• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 8 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ρατσισμός καί (ἀντι-)εμβολιασμός – Μητροπολίτου Ναυπάκτου

25 Νοεμβρίου 2021
in Απόψεις - Γνώμες, Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Ρατσισμός καί (ἀντι-)εμβολιασμός – Μητροπολίτου Ναυπάκτου
Share on FacebookShare on Twitter

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Μέ ἀφορμή πού ἀκροδεξιές καί ναζιστικές ὀργανώσεις σέ ὅλη τήν Εὐρώπη, πού στράφηκαν μέ συλλαλητήρια καί δυναμικές ἀντιδράσεις ἐναντίον τῶν ἐμβολίων καί τῶν προστα­τευτι­κῶν μέτρων γιά τόν κορωνοϊό, προσπάθησα νά ἐντοπίσω τήν αἰτία τῶν ἀντιδράσεων αὐτῶν. Διερωτήθηκα: Γιατί οἱ ἀκροδεξιές αὐτές ὀργανώσεις εἶναι ἐναντίον τῶν προστατευτικῶν μέτρων καί τοῦ ἐμβο­λιασμοῦ;

Ἔγραψα ἕνα σχόλιο πού δημοσιεύθηκε στήν Ἐφημερίδα μας «Ἐκ­κλη­σιαστική Παρέμβαση» γιά τό θέμα, τό ὁποῖο παραθέτω στήν συνέχεια:

«Οἱ ἀντιδράσεις τῶν ναζιστικῶν μορφωμάτων ἐναντίον τοῦ ἐμβολίου καί τῶν προστατευτικῶν μέτρων καί στήν πατρίδα μας, κυρίως στήν Εὐρώπη μοῦ προκάλεσαν τήν ἀπορία γιά τό τί σχέση μπορεῖ ὑπάρχη μεταξύ τοῦ ναζισμοῦ (ἀκροδεξιῶν) καί τοῦ ἀντι­εμβο­λιασμοῦ, καί γιατί ὅσοι ἀκολουθοῦν αὐτήν τήν θεωρία εἶναι ἐναν­τίον τοῦ ἐμβολιασμοῦ τῶν ἀνθρώπων.

Κατ’ ἀρχάς σκέφθηκα ὅτι πιθανόν τό χρησιμοποιοῦν αὐτό τό θέμα ὡς ἀφορμή γιά νά ἐκφράσουν τήν ἀντίδρασή τους στήν Κυβέρνηση πού θέλει τόν ἐμβολιασμό τῶν ἀνθρώπων ἤ εἶναι ἐναντίον τῶν μεγάλων Ἑταιρειῶν ἤ ἐπιδιώκουν νά προ­σεταιρισθοῦν αὐτούς πού ἀντιδροῦν γιά τήν ἐνίσχυση τῆς ὀργα­νώσεώς τους.

Ὅμως, συζητώντας μέ κάποιον φίλο μου πού διατύπωσε σοβαρά ἐπιχειρή­ματα, κατάλαβα ὅτι τό θέμα εἶναι βαθύτερο, δηλαδή ἔχει βαθειές ρίζες καί δέν εἶναι τόσο ἁπλό καί ἀθῶο.

Ὁ Νίτσε μέ τίς θεωρίες του προσδίδει στόν «ὑπεράν­θρωπό» του τέσσερα στοιχεῖα. Τό πρῶτον ἡ ἀνάγκη νά φονευθῆ ὁ Θεός, τό δεύτερον τό νά μή λυπᾶται κανείς τόν πλη­σίον, τό τρίτον ὁ ἀνεύθυνος καί ἀνελέητος πόθος γιά τήν ἐξουσία καί τό τέταρτον ὅλα ἐπιτρέπονται. Γιά τόν ὑπεράν­θρωπο δέν ὑπάρ­χει οὔτε καλό οὔτε κακό, καί αὐτό ἐπηρέασε τίς θεωρίες τοῦ Χίτλερ γιά τήν Ἀρία φυλή, καί κάθε τί πού εἶναι ἀδύνατο καί ἀσθενικό πρέπει νά ἐκλείψη.

Τέτοιες θεωρίες εὐνοοῦν τόν κοινωνικό δαρβινισμό καί τήν εὐγονική. Ὁ ὅρος εὐγονική εἰσήχθη τό 1883 ἀπό τόν Francis Galton ἐξάδελφο τοῦ Δαρβίνου. Σύμφωνα μέ τήν θεωρία αὐτή ἡ ἀνθρώπινη φυλή χρειαζόταν ἕνα εἶδος τεχνητῆς ἐπιλογῆς, κατ’ ἀντίθεση μέ τήν φυσική ἐπιλογή. Ἔτσι, πρέπει νά ἐλέγχεται καί νά ἀπο­φεύγεται ἡ ἀναπαραγωγή τῶν ἀδυνάτων καί τῶν ἀσθενῶν, καί νά ἐπιζοῦν οἱ ἄνθρωποι ἐκεῖνοι πού εἶναι δυνατοί, ἰσχυροί, ὑγιεῖς. Καί, βέβαια, αὐτά ἰσχύουν καί στίς θεωρίες πού σχετί­ζονται μέ τήν ἀναπαραγωγή τῶν ἀνθρώπων, ὁπότε ἐφαρμό­ζονται οἱ ἐκτρώ­σεις, ἀλλά καί σέ ἤδη ζῶντες ἀνθρώπους πού εἶναι ἀσθενεῖς μέ ἀνίατα νοσήματα, μέ τήν πρακτική τῆς εὐθανασίας.

Αὐτό σημαίνει ὅτι οἱ μεγάλης ἡλικίας ἄνθρωποι πού εἶναι συντα­ξιοῦχοι, ἀλλά καί οἱ ἄρρωστοι θεωροῦνται ἀπό αὐτούς πού ἔχουν τέτοιες ναζιστικές καί ρατσιστικές θεωρίες, ὡς ἄχρηστοι γιά τήν κοινωνία, καί ἀποτελοῦν τροχοπέδη στό κοινωνικό σύνολο καί γι’ αὐτό πρέπει νά ἐξαφα­νισθοῦν.

Μέσα σέ αὐτήν τήν ἰδεολογική προοπτική τά ἐμβόλια δη­μιουρ­γοῦν ἀρνητικές καταστάσεις στήν κοινωνία, ἀφοῦ ἐπιζοῦν γιά πολλά χρόνια ἄνθρωποι μέ ἀνίατες ἀσθένειες, μέ ἀποτέλεσμα νά ζημιώ­νεται τό Κράτος, οἱ ἀσφαλιστικές Ἑταιρεῖες, καί τό Σύστημα Ὑγείας μιᾶς Χώρας. Γι’ αὐτόν τόν λόγο μερικοί ἰδεολόγοι ἀντι-εμβολιαστές ἐπι­διώκουν τήν ἀπελευθέρωση τῆς κοινωνίας ἀπό τά ἀσθενικά στοι­χεῖα.

Ἴσως καί «ἡ ἀνοσία τῆς ἀγέλης» νά ἐντάσσεται μέσα σέ αὐτήν τήν προοπτική, δηλαδή νά περάση ὁ ἰός καί νά ἐξαφανίση τά ἄρρωστα ζῶα, ὥστε νά παραμένουν τά ὑγιῆ καί δυνατά.

Ἐναντίον αὐτῆς τῆς ναζιστικῆς καί ρατσιστικῆς νοοτρο­πίας ἀντιδρᾶ τό πολιτισμένο Κράτος πού προστατεύει ὅλους τούς πολίτες του καί ἰδιαίτερα τούς ἀνήμπορους σωματικά ἀνθρώπους, ἔστω κι’ ἄν κοστίζη οἰκονομικά γιατί αὐτό εἶναι τό νόημα τοῦ πολιτισμοῦ. Ὁ πολιτισμός καί ὁ ἐκδημοκρατισμός μιᾶς Χώρας ἐντοπίζεται κυρίως στό ὅτι τό Κράτος δείχνει τόν ἀλτρουϊσμό καί τήν φιλανθρωπία στούς ἀδυνάτους ἀνθρώπους.

Ἔτσι, ἡ σύνδεση τῶν ρατσιστῶν-ναζιστῶν μέ τό ἀντιεμβο­λια­στικό κί­νη­μα εἶναι προφανής.

Φυσικά ὅλοι οἱ ἀντιεμβολιαστές δέν διακατέχονται ἀπό τέτοιες ἀπόψεις, ἀφοῦ ὑπάρχουν καί ἄλλες ἀφετηρίες, ὅμως στό μικρό αὐτό σχόλιο προ­σπάθησα νά ἐντοπίσω τήν σχέση μεταξύ αὐτῶν τῶν ρατσιστικῶν-φασιστικῶν μορφωμάτων καί τοῦ ἀντιεμβολιασμοῦ, ὅταν μάλιστα ἐκφρά­ζεται μέ δυναμικό τρόπο».

Αὐτό ἦταν ἕνα πρῶτο σχόλιο πού ἔγραψα γιά τό θέμα αὐτό, χωρίς νά ἀναφέρομαι σέ Χριστιανούς ἀντιεμβολιαστές, πού κινοῦνται ἀπό διαφορετικά αἴτια πού συγχέουν τήν πίστη μέ τήν ἐπιστήμη καί καταλήγουν σέ ἐσφαλμένα συμπεράσματα, πού ἐκφεύγουν ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία καί ἐκφράζονται ἀπό τήν σχολαστική καί προτεσταντική θεολογία.

Δέν ἀναφέρθηκα σέ αὐτήν τήν κατηγορία καίτοι οἱ φανατικοί Χριστιανοί μέ χλεύασαν μέ ἐμπάθεια, κατά τόν συνήθη τρόπο τους.

Ὅμως χρειάζεται νά παραθέσω ἐπιπρόσθετα στοιχεῖα στό παρόν ἄρθρο πού ἀναφέρονται στήν σχέση ρατσισμοῦ-ναζισμοῦ καί ἀντιεμβο­λιασμοῦ.

Ὁ ρατσισμός ἤ φυλετισμός εἶναι ἡ θεωρία ἐκείνη «πού στηρίζεται πάνω στήν ἄποψη τῆς βιολογικῆς ἀνισότητας τῶν ἀνθρώπων, καί δια­κηρύσσει ὅτι ἡ ἱστορία τῆς κοινωνίας καί τοῦ ἀνθρωπίνου πολιτι­σμοῦ ὑπακούει σέ αἰωνίους καί ἀναλλοίωτους νόμους». Οἱ ὁπαδοί τοῦ ρατσισμοῦ ἐπιδιώκουν νά ἀποδείξουν «ὅτι ὁ κόσμος ἀναγνώριζε ἀνέ­καθεν ἀνώτερες καί κατώτερες φυλές, δηλαδή, αὐτές πού δέν μποροῦν νά ἀναπτύξουν κάποιον πολιτισμό, εἶναι καταδικασμένες νά ὑπομένουν τήν δουλεία, ἐνῶ οἱ ἀνώτερες, πού δημιουργοῦν ἤ ἀφο­μοιώνουν τόν πολιτισμό, μποροῦν καί δικαιοῦνται νά ἐκμεταλ­λεύονται τίς κατώ­τερες» (Ἀντώνης Διαμαντίδης).

Ἡ Ἕλενα Μπλοβάτσκυ τό 1888 σέ δύο τόμους πού συνέγραψε μέ τίτλους κοσμογένεση καί ἀνθρωπογένεση ἀνέπτυξε τήν θεωρία περί «ριζικῶν Φυλῶν», πού εἶναι στάδια στήν ἀνθρώπινη ἐξέλιξη, σύμφωνα μέ τήν ὁποία ἡ ἀνθρωπότητα διαιρεῖται σέ ἑπτά φυλές πού χωρίζονται σέ ἑπτά ὑποφυλές καί αὐτές σέ ἑπτά πολιτισμούς ἡ καθεμιά. Ἡ πρώτη φυλή ἦταν αἰθερική, πού δέν ὑπάρχει∙ ἡ δεύτερη φυλή ἦταν ὑπερ­βορεία, ἐρμαφρόδιτη πού δέν ὑπάρχει∙ ἡ τρίτη φυλή ἦταν ἡ Λεμούρια, μαύρου χρώματος∙ ἡ τέταρτη φυλή ἦταν ἡ Ἀτλαντία, κιτρίνου-καφέ χρώματος, εἶχαν μογγολικά χαρακτηριστικά καί ἀναμείχθηκαν μέ τούς κόκκινους Ἰνδιάνους∙ ἡ πέμπτη φυλή εἶναι ἡ Ἀρία, λευκοῦ χρώματος∙ ἡ ἕκτη φυλή ἀναμένεται καί «θά δημιουργηθῆ μέ εὐγονική καί ἐπιλε­κτική ἀναπαραγωγή»∙ καί ἡ ἑβδόμη φυλή ἀναμένεται νά ἔλθη, πού θά εἶναι «ὁ ὑπεράνθρωπος» ἤ «ὁ νέος ἄνθρωπος» πού θά προέλθη μέ τήν ἐξελικτική διαδικασία μέσα ἀπό τά «σκαλοπάτια».

Αὐτές οἱ θεωρίες εἶναι τό θεμέλιο τῶν φυλετικῶν διακρίσεων, πού τόν 19ο αἰώνα ἐπηρέασαν πολλές μυστικιστικές ὀργανώσεις, «ἀφοῦ υἱοθετήθηκαν καί ἀπό τούς τέκτονες Ροδόσταυρους, Ἰλλουμι­νάτι, “Ἑταιρεία τῆς Θούλης” καί “τό Τάγμα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς”. Ἀξίζει νά σημειωθῆ ὅτι ἡ Ἑταιρεία τῆς Θούλης καί τό Τάγμα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς ὑπῆρξαν ὁ πυρῆνας τοῦ Τρίτου Ράϊχ».  Ἡ λέξη Ράϊχ σημαίνει «Βασίλειο ἤ Αὐτοκρατορία» πού εἶναι ὁ χῶρος ἑνός λαοῦ ἤ  Ἔθνους καί προῆλθε ἀπό τό ὄνομα τῆς «Ἁγίας Ρωμαϊκῆς Αὐτο­κρατορίας τοῦ Γερμανικοῦ  Ἔθνους» τῶν Φράγκων πού ἦταν τό Πρῶτο Ράϊχ, ἡ Γερμανική Αὐτοκρατορία τοῦ Μπίσμαρκ (19ος αἰώνας) ἦταν τό δεύτερο Ράϊχ, καί τό τρίτο Ράϊχ εἶναι ἡ ἀνεπίσημη ὀνομασία τῆς ναζιστικῆς Γερμανίας (Βικιπαίδεια).

Ὁ ναζισμός εἶναι μιά «ὁλοκληρωτική ἰδεολογία» πού ἀναπτύχ­θηκε ἀπό τόν Χίτλερ μέ τό Ἐθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα τῆς Γερμανίας πού ἱδρύθηκε τήν δεκαετία τοῦ 1920. Ὑποστήριζε ὅτι εἶναι «ὑπέρμαχος τῆς κοινω­νικῆς δικαιοσύνης, φυσικά μόνο γιά τούς φυλετικά καθαρούς ὑπηκόους του», καί ἐξόντωσε μέ τρόπους ἀπάνθρωπους ἑκατομμύρια ἀθώων πολιτῶν «μόνο καί μόνο ἐπειδή δέν εἶχαν “ἄρια” καταγωγή» (Ἀντώνης Διαμαντίδης).

Ὁ ναζισμός υἱοθέτησε τήν ρατσιστική θεωρία, ὅτι «ἡ ἄρια φυλή εἶναι ἀνώτερη ἀπό ὅλες τίς ἄλλες καί προορισμένη νά κυριαρχήσει, διότι οἱ διάφορες ὑποομάδες της ἀνέπτυξαν κατά καιρούς διαφόρους σημαντικούς πολιτισμούς». Οἱ ναζιστές υἱοθέτησαν τόν ρατσισμό «γιατί ὑποστήριζαν τήν ἀνωτερότητα τοῦ γερμανικοῦ λαοῦ». Ὁ Γερμανικός λαός εἶναι μιά ἀνώτερη φυλή, ἡ ἀρία φυλή, «πού ἀποτελεῖται κυρίως ἀπό τά γερμανο-σαξονικά φῦλα καί πρέπει νά εἶναι ἡ κυρίαρχη φυλή τοῦ κόσμου. Ὅλες οἱ ὑπόλοιπες πρέπει νά εἶναι ὑποτεταγμένες σέ αὐτήν, διότι εἶναι κατώτερες».

Ὁ Richard Evans (Ρίτσαρντ Ἔβανς) ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε ἀρχικά καθη­γητής ἱστορίας στό Birkbeck College τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Λονδίνου καί ἀργότερα καθηγητής νεότερης ἱστορίας στό Πανεπιστήμιο τοῦ Καίμπριτζ, ἔγραψε τρεῖς τόμους μέ τίτλους «Ἡ ἔλευση τοῦ Τρίτου Ράϊχ», «Τό Τρίτο Ράϊχ στήν ἐξουσία», καί τό «Γ΄ (τρίτο) Ράϊχ στόν πόλεμο».

Στόν τρίτο ἀπό αὐτούς τούς τόμους ἀναφέρεται διεξοδικά στήν περίοδο ἀπό τό ξέσπασμα τοῦ Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τήν 1η Σεπτεμβρίου 1939 μέχρι τό τέλος τοῦ πολέμου στήν Εὐρώμη δηλαδή στίς 8 Μαρτίου 1945, καί περιφράφει ὅλες τίς θηριωδίες τῶν ναζιστῶν στόν χῶρο τῆς Εὐρώπης καί στίς Σλαυικές χῶρες.

Στό βιβλίο αὐτό παρουσιάζονται ὅλα τά γεγονότα πού ἐφαρμόσθηκαν γιά «τήν πολιτική γενοκτονία» πού ἐντάσσονται μέσα στίς φυλετικές πο­λιτικές «ἀπέναντι στούς Σλάβους καί σέ μειονότητες ὅπως οἱ Τσιγγάνοι, οἱ ὁμοφυλόφιλοι, οἱ μικροεγκληματίες καί τά “ἀντι­κοι­νω­νικά” στοι­χεῖα».

Οἱ ναζιστές θεωροῦσαν ὅτι «οἱ Πολωνοί καί οἱ Ἑβραῖοι τῆς ἀνατολῆς» ἦταν ὑπάνθρωποι καί στήν ἴδια τήν Γερμανία οἱ ναζιστές ἀντιμετώπισαν μέ παρόμοιο τρόπο, ἄν καί μέ σημαντικές διαφορές, τούς ψυχικά ἀσθενεῖς καί τά ἄτομα μέ σωματικές ἀναπηρίες, τῶν ὁποίων ἡ μαζική ἐξόντωση στή διάρκεια τοῦ Προγράμματος “εὐθα­νασίας” ὑπό τήν διεύθυνση τῆς Καγκελαρίας τοῦ Χίτλερ στό Βερολίνο» παρουσιάζεται σέ ἕνα ἰδιαίτερο κεφάλαιο.

Ἡ ναζιστική ἰδεολογία ἦταν ἐμποτισμένη ἀπό τήν ρατσιστική νοοτροπία τῆς ἄριας φυλῆς. Ὅταν ὁ Χίτλερ καί οἱ ναζιστές κατέλαβαν τήν Πολωνία «ἦταν ἕτοιμοι γιά πρώτη φορά νά ἐφαρμόσουν βίαια καί πλήρως τή φυλετική ἰδεολογία τους». Ἔτσι, «ἡ κατεχόμενη Πολωνία θά γινόταν πεδίο δοκιμῶν γιά τή δημιουργία μιᾶς νέας φυλετικῆς τάξης πραγμάτων στήν ἀνατολικοκεντρική Εὐρώπη, πρότυπο γιά ὅλα ὅσα ἐπιδίωκε ὁ Χίτλερ νά ἐφαρμοστοῦν στήν συνέχεια στήν ὑπόλοιπη πε­ριο­­χή, δηλαδή στή Λευκορωσία, στή Ρωσία, στίς βαλτικές χῶρες καί στήν Οὐκρανία». Ὁ Χίτλερ ἔλεγε στόν Γκαῖμπελς ὅτι οἱ Πολωνοί ἦταν «μᾶλ­λον ζῶα παρά ἄνθρωποι, βραδύστροφοι καί ἄξεστοι».

Σέ ἕνα ἰδιαίτερο κεφάλαιο μέ τίτλο «Γερμανική ἠθική», μεταξύ τῶν ἄλλων, ἀναφέρεται στήν «φονική ἐπιστήμη». Ἀναφέρεται στό γεγονός ὅτι «ἡ πανεπιστημιακή ἐκπαίδευση ἔπαψε οὐσιαστικά νά ὑπάρ­χει» καί χιλιάδες φοιτητές ἐπιστρατεύθηκαν στό μέτωπο καί ἄλλοι «ἐπιτάχθηκαν γιά νά ἐργαστοῦν σέ πολεμικές βιομηχανίες». Ἦταν δύσκολο νά συνεχιστοῦν οἱ ἔρευνες καί οἱ δημοσιεύσεις καί «δινόταν προτεραιότητα σέ μιά ἔρευνα μόνο ἄν ἦταν ἐπωφελής μέ ἄμεσο τρόπο γιά τήν πολεμική προσπάθεια ἤ γιά πράγματα πού συνδέονταν μέ αὐτήν».

Ἐπιστρατεύθηκε ἡ ἰατρική ἐπιστήμη γιά τούς σκοπούς τῆς ναζι­στικῆς ἰδεολογίας. Οἱ ναζιστές, ἐπειδή ὑπῆρχε φόβος γιά τούς γερμανούς στρα­τιῶτες νά μολυνθοῦν ἀπό διάφορες ἀσθένειες, ἐντατικοποίησαν τίς ἰατρικές ἔρευνες στήν Γερμανία, καί στήν παραγωγή τῶν ἐμβολίων. Ἤδη οἱ Πολωνοί ἐρευνητές τοῦ 1930 ἀνέπτυξαν ἕνα ἐμβόλιο γιά τόν τύφο πού μεταφερόταν μέ τίς ψεῖρες τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος, ἀλλά ἡ παραγωγή του «ἦταν δύσκολη, ἀκριβῆ καί χρονοβόρα». Ἔτσι, παρήχθησαν ποικίλα ἐμβόλια, ἀλλά τά πειράματα γίνονταν στό στρα­τόπεδο συγκεντρώσεως. Τούς κρατούμενους, καί μέ μάλιστα αὐτούς πού εἶχαν «σωματικές ἀνωμαλίες» ἤ ἦταν καχεκτικοί τούς χρησιμοποιοῦσαν ὡς πειραματόζωα, μάλιστα ὑπῆρχαν περιπτώσεις, πού τούς πυροβολοῦσαν γιά νά κάνουν νεκροψία».

«Στό Ἄουσβιτς, γιά παράδειγμα, γιατροί πού ἐργάζονταν γιά τόν Χίτλερ ἔκαναν πειράματα σέ γυναῖκες μέ ἐνέσεις καί ἀκτῖνες Χ ἀναζητώντας ἕνα ταχύ καί φθηνό μέσο μαζικῆς στείρωσης».

Οἱ ναζιστές, ἐνῶ ἔκαναν ἰατρικές ἔρευνες καί χρησιμοποιοῦσαν τούς κρατουμένους στά στρατόπεδα συγκεντρώ­σεως ὡς πειραματό­ζωα, πρός χάρη τῶν γερμανῶν στρατιωτῶν, συγχρόνως ἀποδεκάτιζαν τούς Πολωνούς, Οὐκρανούς, Λευκορώσους, μεγάλα κομμάτια τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ρωσίας μέχρι τόν Καύκασο μέ τήν στέρηση τῶν ἐμβολίων.

Στούς γηγενεῖς κατοίκους τῶν Χωρῶν πού κατελάμβαναν, σύμ­φω­να μέ συνομιλίες τοῦ Χίτλερ, δέν θά ἔδειχναν «κανένα ἔλεος». «Δέν θά τούς παρεῖχαν ὑπηρεσίες ὑγείας καί ἐκπαίδευση. Ὄχι μόνον δέν θά τούς ἐμβολίαζαν καί δέν θά ἔπαιρναν προληπτικά μέτρα γιά αὐτούς τούς ἀνθρώπους, ἀλλά καί θά τούς ἔπειθαν ὅτι τά ἐμβόλια εἶναι ἐπικίνδυνα γιά τήν ὑγεία τους. Αὐτές οἱ ἀπόψεις συνεπάγονταν ὅτι ἡ ρωσική κοινωνία θά ἔφθινε καί τελικά θά ἐξαφανιζόταν μαζί μέ τίς ἄλλες σλαβικές κοινωνίες στή Λευκορωσία, τήν Οὐκρανία καί τήν Πολωνία. Μέσα σέ ἑκατό χρόνια ὁ σλαβικός πληθυσμός τῆς ἀνατολικῆς Εὐρώπης θά εἶχε ἐξαφανιστῆ καί τή θέση του θά εἶχαν πάρει «ἑκα­τομμύρια Γερμανοί ἀγρότες» πού θά ζοῦσαν στά ἐδάφη του».

Σέ ὅλα αὐτά φαίνεται ἡ σχέση τῆς θεωρίας τοῦ ρατσισμοῦ μέ τά ἐμβόλια, γι’ αὐτό οἱ ἀκροδεξιοί συμμετεῖχαν σέ ἀντιδράσεις ἐναντίον τοῦ ἐμβολιασμοῦ, τούς ὁποίους, δυστυχῶς, μιμοῦνται διάφορες προτεσταντικές ὁμάδες, πού ἐπη­ρεά­ζουν καί ἄλλους.

Πρόσφατα Άρθρα

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία μας πορεύεται, εμπνέεται,  συγκροτείται και φωτίζεται, από το πυρ της αγίας Πεντηκοστής»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία μας πορεύεται, εμπνέεται, συγκροτείται και φωτίζεται, από το πυρ της αγίας Πεντηκοστής»

8 Ιουνίου 2025

Στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών, ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, σήμερα, Κυριακή της αγίας...

Read more
Ἡ «Γενέθλιος ἡμέρα» τῆς Ἐκκλησίας στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Καστορίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ «Γενέθλιος ἡμέρα» τῆς Ἐκκλησίας στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Καστορίας

8 Ιουνίου 2025

Ἡ Μεγάλη Δεσποτικὴ ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς, τῆς ἐλεύσεως τοῦ Παναγίου Πνεύματος καὶ «Γενέθλιος ἡμέρα» τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας, ἑορτάσθηκε κατὰ...

Read more
Λαμπρός ο εορτασμός της Πεντηκοστής στον Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός ο εορτασμός της Πεντηκοστής στον Βόλο

8 Ιουνίου 2025

Στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου λειτούργησε σήμερα, Κυριακή της Πεντηκοστής 8/7, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, την...

Read more
Η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Καλαμάτα

8 Ιουνίου 2025

Με την δέουσα εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τιμήθηκε η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας. Επίκεντρο του εορτασμού ο Παμμεγέθης Ιερός...

Read more
Η εορτή της Πεντηκοστής στην Κομοτηνή
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Πεντηκοστής στην Κομοτηνή

8 Ιουνίου 2025

Τό ἀπόγευμα τοῦ Σαββάτου, 7ης Ἰουνίου 2025, παραμονή τῆς Ἑορτῆς τῆς Πεντηκοστῆς, ὁ Σεβασμιώτατος χοροστάτησε κατά τήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ...

Read more
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Άρτης

8 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή της Πεντηκοστής, 8 Ιουνίου 2025, το πρωί, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Άρτης, ελειτούργησε ο Σεβασμιώτατος...

Read more
“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”
Αγίου Πνεύματος

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025

Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία διαφορά. Η εορτή της Πεντηκοστής είναι εορτή της Αγίας Τριάδος, αφού με την κάθοδο του Αγίου...

Read more
Στο Ηράκλειο ο Αρχιεπίσκοπος Σινά – Συγκινητικό μήνυμα από τον εκπρόσωπο της Μονής Πορφύριο
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Στο Ηράκλειο ο Αρχιεπίσκοπος Σινά – Συγκινητικό μήνυμα από τον εκπρόσωπο της Μονής Πορφύριο

8 Ιουνίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίου Ματθαίου των Σιναϊτών, στο Ηράκλειο, βρέθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Σινά, Φαράν και Ραϊθώ κ.κ. Δαμιανός. Παρουσία του...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η Εκκλησία είναι ο τρόπος της ζωής, που οδηγεί στη Βασιλεία του Θεού»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η Εκκλησία είναι ο τρόπος της ζωής, που οδηγεί στη Βασιλεία του Θεού»

8 Ιουνίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάσθηκε η Γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας, η Εορτή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Φθιώτιδος, στον Ιερό Μητροπολιτικό και...

Read more
Αποκαλύπτεται και φωτίζει
Αγίου Πνεύματος

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

Η ημέρα της Πεντηκοστής χαρακτηρίζεται ως η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας. Όχι βεβαίως γιατί δεν υπήρχε πριν από αυτήν την...

Read more
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος
Αγίου Πνεύματος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Λόγος εἰς τόν Ἀπόστολον* τῆς Κυριακής τῆς Πεντηκοστῆς Μεγάλη ἡμέρα ἡ σημερινή, ἀγαπητέ ἀναγνώστα. Κατ’ αὐτήν ὑψώνει ὁ Θεός εἰς...

Read more
Κυριακή της Πεντηκοστής
Κηρύγματα

«ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΝ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΝ…»

7 Ιουνίου 2025

«ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΝ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΝ...» (Στιχηρό ἰδιόμελο Ἑσπερινοῦ ἑορτῆς) Μητροπολίτου Αὐλῶνος Χριστοδούλου. Ἡ μεγάλη ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς ὑπενθυμίζει στόν κάθε...

Read more
Ψηφιοποιούν την ιστορία στο Σινά
Ελλάδα Κόσμος

Μήπως κάποιοι ξεκίνησαν το ξεπούλημα των Προσκυνημάτων από την Μονή Σινά;

8 Ιουνίου 2025

Μήπως κάποιοι ξεκίνησαν το ξεπούλημα των Προσκυνημάτων από την Μονή Σινά; Τι γίνεται με την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης...

Read more
Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στο Άγιον Όρος
Εκκλησία της Ελλάδος

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στο Άγιον Όρος

8 Ιουνίου 2025

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ σημειώθηκε στο Άγιον Όρος το μεσημέρι του Σαββάτου (07.6.25), ενώ έχουν ακολουθήσει και άλλοι μετασεισμοί. Σύμφωνα με...

Read more
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ

7 Ιουνίου 2025

Το Σάββατο των Ψυχών 7 Ιουνίου 2025 το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος μετέβη στον Ι....

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”
Αγίου Πνεύματος

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025

Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία διαφορά. Η εορτή της Πεντηκοστής είναι εορτή της Αγίας Τριάδος, αφού με την κάθοδο του Αγίου...

Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Ο Μεγάλος Άγνωστος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Περί του Αγίου Πνεύματος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

4 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως

«Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον»

7 Ιουνίου 2020
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Πνεύμα Κυρίου

24 Ιουνίου 2019
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

28 Μαΐου 2018
«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

28 Μαΐου 2018
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ο «άλλος Παράκλητος»

3 Ιουνίου 2017
Next Post
Πανήγυρις Αγίου Μερκουρίου στο Επισκοπείο Άρτης

Πανήγυρις Αγίου Μερκουρίου στο Επισκοπείο Άρτης

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή και ο σύγχρονος άνθρωπος

«Ο κορωνοϊός και η σατανική ερμηνεία» - Μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως

Η Τιμία Κάρα του Αγίου Κλήμεντος στην Παναγία Δοβρά

Η Τιμία Κάρα του Αγίου Κλήμεντος στην Παναγία Δοβρά

Περί της ανησυχητικής εξαπλώσεως του covid-19 στην Καρδίτσα

Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος: Υπάρχουν και ηθικοί λόγοι για την άρνηση της εκκλησίας να ελέγχει την είσοδο των πιστών

53η Επέτειος Χειροτονίας Μητροπολίτου Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ

53η Επέτειος Χειροτονίας Μητροπολίτου Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist