• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Συναξάρι 19ης Ἰουνίου

19 Ιουνίου 2020
in Πνευματικές Διδαχές
Συναξάρι 19ης Ἰουνίου

ΤΑ ΙΕΡΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ, ΓΕΡΒΑΣΊΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ

Share on FacebookShare on Twitter

Μητροπολίτου Φαναρίου Ἀγαθαγγέλου,
Γενικοῦ Διευθυντοῦ Ἀποστολικῆς Διακονίας

τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

† Μνήμη τοῦ ἁγίου ἀποστόλου Ἰούδα.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΟΥΔΑΣ, ΕΡΓΟ Bicci di Lorenzo, 1420, ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Opera del Duomo, ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ-ΙΤΑΛΙΑ

Ὁ Ἀπόστολος Ἰούδας, ἕνας τῶν 12 Μαθητῶν καί Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου, ἦταν υἱός τοῦ ἀδελφοῦ τοῦ μνήστορος Ἰωσήφ Ἀλφαίου καί τῆς συγγενοῦς τῆς Θεοτόκου Μαρίας, ἀδελφός δέ τοῦ ἐπίσης Ἀποστόλου Ἰακώβου τοῦ ἐπιλεγομένου Ἀδελφοθέου. Πρός διά-κρισιν ἐκ τοῦ Ἰούδα τοῦ Ἰσκαριώτου, στό μέν τό κατά Λουκᾶ Εὐ-αγγέλιο (6, 16) καί τίς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων (1, 13) ἀποκαλεῖ-ται Ἰούδας Ἰακώβου (ἀδελφός δηλαδή τοῦ Ἰακώβου), στό δέ τό κατά Ματθαῖον (10, 3) καί Μάρκον (Γ΄ 18) ὀνομάζεται Θαδδαῖος1 ἤ Λεββαῖος2. Ὁ συγγραφέας τῆς Ἐπιστολῆς Ἰούδα χαρακτηρίζεται σαφῶς «Ἰούδας…ἀδελφός δέ Ἰακώβου».

Ἡ ζωή του κατά τήν ἐπί τῆς γῆς παρουσία τοῦ Κυρίου καί μέχρι τῆς Πεντηκοστῆς ἦταν ὅμοια μέ τήν τῶν λοιπῶν Ἀποστόλων. Μετά τήν Πεντηκοστή ὅμως, ὅταν ἡ χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος κατῆλθε ἐπί τῶν Ἀποστόλων, ὁ Ἰούδας, ἀφοῦ γιά ἀρκετό χρονικό διάστημα παρέμεινε ἐργαζόμενος στά Ἱεροσόλυμα, κοπιῶν ὑπέρ τῆς ἐκεῖ Ἐκκλησίας, μετέβη ἀκολούθως στίς γειτονικές χῶρες, κηρύττων τό Εὐαγγέλιο στούς ἐν Σαμαρείᾳ καί Μεσοποταμίᾳ ὁμοεθνεῖς του. Στή συνέχεια, μετά τοῦ Σίμωνος τοῦ Ζηλωτοῦ ἀφίχθη στήν Περσία, Ἔδεσα, ὅπου ἐθεράπευσε τόν ἐκ λέπρας πάσχοντα τοπάρχη Ἄβγαρο, καί, τέλος, συνελήφθη στήν πόλη Ἀραράτ, ὅπου ἐκρεμά-σθηκε καί ἐτελειώθηκε κτυπηθείς διά βελῶν3. Κατ’ ἄλλους βιογρά-φους, ὁ Ἰούδας ἐμαρτύρησε στήν Βηρυτό περί τό 80 μ.Χ., ἀφοῦ προ-ηγουμένως ἐκήρυξε τό Εὐαγγέλιο στήν Ἰουδαία, Ἀραβία καί Συρία. Τέλος, σύμφωνα μέ τίς Διαταγές τῶν Ἀποστόλων, ὁ Ἰούδας ὑπῆρξε τρίτος Ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων, μετά τόν Ἰάκωβο καί Συμεῶνα τοῦ Κλωπᾶ (7,46,1-2), τοῦτο δέ ἐπανέλαβε καί ὁ Γεώργιος Σύγγελος4.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΟΥΔΑΣ, ΕΡΓΟ EL GRECO, 1614, ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΡΑΔΟ, ΜΑΔΡΙΤΗ-ΙΣΠΑΝΙΑ

Ὅσον ἀφορᾶ στό θέμα τῆς συγγραφῆς τῆς Καθολικῆς Ἐπι-στολῆς τοῦ Ἰούδα, αὐτός χαρακτηρίζει ἑαυτόν «ὡς Ἰησοῦ Χριστοῦ δοῦλον, ἀδελφόν δέ Ἰακώβου». Καί διά μέν τοῦ πρώτου χαρακτηρι-σμοῦ δηλώνει τήν ἀφοσίωσή του στόν Ἰησοῦ Χριστό, διά δέ τοῦ δευτέρου δηλώνει ὅτι ἦταν ἀδελφός τοῦ γνωστοῦ σέ ὅλους Ἰακώ-βου, ὁ ὁποῖος κατεῖχε ἡγετική θέση στήν Ἀποστολική Ἐκκλησία5.

† Τῇ αὐτῆ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Ζωσίμου.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Ζώσιμος καταγόταν ἀπό τήν Ἀπολλωνιάδα τῆς Θράκης καί ἤθλησε κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98-117 μ.Χ.) καί ἡγεμόνος τῆς ἐν Πισιδίᾳ Ἀντιοχείας Δομετιανοῦ. Ὑπηρετῶν στίς τάξεις τῶν ρωμαϊκῶν λεγεώνων καί δεχθείς τόν Χριστιανισμό, ἀπέρριψε τόν ὁπλισμό του καί καταφυ-γών σέ Χριστιανική ἐκκλησία ἐβαπτίσθηκε. Καταγγελθείς γι’ αὐτό, συνελήφθη, ὁδηγηθείς δέ ἐνώπιον τοῦ Δομετιανοῦ καί ἀφοῦ ὁμο-λόγησε μέ πνευματική ἀνδρεία τόν Χριστό, καταδικάσθηκε σε θανάτωση μέ σκληρά βασανιστήρια. Ἔτσι, τόν ἐκρέμασαν καί τοῦ καταξέσχισαν τίς σάρκες, τόν ἅπλωσαν ἐπάνω σέ πυρακτωμένη σχάρα, τοῦ ἐφόρεσαν σιδερένια ὑποδήματα φέροντα ἐσωτερικῶς καρφιά καί τόν ὑποχτέωσαν νά τρέχει δεμένος ὄπισθεν πόλου, γιά νά μεταβεῖ στήν πόλη τῶν Κανανέων, ὅπου και ἀποκεφαλίσθηκε.

† Τῇ αὐτῆ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Ἀσυγκρίτου.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ἀσύγκριτος ἐτελειώθηκε μαρτυρικά διά μαχαίρας. Ἡ Σύναξή του ἐτελεῖτο στό Μαρτύριο τοῦ Ἁγίου Ἰσιδώ-ρου στήν Ἁγία Εἰρήνη πού ἦταν κοντά στή θάλασσα6.

† Τῇ αὐτῆ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ἁγίων μαρτύρων Γερβασίου καί Προτασίου, τῶν αὐταδέλφων, καί Οὐρσικίνου.

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ, ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΙΤΑΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΡΑΒΕΝΝΑ

Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Γερβάσιος καί Προτάσιος καταγόταν ἀπό τό Μιλάνο τῆς Ἰταλίας καί ἦταν πιθανῶς οἱ υἱοί τῶν Ἁγίων Μαρ-τύρων Βιταλίου καί Βαλερίας († 29 Ἀπριλίου).

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΙΟΥ

Ὁ Ἅγιος Βιτάλιος ἐνεθάρρυνε τόν Ἅγιο Μάρτυρα Οὐρσικίνο, ὅταν αὐτός πρός στιγμήν ἐφοβήθηκε τό μαρτύριο.

TO MAΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΥΡΣΙΚΙΝΟΥ

Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες ἐμαρτύρησαν τό ἔτος 62 μ.Χ. ἐπί αὐτοκράτορος Νέρωνος (54-68 μ.Χ.).

† Τῇ αὐτῆ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου καί θεοφόρου πατρός ἡμῶν Παϊσίου, τοῦ Μεγάλου.

Ὁ Ὅσιος καί Θεοφόρος Παῒσιος καταγόταν ἀπό τήν Αἴγυ-πτο, ἀπό γονεῖς εὔπορους, ἐνάρετους καί εὐσεβεῖς Χριστιανούς καί ἤκμασε κατά τό β΄ ἥμισυ τοῦ 4ου αἰῶνος μ.Χ. Μετά τό θάνατο τοῦ πατρός του, νέος ἀκόμη στήν ἡλικία, ὑπό θείου ζήλου κινούμενος, ἐγκατέλειψε τόν κόσμο καί κατέφυγε στήν ἔρημο, ὅπου ἔγινε μαθη-τής τοῦ περιώνυμου ἐρημίτου ἀσκητοῦ Παμβώ ( † 18 Ἰουλίου), ὑπό τήν πνευματική καθοδήγηση τοῦ ὁποίου προέκοψε σέ ὅλες τίς ἀρε-τές καί τή βαθειά γνώση τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Μετά τό θάνατο τοῦ διδασκάλου του, ἐπιθυμῶν πλέον ἥσυχη καί ἐρημική ζωή, γιά αὐ-στηρότερη ἄσκηση, κατέφυγε στό ἐσωτερικό τῆς ἐρήμου, ὅπου ἐγνωρίσθηκε καί συνδέθηκε διά στενοτάτης φιλίας μετά τοῦ ἐπίσης μεγάλου ἀσκητοῦ Ὁσίου Παύλου († 15 Ἰανουαρίου). Ἡ φήμη τῆς ἁγιότητός του ἄρχισε ταχέως νά διαδίδεται, πολλοί δέ πιστοί προ-σέτρεχαν πρός αὐτόν, ἐξαιτοῦντες τήν εὐλογία καί τούς σοφούς πα-ρηγορητικούς λόγους του. Γι’ αὐτό καί ὀνομάσθηκε Μέγας. Γέ-ροντας πλέον, μετά ἀπό παρακλήσεις πολλῶν ἀδελφῶν, ἐγκατέ-λειψε τήν ἔρημο καί ἐγκατασταθείς πλησίον κατοικημένων τόπων ἐδίδασκε καί ἐνουθετοῦσε τά πρός αὐτόν προσερχόμενα πλήθη τῶν πιστῶν.

Ὁ Ὅσιος Παῒσιος ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνῃ σέ βαθύτατο γῆρας καί ἐνταφιάσθηκε στήν ἔρημο. Μετά ὀλίγα ἔτη, τά ἱερά αὐτοῦ λεί-ψανα, ἀνακομισθέντα, μετεφέρθησαν στήν Πισιδία καί κατετέθη-σαν στήν ἐκεῖ εὑρισκόμενη μονή.

Τόν Βίο τοῦ Ὁσίου Παϊσίου συνέγραψε ὁ συνασκητής του Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Κολοβός († 9 Νοεμβρίου), τήν δέ Ἀκολουθία του ἐξεπόνησε ὁ Χριστοφόρος Προδρομίτης.

† Τῇ αὐτῆ ἡμέρᾳ, ὁ ὅσιος πατήρ ἡμῶν Ζήνων ἐν εἰρήνῃ τελειοῦ-ται.

Εἶναι ἄγνωστος ὁ τόπος καταγωγῆς καί ὁ χρόνος δράσεως τοῦ Ὁσίου Ζήνωνος. Ἐγκαταλείψας τήν κοσμική ζωή, ἀσκήτεψε πλησίον ἐναρέτου καί σοφοῦ γέροντος, Σιλουανοῦ ὀνομαζομένου. Διακρινόμενος γιά τήν ὑπερβολική του ὑπακοή, τή μεγάλη εὐσέ-βεια καί τήν ἀκτημοσύνη του, ἔτυχε παρά τοῦ Θεοῦ τῆς χάριτος τῆς θαυματουργίας, πολλούς πάσχοντες θεραπεύσας. Ἀφοῦ ἔζησε μέ ὁσιότητα καί εὐσέβεια, ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη μετά ἀπό αὐστηρότα-τη ἄσκηση πού διήρκεσε 62 καί πλέον ἔτη.

† Τῇ αὐτῆ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Βαρλαάμ, τοῦ ἐκ Ρωσσίας.

Ὁ Ὅσιος Βαρλαάμ, κατά κόσμον Βασίλειος Στεπάνοβιτς Σβο-εζεμσέβ, ἔζησε τον 15ο αἰώνα στήν περιοχή τοῦ Νόβγκοροντ τῆς Ρωσσίας. Εὔπορος καί διακεκριμένος ἄνθρωπος, ἀγάπησε τήν πε-ριοχή καί ἐφρόντισε γιά τήν ἀνάπτυξη τῆς γεωργίας καί τῆς ἁλι-είας, γιά νά ζοῦν οἱ συμπατριώτες του καλύτερα. Ἐπέδειξε ἰδι-αίτερη ἀγάπη καί στοργή πρός τούς φτωχούς καί τά ὀρφανά, καί καθημερινά προσευχόταν στόν Θεό νά διατηρήσει τή ζέση τῆς ἀγάπης του γιά τούς ἀνθρώπους καί ἰδιαίτερα τούς φτωχούς καί τούς πάσχοντες. Ἡ ἀγάπη του πρός τόν Κύριο καί ἡ ταπείνωσή του ὁδήγησε τά βήματά του στήν ἱερά κοινοβιακή μονή τοῦ Ἰωάννου τοῦ Εὐαγγελιστοῦ, τοῦ Μαθητοῦ τῆς ἀγάπης, καί ἐκεῖ ἐκάρη μονα-χός.

Μετά ἀπό θεοφιλή ἄσκηση στά ἔργα τῆς ἀγάπης καί προ-σευχή, παρέδωσε τήν ἁγία ψυχή του πρός τόν Κύριο, τό 1467. Ἡ κανονική διαδικασία τῆς ἀγιοποιήσεώς του ἔγινε, τό 1631, ἀπό τόν Μητροπολίτη Νόβγκοροντ Κυπριανό.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἐν ἁγίοις πατρός ἡμῶν Ἰώβ, πατριάρχου Μόσχας.

Ὁ Ἅγιος Ἰώβ, πρῶτος Πατριάρχης Μόσχας, ἐγεννήθηκε περί τό 1530 μ.Χ. στήν Στάριτσα καί ἐκοιμήθηκε τό 1607 μ.Χ. Διετέλεσε Ἀρχιεπίσκοπος Ροστώβ καί ἐπί τῆς ἀρχιερατείας του ἱδρύθηκε τό Πατριαρχεῖο Μόσχας (1589). Ὁ Ἅγιος Ἰώβ ἀγωνίσθηκε νά ὀργανώ-σει τήν Ἐκκλησία τῆς Ρωσσίας, ἐνεθάρρυνε τό ἱεραποστολικό ἔργο, εὐνόησε τις διορθώσεις τῶν λειτουργικῶν βιβλίων, καί ἄλλα.

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΒ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΨΕΥΤΙΚΟ ΥΙΟ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥ ΙΒΑΝ Δ΄

Κατά τήν ἐποχή αὐτή ἐμφανίσθηκαν δύο ψευδο-Δημήτριοι, οἱ ὁποῖοι ὑποστήριξαν ὅτι ἦσαν υἱοί τοῦ Ἰβάν Δ΄ καί ἤγειραν ἀξιώσεις ἐπί τοῦ θρόνου τῆς Μόσχας. Ὁ Πατριάρχης Ἰώβ ἐτήρησε σθεναρή στάση ἔναντι τοῦ ψευδο-Δημητρίου, τόν ἀναθεμάτισε καί ἔστειλε ἐγκύκλια ἐπιστολή σέ ὅλους τούς ναούς, μέ τήν ὁποία ἐγνωστο-ποιοῦσε ὅτι ὁ ψευδο-Δημήτριος ἦταν ὁ μοναχός τῆς μονῆς Τσου-ντώφ Γρηγρόριος Ὀτρέπιεφ. Οἱ ἐπαναστάτες ὅμως, μέ τήν ὑποστή-ριξη τῶν Πολωνῶν, τῶν Γερμανῶν καί τῶν Ἰησουϊτῶν, ἔγιναν κύριοι τῆς Μόσχας μέ τόν θάνατο τοῦ τσάρου Βόριδος Γκουντου-νώφ (1605), συνέλαβαν δέ τόν Πατριάρχη κατά τήν διάρκεια τῆς Λειτουργίας στόν ναό τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, τόν ἐκθρόνισαν καί τόν ἐξόρισαν στήν μονή Σταρίσκυ, ὅπου παρέμεινε μέχρι τόν θάνατό του. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Παϊσίου, τοῦ ἐν τῇ μονῆ Χιλανδαρίου τοῦ Ἄθῳ ἀσκήσαντος.

Ὁ Ὅσιος Παῒσιος ὁ Χιλανδαρηνός ἐγεννήθηκε στήν πόλη Μπάνσκο τῆς Βουλγαρίας, τήν περιοχή τοῦ Σαμοκόβου, περί τό 1722. Νέος ἦλθε στή μονή Χιλανδαρίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους καί ἐμό-νασε πλησίον τοῦ μεγαλυτέρου ἀδελφοῦ του ἡγουμένου Λαυρεν-τίου.

Συνέβαλε τά μέγιστα στήν ἀφύπνιση τοῦ ἐθνικοῦ αἰσθήματος τῶν Βουλγάρων καί στή διαμόρφωση τῆς ἐθνικῆς τους συνειδήσεως. Ἐταξίδευσε στήν Μόσχα γιά νά αὐξήσει τίς γνώσεις του καί νά ἀναζητήσει σχετική βιβλιογραφία, καί κυρίως ἔργα περί τῆς ἱστο-ρίας τῶν σλαβικῶν λαῶν, πρωτότυπων ἤ μεταφρασμένων στή ρωσ-σική, ἀπό τά ὁποῖα ἔλαβε ἀφορμές καί στοιχεῖα γιά μιά δική του σύνθεση, πού κατέγραψε σέ ἕνα ἔργο μέ μικρή ἱστορική ἀξία.

Δυστυχῶς δέν γνωρίζουμε τήν ἡμερομηνία τῆς εἰρηνικῆς κοι-μήσεώς του καί γιά τό λόγο αὐτό ἑορτάζεται τήν ἴδια ἡμέρα μέ τό συνώνυμό του Ὅσιο Παῒσιο τόν Μέγα.

Ἡ κανονική ἀναγνώριση τῆς ἁγιότητος του ἔγινε ἀπό τήν Ἱε-ρά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας7.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν!

1 Εὐρύστερνος, μεγάθυμος.
2 Θαρραλέος.
3 Ὁ μαρτυρικός θάνατος τοῦ Ἀποστόλου στήν Ἔδεσσα ἀναφέρεται ὑπό τοῦ Νικη-φόρου Καλλίστου (P.G. 145, 864). Ὁ Εὐσέβιος (Ἐκκλησ. Ἱστ. Α΄ 13, P.G. 20, 124) καί οἱ Σῦροι συγγραφεῖς διακρίνουν τόν ἡμέτερο Ἰούδα Θαδδαῖο ἀπό τόν Θαδδαῖο (Ἀφ-φαῖο), πού μετέβη στήν Ἔδεσα τοῦ Ἀβγάρου. Κατά τούς Σύρους, ὑπέστη τό μαρτύριο πλησίον τῆς Βηρυτοῦ (P. Ambroggi, ἐν EC, VΙ, σελ. 693).
4 Χρονογραφία, 5587.
5 Γαλ. 1, 19. 2, 9. Α΄ Κορ. 15, 7. Ἰακ. 1, 1. Πρβλ. Χρήστου Σπ. Βούλγαρη, Εἰσαγωγή εἰς τήν Καινήν Διαθήκην, τόμος Β΄, ἐν Ἀθήναις 2003. σελ. 1020-1041.
6 Μανουήλ Γεδεών, Βυζαντινόν Ἑορτολόγιον, σελ. 116.
7 Μωϋσέως Μοναχοῦ Ἁγιορείτου, Οἱ Ἅγιοι τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἐκδ. Μυγδονία 2008, σελ. 511.

Πρόσφατα Άρθρα

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;

22 Νοεμβρίου 2025

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;   Η απάντηση είναι ΣΟΚ! Τι είναι...

Read more
Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς

22 Νοεμβρίου 2025

  Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο  του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι

22 Νοεμβρίου 2025

Στο Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Αγίου Πορφυρίου) στο Μήλεσι λειτούργησε σήμερα, 22/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, μνήμη των Αγίων Αρχίππου, Φιλήμονος και Ονησίμου εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων και του σύγχρονου Αγίου Ιακώβου...

Read more
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

22 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»

22 Νοεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και κάθε επισημότητα εορτάσθηκε η Πολιούχος της Νάξου Παναγία η «Χρυσοπολίτισσα», στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη

22 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τους πανηγυρίζοντες Ιερούς...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

22 Νοεμβρίου 2025

Στον Μώλο του Δήμου Καμένων Βούρλων, στον Μητροπολιτικό Ναό στην Λαμία και στην ιστορική Αμφίκλεια του Δήμου Αμφίκλειας - Ελάτειας...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

22 Νοεμβρίου 2025

Τη μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου εόρτασε η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, το διήμερο 20 και 21 Νοεμβρίου 2025....

Read more
Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού

22 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ομιλιών του Επισκοπικού λόγου στη Νάουσα

Ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ομιλιών του Επισκοπικού λόγου στη Νάουσα

Συναξάρι 26ης Ἀπριλίου Κυριακή τοῦ Ἀντίπασχα (Θωμᾶ)

Για την προσευχή μας στον Θεό

Η Ιερωσύνη εν τη Αγία Γραφή

Η Ιερωσύνη εν τη Αγία Γραφή

Οι κατηγορίες κατά του μοναχισμού

Οι κατηγορίες κατά του μοναχισμού

Αιφνίδια Εκδημία του  Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγάθωνος

Τριετές μνημόσυνο Καθηγουμένου Ι. Μονής Αγάθωνος Αρχιμ. Δαμασκηνού Ζαχαράκη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist