• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΔΥΟ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ!

9 Δεκεμβρίου 2024
in Εκκλησία της Ελλάδος
Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 9η  Δεκεμβρίου 2024

(Σχολιασμός σε πρόσφατη παπική «Σύνοδο για την Συνοδικότητα»)

      Η Αγία μας Εκκλησία γεννήθηκε στον ελληνορωμαϊκό κόσμο, σε μια εποχή καμπής για την ανθρώπινη ιστορία, όπου το κακό, η αμαρτία και η βαρβαρότητα βρισκόταν στο έπακρο. Όταν το ανθρώπινο πρόσωπο βρισκόταν σε έσχατη απαξίωση, έχοντας εξομοιωθεί με τα ζώα και τα ευτελή πράγματα της καθημερινότητας. Όταν τα «ανθρώπινα δικαιώματα» ήταν αποκλειστικό προνόμιο των ισχυρών και των ολίγων ελευθέρων, σε αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας, τους φτωχούς, τους δούλους, τις γυναίκες, τους ανάπηρους, τα παιδιά και τους ξένους, οι οποίοι βίωναν την φρίκη και την περιθωριοποίηση. Για πρώτη φορά, από καταβολής κόσμου, διακηρύχτηκε από το στόμα του ουρανοβάμονος Παύλου το, «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Ελλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ· πάντες γαρ υμείς εις έστε εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ.3,28) και «οὐκ ἔνι Ἕλλην καὶ Ἰουδαῖος, περιτομὴ καὶ ἀκροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δοῦλος, ἐλεύθερος, ἀλλὰ πάντα καὶ ἐν πᾶσιν χριστός» (Κολ.3,11). Ο Χριστός ήρθε στον κόσμο να αναδημιουργήσει τον παλιό και καταρρακωμένο από την αμαρτία κόσμο, να εδραιώσει την «καινή κτίση» (Β΄Κορ.5,17), μια νέα κοινωνία αγάπης και αδελφότητας, μέσα στην οποία θα τελεσιουργείται το μυστήριο της σωτηρίας, της κατά χάριν θεώσεως. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι προσέλαβε τους σεσαθρωμένους και αναποτελεσματικούς θεσμούς του πτωτικού κόσμου, τους οποίους μεταστοιχείωσε, ανανοηματοδότησε  και ενέταξε στη σωστική λειτουργία της Εκκλησίας. Αναφέρουμε για παράδειγμα, τους όρους «εκκλησία», «επίσκοπος», «πρεσβύτερος», «λειτουργία» κλπ, όρους πολιτικούς της αθηναϊκής δημοκρατίας, τους οποίους χρησιμοποίησε η Εκκλησία για να ορίσει την «λειτουργία» της νέας κοινωνίας, του λαού του Θεού.

      Αυτή η νέα κοινωνία είναι αποτυπωμένη στο ιερό Βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων, όπου «τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά» (Πραξ.4,32). Το αξιότιμο όλων των πιστών, χωρίς διακρίσεις, φανερώνει η κοινή συμμετοχή στις «αγάπες», στην εκλογή του Αποστόλου Ματθία (Πράξ.1,25) και κύρια,  των Επτά Διακόνων, οι οποίοι εξελέγησαν με την ισότιμη ψήφο όλων, «ἐπισκέψασθε οὖν, ἀδελφοί, ἄνδρας ἐξ ὑμῶν μαρτυρουμένους ἑπτά, πλήρεις Πνεύματος ῾Αγίου καὶ σοφίας, οὓς καταστήσομεν ἐπὶ τῆς χρείας ταύτης· … καὶ ἤρεσεν ὁ λόγος ἐνώπιον παντὸς τοῦ πλήθους· καὶ ἐξελέξαντο…» (Πραξ.6,3).

      Το κορυφαίο γεγονός, το οποίο οριοθέτησε το κατοπινό πολίτευμα της Εκκλησίας, είναι η Αποστολική Σύνοδος της Ιερουσαλήμ, (πραγματοποιήθηκε μεταξύ 47-49 μ. X.), με την ισότιμη συμμετοχή όλου του εκκλησιαστικού πληρώματος της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων. Σύμφωνα με τον ιερό συγγραφέα των Πράξεων, η απόφαση της συγκλήσεως υπήρξε κοινή απόφαση της Εκκλησίας, «Τότε έδοξε τοίς αποστόλοις καί τοίς πρεσβυτέροις σύν όλη τή εκκλησία» (Πραξ.15,22). Διότι αυτή διεξάγονταν «ομοθυμαδόν» (Πραξ.15,25). Διότι πνοή της Συνόδου ήταν το Άγιο Πνεύμα, «έδοξε γάρ τώ Αγίω Πνεύματι καί ημίν» (Πραξ.15,28). Παρατηρούμε ότι ολόκληρη η Εκκλησία συμμετέχει, χωρίς να γίνεται διάσπαση ή διαχωρισμός του κλήρου και του λαού και ούτε ανάμειξη ή συγχώνευση μεταξύ τους, αλλά όλοι εν ομονοία ως μέλη ενός μοναδικού Σώματος[1].

      Η Σύνοδος της Ιερουσαλήμ αποτέλεσε την βάση του Συνοδικού Συστήματος της Εκκλησίας μας. Όλες οι κατοπινοί Σύνοδοι ακολουθούσαν και εφάρμοζαν το πνεύμα αυτής της Συνόδου. Βεβαίως, για λόγους πρακτικούς, συν τω χρόνω, περιορίστηκε η συμμετοχή του πληρώματος, με αυτή του επιχώριου Επισκόπου, ο οποίος μετέφερε στην Σύνοδο την εμπειρία και την θέληση της τοπικής του Εκκλησίας. Τα μεγάλα προβλήματα που καλούνταν να λυθούν στις Συνόδους και πρωτίστως να οριοθετηθεί η γνήσια πίστη της Εκκλησίας, ορίζονταν δια της πλειοψηφίας «η ψήφος των πλειόνων κρατείτω», με ομότιμη και ισόκυρη ψήφο όλων των συμμετεχόντων, χωρίς αποκλεισμούς. Δεν υπήρχε (και δεν υπάρχει) καμία αυθεντία και κανένας συμμετέχων σ’ αυτές. Δεν είχε καμιά πρωτοπορία, η «βαρύνουσα ψήφο», παρά μόνο τιμητικό συντονισμό – προεδρεία, από τον πρώτο (μεταξύ ίσων) στην τάξη Ιεράρχη. Να προσθέσουμε, πως η λειτουργία του συνοδικού συστήματος στηρίχτηκε στην λεγόμενη «Πενταρχία», δηλαδή στο σύστημα διοίκησης των πέντε πρεσβυγενών Πατριαρχείων (Ρώμης, Νέας Ρώμης – Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων), (ΚΗ΄ Κανών της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου).

     Δυστυχώς όμως στην ιστορική πορεία της Εκκλησίας εμφανίστηκαν οι αιρέσεις και μεταξύ των άλλων αλλοιώσεων, στρέβλωσαν και το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας στις αποσχισμένες και αιρετικές ομάδες τους. Η πλέον σοβαρή και μοιραία στρέβλωση, ή μάλλον κατάργηση του αρχέγονου Συνοδικού Συστήματος, έλαβε χώρα, κατά την απόσχιση της Δυτικής Εκκλησίας του 1054, όταν καταλήφτηκε από τους εισβολείς Φράγκους.

      Οι Φράγκοι, βαρβαρικό φύλο της ευρωπαϊκής ηπείρου, αφού κατέκτησαν την Ευρώπη δια πυρός, σιδήρου, δηώσεων, καταστροφών και ανείπωτων γενοκτονιών, κατέλαβαν και τον σεβάσμιο πατριαρχικό θρόνο της Ρώμης, όπου εγκαταστάθηκε ο Φράγκος αυτοκράτορας (και ως «Πάπας»), περιβεβλημένος όλες τις εξουσίες (πολιτικές και θρησκευτικές). Μετέφερε μαζί του και το βαρβαρικό φραγκικό πνεύμα του αυταρχισμού, του φεουδαρχισμού και της δουλοκτημοσύνης, τα οποία εφάρμοσε και στην εκκλησιαστική του πολιτική. Έτσι έθεσε τέρμα στο πατροπαράδοτο Συνοδικό Σύστημα. Είναι γνωστός άλλωστε  ο λεγόμενος «Περί περιβολής αγώνας», του Παπισμού (11ος αιώνας και εξής), επιδιώκοντας να γίνει κοσμοκράτορας, ενσαρκώνοντας όλες τις εξουσίες του κόσμου! Έκτοτε, ως τις μέρες μας δεν υπάρχει γνήσιο συνοδικό σύστημα στον δυτικό Χριστιανισμό, αλλά μια κακέκτυπη «συνοδικότητα», η οποία λειτουργούσε και λειτουργεί, είτε ως συμβουλευτικό όργανο του «Πάπα», είτε ως μέσον έκφρασης των «αλάθητων» αποφάσεών του!

     Αλλά στις μέρες μας, όπου ο αυταρχισμός και η απολυταρχία στιγματίζονται και εξωθούνται, ο Παπισμός βρίσκεται σε δύσκολη θέση, διότι, όπως είναι γνωστό, το «κράτος» του Βατικανού είναι ένα από τα ελάχιστα στον πλανήτη απολυταρχικά καθεστώτα. Επί πλέον οι παπικοί δέχονται ισχυρές πιέσεις, μέσω των θεολογικών διαλόγων, για την απουσία συνοδικότητας και για το «πρωτείο» του «Πάπα». Γι’ αυτό το λόγο άρχισε να γίνεται πρόσφατα λόγος στον Παπισμό για «συνοδικότητα», να πραγματοποιούνται τα τρία τελευταία χρόνια «Σύνοδοι για την Συνοδικότητα», όπως αποκαλούνται.

       Τίθεται το ερώτημα: έχουν σχέση αυτές οι «σύνοδοι» με το γνήσιο Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας; Η απάντηση υπάρχει σε δημοσίευμα της εφημερίδος «ΚΑΘΟΛΙΚΗ» των εν Ελλάδι «καθολικών» (αρ. φύλλο 350, 21 – 10 -2024), με τίτλο: «Σύνοδος για την Συνοδικότητα». Πρόκειται για την σύγκληση «συνόδου», η οποία πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, στην οποία συμμετείχαν «κληρικοί» και λαϊκοί (άνδρες και γυναίκες). Ως και εκπρόσωποι των ομοφυλόφιλων έλαβαν μέρος σε αυτή, «Ο Αμερικανός Ιησουίτης πατέρας James Martin επίσης μέλος της συνόδου τους προσκάλεσε να συναντηθούν με ΛΟΑΤΚΙ Καθολικούς για να ανταλλάξουν εμπειρίες»!

        Ουδέν περιθώριο αφήνεται ότι πρόκειται για την λειτουργία του γνησίου Συνοδικού Συστήματος της Εκκλησίας, αλλά μάλλον για «ανταλλαγή εμπειριών». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απίστευτες αοριστολογίες του κ. Φραγκίσκου στην εναρκτήρια λειτουργία της «2ης Συνόδου για την Συνοδικότητα» στις 2 Οκτωβρίου: Είπε: «Ας είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην θεωρούμε τις εισηγήσεις μας ως σημεία που πρέπει να υπερασπιστούμε πάση θυσία ή ατζέντες που πρέπει να επιβληθούν». Και προειδοποίησε πώς να μην «εγκλωβιστούμε σε διαλόγους μεταξύ κωφών, όπου οι συμμετέχοντες επιδιώκουν να προωθήσουν τους δικούς τους σκοπούς ή τις δικές τους ατζέντες χωρίς να ακούσουν τους άλλους»! «Η προσέγγιση αυτή δεν είναι απλώς μια τεχνική για τη «διευκόλυνση» του διαλόγου και της δυναμικής της ομαδικής επικοινωνίας. Η αγκαλιά, η προστασία και η φροντίδα είναι στην πραγματικότητα μέρος της ιδίας της φύσης της εκκλησίας», υπενθυμίζοντας σε όλους ότι ο στόχος αυτών των συζητήσεων είναι να επιδιωχθεί η «αρμονία». «Η αρμονία είναι πολύ σημαντική. Η (Σύνοδος) δεν έχει να κάνει με πλειονότητες και μειονότητες. Αυτό που είναι σημαντικό, αυτό που είναι θεμελιώδες, είναι η αρμονία, η αρμονία που μόνο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να επιτύχει». «Μας ζητείται να εξασκηθούμε μαζί στην τέχνη της συμφωνίας».

        Σύμφωνα με την εφημερίδα «Σε αυτή την ομιλία για την μέθοδο, ο Πάπας κάλεσε τα μέλη να ασκούν συνεχή διάκριση για να “ακούνε τη φωνή”. «Ένας τρόπος (για να ακούσουμε) είναι να δεχτούμε όλες τις προτάσεις που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των τριών ετών με σεβασμό και προσοχή, με προσευχή και υπό το φως του Λόγου του Θεού». «Με την βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, πρέπει να ακούσουμε και να κατανοήσουμε αυτές τις φωνές – δηλαδή τις ιδέες, τις προσδοκίες, τις προτάσεις – ώστε να διακρίνουμε μαζί τη φωνή του Θεού που μιλάει στην εκκλησία».

        Στο τέλος του δημοσιεύματος αναφέρεται: «Υπάρχει μόνο μια βεβαιότητα: στο τέλος των συζητήσεων, ο Πάπας θα λάβει την τελική απόφαση».  Και πως το «τελικό έγγραφο της Συνόδου, που αναμένεται να δημοσιευθεί … έχει ως στόχο να διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις για να γίνει η Εκκλησία “ποιο συνοδική”»! Αποδεικνύεται ότι τελικά η όλη «φιέστα» δεν ήταν τίποτε άλλο από μια «πλατειά συζήτηση», η οποία λειτούργησε ως συμβουλευτική του «Πάπα»!

        Μελετώντας με προσοχή τον τρόπο σύγκλησης, τα λεγόμενα και κυρίως τις δηλώσεις του «Πάπα» Φραγκίσκου, διαπιστώνουμε αβίαστα ότι αυτού του είδους οι «σύνοδοι» του Παπισμού, ουδεμία σχέση έχουν με το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας. Διότι ο Παπισμός, από την φύση του, δεν μπορεί να λειτουργήσει συνοδικά, καθότι υπάρχει «συνοδική» δέσμευση, ότι ο «Πάπας», ως «αλάθητος» και «υπέρτατος διδάσκαλος της εκκλησίας» δεν έχει ανάγκη από συνοδικές διαδικασίες, διότι έτσι καταλύεται, καταργείται στην πράξη το παπικό αλάθητο!  Το παπικό «αλάθητο» ακυρώνει κάθε άλλη άποψη, έστω και αν αυτή είναι συλλογική- συνοδική! Δια του «πρωτείου» και του «αλαθήτου» ο «Πάπας» καθίσταται «ισόθεος»!

      Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Α΄ Βατικανής Συνόδου (1870) «Ο ρωμαίος ποντίφικας όταν ομιλεί εκ καθέδρας, δηλαδή όταν υπό την ιδιότητα του ποιμένα και διδασκάλου όλων των χριστιανών, δυνάμει της υπέρτατης αποστολικής του εξουσίας, ορίζει ότι κάποια διδασκαλία που αφορά στην πίστη και τη χριστιανική ηθική πρέπει να γίνει αποδεκτή ως αληθής από ολόκληρη την Εκκλησία, βάσει της Θείας επιφοιτήσεως υποσχεθείσης σ’ εκείνον διά του αποστόλου Πέτρου, τότε χαίρει του αλαθήτου εκείνου που ο θείος Λυτρωτής θέλησε να χαρίσει στην Εκκλησία του»[2] .

      Σύμφωνα με την επίσημη «δογματική» διδασκαλία του Παπισμού, ο «Πάπας», η οποία στηρίζεται στο πλαστό μεσαιωνικό κείμενο «Ψευδοϊσιδώρειες Διατάξεις», «ως κεφαλή της ιερωσύνης, είναι η ορατή κεφαλή ολόκληρης της Εκκλησίας, δηλαδή caput totius orbi (κεφαλή ολόκληρης της οικουμένης), έχοντας την απόλυτη κυριαρχία όχι μόνο στα εκκλησιαστικά, αλλά και στα πολιτικά ζητήματα. Κάθε επίσκοπος είναι αντιπρόσωπος του Πάπα, από τον οποίο λαμβάνει την εξουσία»[3].

      Σύμφωνα με ενδιαφέρουσα μελέτη, «Ὁ Πάπας, ὡς διάδοχος τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου, “εἶναι ἡ αἰώνια καὶ ὁρατὴ ἀρχὴ καὶ θεμέλιο τῆς ἑνότητας, ποὺ συνδέει τόσο τοὺς ἐπισκόπους μεταξύ τους ὅσο καὶ τὸ πλῆθος τῶν πιστῶν”. “Πραγματικά, ὁ ἐπίσκοπος Ρώμης, μὲ τὸ ἀξίωμά του ὡς ἀντιπρόσωπος τοῦ Χριστοῦ καὶ ὡς ποιμένας ὅλης τῆς Ἐκκλησίας, ἔχει πλήρη, ὑπέρτατη καὶ παγκόσμια ἐξουσία μέσα στὴν Ἐκκλησία, τὴν ὁποία μπορεῖ πάντοτε ἐλεύθερα νὰ ἀσκεῖ”. Οἱ φράσεις “ἀντιπρόσωπος τοῦ Χριστοῦ”, “ποιμένας ὅλης τῆς Ἐκκλησίας” καὶ “ὑπέρτατη καὶ παγκόσμια ἐξουσία μέσα στὴν Ἐκκλησία”, τὴν ὁποία μάλιστα ἀσκεῖ ἐλεύθερα, εἶναι ἐκεῖνες ποὺ προσδιορίζουν πὼς ἐννοεῖ ὁ Πάπας σήμερα τὴν θέση του στὴν Ἐκκλησία. Λόγῳ αὐτῆς τῆς θέσεώς του ὅποιος Ἐπίσκοπος ἡ ὅποια Σύνοδος δὲν βρίσκεται σὲ κοινωνία μὲ τὸν Πάπα, δὲν ἔχει καμμιὰ ἐξουσία. “Ὁ σύλλογος ἡ τὸ σῶμα τῶν ἐπισκόπων δὲν ἔχει ἐξουσία, ἂν δὲν βρίσκεται σὲ κοινωνία μὲ τὸν ἐπίσκοπο Ρώμης, ὡς ἀρχηγό του”. Ὁ σύλλογος τῶν Ἐπισκόπων εἶναι “φορέας τῆς ὑπέρτατης καὶ πλήρους ἐξουσίας μέσα στὴν παγκόσμια Ἐκκλησία, τὴν ὁποία ὅμως δὲν μπορεῖ νὰ ἀσκεῖ χωρὶς τὴ σύμφωνη γνώμη τοῦ ἐπισκόπου Ρώμης”. Δηλαδή, ἂν κανεὶς Ἐπίσκοπος ἡ καὶ Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία δὲν ἀναγνωρίζη τὸ πρωτεῖο τοῦ Πάπα καὶ δὲν ἔχη κοινωνία μαζί του ἡ ἀσκῇ ἐξουσία χωρὶς τὴν σύμφωνη γνώμη τοῦ Πάπα, δὲν ἔχει καμμία ἀξία. Εἶναι δὲ χαρακτηριστικὴ καὶ ἡ σχέση μεταξὺ πρωτείου τοῦ Πάπα καὶ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Βεβαίως, ὅπως ὑποστηρίζεται, “ὁ σύλλογος τῶν ἐπισκόπων ἀσκεῖ τὴν ἐξουσία πάνω σὲ ὅλη τὴν Ἐκκλησία μὲ ἐπίσημο τρόπο στὴν Οἰκουμενικὴ Σύνοδο”, ἀλλὰ “δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἂν δὲν ἐπικυρωθεῖ, ἡ τοὐλάχιστον ἂν δὲν γίνει δεκτή, ἀπὸ τὸ διάδοχο τοῦ Πέτρου»! Ἐπίσης, τὸ πρωτεῖο τοῦ Πάπα συνδέεται μὲ τὸ ἀλάθητο. Στὴν Κατήχηση τοῦ Βατικανοῦ γράφεται ὅτι ὁ Χριστός, ποὺ εἶναι ἡ ἀλήθεια, “δώρισε στὴν Ἐκκλησία Του τὴν ἰδιότητα νὰ συμμετέχει στὸ δικό Του ἀλάθητο”. Καὶ συγχρόνως γράφεται: “Αὐτὸ τὸ ἀλάθητο ἔχει ὁ ἐπίσκοπος Ρώμης, κεφαλὴ τοῦ συλλόγου τῶν ἐπισκόπων, χάρη στὸ ἀξίωμά του, ὅταν, σὰν πρῶτος ποιμένας καὶ διδάσκαλος ὅλων τῶν πιστῶν, ποὺ στηρίζει στὴν πίστη τοὺς ἀδελφούς του, διακηρύσσει μὲ ὁριστικὴ πράξη μιὰ διδασκαλία σχετικὴ μὲ τὴν πίστη καὶ τὴν ἠθική”. Αὐτὸ τὸ ἀλάθητο ὑπάρχει καὶ στὸ σῶμα τῶν ἐπισκόπων, “ὅταν αὐτοί, μαζὶ μὲ τὸν διάδοχο τοῦ Πέτρου, ἀσκοῦν τὸ ὕψιστο διδακτικό τους ἀξίωμα, προπάντων στὴν Οἰκουμενικὴ Σύνοδο”»[4]!

     Το «Πρωτείο του επισκόπου Ρώμης», αποτελεί μέχρι σήμερα το βασικότερο δόγμα πίστεως στον Παπισμό, το οποίο μαζί με το «αλάθητο», καταλύει κάθε ίχνος Συνοδικότητος, διότι τοποθετεί τον «Πάπα» υπεράνω όλων των Συνόδων, ακόμα και των Οικουμενικών, υποβιβάζοντας τις Συνόδους σε απλά συμβουλευτικά όργανά του. Χωρίς υπερβολή ο «Πάπας» έχει αναχθεί σε είδος θεότητας, έχοντας πάρει την θέση του Χριστού στην Εκκλησία! Είναι πολύ χαρακτηριστική η δήλωση του Ντον Μπόσκο, που τιμάται από τον Παπισμό ως άγιος, ο οποίος είπε: «Ο Χριστός ύψωσε τον πάπα υπεράνω των προφητών, του Προδρόμου Ιωάννου, των Αγγέλων. Ο Ιησούς ανέβασε τον πάπα στο ύψος του Θεού…»[5]!

     Απόλυτα διαφωτιστικός και ακριβής επ’ αυτού είναι και ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: «Τὸ ὀρθόδοξον δόγμα, μᾶλλον δὲ τὸ πᾶν-δόγμα περὶ τῆς Ἐκκλησίας, ἀπερρίφθη καὶ ἀντικατεστάθη διὰ τοῦ λατινικοῦ αἱρετικοῦ πᾶν-δόγματος περὶ τοῦ πρωτείου καὶ τοῦ ἀλαθήτου του πάπα, δηλαδὴ τοῦ ἀνθρώπου. Ἐξ αὐτῆς δὲ τῆς παναιρέσεως ἐγεννήθησαν καὶ γεννῶνται συνεχῶς ἄλλαι αἱρέσεις: τὸ Filioque, ἡ ἀποβολὴ τῆς Ἐπικλήσεως, τὰ ἄζυμα, ἡ εἰσαγωγὴ τῆς κτιστῆς χάριτος, τὸ καθαρτήριον πῦρ, τὸ θησαυροφυλάκιον τῶν περισσῶν ἔργων…»[6]. Και συμπληρώνει: «το αλάθητον είναι φυσικόν θεανθρώπινον ιδίωμα και φυσική θεανθρώπινη λειτουργία της Εκκλησίας ως Θεανθρωπίνου Σώματος του Χριστού, του οποίου αιωνία Κεφαλή είναι η Αλήθεια, η Παναλήθεια, η Δευτέρα Υπόστασις της Υπεραγίας Τριάδος, ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός». Αντίθετα «το δόγμα περί του αλαθήτου του Πάπα είναι όχι μόνο αίρεσις, αλλά παναίρεσις.  Διότι καμία αίρεσις δεν εξηγέρθη τόσον ριζοσπαστικώς και τόσον ολοκληρωτικώς κατά του Θεανθρώπου Χριστού και της Εκκλησίας Του, ως έπραξε τούτο ο Παπισμός δια του δόγματος περί του αλαθήτου του Πάπα – ανθρώπου.  Δεν υπάρχει αμφιβολία· το δόγμα αυτό είναι η αίρεσις των αιρέσεων, μία άνευ προηγουμένου ανταρσία κατά του Θεανθρώπου Χριστού»[7].

      Κατόπιν όλων αυτών νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται παράθεση και άλλων στοιχείων, για να αποδειχτεί ότι η παπική «συνοδικότητα» ουδεμία σχέση έχει με το πατροπαράδοτο και δισχιλιόχρονο γνήσιο Συνοδικό Πολίτευμα της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού, η οποία δεν είναι άλλη από την Ορθοδοξία. Πρόκειται αποδεδειγμένα για συναντήσεις παπικών «κληρικών» και λαϊκών, των οποίων οι αποφάσεις έχουν μόνον συμβουλευτικό χαρακτήρα στον «Πάπα»!  Ουδέποτε αυτές θα τις αποδεχτεί ως υποχρεωτικά εφαρμοστέες, διότι έτσι θα έθιγαν το παπικό «αλάθητο»!

    Για να αποκτήσει ο αιρετικός Παπισμός γνήσια Συνοδικότητα θα πρέπει: α) Να αποκηρύξει όλες τις κακοδοξίες του, που συσσώρευσε αφότου αποκόπηκε, το 1054 από τον ενιαίο και αδιαίρετο κορμό της Εκκλησίας. β) Να αποκηρύξει το δαιμονικό δόγμα του «πρωτείου» του «Πάπα», το οποίο στηρίζεται σε πλαστά – χαλκευμένα μεσαιωνικά κείμενα (Ψευδοκωνσταντίνειος Δωρεά, κλπ). γ) Να αποκηρύξει το επίσης δαιμονικό δόγμα περί «αλαθήτου» του «Πάπα», το οποίο δομήθηκε στο επίσης πλαστό – χαλκευμένο κείμενο (Ψευδοϊσιδώρειες Διατάξεις). δ) Να ενταχτεί στο αρχαίο σύστημα της «Πενταρχίας» και στο σημερινό σύστημα των νέων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, ως ένα ισότιμο Πατριαρχείο, με ισότιμους Προκαθημένους, όπως λειτουργούσε στην αρχαία Εκκλησία και συνεχίζει να λειτουργεί στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Με άλλα λόγια, να αποβάλλει ο «Πάπας» την εωσφορική αλαζονεία του και να δεχτεί ότι, ως επίσκοπος, έχει την ίδια αξία, με όλους τους επισκόπους της Εκκλησίας, αποδεχόμενος μόνο την τιμητική θέση, όπως όρισε η συνοδική παράδοση (π.χ. Γ΄ κανών της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου).

     Περαίνουμε την ανακοίνωσή μας με την επισήμανση, την οποία είχαμε κάμει και σε προηγούμενες σχετικές ανακοινώσεις μας, πως ο Παπισμός, παραμένοντας ολόιδιος και απαράλλακτος, μεσαιωνικός, έχει την ικανότητα να ελίσσεται, να συγχρονίζεται, αλλάζοντας τακτικές, ως χαμαιλέων, σύμφωνα με τις ιστορικές περιστάσεις, προκειμένου να μπορεί να επιβιώνει και να συνεχίζει να πραγματοποιεί τις πραγματικές του επιδιώξεις. Αυτές που κληρονόμησε από τον βαρβαρικό, φεουδαρχικό και δουλοκτητικό φραγκισμό, ήτοι: την άσκηση απολυταρχικής εξουσίας σε όσους μπορεί να εξουσιάσει και βέβαια την απώτερη κατάκτηση όλου του κόσμου. Αναμφίβολα, ο νεοφανείς και φαινομενικός οίστρος «συνοδικότητας» στον Παπισμό, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ακόμα τέχνασμα: α) Να δείξει, στην σύγχρονη εποχή του φιλελευθερισμού και του άκρατου δικαιωματισμού, ότι δήθεν  διαπνέεται από «δημοκρατικές» και «φιλελεύθερες» αρχές, ότι δήθεν «άλλαξε» και «συγχρονίστηκε»! Να μπορέσει έτσι να συγκρατήσει τους οπαδούς του, οι οποίοι, απορρίπτοντας την απολυταρχία, την μονολιθικότητα και την περιθωριοποίηση του λαϊκού στοιχείου, εγκαταλείπουν τον Παπισμό, σε απίστευτους αριθμούς παγκοσμίως.   Και β) να διασκεδάσει, ή μάλλον να αποπροσανατολίσει, για τις πιέσεις που δέχεται από ορθοδόξου πλευράς, στον συνεχιζόμενο κοινό θεολογικό διάλογο, η οποία προβάλλει την Συνοδικότητα, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόοδο των διαλόγων και για την μελλοντική ένωση Παπισμού και Ορθοδοξίας. Θυμίζουμε, παρεμπίπτοντος, τα όσα είχαν διαδραματιστεί  στην Ι΄ Γενική Συνέλευση της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής στην Ραβέννα (8 και 14 Οκτωβρίου 2007), όπου πάσχιζαν οι συμμετέχοντες (εκατέρωθεν) να «εναρμονίσουν» το «πρωτείο» με την «Συνοδικότητα», γιατί Συνοδικότητα σημαίνει ισότης της ψήφου. Και εδώ συντρίβεται ο Παπισμός!

      Κλείνουμε με την ταπεινή μας έκκληση προς όσους «βλέπουν θετικά» την όποια «άσκηση συνοδικότητας» στον Παπισμό, να προσπαθήσουν να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν πως, όσο αυτός παραμένει αμετακίνητος στις πλάνες του και ειδικά στο «πρωτείο» και το «αλάθητο» του «Πάπα», δεν θα υπάρξει γνήσια Συνοδικότητα, όπως αυτή βιώνεται και ασκείται εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια στην Μία, Αγία Καθολική και Αποστολική του Χριστού Εκκλησία, την Ορθόδοξη. Για τον απλούστατο λόγο: ότι Παπισμός και Συνοδικότητα είναι δύο απόλυτα αντιφατικές και ασυμβίβαστες έννοιες!

Πρόσφατα Άρθρα

Φθιώτιδος Συμεών: «Η διακονία και μαρτυρία της Εκκλησίας στην διαχείριση κρίσεων»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η διακονία και μαρτυρία της Εκκλησίας στην διαχείριση κρίσεων»

30 Νοεμβρίου 2025

Την ετήσιο μνήμη του Προστάτου του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου και των Ενοριακών Φιλοπτώχων Ταμείων της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, Αγίου Φιλαρέτου...

Read more
Κουρά μοναχού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρά μοναχού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου το εσπέρας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Εσπερινό και κήρυξε...

Read more
Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Παρασκευής στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Παρασκευής στην Καλαμάτα

30 Νοεμβρίου 2025

Με την υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Παρασκευής,  ξεκίνησαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις για την εορτή της Αγίας Μεγαλομάρτυρος...

Read more
Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο Καρποχώρι
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο Καρποχώρι

30 Νοεμβρίου 2025

  Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το πρωί της Κυριακής 30 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και...

Read more
Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στην Κέρκυρα

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ενδόξου και Πανευφήμου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών...

Read more
Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου στη Μητρόπολη Διδυμοτείχου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου στη Μητρόπολη Διδυμοτείχου

30 Νοεμβρίου 2025

Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου, του ιδρυτού της Εκκλησίας του Βυζαντίου και κατ’ επέκταση της Θράκης, ιδιαιτέρως τιμάται από  τον...

Read more
Αρχιερατική λειτουργία στη Βραχιά Θεσσαλονίκης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική λειτουργία στη Βραχιά Θεσσαλονίκης

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, εορτή του Αγίου Ανδρέου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε...

Read more
«Η πίστη έχει αξία όταν γίνεται πράξη ζωής»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η πίστη έχει αξία όταν γίνεται πράξη ζωής»

30 Νοεμβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου Φυτόκου χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, κατά τον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό του Πρωτοκλήτου Αποστόλου, παρουσία...

Read more
Το όνομα του παπα Θανάση γράφτηκε στον δρόμο της αγάπης
Συνοπτικός

Το όνομα του παπα Θανάση γράφτηκε στον δρόμο της αγάπης

30 Νοεμβρίου 2025

Ο δρόμος που οδηγεί στη Μονή Ντουραχάνης φέρει πλέον το όνομα του παπα Θανάση Χατζή και δεν τιμά απλώς έναν...

Read more
Μνήμη Αποστόλου Ανδρέου Πρωτοκλήτου στον Μητροπολιτικό Ναό Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνήμη Αποστόλου Ανδρέου Πρωτοκλήτου στον Μητροπολιτικό Ναό Άρτης

30 Νοεμβρίου 2025

Με βαθιά πνευματική κατάνυξη ετελέσθη την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025 η μνήμη του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, στον Μητροπολιτικό...

Read more
Ειδήσεις Πανηγυρικός Εσπερινός για τον Απόστολο Ανδρέα στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ειδήσεις Πανηγυρικός Εσπερινός για τον Απόστολο Ανδρέα στην Άρτα

29 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025, το απόγευμα, ετελέσθη πανηγυρικός Εσπερινός στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στην πόλη της Άρτας,...

Read more
Τιμή και ευγνωμοσύνη – Πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα η παρασημοφόρηση του Γέροντος Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμή και ευγνωμοσύνη – Πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα η παρασημοφόρηση του Γέροντος Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου

30 Νοεμβρίου 2025

Μία ιστορική ημέρα έζησε το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025, η Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας. Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό...

Read more
Εκλογή νέου ηγουμένου στην Ι. Μ. Υ. Θ. Παλαιοκαστρίτσας Κέρκυρας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκλογή νέου ηγουμένου στην Ι. Μ. Υ. Θ. Παλαιοκαστρίτσας Κέρκυρας

29 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, συλλειτούργησε στην ιστορική ανδρική Ιερά...

Read more
Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου  στη Μονή Χρυσοπηγής
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου στη Μονή Χρυσοπηγής

30 Νοεμβρίου 2025

Στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής λειτούργησε σήμερα, 29/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος τέλεσε την...

Read more
Σύναξη μνήμης και τιμής για τον μακαριστό Γέροντα π. Αμβρόσιο Λάζαρη
Εκκλησία της Ελλάδος

Σύναξη μνήμης και τιμής για τον μακαριστό Γέροντα π. Αμβρόσιο Λάζαρη

30 Νοεμβρίου 2025

Στην Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Δαδίου, στο Μοναστήρι της Γαυριώτισσας στην όμορφη Αμφίκλεια στις παρυφές του Παρνασσού, ιερούργησε σήμερα...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)
Αποστόλου Ανδρέα Πρωτόκλητου

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

29 Νοεμβρίου 2025

Mακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν" (Ιω. ά, 42) Κατά το διάστημα...

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

29 Νοεμβρίου 2025
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτοκλητος Μαθητής του Χριστού

29 Νοεμβρίου 2025
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Η τιμή των γονέων – Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά

29 Νοεμβρίου 2025
Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

29 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ένα «ΜΗΝΥΜΑ» του Αγίου Ανδρέα για την Ελληνική οικογένεια

29 Νοεμβρίου 2024
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Αποστολικά Μηνύματα: «Το μεγάλο Δώρο του Κυρίου μας»

24 Νοεμβρίου 2024
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Εἰ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς

24 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Μνήμη αποστόλου Ανδρέου (30-11-2014)

29 Νοεμβρίου 2022
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά «Αξίως περιπατήσαι της κλήσεως…»

27 Νοεμβρίου 2021

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

24 Νοεμβρίου 2018
Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

24 Νοεμβρίου 2018
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: μία χαρακτηριστική περίπτωση!

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ο Θεός ἡμᾶς τούς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους (Α´ Κορ. 4, 9)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

Ην δέ ᾽Ανδρέας… (᾽Ιωάν. 1, 41)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

30 Νοεμβρίου – Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιω. α΄ 35-52) (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)

26 Νοεμβρίου 2019
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιωαν. Α΄ 35-52)

26 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ

28 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

28 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2014

Κήρυγμα Κυριακῆς 30.11.2014 Ἀποστόλου Ἀνδρέου Α΄ Κορ. δ΄ 9-16

16 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ (30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

18 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Πώς θα γιορτάσουμε με πνευματικό τρόπο τα Χριστούγεννα

Επίσημα θυρανοίξια του Ι. Καθεδρικού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Σμύρνη

Επίσημα θυρανοίξια του Ι. Καθεδρικού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Σμύρνη

Πάνδημη η συμμετοχή κατά την υποδοχή στην Σπάρτη του Οικ Πατριάρχη

Ευγνώμονες ευχαριστίες του Μητρ. Σπάρτης σε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία της ιστορικής Πατριαρχικής επίσκεψης στη Σπάρτη

Αγρυπνία για την Αγία Άννα στην Μητρόπολη Άρτης

Αγρυπνία για την Αγία Άννα στην Μητρόπολη Άρτης

Το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στο εργαστήριο  «Ενδυνάμωση Νέων και Διαπολιτισμική Συνύπαρξη στην Ξάνθη»

Το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στο εργαστήριο «Ενδυνάμωση Νέων και Διαπολιτισμική Συνύπαρξη στην Ξάνθη»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist