• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η παρουσία και το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων κατά τα έτη 1837-1853 {Β΄ ΜΕΡΟΣ}

9 Ιουνίου 2017
in Στρατιωτικοί Ιερείς
Η παρουσία και το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων κατά τα έτη 1837-1853 {Β΄ ΜΕΡΟΣ}
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχιμ. Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)
Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Συνεχίζοντας να παρουσιάζουμε τα στοιχεία της δεύτερης αυτής περιόδου, ξεκινήσαμε να μελετούμε αναφορές Φρουραρχείων και Ταγμάτων με τις οποίες ζητούν να τοποθετηθεί Ιερέας για την κάλυψη των πνευματικών αναγκών της φρουράς. Φαίνεται μέσα από αυτές τις αναφορές η αγωνία και το ενδιαφέρον των αρμοδίων, για ένα θέμα το οποίο δεν προσεγγίζεται επιφανειακά, ούτε μελετάτε με έναν πρόχειρο τρόπο ή τίθεται σε δεύτερη σειρά προτεραιότητας, αλλά αναζητείται η λύση εκείνη, που θα προσφέρει την ικανοποίηση και την πνευματική πρόοδο που χρειάζεται.

Τόσο η Πολιτική, η Στρατιωτική, αλλά και η Εκκλησιαστική Ιεραρχία, αναζητούν πρόσωπα κατάλληλα και ικανά, τα οποία θα ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του στρατεύματος. Γι’ αυτό αν και βλέπουμε αιτήσεις αρκετών ενδιαφερομένων κληρικών που επιθυμούν να ενταχθούν στη Θρησκευτική Υπηρεσία του Στρατού, – που επαναλαμβάνουμε δεν έχει δοθεί ακόμη αυτή την περίοδο, αυτή η ονομασία -, η Εκκλησία πολλές φορές δεν συμφωνεί με κάποια πρόσωπα που τις αποστέλλονται, προκειμένου να γνωματεύσει θετικά και τόσο η Πολιτεία, όσο και ο Στρατός, σέβεται την απόφαση αυτή και δεν προβαίνει στην ικανοποίηση του αιτήματος του ενδιαφερομένου κληρικού, αναμένοντας μια άλλη πρόταση από τη Φρουρά, την οποία και πάλι θα προωθήσει αρμοδίως.

periodos_othonaΣτις 26 Μαρτίου 1843, ο Αρχιμ. Νεόφυτος Λεβεχίτης, με επιστολή του στο Φρουραρχείο Νεοκάστρου, αναφέρει ότι στη Φρουρά εκείνη υπάρχει μόνο ο κεντρικός Ναός θα λέγαμε, για την κάλυψη των αναγκών του στρατεύματος. Την αναφορά αυτή το Φρουραρχείο την αποστέλλει αυθημερόν προς την Γραμματεία της Επικρατείας, όπου συνηγορεί με την πρόταση του Ιερέως να παραχωρηθεί η εν λόγω Εκκλησία, για να εκκλησιάζονται οι ανήκοντες στη Φρουρά. Μέσα σε λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 8 Απριλίου 1843, η Γραμματεία της Επικρατείας απαντά στο Φρουραρχείο Νεοκάστρου, ότι δεν μπορεί να διατάξει να παραχωρηθεί ο Ναός που προτείνεται. Δεν μπορεί να διατάξει να γίνει κάτι τέτοιο, διότι όπως μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε, αυτό το θέμα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του συγκεκριμένου Υπουργείου, αλλά είναι ένα θέμα καθαρά εκκλησιαστικό, το οποίο η οικεία Επισκοπή ή Μητρόπολη, θα πάρει την ανάλογη απόφαση και θα δώσει ή δεν θα δώσει τον Ναό αυτό για λειτουργική χρήση της Φρουράς και αν θα τον δώσει, δεν θα τον στερήσει ή δεν θα τον αφαιρέσει, από τους κατοίκους της περιοχής εκείνης ή της ενορίας, που καλύπτει μέχρι εκείνη την στιγμή τις λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων αυτών.

Στην προηγούμενη αναφορά μας είχαμε παρουσιάσει δύο αναφορές του Φρουραρχείου Μεθώνης και της Οροφυλακής της Ευρυτανίας, με τις αναφορές τους αυτές, επισήμαιναν την απουσία του Ιερέως και ζητούσαν την τοποθέτηση του. Βεβαίως όπως είχαμε σημειώσει δεν είναι μόνο αυτές οι δύο Φρουρές που στερούνται Ιερέως, είναι πάρα πολλές και αυτό θα το δούμε στη συνέχεια, με την παράθεση και άλλων αναφορών, από άλλες περιοχές που αντιμετώπιζαν το ίδιο πρόβλημα και ζητούσαν την εύρεση λύσης, προκειμένου να καλύπτονται οι πνευματικές ανάγκες των υπηρετούντων στο στράτευμα, σύμφωνα με το πνεύμα και την παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.

Στις Φρουρές εκείνες που δεν υπήρχαν οι εντεταλμένοι Ιερείς για την διακονία στο Στρατό, οι αρμόδιοι, καλούσαν Ιερείς από την ευρύτερη περιοχή και ιδιαιτέρως τις περιόδους των μεγάλων ημερών και εορτών. Σε κάποιες περιοχές αυτό ήταν εφικτό και ικανοποιείτο το αίτημά τους, προς μεγάλη τους ευχαρίστηση και χαρά. Σε κάποιες άλλες, αυτό δεν μπορούσε να υλοποιηθεί, εξαιτίας πιστεύουμε πολλών παραγόντων και αιτιών. Η απουσία του Ιερέως πάντως εξαιτίας του οποιοδήποτε λόγου, προκαλούσε θλίψη, στεναχώρια και πολλά ερωτηματικά, ενώ στη συνέχεια τις περισσότερες φορές, ακολουθούσαν οι υπηρεσιακές αναφορές, προκειμένου να προκαλέσουν θετικά την ικανοποίηση του αιτήματός τους από τα προϊστάμενα κλιμάκια. Στις περιπτώσεις εκείνες που υπήρχε συμμετοχή Ιερέως σε Ιερές Ακολουθίες και Μυστήρια, η Φρουρά ή το Τάγμα, αισθανόμενοι ηθική υποχρέωση, απέναντι του Ιερέως, ήθελαν να προσφέρουν κάτι, μια μικρή αντιμισθία, ως ένα ελάχιστο αντίδωρο της ευγνωμοσύνης τους, για το πολύτιμο έργο το οποίο προσέφεραν και το οποίο, σε καμία περίπτωση, δεν εξαγοράζεται, δεν πωλείται και δεν υπολογίζεται με ανθρώπινα μέτρα και σταθμά. Πάντως σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο δεν το ζητούσαν οι Ιερείς ή στη χειρότερη περίπτωση να το απαιτούσαν.

Η Φρουρά Πατρών, με έγγραφό της, που αποστέλλει στη Γραμματεία της Επικρατείας, στις 25 Απριλίου 1842 και έχει ως θέμα «Περί ιεροπραξίας», αναφέρει ότι κατά την περίοδο του Πάσχα, κάλεσαν έναν Ιερέα για να τελέσει το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως και ζητά να εγκρίνει το ποσό των είκοσι δραχμών για τον Ιερέα Γεώργιο Μαχούραν. Στις 2 Μαΐου 1842, η Γραμματεία της Επικρατείας, εγκρίνει το ανωτέρω ποσό και διατάζει το 2ο Τάγμα Πεζικού, για την οικονομική τακτοποίηση του θέματος αυτού. Το ίδιο θέμα το συναντούμε και ένα χρόνο μετά, όπου πάλι το Φρουραρχείο Πατρών, αφού και πάλι δεν υπάρχει Ιερέας εκεί, ζητά την αμοιβή για τρείς Ιερείς που κάλεσε, έναν την Μεγάλη Τεσσαρακοστή και δύο την Μεγάλη Εβδομάδα. Στις 19 Απριλίου 1843, η Γραμματεία της Επικρατείας, εγκρίνει την ενέργεια αυτή του Φρουραρχείου και καλεί και πάλι το 2ο Τάγμα Πεζικού, να δώσει το ποσό των τριάντα έξι δραχμών στους τρείς Ιερείς που αναφέρει το Φρουραρχείο Πατρών.

Στη συνέχεια βρίσκουμε ένα έγγραφο της 16ης Μαΐου 1842, της Γραμματείας της Επικρατείας που το αποστέλλει προς τη Γραμματεία των Στρατιωτικών, με το οποίο κοινοποιεί ένα έγγραφο της Ιεράς Συνόδου, με το οποίο η Σύνοδος ζητά να εμφανισθεί ενώπιον της ο Ιερέας Πρωτοπαπάς, προκειμένου να αποφανθεί για το κανονικό της χειροτονίας του. Είχαμε συναντήσει σε προηγούμενη αναφορά μας, το ενδιαφέρον του εν λόγω Ιερέως να ενταχθεί στη διακονία του στρατού. Προφανώς η Ιερά Σύνοδος κατά την εξέταση των δικαιολογητικών που κατετέθησαν, να είχε μια μικρή αμφιβολία για το θέμα της χειροτονίας του κληρικού.

Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που λίγα χρόνια η Ελλάδα έχει απελευθερωθεί από τον τουρκικό ζυγό κι όχι όλη, ενώ η Οθωμανική αυτοκρατορία συνεχίζει τις απειλητικές της κινήσεις προς το ελεύθερο τμήμα της Ελλάδας, θέλοντας και πάλι να το υποδουλώσει. Μέσα σε μια περίοδο υποδούλωσης, σκλαβιάς και υποτέλειας, χωρίς καμία θρησκευτική ελευθερία, αλλά και όταν υπήρχε, ήταν κάτω από όρους και προϋποθέσεις, χωρίς παράλληλα να ξεχνούμε και τις κινήσεις της Δύσεως, που προσπαθούσε να προσεταιριστεί σε αυτή την δύσκολη περίοδο την Ορθόδοξη Εκκλησία και να την αφομοιώσει, όπως επιθυμούσε και είχε μέσα στο σχέδιο της, είναι φυσικό η Ιερά Σύνοδος να αναζητά το κανονικό της χειροτονίας του κληρικού εκείνου, που καλείτο να διαδραματίσει ένα σπουδαίο ρόλο, μέσα σε έναν επίσης νευραλγικό χώρο που το έργο του αποσκοπούσε στη τόνωση του Ορθοδόξου φρονήματος και της πίστεως εκείνης, που ενδυνάμωσε τους ήρωες και αγωνιστές μας, να πετύχουν αυτό που οι άλλοι θεωρούσαν ακατόρθωτο.

Ακολουθεί στη συνέχεια η σχετική αλληλογραφία για το ανωτέρω θέμα, προκειμένου το Τάγμα της Οροφυλακής της Ευρυτανίας, να προβεί στις ενέργειες εκείνες που ο Ιερέας Πρωτοπαπάς θα τους γνωστοποιήσει εκείνα τα στοιχεία που χρειάζονται, σχετικά με το θέμα της χειροτονίας του και στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος να αποφανθεί αρμοδίως. Στις 23 Ιουνίου 1842, η Γραμματεία των Στρατιωτικών, σε έγγραφό της, προς τη Γραμματεία των Εκκλησιαστικών και της Δημοσίου Εκπαιδεύσεως, αναφέρει για τον εν λόγω Ιερέα, ότι ήταν υπό τις διαταγές του Ταγματάρχη Θεοδώρου Γρίβα κατά την περίοδο του αγώνα, ενώ αναφέρει πολλά στοιχεία για την εν γένει προσφορά και υπηρεσία του μέσα σο χώρο του Στρατού, ενώ στο τέλος σημειώνει, ότι δεν ζητήθηκε προηγουμένως η γνώμη της Ιεράς Συνόδου. Πάντως σε αυτό το έγγραφο δεν γίνεται πουθενά λόγος για το κανονικό της χειροτονίας του και αναμένουμε στη συνέχεια να δούμε τις κινήσεις που θα προβεί, τόσο το αρμόδιο Υπουργείο, όσο και η Ιερά Σύνοδος.

Η Γραμματεία των Στρατιωτικών, στις 4 Ιουλίου 1842, αποστέλλει έγγραφο – επιστολή, προς την Α.Μ. τον Βασιλέα της Ελλάδος, με την οποία τον πληροφορεί για τον Ιερέα Ιωάννη Θεακάκη, ο οποίος υπηρετούσε στο 2ο Ελαφρό Τάγμα Πεζικού Μεσολογγίου. Στην αναφορά της Γραμματείας αναφέρεται, ότι ο Ιερέας του Τάγματος, είχε ζητήσει αρχικά άδεια τριών μηνών από την υπηρεσία του, για την ιδιαίτερη πατρίδα του την Κρήτη, όπου εκεί παρέμεινε περισσότερο χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια ζήτησαν και έλαβαν πληροφορίες για τον Ιερέα, ότι είχε ανοίξει σχολείο και δεν είχε σκοπό να επιστέψει, γι’ αυτό και υποβάλλει την παραίτησή του από την διακονία του στο Στρατό, η οποία έγινε αποδεκτή και ακολούθως διαγράφτηκε από το δυναμολόγιο του Στρατού.

stratiotiki_ierisΣε έγγραφο της 12ης Οκτωβρίου 1842, αναφέρεται ότι ο βοηθός Ιερέας του Αρχιμ. Ρωμανίδη, Σακελλίωνας, παίρνει μισθό εξήντα δραχμές, ενώ στη συνέχεια, καθορίζεται η ποιμαντική δικαιοδοσία των ανωτέρω δύο Ιερέων, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις και προκλήσεις που θα έχουν στο χώρο της ποιμαντικής τους διακονίας.Ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανίδης, θα είναι ο Ιερέας του Πυροβολικού Τάγματος, του 2ου Λόχου Τεχνιτών και εν μέρει θα έχει και την ορκοδοσία των στρατευσίμων, ενώ δεν παραλείπει να αναφέρει ότι με απόφαση της Ιερέας Συνόδου, εκτελεί και υπηρεσία στην Μητρόπολη Αργολίδος. Ο Ιερέας Σακελλίωνας, θα εξυπηρετεί το Στρατιωτικό Νοσοκομείο, το 1ο Τάγμα της Γραμμής και εν μέρει την ορκοδοσία των στρατευσίμων.

Μετά τον καθορισμό των ποιμαντικών ευθυνών και δικαιοδοσιών των δύο αυτών Ιερέων, ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανίδης με επιστολή του, ζητούσε ένα επιμίσθιο. Βεβαίως και με παλαιότερες αναφορές του ζητούσε κάτι αντίστοιχο, αλλά συνεχώς οι απαντήσεις που ελάμβανε ήταν αρνητικές, όπως και τώρα, όπου η Γραμματεία των Στρατιωτικών, στις 24 Οκτωβρίου 1842, προς την Διοίκηση του Πυροβολικού Τάγματος απαντά ότι δεν μπορούν να χορηγήσουν στον Ιερέα το επιμίσθιο το οποίο ζητά, διότι αφ’ ενός μεν έχει βοηθό Ιερέα, όπου και αυτός έχει μηνιαίο μισθό, όπως αναφέραμε παραπάνω και αφ’ ετέρου «καθίσταται αδικαιολόγητως και αντιβαίνειν εις τα συμφέροντα του Δημοσίου». Μετά την απάντηση αυτή, ακολουθεί αλληλογραφία με την οποία ο Ρωμανίδης, εμμένει στο αίτημα του και ζητά το επιμίσθιο αυτό, διότι δεν μπορεί μεταξύ των άλλων όπως αναφέρει, να τα φέρει εις πέρας, παρουσιάζοντας δύσκολες στιγμές της καθημερινότητάς του.

Συνεχίζεται {22}

Πρόσφατα Άρθρα

Ο Αρχιεπίσκοπος συμπροσευχόμενος στο Μήλεσι για την Κοίμηση της Θεοτόκου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αρχιεπίσκοπος συμπροσευχόμενος στο Μήλεσι για την Κοίμηση της Θεοτόκου

15 Αυγούστου 2025

«Η Παναγία λειτουργεί ως μία γέφυρα για να συνδέσουμε τα δικά μας βάσανα με τη χριστιανική ελπίδα. Μία ελπίδα, που...

Read more
Ο Εσπερινός της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Κέρκυρα

15 Αυγούστου 2025

Το εσπέρας της Πέμπτης, 14 Αυγούστου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, χοροστάτησε στον πανηγυρικό...

Read more
Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιστορική Ιερά Μονή Βουλκάνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιστορική Ιερά Μονή Βουλκάνου

15 Αυγούστου 2025

Με κάθε μεγαλοπρέπεια τιμήθηκε η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στους Ναούς, τις Μονές και τα Προσκυνήματα της Ιεράς Μητροπόλεως...

Read more
Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Άρτα

15 Αυγούστου 2025

Την Παρασκευή 15 Αυγούστου 2025, ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, ετελέσθη με κατάνυξη η Θεία Λειτουργία στον...

Read more
Ο εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Κομοτηνή
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Κομοτηνή

15 Αυγούστου 2025

Τό ἀπόγευμα τῆς Πέμπτης, 14ης Αὐγούστου 2025, ὁ Σεβασμιώτατος, χοροστάτησε κατά τήν Ἀκολουθία τοῦ Πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Θεομητορικῆς Ἑορτῆς τῆς...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στην Εκατονταπυλιανή της Πάρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στην Εκατονταπυλιανή της Πάρου

15 Αυγούστου 2025

Με λαμπρότητα τελέσθηκε την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025 το απόγευμα, ο Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή της Κοιμήσεως της Υπεραγίας...

Read more
Πνευματική ευωχία στον Εσπερινό της Υπεραγίας Θεοτόκου στο Μουζάκι
Εκκλησία της Ελλάδος

Πνευματική ευωχία στον Εσπερινό της Υπεραγίας Θεοτόκου στο Μουζάκι

15 Αυγούστου 2025

 Την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025, στις 7:30 μ.μ., παραμονή της εορτής της Κοιμήσεως και Μεταστάσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Ο Εσπερινός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Βουλκάνου Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Βουλκάνου Μεσσηνίας

15 Αυγούστου 2025

Με την παρουσία πλήθους πιστών και χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου τελέσθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 14 Αυγούστου...

Read more
Εορτασμός Κοιμήσεως Θεοτόκου στην Ενορία Σελλάδων Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτασμός Κοιμήσεως Θεοτόκου στην Ενορία Σελλάδων Άρτης

15 Αυγούστου 2025

Tην Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025 το απόγευμα, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Ενορία Σελλάδων Άρτης, ετελέσθη Μέγας...

Read more
Θεία Λειτουργία στην Ι. Μ. Παναγίας Σπηλιάς Αργιθέας
Εκκλησία της Ελλάδος

Θεία Λειτουργία στην Ι. Μ. Παναγίας Σπηλιάς Αργιθέας

14 Αυγούστου 2025

Την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025, παραμονή της Μεγάλης Εορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος...

Read more
Πάνδημη λιτανεία της Παναγίας Τριχερούσας  και του Επιταφίου της Θεοτόκου στην Παραλία και στον Πλαταμώνα Πιερίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πάνδημη λιτανεία της Παναγίας Τριχερούσας και του Επιταφίου της Θεοτόκου στην Παραλία και στον Πλαταμώνα Πιερίας

14 Αυγούστου 2025

Το βράδυ της Τρίτης 12 Αυγούστου στην Παραλία Κατερίνης και το βράδυ της Τετάρτης 13 Αυγούστου στον Πλαταμώνα πραγματοποιήθηκαν οι...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η Παναγία, σύμβολο προσφυγιάς και καρτερίας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η Παναγία, σύμβολο προσφυγιάς και καρτερίας»

15 Αυγούστου 2025

Στον Ιερό Ναό Ευαγγελίστριας στη Νέα Ιωνία χοροστάτησε χθες ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος στην Ακολουθία της...

Read more
«Η Παναγία αγκαλιάζει κάθε καρδιά που μετανοεί»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η Παναγία αγκαλιάζει κάθε καρδιά που μετανοεί»

14 Αυγούστου 2025

Την Τετάρτη 13 Αυγούστου 2025, το απόγευμα, στον Ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος Περάνθης Άρτης, εψάλη ο Παρακλητικός Κανόνας...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Να ανοίξουμε την πόρτα της καρδιά μας στον Χριστό  ζώντας, όπως η Παναγιά μας, με καθαρότητα και ταπείνωση»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Να ανοίξουμε την πόρτα της καρδιά μας στον Χριστό ζώντας, όπως η Παναγιά μας, με καθαρότητα και ταπείνωση»

14 Αυγούστου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στη Νέα Αγχίαλο χοροστάτησε χθες ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος στην Ακολουθία...

Read more
Λουλούδια τῶν Καμποχώρων γιά τήν Θεοτόκο
Εκκλησία της Ελλάδος

Λουλούδια τῶν Καμποχώρων γιά τήν Θεοτόκο

15 Αυγούστου 2025

Τήν Τρίτη 12 Αὐγούστου ἐτελέσθη στόν Ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλκειοῦς ἡ Παράκλησις στήν Παναγία χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Χίου...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κοίμηση και όχι θάνατος
Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Κοίμηση και όχι θάνατος

14 Αυγούστου 2025

Αρχιμ. Φιλίππου Χαμαργιά, Πρωτοσυγκέλλου Ι. Μητροπόλεως Μεσσηνίας “Ἐν τῇ Γεννήσει σου, σύλληψις ἄσπορος, ἐν τῇ Κοιμήσει σου, νέκρωσις ἄφθορος…”1 Σ’...

Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

ΑΣ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ

14 Αυγούστου 2024
Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

Η Πανάχραντος μετέστη προς την ζωή

14 Αυγούστου 2023
Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

«Νενίκηνται τῆς φύσεως οἱ ὅροι, ἐν σοὶ Παρθένε ἄχραντε»

15 Αυγούστου 2021
Μετέστης προς την ζωήν, Μήτηρ υπάρχουσα της ζωής

Μετέστης προς την ζωήν, Μήτηρ υπάρχουσα της ζωής

15 Αυγούστου 2021
Παρακλητικοί κανόνες τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου

Η Παναγία του Καλοκαιριού

14 Αυγούστου 2021
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

«Η κατακλυσμού της αμαρτίας, σώσασα κόσμον»

15 Αυγούστου 2020
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Ας γιορτάσουμε όλοι μαζί τον θάνατο

15 Αυγούστου 2020
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

«Συ γαρ ει της όντως αληθινής Ζωής η μήτηρ»

14 Αυγούστου 2020
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

Μετέστης προς την ζωήν, μήτηρ υπάρχουσα της ζωής

12 Αυγούστου 2020
Συ Υπέρ τον Φαίνοντα Ήλιον

Η Κυρία Θεοτόκος και οι Παρακλητικοί Κανόνες προς τιμήν της

31 Ιουλίου 2020
Ιερά Αγρυπνία – Εγκώμια Παναγίας – Λιτανεία Επιταφίου  στον Ι.Ν. Αγίας Φωτεινής Υμηττού

Η Κοίμηση της Παναγίας

20 Αυγούστου 2019
«Eἰς ἀσθενείας και θλίψεις» † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Το Θεομητορικό μήνυμα του Μητροπολίτη Λαρίσης

15 Αυγούστου 2019
“Ω Υπεράγιε θησαυρέ παντός αγιασμού”

Η Μάνα μας. Κοντά μας, κι ας είναι η Βασίλισσα των ουρανών. Οικεία, κι ας δοξάζεται πολύ πιο πάνω από τους Αγγέλους.

15 Αυγούστου 2019
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Φώτης Κόντογλου. «Ἐπὶ σοὶ Χαίρει, Κεχαριτωμένη. Πᾶσα ἡ κτίσις»

15 Αυγούστου 2019
“Ω Υπεράγιε θησαυρέ παντός αγιασμού”

Μήνυμα Δημητριάδος Ιγνατίου επί τη Εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

14 Αυγούστου 2019
Το δώρο μας προς την Παναγιά μας

Το δώρο μας προς την Παναγιά μας

15 Αυγούστου 2019
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

«Συ γαρ ει της όντως αληθινής Ζωής η μήτηρ

15 Αυγούστου 2019
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

Κοίμησις, Ταφή, Ανάστασις, Ανάληψις της Θεοτόκου

15 Αυγούστου 2019

Τό Δεύτερο Πάσχα τῶν Ὀρθοδόξων

13 Αυγούστου 2019

Ο Μητροπολίτης Σερρών για την Κοίμηση της Θεοτόκου

14 Αυγούστου 2019
Tό «παράδοξο θαῦμα» τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας

Εγκώμιο Α΄ στην πάνσεπτη Κοίμηση της Μητέρας του Θεού. Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού

12 Αυγούστου 2019
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

«Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου» – Μάνης Χρυσόστομος

14 Αυγούστου 2018
«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

«Οίκος καταπαύσεως Θεού»

15 Αυγούστου 2018
«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Ἁμαρτωλοί καί ταπεινοί ἄς προσπέσωμε ἐν μετανοίᾳ κρά­ζοντες ἐκ βάθους ψυχῆς: «Δέσποινα βοήθησον…»

14 Αυγούστου 2018
«Ὁ Θεός ἐπέβλεψε ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ».

Λόγος στην Κοίμηση της Θεοτόκου – Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη

14 Αυγούστου 2018
“Ω Υπεράγιε θησαυρέ παντός αγιασμού”

Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος: «Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου»

14 Αυγούστου 2018
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

«Τη ενδόξω Κοιμήσει Σου ουρανοί επαγάλλονται»

14 Αυγούστου 2018
«Εν Καιρῷ Πειρασμῶν» † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Χαίρε θρόνε πυρίμορφε Κυρίου, Χαίρε θεία και μανναδόχε στάμνε

14 Αυγούστου 2018
Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

Από τον θάνατο στην «κοίμηση»

14 Αυγούστου 2017
Next Post
Η γνώση του Θεού κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά

Θαύμα Αγίου Γρηγορίου Παλαμά στη Σαντορίνη! «Αν είναι Άγιος ας μας πνίξει»

Περί της εν Χριστώ αναστροφής – Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός

« Να βλέπεις τους άλλους ως αγίους»

Η Ευλογία του θεού

Η Ευλογία του θεού

Με το «έχω Γέροντα» άφαντοι όλοι οι δαίμονες!

Ανάλυση της θεολογίας της εικόνας του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου

«Ο Χριστός θέλει να γίνουμε εμείς σαν την Παναγία. Ελεύθεροι, αυθεντικοί άνθρωποι, χωρίς εξαρτήσεις».

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist