• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 5 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ο ζωοποιός Σταυρός

8 Μαρτίου 2015
in Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ, Κηρύγματα, Σταυροπροσκυνήσεως
Share on FacebookShare on Twitter

Γιά μας τους μοναχούς το νόημα του Σταυρού είναι το κέντρο του σκοπού μας, είναι το καύχημα μας, είναι η ελπίδα μας και η προσδοκία μας. Όταν βλέπωμε την λύσσα του εχθρού, όταν βλέπωμε τις πολύμορφες αδυναμίες της δικής μας φύσεως, όταν βλέπωμε τα πάθη και τις επιθυμίες πού μας πολιορκούν και απειλούν να μας εκμηδενίσουν, τότε άτενίζομε τον Σταυρό και αντλούμεν όλο το θάρρος να αγωνιστούμε και στο τέλος γινόμεθα νικητές.

Το άξιωσημείωτο είναι πώς να τον άγκαλιάσωμε και πώς να τον σηκώσωμε απρόσκοπτα. Διότι μόνον έτσι, διά της αναβάσεως μας επί του Σταυρού, θα δούμε πίσω από αυτόν τα σύμβολα της αναστάσεως. Μόνον εκείνοι πού αποθνήσκουν, εκείνοι και θα ζήσουν. Όποιος θέλει να βρή την ζωήν του, θα την «όπωλέση»· κι όποιος «τήν απωλέση ένεκεν εμού και του Ευαγγελίου», δηλαδή όποιος σηκώσει τον Σταυρό, εκείνος βέβαια δικαιούται να την αναστήση. Γι’ αυτό απόψε με μεγαλύτερη ευλάβεια να άκούσωμε τα ωραία εκείνα ύμνολογικά ποιήματα των Πατέρων μας- να προσκυνήσωμε το σύμβολο εκείνο το όποιο ο διάβολος πρόβαλε σαν κατάρα και ο Κύριος μας το μετέβαλε σε ευλογία για νά καταστρέψη αυτόν καί, δεύτερον, για να δώση σε μας όπλο ακαταμάχητο. Ατενίζοντες τον Σταυρό του Κυρίου μας, αναζητούμε με δίψα συνεχώς να μην παύσωμε να «αίρωμεν» αυτόν, γιατί πίσω από αυτόν είναι το πάν της επιτυχίας μας.

Τιμώντες τον Σταυρό, κατ’ ουσία δίδομεν δόξα στον Εσταυρωμένο Κύριο μας, πού ποικιλοτρόπως Τον εύρίσκομε να αναμορφώνη την παραμορφωθείσα εικόνα της διαστροφής την οποία έπαθε η ανθρώπινη φύση με την πτώση. Καί, περιερχόμενος από τόπου είς τόπον, ευεργετών τους ανθρώπους, συνεχώς παρήγγελλε τον τρόπο της θεραπείας και επιστροφής. Το έσχατο της; προσφοράς Του ήταν, αφού θεράπευσε όλες τις μορφές της πανανθρώπινης αρρώστιας και άδυναμίας, να δώση σκληρή μάχη με τις δυνάμεις του σκότους και να καταστέψη αυτόν τούτον τον θάνατον και τήν πηγή πού οδηγεί προς τον θάνατο, τον διάβολο και έτσι να μας χαρίση την υιοθεσία. Και ακριβώς, το μέσο αυτό διά του οποίου κατηργάσθη το θαύμα της ανθρωπινής αναστάσεως και επαναφοράς στην ισορροπία της ύπο-ταγείσης στην φθορά φύσεως είναι ο Τίμιος Σταυρός, του οποίου την ύψωση σήμερα η Εκκλησία μας εορτάζει. Για μας ο Σταυρός δικαίως ονομάζεται από τους Πατέρες «η ζωή ημών». Μέσω του Σταυρού ανακτούμε ο καθένας από μας την προσωπικότητα του. Δεν έχει σημασία σε τί πάθη και αδυναμίες έχει ο κάθε ένας μας αιχμαλωτισθεί. Η επίκληση της δυνάμεως και της χάριτος του Σταυρού, τον ανασύρει ν’ ανεύρη την προσωπικότητα του, να δρασκελίση και να ύπερβή όλες εκείνες τις αδυναμίες. Θέλει να ανέβη ο άνθρωπος από το βάραθρο της παρά φύσιν ζωής στην κατά φύσιν, θα πατήση πάλι στη σκάλα αυτή πού λέγεται Σταυρός. Θέλει να ανέβη από εκεί ψηλότερα, στον ουρανό, όπου το πολίτευμα μας υπάρχει; Πάλι αυτή η σκάλα είναι ο Σταυρός.

Τί τώρα είναι ο Σταυρός; Φυσικά σαν πράγμα ο Σταυρός είναι το σύμβολο αυτό το όποιο κατέχομε. Δεν είναι δμως ένα σύμβολο το όποιο μπορεί κανείς να δημιουργήση. Σημασία έχει η δύναμη η οποία επικάθηται σ’ αυτό το σύμβολο. Αύτη η δύναμη είναι εκείνη μέσω της οποίας ο Θεός Λόγος «ήνωσε τα διεστώτα είς έν» και επανέφερεν, όπως είπα, σε ισορροπία την «στασιάσασαν φύσιν, την ύποταγείσαν είς την φθοράν». Κατήργησε τον θάνατο και αυτόν τούτον τον διάβολο και άνοιξε την είσοδο στους ανθρώπους να μπουν από εκεί ακριβώς πού βγήκαν, αλλά και να εισέλθουν «υπεράνω πάσης αρχής και εξουσίας και ονόματος ονομαζόμενου και κυριότητος έκ δεξιών του Θεού και Πατρός», πού είναι οι θείες επαγγελίες τις όποιες μας υπόσχεται. «Θέλω, Πάτερ Ίνα όπου ειμί εγώ, Ίνα ώσι και αυτοί». Αυτή την υπεραξία αποκτά ο άνθρωπος δι’ αύτού του μέσου, του Τιμίου Σταυρού. Όχι όμως αφηρημένα να επικαλούμεθα την επίδραση της χάριτος του Σταυρού, αλλά να προσπαθήσωμε να φορέσωμε τον Σταυρό και να τον πάρωμε επάνω μας. Κοιτάξετε τί είπε ο Κύριος μας- «όσα έχεις πώλησον και δός πτωχοίς, και έξεις θησαυρόν έν ούρανώ και δεύρο ακολουθεί μοι, άρας τον Σταυρό σου».

Ιδού το νόημα του Σταυρού. Ο τρόπος της αποπλανήσεως και των δύο λογικών φύσεων, της αγγελικής και της ανθρωπινής, οι όποιες απεστάτησαν από τον Θεό και δημιούργησαν, τρόπον τινά, την πτώση και την καταστροφή τους, η πλάνη τους ήταν το ότι γύρισαν στην ιδιοτέλεια, η όποια ιδιοτέλεια ολοκληρώνεται διά της επαράτου φιλαυτίας. Η φιλαυτία είναι η αιτία της καταστροφής. Αυτή η αρρωστημένη κατάσταση, εξουδετερώνεται διά της φιλοπονίας με την οποία ερμηνεύεται και ο Σταυρός, τον όποιο προτίμησε ο Κύριος μας χωρίς να του χρειάζεται, αλλά για να δείξη σε μας πρακτικά τον τρόπο της θεραπείας μας. Ο Σταυρός λοιπόν ερμηνεύεται σε μας μόνο με την έννοια της φιλοπονίας. Η δε φιλοπονία ολοκληρώνεται στο να έγκαταλείψωμε κάθε τί δικό μας, να αφιερωθούμε δε και να αφοσιωθούμε στο θείο θέλημα. Και μόνον αυτός ο κόπος, αύτη η αγωνία λέγεται καί- είναι Σταυρός. Είδατε τί είπε ο Κύριος μας; Τον καλούσε ο Πιλάτος σε απολογία και δεν μιλούσε. Γιατί δεν αποκρινόταν ο Ιησούς μας; Εάν αποκρινόταν θα σήμαινε ότι ζητούσε δικαίωση και το μόνο πού δε ζητούσε ήταν η δικαίωση. Σε μια άλλη περίσταση, για να μας ανοίξη την διάνοια να μπούμε μέσα στο νόημα του μυστηρίου, λέει: «Πό:τερ, σώσον με έκ της ώρας ταύτης» και αμέσως προσθέτει· «άλλά διά τούτο ήλθον είς την ώραν ταύτην».

Ο κάθε ένας από μας πρέπει να έχη καταλάβη ότι στην ζωή μας αύτη δεν έχομε κανένα άλλο νόημα, απολύτως; κανένα. Μόνο στο πώς να είμαστε συνεχώς έτοιμοι να αίρωμε τον Σταυρό μας στην περιεκτική του μορφή. Καμμιά αφορμή, καμμιά πρόφαση η οποία περιέχει μέσα αποκάλυψη του θείου θελήματος να μην μας ξεφεύγη. Με όλες τις μορφές της αυτοθυσίας να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στο θείο θέλημα. Αυτό είναι το νόημα του προορισμού μας. Δεν ζούμε στον κόσμο αυτό για να μετακινούμε τα στοιχεία από το ένα μέρος στο άλλο, ούτε για να μεταβάλλωμε τις διάφορες ύλες. Με αυτό το νόημα διήνυσαν την ζωή τους οι προγενέστεροι Πατέρες. Εξέχουσα θέση έχει ο Δαβίδ, ο όποιος μέσω των ψαλμών του μας περιγράφει το όλο νόημα της ανθρωπολογίας και της χριστολογίας. Αναφέρει δε σε ένα στίχο του: «Διά τους λόγους των χειλέων Σου, Κύριε, ένώ έφύλαξα οδούς κληράς»· κι αυτά ένώ ήταν βασιλέας και μάλιστα ύπό την παλαιά έννοια, όταν οι βασιλείες ήταν αυταρχικές και παντεξούσιες. Αυτόν δεν τον ενδιέφερε τόσο η εξουσία πού είχε. Ομολογούσε ότι στην ζωή του είχε ως πρωταρχικό σκοπό να αίρη συνεχώς τον Σταυρό, το πώς να φυλάξη με λεπτομέρεια το θέλημα του Θεού. Μόνο για να προσεύχεται είχε ορίσει χρόνους απαράβατους για τους οποίους πάλι έκαυχάτο, «έπτάκις της ημέρας ήνεσά Σε» και ήταν βασιλεύς και στρατηγός και κυβερνήτης και δικαστής. Όμως, κανένα από τούτα, ούτε οι πολλές του γυναίκες, ούτε τα πολλά του παιδιά, ούτε τα πολλαπλά του καθήκοντα τον εμπόδιζαν από του να προσεύχεται «έπτάκις της ημέρας» και ο νους του ήταν πάντοτε στραμμένος στον Θεό.

Βλέπετε πώς αγωνίζεται ένας φιλόθεος άνθρωπος για να εκπλήρωση τον προορισμό του; Όποιος νομίζει ότι προσκυνεί και τιμά σωστά τον Σταυρό, αφαιρεί άλλους στόχους πού είναι ξένοι προς το θείο θέλημα. Μπορεί τα χέρια και τα πόδια του να κινούνται για να φέρη σε πέρας το διακόνημά του. Ο νους όμως άσχολήται με τον Θεό. Σαν άνθρωποι πού έχομε σώμα, θα ασχολούμαστε κατ’ ανάγκην με τα υλικά. Ο νους όμως να μην αιχμαλωτίζεται από αυτά, αλλά να είναι στραμμένος προς τον Θεό. Συνεχώς πρέπει να προσπα-θή να άγαπήση «Κύριον τον Θεόν αυτού έξ όλης ψυχής, έξ όλης καρδίας, έξ όλης ισχύος, έξ όλης διανοίας» καί, έν συνεχεία, «καί τον πλησίον ως εαυτόν». Εάν έτσι είναι σκιαγραφημένος εκείνος ο όποιος αίρει τον Σταυρό, οπωσδήποτε θα δικαιούται και της αναστάσεως καθώς ο Παύλος διηγείται· «Εί γάρ συ-ναποθάνομεν» κρατούντες το Σταυρό, «άρα και συζήσομεν … εί αρνούμεθα, κακείνος αρνήσεται ημάς». Το δίλημμα εδώ είναι τρομερό. Είτε ομολογία, είτε άρνηση- δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Είτε θα κρατούμε τον Σταυρό συνεχώς, «συσταυρούμενοι» μετά του Κυρίου μας, ούτως ώστε και να συναναστηθούμε, αλλιώς είτε θέλομεν είτε όχι θα βρεθούμε στην μερίδα των άρνητών και Εκείνος κατ’ ανάγκην θα μας άρνηθή, όπερ μη γένοιτο!.

Έχοντες «τάς όσφύας περιεζωσμένας και τους λύχνους καιομένους» ένα έχομε φρόνημα και νόημα- την συνεχή άρση του Σταυρού, ούτως ώστε οποιαδήποτε ώρα ο Κύριος μας, ο όποιος μας κάλεσε στην επίγνωση Του, στρέψει το βλέμμα Του για να έξετάση πού βρισκόμαστε, να μας βρή οπίσω Του άκολουθούντας και κρατούντος σφικτά στον ώμο μας τον Σταυρό. Πάντοτε να έχομε σαν ένδυμα την φιλοπονία, για να μη μας ξεφύγη καμμιά αφορμή στην φυλακή και τήρηση της θείας εντολής. Τότε είμαστε αληθινά προσκυνητές του Τιμίου Σταύρου. Τέτοιους προσκυνητές ζητεί ο Θεός.

Στον κόσμο τούτο εμείς ιδιαίτερα, οι μοναχοί, είμαστε «ως πρόβατα έν μέσω λύκων». Έτσι δεν μας ξενίζουν οι πειρασμοί πού είναι οι διάφορες αντιθέσεις οι όποιες προέρχονται από την αμαρτία και την άμαρτωλότητα- μέσω δε των καταλλήλων της οργάνων προσπαθούν να μας εμποδίσουν να προσκυνήσωμε Κύριον τον Θεόν μας. Προσπαθεί η πολύμορφη αμαρτία, η νέα αυτή και παλαιά θεότης, να μας απόσπαση από την λατρεία προς τον Χριστό μας. Εμείς όμως, με αναπεπταμένο το φρόνημα, ανά πάσαν ώραν φωνάζομε, «ύπαγε οπίσω μου σατανά, Κύριον τον Θεό μου προσκυνήσω και Αύτώ μόνω λατρεύσω». Ένα είναι το νόημα της δικής μου ζωής, το να ανακαλύψω και να φυλάξω το θέλημα του Χριστού. Και αν ακόμα κινδυνεύσω προσωπικά, ουδέ αυτής της ζωής μου θα φεισθώ.

Αυτός είναι ο δρόμος των μαρτύρων, των όμολογητών, των οσίων και όλων των δικαίων, «τών απ’ αρχής μέχρι και των έσχατων». Αυτής της κληρονομιάς είμαστε συνεχιστές και έχομε για μας πρέσβεις όλα τα πνεύματα των δικαίων και Αγίων πού κοσμούν την θριαμβεύουσα Εκκλησία, τα όποια συνεχώς εύχονται για μας και μας αναμένουν. Κανείς να μην ύστερηθή, κανείς μην μείνη πίσω. Όλοι μπρος για να επιτύχωμε τον σκοπό μας, χάριτι του Σταυρού του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Αμήν.

Πηγή: Γέροντος Ιωσήφ, Αθωνικά μηνύματα, Ψυχωφελή Βατοπαιδινά,Έκδοσις Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Άγιον Όρος 1999.

Πρόσφατα Άρθρα

Ἡ Ἱερὰ Μονὴ Προφητῶν Διστράτου Κονίτσης, ἑόρτασε τὴν Παναγία Φοβερὰ Προστασία
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἱερὰ Μονὴ Προφητῶν Διστράτου Κονίτσης, ἑόρτασε τὴν Παναγία Φοβερὰ Προστασία

5 Οκτωβρίου 2025

Ἡ Ἱερὰ Μονὴ Προφητῶν Διστράτου τῆς ἐπαρχίας Κονίτσης, στὶς 3 καὶ 4 Ὀκτωβρίου 2025, ἑόρτασε μὲ λαμπρότητα τὴν δεύτερη πανήγυρή...

Read more
Ενθρόνιση της Εικόνος της Παναγίας «Η πάντων Ελπίς» στα Λέϊκα Καλαμάτας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ενθρόνιση της Εικόνος της Παναγίας «Η πάντων Ελπίς» στα Λέϊκα Καλαμάτας

5 Οκτωβρίου 2025

Στην ακμάζουσα ενορία Κοιμήσεως της Θεοτόκου, της συνοικίας των Λεΐκων, στην πόλη της Καλαμάτας, μετέβη το πρωί της Κυριακής 5ης...

Read more
Η Σύναξη της Παναγίας Βουρλιώτισσας στη Ν. Φιλαδέλφεια
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Σύναξη της Παναγίας Βουρλιώτισσας στη Ν. Φιλαδέλφεια

5 Οκτωβρίου 2025

Πανηγυρικώς και με τη δέουσα λαμπρότητα η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος τίμησε την Σύναξη της Ιεράς...

Read more
Χειροτονία νέου πρεσβυτέρου στην Εκκλησία των Σερρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία νέου πρεσβυτέρου στην Εκκλησία των Σερρών

5 Οκτωβρίου 2025

Στον ιερό Ναό Αγ. Νικήτα Σερρών, ιερούργησε σήμερα, Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος....

Read more
Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

5 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 5η Οκτωβρίου 2025, που Εκκλησία μας την χαρακτηρίζει Β΄ Λουκά, η ιστορική κωμόπολη του Αγίου Προδρόμου γιόρτασε πανηγυρικά γεμάτη...

Read more
«Τα σώματά μας είναι Ναός του Θεού – Ας μην τα βεβηλώνουμε με την αμαρτία»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Τα σώματά μας είναι Ναός του Θεού – Ας μην τα βεβηλώνουμε με την αμαρτία»

5 Οκτωβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Τιμίου Προδρόμου Καλοχωρίου, στην περιοχή Συκουρίου, χοροστάτησε κατά την Θεία Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου...

Read more
Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Μαυροχωρίου και Μνημόσυνο των δύο νέων
Εκκλησία της Ελλάδος

Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Μαυροχωρίου και Μνημόσυνο των δύο νέων

5 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου ε.ε, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας Μαυροχωρίου. Μαζί με τον...

Read more
Οι Μητροπολίτες Σπάρτης και Μεσσηνίας στα εγκαίνια του ανακαινισμένου σχολείου της Βαλύρας Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι Μητροπολίτες Σπάρτης και Μεσσηνίας στα εγκαίνια του ανακαινισμένου σχολείου της Βαλύρας Μεσσηνίας

5 Οκτωβρίου 2025

Η Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025 απετέλεσε για την Βαλύρα Μεσσηνίας ημέρα χαράς και αισιοδοξίας, αφού με την φροντίδα του Δήμου...

Read more
Όρθρος και Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίων Νικολάου & Σεραφείμ Μέλισσας
Εκκλησία της Ελλάδος

Όρθρος και Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίων Νικολάου & Σεραφείμ Μέλισσας

5 Οκτωβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Να αγαπήσουμε ακόμη κι εκείνον που στέκεται απέναντί μας»(Video)
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Να αγαπήσουμε ακόμη κι εκείνον που στέκεται απέναντί μας»(Video)

5 Οκτωβρίου 2025

Στην ιερά αγρυπνία που τελέσθηκε χθες, 4/10, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “Σπείρε καλό, δίχως να προσμένεις θερισμό”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “Σπείρε καλό, δίχως να προσμένεις θερισμό”

5 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025, το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ιερούργησε στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου...

Read more
Ο Μητροπολίτης Καμπάλας Ιερώνυμος στην Ενορία Αγίου Μάξιμου Γραικού Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Καμπάλας Ιερώνυμος στην Ενορία Αγίου Μάξιμου Γραικού Άρτης

5 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025, το πρωί, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Μάξιμου του Γραικού, στην πόλη της Άρτας, ιερούργησε...

Read more
Τα oνομαστήρια του Μητροπολίτη Λήμνου Ιεροθέου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα oνομαστήρια του Μητροπολίτη Λήμνου Ιεροθέου

5 Οκτωβρίου 2025

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και ξεχωριστή μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε εφέτος στο ιστορικό νησί μας η ετήσια μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών...

Read more
Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Συνάξεως Παναγίας Βουρλιώτισσας και υποδοχή Τιμίου Ξύλου στη Ν. Φιλαδέλφεια
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Συνάξεως Παναγίας Βουρλιώτισσας και υποδοχή Τιμίου Ξύλου στη Ν. Φιλαδέλφεια

5 Οκτωβρίου 2025

Με τη δέουσα λαμπρότητα τελέσθηκε το Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2025 στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Νέας Φιλαδελφείας ο Μέγας Πολυαρχιερατικός Εσπερινός...

Read more
Η Ι. Επαρχιακή Σύνοδος της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας υποδέχθηκε την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Η Ι. Επαρχιακή Σύνοδος της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας υποδέχθηκε την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη

5 Οκτωβρίου 2025

Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας καλωσόρισε, το Σάββατο, 4 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο πανηγυρικής Συνεδρίας της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της, την Υπουργό...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Οικτίρμονες πατέρες – Κυριακή Β’ Λουκά
Κηρύγματα

Το μήνυμα των λόγων του Κυρίου: «καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι…»

4 Οκτωβρίου 2025

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη Το μήνυμα των λόγων του Κυρίου: «καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι...

Ο Θεός δεν θα μας ρωτήσει…

Πορεία προς τη Θέωση

4 Οκτωβρίου 2025
Αγάπησε πολύ τον Χριστό μας

Ἡ ἐντολή τοῦ Χριστοῦ γιὰ τὴν ἀγάπη

4 Οκτωβρίου 2025
Οικτίρμονες πατέρες – Κυριακή Β’ Λουκά

Οικτίρμονες πατέρες – Κυριακή Β’ Λουκά

4 Οκτωβρίου 2025
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Ὁ Χρυσοῦς κανὼν

28 Σεπτεμβρίου 2024
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Κυριακὴ Β΄Λουκᾶ

28 Σεπτεμβρίου 2019
Ποιο είναι το θέλημα του Θεού;

Ἡ ὁμοίωση τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ Θεό

28 Σεπτεμβρίου 2019

Το μήνυμα της Κυριακής Β΄ Λουκά

28 Σεπτεμβρίου 2019
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Αφού δεν ενδιαφέρει τους γονείς για τα θρησκευτικά γιατί κοπτόμεθα;

Το μήνυμα των λόγων του Κυρίου: «καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι…».

30 Σεπτεμβρίου 2017

Κυριακὴ Β΄Λουκᾶ π. Γεώργιος Δορμπαράκης

16 Νοεμβρίου 2023

Ἀγάπη στοὺς ἐχθρούς, πρόκληση ζωῆς

16 Νοεμβρίου 2023

«Ἀλλ’ ἐν παντί συνιστῶντες ἑαυτούς ὡς Θεοῦ διάκονοι, ἐν ὑπομονῇ πολλῇ, ἐν θλίψεσιν, ἐν ἀνάγκαις, ἐν στενοχωρίαις»

16 Νοεμβρίου 2023

ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Η ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ; «Παρακαλούμεν μή εις κενόν την χάριν του Θεού δέξασθαι υμάς».

11 Οκτωβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. στ΄ 31-6 «Καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως»

11 Οκτωβρίου 2014

Κυριακὴ Β΄Λουκᾶ

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακὴ Β΄Λουκᾶ

16 Νοεμβρίου 2023

ΜΕ ΘΛΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΧΑΡΕΣ

20 Αυγούστου 2014

Τὸ κλειδὶ «Καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως»

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή Β’ Λουκά. Για την αγάπη

20 Αυγούστου 2014
Next Post

Ο λόγος του σταυρού

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ Του Σεβ. Κερκύρας Νεκταρίου

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ´ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ) (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ) π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΡΜΠΑΡΑΚΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ ΑΡΣΙΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΠΟΘΟΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ π.Στέφανος Αναγνωστόπουλος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist