• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ

8 Ιανουαρίου 2015
in Κηρύγματα, Κυριακή μετά τα Φώτα
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχ. Ιωήλ Κωνστάνταρος

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ (ΜΑΤΘ. Δ’ 12-17)

Ο μεγαλύτερος των Προφητών, ο Τίμιος του Κυρίου Πρόδρομος, ο ασυμβίβαστος και κήρυκας της μετανοίας, υπέγραψε το ελεγκτικό του κήρυγμα κατά του Ηρώδη με το ίδιο του το αίμα. Με τον αποκεφαλισμό του, όχι μόνο ευαγγελίστηκε τις ψυχές στον Άδη, και κατέστη ο μεγαλύτερος των Αγίων, αλλά γίνεται και το παράδειγμα για όσους θέλουν να αγωνίζονται σταθεροί και ατρόμητα ένεκεν δικαιοσύνης και αληθείας.
Τώρα πλέον έφτασε η ώρα του Κυρίου Ιησού Χριστού. Εγκατέλειψε την ιδιωτική του ζωή και αρχίζει τη δημόσια δράση του.
Είχε ζήσει τριάντα έτη στη Ναζαρέτ, και ήλθε να εγκατασταθεί στην παραθαλάσσια πόλη Καπερναούμ. Σε ένα γεωγραφικό χώρο που βρισκόταν στα σύνορα των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ και στον οποίο διέμεναν πολλοί ειδωλολάτρες.
Άνθρωποι δηλ. που αγνοούσαν τον αληθινό Θεό και ως εκ τούτου βρίσκονταν βυθισμένοι μέσα στο πυκνό σκοτάδι της άγνοιας και της αμαρτίας. Αυτό το γεγονός της εγκαταστάσεως του Κυρίου στην περιοχή αυτή, το είπε και το είχε προφητεύσει ο μεγαλοφωνότατος Πρ. Ησαΐας, οκτακόσια χρόνια προ της ενανθρωπήσεως λέγοντας: « Γη Ζαβουλών και γη Νεφθαλείμ, οδόν θαλάσσης πέραν του Ιορδάνου, Γαλιλαία των εθνών, ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα, και τοις καθημένοις εν χώρα και σκιά θανάτου φως ανέτειλεν αυτοίς»(Ματθ. Δ’ 15-16). Δηλ. Η χώρα της φυλής Ζαβουλών και η χώρα της φυλής Νεφθαλείμ, που εκτείνεται κοντά στη λίμνη, πέρα από τον Ιορδάνη, η Γαλιλαία των εθνικών (των ειδωλολατρών), ο λαός ο καθήμενος στο σκοτάδι είδε ήλιο μεγάλο, ναι, στους καθηλωμένους στη χώρα με το βαθύ σκοτάδι του θανάτου, σ΄ αυτούς ήλιος ανέτειλε». Πρόκειται για μία των πλέον λαμπροτάτων Xριστολογικών προφητειών της Π.Δ. Απευθύνεται ο θεόπνευστος Προφήτης προς τους κατοίκους των περιοχών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ, που ευρίσκοντο δυτικώς της λίμνης Γεννησαρέτ, προς την πολυσύχναστη παραθαλασσία οδό της Μεσογείου, που συνέδεε την Αίγυπτο με την Συρία. Η περιοχή αυτή θα έπινε πρώτη το πικρό ποτήριον της υποδουλώσεως στους Ασσυρίους κατακτητές, και για τούτο πρώτη αυτή ακούει το χαρμόσυνο και ελπιδοφόρο μήνυμα της λυτρώσεως. Από αυτήν έκαναν την αρχή της κατακτήσεως της Παλαιστίνης οι Ασσύριοι με τον Τιγλάθ-Πιλεσάρ το 734 π.Χ.. Ονομάζεται «Γαλιλαία των Εθνών», διότι ήδη από τα παλαιότερα χρόνια κατοικείτο και από ειδωλολατρικούς πληθυσμούς.
Ο λαός αυτός, που θα ζούσε, λόγω της Ασσυριακής εισβολής, μέσα στην συμφορά και την εξαθλίωση, «εν σκότει…εν χώρα και σκιά θανάτου», θα φωτισθεί και θα αναζωογονηθεί. Το δε μέγα φως, για το οποίο κάνει λόγο ο Προφήτης, είναι ο Μεσσίας Χριστός. Η εποχή του Μεσσίου αναμενόταν ως εποχή σωτηρίας του λαού και υψώσεώς του στην προτέρα του δόξα.
Ο μεγαλόπνοος Προφήτης ομιλεί κατ’ αρχάς για τα γεγονότα που επρόκειτο να συμβούν στις επερχόμενες δεκαετίες, κατά τις οποίες, ορισμένοι βασιλείς, όπως ο Εζεκίας, ο Ιωσίας κ.λ.π., θα έδιναν κάποια ανακούφιση στον ταλαιπωρημένο λαό του Θεού. Το βλέμμα του όμως το προφητικό, υπερπηδά τα συνήθη γεγονότα και αντικρίζει το νέο όραμα του κόσμου με την άφιξη της Βασιλείας του Θεού.
Βλέπει δηλ. τον Κύριο να κρατά στα χέρια Του τα νήματα της Ιστορίας και να την κατευθύνει προς τους ενδόξους εσχάτους καιρούς. Είναι δε βέβαιος ότι λόγω της επεμβάσεως του Θεού, αυτός που φαίνεται να είναι νικημένος σήμερα, θα είναι ο νικητής στο μέλλον.
Το βαθύτερο νόημα των λόγων του Προφήτου είναι ότι οι εσκοτισμένοι, λόγω της αμαρτίας Ιουδαίοι και εξαιτίας της πλάνης ειδωλολάτρες, θα φωτισθούν με το φως της διδασκαλίας του Κυρίου και θα ζήσουν μια όντως νέα εποχή. Την εποχή της χάριτος. «Ο λαός ο εν τη εθνική αγνοία εσκοτισμένος, είδε φως μέγα», όχι το φως του πυρός, ή των αστέρων, ή της σελήνης. Ούτε το ηλιακό ή το φως της αστραπής, «αλλά φως μέγα, ο και νοητοίς επιλάμπει και αισθητοίς (δηλ. που λάμπει και φωτίζει τα υλικά και πνευματικά) ο και Πατρί σύνεστι (δηλ. είναι το Φως του Μονογενούς Υιού και Λόγου του Θεού, που συνυπάρχει με τον Πατέρα) και ανθρώπους φωτίζει και Αγγέλους φαιδρύνει» (Μ. Βασίλειος).
Από αυτή την περιοχή, λοιπόν, άρχισε το έργο της απολυτρώσεως της ανθρωπότητας. Επίσης, η Ναζαρέτ, όπου ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ευαγγελίστηκε το μήνυμα της σωτήριας στην Παναγία Παρθένο, ανήκε στην φυλή Ζαβουλών. Ο δε Θεάνθρωπος είχε ως ορμητήριό Του την πόλη Καπερναούμ, που βρισκόταν μεταξύ των ορίων Νεφθαλείμ και Ζαβουλών, παρά τας εκβολάς του Ιορδάνου και προς τη βορειοδυτική παραλία της Τιβεριάδος.
Έτσι λοιπόν φαίνεται ξεκάθαρα και στο σημείο αυτό, που ο Κύριος ξεκινά το σωτηριώδες Του έργο, πόσο το Πνεύμα το Άγιον, που φωτίζει τους ιερούς συγγραφείς στο να καταγράψουν τα θεόπνευστα κείμενα, συνδέει άμεσα την Παλαιά με την Καινή Διαθήκη. Πως ερμηνεύεται η Παλαιά από τα γεγονότα της Καινής και πως ο ίδιος ο Ιησούς συνδέει στο Θεανδρικό Του πρόσωπο τις δύο διαθήκες. Την πρώτη στην οποία κυριαρχεί η προσμονή της λυτρώσεως και στην δεύτερη η ευλογία και ο ενθουσιασμός, διότι αυτός ο αναμενόμενος Μεσσίας ενανθρώπησε και ίδρυσε την Εκκλησία του, το Σώμα Του.
Και είναι συγκλονιστικό το ότι η Παλαιά διαθήκη κλείνει με το προφητικό κήρυγμα του Ιωάννου του Βαπτιστού, που κηρύττει μετάνοια, αλλά και το ότι στην Καινή, ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς, εγκαινιάζει τον αποκαλυπτικό Του λόγο και πάλι με το κήρυγμα της μετανοίας.
Ο Ι. Ευαγγελιστής Ματθαίος δίνει μεγάλη έμφαση στο κύριο αυτό σημείο, το οποίο αποτελεί και το κεντρικό κήρυγμα στον χώρο της Εκκλησίας, στο γεγονός δηλ. της μετανοίας, γι’ αυτό και καταγράφει: «Από τότε ήρξατο ο Ιησούς κηρύσσειν και λέγειν «Μετανοείτε, ήγγικε γαρ η Βασιλεία των ουρανών» (Ματθ. Δ’ 17)+ Μετάφραση.
Να σταθούμε όμως για λίγο στην μετάνοια.
Όταν ο Κύριος άρχισε το δημόσιο κήρυγμά Του, καλούσε όχι μόνο κάποιες ψυχές, αλλά όλους τους ανθρώπους να αλλάξουν τρόπο σκέψης και στάση ζωής, και τούτο διότι έφτασε πλέον η Βασιλεία των Ουρανών.
Πλησίασαν δηλ. οι ημέρες της ίδρυσης της Εκκλησίας, η οποία είναι η Κιβωτός της Σωτηρίας. Εγκαθιδρύεται ήδη η επί γης, στρατευομένη του Εκκλησία, και με τα ζωοπάροχα Μυστήριά της φωτίζει και εξαγιάζει τον άνθρωπο που αποδέχεται την Πίστη στον Θεάνθρωπο Κύριο, και τον κατευθύνει προς τον προορισμό του που δεν είναι άλλος από την ουράνια και την αιώνια βασιλεία.
Ας μη πελαγοδρομεί ο άνθρωπος και ας μη μπερδεύεται στο ποίον δρόμο θα ακολουθήσει για τη σωτηρία του. Δεν υπάρχουν πολλοί δρόμοι. Ένας είναι. Και αυτός ονομάζεται μετάνοια. Το Αποστολικό κήρυγμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και στο θέμα αυτό είναι σαφέστατο και κρυστάλλινο.
Αφού, εννοείται, έχει προηγηθεί το Μυστήριο του Βαπτίσματος και το Χρίσμα, απαιτείται ο ισόβιος αγώνας. Ο όμορφος αγώνας της καθάρσεως, για να τον διαδεχθεί η ευλογημένα κατάσταση του φωτισμού. Αναγκαία όμως προϋπόθεση της οδού της χάριτος, όπως κηρύσσει ο Αρχηγός της Πίστεώς μας, είναι η μετάνοια. Η αλλαγή δηλ. της νοοτροπίας. Η αλλαγή-διόρθωση και ισορροπία του νοός που εδρεύει στην καρδιά, της παγίωσης του όλου φρονήματος στις θείες εντολές. Αυτή είναι η νόμιμη, η αποκαλυπτική και η Βασιλική οδός προς το καθ’ ομοίωσιν και προς τον ακύμαντο λιμένα της Βασιλείας των ουρανών.
Υπάρχει άραγε αμφιβολία ότι η πραγμάτωσις του σαλπίσματος και του προσκλητηρίου αυτού της μετανοίας που μας κάνει ο ίδιος ο Κύριος, συντελείται μόνο μέσα στο χώρο της Εκλογής Του, της Εκκλησίας μας;
Μόνο άσχετοι ή πεμπτοφαλαγγίτες της Ορθοδοξίας μας θα μπορούσαν να ισχυριστούν το αντίθετο. Ότι δηλ. ο καρπός της μετανοίας μπορεί να παραχθεί και εκτός Εκκλησίας.
Και, οπωσδήποτε, αυτή η μετάνοια δεν χαρακτηρίζεται με ένα συναισθηματισμό «θρησκευτικού περιεχομένου».
Αποτελεί τρόπο ζωής που είναι αδύνατον ο άνθρωπος εξ’ αρχής να αντιληφθεί την έκταση, και το βάθος της θείας αυτής δωρεάς που ονομάζεται μετάνοια. Ξεκινά μεν από την απόρριψη και το μίσος κατά της αμαρτίας , που σηματοδοτείται με την εξομολόγηση και τη θλίψη για το αμαρτωλό παρελθόν και φτάνει μέχρι τον θρήνο για όλον τον «Αδάμ». Για όλο το ανθρώπινο γένος. Βιώματα δηλ. της κατάστασης που γεύονται οι φωτισμένοι και οι θεούμενοι αδελφοί μας, οι οποίοι δια της παγκοσμίου μετανοίας και της θεοϋφαντης ταπείνωσης, μας αποκαλύπτουν τα μυστήρια και τον ασφαλή δρόμο για τη δική μας Χριστοποίηση.
Αδελφοί μου. Ήδη διανύουμε τον πρώτο μήνα του νέου έτους που μας αξίωσε η Χάρις του Θεού.
Συνειδητοποιούμε, ότι η κλεψύδρα του χρόνου και μάλιστα του προσωπικού μας , όσο περνά ο καιρός γίνεται ανελέητος. Δεν έχουμε λοιπόν, παρά να παραδεχθούμε ότι το κύριο έργο που μας καταρτίζει και που μας οδηγεί προς τον τελικό μας στόχο και σκοπό είναι η μετάνοια.
Η μετάνοια η αυθεντική που ξεκινά από τις αστοχίες μας έως και το σύνολο της παγκόσμιας αποστασίας που τραγικά όλοι βιώνουμε.
Είθε ο Κύριός μας, να μας χαρίσει το ατίμητο δώρο της αλλαγής του νοός και εμείς να συνειδητοποιούμε την την ταλαίπωρη κατάστασή μας, προσφέροντας την όλη ύπαρξή μας σ’ Αυτόν τον Κύριό μας και Θεό μας.

Αμήν

Πρόσφατα Άρθρα

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;

22 Νοεμβρίου 2025

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;   Η απάντηση είναι ΣΟΚ! Τι είναι...

Read more
Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς

22 Νοεμβρίου 2025

  Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο  του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι

22 Νοεμβρίου 2025

Στο Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Αγίου Πορφυρίου) στο Μήλεσι λειτούργησε σήμερα, 22/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, μνήμη των Αγίων Αρχίππου, Φιλήμονος και Ονησίμου εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων και του σύγχρονου Αγίου Ιακώβου...

Read more
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

22 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»

22 Νοεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και κάθε επισημότητα εορτάσθηκε η Πολιούχος της Νάξου Παναγία η «Χρυσοπολίτισσα», στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη

22 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τους πανηγυρίζοντες Ιερούς...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

22 Νοεμβρίου 2025

Στον Μώλο του Δήμου Καμένων Βούρλων, στον Μητροπολιτικό Ναό στην Λαμία και στην ιστορική Αμφίκλεια του Δήμου Αμφίκλειας - Ελάτειας...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

22 Νοεμβρίου 2025

Τη μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου εόρτασε η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, το διήμερο 20 και 21 Νοεμβρίου 2025....

Read more
Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού

22 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post

Κυριακή μετά τα Φώτα Τὸ ὅραμα τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν

Το κήρυγμα της Κυριακής: Κυριακή μετά τα Φώτα Του Αρχιμανδρίτου Παϊσίου Λαρεντζάκη

Εἴκοσι χρόνια ἀπό τήν ὁσιακὴ κοίμηση τοῦ Μαντινείας καὶ Κυνουρίας κυροῦ Θεοκλήτου τοῦ Β’ (Φιλιππαίου) (ΦΩΤΟ)

Εἴκοσι χρόνια ἀπό τήν ὁσιακὴ κοίμηση τοῦ Μαντινείας καὶ Κυνουρίας κυροῦ Θεοκλήτου τοῦ Β' (Φιλιππαίου) (ΦΩΤΟ)

Ἔλαθε βιώσας. Ἀπεβίωσε λαθών!

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ´ ΛΟΥΚΑ (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ) π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΡΜΠΑΡΑΚΗΣ

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist