• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 9 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Υπαπαντή του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού

1 Φεβρουαρίου 2017
in Κηρύγματα, Υπαπαντής
Η Υπαπαντή του Κυρίου και ο Σαραντισμός των βρεφών
Share on FacebookShare on Twitter

«Αφού πέρασαν σαράντα ημέρες, μετά τη σωτήρια ενανθρώπηση του Κυρίου, τη γέννησή Του άνευ ανδρός από την αγία αειπάρθενο Μαρία, κατά τη σεβασμιότατη αυτή ημέρα, η πάναγνη Μητέρα Του και ο δίκαιος Ιωσήφ έφεραν τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό στο Ιερό, σύμφωνα με τη συνήθεια του  σκιώδους και νομικού γράμματος, του Μωσαϊκού Νόμου. Τότε και ο γηραιός  και πρεσβύτης Συμεών, που είχε δεχθεί ως χρησμό από το Άγιο Πνεύμα ότι δεν θα πεθάνει, πριν να δει τον Χριστό Κυρίου, δέχτηκε αυτόν στην αγκαλιά του, και αφού ευχαρίστησε και ομολόγησε τον Θεό, φώναξε: «Νυν απολύεις τον δούλον σου, Δέσποτα, κατά το ρήμα Σου»: τώρα μπορείς να πάρεις τον δούλο σου, Κύριε, ειρηνικά. Και μετά, γεμάτος χαρά, έφυγε από τη ζωή αυτή, ανταλλάσσοντας τα επίγεια με τα ουράνια και αιώνια. Η σύναξη αυτή τελείται στον σεβάσμιο Ναό της αχράντου Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας, που βρίσκεται στις Βλαχέρνες».

Όλη η υμνογραφία της μεγάλης αυτής Δεσποτικής και Θεομητορικής εορτής κινείται μέσα σε ατμόσφαιρα θάμβους και μυστηρίου: «επίγειον το φαινόμενον, ουράνιον το νοούμενον». Οι ύμνοι τονίζουν βεβαίως την ιστορική πραγματικότητα: τον ερχομό της αγίας οικογένειας στον Ναό, όταν συμπληρώθηκαν οι σαράντα ημέρες από την ημέρα της Γεννήσεως του Κυρίου, και τη συνάντηση Αυτού με τον γέροντα Συμεών, αλλά μας ανοίγουν και τα μάτια της ψυχής εν πνεύματι, για να δούμε το «βάθος» της πραγματικότητας αυτής: τη γεμάτη έκπληξη στάση των αγίων αγγέλων, οι οποίοι αδυνατούν να κατανοήσουν τα διαδραματιζόμενα εν γη, καθώς βλέπουν τον Δημιουργό του ανθρώπου να βαστάζεται ως βρέφος, τον αχώρητο και άπειρο Θεό να περιορίζεται μέσα στην αγκαλιά ενός γέροντα, τον απερίγραπτο  Υιό και Λόγο του Θεού, τον ομοούσιον τω Πατρί, να γίνεται περιγραπτός ως άνθρωπος με τη θέλησή Του. Και η μόνη εξήγηση που μπορούν να δώσουν για τα ακατανόητα αυτά πράγματα είναι η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο. «Τη Θεοτόκω προσδράμωμεν οι βουλόμενοι κατιδείν τον Υιόν αυτής προς Συμεών απαγόμενον∙ ον περ ουρανόθεν οι Ασώματοι βλέποντες, εξεπλήττοντο λέγοντες∙ Θαυμαστά θεωρούμεν νυνί και παράδοξα, ακατάληπτα, άφραστα∙ ο τον Αδάμ δημιουργήσας βαστάζεται ως βρέφος∙ ο αχώρητος χωρείται εν αγκάλαις του Πρεσβύτου∙ ο επί των κόλπων απεριγράπτως υπάρχων του Πατρός αυτού, εκών περιγράφεται σαρκί, ου Θεότητι, ο μόνος φιλάνθρωπος».

Στο μέγα αυτό μυστήριο – που θεωρείται ως συνέχεια της Γεννήσεως και της Περιτομής του Κυρίου, συνεπώς ως επίταση της εξαγγελίας ότι Χριστός ο Θεός μας φάνηκε στον κόσμο ως άνθρωπος όχι θεωρητικά και φανταστικά, αλλά αληθινά και πραγματικά («ου δοκήσει ουδέ φαντασία, αλλ’ αληθεία τω κόσμω φανέντα») – μετέχει ο γέρων Συμεών, ο οποίος φέρεται να μυσταγωγείται στο μυστήριο αυτό («και ταύτα Συμεών μυσταγωγούμενος, επέγνω τον αυτόν, Θεόν φανέντα σαρκί»: και μυούμενος σ’ αυτά ο Συμεών, γνώρισε βαθιά τον ίδιο, ως Θεό που φάνηκε ως άνθρωπος) και να έχει θεοπτία μεγαλύτερη και καθαρότερη και από εκείνην του Μωυσή στο όρος Σινά («Εκείνος μεν, ο Μωυσής, διά γνόφου και φωνής αμυδράς θεόπτης ηξίωτο…∙ ούτος δε, ο Συμεών, τον προαιώνιον Λόγον του Πατρός σωματωθέντα εβάστασε και των Εθνών απεκάλυψε το φως, τον Σταυρόν και την Ανάστασιν», δηλαδή: Ο Μωυσής αξιώθηκε  να γίνει θεόπτης μέσα σε γνόφο και φωνή που μόλις ακουγόταν, ο Συμεών βάστασε τον Λόγο του Πατρός με το σώμα Του και αποκάλυψε το φως των Εθνών, δηλαδή  τον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού).

Η μυσταγωγία και θεοπτία αυτή του Συμεών μέσα από το μυστήριο της συναντήσεώς Του με τον τεσσαρακονθήμερο Χριστό συνιστά το μέγιστο γεγονός της ζωής του. Διότι αφενός η γεροντική  αγκαλιά του γίνεται θρόνος του παντοκράτορα Θεού, αφετέρου, ακριβώς γι’ αυτό, φτάνει στο σημείο της πλήρους ελευθερίας, δηλαδή της επιθυμίας του να φύγει πια από τον κόσμο τούτο με χαρά. «Ο τοις Χερουβίμ εποχούμενος και υμνούμενος υπό των Σεραφίμ, σήμερον τω θείω Ιερώ κατά νόμον προσφερόμενος, πρεσβυτικαίς ενθρονίζεται αγκάλαις» (Αυτός που φέρεται επί των Χερουβίμ και υμνείται από τα Σεραφίμ, σήμερα προσφέρεται στο θείο Ιερό, σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο, και ενθρονίζεται σε πρεσβυτικές αγκάλες). «Λέγε Συμεών, τίνα φέρων εν αγκάλαις, εν τω ναώ αγάλλη; Τίνι κράζεις και βοάς; Νυν ηλευθέρωμαι∙ είδον γαρ τον Σωτήρα μου» (Λέγε Συμεών, ποιον φέρεις στην αγκαλιά σου και χαίρεσαι μέσα στον Ναό; Σε ποιον κράζεις και βοάς: Τώρα έχω ελευθερωθεί, διότι είδα τον Σωτήρα μου).

Η επιθυμία του Συμεών να φύγει πια από τον κόσμο τούτο, επιθυμία μάλιστα που συνοδεύεται με μεγάλη χαρά («Δεξάμενος δε τούτον Συμεών ο δίκαιος και των δεσμών την έκβασιν ιδών τελεσθείσαν, γηθοσύνως εβόα», δηλαδή: ο Συμεών ο δίκαιος αφού δέχτηκε τον Χριστό και είδε ότι έφτασε το τέλος της ζωής του με μεγάλη χαρά φώναζε), συνιστά το όριο της αγιότητας. Μόνον ο άγιος είναι εκείνος που θέλει να φύγει από τη ζωή αυτή, όχι γιατί την βαρέθηκε ή απελπίστηκε – αυτό αποτελεί τον ορισμό της απιστίας – αλλά γιατί έζησε και ζει τη σχετική γι’ αυτήν τη ζωή πληρότητα της σχέσης του με τον Χριστό, και προσδοκά την τελειότητα της σχέσης μετά τη φυγή του από τον κόσμο. Όπως το λέει και ο απόστολος Παύλος: «Έχω την επιθυμίαν εις το αναλύσαι και συν Χριστώ είναι» (Επιθυμώ να πεθάνω και να είμαι μαζί με τον Χριστό). Το ίδιο βεβαιώνουν και οι λοιποί άγιοι της Εκκλησίας μας, σαν τον άγιο Ιωάννη της Κλίμακος, που σημειώνει: «Ο άγιος προσδοκά κάθε ημέρα τον θάνατό του».

Οι ύμνοι μάλιστα της εορτής αποκαλύπτουν και μία διάσταση της με χαρά επιθυμίας του Συμεών να εγκαταλείψει τον κόσμο τούτο,  που δεν είναι πολύ γνωστή στον πιστό λαό: Θέλει να φύγει γρήγορα, διότι δεν αντέχει να μη πάει να αναγγείλει στους πρωτοπλάστους, τον Αδάμ και την Εύα, το χαρμόσυνο άγγελμα, ότι δηλαδή ό,τι ο Θεός τους υποσχέθηκε μετά την πτώση τους στην αμαρτία: ότι θα έλθει κάποτε ως άνθρωπος για να σώσει το ανθρώπινο γένος, τώρα έγινε πραγματικότητα. Και από την άποψη αυτή προηγείται ο Συμεών του Ιωάννου του Προδρόμου που κι αυτός στον Άδη προετοίμασε τον δρόμο του Μεσσία. «Αδάμ εμφανίσων άπειμι, εις Άδου διατρίβοντι, και τη Εύα προσκομίσων ευαγγέλια, Συμεών ανεβόα» (Ο Συμεών φώναζε: Φεύγω από τη ζωή αυτή, για να φανερώσω στον Αδάμ, που  ζει στον Άδη, και να φέρω στην Εύα, τα ευαγγέλια, το χαρμόσυνο δηλαδή μήνυμα του ερχομού του Χριστού στον κόσμο).

Είναι ευνόητο ότι η συνάντηση του αγίου Συμεών με τον σαράντα ημερών Κύριο λειτουργεί και για εμάς κατά παραδειγματικό τρόπο, κάτι που το σημειώνει βεβαίως η υμνογραφία. Άλλωστε, κανένα γεγονός της επί γης παρουσίας του Κυρίου δεν είναι μόνον για μία εποχή ή για έναν μόνον άνθρωπο. Κι αυτό σημαίνει ότι όπως συναντήθηκε τότε ο άγιος Συμεών με τον Χριστό, έτσι καλούμαστε και εμείς να συναντηθούμε μαζί Του, μέσα στα πλαίσια της Εκκλησίας μας και με τις προσευχές αυτής. Να τον υποδεχτούμε ως Σωτήρα μας και να Τον προσκυνήσουμε ως Θεό μας. «Δεύτε και ημείς, άσμασιν ενθέοις, Χριστώ συναντηθώμεν και δεξώμεθα Αυτόν, ου το σωτήριον ο Συμεών εώρακεν. Ούτός εστιν, ον ο Δαυίδ καταγγέλλει, ούτός εστιν ο εν προφήταις λαλήσας∙ ο σαρκωθείς δι’ ημάς και νόμω φθεγγόμενος. Αυτόν προσκυνήσωμεν» (Εμπρός και εμείς, με ένθεα άσματα, ας συναντηθούμε με τον Χριστό και ας υποδεχτούμε Εκείνον, του Οποίου τη σωτηρία είδε ο Συμεών. Αυτός είναι Εκείνος τον Οποίον κηρύσσει ο Δαυίδ, Αυτός είναι Εκείνος που λάλησε μέσα από τους προφήτες, Αυτός που σαρκώθηκε για εμάς και μιλά με τον Νόμο Του. Αυτόν ας προσκυνήσουμε».

Πρόσφατα Άρθρα

ΤΑ «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΑ «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

9 Νοεμβρίου 2025

Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες πολλοί πιστοί, αλλά και οι άρχοντες του τόπου, επισκέφτηκαν το μεσημέρι της Κυριακής 9 Νοεμβρίου...

Read more
«Ο Άγ. Νεκτάριος, ένθεο υπόδειγμα καρτερίας και υπομονής, ταπεινώσεως και συγχωρητικότητος»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ο Άγ. Νεκτάριος, ένθεο υπόδειγμα καρτερίας και υπομονής, ταπεινώσεως και συγχωρητικότητος»

9 Νοεμβρίου 2025

Η ιερά μνήμη του Αγ. Νεκταρίου, Επισκόπου Πενταπόλεως, του θαυματουργού, εορτάσθηκε με λαμπρότητα και στην Εκκλησία των Σερρών, με επίκεντρο...

Read more
Επιμνημόσυνη Δέηση για τους Μεσσήνιους Αεροπόρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Επιμνημόσυνη Δέηση για τους Μεσσήνιους Αεροπόρους

9 Νοεμβρίου 2025

Σε κλίμα συγκίνησης τελέστηκε το πρωί της Κυριακής 9 Νοεμβρίου, στην Καλαμάτα, η Επιμνημόσυνη Δέηση για τους 43 Μεσσήνιους πεσόν­τες...

Read more
Τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκταρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκταρίου

9 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, εορτή του εν Αγίοις Πατρός ημών Νεκταρίου Αρχιεπισκόπου Πενταπόλεως του θαυματουργού, ήγε τα ονομαστήριά του...

Read more
Η μνήμη του Αγίου Νεκταρίου τιμήθηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Καρδίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Η μνήμη του Αγίου Νεκταρίου τιμήθηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Καρδίτσης

9 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία...

Read more
Η εορτή της Οσίας Θεοκτίστης και του Αγίου Νεκταρίου στην Πάρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Οσίας Θεοκτίστης και του Αγίου Νεκταρίου στην Πάρο

9 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα τιμήθηκε η σεπτή μνήμη της Οσίας Μητρός ημών Θεοκτίστης της Μηθυμναίας, Πολιούχου Παροικίας και του εν Αγίοις...

Read more
Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στη Θεσσαλονίκη

9 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, εορτή του Αγίου Νεκταρίου επισκόπου Πενταπόλεως του θαυματουργού, ο Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.κ. Φιλόθεος, προεξήρχε...

Read more
Ο Μητροπολίτης Στάρας Ζαγοράς στην Ορεστιάδα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Στάρας Ζαγοράς στην Ορεστιάδα

9 Νοεμβρίου 2025

Την Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος  και Σουφλίου, επισκέφθηκε το διήμερο 7 και 8 του μηνός Νοεμβρίου ε.έ., με αφορμή την...

Read more
Μνημόσυνο για τον μακαριστό Μητροπολίτη Ροδοστόλου κυρό Χρυσόστομο στον Άγιο Νεκτάριο στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνημόσυνο για τον μακαριστό Μητροπολίτη Ροδοστόλου κυρό Χρυσόστομο στον Άγιο Νεκτάριο στη Βέροια

9 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου o Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Νεκταρίου στην Αλεξανδρούπολη
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Νεκταρίου στην Αλεξανδρούπολη

9 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025 τιμήθηκε στην Μητρόπολή μας η μνήμη του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως του θαυματουργού. Επίκεντρο του εορτασμού...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: «η μακροθυμία του Αγίου Νεκταρίου γιατρεύει τις πληγωμένες καρδιές»
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: «η μακροθυμία του Αγίου Νεκταρίου γιατρεύει τις πληγωμένες καρδιές»

9 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, το πρωΐ, στον Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο μαρτυρικό χωριό Κομμένο...

Read more
Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου στήν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου στήν Ναύπακτο

9 Νοεμβρίου 2025

Τό Σάββατο 8 καί τήν Κυριακή 9 Νοεμβρίου, ἑορτή τοῦ ἁγίου Νεκταρίου, Ἐπισκόπου Πενταπόλεως τοῦ Θαυματουργοῦ, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ....

Read more
Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

9 Νοεμβρίου 2025

Στο Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου 8 Νοεμβρίου 2025 ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός επί...

Read more
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Πνευματικές Διδαχές

Η ΚΑΙΝΗ ΚΤΙΣΗ

9 Νοεμβρίου 2025

«Ἐν γάρ Χριστῷ Ἰησοῦ οὔτε περιτομή τις ἰσχύει οὔτε ἀκροβυστία, ἀλλά καινή κτίσις» (Γαλ. 6, 15) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Πολλοί...

Read more
Με λαμπρότητα η πανήγυρη του Αγίου Νεκταρίου στην Ηλιούπολη
Εκκλησία της Ελλάδος

Με λαμπρότητα η πανήγυρη του Αγίου Νεκταρίου στην Ηλιούπολη

9 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα και την παρουσία πλήθους φιλεόρτων πιστών, εορτάσθηκε και φέτος η μνήμη του Αγίου Νεκταρίου, Επισκόπου Πενταπόλεως του Θαυματουργού,...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ο Άγιος Νεκτάριος συκοφαντούμενος και διωκόμενος
Αγίου Νεκταρίου

Ο Άγιος Νεκτάριος συκοφαντούμενος και διωκόμενος

8 Νοεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού      Το μεγάλο και διαρκές θαύμα στην Εκκλησία μας είναι η αδιάκοπη εμφάνιση αγίων....

Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος καὶ τὸ βίωμα τῆς Ὀρθοδοξίας

8 Νοεμβρίου 2025
Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ο βίος καί τά βιώματα τού Αγ. Νεκταρίου

8 Νοεμβρίου 2024
«Τον παρ’ εαυτού μη αδικούμενον, ουδείς έτερος αδικήσαι δυνήσεται»

Άγιος Νεκτάριος: Ο πολύπαθος θαυματουργός Επίσκοπος

8 Νοεμβρίου 2024
«Τον παρ’ εαυτού μη αδικούμενον, ουδείς έτερος αδικήσαι δυνήσεται»

Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως υποψήφιος πατριάρχης Αλεξανδρείας

9 Νοεμβρίου 2022
Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως και η γενέτειρά του Σηλυβρία

Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως και η γενέτειρά του Σηλυβρία

7 Νοεμβρίου 2022
Άγιος Νεκτάριος, θεολόγος εν έργω καί λόγω

Άγιος Νεκτάριος, θεολόγος εν έργω καί λόγω

9 Νοεμβρίου 2018
Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

8 Νοεμβρίου 2016
Next Post
Η Υπαπαντή του Κυρίου και ο Σαραντισμός των βρεφών

Ο Συμεών ο Θεοδόχος και η διπλή προφητεία του κατά την Υπαπαντή του Κυρίου

Ομιλία κατά τον Εσπερινό της μνήμης του Αγίου Αχιλλίου Αρχιεπισκόπου Λαρίσης

Ομιλία κατά τον Εσπερινό της μνήμης του Αγίου Αχιλλίου Αρχιεπισκόπου Λαρίσης

Ομιλία κατά τον Εσπερινό της μνήμης του Αγίου Αχιλλίου Αρχιεπισκόπου Λαρίσης

Άγιος Αχίλλιος, ο Άγιος της ειρήνης

Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

«Εμέ δει εργάζεσθαι τά έργα του πέμψαντός με, έως ημέρα εστίν, έρχεται νύξ, ότε ουδείς δύναται εργάζεσθαι».

Κυριακή του Τυφλού (Ιωαν. Θ΄ 1-38)

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist