• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Τρομολαγνεία ή αδιαφορία για τα έσχατα;

8 Σεπτεμβρίου 2018
in Αιρέσεις, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Τρομολαγνεία ή αδιαφορία για τα έσχατα;
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 6η Σεπτεμβρίου 2018

Η ερμηνεία των Αγίων Γραφών δεν είναι εύκολη υπόθεση και έργο του καθενός ευφάνταστου ανθρώπου, ο οποίος νομίζει ότι μπορεί με τη δύναμη της λογικής του και χωρίς τον θειο φωτισμό να εισχωρήσει στο βαθύτερο νόημα των θεοπνεύστων κειμένων.

Τα βιβλικά κείμενα, επειδή ακριβώς έχουν γραφεί με την έμπνευση του αγίου Πνεύματος, μόνο με την δύναμη και τον φωτισμό του αγίου Πνεύματος μπορούν να ερμηνευτούν και αναλυθούν από αγίους ανθρώπους, οι οποίοι διαθέτουν τον ανάλογο θείο φωτισμό. Ο κίνδυνος παρερμηνείας των υπήρξε πάντοτε ένα διαχρονικό πρόβλημα για την Εκκλησία, ήδη από τα πρώτα βήματα της ιστορικής της πορείας. Όλοι οι αρχαίοι μεγάλοι αιρετικοί που εμφανίστηκαν στη ζωή της Εκκλησίας, (Άρειος, Μακεδόνιος, Νεστόριος, Ευτυχής, Διόσκορος, κ.α.) και από τους νεωτέρους όλες οι προτεσταντικές παραφυάδες και οι μάρτυρες του Ιεχωβά,στην αγία Γραφή κατέφευγαν και καταφεύγουν,για να στηρίξουν τις κακοδοξίες τους. Μη έχοντες όμως θείο φωτισμό και προσπαθώντας μέσω της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, του στοχασμού και της φαντασίας να ερμηνεύσουν τα βιβλικά κείμενα, έπεφταν σε πλάνες και αιρέσεις, τις οποίες βέβαια στη συνέχεια η Εκκλησία κατεδίκασε συνοδικώς. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι όλοι σχεδόν οι εχθροί της Εκκλησίας, όταν θέλησαν να την πολεμήσουν,χρησιμοποίησαν κατά κόρον την Αγία Γραφή. Ας θυμηθούμε τους διαβόητους χριστιανομάχους συγγραφείς Κέλσο, Πορφύριο, Σαλλούστιο, Ιουλιανό τον Παραβάτη, Βολταίρο, Μαρξ κ.α. οι οποίοι κατέφυγαν στα ιερά κείμενα, για να «αποδείξουν» την δήθεν σαθρότητα του Χριστιανισμού.

Στο χώρο του Προτεσταντισμού, όπου ως γνωστόν η Αγία Γραφή απολυτοποιείται και προβάλλεται ως ύπατη αυθεντία, η παρερμηνεία των βιβλικών κειμένων φθάνει στο αποκορύφωματης.Οργιάζει κυριολεκτικά, όταν πρόκειται για την ερμηνεία κειμένων, που αναφέρονται στα έσχατα, όπως το ιερό βιβλίο της Αποκαλύψεως, περικοπές από την Β΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή του Απ. Παύλου, (2οκεφάλαιο), προφητείες του Κυρίου μας περί των εσχάτων, (24ο κεφ. του κατά Ματθαίον, 13ο του κατά Μάρκον, 21ο του κατά Λουκάν κ.α.). Είναι άλλωστε γνωστό ότι η σύγχρονη τρομολαγνία των εσχάτων (Αντίχριστος, 666, Αρμαγεδώνας, χιλιετής βασιλεία του Χριστού κ.λ.π.),  είναι κατά βάση προϊόν αιρετικών προτεσταντικών κύκλων, οι οποίοι δυστυχώς πέρασαν και στο Ορθόδοξο χώρο και καλλιεργούνται στο περιθώριο της Θεολογίας.

Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα ATHENSVOICE (φ.5-7-2018), του δημοσιογράφου κ. Ν. Ζαχαριάδη, με τίτλο: «666: ΤΟ BESTSELLERΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ», με εισαγωγικό υπότιτλο: «Μια ιστορία με Θηρία, κρυμμένα μηνύματα, σκοτεινές συνωμοσίες και πολλούς κακούς… Δηλαδή, μια σίγουρη επιτυχία!».Θεωρήσαμε χρέος μαςνα απαντήσουμε διότι πιστεύουμε, ότι δημιούργησε σύγχυση σε πολλούς αναγνώστες.

Κατ’ αρχήν ο αρθρογράφος, θέλοντας να στηλιτεύσει την περιρρέουσα τρομολαγνία, η οποία όντως βασανίζει πολλούς αδαείς, φτάνει στο σημείο να απαξιώσει αυτήν την ίδια την προφητεία της Εκκλησίας.Γράφει: «Το καλό με τις προφητείες είναι ότι δεν χρειάζεται να αποδειχθούν για να τις πιστέψεις. Γιατί οι σωστές προφητείες, οι επαγγελματικές, οι μερακλήδικες, φροντίζουν να μην αναφέρονται ποτέ σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Το αντίθετο. Σκοπός της προφητείας είναι να επικρέμεται πάνω από τα κεφάλια των πιστών της εις τον αιώνα τον άπαντα. Σαν αόριστη πρόβλεψη του ακραίου καιρικού φαινομένου «Νεφέλη». Ή σαν σεισμός που «κάποτε» θα συμβεί…». Και συνεχίζει: «Όμως, αν χειριστείς σωστά μια ωραία ιστορία, μπορείς να τρέφεσαι από αυτήν για πάντα. Και η ιστορία του «αντίχριστου» που θα έρθει με τη μορφή ενός αριθμού (σ.σ. χαραγμένο επάνω του; Θα είναι ο ίδιος ένας αριθμός; Θα τον φοράει τον αριθμό σε t-shirt;) μπορεί να σε «τρέφει» για αιώνες». Από τα λεγόμενά του, καταλαβαίνει κανείς ότι θεωρεί «ωραίες ιστορίες»- παραμύθια τα προφητικά κείμενα της Αγίας Γραφής και άρα αρνείται την θεοπνευστία των. Δεν είναι σε θέση να διακρίνει την αυθαίρετη ερμηνεία από το θεόπνευστο κείμενο. Επί πλέον αλλοιώνει τον σκοπό των προφητικών κειμένων, αφού κατά τον συγγραφέα, αυτά έχουν γραφεί, για να«επικρέμανται πάνω από τα κεφάλια των πιστών της εις τον αιώνα τον άπαντα»,αλλά και για να «τρέφεται (προφανώς το εκκλησιαστικό κατεστημένο) από αυτήν για πάντα»! Δηλαδή να γίνονται τρόπον τινά «μπαμπούλες» και «σκιάχτρα», αόρατες και απροσδιόριστες απειλές για επικείμενα φοβερά και τρομερά  που στο άκουσμά τους προκαλούν αγωνία,φόβο και φόβο.

Ωστόσο τα θεόπνευστα προφητικά κείμενα δεν γράφτηκαν για να προκαλούν αγωνία και φόβο στους πιστούς, αλλά για να αποτελούν αφορμή εγρηγόρσεως και νήψεως και εντονότερου πνευματικού αγώνος. Ο ίδιος ο Κύριός μας ομιλώντας ολίγον προ του πάθους του περί των εσχάτων,μας αποκαλύπτει τον σκοπό στον οποίον αποβλέπουν οι εσχατολογικές προφητείες: «Γρηγορείτε ουν, ότι ουκ οίδατε ποία ώρα ο Κύριος υμών έρχεται. Εκείνο δε γινώσκετε ότι ει ήδει ο οικοδεσπότης, ποία φυλακή ο κλέπτης έρχεται, εγρηγόρησεν αν και ουκ αν είασε διορυγήναι την οικίαν αυτού.   Δια τούτο και υμείς γίνεσθε έτοιμοι, ότι η ώρα ου δοκείτε ο υιός του ανθρώπου έρχεται» (Ματθ.24,42-44). Ο απόστολος Παύλος ομιλώντας περί του Αντιχρίστου και περί του τέλους του κόσμου στην Β΄ προς Θεσσαλονικείς (2,1-12), επιπλήττει ταυτόχρονα τους χριστιανούς εκείνους, οι οποίοι επειδή παρερμήνευσαν τους λόγους του,νόμισαν ότι έφθασε η ώρα της Β΄ παρουσίας του Κυρίου και γι’ αυτό εγκατέλειψαν τις εργασίες των. Επίσης ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας, ο οποίος ασχολήθηκε με την ερμηνεία τουιερού βιβλίου της Αποκαλύψεως μας πληροφορεί,ότι σκοπός του βιβλίου ήταν να εμψυχώσει τους πιστούς των χρόνων εκείνων, κατά τους οποίους εμαίνοντο οι σκληροί, απάνθρωποι και αιματηρότατοι διωγμοί των ειδωλολατρών εναντίον της Εκκλησίας. Το περιεχόμενο του βιβλίου όπλιζε τους χριστιανούς με υπομονή και δύναμη, βεβαιώνοντάς τους για την τελική νίκη του Αρνίου –Χριστού κατά του Αντιχρίστου. Αλλά αυτή η εμψύχωση για αντίσταση και η βεβαιότητα της νίκης της Εκκλησίας κατά του «αρχαίου δράκοντος», του σατανά, ο οποίος πλανά όλητην οικουμένη, (Αποκ.12,9), είναι απαραίτητη για τους πιστούς όλων των αιώνων. Με την άριστη αυτή διαφώτιση, προετοιμάζονται οι πιστοί για την φοβερή και ένδοξη Β΄ Παρουσία του Κυρίου και για την αντιμετώπιση όχι μόνο των συνηθισμένων διωγμών κατά της Εκκλησίας, αλλά και για τη θλίψη την μεγάλη που θα προηγηθεί της Β΄ Παρουσίας. Έτσι στηρίζονται οι χριστιανοί, βοηθούνται σε εγρήγορση και μετάνοια και αποκτούν φρόνημα γενναίο και ηρωϊκό. (Βλ. Νικολάου Βασιλειάδη, Αποκάλυψις του Ιωάννου, Εκδ. Αδελφότης Θεολόγων «ο Σωτήρ», Αθήναι 2011, σελ. 26-27). Γενικότερα μπορούμε να πούμε ότι και όσοι άλλοι Πατέρες και εκκλησιαστικοί συγγραφείς ασχολήθηκαν με την Αποκάλυψη, όπωςο άγιος Ιππόλυτος Ρώμης, ο άγιος Εφραίμ ο Σύρος, ο Πατριάρχης ΙεροσολύμωνΆνθιμος, ο Αρέθας Καισαρείας, ο Οικουμένιος κ.α., στον ίδιο αυτό σκοπό αποβλέπουν με τις ερμηνευτικές τους αναλύσεις, δηλαδή στην εμψύχωση των πιστών για υπομονή και στη βεβαιότητα της τελικής νίκης του Αρνίου -Χριστού κατά του «δράκοντος» και του Αντιχρίστου.

Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε, ότι σε καμία από τις  προφητικές ρήσειςπερί των εσχάτων που υπάρχουν στην Αγία Γραφή, (είτε του Κυρίου μας, είτε του αποστόλου Παύλου, είτε του ιερού βιβλίου της Αποκαλύψεως), δεν αποκαλύπτεται η ημέρα της Β΄ Παρουσίας του Κυρίου μας και ο ακριβής χρόνος της ελεύσεως του Αντιχρίστου. Όσα αποκαλύπτονται, αποτελούν ουσιαστικά  τα λεγόμενα «σημεία των καιρών»,γεγονότα δηλαδή που θα προηγηθούντης Β΄ Παρουσίας του Κυρίου: «Περί δε της ημέρας εκείνης ή της ώρας ουδείς οίδεν, ουδέ οι άγγελοι εν ουρανώ, ουδέ ο υιός, ει μη ο Πατήρ», (Μαρκ.13,32). Οι προφητικές ρήσεις δηλαδή, ενώ μας διεγείρουν σε εγρήγορση και μας βεβαιώνουν για την τελική νίκη του Αρνίου – Χριστού, γεννώντας μέσα μας αισιοδοξία, θάρρος και ηρωϊκό φρόνημα, παράλληλα δεν ικανοποιούν την περιέργειά μας, να μάθουμε κάτι το οποίο δεν είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι ενώ από τη μια μεριά ο συγγραφέας της Αποκαλύψεως προτρέπει τους πιστούςστην ανάγνωση του βιβλίου και στην τήρηση των εν αυτώ γεγραμμένων: «μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και τηρούντες τα εν αυτή γεγραμμένα, ο γαρ καιρός εγγύς», (1,3), από την άλλη διαπιστώνουμε, ότι πολλοί από τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, όπως ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Μέγας Βασίλειος, ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο μέγαςΑθανάσιος κ.α. δεν ασχολήθηκαν συστηματικά με την ερμηνεία της Αποκαλύψεως. Πως εξηγείται αυτή η φαινομενική αντινομία; Όπως παρατηρεί ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους ερμηνευτές της Αποκαλύψεως, ο μακαριστός Νικόλαος Βασιλειάδης, το βιβλίο της Αποκαλύψεως δεν είναι τελείως ανερμήνευτο,διότι δεν περιέχει μόνο προφητικά στοιχεία, αλλά και πολλές άλλες διδασκαλίες, ηθικές και πνευματικές, που δεν παρουσιάζουν ερμηνευτικές δυσκολίες. Το βιβλίο είναι δυσερμήνευτο στα σημεία που αφορούν τους εσχάτους καιρούς και το τέλος του παρόντος κόσμου. Και τούτο διότι εδώ ο συγγραφέας χρησιμοποιεί σε μεγάλη έκταση οράσεις οπτασίες και συμβολισμούς και σε πολλές περιπτώσεις γλώσσα εικονική και μεταφορική. Όλα όσα λοιπόν αφορούν τους εσχάτους καιρούς και το τέλος του παρόντος κόσμου, θα φωτιστούν πλήρως και θα γίνουν κατανοητά, όταν θα πλησιάσουν οι ημέρες που θα εκπληρωθούν, όσα προφητεύονται στο βιβλίο αυτό. Τις ερμηνευτικές αυτές δυσκολίες που παρουσιάζει το βιβλίο λόγω των οράσεων και των συμβολισμών είχαν υπ’ όψη τους οι παρά πάνω αναφερθέντες άγιοι Πατέρες,οι οποίοι ενώ αποδέχονται την θεοπνευστία του βιβλίου της Αποκαλύψεως και την κατατάσσουν στα κανονικά βιβλία της Καινής Διαθήκης, εν τούτοις δεν τόλμησαν να προχωρήσουν στην ερμηνεία του. Πίστευαν,και πολύ ορθά, ότι οι εσχατολογικές προφητείες της Αγίας Γραφής δεν ερμηνεύονται, αλλά επαληθεύονται, όταν θα πραγματοποιηθούν.

 Όπως ήδη προαναφέραμε, η τρομολαγνία των εσχάτων είναι ένα παρείσακτο φαινόμενο των ημερών μας στην Εκκλησία μας, το οποίο μας ήρθε από την αιρετική προτεσταντική Δύση. Πρόκειται για μια δόλια παγίδα του διαβόλου, ο οποίος επιχειρεί να παρασύρει τους πιστούς στα δίχτυα του.  Με τον τρόπο που παρουσιάστηκε σε πολλούς πιστούς μας και με τον τρόπο που καλλιεργήθηκε, δημιούργησε και δημιουργεί σύγχυση πανικό, φόβο, τρόμο, αβεβαιότητα και άγχος. Γι’ αυτό και τα σχετικά συγγράμματα των υποτιθέμενων «ειδικών» στα θέματα αυτά τυγχάνουν ιδιαίτερης κυκλοφορίας. Πολλοί πιστοί αντί να μελετούν βιβλία για το Χριστό, αρέσκονται να μελετούν βιβλία για τον Αντίχριστο!Ο αληθινός χριστιανός, που βιώνει την εν Χριστώ ζωή, δεν φοβάται ούτε τον Αντίχριστο, ούτε τα φοβερά δεινά των εσχάτων χρόνων, διότι απλούστατα δεν φοβάται τον θάνατο. Αντίθετα μάλιστα περιμένει με λαχτάρα την Β΄ ένδοξη Παρουσία του Κυρίου μας: «Ναι έρχου Κύριε Ιησού» (Αποκ.22,20),«Μαθάν αθά» (Α΄Κορ.16,22)!

Βεβαίως αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να φθάσουμε στο άλλο άκρο και να βλέπουμε με απάθεια την πρωτοφανή αποστασία των ημερών μας και την προοδευτική και με καλπάζοντες ρυθμούς αποχριστιανοποίηση της κοινωνίας μας. Καλούμεθα να παρατηρούμε με διαρκή επαγρύπνησητα «σημεία των καιρών», όπως αυτά προανήγγειλε ο Κύριός μας και να τα αντιπαραβάλλουμε με τα σύγχρονα γεγονότα της εποχής μας. Ο «άρχων του κόσμου τούτου»(Ιωάν.12,31) ανάκτησε, με την ευθύνη του συγχρόνου αποστατημένου ανθρώπου, αλλά και την αδράνεια και τον εφησυχασμό δυστυχώς πολλών εκκλησιαστικών ταγών, αρκετή από τη χαμένη δύναμή του και εδραιώνει ραγδαία το κράτος του μεγάλου άνομου, ο οποίος «είναι στο δρόμο». Τα σημάδια του ερχομού του είναι συχνά εμφανή. Η Παγκοσμιοποίηση, ο Οικουμενισμός, η δημιουργία της Πανθρησκείας και το ηλεκτρονικό φακέλωμα, μέσω του οποίου προετοιμάζεται η μελλοντική υποδούλωση της ανθρωπότητας, είναι στοιχεία τα οποία μας βοηθούν να συνειδητοποιήσουμε, ότι η ανθρωπότητα μπήκε πλέον στην τελική ευθεία της ιστορικής της πορείας, ότι ζούμε πλέον στους εσχάτους χρόνους.

Κλείνοντας, καλούμε τον πιστό λαό του Θεού σε κινητοποίηση,σε εντονότερο πνευματικό αγώνα, αλλά και σε εκκλησιαστική δράση. Καλούμαστε όλοι μας μαζί με τον προσωπικό μας αγώνα για την σωτηρίαμας,την οποία, κατά τον απόστολο Παύλο πρέπει να κατεργαζόμαστε«μετά φόβου και τρόμου»  (Φιλιπ.2,12-18), (εδώ βρίσκεται ο αληθινός, ο κατά Θεόν«φόβος και τρόμος» και όχι η τρομολαγνία), να αγωνιστούμε παράλληλα με ηρεμία και νηφαλιότητα, με εκκλησιαστικόήθος και φρόνημα, ενώνοντας τις δυνάμεις μας με όλους εκείνους τους εκκλησιαστικούς φορείς, που εργάζονται προς την κατεύθυνση αυτή. Όσο για τον αρθρογράφο, ας ευχηθούμε να τον φωτίσει ο Κύριος να καταλάβει το λάθος του, να είναι πιο προσεκτικός στις εκφράσεις του και να έρθει σε μετάνοια, διότι με όσα γράφει, όπως τα γράφει, καλλιεργεί την περιφρόνηση στα θεόπνευστα προφητικά κείμενα, τον εφησυχασμό και τον αποπροσανατολισμό των ανθρώπων.

Πρόσφατα Άρθρα

Η Συντονίστρια του εν Θεσσαλονίκη Πρωθυπουργικού Γραφείου στον  Μητρ. Ιερισσού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Συντονίστρια του εν Θεσσαλονίκη Πρωθυπουργικού Γραφείου στον Μητρ. Ιερισσού

19 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ και οι Συνεργάτες του στα Γραφεία είχαν την τιμή και τη χαρά να υποδεχθούν...

Read more
Μαθητική Θεία Λειτουργία στη Δαύλεια
Εκκλησία της Ελλάδος

Μαθητική Θεία Λειτουργία στη Δαύλεια

19 Νοεμβρίου 2025

Θεία Λειτουργία για τους μαθητές τέλεσε σήμερα, 19 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Γεώργιος στον Ιερό Ναό Προφήτη...

Read more
Νηστεία  – Ιερό Σαρανταλείτουργο των Χριστουγέννων
Πνευματικές Διδαχές

Νηστεία – Ιερό Σαρανταλείτουργο των Χριστουγέννων

19 Νοεμβρίου 2025

Στις 15 Νοεμβρίου αρχίζει η νηστεία των Χριστουγέννων. Πρόκειται για μια περίοδο έντονης πνευματικής εργασίας και ψυχοσωματικής προετοιμασίας για τον...

Read more
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο «Πατέρας και Διδάσκαλος» για τον μακαριστό Μητροπολίτη Ιερεμία
Ελλάδα Κόσμος

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο «Πατέρας και Διδάσκαλος» για τον μακαριστό Μητροπολίτη Ιερεμία

19 Νοεμβρίου 2025

ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!!!! «Πατέρας και Διδάσκαλος» Ένα βιβλίο γραμμένο από τον Αρχιμανδρίτη Ιάκωβο Κανάκη για τον πνευματικό του πατέρα μακαριστό Μητροπολίτη...

Read more
Η ελπίδα της χριστουγεννιάτικης απελπισίας
Πνευματικές Διδαχές

Η Νηστεία του 40ήμερου των Χριστουγέννων

19 Νοεμβρίου 2025

1. Δεύτερη μακρά περίοδος νηστείας μετά τή Μεγάλη Τεσσαρακοστή εἶναι ἡ νηστεία τῶν Χριστουγέννων, γνωστή στή γλώσσα τοῦ ὀρθοδόξου λαοῦ...

Read more
Το θαύμα των Χριστουγέννων (Αληθινό Περιστατικό)
Πνευματικές Διδαχές

Σαρακοστή των Χριστουγέννων

19 Νοεμβρίου 2025

Με τα μάτια της ψυχής μας ας κοιτάξουμε ψηλά στον ουρανό και ας ακολουθήσουμε το αστέρι των σοφών μάγων σε...

Read more
Πανήγυρις Ιεράς Μονής  Ξενοφώντος Αγίου Όρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Ιεράς Μονής Ξενοφώντος Αγίου Όρους

19 Νοεμβρίου 2025

Κατόπιν προσκλήσεως του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου Γέροντος Αλεξίου, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Ξενοφώντος Αγίου Όρους και πατριαρχικής αδείας και ευλογίας του...

Read more
Δεύτερη Συνάντηση του Κατηχητικού Κύκλου «Διδαχή Επισκόπου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δεύτερη Συνάντηση του Κατηχητικού Κύκλου «Διδαχή Επισκόπου»

18 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 16/11 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη ομιλία της ποιμαντικής δράσης που συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στην Ιερά Μητρόπολή μας. Οι...

Read more
Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας   για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Κακοποίησης των Παιδιών
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας  για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Κακοποίησης των Παιδιών

18 Νοεμβρίου 2025

Η σημερινή ημέρα μάς καλεί να υψώσουμε τις φωνές μας ενάντια σε ένα απεχθές φαινόμενο, την κακοποίηση των παιδιών, το...

Read more
Μνήμη Αθηνών Ιερωνύμου Α’
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνήμη Αθηνών Ιερωνύμου Α’

18 Νοεμβρίου 2025

Μία ημέρα μετά την επέτειο κοιμήσεώς του, και αυτό λόγω της συμπτώσεως της εορτής του αγίου Νεκταρίου την προτεραία Κυριακή,...

Read more
Έκανε τη χούφτα του θυμίαμα για τον Χριστό – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Έκανε τη χούφτα του θυμίαμα για τον Χριστό – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!

18 Νοεμβρίου 2025

Aυτή την εβδομάδα η “Ορθόδοξη Αλήθεια” κυκλοφορεί με μια διπλή προσφορά, “Θαυματουργικές φανερώσεις της Παναγίας” όλες οι εμφανίσεις της Θεοτόκου...

Read more
Ο Μητρ. Παροναξίας Καλλίνικος στο Φιλώτι της Νάξου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητρ. Παροναξίας Καλλίνικος στο Φιλώτι της Νάξου

18 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 16-11-2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, μετέβη στον Ιερό Ενοριακό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Φιλωτίου Νάξου, όπου...

Read more
229 κενά και μόνο 17 καλύφθηκαν: Η κυβέρνηση αφήνει τα Θρησκευτικά στο… έλεος
Συνοπτικός

229 κενά και μόνο 17 καλύφθηκαν: Η κυβέρνηση αφήνει τα Θρησκευτικά στο… έλεος

17 Νοεμβρίου 2025

Στο Υπουργείο Παιδείας φαίνεται πως βρήκαν νέα στρατηγική αν δεν τους αρέσει ένα μάθημα, απλώς το αφήνουν χωρίς εκπαιδευτικούς. Έτσι,...

Read more
ΠΕΘ: Με 229 κενά Θεολόγων, το υπουργείο προσέλαβε 17 Θεολόγους
Ελλάδα Κόσμος

ΠΕΘ: Με 229 κενά Θεολόγων, το υπουργείο προσέλαβε 17 Θεολόγους

17 Νοεμβρίου 2025

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται έντονα και καταγγέλλει την προκλητική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας,  ως προς τη σκανδαλώδη αδικία που...

Read more
ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

17 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες συναντήσεις, για το νέο έτος 2025-2026 της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Κηρύγματα

Η Χριστιανική ισότητα

16 Νοεμβρίου 2025

«Οὐ γάρ ἐστι διαστολή Ἰουδαίου τε καί Ἕλληνος» (Ρωμ. 10, 12) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Πολλοί εἶναι ἐκεῖνοι, πού θέλησαν νά...

Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Πως θα γνωρίσουμε το θέλημα του Θεού

15 Νοεμβρίου 2025
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή H΄ Λουκά – Ο «πλησίον» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

15 Νοεμβρίου 2025
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

15 Νοεμβρίου 2025
Η Εκκλησία της Ελλάδος τιμά τον ιδρυτή της

Υπάρχει αυτοσωτηρία;

11 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

Καθολικότητα και αυτοθυσία

12 Νοεμβρίου 2022
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Σαμαρείτες – Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Νοεμβρίου 2020
Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

14 Νοεμβρίου 2020
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Η Εκκλησία είναι το Πανδοχείο που μας προφυλάσσει από τις ενέδρες των ληστών της ψυχής

10 Νοεμβρίου 2019
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

10 Νοεμβρίου 2018
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Η αυτοθυσία της αγάπης για τον πλησίον μας

10 Νοεμβρίου 2018
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Το Κήρυγμα της Κυριακής Η΄ Λουκά Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακὴ Η΄ Λουκᾶ. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου

16 Νοεμβρίου 2023
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Ομιλία εις την παραβολήν του καλού Σαμαρείτου (Γερμανός Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Η έννοια του πλησίον

14 Φεβρουαρίου 2016
Next Post
Αγιασμός στις ομάδες ποδοσφαίρου της Μάνης από τον  Μητροπολίτη κ. Χρυσόστομο

Αγιασμός στις ομάδες ποδοσφαίρου της Μάνης από τον Μητροπολίτη κ. Χρυσόστομο

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στον  Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου Εδέσσης

Ευχή Χειροθεσίας Αρχιμανδρίτου «Υπηρετούντος εν τω κόσμω»

Η Ανάμνησις του εν Χώναις Θαύματος  στην Ενορία του Σ.Σ. Λιανοκλαδίου

Η Ανάμνησις του εν Χώναις Θαύματος στην Ενορία του Σ.Σ. Λιανοκλαδίου

Υποδοχή Τιμίας και Αγίας Χειρός του Αγίου Διονυσίου του Ζακυνθινού

Εκοιμήθη ένας Άγιος

Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο Μητροπολίτου Θεοδωρουπόλεως

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist