Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη

Όσοι ποθούν την ένωσή τους με τον Θεό και την αγιότητα που είναι καρπός αυτής της ενώσεως, μια λύση υπάρχει. Να γίνουν μέλη της Εκκλησίας του Χριστού. Η Εκκλησία του Χριστού είναι το σώμα Του και μέλη της γινόμαστε όλοι εμείς μέσω της βάπτισή μας. Γι’ αυτό, την ώρα που βαπτιζόμαστε, ο ψάλτης ψάλλει: «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε», δηλαδή, όσοι βαπτιστήκατε στο όνομα του Χριστού, είστε ντυμένοι πλέον με τον Χριστό.

Τι είναι, όμως, ο Χριστός; Είναι ο αληθινός Θεός και ο μόνος Άγιος. Επομένως, αφού ντύθηκα με την βάπτισή μου τον Χριστό, έγινα αυτομάτως μέλος του σώματός Του μετέχοντας στη θεότητα και στην αγιότητά Του. Γίνομαι, όπως λέγουν όλοι οι Άγιοί μας, κατά χάριν θεός και άγιος. Για να διατηρήσω, όμως, και να αυξήσω τη μετοχή μου στη θέωση, στην ένωσή μου δηλαδή με τον Χριστό – Θεό, και την αγιότητα, πρέπει συνεχώς να αγωνίζομαι να διατηρώ την ψυχή και το σώμα μου καθαρά και λευκά σαν το χιόνι και το φως.

Όμως, τρεις εχθροί μου, που δεν επιθυμούν την αγιότητα και τη θέωσή μου, πολεμούν καθημερινά αυτή την ένωσή μου με τον Χριστό. Αυτοί οι τρεις εχθροί είναι ο διάβολος, ο κόσμος και ο παλαιός εαυτός μου. Και οι τρεις θέλουν να με κρατήσουν δέσμιο της αμαρτίας. Διότι γνωρίζουν ότι η αμαρτία, είναι αυτή που χωρίζει τον άνθρωπο από την ένωσή του με τον Θεό. Όποιος, όμως, δεν είναι ενωμένος με τον Θεό και δεν μετέχει στη θέωση και στην αγιότητά Του, δεν θα μπορέσει ποτέ να εισέλθει στη ουράνιο Βασιλεία του Χριστού, διότι είναι αποκομμένος από Αυτόν. Έτσι ο άνθρωπος έχει να κάνει έναν καθημερινό αγώνα κατά της αμαρτίας που προκαλούν οι αόρατοι εχθροί του: ο διάβολος, ο κόσμος και ο παλαιός εαυτός του.

Μπορεί, ωστόσο, ο άνθρωπος μόνος του να φτάσει στη θέωση και την αγιότητα; Μονολεκτικά απαντούμε, σήμερα, και λέμε, όχι. Το γιατί θα το αναπτύξουμε σε ένα άλλο άρθρο μας, διότι υπάρχουν φιλοσοφικά συστήματα, όπως ο βουδισμός, η γιόγκα κτλ. που ισχυρίζονται ότι ο άνθρωπος μπορεί και μόνος του να φτάσει στην αγιότητα, χωρίς να είναι μέλος του σώματος του Χριστού, δηλαδή της Εκκλησίας. Ο Χριστός ως ο μόνος αληθινός Θεός και Άγιος, μας το ξεκαθαρίζει και μας λέγει ότι: «άνευ εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν» (Ιωαν. Κεφ. 15,5), δηλαδή, «χωρίς Εμένα δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα». Αυτά όμως θα τα δούμε σε άλλο άρθρο μας.

Αφού, λοιπόν, χωρίς την ένωσή μας με τον Χριστό δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, είναι αναγκαίο, για όσους ποθούν τη θέωση και την αγιότητά τους, να γίνουν μέλη του σώματος του Χριστού, δηλαδή μέλη της Εκκλησίας Του.

Κάθε οργανισμός που υπάρχει επί της γης κάτι προσφέρει στην ανθρωπότητα. Η Εκκλησία ως Θεανθρώπινος οργανισμός, το προϊόν που προσφέρει στα μέλη της είναι η θέωση και η αγιότητα. Επομένως, όσοι προσέρχονται στην Εκκλησία, πρέπει να προσέρχονται, γιατί επιζητούν τη θέωση και την αγιότητα. Αν επιζητούν από την Εκκλησία κάτι άλλο, βρίσκονται σε πλάνη.

Ακούμε πολλές φορές ανθρώπους να λέγουν ότι: «Πάω στην εκκλησία, διότι θέλω την ευλογία του Θεού στο σπίτι μου», «Πάω στην εκκλησία, διότι θέλω την υγεία μου, να με έχει ο Θεός καλά», «Πάω στην εκκλησία, διότι παρακαλώ τον Θεό να έχει τα παιδιά μου καλά, όπως και όλο τον κόσμο». Δυστυχώς, όλοι οι ανωτέρω λόγοι προσελεύσεώς μας στην εκκλησία είναι λανθασμένοι. Διότι, τι θα γίνει αν ο Θεός δεν ευλογήσει το σπίτι σου και έχεις τεράστια προβλήματα; Θα σταματήσεις να πηγαίνεις στην εκκλησία Του, διότι ο Θεός δεν έκανε αυτό που Του ζήτησες; Τι θα γίνει αν ο Θεός αφαιρέσει την υγεία από σένα ή από κάποιο μέλος της οικογενείας σου; Τι θα γίνει αν πεθάνει κάποιο μέλος της οικογενείας σου; Θα σταματήσεις τότε να πηγαίνεις στην εκκλησία, διότι ο Θεός δεν σου έκανε αυτό που Του ζήτησες; Βλέπετε ότι οι ανωτέρω λόγοι προσελεύσεώς μας στην εκκλησία είναι λανθασμένοι και καταπίπτουν αμέσως; Γι’ αυτό και ακούμε πολλούς ανθρώπους, όταν κάτι τους συμβεί στους ιδίους ή στην οικογένειά τους ή στον κόσμο, να στρέφονται προς τον Θεό με πόνο, με αγανάκτηση και να λένε: «Γιατί Θεέ μου;» Απογοητεύονται από τον Θεό, διότι είχαν την λανθασμένη αντίληψη και πίστευαν ότι ο Θεός και η Εκκλησία Του υπάρχουν για να τους δίνει την υγεία τους και ό, τι εκείνοι ζητούν και ποθούν. Δυστυχώς, αυτό το «γιατί Θεέ μου;» το βιώνουμε από πολλά μέλη της Εκκλησίας, οι οποίοι ακολούθησαν τον Χριστό πιστεύοντας και επιζητώντας ότι θα τους χαρίσει επίγεια αγαθά και ό, τι άλλο η καρδιά τους ποθεί. Δεν άκουσαν, όμως, ποτέ τον Χριστό που είπε προς τα μέλη της Εκκλησίας Του, το ακριβώς αντίθετο; «Εν τω κόσμω τούτω θλίψιν έξετε· αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιωαν. Κεφ 16, 33). Θλίψεις και πόνο μας υποσχέθηκε ότι θα έχουμε, όσοι Τον ακολουθούμε, αλλά να μην χάσουμε το θάρρος μας. Διότι η θλίψη και ο πόνος οδηγούν τον άνθρωπο στην ταπείνωση, η δε ταπείνωση οδηγεί στη θέωση και την αγιότητα που είναι και ο σκοπός της Εκκλησίας του Χριστού.

Όσοι άνθρωποι προσέρχονται στην εκκλησία, όχι για να θεωθούν και ν’ αποκτήσουν αγιότητα, αλλά για άλλους λόγους που εκείνοι πιστεύουν, βρίσκονται στην πλάνη που βρέθηκε και ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, ο οποίος τελικά πρόδωσε τον Χριστό. Διότι ο Ιούδας ακολούθησε τον Χριστό πιστεύοντας ότι ως Μεσσίας, θα ελευθερώσει το λαό του Ισραήλ από τους Ρωμαίους κατακτητές. Όταν όμως άκουγε τον Χριστό να ομιλεί περί Βασιλείας των Ουρανών και για άλλα πνευματικά και ουράνια θέματα, όπως «γίγνεσθε άγιοι ότι άγιος ειμί και εγώ», τότε απογοητεύτηκε από τον Χριστό και η απογοήτευσή του αυτή, τον οδήγησε στην εγκατάλειψη του Χριστού και την προδοσία. Ο Ιούδας επιζητούσε πλησίον του Ιησού επίγεια αγαθά, όπως επιζητούν και πολλά σημερινά μέλη της Εκκλησίας μας από το Θεό επίγεια αγαθά, όπως είναι η υγεία τους, η πρόοδος των παιδιών τους, κτλ. Όταν, όμως, βλέπουν ότι δεν εκπληρώνονται όλα αυτά, αγανακτούν με τον Χριστό, Τον εγκαταλείπουν, Τον προδίδουν και φεύγουν μακριά Του εκφράζοντας ένα μεγάλο «Γιατί;».

Ας το κατανοήσουμε, λοιπόν, όλοι ότι ο Χριστός ήρθε στη γη, για να σώσει τον άνθρωπο από την αμαρτία, η οποία αποτελεί την αιτία χωρισμού του από τον Θεό. Ακολουθώντας ο άνθρωπος τον Χριστό και γενόμενος μέλος της Εκκλησίας Του μέσω της συμμετοχής του στα Μυστήρια, αρνείται ουσιαστικά την αμαρτία και ενώνεται με τον Χριστό που είναι ο αληθινός και μοναδικός Θεός, για να φτάσει στη θέωση και την αγιότητα. Όλα αυτά μαρτυρούνται και από την ύπαρξη των Ιερών Ναών, των όσων τελούνται εντός αυτών, αλλά και εκ των αντικειμένων που βρίσκονται εντός αυτών. Όλα αυτά, όπως θα εξηγήσουμε σε επόμενο άρθρο, είναι φτιαγμένα με μόνο στόχο και σκοπό τη θέωση και την αγιότητά μας.

Συνεχίζεται {1}

Γίνετε συνοδοιπόροι μας στην γνώση και την ενημέρωση. Στείλτε στο info@poimin.gr άρθρα, φωτογραφίες, βίντεο ή κάτι που πιστεύετε ότι αξίζει να μοιραστείτε τόσο με εμάς όσο και με τους αναγνώστες μας.

Πρόσφατα Άρθρα

Μεγαλοσχημία Μοναχής στην Ι. Μ. Αγ. Τριάδος Μελιταίας Δομοκού

Στην  Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος Μελιταίας Δομοκού μετέβη για τέταρτη φορά από την ενθρόνιση του  ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, όπου ετέλεσε την...

Στον θεομητορικό Ναό Ευαγγελιστρίας Φελλού ιερούργησε ο Μητροπολίτης Σύρου

Στον θεομητορικό Ναό Ευαγγελιστρίας Φελλού ιερούργησε σήμερα το πρωί ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β’, με τη λειτουργική συμμετοχή του Εφημερίου, Πρωτοπρ. Παναγιώτη Μανιδάκη, την...
video

Μάθε ποιος έχει Πνεύμα Άγιο – Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Μάθε ποιος έχει Πνεύμα Άγιο. Ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ έλεγε, το πόσο σημαντικό είναι να αποκτήσουμε το Άγιο Πνεύμα μέσα στην ψυχή μας,...

Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ιτέα Πηγών Άρτης

Το Σάββατο 19 Ιουνίου 2021, το πρωί, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου και Αγίου Γεωργίου, στο χωριό Ιτέα Πηγών Άρτης, λειτούργησε ο Σεβασμιώτατος...

Σερρών Θεολόγος: Η Πατρίδος μας ακόμα και σήμερα ευρίσκεται στην δίνη ενός επικίνδυνου κυκλώνα

Με ιδιαίτερη συγκίνηση και μέσα σε κλίμα εθνικής περηφάνειας τιμήθηκε, το πρωί του Σαββάτου 19 Ιουνίου 2021, η 108η επέτειος της τριήμερου μάχης Λαχανά-Κιλκίς...

Πεντηκοστή: Η Δωρεά του Αγίου Πνεύματος

Τοῦ Σεβ/του Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Mr. Th. ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ Πράξ. 2, 1-11 ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ: Η ΔΩΡΕΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ «Καί ἐν τῷ συμπληροῦσθαι τήν...

Ποιμαντική επίσκεψη του Μητροπολίτη Σύρου στην Άνδρο

Την Άνδρο επισκέπτεται από σήμερα ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β’ , ο οποίος το απόγευμα τέλεσε τον Εσπερινό και την Ακολουθία των Κολλύβων, μνημονεύσας...

Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στη Λάρισα και στον Τύρναβο

Εθιμοτυπική επίσκεψη με την ευκαιρία και των ονομαστηρίων του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Ιερωνύμου, πραγματοποίησε στη Μητρόπολή μας, ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Ραφαήλ, Έξαρχος...

Ἐξόδιος Ἀκολουθία Μοναχοῦ Θεοδοσίου ἀδελφοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Νικολάου Βαρσῶν

Τήν Παρασκευή 18 Ἰουνίου 2021, τελέσθηκε ἡ Ἐξόδιος Ἀκολουθία τοῦ Μοναχοῦ Θεοδοσίου (Βλάχου), ἀδελφοῦ τῆς Ἱερᾶς καί παλαιφάτου Μονῆς Ἁγίου Νικολάου Βαρσῶν Μαντινείας. Τό πρωί...
video

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος σε 60’’ – Αύριο είναι Κυριακή της Πεντηκοστής (video)

Παρακολουθήστε το σύντομο βιντεάκι που ετοίμασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ.Ιγνάτιος, με αφορμή την Κυριακή της Πεντηκοστής, αναφερόμενος και στο ειδεχθές έγκλημα...

«Ψυχοσάββατα», μέρες αφιερωμένες στις ψυχές των κεκοιμημένων

 Αρχιμανδρίτης του οικουμενικού θρόνου π. Μελχισεδέκ Αμπελικάκης Τι είναι το Ψυχοσάββατο και πόσα Ψυχοσάββατα έχει η Εκκλησία μας; κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους. Όπως...

Κλῆρος καί ἐκκοσμίκευση

ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη «Ὁ Ἱερέας εἶναι ὁ ἀγγελιοφόρος, ὁ κήρυκας τοῦ θείου νόμου. Οἱ ἄνθρω­ποι ἀπό αὐτόν ζητοῦν νά μάθουν τόν θεῖον νόμον» (Μαλ....

ΚΖ΄ Παύλεια : «Το μυστήριο της Εξομολόγησης στον καιρό της πανδημίας». Ημερίδα Πνευματικών

Στο πλαίσιο των ΚΖ´ Παυλείων την Πέμπτη 17 Ιουνίου το πρωί στον υπό κατασκευή Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά του Ιατρού στην Ιερά Μονή...

Ιερατική Σύναξη στην Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου

Με την παρουσία όλων των Κληρικών της Ι. Μητροπόλεως μας πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2021, η 34η Ιερατική Σύναξη, στον Ι. Καθεδρικό Ναό...

Η Λιτανεία του Απ. Παύλου στην Καβάλα στην διακριτική ευχέρεια του Χαρδαλιά

Από το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου και σε συνέχεια κοινής συνεντεύξεως τύπου που παρεχώρησαν ο Σεβ....