• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 23 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ξάνθης Παντελεήμων: Nα μην εκπέσει η Εκκλησία σε καθεστώς σωματείου

8 Ιουλίου 2019
in Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Ξάνθης  Παντελεήμων: Nα μην εκπέσει η Εκκλησία σε καθεστώς σωματείου
Share on FacebookShare on Twitter

Ο μητροπολίτης Ξάνθης κ. Παντελεήμων πάντα υπερασπιζόταν με θάρρος τις θέσεις του. Ποτέ δεν κρύφθηκε πίσω από πρέπει και ίσως, και για τον λόγο αυτό  θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της Εκκλησίας. Και αυτόν τον καθαρό του λόγο μεταφέρει στους αναγνώστες της «Κιβωτού» σε μία εκ βαθέων συνέντευξη.

-Ποιο είναι το σημαντικότερο έργο που επιτελεί η Μητρόπολη αυτή την περίοδο;

Ολες οι ιερές Μητροπόλεις διακονούν με διάφορους τρόπους τον άνθρωπο, ώστε αυτός να επιτύχει τον σκοπό της υπάρξεώς του, που δεν είναι άλλος από την αγιότητα. Φυσικά εκτός από αυτόν τον γενικότερο στόχο, υπάρχουν και οι επί μέρους στόχοι. Ετσι κατά την παρούσα περίοδο, η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης έχει θέσει ως στόχο να θέσει σε 24ωρη λειτουργία από τον προσεχή Σεπτέμβριο, τη Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων «Ο Αγιος Παντελεήμων», ώστε να αντιμετωπισθεί κατά το εφικτό το οξύ για την πατρίδα μας πρόβλημα της φροντίδας της τρίτης ηλικίας.

-Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, κατά τη γνώμη σας, για την περιοχή σας;

Κάθε ακριτική περιοχή αντιμετωπίζει πολλά και ποικίλα προβλήματα και η Ξάνθη δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Φρονούμε όμως ότι μεταξύ όλων των προβλημάτων εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα και επείγει ως προς την αντιμετώπισή του είναι το δημογραφικό πρόβλημα. Η κοινωνία μας γηράσκει, οι γενεές δεν αναπληρώνονται και η ύπαιθρος έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί από τον ενεργό πληθυσμό. Οι συνέπειες του δημογραφικού προβλήματος για μία ακριτική περιοχή όπως η δική μας, είναι αυτονόητο πως δεν είναι μόνον οικονομικές.

-Ολοι μιλούν για μεγάλη κοινωνική κρίση. Πόσο έχει επηρεάσει αυτή την Εκκλησία;

Στις παραδοσιακές κοινωνίες η Εκκλησία και η κοινωνία ταυτίζονταν. Σήμερα, στη μετανεωτερική εποχή η Εκκλησία αποτελεί ένα από τα στοιχεία που συγκροτούν την κοινωνία. Σε κάθε περίπτωση όμως η Εκκλησία δρα εντός της κοινωνίας, οπότε δεν μπορεί να μένει ανεπηρέαστη από την κοινωνική κρίση. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι η κοινωνική κρίση κέντρισε τα αντανακλαστικά του εκκλησιαστικού σώματος ώστε οι Ιερές Μητροπόλεις, οι Ενορίες αλλά και οι Ιερές Μονές να δραστηριοποιηθούν περισσότερο στον τομέα της φιλανθρωπικής μέριμνας και μάλιστα να ανανεώσουν το φιλανθρωπικό έργο με νέες δομές, όπως είναι τα Κοινωνικά Φροντιστήρια, Ιατρεία, Φαρμακεία, Παντοπωλεία κλπ, που είναι φιλανθρωπικές δομές οι οποίες προέκυψαν μέσα από την ανάγκη αντιμετώπισης των κοινωνικών προβλημάτων.

-Δεν  είναι λίγοι αυτοί που κατηγορούν την Εκκλησία ότι δεν αφουγκράζεται τα προβλήματα της νεολαίας.

Δεν είναι σημερινή αυτή η κατηγορία. Πάντοτε η σχέση της Εκκλησίας με τη νεολαία ήταν μία «δύσκολη» σχέση. Ακόμη και στα κείμενα του 4ου μ.Χ. αιώνα, που θεωρείται ο «χρυσός αιώνας» της Εκκλησίας, αν διαβάσετε, θα δείτε και εκεί την ίδια αγωνία. Δε νομίζω όμως ότι η νεολαία είναι έξω και μακριά από την Εκκλησία. Απεναντίας έχω την αίσθηση ότι η νεολαία σήμερα ζει την εκκλησιαστική ζωή με μεγαλύτερη αυθεντικότητα και ειλικρίνεια απ’ ότι παλαιότερα. Την Τετάρτη 5 Ιουνίου τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ο Καθεδρικός Ναός ήταν κατάμεστος. Τα παιδιά μας συμμετέχουν στις Κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως κατά εκατοντάδες. Επίσης τα στελέχη της Κατασκήνωσης, νέοι φοιτητές και φοιτήτριες, αποτελούν ένα δυναμικό τμήμα της τοπικής μας Εκκλησίας. Δεν αγνοούμε βέβαια πως οι ηλικίες από 20 έως 35 ετών έχουν κάπως χαλαρή σχέση με την Εκκλησία. Ομως αυτό δεν μας αφήνει αδιάφορους. Ετσι η Μητρόπολή μας φέτος, από 26 έως 28 Ιουλίου θα φιλοξενήσει το 2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό-Επιμορφωτικό Συνέδριο Νέων με θέμα «Πίστη, Υπαρξη και Σχέση», γεγονός που αφορά ακριβώς νέους αυτών των ηλικιών.

-Ποια είναι η γνώμη σας για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως έχει χαρακτηριστικά επισημάνει με καίριο άρθρο του στο περιοδικό Foreign Affairs ήδη από το 2017 ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας Niall Ferguson, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία «Ψευδοπροφητεία» (Niall Ferguson: The false Prophecy of Hyperconnection. How to survive the Networked Age), η οποία υπόσχεται την ψευδαίσθηση της σχέσης. Αν έχει δίκιο στη συλλογιστική του (τα πράγματα φαίνεται να τον δικαιώνουν τραγικά), τότε εμείς δεν έχουμε παρά να προτρέψουμε τους πιστούς να κάνουν καλή χρήση αυτών των μέσων και όχι κατάχρησή τους. Χρειάζεται και εδώ ένα ασκητικό φρόνημα και μία ασκητική χρήση των μέσων αυτών. Προσωπικά δεν τα χρησιμοποιώ καθόλου.

-Πρέπει η Εκκλησία να έχει λόγο στα εθνικά θέματα;

Σίγουρα το πολίτευμα της Εκκλησίας «εν ουρανοίς υπάρχει». Oμως η Εκκλησία ζει μέσα στον κόσμο και ασφαλώς την αφορούν όλα εκείνα που είναι κρίσιμα για τη ζωή του κόσμου. Τα εθνικά θέματα είναι ίσως τα κρισιμότερα θέματα στη ζωή ενός λαού. Θα πρέπει δε να θυμίσουμε, ειδικότερα σε σχέση με τον ελληνικό λαό, ότι ο λαός μας έζησε πολλούς αιώνες χωρίς να έχει δικό του κράτος, είχε όμως πάντα την Εκκλησία του. Ενταγμένος στην εκκλησία ο Eλληνας διατήρησε την ταυτότητά του. Επομένως από τη στιγμή που ο Eλληνας είναι ταυτοχρόνως πολίτης της Ελλάδας και μέλος της Εκκλησίας, ασφαλώς και η Εκκλησία έχει λόγο στα εθνικά θέματα, ως Κιβωτός του έθνους.  Το αν ο λόγος της Εκκλησίας γίνεται σεβαστός και εισακούεται είναι μία άλλη υπόθεση…

-Κάποιοι επιμένουν ότι θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί η Εκκλησία και…η κοινωνία σε θέματα όπως είναι η υποδοχή εικόνων ή του Αγίου Φωτός. Ποια η θέση σας;

Διαβάζω στην «Κιβωτό»  τα άρθρα του έγκριτου Καθηγητού κ. Βαρβούνη για τη σταδιακή μετεξέλιξη της λαϊκής ευσέβειας στη χώρα μας και συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία υπερβολή σε ό,τι αφορά την πραγματοποίηση Λιτανειών και Πανηγύρεων με αφορμή την Πρόσκληση για την Ελευση Ιερών Εικόνων ή Αγίων Λειψάνων, όχι μόνο από περιοχές της Ελλάδος, αλλά και από το εξωτερικό (Ρωσία, Ιταλία κλπ). Ισως στο ζήτημα αυτό θα πρέπει να είμαστε όλοι μας, και εγώ μαζί, περισσότερο φειδωλοί. Αναφορικά τώρα με το ζήτημα της υποδοχής του Αγίου Φωτός θα πρέπει να δούμε την ουσία του πράγματος: πιστεύουμε στην Ανάσταση του Χριστού και στην Ανάσταση του Ανθρώπου; Προσδοκούμε Ανάσταση νεκρών, δηλαδή την Ανάσταση των σωμάτων των προσφιλών μας προσώπων που ενταφιάσαμε στο χώμα; Αν ΝΑΙ τότε η έλευση του Αγίου Φωτός και η υποδοχή του είναι κάτι που απλώς ομορφαίνει ακόμη περισσότερο την Εορτή του Πάσχα. Αν όμως ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ, τότε η έλευση του Αγίου Φωτός και η υποδοχή του, εκπίπτουν απλώς σε ένα λαϊκό δρώμενο που μάλλον βλάπτει παρά καλλιεργεί την πίστη…

-Υπάρχουν πολλοί που ισχυρίζονται ότι η Εκκλησία δεν έχει αποστολή τη φιλανθρωπία αλλά τη σωτηρία της ψυχής. Ωστόσο είναι αυτή που στηρίζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα. Μήπως τελικά το ένα αποδυναμώνει το άλλο;

Νομίζω ότι εδώ ταιριάζει ο λόγος του Κυρίου «και τούτο ποιήσαι κακείνο μη αφιέναι». Ο εκκλησιαστικός άνθρωπος είναι άνθρωπος ακέραιος, δεν μπορούμε να διασπάσουμε την ψυχή από το σώμα. Η διαίρεσή τους είναι ο ΘΑΝΑΤΟΣ. Η Εκκλησία δεν πρέπει να παρασύρεται σε μανιχαϊσμούς. Ο ισχυρισμός λοιπόν ότι η φιλανθρωπία και η σωτηρία της ψυχής είναι δράσεις αντίθετες μεταξύ τους δεν ευσταθεί.  Σύμφωνα με την ορθόδοξη αντίληψη μέσα στην Εκκλησία ακόμη και τα σωματικά είναι πνευματικά, αφού τελούνται εν Αγίω Πνεύματι. Το πρόβλημα υπάρχει όταν η φιλανθρωπία και η κοινωνική δράση ακόμη και των ενοριών αυτονομούνται από την εκκλησιαστική ζωή και καθίστανται ένας κοινωνικός ακτιβισμός. Με άλλα λόγια θα πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα σε τι διαφέρει η κοινωνική πρόνοια της Εκκλησίας από την κοινωνική πρόνοια ενός σωματείου. Νομίζω ότι η διαφορά έγκειται στο ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να ζήσει αλλιώτικα: για τον χριστιανό η αγάπη προς τον αδελφό είναι όρος ζωής. Είναι όρος όχι μόνο ως προϋπόθεση ζωής, αλλά και ως όριο ζωής: η αγάπη προς τον αδελφό υπερβαίνει ακόμη και τα όρια της αγάπης προς τον εαυτό μας. Χανόμαστε εμείς για να ζήσει ο κόσμος…

-Πώς θα πρέπει να είναι στο εξής οι σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας και ποιες οι κόκκινες γραμμές;

Στο Γένος των ορθοδόξων, για αιώνες οι σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας ήταν σχέσεις συναλληλίας: Μέσα στην ορθόδοξη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και οι δύο θεσμοί υπηρετούσαν την «Οικουμένη», δηλαδή τον άνθρωπο και τον κόσμο. Αργότερα, όταν η Αυτοκρατορία έπαψε να είναι ορθόδοξη και έγινε οθωμανική, η Εκκλησία κλήθηκε να παίξει τον ρόλο της «Εθναρχίας» ο οποίος ουσιαστικά έπαψε να έχει πρωτεύουσα σημασία, από τη στιγμή που στα Βαλκάνια μετά τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας δημιουργήθηκαν τα Εθνη-Κράτη, με πρώτο την Ελλάδα. Η Βαυαροκρατία δημιουργεί μία Εθνική Εκκλησία απόλυτα εξαρτώμενη από το κράτος. Δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί πως από το 1828 που έχουμε την ίδρυση του ελληνικού κράτους η πρώτη χωρίς πολιτειακές παρεμβάσεις εκλογή Αρχιεπισκόπου έγινε μόλις το….1998. Η εξέλιξη αυτή είναι καρπός του Καταστατικού Χάρτη του 1977 που έγινε Νόμος του Κράτους με τη μεταπολίτευση. Από το καθεστώς της Νόμω Κρατούσης πολιτείας φθάσαμε στο καθεστώς συναλληλίας, που ισχύει μέχρι σήμερα. Τα όσα ακούγονται για ουδετερόθρησκο κράτος προσωπικά με βρίσκουν αντίθετο. Θεωρώ ότι το καθεστώς συναλληλίας θα πρέπει να διατηρηθεί. Το ουδετερόθρησκο κράτος δεν αποτελεί θέση ουδετερότητας, αλλά υποκρύπτει τη διάθεση για κοινωνική περιθωριοποίηση της Εκκλησίας. Εδώ βρίσκονται οι κόκκινες γραμμές μας. Δεν θα δεχθούμε ποτέ να εκπέσει η Εκκλησία νομικά σε καθεστώς σωματείου ή ένωσης προσώπων…

Πρόσφατα Άρθρα

Η εορτή της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας στη Ν. Ιωνία

22 Δεκεμβρίου 2025

Πανηγυρικώς και με τη δέουσα λαμπρότητα η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος τίμησε τη σεπτή μνήμη της...

Read more
Πλημμύρισε παιδικές μελωδίες το Ιερό Επισκοπείο Σπερχειάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Πλημμύρισε παιδικές μελωδίες το Ιερό Επισκοπείο Σπερχειάδος

22 Δεκεμβρίου 2025

Τα πρώτα του Μελωδικά Χριστούγεννα εόρτασε σήμερα το προσφάτως εγκαινιασθέν υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών Ιερό Επισκοπείο της...

Read more
Ποιμαντικές επισκέψεις του Μητροπολίτου Δημητριάδος στα Σωφρονιστικά Καταστήματα Κασσαβετείας και Βόλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ποιμαντικές επισκέψεις του Μητροπολίτου Δημητριάδος στα Σωφρονιστικά Καταστήματα Κασσαβετείας και Βόλου

22 Δεκεμβρίου 2025

Μέσα σε κλίμα χαράς, συγκίνησης και ευγνωμοσύνης, εκ μέρους των κρατουμένων, των εκπαιδευτικών και των σωφρονιστικών υπαλλήλων, πραγματοποιήθηκαν σήμερα, 22/12,...

Read more
Το φωτεινό Άστρο ενός «άσωτου υιού»! – Αυτή την Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Το φωτεινό Άστρο ενός «άσωτου υιού»! – Αυτή την Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!

22 Δεκεμβρίου 2025

Το φωτεινό Άστρο ενός «άσωτου υιού»! Aυτή την εβδομάδα η  “Ορθόδοξη Αλήθεια” κυκλοφορεί για πρώτη φορά με το “Ευλογημένο Ημερολόγιο...

Read more
Τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα τραγούδησαν μαθητές και μαθήτριες στον Μητροπολίτη Σερρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα τραγούδησαν μαθητές και μαθήτριες στον Μητροπολίτη Σερρών

22 Δεκεμβρίου 2025

Τα πατροπαράδοτα κάλαντα των Χριστουγέννων τραγούδησαν με τις γλυκόλαλες φωνές τους, μαθήτριες και μαθητές του Πειραματικού  Δημοτικού και του Ειδικού...

Read more
ΛΑΜΠΡΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΙΣΣΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΛΑΜΠΡΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΙΣΣΟΥ

22 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή 21η  Δεκεμβρίου 2025, στις 7 το βράδυ πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, με θέμα: «Σήμερον...

Read more
Τά κάλαντα τῶν Χριστουγέννων στόν Μητροπολίτη  Νέας Σμύρνης
Εκκλησία της Ελλάδος

Τά κάλαντα τῶν Χριστουγέννων στόν Μητροπολίτη Νέας Σμύρνης

22 Δεκεμβρίου 2025

 Σήμερα, Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου, ἦρθαν στά Γραφεία τῆς Μητροπόλεως καί ἔψαλαν τά Κάλαντα τῶν Χριστουγέννων οἱ μαθητές τῆς Β΄ τάξεως...

Read more
Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών
Εκκλησία της Ελλάδος

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών

22 Δεκεμβρίου 2025

Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση πολλών ανθρώπων πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος στην αίθουσα...

Read more
«Το Παλαιοημερολογιακό ζήτημα – Η απαρχή και η εξέλιξή του στην Ελλάδα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Αυξημένο και φέτος τα Χριστούγεννα το ποσό του επιδόματος 3ου τέκνου

22 Δεκεμβρίου 2025

Σε εξέλιξη βρίσκεται η καταβολή του επιδόματος 3ου τέκνου από την Μητρόπολή μας και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τις γιορτές...

Read more
Οι νέοι της Εκκλησίας των Σερρών φωταγώγησαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο τους
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι νέοι της Εκκλησίας των Σερρών φωταγώγησαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο τους

22 Δεκεμβρίου 2025

Με την πληθωρική παρουσία πολλών παιδιών των χριστιανικών ομάδων της Σερραϊκής Εκκλησίας, συνοδευομένων από τους γονείς τους, τους υπευθύνους ιερείς,...

Read more
ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΤΡΟΥΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΤΡΟΥΣ

22 Δεκεμβρίου 2025

Το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου στον Σβορώνο Κατερίνης, τελέστηκε η Χειροτονία του νέου Διακόνου Διονυσίου Μπατζογιάννη....

Read more
Σύντομα η παλαιά Ιερά Μονή Κάτω  Ξενιάς θα αποκτήσει το ιστορικό της κάλλος
Εκκλησία της Ελλάδος

Σύντομα η παλαιά Ιερά Μονή Κάτω Ξενιάς θα αποκτήσει το ιστορικό της κάλλος

22 Δεκεμβρίου 2025

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αναστήλωσης και αποκατάστασης της παλιάς Ιεράς Μονής Κάτω Ξενιάς στην επαρχία του Αλμυρού, με...

Read more
«Η τιμή στους προγόνους μας, προϋπόθεση προκοπής και ευλογίας»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η τιμή στους προγόνους μας, προϋπόθεση προκοπής και ευλογίας»

22 Δεκεμβρίου 2025

Ένα ακόμη γεγονός, ιδιαιτέρας πνευματικής βαρύτητος, κατεγράφη στην ζωή της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης, καθώς μία ξεχωριστή και ανέλπιστη...

Read more
Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση Κατηχητικού Σχοελείου Βίβλου Νάξου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση Κατηχητικού Σχοελείου Βίβλου Νάξου

22 Δεκεμβρίου 2025

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση των Κατηχητικών Συνάξεων της Ενορίας Κοιμήσεως της Θεοτόκου Βίβλου Νάξου, το απόγευμα του Σαββάτου...

Read more
Η Κυριακή προ των Χριστουγέννων στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Κυριακή προ των Χριστουγέννων στην Κέρκυρα

22 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου 2025, Προ των Χριστουγέννων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

Το θαυμαστότερο παράδειγμα πίστεως

21 Δεκεμβρίου 2025

«Πίστει παρώκησεν εἰς τήν γῆν τῆς ἐπαγγελίας ὡς ἀλλοτρίαν…» (Ἑβρ. 11,9) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Ἡ σημερινή ἡμέρα «Κυριακή πρό τῆς...

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

20 Δεκεμβρίου 2025
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Πώς θα γιορτάσουμε με πνευματικό τρόπο τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κατηγορῶ τοὺς Χριστιανούς – Κυριακή πρὸ Χριστουγέννων

21 Δεκεμβρίου 2024
Τῶν Προπατόρων τὸ σύστημα, οἱ φιλέορτοι ψαλμικῶς εὐφημήσωμεν

Το αποστολικό μήνυμα της Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως

21 Δεκεμβρίου 2024
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Ο Γενεαλογικός κατάλογος του Ιησού Χριστού

23 Δεκεμβρίου 2023
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Οι Ήρωες – Άγιοι της Πίστεως

18 Δεκεμβρίου 2021
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Αμαρτωλοί πρόγονοι – Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

2 Ιανουαρίου 2021

Κυριακή πρό τῶν Χριστουγέννων (Ματθ. α΄ 1-25)

22 Δεκεμβρίου 2018
Η προσπάθεια να κάνουμε φάτνη την καρδιά μας

Ομιλία εις την Κυριακή προ των Χριστουγέννων

22 Δεκεμβρίου 2018

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως: «Συγκληρονόμοι της επαγγελίας»

22 Δεκεμβρίου 2018
Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

22 Δεκεμβρίου 2018
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Αγ. Κυρίλλου Ιεροσολύμων «Κατήχησις προς τους φωτιζομένους, περί Ενανθρωπήσεως.»

21 Δεκεμβρίου 2016

Η ευλογημένη γενεά. “Πάσαι αι γενεαί από Αβραάμ έως … Χριστού”.

19 Δεκεμβρίου 2016

Ο ύμνος των αγγέλων

9 Δεκεμβρίου 2018

Τὸ Εὐαγγέλιο τὴς Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως. Γενεαλογία τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως (Ματθ. 1, 25)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως Απoστ. Ανάγν.: Εβρ. 11, 9-10,32-40 (18-12-2011)

18 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως, Μθ. 1, 1-25 Ο Θεός μαζί μας- Τα σωτήρια του κόσμου

18 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως Ματθ. α΄, 1-25

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή τῆς πρό Χριστοῦ Γεννήσεως (Πρός Ἑβραίους ια΄ 9-10, 32 -40)

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Οι κατά σάρκα πρόγονοι του Χριστού

16 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως (Λκ. ιγ΄ 10-17)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως. Υποδοχή του θείου βρέφους.

16 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016
Next Post
Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης: «Ο Φαρισαίος, ο αδελφός του Ασώτου και οι κολασμένοι!» – Συνεχίζεται το προσκύνημα του Αγ. Σπυρίδωνος στον Υμηττό

Γιατί να πεθαίνουν μικρά παιδιά;

Ο μοναχός που άλλαξε την ιστορία του Αγίου Όρους

Ο μοναχός που άλλαξε την ιστορία του Αγίου Όρους

Αγιασμός στην Κατασκήνωση της I.Μ. Καστοριάς

Αγιασμός στην Κατασκήνωση της I.Μ. Καστοριάς

49η Χρονιά Λειτουργίας Κατασκήνωσης Ι.Μ. Θηβών

49η Χρονιά Λειτουργίας Κατασκήνωσης Ι.Μ. Θηβών

Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κοντά στα παιδιά της Κατασκήνωσης

Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κοντά στα παιδιά της Κατασκήνωσης

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist