• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ρατσισμός καί (ἀντι-)εμβολιασμός – Μητροπολίτου Ναυπάκτου

25 Νοεμβρίου 2021
in Απόψεις - Γνώμες, Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Ρατσισμός καί (ἀντι-)εμβολιασμός – Μητροπολίτου Ναυπάκτου
Share on FacebookShare on Twitter

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Μέ ἀφορμή πού ἀκροδεξιές καί ναζιστικές ὀργανώσεις σέ ὅλη τήν Εὐρώπη, πού στράφηκαν μέ συλλαλητήρια καί δυναμικές ἀντιδράσεις ἐναντίον τῶν ἐμβολίων καί τῶν προστα­τευτι­κῶν μέτρων γιά τόν κορωνοϊό, προσπάθησα νά ἐντοπίσω τήν αἰτία τῶν ἀντιδράσεων αὐτῶν. Διερωτήθηκα: Γιατί οἱ ἀκροδεξιές αὐτές ὀργανώσεις εἶναι ἐναντίον τῶν προστατευτικῶν μέτρων καί τοῦ ἐμβο­λιασμοῦ;

Ἔγραψα ἕνα σχόλιο πού δημοσιεύθηκε στήν Ἐφημερίδα μας «Ἐκ­κλη­σιαστική Παρέμβαση» γιά τό θέμα, τό ὁποῖο παραθέτω στήν συνέχεια:

«Οἱ ἀντιδράσεις τῶν ναζιστικῶν μορφωμάτων ἐναντίον τοῦ ἐμβολίου καί τῶν προστατευτικῶν μέτρων καί στήν πατρίδα μας, κυρίως στήν Εὐρώπη μοῦ προκάλεσαν τήν ἀπορία γιά τό τί σχέση μπορεῖ ὑπάρχη μεταξύ τοῦ ναζισμοῦ (ἀκροδεξιῶν) καί τοῦ ἀντι­εμβο­λιασμοῦ, καί γιατί ὅσοι ἀκολουθοῦν αὐτήν τήν θεωρία εἶναι ἐναν­τίον τοῦ ἐμβολιασμοῦ τῶν ἀνθρώπων.

Κατ’ ἀρχάς σκέφθηκα ὅτι πιθανόν τό χρησιμοποιοῦν αὐτό τό θέμα ὡς ἀφορμή γιά νά ἐκφράσουν τήν ἀντίδρασή τους στήν Κυβέρνηση πού θέλει τόν ἐμβολιασμό τῶν ἀνθρώπων ἤ εἶναι ἐναντίον τῶν μεγάλων Ἑταιρειῶν ἤ ἐπιδιώκουν νά προ­σεταιρισθοῦν αὐτούς πού ἀντιδροῦν γιά τήν ἐνίσχυση τῆς ὀργα­νώσεώς τους.

Ὅμως, συζητώντας μέ κάποιον φίλο μου πού διατύπωσε σοβαρά ἐπιχειρή­ματα, κατάλαβα ὅτι τό θέμα εἶναι βαθύτερο, δηλαδή ἔχει βαθειές ρίζες καί δέν εἶναι τόσο ἁπλό καί ἀθῶο.

Ὁ Νίτσε μέ τίς θεωρίες του προσδίδει στόν «ὑπεράν­θρωπό» του τέσσερα στοιχεῖα. Τό πρῶτον ἡ ἀνάγκη νά φονευθῆ ὁ Θεός, τό δεύτερον τό νά μή λυπᾶται κανείς τόν πλη­σίον, τό τρίτον ὁ ἀνεύθυνος καί ἀνελέητος πόθος γιά τήν ἐξουσία καί τό τέταρτον ὅλα ἐπιτρέπονται. Γιά τόν ὑπεράν­θρωπο δέν ὑπάρ­χει οὔτε καλό οὔτε κακό, καί αὐτό ἐπηρέασε τίς θεωρίες τοῦ Χίτλερ γιά τήν Ἀρία φυλή, καί κάθε τί πού εἶναι ἀδύνατο καί ἀσθενικό πρέπει νά ἐκλείψη.

Τέτοιες θεωρίες εὐνοοῦν τόν κοινωνικό δαρβινισμό καί τήν εὐγονική. Ὁ ὅρος εὐγονική εἰσήχθη τό 1883 ἀπό τόν Francis Galton ἐξάδελφο τοῦ Δαρβίνου. Σύμφωνα μέ τήν θεωρία αὐτή ἡ ἀνθρώπινη φυλή χρειαζόταν ἕνα εἶδος τεχνητῆς ἐπιλογῆς, κατ’ ἀντίθεση μέ τήν φυσική ἐπιλογή. Ἔτσι, πρέπει νά ἐλέγχεται καί νά ἀπο­φεύγεται ἡ ἀναπαραγωγή τῶν ἀδυνάτων καί τῶν ἀσθενῶν, καί νά ἐπιζοῦν οἱ ἄνθρωποι ἐκεῖνοι πού εἶναι δυνατοί, ἰσχυροί, ὑγιεῖς. Καί, βέβαια, αὐτά ἰσχύουν καί στίς θεωρίες πού σχετί­ζονται μέ τήν ἀναπαραγωγή τῶν ἀνθρώπων, ὁπότε ἐφαρμό­ζονται οἱ ἐκτρώ­σεις, ἀλλά καί σέ ἤδη ζῶντες ἀνθρώπους πού εἶναι ἀσθενεῖς μέ ἀνίατα νοσήματα, μέ τήν πρακτική τῆς εὐθανασίας.

Αὐτό σημαίνει ὅτι οἱ μεγάλης ἡλικίας ἄνθρωποι πού εἶναι συντα­ξιοῦχοι, ἀλλά καί οἱ ἄρρωστοι θεωροῦνται ἀπό αὐτούς πού ἔχουν τέτοιες ναζιστικές καί ρατσιστικές θεωρίες, ὡς ἄχρηστοι γιά τήν κοινωνία, καί ἀποτελοῦν τροχοπέδη στό κοινωνικό σύνολο καί γι’ αὐτό πρέπει νά ἐξαφα­νισθοῦν.

Μέσα σέ αὐτήν τήν ἰδεολογική προοπτική τά ἐμβόλια δη­μιουρ­γοῦν ἀρνητικές καταστάσεις στήν κοινωνία, ἀφοῦ ἐπιζοῦν γιά πολλά χρόνια ἄνθρωποι μέ ἀνίατες ἀσθένειες, μέ ἀποτέλεσμα νά ζημιώ­νεται τό Κράτος, οἱ ἀσφαλιστικές Ἑταιρεῖες, καί τό Σύστημα Ὑγείας μιᾶς Χώρας. Γι’ αὐτόν τόν λόγο μερικοί ἰδεολόγοι ἀντι-εμβολιαστές ἐπι­διώκουν τήν ἀπελευθέρωση τῆς κοινωνίας ἀπό τά ἀσθενικά στοι­χεῖα.

Ἴσως καί «ἡ ἀνοσία τῆς ἀγέλης» νά ἐντάσσεται μέσα σέ αὐτήν τήν προοπτική, δηλαδή νά περάση ὁ ἰός καί νά ἐξαφανίση τά ἄρρωστα ζῶα, ὥστε νά παραμένουν τά ὑγιῆ καί δυνατά.

Ἐναντίον αὐτῆς τῆς ναζιστικῆς καί ρατσιστικῆς νοοτρο­πίας ἀντιδρᾶ τό πολιτισμένο Κράτος πού προστατεύει ὅλους τούς πολίτες του καί ἰδιαίτερα τούς ἀνήμπορους σωματικά ἀνθρώπους, ἔστω κι’ ἄν κοστίζη οἰκονομικά γιατί αὐτό εἶναι τό νόημα τοῦ πολιτισμοῦ. Ὁ πολιτισμός καί ὁ ἐκδημοκρατισμός μιᾶς Χώρας ἐντοπίζεται κυρίως στό ὅτι τό Κράτος δείχνει τόν ἀλτρουϊσμό καί τήν φιλανθρωπία στούς ἀδυνάτους ἀνθρώπους.

Ἔτσι, ἡ σύνδεση τῶν ρατσιστῶν-ναζιστῶν μέ τό ἀντιεμβο­λια­στικό κί­νη­μα εἶναι προφανής.

Φυσικά ὅλοι οἱ ἀντιεμβολιαστές δέν διακατέχονται ἀπό τέτοιες ἀπόψεις, ἀφοῦ ὑπάρχουν καί ἄλλες ἀφετηρίες, ὅμως στό μικρό αὐτό σχόλιο προ­σπάθησα νά ἐντοπίσω τήν σχέση μεταξύ αὐτῶν τῶν ρατσιστικῶν-φασιστικῶν μορφωμάτων καί τοῦ ἀντιεμβολιασμοῦ, ὅταν μάλιστα ἐκφρά­ζεται μέ δυναμικό τρόπο».

Αὐτό ἦταν ἕνα πρῶτο σχόλιο πού ἔγραψα γιά τό θέμα αὐτό, χωρίς νά ἀναφέρομαι σέ Χριστιανούς ἀντιεμβολιαστές, πού κινοῦνται ἀπό διαφορετικά αἴτια πού συγχέουν τήν πίστη μέ τήν ἐπιστήμη καί καταλήγουν σέ ἐσφαλμένα συμπεράσματα, πού ἐκφεύγουν ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία καί ἐκφράζονται ἀπό τήν σχολαστική καί προτεσταντική θεολογία.

Δέν ἀναφέρθηκα σέ αὐτήν τήν κατηγορία καίτοι οἱ φανατικοί Χριστιανοί μέ χλεύασαν μέ ἐμπάθεια, κατά τόν συνήθη τρόπο τους.

Ὅμως χρειάζεται νά παραθέσω ἐπιπρόσθετα στοιχεῖα στό παρόν ἄρθρο πού ἀναφέρονται στήν σχέση ρατσισμοῦ-ναζισμοῦ καί ἀντιεμβο­λιασμοῦ.

Ὁ ρατσισμός ἤ φυλετισμός εἶναι ἡ θεωρία ἐκείνη «πού στηρίζεται πάνω στήν ἄποψη τῆς βιολογικῆς ἀνισότητας τῶν ἀνθρώπων, καί δια­κηρύσσει ὅτι ἡ ἱστορία τῆς κοινωνίας καί τοῦ ἀνθρωπίνου πολιτι­σμοῦ ὑπακούει σέ αἰωνίους καί ἀναλλοίωτους νόμους». Οἱ ὁπαδοί τοῦ ρατσισμοῦ ἐπιδιώκουν νά ἀποδείξουν «ὅτι ὁ κόσμος ἀναγνώριζε ἀνέ­καθεν ἀνώτερες καί κατώτερες φυλές, δηλαδή, αὐτές πού δέν μποροῦν νά ἀναπτύξουν κάποιον πολιτισμό, εἶναι καταδικασμένες νά ὑπομένουν τήν δουλεία, ἐνῶ οἱ ἀνώτερες, πού δημιουργοῦν ἤ ἀφο­μοιώνουν τόν πολιτισμό, μποροῦν καί δικαιοῦνται νά ἐκμεταλ­λεύονται τίς κατώ­τερες» (Ἀντώνης Διαμαντίδης).

Ἡ Ἕλενα Μπλοβάτσκυ τό 1888 σέ δύο τόμους πού συνέγραψε μέ τίτλους κοσμογένεση καί ἀνθρωπογένεση ἀνέπτυξε τήν θεωρία περί «ριζικῶν Φυλῶν», πού εἶναι στάδια στήν ἀνθρώπινη ἐξέλιξη, σύμφωνα μέ τήν ὁποία ἡ ἀνθρωπότητα διαιρεῖται σέ ἑπτά φυλές πού χωρίζονται σέ ἑπτά ὑποφυλές καί αὐτές σέ ἑπτά πολιτισμούς ἡ καθεμιά. Ἡ πρώτη φυλή ἦταν αἰθερική, πού δέν ὑπάρχει∙ ἡ δεύτερη φυλή ἦταν ὑπερ­βορεία, ἐρμαφρόδιτη πού δέν ὑπάρχει∙ ἡ τρίτη φυλή ἦταν ἡ Λεμούρια, μαύρου χρώματος∙ ἡ τέταρτη φυλή ἦταν ἡ Ἀτλαντία, κιτρίνου-καφέ χρώματος, εἶχαν μογγολικά χαρακτηριστικά καί ἀναμείχθηκαν μέ τούς κόκκινους Ἰνδιάνους∙ ἡ πέμπτη φυλή εἶναι ἡ Ἀρία, λευκοῦ χρώματος∙ ἡ ἕκτη φυλή ἀναμένεται καί «θά δημιουργηθῆ μέ εὐγονική καί ἐπιλε­κτική ἀναπαραγωγή»∙ καί ἡ ἑβδόμη φυλή ἀναμένεται νά ἔλθη, πού θά εἶναι «ὁ ὑπεράνθρωπος» ἤ «ὁ νέος ἄνθρωπος» πού θά προέλθη μέ τήν ἐξελικτική διαδικασία μέσα ἀπό τά «σκαλοπάτια».

Αὐτές οἱ θεωρίες εἶναι τό θεμέλιο τῶν φυλετικῶν διακρίσεων, πού τόν 19ο αἰώνα ἐπηρέασαν πολλές μυστικιστικές ὀργανώσεις, «ἀφοῦ υἱοθετήθηκαν καί ἀπό τούς τέκτονες Ροδόσταυρους, Ἰλλουμι­νάτι, “Ἑταιρεία τῆς Θούλης” καί “τό Τάγμα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς”. Ἀξίζει νά σημειωθῆ ὅτι ἡ Ἑταιρεία τῆς Θούλης καί τό Τάγμα τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς ὑπῆρξαν ὁ πυρῆνας τοῦ Τρίτου Ράϊχ».  Ἡ λέξη Ράϊχ σημαίνει «Βασίλειο ἤ Αὐτοκρατορία» πού εἶναι ὁ χῶρος ἑνός λαοῦ ἤ  Ἔθνους καί προῆλθε ἀπό τό ὄνομα τῆς «Ἁγίας Ρωμαϊκῆς Αὐτο­κρατορίας τοῦ Γερμανικοῦ  Ἔθνους» τῶν Φράγκων πού ἦταν τό Πρῶτο Ράϊχ, ἡ Γερμανική Αὐτοκρατορία τοῦ Μπίσμαρκ (19ος αἰώνας) ἦταν τό δεύτερο Ράϊχ, καί τό τρίτο Ράϊχ εἶναι ἡ ἀνεπίσημη ὀνομασία τῆς ναζιστικῆς Γερμανίας (Βικιπαίδεια).

Ὁ ναζισμός εἶναι μιά «ὁλοκληρωτική ἰδεολογία» πού ἀναπτύχ­θηκε ἀπό τόν Χίτλερ μέ τό Ἐθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα τῆς Γερμανίας πού ἱδρύθηκε τήν δεκαετία τοῦ 1920. Ὑποστήριζε ὅτι εἶναι «ὑπέρμαχος τῆς κοινω­νικῆς δικαιοσύνης, φυσικά μόνο γιά τούς φυλετικά καθαρούς ὑπηκόους του», καί ἐξόντωσε μέ τρόπους ἀπάνθρωπους ἑκατομμύρια ἀθώων πολιτῶν «μόνο καί μόνο ἐπειδή δέν εἶχαν “ἄρια” καταγωγή» (Ἀντώνης Διαμαντίδης).

Ὁ ναζισμός υἱοθέτησε τήν ρατσιστική θεωρία, ὅτι «ἡ ἄρια φυλή εἶναι ἀνώτερη ἀπό ὅλες τίς ἄλλες καί προορισμένη νά κυριαρχήσει, διότι οἱ διάφορες ὑποομάδες της ἀνέπτυξαν κατά καιρούς διαφόρους σημαντικούς πολιτισμούς». Οἱ ναζιστές υἱοθέτησαν τόν ρατσισμό «γιατί ὑποστήριζαν τήν ἀνωτερότητα τοῦ γερμανικοῦ λαοῦ». Ὁ Γερμανικός λαός εἶναι μιά ἀνώτερη φυλή, ἡ ἀρία φυλή, «πού ἀποτελεῖται κυρίως ἀπό τά γερμανο-σαξονικά φῦλα καί πρέπει νά εἶναι ἡ κυρίαρχη φυλή τοῦ κόσμου. Ὅλες οἱ ὑπόλοιπες πρέπει νά εἶναι ὑποτεταγμένες σέ αὐτήν, διότι εἶναι κατώτερες».

Ὁ Richard Evans (Ρίτσαρντ Ἔβανς) ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε ἀρχικά καθη­γητής ἱστορίας στό Birkbeck College τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Λονδίνου καί ἀργότερα καθηγητής νεότερης ἱστορίας στό Πανεπιστήμιο τοῦ Καίμπριτζ, ἔγραψε τρεῖς τόμους μέ τίτλους «Ἡ ἔλευση τοῦ Τρίτου Ράϊχ», «Τό Τρίτο Ράϊχ στήν ἐξουσία», καί τό «Γ΄ (τρίτο) Ράϊχ στόν πόλεμο».

Στόν τρίτο ἀπό αὐτούς τούς τόμους ἀναφέρεται διεξοδικά στήν περίοδο ἀπό τό ξέσπασμα τοῦ Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τήν 1η Σεπτεμβρίου 1939 μέχρι τό τέλος τοῦ πολέμου στήν Εὐρώμη δηλαδή στίς 8 Μαρτίου 1945, καί περιφράφει ὅλες τίς θηριωδίες τῶν ναζιστῶν στόν χῶρο τῆς Εὐρώπης καί στίς Σλαυικές χῶρες.

Στό βιβλίο αὐτό παρουσιάζονται ὅλα τά γεγονότα πού ἐφαρμόσθηκαν γιά «τήν πολιτική γενοκτονία» πού ἐντάσσονται μέσα στίς φυλετικές πο­λιτικές «ἀπέναντι στούς Σλάβους καί σέ μειονότητες ὅπως οἱ Τσιγγάνοι, οἱ ὁμοφυλόφιλοι, οἱ μικροεγκληματίες καί τά “ἀντι­κοι­νω­νικά” στοι­χεῖα».

Οἱ ναζιστές θεωροῦσαν ὅτι «οἱ Πολωνοί καί οἱ Ἑβραῖοι τῆς ἀνατολῆς» ἦταν ὑπάνθρωποι καί στήν ἴδια τήν Γερμανία οἱ ναζιστές ἀντιμετώπισαν μέ παρόμοιο τρόπο, ἄν καί μέ σημαντικές διαφορές, τούς ψυχικά ἀσθενεῖς καί τά ἄτομα μέ σωματικές ἀναπηρίες, τῶν ὁποίων ἡ μαζική ἐξόντωση στή διάρκεια τοῦ Προγράμματος “εὐθα­νασίας” ὑπό τήν διεύθυνση τῆς Καγκελαρίας τοῦ Χίτλερ στό Βερολίνο» παρουσιάζεται σέ ἕνα ἰδιαίτερο κεφάλαιο.

Ἡ ναζιστική ἰδεολογία ἦταν ἐμποτισμένη ἀπό τήν ρατσιστική νοοτροπία τῆς ἄριας φυλῆς. Ὅταν ὁ Χίτλερ καί οἱ ναζιστές κατέλαβαν τήν Πολωνία «ἦταν ἕτοιμοι γιά πρώτη φορά νά ἐφαρμόσουν βίαια καί πλήρως τή φυλετική ἰδεολογία τους». Ἔτσι, «ἡ κατεχόμενη Πολωνία θά γινόταν πεδίο δοκιμῶν γιά τή δημιουργία μιᾶς νέας φυλετικῆς τάξης πραγμάτων στήν ἀνατολικοκεντρική Εὐρώπη, πρότυπο γιά ὅλα ὅσα ἐπιδίωκε ὁ Χίτλερ νά ἐφαρμοστοῦν στήν συνέχεια στήν ὑπόλοιπη πε­ριο­­χή, δηλαδή στή Λευκορωσία, στή Ρωσία, στίς βαλτικές χῶρες καί στήν Οὐκρανία». Ὁ Χίτλερ ἔλεγε στόν Γκαῖμπελς ὅτι οἱ Πολωνοί ἦταν «μᾶλ­λον ζῶα παρά ἄνθρωποι, βραδύστροφοι καί ἄξεστοι».

Σέ ἕνα ἰδιαίτερο κεφάλαιο μέ τίτλο «Γερμανική ἠθική», μεταξύ τῶν ἄλλων, ἀναφέρεται στήν «φονική ἐπιστήμη». Ἀναφέρεται στό γεγονός ὅτι «ἡ πανεπιστημιακή ἐκπαίδευση ἔπαψε οὐσιαστικά νά ὑπάρ­χει» καί χιλιάδες φοιτητές ἐπιστρατεύθηκαν στό μέτωπο καί ἄλλοι «ἐπιτάχθηκαν γιά νά ἐργαστοῦν σέ πολεμικές βιομηχανίες». Ἦταν δύσκολο νά συνεχιστοῦν οἱ ἔρευνες καί οἱ δημοσιεύσεις καί «δινόταν προτεραιότητα σέ μιά ἔρευνα μόνο ἄν ἦταν ἐπωφελής μέ ἄμεσο τρόπο γιά τήν πολεμική προσπάθεια ἤ γιά πράγματα πού συνδέονταν μέ αὐτήν».

Ἐπιστρατεύθηκε ἡ ἰατρική ἐπιστήμη γιά τούς σκοπούς τῆς ναζι­στικῆς ἰδεολογίας. Οἱ ναζιστές, ἐπειδή ὑπῆρχε φόβος γιά τούς γερμανούς στρα­τιῶτες νά μολυνθοῦν ἀπό διάφορες ἀσθένειες, ἐντατικοποίησαν τίς ἰατρικές ἔρευνες στήν Γερμανία, καί στήν παραγωγή τῶν ἐμβολίων. Ἤδη οἱ Πολωνοί ἐρευνητές τοῦ 1930 ἀνέπτυξαν ἕνα ἐμβόλιο γιά τόν τύφο πού μεταφερόταν μέ τίς ψεῖρες τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος, ἀλλά ἡ παραγωγή του «ἦταν δύσκολη, ἀκριβῆ καί χρονοβόρα». Ἔτσι, παρήχθησαν ποικίλα ἐμβόλια, ἀλλά τά πειράματα γίνονταν στό στρα­τόπεδο συγκεντρώσεως. Τούς κρατούμενους, καί μέ μάλιστα αὐτούς πού εἶχαν «σωματικές ἀνωμαλίες» ἤ ἦταν καχεκτικοί τούς χρησιμοποιοῦσαν ὡς πειραματόζωα, μάλιστα ὑπῆρχαν περιπτώσεις, πού τούς πυροβολοῦσαν γιά νά κάνουν νεκροψία».

«Στό Ἄουσβιτς, γιά παράδειγμα, γιατροί πού ἐργάζονταν γιά τόν Χίτλερ ἔκαναν πειράματα σέ γυναῖκες μέ ἐνέσεις καί ἀκτῖνες Χ ἀναζητώντας ἕνα ταχύ καί φθηνό μέσο μαζικῆς στείρωσης».

Οἱ ναζιστές, ἐνῶ ἔκαναν ἰατρικές ἔρευνες καί χρησιμοποιοῦσαν τούς κρατουμένους στά στρατόπεδα συγκεντρώ­σεως ὡς πειραματό­ζωα, πρός χάρη τῶν γερμανῶν στρατιωτῶν, συγχρόνως ἀποδεκάτιζαν τούς Πολωνούς, Οὐκρανούς, Λευκορώσους, μεγάλα κομμάτια τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ρωσίας μέχρι τόν Καύκασο μέ τήν στέρηση τῶν ἐμβολίων.

Στούς γηγενεῖς κατοίκους τῶν Χωρῶν πού κατελάμβαναν, σύμ­φω­να μέ συνομιλίες τοῦ Χίτλερ, δέν θά ἔδειχναν «κανένα ἔλεος». «Δέν θά τούς παρεῖχαν ὑπηρεσίες ὑγείας καί ἐκπαίδευση. Ὄχι μόνον δέν θά τούς ἐμβολίαζαν καί δέν θά ἔπαιρναν προληπτικά μέτρα γιά αὐτούς τούς ἀνθρώπους, ἀλλά καί θά τούς ἔπειθαν ὅτι τά ἐμβόλια εἶναι ἐπικίνδυνα γιά τήν ὑγεία τους. Αὐτές οἱ ἀπόψεις συνεπάγονταν ὅτι ἡ ρωσική κοινωνία θά ἔφθινε καί τελικά θά ἐξαφανιζόταν μαζί μέ τίς ἄλλες σλαβικές κοινωνίες στή Λευκορωσία, τήν Οὐκρανία καί τήν Πολωνία. Μέσα σέ ἑκατό χρόνια ὁ σλαβικός πληθυσμός τῆς ἀνατολικῆς Εὐρώπης θά εἶχε ἐξαφανιστῆ καί τή θέση του θά εἶχαν πάρει «ἑκα­τομμύρια Γερμανοί ἀγρότες» πού θά ζοῦσαν στά ἐδάφη του».

Σέ ὅλα αὐτά φαίνεται ἡ σχέση τῆς θεωρίας τοῦ ρατσισμοῦ μέ τά ἐμβόλια, γι’ αὐτό οἱ ἀκροδεξιοί συμμετεῖχαν σέ ἀντιδράσεις ἐναντίον τοῦ ἐμβολιασμοῦ, τούς ὁποίους, δυστυχῶς, μιμοῦνται διάφορες προτεσταντικές ὁμάδες, πού ἐπη­ρεά­ζουν καί ἄλλους.

Πρόσφατα Άρθρα

Θρονική εορτή της Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Θρονική εορτή της Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής

18 Σεπτεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάστηκε στην Ιερά Μονή Αγίου Ηρακλειδίου η θρονική πανήγυρη της Ιεράς Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής, προς τιμήν...

Read more
Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας του συγκροτήματος Εκκλησιαστικών Ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας του συγκροτήματος Εκκλησιαστικών Ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους

18 Σεπτεμβρίου 2025

Την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου στον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας, που βρίσκεται στο Συγκρότημα Εκκλησιαστικών Ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης...

Read more
Νέο Ξεκίνημα για τις Δράσεις του Άτυπου Δικτύου Φορέων Υγείας της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Νέο Ξεκίνημα για τις Δράσεις του Άτυπου Δικτύου Φορέων Υγείας της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

18 Σεπτεμβρίου 2025

Η Ετήσια Συγκέντρωση του Άτυπου Δικτύου Φορέων Υγείας πραγματοποιήθηκε χθες, 17/9, στην Αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος,...

Read more
Αγιασμός στον παιδικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμός στον παιδικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας

18 Σεπτεμβρίου 2025

Ο καθιερωμένος Αγιασμός τελέστηκε το πρωί της Πέμπτης 18 Σεπτεμβρίου 2025 στον «Παπαδοπούλειο» Παιδικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας, με...

Read more
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΤΟΣ

18 Σεπτεμβρίου 2025

Χθες, 17η Σεπτεμβρίου 2025, ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου, παρουσία του κ. Προέδρου Πρωτοδικών, του κ. Εισαγγελέως Πρωτοδικών, Δικαστικών και Εισαγγελικών...

Read more
Εκκλησία της Ελλάδος

Δήλωση Αρχιεπισκόπου για τον μακαριστό Γέροντα Βασίλειο Γοντικάκη

18 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, πληροφορηθείς την εκδημία του μακαριστού Γέροντος Βασιλείου Γοντικάκη, Προηγουμένου της Ιεράς...

Read more
Περί του ΙΘ’ Πανελληνίου                                        Λειτουργικού Συμποσίου                     Στελεχών Ιερών Μητροπόλεων
Εκκλησία της Ελλάδος

Περί του ΙΘ’ Πανελληνίου Λειτουργικού Συμποσίου Στελεχών Ιερών Μητροπόλεων

18 Σεπτεμβρίου 2025

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος διοργανώνει το ΙΘ’ Πανελλήνιο Λειτουργικό Συμπόσιο Στελεχών Ιερών Μητροπόλεων, από 22ας έως 24ης...

Read more
ΔΙΣΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΔΙΣΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

18 Σεπτεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, στον πανηγυρίζοντα Ι. Ναό Αγ. Σοφίας Ξηρόβρυσης Χαλκίδος, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σκοπέλου κ. Νικόδημος υποδέχθηκε...

Read more
Αγάπη, Ελπίδα και Πίστη: το μήνυμα της Αγίας Σοφίας για κάθε χριστιανό
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγάπη, Ελπίδα και Πίστη: το μήνυμα της Αγίας Σοφίας για κάθε χριστιανό

18 Σεπτεμβρίου 2025

 Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
231 προσωπικότητες: Οι λόγοι που στηρίζουμε τον Λεμεσού Αθανάσιο
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

18 Σεπτεμβρίου 2025

Από την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης γίνεται γνωστό, ότι από την Παρασκευή, 19η έως και την Κυριακή, 21η Σεπτεμβρίου 2025, θα...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η ποιότητα είναι σταυρός, έχει τίμημα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η ποιότητα είναι σταυρός, έχει τίμημα»

18 Σεπτεμβρίου 2025

Με πλήθος λατρευτικών, πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, με πολλαπλά μηνύματα ενότητος και σωστής επιλογής στάσης ζωής και την παρουσία πλήθους...

Read more
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: Η ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΣΟΦΙΑ ΓΕΝΝΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΩΣΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: Η ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΣΟΦΙΑ ΓΕΝΝΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΩΣΗ

18 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε, την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι. Ναό της Αγίας...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίας Σοφίας στα Φούτια Μονεμβασίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίας Σοφίας στα Φούτια Μονεμβασίας

17 Σεπτεμβρίου 2025

Τη μνήμη της Αγίας Σοφίας και των τριών θυγατέρων αυτής μαρτύρων Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας τίμησε την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “Όποιος σπέρνει πίστη, θερίζει δόξα και αιωνιότητα”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “Όποιος σπέρνει πίστη, θερίζει δόξα και αιωνιότητα”

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με κατάνυξη ετελέσθη το πρωί της Τετάρτης, 17 Σεπτεμβρίου 2025, η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας...

Read more
Η εορτή της Αγίας Σοφίας στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Αγίας Σοφίας στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με κάθε μεγαλοπρέπεια και κατά την εκκλησιαστική τάξη τιμήθηκε η μνήμη της Αγίας Σοφίας και των τριών θυγατέρων της Αγάπης,...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)
Κηρύγματα

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

14 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει την παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού. Η γιορτή είναι αρχαιότατη και μια από τις...

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μίμηση του Σταυρού είναι δύσκολη»

Σταυρός, «η ωραιότης της Εκκλησίας»

14 Σεπτεμβρίου 2025
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025
Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

13 Σεπτεμβρίου 2024
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•  χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ• χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

13 Σεπτεμβρίου 2021
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Το Πολίτευμα του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2021
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

«Ὁ λόγος ὁ τοῦ Σταυροῦ . . . ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι»

13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

῾Η παγκόσμιος ῞Υψωσις τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

14 Σεπτεμβρίου 2020
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η Παγκόσμια Ύψωση

14 Σεπτεμβρίου 2020
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

«Το μέγα φυλακτήριον»

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Σταυρός Παράδεισον ηνέωξαι»

14 Σεπτεμβρίου 2020
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

10 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Τό καύχημα τοῦ Σταυροῦ

9 Σεπτεμβρίου 2019
«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

14 Σεπτεμβρίου 2018
Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

14 Σεπτεμβρίου 2018
Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

12 Σεπτεμβρίου 2018
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

15 Σεπτεμβρίου 2017
Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Γιατί νηστεύουμε την ημέρα του Σταυρού;

13 Σεπτεμβρίου 2017
Αγάπη χωρίς τέλος

Αγάπη χωρίς τέλος

13 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ομιλία στην εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, του π. Μελετίου Καλαμαρά

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ π. Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος στήν Παγκόσμιο Ύψωση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Πανήγυρις Αγίου Μερκουρίου στο Επισκοπείο Άρτης

Πανήγυρις Αγίου Μερκουρίου στο Επισκοπείο Άρτης

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή και ο σύγχρονος άνθρωπος

«Ο κορωνοϊός και η σατανική ερμηνεία» - Μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως

Η Τιμία Κάρα του Αγίου Κλήμεντος στην Παναγία Δοβρά

Η Τιμία Κάρα του Αγίου Κλήμεντος στην Παναγία Δοβρά

Περί της ανησυχητικής εξαπλώσεως του covid-19 στην Καρδίτσα

Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος: Υπάρχουν και ηθικοί λόγοι για την άρνηση της εκκλησίας να ελέγχει την είσοδο των πιστών

53η Επέτειος Χειροτονίας Μητροπολίτου Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ

53η Επέτειος Χειροτονίας Μητροπολίτου Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist