαγγελιστή Ιωάννη το Θεολόγο ο οποίος κατά την παράδοση της Εκκλησίας μας μετέστη στον ουρανό. Μάλιστα ο ίδιος ο Κύριός μας όταν βρισκόταν στην παρέα των μαθητών, είχε προειπεί περί αυτού, αναφερόμενος στο πρόσωπο του Ιωάννη, ότι «οὗτος οὐκ ἀποθνήσκει» διευκρινίζοντας στη συνέχεια ότι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός εάν επιθυμούσε μπορούσε να τον διατηρήσει ζώντα μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία Του. Έτσι λοιπόν, ενώ όλοι οι Απόστολοι και οι μαθητές του κυρίου μας απέθαναν δια μαρτυρικού θανάτου, ο ηγαπημένος μαθητής του Κυρίου μας, Ιωάννης, παρέμεινε έως τα βαθιά γεράματα στην επίγεια ζωή συνταρράσοντας με το κήρυγμά του, το κήρυγμα της αγάπης, αφού προέτρεπε πάντες να αγαπούν αλλήλους κατά την ύψιστη αυτή εντολή του Κυρίου μας. Αυτά, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης τα κατέγραψε στο Ευαγγέλιο και τις Επιστολές του λέγοντας ότι «Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί, καὶ ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ». Έτσι, όποιος διατείνεται ότι αγαπά το Θεό, αλλά μισεί τον άνθρωπο, είναι ουσιαστικά ψεύτης και υποκριτής. Αντίστοιχα, όποιος ισχυρίζεται ότι αγαπά τους ανθρώπους, αλλά δεν τον ενδιαφέρει ο Θεός, όπως δηλώνουν οι αθεϊστές, τότε και αυτός ψεύδεται. Αυτή η αγάπη είναι αλληλένδετη μεταξύ του Θεού και των ανθρώπων. Έτσι, τα λόγια του Αποστόλου Ιωάννου ας αποτελούν κίνητρο αλλά και την κατεύθυνση της ζωής μας, ώστε να ζήσουμε με αγάπη χωρίς μίσος, κακία και κατάκριση, ώστε το στόμα μας να είναι γεμάτο από την χάρη και την αγάπη του Θεού προς Εκείνον και προς τους ανθρώπους μας μέσα από την καρδιά μας.
Στο τέλος, ο κ. Νεκτάριος ευχήθηκε σε όλους τους παρευρισκομένους και τις οικογένειές τους κάθε ευλογία του Θεού, ώστε ο Κύριος να κατευθύνει τη ζωή όλων στο δρόμο της αγάπης.