• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Μνημονεύετε γυναικός Λωτ»

15 Φεβρουαρίου 2024
in Εκκλησία της Ελλάδος
«Μνημονεύετε γυναικός Λωτ»
Share on FacebookShare on Twitter

Είναι γνωστό σε όλους ποια ήταν η αμαρτία των πολιτών των πόλεων των Σοδόμων και των Γομόρρων, η οποία ανάγκασε την Αγία Τριάδα να κατέβει και να πει στον πατριάρχη Αβραάμ: «είπε δε Κύριος· κραυγή Σοδόμων και Γομόρρας πεπλήθυνται προς με, και αι αμαρτίαι αυτών μεγάλαι σφόδρα» (Γεν. ΙΗ΄, 20). Μ’ αυτήν τη φράση ο Θεός, ως Οριοθέτης του καλού και του κακού, προβαίνει ο Ίδιος στον χαρακτηρισμό αυτών των παθών, λέγοντας ότι ενώπιόν Του: «αι αμαρτίαι αυτών μεγάλαι σφόδρα» (Γεν. ΙΗ΄, 20). Και συνεχίζει: «καταβάς ουν όψομαι, ει και κατά την κραυγήν αυτών την ερχομένην προς με συντελούνται. ει δε μη, ίνα γνω» (Γεν. ΙΗ΄, 21).

Αφού λοιπόν πήγε κοντά και διαπίστωσε τις αμαρτίες τους (φυσικά, ο Θεός είναι Παντογνώστης και δεν είχε ανάγκη «να μεταβεί εκεί», για να «διαπιστώσει»), τότε: «Κύριος έβρεξεν επί Σόδομα και Γόμορρα θείον, και πυρ παρά Κυρίου εξ ουρανού και κατέστρεψε τας πόλεις ταύτας και πάσαν την περίχωρον και πάντας τους κατοικούντας εν ταις πόλεσι και τα ανατέλλοντα εκ της γης… Ώρθρισε δε Αβραάμ τω πρωί εις τον τόπον, ου ειστήκει εναντίον  Κυρίου. και επέβλεψεν επί πρόσωπον Σοδόμων και Γομόρρας και επί πρόσωπον της περιχώρου και είδε, και ιδού ανέβαινε φλοξ εκ της γης, ωσεί ατμίς καμίνου» (Γεν. ΙΘ΄, 24-25,27-28).

Εδώ ο Τριαδικός Θεός δεν δείχνει απλώς να οριοθετεί και να νομοθετεί κατά της σοδομικής αμαρτίας ούτε δείχνει πρόθεση να αποστείλει κάποιον Προφήτη Του να τους ζητήσει να μετανοήσουν, όπως έκανε με τον Ιωνά στη Νινευΐ, τον Ιερεμία στο Ισραήλ κλπ. Θέλοντας να δείξει τη σοβαρότητα της αμαρτίας και εκτροπής θα προβεί σε μία ενέργεια άνευ προηγουμένου. Για πρώτη φορά αναγκάζεται να κατέβει «αυτοπροσώπως» η Αγία Τριάδα, η Οποία όχι διά μέσω Προφήτου, αλλά η Ίδια έρχεται στα Σόδομα και αποφαίνεται: «αι αμαρτίαι αυτών μεγάλαι σφόδρα» (Γεν. ΙΗ΄,20)· ούτε απευθύνει προτροπή μετανοίας, αλλά τους τιμωρεί σκληρά και παραδειγματικά, καίγοντας τους ίδιους και τις πόλεις τους με φωτιά και θειάφι.

Ο Λόγος του Θεού γνωρίζοντας πολύ καλά τη σοβαρότητα της σοδομιτικής παρεκτροπής και αμαρτίας και ότι ανατρέπει όλη την κατά φύσιν λειτουργία του ανθρώπου, εντέλλεται: «μνημονεύετε της γυναικός Λωτ» (Λουκ. ΙΖ΄,32). Μας υπενθυμίζει ότι η Πανάγια θέλησή Του ήταν να μην κάνουν ούτε καν ένα απλό κοίταγμα προς τις πόλεις-βδελύγματα. Το απλό περίεργο κοίταγμα προς αυτές επέσυρε την ολέθρια τιμωρία που επιβλήθηκε και σε αυτήν ακόμη τη γυναίκα του δίκαιου Λωτ, την οποία –ας σημειωθεί– όταν κοίταξε πίσω, την κρατούσε από το χέρι Άγγελος Κυρίου!

Ο Δημιουργός όλης της κτίσεως αυτοδικαίως και αυτονόητα είναι ο μόνος Κύριος, ο Οποίος έχει την κυριότητα όλων των δημιουργημάτων Του: «Άκουε, Ισραήλ· Κύριος ο Θεός ημών Κύριος εις εστί· και αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου» (Δευτ. ΣΤ΄,4-5). Είναι αυτονόητο ότι ο Κύριος ως Δημιουργός είναι ο Δημιουργός των νόμων και των όρων της φύσεως που έχει ενθέσει στα όντα από την αρχή της δημιουργίας τους, και τα οποία μέχρι τη συντέλεια των αιώνων δεν επιδέχονται αλλοίωση, πρόσθεση ή αφαίρεση: «έγνων ότι πάντα, όσα εποίησεν ο Θεός, αυτά έσται εις τον αιώνα· επ᾿ αυτώ ουκ έστι προσθείναι, και απ᾿ αυτού ουκ έστιν αφελείν» (Εκκλησιαστής Γ΄,14· βλ. και Δευτ. Δ΄,1-2).

Ενσαρκωθείς ο Λόγος του Θεού, από τα πρώτα ζητήματα που έσπευσε να διευκρινίσει στους ανθρώπους είναι ότι ο Νόμος Του είναι αιώνιος και παραμένει ο αμετάβλητος και ότι μέχρι τη συντέλεια των αιώνων δεν πρέπει από αυτόν τον Νόμο Του να αλλοιωθεί ακόμη και «ιώτα εν», δηλαδή απλό γράμμα της αλφαβήτου, δείχνοντας έτσι την τελειότητα των φυσικών νόμων που έχει ενθέσει στα όντα και έχει οριοθετήσει τους νόμους και όλης της φύσεως: «Μη νομίσητε ότι ήλθον καταλύσαι τον νόμον ή τους προφήτας· ουκ ήλθον καταλύσαι, αλλά πληρώσαι. αμήν γαρ λέγω υμίν, έως αν παρέλθη ο ουρανός και η γη, ιώτα εν ή μία κεραία ου μη παρέλθη από του νόμου έως αν πάντα γένηται» (Ματθ. Ε΄,17-18). Κατά συνέπεια, δεν ισχύει για την Εκκλησία το επιχείρημα που συχνά ακούμε στις ημέρες μας: «Άλλαξαν οι καιροί», «ζούμε σε άλλη εποχή», αφού ο Θεός όρισε ώστε οι εντολές Του να ισχύουν διαχρονικά και δεν μας επιτρέπει να τις αλλοιώνουμε/μεταβάλλουμε κατά το δοκούν.

Βεβαίωσε λοιπόν ο Κύριος ότι ο Νόμος Του (τον οποίο ενέθεσε ως όρο στη φύση των όντων και μας τον παρέδωσε διά του Μωυσέως και των Προφητών και τον συμπλήρωσε κατά την ενανθρώπησή Του) είναι τέλειος και ούτε ο ίδιος ο Θεός μέχρι τη συντέλεια δεν πρόκειται να προσθέσει ή να αφαιρέσει ή να αλλοιώσει κάτι σ’ αυτόν. Ένας λοιπόν μπορεί μόνο να είναι «Νομοθέτης»: Αυτός που δημιούργησε και έθεσε στα όντα τους νόμους και τους όρους της φύσεως. Αυτός μόνο γνωρίζει να κρίνει και να διακρίνει τι είναι αγαθό και τι κακό για τη φύση των όντων. Σχετικός είναι και ο λόγος του Αποστόλου Ιακώβου: «ει δε νόμον κρίνεις, ουκ ει [δεν είσαι] ποιητής νόμου… εις εστιν [Ένας είναι] ο νομοθέτης και κριτής» (Ιακώβου Δ΄, 11-12).

Βλέποντας λοιπόν ο Κύριος –ο Δημιουργός, ο Οριοθέτης και ο Νομοθέτης–τους ανθρώπους να προβαίνουν σε ενέργειες που δεν είχε εμβάλει στη φύση τους, θέλησε αρχικά να παραδειγματίσει την παράχρηση και παρά φύσιν αμαρτία, αλλά και την αλαζονεία των Σοδομιτών. Πρέπει εδώ να υπενθυμίσουμε ότι δεν είχε δοθεί ακόμη ο Νόμος διά του Μωυσέως, ο οποίος γνωστοποίησε μεταγενέστερα ότι πρόκειται για θανάσιμη αμαρτία: «μετά άρσενος ου κοιμηθήση κοίτην γυναικείαν, βδέλυγμα γαρ εστι» (Λευϊτ. ΙΗ΄,22). Επίσης: «ος αν [όποιος] κοιμηθή μετά άρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα εποίησαν αμφότεροι· θανάτω θανατούσθωσαν, ένοχοί εισιν» (Λευϊτ. Κ΄, 13).

Ο Θεός αφενός απαίτησε ότι έπρεπε να είχαν συμμορφωθεί από τον έμφυτο νόμο που είχε ενθέσει στη φύση τους, αφ’ετέρου κατέστησε γνωστό ότι θα κριθούν ευνοϊκότερα από τη δική μας γενεά, λέγοντας: «λέγω δε υμίν ότι Σοδόμοις εν τη ημέρα εκείνη ανεκτότερον έσται ή τη πόλει εκείνη. ουαί σοι, Χοραζίν, ουαί σοι, Βηθσαϊδά· ότι ει εν Τύρω και Σιδώνι εγένοντο αι δυνάμεις αι γενόμεναι εν υμίν, πάλαι αν εν σάκκω και σποδώ καθήμενοι μετενόησαν. πλην Τύρω και Σιδώνι ανεκτότερον έσται εν τη κρίσει ή υμίν» (Λουκ. Ι΄, 12-14). Αυτό τόνισε και πάλι: «εκείνος δε ο δούλος, ο γνους το θέλημα του Κυρίου εαυτού και μη ετοιμάσας μηδέ ποιήσας προς το θέλημα αυτού, δαρήσεται πολλάς· ο δε μη γνους, ποιήσας δε άξια πληγών, δαρήσεται ολίγας. παντί δε ω εδόθη πολύ, πολύ ζητηθήσεται παρ᾽ αυτού, και ω παρέθεντο πολύ, περισσότερον αιτήσουσιν αυτόν» (Λουκ. ΙΒ΄, 47-48).

Είναι σημαντικό να δούμε τι ο Νομοθέτης Κύριος λέει στον προφήτη Μωυσή, όταν νομοθετεί κατά της σοδομιτικής αμαρτίας και καταγράφεται στο Λευϊτικό. Αφού ο Κύριος νομοθετεί κατά της αρσενοκοιτίας, καταλήγει: «φυλάξασθε πάντα τα προστάγματά μου, και τα κρίματά μου και ποιήσετε αυτά, και ου μη προσοχθίση υμίν η γη, εις ην εγώ εισάγω υμάς εκεί κατοικείν επ᾿ αυτής. και ουχί πορεύεσθε τοις νομίμοις των εθνών, ους εξαποστέλλω αφ᾿ υμών· ότι ταύτα πάντα εποίησαν, και εβδελυξάμην αυτούς. και είπα υμίν· υμείς κληρονομήσετε την γην αυτών, και εγώ δώσω υμίν αυτήν εν κτήσει… και έσεσθέ μοι άγιοι, ότι εγώ άγιός ειμι Κύριος ο Θεός υμών, ο αφορίσας υμάς από πάντων των εθνών, είναι εμοί» (Λευϊτ. Κ΄, 22-24,26).

Ο Ισραηλιτικός λαός ήταν στην έρημο και κατευθυνόταν προς τη Γη της Επαγγελίας, όπου κατοικούσαν άλλα έθνη. Ο Θεός λοιπόν τους ενημερώνει ότι «βδελύσσεται» εκείνα τα έθνη και θα τα εξολοθρεύσει, «ότι ταύτα πάντα εποίησαν [δηλ. αρσενοκοιτία και άλλες σαρκικές αμαρτίες], και εβδελυξάμην αυτούς» (Λευϊτ. Κ΄, 23).

Οι δύο πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι της Εκκλησίας μας, Πέτρος και Παύλος, θα μας διδάξουν, λέγοντας ο μεν Απόστολος Πέτρος: «πόλεις Σοδόμων και Γομόρρας τεφρώσας καταστροφή κατέκρινεν, υπόδειγμα μελλόντων ασεβείν τεθεικώς, και δίκαιον Λωτ καταπονούμενον υπό της των αθέσμων εν ασελγεία αναστροφής ερρύσατο· βλέμματι γαρ και ακοή ο δίκαιος, εγκατοικών εν αυτοίς, ημέραν εξ ημέρας ψυχήν δικαίαν ανόμοις έργοις εβασάνιζεν» (Β΄ Πέτρ. β΄, 6-8). Επίσης ο Απόστολος Παύλος όταν ετοιμαζόταν να πάει στη Ρώμη, απέστειλε από την Κόρινθο την «Προς Ρωμαίους Επιστολή» του, όπου στην αρχή της, στο πρώτο κεφάλαιο, αισθάνεται την ανάγκη να στηλιτεύσει την αμαρτία που βασίλευε στη Ρώμη, την αρσενοκοιτία και να φανερώσει τη γενεσιουργό αιτία της στους χριστιανούς, γράφοντας: «διότι γνόντες τον Θεόν ουχ ως Θεόν εδόξασαν ή ευχαρίστησαν, αλλ᾿ εματαιώθησαν εν τοις διαλογισμοίς αυτών, και εσκοτίσθη η ασύνετος αυτών καρδία· φάσκοντες είναι σοφοί εμωράνθησαν… Διό και παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εν ταις επιθυμίαις των καρδιών αυτών εις ακαθαρσίαν του ατιμάζεσθαι τα σώματα αυτών εν αυτοίς, οίτινες μετήλλαξαν την αλήθειαν του Θεού εν τω ψεύδει, και εσεβάσθησαν και ελάτρευσαν τη κτίσει παρά τον κτίσαντα, ος εστιν ευλογητός εις τους αιώνας· αμήν. Διά τούτο παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις πάθη ατιμίας. αι τε γαρ θήλειαι αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως δε και οι άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξευκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι και την αντιμισθίαν ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοίς απολαμβάνοντες. Και καθώς ουκ εδοκίμασαν τον Θεόν έχειν εν επιγνώσει, παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις αδόκιμον νουν, ποιείν τα μη καθήκοντα, πεπληρωμένους πάση αδικία, πορνεία πονηρία πλεονεξία κακία, μεστούς φθόνου φόνου έριδος δόλου κακοηθείας, ψιθυριστάς, καταλάλους, θεοστυγείς, υβριστάς, υπερηφάνους, αλαζόνας, εφευρετάς κακών, γονεύσιν απειθείς, ασυνέτους, ασυνθέτους, αστόργους, ασπόνδους, ανελεήμονας· οίτινες το δικαίωμα του Θεού επιγνόντες, ότι οι τα τοιαύτα πράσσοντες άξιοι θανάτου εισίν, ου μόνον αυτά ποιούσιν, αλλά και συνευδοκούσι τοις πράσσουσι» (Ρωμ. Α΄, 21-22,24-32).

Ο Κύριος λίγο πριν από το θείο Πάθος Του, αναφερόμενος στα «σημεία των καιρών» που θα προηγηθούν της Β΄ Παρουσίας Του και στην κατάσταση που θα επικρατεί, αποκάλυψε: «ως εγένετο εν ταις ημέραις Λωτ… [έτσι θα είναι και στους έσχατους χρόνους]· η δε ημέρα εξήλθε Λωτ από Σοδόμων, έβρεξε πυρ και θείον απ᾽ ουρανού και απώλεσεν άπαντας. κατά τα αυτά έσται η ημέρα ο υιός του ανθρώπου [ο Κύριος Ιησούς] αποκαλύπτεται [με τη Β΄ Παρουσία Του]» (Λουκ. ΙΖ΄, 28-30).

Αύριο η ελληνική Βουλή ετοιμάζεται να ψηφίσει το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφυλοφίλων και τη δυνατότητα τεκνοθεσίας. Κατόπιν τούτου, ως έσχατο και αχρείο μέλος του πληρώματος της Αγίας μας Εκκλησίας και ως Έλληνας πολίτης, υποχρεούμαι και οφείλω να καταθέσω δημοσίως τα εξής:

Η Αγία μας Εκκλησία είναι θεοΐδρυτη και ο Ιδρυτής της, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, είναι η Κεφαλή της, ο μόνος «Καλός Ποιμήν», Μέγας Αρχιερεύς, Κύριός της, Νομοθέτης, Προνοητής και Κυβερνήτης και είναι Παρών: «ο Κύριος εγγύς» (Φιλιπ. Δ΄, 5). Ο Νόμος Του και οι εντολές Του είναι αιώνιες, αμετάβλητες, αναλλοίωτες, αδιαπραγμάτευτες· δεν τίθενται ποτέ, σε καμία περίπτωση και από κανέναν σε συζήτηση, διάλογο ή διαπραγμάτευση. Ο Κύριος ημών Ιησούς δεν «εκπροσωπείται» από κανέναν, πλην του ενεργούντος Αγίου Πνεύματος· όλοι εμείς (Πατριάρχες, Επίσκοποι, Ιερείς κλπ.) είμαστε «άγγελοι» (δηλαδή αγγελιοφόροι, διαβιβαστές), αποσταλέντες στη διακονία του Θεού. Ως δούλοι Του πιστοί το μόνο δικαίωμά μας είναι η τήρηση των αγίων εντολών Του.

Ο Κύριος δεν έχει εκχωρήσει σε κανέναν απολύτως το δικαίωμα να διαπραγματεύεται, πολύ δε περισσότερο να διαστρέφει, να αλλοιώνει ή να προσαρμόζει τον Νόμο Του σύμφωνα με την τρέλα της αθεΐας ή σύμφωνα με τον πλανεμένο ισχυρισμό των ημερών μας: «άλλαξαν οι καιροί», «ζούμε σε άλλη εποχή, γι’ αυτό η Εκκλησία θα πρέπει να αναθεωρήσει/τροποποιήσει εντολές του Θεού…».

Πρέπει επιτέλους κάποιοι να καταλάβουν ότι η Εκκλησία δεν είναι μία ιδρυθείσα «αστική εταιρεία», της οποίας τα μέλη όποτε θέλουν και όποτε τους αρέσει επιτρέπεται να αλλάζουν κατά το δοκούν τα άρθρα, τους κανόνες, το «καταστατικό» της κλπ. Ο ίδιος ο Ιδρυτής της, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, κατά την ενανθρώπησή Του, συναναστρεφόμενος τους ανθρώπους, δεν έπραττε ό,τι ήθελε· έπραξε ότι Του παραδόθηκε από τον Πατέρα Του και το ομολογεί  λέγοντας: «Πάντα μοι παρεδόθη υπό του πατρός μου» (Ματθ. ΙΑ΄, 27).

Ο Κύριος Παντοκράτωρ Ιησούς ομολογεί ότι έλαβε εντολή από τον Πατέρα Του τι να πει και ότι δεν λέει ό,τι θέλει: «εγώ εξ εμαυτού ουκ ελάλησα, αλλ΄ ο πέμψας με πατήρ αυτός μοι εντολήν έδωκε τι είπω και τι λαλήσω. και οίδα ότι η εντολή αυτού ζωή αιώνιος εστιν. α ουν εγώ λαλώ, καθώς είρηκέ μοι ο πατήρ ούτω λαλώ» (Ιω. ΙΒ΄,49-50). Και: «ταύτην την εντολήν έλαβον παρά του πατρός μου» (Ιω. Ι΄, 18).

Ο Παντοκράτωρ Κύριος Ιησούς, ο Ιδρυτής της Εκκλησίας, γνωστοποιεί ότι ο Πατέρας Τού παρέδωσε τα πάντα και Του έδωσε εντολές τι να πει· και τηρεί τις εντολές Του. Ποιος, λοιπόν, είσαι εσύ (όποια θέση κι αν κατέχεις) και εγώ, που ενώ είμαστε βαπτισμένοι Χριστιανοί, θα λέμε ό,τι νομίζουμε, ό,τι θέλουμε και ό,τι μας αρέσει; Τι εωσφορική αλαζονεία είναι αυτή; Ο Κύριος Ιησούς όσα παρέλαβε από τον Πατέρα Του, τα παρέδωσε στους αγίους μαθητές και Αποστόλους Του, με εντολή αυτοί να τα παραδώσουν ανόθευτα στη Μία, Αγία, Αποστολική Εκκλησία Του, όπως και έπραξαν.

Και ο Απ. Παύλος παραδίδοντας το Ευαγγέλιο στις εκκλησίες που κατά τόπους είχε ιδρύσει, παραγγέλλει: «Άρα ουν, αδελφοί, στήκετε, και κρατείτε τας παραδόσεις ας εδιδάχθητε είτε διά λόγου είτε δι’ επιστολής ημών» (Β΄ Θεσ. β΄, 15). Και: «Ως ουν παρελάβετε τον Χριστόν Ιησούν τον Κύριον, εν αυτώ περιπατείτε, ερριζωμένοι και εποικοδομούμενοι εν αυτώ και βεβαιούμενοι εν τη πίστει καθώς εδιδάχθητε, περισσεύοντες εν αυτή εν ευχαριστία. Βλέπετε μη τις υμάς έσται ο συλαγωγών διά της φιλοσοφίας και κενής απάτης, κατά την παράδοσιν των ανθρώπων, κατά τα στοιχεία του κόσμου και ου κατά Χριστόν· ότι εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς, και εστέ εν αυτώ πεπληρωμένοι, ως εστιν η κεφαλή πάσης αρχής και εξουσίας» (Κολασ. Β΄, 6-8).

Αυτή η παράδοση και εντολή του Θεού και Πατρός προς την Εκκλησία, για να φθάσει ανόθευτη μέχρι εμάς, στοίχισε το αίμα εκατομμυρίων μαρτύρων, οι οποίοι δεν υπάκουσαν σε όποιον καίσαρα νομοθετούσε ενάντια στον Νόμο του Βασιλέως των βασιλευόντων· εκατοντάδες χιλιάδες ομολογητές που δεν υπέκυψαν, χιλιάδες τίμιοι Ιεράρχες εξορίσθηκαν, συκοφαντήθηκαν, όμως δεν υπέκυψαν, αλλά με τη δύναμη του Πνεύματος έκαμψαν αυτοί τους αυτοκράτορες. Χιλιάδες όσιοι μοναχοί και μοναχές μετέφεραν την Παράδοση της ευαγγελικής ζωής κάτω από υπεράνθρωπη άσκηση, νηστεία, αγρυπνία, νοερά προσευχή. Ποιος, λοιπόν, είσαι εσύ κι εγώ που διαλύουμε αυτήν τη θεϊκή Παράδοση και προβάλλουμε το «εγώ» μας, τη γνώμη μας και παζαρεύουμε τις εντολές του Θεού;

Εδώ σ’ αυτήν την άθλια κατάσταση φθάσαμε αποκλειστικά και μόνο επειδή καταφρονήσαμε τις εντολές του Νομοθέτη Θεού, ο Οποίος –προκειμένου να μη φθάσουμε στην ομοφυλοφιλία– είχε παιδαγωγικά νομοθετήσει: «ουκ έσται σκεύη ανδρός επί γυναικί, ουδέ μη ενδύσηται ανήρ στολήν γυναικείαν, ότι βδέλυγμα Κυρίω τω Θεώ σου εστι πας ποιών ταύτα» (Δευτ. ΚΒ΄, 5).

«Δεν πειράζει το ένα, δεν πειράζει το άλλο» και «άλλαξαν οι καιροί», «ζούμε σε άλλη εποχή», φθάσαμε να ακούμε Επισκόπους να λένε: «Σέβομαι την επιλογή των ομοφυλοφίλων και ποιος είμαι εγώ που θα κρίνω την κλίση που έδωσε ο Θεός σε δύο άρρενες να έλκονται;». Φθάσαμε στη βλασφήμηση του Θεού, γι’ αυτό και ο Θεός είπε ότι θα επιτρέψει να επικρατήσουν/επιβληθούν τα «ανθρώπινα δικαιώματα» αντί των θείων δικαιωμάτων, ως τιμωρία για την αποστασία μας: «ανθ’ ων τα δικαιώματά μου ουκ εποίησαν και τα προστάγματά μου απώσαντο… και εγώ έδωκα αυτοίς προστάγματα [νομοσχέδια] ου καλά και δικαιώματα, εν οις ου ζήσονται εν αυτοίς» (Ιεζ. Κ΄, 24-25).

Σήμερα, φευ, η Ελλάδα «εζήλωσε» τη «δόξα» των Σοδόμων και Γομμόρας. Δεν εμμένει στην ανοχή των Σοδομιτών, αλλά τολμά κάτι που δεν τόλμησαν ούτε τα Σόδομα! Ο πρωθυπουργός επιδιώκει με τους δικούς του βουλευτές, αλλά και άλλων κομμάτων να αναλάβουν εις εαυτούς τον ρόλο του υπερ-νομοθέτη, του οριοθέτη και «κυρίου». Νομοθετεί αντίθετα από τον μόνο Νομοθέτη και αυτό δεν ισοδυναμεί απλώς με μία αμαρτία, αλλά καθίστανται εχθροί του Θεού και συμβάλλουν στην αποστασία από τον Νόμο Του και στον ποινικό (κατ’ αρχάς) διωγμό των «θελόντων ευσεβώς ζην». Ήδη ο μακαριστός Μητροπολίτης Μαντινείας κυρός Αλέξανδρος και ο Σεβασμιώτατος πρώην Αιγιαλείας οδηγήθηκαν στα δικαστήρια, πριν καν ψηφισθεί το νομοσχέδιο.

Οι κυβερνώντες προβαίνουν στην αντιποίηση της μόνης θεϊκής αρχής και νομοθετούν αντίθετα από τον Εντολοδότη Κύριο Ιησού και δεν σέβονται τα όρια που έθεσε ο Θεός: «τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» και η Εκκλησία δεν οφείλει να εκδώσει ένα «δελτίο τύπου» λέγοντας «δεν συμφωνούμε» ούτε να επισημάνει τυχόν εκλογικές συνέπειες. Πρέπει όλοι όσοι ψηφίσουν το νομοσχέδιο να αφορισθούν και να αναθεματισθούν: «τινές εισιν οι ταράσσοντες υμάς και θέλοντες μεταστρέψαι το ευαγγέλιον του Χριστού… ει τις υμάς ευαγγελίζεται παρ’ ο παρελάβετε, ανάθεμα έστω» (Γαλάτας Α΄, 7,9). Ο Απόστολος Ιωάννης ο Θεολόγος, ο μαθητής της αγάπης» θα πει: «ο δε απειθών τω υιώ ουκ όψεται ζωήν, αλλ’ η οργή του Θεού μένει επ’ αυτόν» (Ιω. Γ΄, 36).  Και αυτά τα λέει για όποιον δεν υπακούει. Για εκείνον όμως που όχι μόνο δεν υπακούει, αλλά νομοθετεί αντίθετα από τις εντολές του Κυρίου, τι γίνεται; Η Εκκλησία έχει αναθεματίσει και έχει αποβάλει από τους κόλπους της για αιρέσεις (που είναι «πλάνη περί τα πράγματα») αυτοκράτορες, πατριάρχες, επισκόπους, πρεσβυτέρους… Γι’ αυτό το ζήτημα που σήμερα έχουμε χειρότερη κατάσταση, θα τους στείλουμε ένα απλό «δελτίο τύπου» και αύριο θα βάλουμε το πλήρωμα της Αγίας μας Εκκλησίας να παραδώσει στους εχθρούς του Χριστού όλα τα προσωπικά του δεδομένα και να λάβουν εντός της ταυτότητας (σε α΄ φάση) του προσώπου τους τον αριθμό του βδελύγματος;

Αρχιμ. Χριστόδουλος Αγγελόγλου

Πνευματικός και Λειτουργός του Ι. Ησυχαστηρίου

«Παναγία, η Φοβερά Προστασία»

Πρόσφατα Άρθρα

Η δράση του π. Αὐγουστίνου Καντιώτη τα χρόνια της Κατοχής (1942-46) στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αφιερώματα

Τὸ λιοντάρι τοῦ βορρᾶ! Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης

12 Σεπτεμβρίου 2025

(20/04/1907 – 28/08/2010) Μία συνοπτικὴ ἐξιστόρησις τοῦ βίου του Τοῦ κ. Παναγιώτου Τσαγκάρη, Θεολόγου Ὁ Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης, κατὰ...

Read more
Ιερατική Σύναξη στην Ι. Επισκοπή Αδελαΐδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Μακάριο
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ιερατική Σύναξη στην Ι. Επισκοπή Αδελαΐδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Μακάριο

12 Σεπτεμβρίου 2025

Ιερατική Σύναξη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, στους χώρους του Ιερού Αρχιεπισκοπικού Ναού της του Θεού Σοφίας Αδελαΐδος, υπό την...

Read more
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας
Κηρύγματα

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού αποτελεί έναν σπουδαίο εορτολογικό σταθμό του εκκλησιαστικού έτους....

Read more
Να πάψει να αποτελεί η Εκκλησία την εύκολη λύση για την αλλαγή της ατζέντας  όταν οι πολιτικοί περιέρχονται σε δύσκολη θέση
Αφιερώματα

«Ἐμοὶ δὲ λίαν ἐτιμήθησαν οἱ φίλοι σου, ὁ Θεός, λίαν ἐκραταιώθησαν αἱ ἀρχαὶ αὐτῶν·»

12 Σεπτεμβρίου 2025

Αν η σιωπή είναι η γλώσσα του Θεού, αυτή θα έπρεπε να ερμηνεύει κάθε μεγάλη ανθρώπινη στιγμή, τη χαρά της...

Read more
Αγιασμοί και ευχές Μητρ. Λαρίσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμοί και ευχές Μητρ. Λαρίσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

12 Σεπτεμβρίου 2025

Το πρώτο κουδούνι του νέου σχολικού έτους βρήκε σε απόλυτη ετοιμότητα τα σχολεία της Λάρισας, των Τεμπών, του Κιλελέρ και...

Read more
Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του
Κηρύγματα

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025

«Σταυρός, ὁ φύλαξ πάσης της οἰκουμένης. Σταυρός, ἡ ὡραιότης τῆς Ἐκκλησίας. Σταυρός, βασιλέων τὸ κραταίωμα. Σταυρός, πιστῶν τὸ στήριγμα. Σταυρός,...

Read more
Ο Επίσκοπος Κεγχρεών στα Εκπαιδευτήρια «ΑΓΩΓΗ» και «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Επίσκοπος Κεγχρεών στα Εκπαιδευτήρια «ΑΓΩΓΗ» και «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα Πέμπτη, 11η Σεπτεμβρίου 2025, ημέρα της έναρξης των μαθημάτων για την Σχολική χρονιά 2025-2026 οι Ιερείς της Ι. Μητροπόλεως...

Read more
Οι συσκευές δεν αγαπούν – η αληθινή αγάπη βρίσκεται στους ανθρώπους
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι συσκευές δεν αγαπούν – η αληθινή αγάπη βρίσκεται στους ανθρώπους

11 Σεπτεμβρίου 2025

Με τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, που γέμισαν τις αυλές των σχολείων μετά τη θερινή ανάπαυλα, ξεκίνησε σήμερα το νέο...

Read more
Αγιασμοί με μήνυμα κατά της βίας στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμοί με μήνυμα κατά της βίας στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σε πολλές σχολικές μονάδες τέλεσε και εφέτος  τον Αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος...

Read more
Εναρκτήριοι Αγιασμοί για το νέο σχολικό έτος στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Εναρκτήριοι Αγιασμοί για το νέο σχολικό έτος στην Άρτα

11 Σεπτεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ετέλεσε τον καθιερωμένο Αγιασμό για την έναρξη...

Read more
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως

12 Σεπτεμβρίου 2025

Άρχισε η νέα σχολική χρονιά από την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 σε όλη τη χώρα με τον καθιερωμένο Αγιασμό. Στην...

Read more
Ἁγιασμοὶ γιὰ τὴν νέα σχολικὴ χρονιά, στὴν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἁγιασμοὶ γιὰ τὴν νέα σχολικὴ χρονιά, στὴν Ναύπακτο

12 Σεπτεμβρίου 2025

Τήν Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2025, τελέσθηκαν οἱ Ἁγιασμοί τῆς ἔναρξης τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς 2025-26. Στά Γυμνάσια καί τά Λύκεια...

Read more
Πανήγυρις Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης στην Ι.Μ. Μεταμορφωσεως Καμ. Βούρλων
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης στην Ι.Μ. Μεταμορφωσεως Καμ. Βούρλων

11 Σεπτεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Εθνοϊερομάρτυρος Χρυσοστόμου Μητροπολίτου Σμύρνης και των συν αυτώ αναιρεθέντων κληρικών και λαϊκών κατά την Μικρασιατική Καταστροφή...

Read more
Με Αγιασμό και ευχές άνοιξαν τα Σχολεία στη Σπάρτη
Εκκλησία της Ελλάδος

Με Αγιασμό και ευχές άνοιξαν τα Σχολεία στη Σπάρτη

11 Σεπτεμβρίου 2025

Με προσδοκίες για μία εποικοδομητική χρονιά, άνοιξαν την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 τις πόρτες τους τα σχολεία της Πατρίδας μας,...

Read more
Ανάγκη για την μετάλλαξη της γνώσης σε μόρφωση, αξίες και πνεύμα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ανάγκη για την μετάλλαξη της γνώσης σε μόρφωση, αξίες και πνεύμα

11 Σεπτεμβρίου 2025

Αρχομένης της νέας σχολικής περιόδου 2025-2026 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός σε επίκαιρο Μήνυμά του προς...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας
Κηρύγματα

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού αποτελεί έναν σπουδαίο εορτολογικό σταθμό του εκκλησιαστικού έτους....

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025
Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

13 Σεπτεμβρίου 2024
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•  χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ• χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

13 Σεπτεμβρίου 2021
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Το Πολίτευμα του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2021
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

«Ὁ λόγος ὁ τοῦ Σταυροῦ . . . ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι»

13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

῾Η παγκόσμιος ῞Υψωσις τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

14 Σεπτεμβρίου 2020
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η Παγκόσμια Ύψωση

14 Σεπτεμβρίου 2020
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

«Το μέγα φυλακτήριον»

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Σταυρός Παράδεισον ηνέωξαι»

14 Σεπτεμβρίου 2020
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

10 Σεπτεμβρίου 2019
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μίμηση του Σταυρού είναι δύσκολη»

Σταυρός, «η ωραιότης της Εκκλησίας»

9 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Τό καύχημα τοῦ Σταυροῦ

9 Σεπτεμβρίου 2019
«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

14 Σεπτεμβρίου 2018
Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

14 Σεπτεμβρίου 2018
Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

12 Σεπτεμβρίου 2018
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

15 Σεπτεμβρίου 2017
Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Γιατί νηστεύουμε την ημέρα του Σταυρού;

13 Σεπτεμβρίου 2017
Αγάπη χωρίς τέλος

Αγάπη χωρίς τέλος

13 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ομιλία στην εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, του π. Μελετίου Καλαμαρά

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ π. Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος στήν Παγκόσμιο Ύψωση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Δρόμοι ζωής-παραινέσεις και νουθεσίες

Δρόμοι ζωής-παραινέσεις και νουθεσίες

– Τὸ ρωτᾶς τὸ μωρὸ καὶ τὸ βαφτίζεις; – Ἐσεῖς ρωτήσατε ἐκεῖνα πού σκοτώσατε μὲ ἔκτρωση;

Πότε δεν πρέπει να βαπτίζουμε το παιδί;

Καστορίας Καλλίνικος: Εὐχαριστήριο γιά τά Β´ Καραβαγγέλεια (2024)

Καστορίας Καλλίνικος: Εὐχαριστήριο γιά τά Β´ Καραβαγγέλεια (2024)

Αρχιερατικό Συλλείτουργο και Χειροτονία Διακόνου στην Σπάρτη

Συντονισμένες κινήσεις από την Ι. Μητρόπολή Σπάρτης κατά του Νομοσχεδίου για τον γάμο των ομοφυλοφίλων

Ομιλία Μητρ. Περιστερίου στον Πύργο με θέμα “10 είδη Γάμων”

Ομιλία Μητρ. Περιστερίου στον Πύργο με θέμα “10 είδη Γάμων”

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist