• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Είναι τα Χριστούγεννα ειδωλολατρική γιορτή; Ορθόδοξες Απαντήσεις σε αιρετικούς και…Χριστιανούς

9 Δεκεμβρίου 2024
in Πνευματικές Διδαχές
Είναι τα Χριστούγεννα ειδωλολατρική γιορτή; Ορθόδοξες Απαντήσεις σε αιρετικούς και…Χριστιανούς
Share on FacebookShare on Twitter

Υπάρχουν πολλοί, που θέλουν να ονομάζονται και «Χριστιανοί», οι οποίοι αρνούνται (όσο παράξενο κι αν φαίνεται αυτό), να εορτάσουν το συγκλονιστικό γεγονός τής ενανθρωπίσεως τού Υιού και Λόγου τού Θεού, και ταυτοχρόνως το πιο χαρμόσυνο γεγονός εις την ιστορία τής ανθρωπότητος.

Μεταξύ αυτών είναι και οι επονομαζόμενοι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, οι οποίοι προβάλλουν τις αντιρρήσεις τους για το εάν πρέπει να εορτάζεται το γεγονός αυτό τής ενσαρκώσεως τού Κυρίου. Καλούμεθα, λοιπόν, να δώσουμε μερικές απαντήσεις, αποδίδοντας ταυτοχρόνως και την πραγματική διάσταση αυτού τού χαρμόσυνου γεγονότος.

Θα εξετάσουμε πρώτα την ένσταση τών ακολούθων τής Σκοπιάς, ότι οι εορτές γενικά, όπως και τα Χριστούγεννα, έχουν ειδωλολατρική, δηλαδή μη Χριστιανική προέλευση. Είναι αλήθεια, ότι μπορεί να φαίνεται πως διάφορες εορτές, συμπίπτει να γίνονται σε χρόνο που παλαιά, αρχαίοι λαοί, εόρταζαν τις δικές τους εορτές. Να φαίνεται ότι αυτές οι εορτές έχουν προέλευση και σχετίζονται με ήθη, έθιμα και πράξεις ειδωλολατρίας ή παγανισμού. Είναι όμως επίσης αλήθεια, ότι υπάρχουν ένα σωρό πράγματα, τα οποία έχουν την προέλευσή τους εις τον παγανισμό και όμως τα χρησιμοποιούμε συχνά!

ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΙΟΥ ΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ
Πολλά πράγματα τής ζωής μας έχουν εμφανώς ειδωλολατρική προέλευση. Ένα παράδειγμα είναι το ετήσιο ημερολόγιό μας! Εάν εξετάσουμε έναν-έναν τούς μήνες θα διαπιστώσουμε, ότι οι περισσότεροι έχουν ειδωλολατρική προέλευση!

Ο Ιανουάριος είναι προς τιμήν τής πιο επίσημης (διπρόσωπης) Ρωμαϊκής θεότητος, τού Ιανού. Ο Φεβρουάριος είναι ο τελευταίος μήνας τού λατινικού ημερολογίου. Κατ’ αυτόν ετελούντο εορτές και πρόσφεραν εις τούς θεούς «θερμόν άλας». Θιβρός= θερμός, το οποίο στα λατινικά είναι febris. Μάρτιος, προς τιμήν τού θεού Άρεως που στα λατινικά είναι Αrs, το οποίο, με την προσθήκη τού ευφωνικού Μ, γίνεται Mars. Απρίλιος, εκ τού λατινικού aprilius που προέρχεται από το ελληνικό Apru, δηλαδή «Αφρώ», με το οποίο ονόμαζαν οι Έλληνες Ετρούσκοι την εκ τού αφρού γεννηθήσα θεά Αφροδίτη. Μάϊος, προς τιμήν τής Μαίας, τής μητέρας τού θεού Ερμή, οι Λατίνοι ονόμασαν τον μήνα Maius, γι’ αυτό ακριβώς και σήμερα η «εορτή τής μητέρας» εορτάζεται αυτό τον μήνα. Ιούνιος, προς τιμήν τού Ιουνίου Βρούτου (Junius Brutus). Ιούλιος, προς  τιμήν τού Ιουλίου Καίσαρος. Αύγουστος, προς τιμήν τού Καίσαρος Αυγούστου. Σεπτέμβριος, από τον αριθμό επτά που στα λατινικά είναι septem, διότι αρχικώς ήταν ο έβδομος μήνας και όχι ο ένατος όπως είναι σήμερα. Οκτώβριος, εκ τού οκτώ που στα λατινικά είναι octo, διότι αρχικώς ήταν ο όγδοος μήνας. Νοέμβριος, εκ τού novem το οποίο προέρχεται εκ τού εννέ(F)α, διότι αρχικώς ήταν ο ένατος μήνας. Δεκέμβριος, εκ τού decem, το οποίο προέρχεται από το ελληνικό δέκα, εφόσον αρχικώς ήταν ο δέκατος μήνας.

Πολλές φορές, ζευγάρια εορτάζουν την επέτειο τού γάμου τους. Αλλά το ίδιο συνήθιζαν να κάνουν ζευγάρια και εις την ειδωλολατρική εποχή τών αρχαίων λαών. Το ίδιο επίσης συνηθίζουν να κάνουν και οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά. Τα δαχτυλίδια στο γάμο έχουν επίσης ρίζες παγανιστικές. Μήπως πρέπει να ξεδιαλέγουμε όλα τα μικρά και μεγάλα πράγματα, για να βρούμε τί ρίζα έχει το καθένα κι έτσι να τα απορρίψουμε; Μήπως αυτό φέρνει στη μνήμη μας τούς Φαρισαίους οι οποίοι «διύλιζαν τον κώνωπα, και κατάπιναν την κάμηλο» (Ματθ. 23:24), δηλαδή «στράγγιζαν το κουνούπι (από το κρασί), αλλά κατάπιναν την καμήλα» ψάχνοντας να βρουν τί είναι καθαρό και τί είναι ακάθαρτο; Αυτός είναι ο στόχος τής Χριστιανικής μας πορείας;

Η ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ
«Εξ άλλου, το ότι απλώς οι ειδωλολάτρες μπορεί κάποτε ή σε κάποιο τόπο να χρησιμοποίησαν ένα ωρισμένο σχέδιο, αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι οι αληθινοί λάτρεις πρέπει πάντοτε να το αποφεύγουν. Επί παραδείγματι, στη διακόσμησι του ναού του Ιεχωβά στην Ιερουσαλήμ είχαν περιληφθή σχέδια από φοινικόδενδρα, ροδιές και ταύρους. Το γεγονός ότι άλλες θρησκείες μπορούσαν να πάρουν αυτά τα φυσικά πράγματα που έφτιαξε ο Θεός και να τα χρησιμοποιήσουν σαν σύμβολα στην λατρεία ειδώλων, δεν το καθιστούσε εσφαλμένο για τους αληθινούς λάτρεις να τα χρησιμοποιήσουν για διακοσμητικούς σκοπούς….Επομένως, για ποιο πράγμα πρέπει να ενδιαφέρεται κυρίως ο Χριστιανός; Όχι για το τι μπορεί να σήμαινε πριν από χιλιάδες χρόνια ένα ωρισμένο σύμβολο, ή πώς μπορεί να το θεωρούν στην άλλη άκρη του κόσμου, αλλά τι σημασία έχει τώρα για τους περισσοτέρους ανθρώπους του τόπου του» (Ξύπνα, 22.05.1977, σελ.13-14 η υπογράμμιση δική μας).

Οι ίδιοι λοιπόν οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, αντιφάσκουν κι έρχονται σε σύγκρουση με τούς εαυτούς τους, διότι έχουν γράψει εις τα επίσημα έντυπά τους (όπως το παραπάνω), ότι δεν χαρακτηρίζει την λατρεία η ιστορία τών μέσων που χρησιμοποιούνται, αλλά η λατρεία χαρακτηρίζεται άμεσα από το πώς χρησιμοποιείται και το πώς τελείται. Λέγουν λοιπόν, ότι δεν είναι ανάγκη αφ’ ενός να εξετάζει κανείς με λεπτομέρεια τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί (εάν είχαν ειδωλολατρική προέλευση), και αφ’ ετέρου, ότι εάν κάποιος χρησιμοποιεί τρόπους ή μεθόδους για την λατρεία τού αληθινού Θεού (που πιθανόν χρησιμοποιούνταν εις το παρελθόν και από μη Χριστιανικούς λαούς), αυτό δεν αλλοιώνει την απόδοση τής λατρείας.

Κι εδώ φαίνεται η ασυνέπεια τής Εταιρίας Σκοπιά. Καμία Χριστιανική εορτή, δεν εορτάζει κάτι από εκείνα που εόρταζαν οι αρχαίοι ειδωλολάτρες. Κι αν συνέπιπτε εις την ημερομηνία μίας Χριστιανικής εορτής, να υπάρχει κάποια ειδωλολατρική εορτή, ουδεμία σημασία έχει η ημέρα αυτή σήμερα για εμάς. Για παράδειγμα τα Χριστούγεννα. Πολύ πριν αρχίσουν οι Χριστιανοί να εορτάζουν την γέννηση τού Χριστού, οι ειδωλολάτρες εόρταζαν, εις τις 25 Δεκεμβρίου, την «Ημέρα τής Γεννήσεως τού Ανικήτου Ηλίου» («Dies Natalis Solis Invicti»). Εόρταζαν δηλαδή την διάβαση τού Ηλίου εκ τού χειμερινού ηλιοστασίου και την τροπή αυτού εκ τού Νοτίου εις το Βόρειο ημισφαίριο, τής οποίας αποτέλεσμα ήταν η αύξηση τής διάρκειας τής ημέρας και η ελάττωση τής διάρκειας τής νύχτας.

Όταν άρχισαν οι Χριστιανοί να εορτάζουν την Γέννηση τού Χριστού, όλα αυτά αντικαταστάθηκαν. Και εις αντικατάσταση αυτής τής παλαιάς εορτής (που κατόπιν διατάγματος εισήγαγε εις την Ρώμη ο αυτοκράτορας Αυρηλιανός το 275 μ.Χ.), οι Χριστιανοί έβαλαν την δική τους εορτή. Τώρα τι θα πούμε; Ότι η σημερινή εορτή, έχει σχέση, και είναι απομεινάρι τής αρχαίας ειδωλολατρικής εορτής; Μήπως οι Χριστιανοί εννοούν σήμερα με την εορτή τών Χριστουγέννων, αυτά που εννοούσαν οι αρχαίοι ειδωλολάτρες; Μήπως εξακολουθούμε, δηλαδή, να λατρεύουμε τον Ήλιο; Όχι! Μπορεί για μερικούς να είναι περίοδος καταχρήσεων και κραιπάλης, αλλά αυτό δεν είναι το Χριστιανικό μήνυμα. Για εμάς, η δόξα τού Ήλιου τής Δικαιοσύνης, που ανέτειλε εις τον κόσμο, τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, που εγεννήθη για εμάς ως άνθρωπος, ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχει με την τιμή που απέδιδαν εις τον ήλιο, (τον κτιστό ήλιο), οι αρχαίοι λάτρεις του.

Έτσι λοιπόν, στηριζόμενοι κι εμείς εις τα ίδια τα λεγόμενα τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά που διαβάσαμε ανωτέρω (Ξύπνα, 22.05.1977, σελ.13-14), μπορούμε να πούμε, ότι η εορτή τών Χριστουγέννων (όπως και κάθε άλλη Χριστιανική εορτή), αποδίδει δόξα, τιμή, λατρεία και αίνο εις τον αληθινό Θεό, και κατά συνέπειαν ουδείς πρέπει να εξετάζει και να ασχολείται, με το ποιοι και πότε εις το παρελθόν εόρταζαν (πιθανόν σε παρόμοιες ημερομηνίες), ειδωλολατρικούς θεούς.

ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝ ΕΟΡΤΕΣ;
Κι ερχόμαστε τώρα  στο δεύτερο σημείο, εις αυτό δηλαδή που οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά ισχυρίζονται, ότι στην Αγία Γραφή (και ιδιαίτερα στην Καινή Διαθήκη), δεν αναφέρονται εορτές, ότι πρέπει δηλαδή οι Χριστιανοί να εορτάζουν μόνον την εορτή τού «Αναμνηστικού Δείπνου του Κυρίου». Αλλά η Γραφή αποδεικνύει, ότι ΚΑΙκατά την εποχή τής Παλαιάς ΚΑΙ κατά την εποχή τής Καινής Διαθήκης υπάρχουν άγιες εορτές. Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένες εξ αυτών:

«Ενθυμού την ημέραν του σαββάτου, διά να αγιάζης αυτήν·  9. εξ ημέρας εργάζου και κάμνε πάντα τα έργα σου· 10. η ημέρα όμως η εβδόμη είναι σάββατον Κυρίου του Θεού σου….ευλόγησε Κύριος την ημέραν του σαββάτου και ηγίασεν αυτήν» (Έξοδ. 20:8-11). Ο Θεός διέκρινε μεταξύ τών ημερών τής εβδομάδος, ξεχώρισε δηλαδή κι ευλόγησε την εβδόμη ημέρα και την όρισε, δια τής τετάρτης εντολής τού Δεκαλόγου, ως εορτή τών Εβραίων, την πλέον βασική εορτή τους.

«Και η ημέρα αύτη θέλει είσθαι εις εσάς εις μνημόσυνον· και θέλετε εορτάζειαυτήν εορτήν εις τον Κύριον εις τας γενεάς σας· κατά νόμον παντοτεινόν θέλετε εορτάζει αυτήν» (Έξοδ. 12:14). Με αυτά τα λόγια θέσπισε ο Θεός το Εβραϊκό Πάσχα, έως ότου θα ερχόταν το Χριστιανικό Πάσχα. Με παρόμοιο τρόπο ο Θεός θέσπισε και άλλες εορτές για τούς Εβραίους, όπως είναι η εορτή τής Πεντηκοστής (Έξοδ. 23:16), τού Εξιλασμού (Λευιτ. 23:26-32) και τής Σκηνοπηγίας (Λευιτ. 23:33-36, 39).

«Και την πρώτην ημέραν του εβδόμουμηνός έφερεν Έσδρας ο ιερεύς τον νόμον έμπροσθεν της συνάξεως ανδρών τε και γυναικών και πάντων των δυναμένων να εννοώσιν ακούοντες… 9. Η ημέρα αύτη είναι αγία εις Κύριον τον Θεόν σας…. 10. Και είπε προς αυτούς, Υπάγετε, φάγετε παχέα και πίετε γλυκάσματα, και αποστείλατε μερίδας προς τους μη έχοντας μηδέν ητοιμασμένον· διότι η ημέρα είναι αγία εις τον Κύριον ημών· και μη λυπείσθε· διότι η χαρά του Κυρίου είναι η ισχύς σας» (Νεεμ. 8: 2, 9-10).

Εις την ανωτέρω παράθεση παρατηρούμε, ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μία από τις καθιερωμένες εορτές τού Νόμου, αλλά με την 1η ημέρα τού 7ουμηνός, κατά την οποία συμβαίνει ένα χαρμόσυνο γεγονός, η επιστροφή τών Εβραίων εις τα Ιεροσόλυμα από την Βαβυλώνια αιχμαλωσία. Ο Νεεμίας, ο Έσδρας και οι Λευίτες ορίζουν την ημέρα αυτή ως αγία και μ’ αυτόν τον τρόπο, ως λαός τού Θεού, θα μπορούσαμε να πούμε ότι νομοθετούν.

Παρατηρούμε λοιπόν, με ποιον τρόπο καθιερώθηκε η ημέρα αυτή ως αγία, ως ημέρα εορτής, και με ποιον τρόπο προτρέπει ο Νεεμίας και ο Έσδρας τούς Ισραηλίτες να την εορτάσουν. Ποιος ήταν λοιπόν ο τρόπος τον οποίο υπεδείκνυε εμμέσως ο Θεός, για να εορτάζεται αυτή η αγία ημέρα; Ήταν η ανάγνωση και η ερμηνεία τού Νόμου, αλλά επίσης (εκτός από την πνευματική θα λέγαμε ευχαρίστηση και τροφή), ήταν και η υλική αγαλλίαση, και αυτό γινόταν με παράσταση τραπέζης, δηλαδή με φαγητό και ποτό.

Παράλληλα όμως, η τράπεζα αυτή, είχε τον χαρακτήρα τής κοινωνίας και τής ελεημοσύνης προς τούς μη έχοντας. Η αγία ημέρα, η εορτή δηλαδή για τον Κύριο, συμπεριλαμβάνει την χαρά ολοκλήρου τού λαού, και έτσι πρέπει να εορτάζονται και οι Χριστιανικές εορτές. Αυτό βέβαια πόρω απέχει από το να οδηγείται κανείς σε κραιπάλη και μέθη, και τελικά να απομακρύνεται από τον σκοπό τής εορτής, που είναι ο αίνος και η δόξα προς τον Κύριο, αλλά και η υλική ευφροσύνη.

«Ἐκκαθάρατε οὖν τὴν παλαιὰν ζύμην, ἵνα ἦτε νέον φύραμα, καθώς ἐστε ἄζυμοι. Καὶ γὰρ τὸ πάσχα ἡμῶν ὑπὲρ ἡμῶν ἐτύθη Χριστός· 8. ὥστε ἑορτάζωμενμὴ ἐν ζύμῃ παλαιᾷ, μηδὲ ἐν ζύμῃ κακίας καὶ πονηρίας, ἀλλ’ ἐν ἀζύμοις εἰλικρινείας καὶ ἀληθείας» (Α΄ Κορ. 5:7-8)δηλαδή «Πετάξτε λοιπόν το παλαιό προζύμι τής διαφθοράς, για να είστε νέο ζυμάρι, όπως είστε (σαν χριστιανοί) χωρίς το προζύμι τής διαφθοράς. Διότι και εμείς έχουμε πασχάλιο αμνό. Και ως δικός μας πασχάλιος αμνός θυσιάστηκε για εμάς, ο Χριστός. Γι’ αυτό ας εορτάζουμε(όπως οι Εβραίοι με άζυμα έτσι κι εμείς) χωρίς το παλαιό προζύμι (τής ειδωλολατρίας) και χωρίς το προζύμι τής αμαρτίας και φαυλότητος, αλλά με άζυμα καθαρότητος και αρετής».

Συμφώνως προς το χωρίο τούτο, έχουμε κι εμείς οι Χριστιανοί Πάσχα, ανώτερο από το Εβραϊκό, διότι ο δικός μας πασχάλιος αμνός είναι ο Χριστός, και εορτάζουμε κι εμείς και προτρεπόμεθε να εορτάζουμε πνευματικότερα από τούς Ιουδαίους.

Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΠΕΡΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
«Καὶ εἶπεν αὐτοῖς ὁ ἄγγελος· Μὴ φοβεῖσθε· ἰδοὺ γὰρ εὐαγγελίζομαι ὑμῖν χαρὰν μεγάλην ἥτις ἔσται παντὶ τῷ λαῷ, 11. ὅτι ἐτέχθη ὑμῖν σήμερον σωτὴρ ὅς ἐστιν Χριστὸς Κύριος ἐν πόλει Δαυῒδ» (Λουκ. 2:10-11) δηλαδή «Ο δε άγγελος τούς είπε: ‘Μη φοβείσθε, διότι ιδού σάς αναγγέλω χαρά μεγάλη, η οποία θα είναι για όλο τον λαό, ότι γεννήθηκε σήμερα για εσάς στην πόλη τού Δαυίδ σωτήρ, ο οποίος είναι ο Χριστός (ο Μεσσίας), ο Κύριος’ (ο Γιαχβέ)». Ο άγγελος, απευθυνόμενος εις τούς ποιμένες, αφού τούς ενθαρρύνει τούς λέγει: «Σάς αναγγέλω μία μεγάλη χαρά, η οποία θα είναι για όλο τον λαό». Όλος δηλαδή ο λαός θα χαίρεται, διότι σήμερα εγεννήθη ο Σωτήρας αυτού τού λαού, ο οποίος είναι ο κεχρισμένος Θεός!

Ποιος είναι αυτός ο λαός που θα χαίρεται και πώς θα χαίρεται; Πότε πραγματοποιείται η προφητεία τού αγγέλου, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά κι όσοι εν γένει αρνείστε την εν λόγω εορτή; Και ομιλούμε περί προφητείας, διότι ο άγγελος είπε, ότι η αναγγελία περί τής μεγάλης χαράς «ἔσταιπαντὶ τῷ λαῷ». Το ρήμα «ἔσται» έχει μελλοντική έννοια και σημαίνει «θα είναι». Και η ρήση τού αγγέλου δεν είναι μόνον προφητεία, αλλά συνιστά και ΠΡΟΤΡΟΠΗ προς τον λαό τού Θεού να συμμετέχει εις την μεγάλη χαρά τής Γεννήσεως. Εκείνο όμως το βράδυ, κανείς λαός δεν εχάρη, αλλά ούτε και εις τα επόμενα χρόνια κάποιος λαός εόρτασε την Γέννηση τού Χριστού. Και ασφαλώς ο άγγελος δεν εννοούσε τον Εβραϊκό λαό (εφόσον αυτός απέρριψε τον Μεσσία), αλλά τον λαό τού Ιησού, δηλαδή τον Χριστιανικό λαό («τέξεται δὲ υἱὸν καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν, αὐτὸς γὰρ σώσει τὸν λαὸν αὐτοῦ ἀπὸ τῶν ἁμαρτιῶν αὐτῶν», Ματθ. 1:21). Και δεν είναι ο λαός μιάς εποχής, αλλά ο λαός όλων τών εποχών. Αυτός ο λαός θα χαίρεται για την Γέννηση τού Χριστού. Και βέβαια αυτός ο λαός ΔΕΝ είναι οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, και όσοι απορρίπτουν τον εορτασμό τής γεννήσεως τού Χριστού!

Πράγματι, ο λαός τού Θεού, μιμούμενος τον πνευματικό κόσμο, τούς αγγέλους, που έψελναν δοξολογίες την νύχτα τής Γεννήσεως τού Θεανθρώπου, νιώθει την παρουσία τού Θεού, γι’ αυτό και συνθέτει ύμνους και δοξολογίες για το ανεπανάληπτο γεγονός τής ενανθρωπίσεως τού Υιού και Λόγου τού Θεού!

Μόνον οι αιρετικοί αρνούνται να συνεορτάσουν (με τούς αγγέλους), διότι όπισθεν αυτών κρύβεται ο Διάβολος, για τον οποίον η σάρκωση τού Λόγου έγινε η απαρχή τής συντριβής και τής κατάργησής του (Κολασ. 2:15)!!!

Πρόσφατα Άρθρα

ΕΚΔΗΜΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΡΙΚΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΚΔΗΜΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΡΙΚΑ

2 Δεκεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης μετά βαθυτάτης συγκινήσεως και εν συνοχή καρδίας αναγγέλλει στον ιερό κλήρο και το ευσεβές αυτής πλήρωμα...

Read more
Πανήγυρις Οσ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Αλεξάνδρεια | Χειροτονία διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Οσ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Αλεξάνδρεια | Χειροτονία διακόνου

2 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου, εορτή του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε...

Read more
Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος: «Η προσδοκία των εθνών»
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος: «Η προσδοκία των εθνών»

2 Δεκεμβρίου 2025

Η δεύτερη συνάντηση του ανοιχτού Σεμιναρίου Ορθοδόξου Πίστεως πραγματοποιήθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών....

Read more
Υποδειγματική Θεία Λειτουργία στη Νέα Αγχίαλο για το ΓΕΛ Νέας Αγχιάλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Υποδειγματική Θεία Λειτουργία στη Νέα Αγχίαλο για το ΓΕΛ Νέας Αγχιάλου

2 Δεκεμβρίου 2025

Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών, για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Νέας Αγχιάλου, λειτούργησε σήμερα στον...

Read more
Ο εορτασμός του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Ι. Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Ι. Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας

2 Δεκεμβρίου 2025

Με Ιερά Αγρυπνία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Βασιλείου Τρίπολης τιμήθηκε η μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών...

Read more
ΟΤΑΝ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Η ΦΟΤΖΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΟΤΑΝ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Η ΦΟΤΖΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

2 Δεκεμβρίου 2025

Με βαθιά συγκίνηση και σεβασμό ευχαριστούμε τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Σκοπέλου κ. Νικόδημο για την τιμητική παρουσία και συμμετοχή του στην...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

2 Δεκεμβρίου 2025

Τη μνήμη του αγίου Φιλαρέτου του ελεήμονος εόρτασε η Ενορία αγ. Νικολάου Χαλκίδος, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Χαλκίδος...

Read more
Επιμνημόσυνη δέηση στον Καραβά για τους στρατιώτες  που έχασαν τη ζωή τους το 1972
Εκκλησία της Ελλάδος

Επιμνημόσυνη δέηση στον Καραβά για τους στρατιώτες που έχασαν τη ζωή τους το 1972

1 Δεκεμβρίου 2025

Το πρωί της Δευτέρας 1η Δεκεμβρίου 2025, μετά την πανήγυρη του Αγίου Θεοκλήτου στο Καστόρι, οι επίσημοι μετέβησαν στον Καραβά, όπου,...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «H μαρτυρία της πίστεως δεν δίδεται με εμμονές, αλλά με διάλογο»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «H μαρτυρία της πίστεως δεν δίδεται με εμμονές, αλλά με διάλογο»

1 Δεκεμβρίου 2025

Τους διορισμούς των μελών των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων και των Διαχειριστικών Επιτροπών των Ιερών Ναών Βόλου και περιχώρων, για την τριετία...

Read more
Η Άρτα πανηγύρισε τον Όσιο Πορφύριο Καυσοκαλυβίτη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Άρτα πανηγύρισε τον Όσιο Πορφύριο Καυσοκαλυβίτη

1 Δεκεμβρίου 2025

Το απόγευμα της Δευτέρας 1 Δεκεμβρίου 2025, μέσα σε πνευματική κατάνυξη, ετελέσθη ο Μέγας Εσπερινός στο πανηγυρίζον Παρεκκλήσιο του Οσίου...

Read more
Το Καστόρι τίμησε με λαμπρότητα τον Πολιούχο του Άγιο Θεόκλητο
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Καστόρι τίμησε με λαμπρότητα τον Πολιούχο του Άγιο Θεόκλητο

1 Δεκεμβρίου 2025

Τη μνήμη του Αγίου Θεοκλήτου Επισκόπου Λακεδαιμονίας τίμησε την Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας και το Καστόρι εόρτασε...

Read more
Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

1 Δεκεμβρίου 2025

Τον Άγιο Ιερομάρτυρα Διονύσιο, Επίσκοπο Κορίνθου, τίμησε ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Παύλος με Αρχιερατική Θ. Λειτουργία το Σάββατο, 29...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Ο αναγκεμένος αδελφός μας είναι η εικόνα του ιδίου του Θεού, το μέτρο της ευθύνης μας, η προϋπόθεση της σωτηρίας μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Ο αναγκεμένος αδελφός μας είναι η εικόνα του ιδίου του Θεού, το μέτρο της ευθύνης μας, η προϋπόθεση της σωτηρίας μας»

1 Δεκεμβρίου 2025

Στον ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Σερρών, χοροστάτησε την Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2025, στις 6:00 το απόγευμα, ο Σεβ. Μητροπολίτης...

Read more
Περί Αληθείας ουδείς λόγος
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Περί Αληθείας ουδείς λόγος

1 Δεκεμβρίου 2025

Στις 29 και 30 Δεκεμβρίου, ε.έ., πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός των 1,700 χρόνων από την σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου με προεξάρχοντα...

Read more
Επίσκεψη του Μητροπολίτου Δημητριάδος στο Στρατόπεδο «Γεωργούλα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσκεψη του Μητροπολίτου Δημητριάδος στο Στρατόπεδο «Γεωργούλα»

1 Δεκεμβρίου 2025

Ποιμαντική επίσκεψη στην 32α Ταξιαρχία Πεζοναυτών (στρατόπεδο Γεωργούλα στη Ν. Ιωνία) πραγματοποίησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, κατόπιν σχετικής προσκλήσεως της...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)
Αποστόλου Ανδρέα Πρωτόκλητου

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

29 Νοεμβρίου 2025

Mακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν" (Ιω. ά, 42) Κατά το διάστημα...

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

29 Νοεμβρίου 2025
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτοκλητος Μαθητής του Χριστού

29 Νοεμβρίου 2025
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Η τιμή των γονέων – Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά

29 Νοεμβρίου 2025
Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

29 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ένα «ΜΗΝΥΜΑ» του Αγίου Ανδρέα για την Ελληνική οικογένεια

29 Νοεμβρίου 2024
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Αποστολικά Μηνύματα: «Το μεγάλο Δώρο του Κυρίου μας»

24 Νοεμβρίου 2024
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Εἰ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς

24 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Μνήμη αποστόλου Ανδρέου (30-11-2014)

29 Νοεμβρίου 2022
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά «Αξίως περιπατήσαι της κλήσεως…»

27 Νοεμβρίου 2021

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

24 Νοεμβρίου 2018
Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

24 Νοεμβρίου 2018
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: μία χαρακτηριστική περίπτωση!

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ο Θεός ἡμᾶς τούς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους (Α´ Κορ. 4, 9)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

Ην δέ ᾽Ανδρέας… (᾽Ιωάν. 1, 41)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

30 Νοεμβρίου – Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιω. α΄ 35-52) (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)

26 Νοεμβρίου 2019
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιωαν. Α΄ 35-52)

26 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ

28 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

28 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2014

Κήρυγμα Κυριακῆς 30.11.2014 Ἀποστόλου Ἀνδρέου Α΄ Κορ. δ΄ 9-16

16 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ (30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

18 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Νέος Βοηθός Επίσκοπος Κρούγιας εξελέγη από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Αλβανίας ο Αρχιμανδρίτης Αναστάσιος Mamaj

Νέος Βοηθός Επίσκοπος Κρούγιας εξελέγη από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Αλβανίας ο Αρχιμανδρίτης Αναστάσιος Mamaj

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ Ι. ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΑΠΙΟΥ ΓΕΡΑΝΕΙΩΝ ΟΡΕΩΝ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΤΗΣ

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ Ι. ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΑΠΙΟΥ ΓΕΡΑΝΕΙΩΝ ΟΡΕΩΝ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΤΗΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΔΙΣ σχετικά με την κατάσταση στη Συρία

Δημητριάδος Ιγνάτιος : «Τα παιδιά θέλουν χαρούμενους γονείς»

Δημητριάδος Ιγνάτιος : «Τα παιδιά θέλουν χαρούμενους γονείς»

Η «DIGEA» στηρίζει για μία ακόμη φορά την Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος

Η «DIGEA» στηρίζει για μία ακόμη φορά την Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist