• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Σῶμα καί σαρκικό φρόνημα

8 Φεβρουαρίου 2024
in Πνευματικές Διδαχές
Η Εκκλησία λέει όχι στον Έρωτα;
Share on FacebookShare on Twitter

«Πνεύματι περιπατείτε και επιθυμίαν σαρκός ου μη τελέσητε. Η γαρ σαρξ επιθυμεί κατά του Πνεύματος, το δε Πνεύμα κατά της σαρκός ταύτα δε αντίκειται αλλήλοις, ίνα μη α αν θελητε, ταύτα ποιήτε» (Γαλ. 5, 16-17).

(Να καθορίζει το Πνεύμα τη διαγωγή σας και τότε δεν θ’ ακολουθείτε τις αμαρτωλές επιθυμίες σας γιατί οι αμαρτωλές επιθυμίες είναι αντίθετες με το Πνεύμα και το Πνεύμα αντίθετο με τις αμαρτωλές επιθυμίες).

Εδώ μερικοί εκφράζουν αντίθετη γνώμη, υποστηρίζοντας ότι έτσι ο Απόστολος χωρίζει στα δύο τον άνθρωπο, γιατί τον παρουσιάζει σαν να είναι δημιουργημένος από αντιμαχόμενα στοιχεία και δείχνει έτσι ότι υπάρχει διαμάχη ανάμεσα στο σώμα και στη ψυχή.

Αυτά όμως δεν είναι σωστά· δεν είναι, γιατί εδώ σάρκα δεν ονομάζει το σώμα· αν με τη λέξη σάρκα εννοούσε το σώμα, τότε τί σημαίνει το «επιθυμεί κατά του πνεύματος», αφού το σώμα δεν ανήκει σ’ αυτά που κινούν, αλλά σ’ αυτά που κινούνται, δεν ανήκει σ’ αυτά που ενεργούν, αλλά που ενεργούνται;

Πώς λοιπόν μπορεί να λέει για το σώμα ότι αυτό «επιθυμεί», αφού η επιθυμία είναι ενέργεια της ψυχής και όχι του σώματος; Γιατί και σε άλλα γραφικά χωρία λέγεται:

«Κατεπίθυμός εστιν η ψυχή μου», και «τί επιθυμεί η ψυχή σου και ποιήσω σοι» και «μη πορεύου κατά την επιθυμίαν της ψυχής σου» και αλλού πάλι «ούτως επιποθεί η ψυχή μου». Τί εννοεί λοιπόν ο Παύλος λέγοντας «η σαρξ επιθυμεί κατά του Πνεύματος»;

Με επίγνωση ονομάζει σάρκα όχι τη σωματική φύση αλλά την πονηρή προαίρεση, όπως όταν λέει: «Υμείς ουκ εστέ εν σαρκί, αλλ’ εν πνεύματι» και πάλι «οι δε εν σαρκί όντες Θεώ αρέσαι ου δύνονται» (Ρωμ. 8, 8). Τί σημαίνουν λοιπόν όλα αυτά; Ότι πρέπει να αφανίσουμε το σώμα; Και αυτός ο ίδιος που λέει αυτά δεν περιβάλλεται με σώμα; Τέτοιες διδασκαλίες δεν ταιριάζουν στο σώμα, αλλά είναι διδασκαλίες του διαβόλου. «Εκείνος γαρ ανθρωποκτόνος ην απ’ αρχής» (Ιωαν. 8, 44).

Τί εννοεί λοιπόν; Εδώ σάρκα ονομάζει το γήινο φρόνημα, τον ράθυμο και ακατάστατο λογισμό. Αυτό όμως δεν αποτελεί μομφή κατά του σώματος, αλλά κατηγόρια εναντίον της ράθυμης ψυχής· γιατί το σώμα είναι όργανο, και το όργανο δεν το αποστρέφεται κανείς ούτε το μισεί, αλλά μισεί εκείνον που κακώς το μεταχειρίζεται.

Όπως και το μαχαίρι δεν το μισούμε ούτε το τιμωρούμε, αλλά τιμωρούμε το φονιά. Ωστόσο -επιμένουν να ισχυρίζονται- και αυτό ακόμα αποτελεί κατηγόρια του σώματος, το ότι δηλαδή χαρακτηρίζονται τα αμαρτήματα της ψυχής με την ονομασία της σάρκας.
Όμως εγώ, αν και το σώμα είναι κατώτερο από τη ψυχή, ομολογώ ότι επίσης και αυτό είναι καλό. Γιατί το λιγότερο καλό είναι και αυτό καλό -το κακό όμως δεν είναι απλά και μόνο μια κατώτερη βαθμίδα του καλού, αλλά είναι αντίθετο προς αυτό.

Εσύ βέβαια, αν είσαι σε θέση ν’ αποδείξεις, ότι η κακία δημιουργείται από το σώμα, τότε μπορείς να κατηγορείς το σώμα, εάν όμως μόνο και μόνο από την ονομασία επιχειρείς να τα διαβάλλεις, τότε θα πρέπει να κατηγορείς και τη ψυχή· αφού και αυτός που είναι στερημένος από την αλήθεια ονομάζεται «ψυχικός άνθρωπος» (Α’ Κορ. 2, 14) και τα πλήθη των δαιμόνων λέγονται «πνεύματα πονηρίας» (Εφεσ. 6, 12).

Και πάλι με το όνομα της σάρκας συνηθίζει να ονομάζει η Γραφή και τα μυστήρια και ολόκληρη την Εκκλησία όταν λέει ότι είναι «σώμα του Χριστού» (Εφεσ. 1,23). Και εάν θέλεις ακόμα να θεωρείς επιτεύγματα αποκλειστικά της ψυχής αυτά που γίνονται με αυτή, διάγραψε με το νου τις αισθήσεις και τότε θα δεις τη ψυχή να μένει έρημη από κάθε γνώση, χωρίς να μπορεί να γνωρίσει τίποτε.

Γιατί, εάν «τα αόρατα του Θεού από κτίσεως κόσμου τοις ποιήμασι νοούμενα καθοράται η τε αΐδιος αυτού δύναμις και θειότης» (Ρωμ. 1, 20), πώς θα μπορούσαμε να δούμε χωρίς τα μάτια;

Και, εάν «η πίστις εξ ακοής» (Ρωμ. 10, 17), πώς θα μπορούσαμε να ακούσουμε χωρίς τα αυτιά; Αλλά μήπως και το κήρυγμα και η περιοδεία δεν κατορθώνονται με τη γλώσσα και με τα πόδια; «Πώς γαρ κηρύξουσιν, εάν μη αποσταλώσι» (Ρωμ. 10, 15); Ακόμα και το γράψιμο γίνεται με το χέρι· βλέπεις λοιπόν ότι η υπηρεσία του σώματός μας γίνεται αιτία μυριάδων αγαθών;

Όταν λοιπόν λέει, «η σάρξ επιθυμεί κατά του Πνεύματος», μιλάει για δύο φρονήματα· αυτά είναι που έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους, δηλαδή η αρετή και η κακία, όχι η ψυχή και το σώμα. Γιατί αν αυτά ήταν αντίθετα μεταξύ τους, τότε θα έπρεπε και να αφανίζει το ένα το άλλο, όπως η φωτιά αφανίζει το νερό και το σκοτάδι το φως.

Η ψυχή όμως φροντίζει για το σώμα και με πολλούς τρόπους προνοεί γι’ αυτό και μύρια υποφέρει, ώστε να μη το εγκαταλείψει και προβάλλει αντίσταση, όταν αποχωρίζεται απ’ αυτό.

Και το σώμα πάλι υπηρετεί την ψυχή και της προσκομίζει πολλή γνώση και από την κατασκευή του είναι προσαρμοσμένο στην ενέργειά της.

Άρα πως θα μπορούσαν αυτά τα δύο να ήταν ενάντια μεταξύ τους και να αντιμάχεται το ένα το άλλο; εγώ αντίθετα όχι μόνο δεν τα βλέπω να είναι ενάντια, αλλά τα βλέπω να ομονοούν πάρα πολύ μεταξύ τους και πάνω στη πράξη να υποστηρίζει το ένα το άλλο.

Δεν λέει λοιπόν γι’ αυτά ότι βρίσκονται σε αντίθεση μεταξύ τους, αλλά παρουσιάζει τη διαμάχη ανάμεσα στο πονηρό και στο αγαθό φρόνημα. Γιατί το «να θέλεις» και το «να μη θέλεις» είναι ενέργειες της ψυχής. Και γι’ αυτή είναι που είπε «ταύτα δε αντίκειται αλλήλοις» (Γαλ. 5,16), για να μη επιτρέψεις στη ψυχή να πορεύεται κατά τις πονηρές της επιθυμίες. Μίλησε λοιπόν γι’ αυτά ο Απόστολος με ακρίβεια δάσκαλου και παιδαγωγού[…].

«Φανερά δε εστί τα έργα της σαρκός, άτινά έστι πορνεία, μοιχεία, ακαθαρσία, ασέλγεια, φαρμακεία, ειδωλολατρία, έχθραι, έρεις, ζήλοι, θυμοί, εριθεΐαι, διχοστασίαι, αιρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι, κώμοι, και τα όμοια τούτοις, α προλέγω υμίν, καθώς και προείπον, ότι οι τα τοιαύτα πράσσοντες, βασιλείαν Θεού ου κληρονομήοουσιν» (Γαλ. 5, 21).

Πες μου λοιπόν συ, που κατηγορείς το ίδιο σου το σώμα και νομίζεις ότι αυτά έχουν λεχθεί σαν να ήταν αυτό εχθρός και αντίπαλος, (γιατί έστω ότι σύμφωνα με την αντίληψή σας η μοιχεία και η πορνεία είναι έργα της σάρκας), εδώ, σ’ αυτό το χωρίο, οι εχθρότητες και οι φιλονικίες και οι ζηλοτυπίες και οι ραδιουργίες και οι αιρέσεις και οι μαγείες πως θα μπορούσαν να ήταν έργα του σώματος, αφού αυτά, όπως βέβαια και τα υπόλοιπα, είναι έργα μόνο διεφθαρμένης προαιρέσεως;

Βλέπεις λοιπόν ότι δεν μιλάει εδώ για το σώμα αλλά για το χοϊκό φρόνημα που σέρνεται χαμηλά, γι’ αυτό το λόγο και φοβερίζει λέγοντας, ότι «οι τα τοιαύτα πράσσοντες βαοιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι (Γαλ. 5, 21).

Αν όμως αυτά ήταν έργα διεφθαρμένης φύσεως και όχι διεστραμμένης προαιρέσεως, τότε δεν θα έπρεπε να πει «πράττουν αλλά «πάσχουν. Να για ποιό λόγο αυτοί που κάνουν τέτοιες πράξεις ξεπέφτουν και από τη Βασιλεία· γιατί τα στεφάνια και οι τιμωρίες δεν ταιριάζουν σ’ ό,τι γίνεται εκ φύσεως (και επομένως αναγκαστικά) αλλά εκ προαιρέσεως, και άρα ελεύθερα. Γι’ αυτό ακριβώς και προαναγγέλλει ο Παύλος βραβεία και τιμωρίες.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος Υπόμνημα στην προς Γαλατάς. Κεφ. Ε. (Απόδοση: Ιάκωβος Μάινας)

Πρόσφατα Άρθρα

Σερρών Θεολόγος: «Στα σπίτια μας η ελληνική Σημαία, στις καρδιές μας πάντοτε η Πατρίδα!»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Στα σπίτια μας η ελληνική Σημαία, στις καρδιές μας πάντοτε η Πατρίδα!»

27 Οκτωβρίου 2025

Στον εορτάζοντα ιερό Ναό Αγ. Δημητρίου Σερρών, ιερούργησε σήμερα Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ....

Read more
“Ἡ Ἐποποιία τοῦ ’40: Ὅταν τὸ Ὄχι ἔγινε φῶς”
Αφιερώματα

“Ἡ Ἐποποιία τοῦ ’40: Ὅταν τὸ Ὄχι ἔγινε φῶς”

27 Οκτωβρίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Βαρλαὰμ Μετεωρίτου  Ἦταν φθινόπωρο. Ἡ ὁμίχλη κατέβαινε βαριὰ ἀπὸ τὰ βουνά, σὰν ἀνάσα τοῦ Θεοῦ ποὺ δὲν ἀποφάσιζε...

Read more
Χειροθεσία Πρωτοπρεσβύτερου στην πανήγυρη του Αγίου Δημητρίου στο Τσεραμιό
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Πρωτοπρεσβύτερου στην πανήγυρη του Αγίου Δημητρίου στο Τσεραμιό

27 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025, ημέρα που η Εκκλησία μας τίμησε τη μνήμη του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτη, στον...

Read more
Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας της Εθνικής Ομάδας Στίβου των Ενόπλων Δυνάμεων διεξήχθησαν τα «ΚΓ΄ ΝΕΣΤΟΡΕΙΑ»
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας της Εθνικής Ομάδας Στίβου των Ενόπλων Δυνάμεων διεξήχθησαν τα «ΚΓ΄ ΝΕΣΤΟΡΕΙΑ»

27 Οκτωβρίου 2025

Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας της Εθνικής ομάδας στίβου των Ενόπλων Δυνάμεων διεξήχθησαν οι αγώνες στίβου «ΚΓ΄...

Read more
Χειροτονία νέου Διακόνου στην εορτή του Αγίου Δημητρίου στην Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία νέου Διακόνου στην εορτή του Αγίου Δημητρίου στην Λαμία

27 Οκτωβρίου 2025

Με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια και την παρουσία πλήθους πιστών εορτάσθηκε σήμερα Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 η μνήμη του Αγίου Δημητρίου...

Read more
Οι Ιερόπαιδες της Δημητριάδος τίμησαν τη μνήμη του Προστάτου τους Αγίου Νέστορος
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι Ιερόπαιδες της Δημητριάδος τίμησαν τη μνήμη του Προστάτου τους Αγίου Νέστορος

27 Οκτωβρίου 2025

Με τη συμμετοχή Αναγνωστών και Ιεροπαίδων, αλλά και πλήθους κόσμου, τιμήθηκε κατά τη διάρκεια του Μεθεορτίου Εσπερινού, χθες 26/10, στον...

Read more
Μια πολύτιμη δωρεά  φορητού οδοντιατρείου στο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους,
Εκκλησία της Ελλάδος

Μια πολύτιμη δωρεά φορητού οδοντιατρείου στο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους,

27 Οκτωβρίου 2025

Στο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Οκτωβρίου μια ιδιαίτερα συγκινητική επίσκεψη. Ο...

Read more
Ο μεθέορτος Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στο Μελισσοχώρι
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο μεθέορτος Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στο Μελισσοχώρι

26 Οκτωβρίου 2025

Τον μεθέορτο Εσπερινό της πανηγύρεως του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλήτου τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου...

Read more
Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Λάρισα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Λάρισα

26 Οκτωβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Δημητρίου Νέας Σμύρνης, προαστίου της Λάρισας, μετέβη σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου...

Read more
Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως

26 Οκτωβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Μεγαλαμάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλήτου στην ακριτική μας περιοχή. Στη Μητρόπολή μας πανηγύρισαν οι...

Read more
Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Δημητρίου σε Βόλο και Αλμυρό
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Δημητρίου σε Βόλο και Αλμυρό

26 Οκτωβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου εόρτασε μεγαλοπρεπώς η Ιερά μας Μητρόπολη, το διήμερο 25-26/10, με πληθωρική συμμετοχή...

Read more
Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για την εορτή του Πολιούχου Θεσσαλονίκης και Δοξολογία
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για την εορτή του Πολιούχου Θεσσαλονίκης και Δοξολογία

26 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου το πρωί πανηγύρισε ο Ιερός Ναός του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου, Πολιούχου Θεσσαλονίκης. Ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου Γοργοβιτών
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου Γοργοβιτών

26 Οκτωβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 26 Οκτωβρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία λειτουργία...

Read more
Ἡ Ἑορτή τοῦ Πολιούχου τῆς Ναυπάκτου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἑορτή τοῦ Πολιούχου τῆς Ναυπάκτου

26 Οκτωβρίου 2025

Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθηκε καί φέτος ὁ Πολιοῦχος καί Προστάτης τῆς Ναυπάκτου, ἅγιος Μεγαλομάρτυς Δημήτριος, ὁ Μυροβλύτης. Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς,...

Read more
Προικοννήσου Ιωσήφ: Δεν μπορείς να πεις Θεσσαλονίκη χωρίς να σκεφτείς τον Άγιο Δημήτριο
Εκκλησία της Ελλάδος

Προικοννήσου Ιωσήφ: Δεν μπορείς να πεις Θεσσαλονίκη χωρίς να σκεφτείς τον Άγιο Δημήτριο

26 Οκτωβρίου 2025

Ήταν χριστιανός και μάλιστα γεμάτος από ένθεο ζήλο. Ένα ζήλο ο οποίος τον έκανε να κηρύττει το λόγο του Ευαγγελίου....

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39
Κηρύγματα

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

19 Οκτωβρίου 2024

«Εδεσμείτο αλύσεσι… και διαρρήσσων τα δεσμά ηλαύνετο υπό του δαίμονος εις τας ερήμους». Ο δαιμονιζόμενος, που ο Κύριος απελευθέρωσε στη...

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Θεός Ισχυρός, Εξουσιαστής, Άρχων Ειρήνης, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος

19 Οκτωβρίου 2024
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Αφού δεν ενδιαφέρει τους γονείς για τα θρησκευτικά γιατί κοπτόμεθα;

Το μήνυμα της εκδιώξεως του Χριστού από την πόλη των Γαδαρηνών.

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Ιματισμένοι – Κυριακή ΣΤ’ Λουκά

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Κυριακή Στ’ Λουκᾶ: «ἠρώτησαν αὐτόν… ἀπελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῶν, ὅτι φόβῳ μεγάλῳ συνείχοντο»

22 Οκτωβρίου 2022
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Έχεις Πνεύμα Άγιο στην καρδιά σου;»

22 Οκτωβρίου 2022
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Ιδιοτέλεια και συμφέρον

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Η θεραπεία του δαιμονισμένου των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
Ο Διάβολος

Ο Διάβολος

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

«Εξελθόντι τω Ιησού…υπήντησεν αυτώ ανήρ τις, ος είχε δαιμόνια…»

21 Οκτωβρίου 2017
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ´ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
Next Post
Με την έναρξη της νέας χρονιάς, ας έχουμε υπόψη μας 4 απλά πράγματα

Μέ τά χείλη μέ τιμᾶτε ἀλλά ἡ καρδιά σας ἀπέχει μακράν…

Ο Εσπερινός της Αποδόσεως της Υπαπαντής στην Καλαμάτα

Ο Εσπερινός της Αποδόσεως της Υπαπαντής στην Καλαμάτα

Η θαυματουργική πίστις του Αγίου Χαραλάμπους

Η θαυματουργική πίστις του Αγίου Χαραλάμπους

Η θαυματουργική πίστις του Αγίου Χαραλάμπους

Ἃγιος Ἰερομὰρτυς Χαρὰλαμπος ὁ Θαυματουργὸς

Ο Αρχηγός ΓΕΣ στον Μητροπολίτη Λαρίσης

Ο Αρχηγός ΓΕΣ στον Μητροπολίτη Λαρίσης

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist