• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Διορισμός «Εποσκόπων»

9 Νοεμβρίου 2020
in Ελλάδα Κόσμος
Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ,ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ «ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ»: ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΟΛΕΘΡΙΟ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΟ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ 

Δεκάδες είναι οι αιρετικές διδασκαλίες που επινόησε ο Παπισμός στην ιστορική του πορεία. Μία όμως εξ’ αυτών θεωρείται η μεγαλύτερη και φοβερότερη, η κακοδοξία του παπικού Πρωτείου. Περί αυτής ομιλώντας ο άγιος Νεκτάριος ο θαυματουργός, του οποίου την μνήμη εορτάζει σήμερα η Εκκλησία μας και ταυτόχρονα την επέτειο των 100 ετών από της οσιακής κοιμήσεώς του, σε κάποιο λόγο του για τα αίτια του Σχίσματος Ανατολής και Δύσεως, αναφέρει τα εξής: «Λέγοντας ο Πάπας πως είναι η κεφαλή της Εκκλησίας, εξόρισε από τη Δυτική ‘Εκκλησία’ τον Δεσπότην πάντων Χριστόν και έτσι έμεινε η Δυτική ‘Εκκλησία’ χήρα από τον Χριστόν. Όταν οι υιοί του Ζεβεδαίου ζήτησαν από τον Χριστό πρωτοκαθεδρία, να καθήσουν ο ένας δεξιά του και ο άλλος αριστερά του, ο Κύριος δεν τους είπε, ότι αυτό είναι αδύνατον, διότι την πρωτοκαθεδρία την έχω δώσει στον Πέτρο, αλλά ότι ‘ος εάν θέλει γενέσθαι μέγας εν υμίν έσται διάκονος υμών και ος εάν θελη γενέσθαι πρώτος έστω πάντων δούλος’, (Ματθ.20,26). Όταν οι απόστολοι κατά το Μυστικόν Δείπνον έπεσαν σε φιλονικία δια τα πρωτεία, ο Κύριος δεν τους είπε, πως ο Πέτρος είναι μεγαλύτερος, επειδή αυτόν αφήνω επίτροπον εις το ποίμνιον, αυτός είναι η κεφαλή όλων σας. Αλλά τους είπε ότι ‘οι βασιλείς των εθνών κυριεύουσιν αυτών και οι εξουσιάζοντες αυτών ευεργέται καλούνται. Υμείς δε ουχ ούτως, αλλ’ ο μειζων εν υμίν γενέσθω ως ο νεώτερος και ο ανακείμενος ως ο διακονών’», (Λουκ.22,25-26). Οι παρά πάνω βαρυσήμαντοι λόγοι του αγίου Νεκταρίου, έρχονται να καταρρίψουν πανηγυρικά και να συντρίψουν αποστομωτικά την μεγαλύτερη και φοβερότερη από όλες τις αιρέσεις του Παπισμού. Είχε απόλυτο δίκαιο ο άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς όταν έγραφε, ότι τρεις είναι οι μεγάλες πτώσεις της ανθρωπότητας: Του Αδάμ, του Ιούδα και του Πάπα.

Γύρω από την κακοδοξία του παπικού Πρωτείου, που αποτελεί μέχρι σήμερα επίσημο δόγμα του Παπισμού, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας και δεν θα επανέλθουμε. Στην παρούσα ανακοίνωση μας θα αναφερθούμε σε μία πτυχή και προέκτασή του, στην εκκλησιολογική σχέση που διέπει τον «Πάπα» με τους «Επισκόπους» του, παίρνοντας αφορμή από δημοσίευμα στην εφημερίδα των εν Ελλάδι  παπικών «Καθολική» (αριθ. Φύλλου 279, 19.9.2020). Στο δημοσίευμα γίνεται λόγος για τον διορισμό του νέου «αρχιεπισκόπου» Κερκύρας, Ζακύνθου – Κεφαλληνίας και τοποτηρητή του ‘αποστολικού’ Βικαριάτου Θεσσαλονίκης, κ. Γεωργίου Αλτουβά. Το άρθρο αναφέρει ρητά, πως ο νέος «αρχιεπίσκοπος» δεν εκλέχτηκε από κάποιο εκκλησιαστικό σώμα, αλλά διορίστηκε από τον «Πάπα» Φραγκίσκο και τούτο διότι οι «επίσκοποι» της παπικής «Εκκλησίας» διορίζονται απ’ ευθείας από τον «Πάπα»! Ο κ. Γεώργιος Αλτουβάς, στο μήνυμά του είναι σαφής: «επιθυμώ να εκφράσω την αμέριστη χαρά μου, με την ευκαιρία της εκλογής μου εις Επίσκοπο, από τον Άγιο Πατέρα Πάπα Φραγκίσκο…». Κάνει λόγο για «εκλογή», αλλά κάθε άλλο παρά εκλογή είναι, με την ακριβή εκκλησιαστική σημασία του όρου. Πρόκειται σαφέστατα για προσωπική επιλογή του «Πάπα», για διορισμό! Επίσης σαφής είναι και ο απερχόμενος «αρχιεπίσκοπος» κ. Ι. Σπιτέρης σε αποχαιρετιστήριο μήνυμά του. Για τον νέο «αρχιεπίσκοπο» ανέφερε πως «επιτέλους γνωρίζουμε το όνομα εκείνου, τον οποίο ο Άγιος Πατέρας Πάπας Φραγκίσκος, διάλεξε ως αντικαταστάτη μου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Άγιο Πατέρα με τον οποίο, όλοι εμείς είμαστε σε κοινωνία, για το νέο εκλεγμένο Επίσκοπό μας»! Ο κ. Φραγκίσκος μ’ άλλα λόγια διάλεξε, σύμφωνα με τη δική του θέληση, χωρίς να ρωτήσει κανέναν, τον νέο «αρχιεπίσκοπο». Περιττό να λεχθεί ότι όλοι οι «επίσκοποι» της απανταχού παπικής «Εκκλησίας» είναι διορισμένοι από τον «Πάπα» και κανένας δεν έχει εκλεγεί από Σύνοδο!

Η επίσημη θεσμοθέτηση του δόγματος του παπικού Πρωτείου επέφερε νομοτελειακά και αναπόδραστα ως ολέθριο επακόλουθο, αφ’ ενός μεν την ουσιαστική υποβάθμιση του Συνοδικού Συστήματος και αφ’ ετέρου την εκμηδένιση της πνευματικής εξουσίας και ποιμαντικής διακονίας των Επισκόπων, την οποία λαμβάνουν δια της χειροτονίας των θείω δικαίω, σύμφωνα με τον λόγο του αποστόλου: «το Πνεύμα το Άγιον έθετο επισκόπους, ποιμαίνειν την εκκλησίαν του Κυρίου και Θεού, ην περιεποιήσατο δια του ιδίου αίματος», (Πραξ. 20,28). Οι παπικές Σύνοδοι μεταβάλλονται δια του παπικού Πρωτείου σε απλά συμβουλευτικά όργανα του «Πάπα» και τότε μόνον έχουν ισχύ όταν επικυρωθούν από αυτόν με παπική βούλα. Επίσης οι «Αρχιερείς» υποβαθμίζονται και μεταβάλλονται σε πειθήνια όργανά του. Εκλέγονται, διορίζονται ανακαλούνται, απολύονται οριστικά, ή και καθαιρούνται ακόμη, κατά βούληση του «Πάπα», του απόλυτου μονάρχη της Ρωμαϊκής «Εκκλησίας».

Ο αείμνηστος καθηγητής του Κανονικού Δικαίου στη Θεολογική Σχολή Αθηνών Κων. Μουρατίδης παρατηρεί σχετικά ότι ο «Πάπας» καθίσταται δια του παπικού Πρωτείου «η πηγή της ιερωσύνης, φέρων μόνος αυτός οιονεί τον τέταρτον και ύπατον βαθμόν της ιερωσύνης και αποκαλούμενος pontifex maximus, [ύπατος αρχιερεύς]»,[1] Όπως είναι γνωστό στην Καινή Διαθήκη και στην αρχαία Εκκλησιαστική Παράδοση γίνεται λόγος μόνο για τρεις βαθμούς ιερωσύνης, ενώ πουθενά δεν γίνεται λόγος περί «υπάτου αρχιερέως», τον οποίο εισήγαγε ο Παπισμός ως τέταρτον βαθμόν της Ιερωσύνης. Ο μακαριστός καθηγητής παρατηρεί ακόμη ότι «Ήδη από του 11ου αιώνος καθιερώθη ο τίτλος ‘ελέω αποστολικής έδρας επίσκοπος’. Από δε του Γρηγορίου του Θ΄ εθεσπίσθη η γενική υποχρέωσις των επισκόπων όπως δίδουν όρκον υπακοής εις τον ‘Πάπα’…Οι επίσκοποι μετεβλήθησαν εις ευπειθείς υπηκόους του τέως εν τω Βατικανώ συναδέλφου των».[2]  

Κατά τον Θωμά Ακινάτη, θεμελιωτή του παπικού Σχολαστικισμού και ενθουσιώδη υποστηρικτή του παπικού Πρωτείου «ο ‘Πάπας’ κατέχει της αρχιερατικής εξουσίας το πλήρωμα, σχεδόν ως βασιλεύς εν τω βασιλείω του, αλλ’ οι επίσκοποι συμμετέχουν εις την υπ’ αυτού υπέρ της Εκκλησίας ασκουμένην μέριμναν ως τεταγμένοι εφ’ εκάστης πόλεως δικασταί…Ο την θέσιν του Πέτρου υπέχων ‘Πάπας’ κατέχει την πλήρη δικαιοδοσίαν, οι δε άλλοι εξ’ αυτού». Ένας άλλος Ορθόδοξος συγγραφέας, ο Ν. Μπελιάεφ, σε πλήρη συμφωνία με τους προηγουμένους, προσθέτει ότι «μόνου του αρχιερέως της Ρώμης η εξουσία εκπορεύεται εκ του Πνεύματος της Χάριτος, δια τούτο μόνον ο ‘Πάπας’ δικαίως φέρει τον τίτλον Vicarius Christi και ονομάζεται episcopus universalius, [παγκόσμιος επίσκοπος], δι’ ης ονομασίας δηλούται ότι ο ‘Πάπας’ τυγχάνει μοναδικός εν όλω τω κόσμω, ότι μόνος αυτός είναι εν ολοκλήρω τη οικούμενη Επίσκοπος εν τη κυρία σημασία. Όσον δε αφορά τους άλλους Επισκόπους, ούτοι είναι βικάριοι ουχί του Χριστού, αλλά του ‘Πάπα’. Ούτοι και την εξουσίαν αυτών λαμβάνουν ουχί αμέσως εκ του Πνεύματος του αγίου, αλλά δια μέσου του αρχιερέως της Ρώμης. Την ιεραρχικήν αυτών εξουσίαν δεν δύνανται να εκδηλώσουν άλλως, η εξηρτημένοι όντες από του ‘Πάπα’ και μόνον εις τοσούτον μέτρον, καθ’ όσον παραχωρηθή αυτοίς τούτο από του αποστολικού θρόνου της Ρώμης».[3]

Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Παπαδόπουλος αναφερόμενος στους «Επισκόπους» του παπικού κλήρου, γράφει: «Όλος ο κλήρος υποτάσσεται εις τον ‘Πάπαν’ κατά σύστημα απολύτως συγκεντρωτικόν. Ο χειροτονηθείς κληρικός δεν ειμπορεί να εκτελέση τα καθήκοντά του, μόνον διότι έχει χειροτονίαν. Είναι δυνατόν να χειροτονηθή και ποτέ να μην λειτουργήση, διότι εις την Δυτικήν Εκκλησίαν το δικαίωμα της χειροτονίας είναι χωριστόν από του δικαιώματος της εκτελέσεως των ιερατικών καθηκόντων…».[4]

Σε τελεία αντίθεση με τον Παπισμό, στην Ορθόδοξη Εκκλησία επεκράτησε ήδη από τα αποστολικά χρόνια μέχρι σήμερα το αρχαίο Συνοδικό Σύστημα, το οποίο βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα του παπικού Πρωτείου. Ο θεσμός των Συνόδων απετέλεσε αείποτε την πεμπτουσία του πολιτεύματος της Εκκλησίας. Οι Σύνοδοι στην Ανατολή αποτελούν στη ζωή της Εκκλησίας θείο θεσμό, αγνοούν δε πλήρως τον επίσκοπο Ρώμης ως την ορατή κεφαλή πάσης της ανά την οικουμένη Εκκλησίας. Ο θεσμός αυτός ανάγει την αρχή του στον ίδιο τον Κύριο και τους Αποστόλους, οι οποίοι «θείω Πνεύματι κινούμενοι», συγκρότησαν την αποστολικήν Σύνοδο (49 μ.Χ.) πραγματώνοντας έτσι ταυτόχρονα και την συνοδική αυτοσυνειδησία της Εκκλησίας, για να αποτελεί έκτοτε θεμελιώδες γνώρισμα της λειτουργίας του εκκλησιαστικού σώματος, προς επίλυση και ρύθμιση των πάσης φύσεως εκκλησιαστικών ζητημάτων, ιδίως δε προς αντιμετώπιση των ποικιλώνυμων αιρέσεων. Κατά  τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο: «Εκκλησία συστήματος και συνόδου εστίν όνομα».[5] Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας παρατηρεί περί των Συνόδων ότι «εν τοις θεολογικοίς και εκκλησιαστικοίς ζητήμασι ισχύει η των αγίων Πατέρων και της ιεράς συνόδου βουλή».[6]

Από τις Συνόδους της Ορθοδοξίας, εκείνες που αναγνωρίσθηκαν από την συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας ως Οικουμενικές, όπως και εκείνες από τις τοπικές, που προσέλαβαν οικουμενικό κύρος, θεωρούνται ως θεόπνευστες και αλάθητες, «δια το Πνεύμα το άγιον» που ενεργεί σ’ αυτές, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση του Κυρίου: «ο δε Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον, ο πέμψει ο πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος υμάς διδάξει πάντα και υπομνήσει υμάς πάντα α είπον υμίν» (Ιω.14,25). Ο Μέγας Αθανάσιος σε επιστολή του προς τους εν Αφρική επισκόπους γράφει: «Το δε ρήμα του Κυρίου το δια της Οικουμενικής Συνόδου εν τη Νικαία γενόμενον, μένει εις τον αιώνα».[7]  

Ουδείς Επίσκοπος εμφανίζεται στη Σύνοδο με πρωτείο εξουσίας επί των άλλων Επισκόπων. Ο 34ος Ιερός Κανών των αγίων Αποστόλων ορίζει ότι οι Επίσκοποι εκάστου έθνους οφείλουν να αναγνωρίζουν τον μεταξύ αυτών πρώτον. Και τίποτε να μην πράττουν περιττό χωρίς την γνώμη εκείνου, αλλά ούτε και εκείνος να πράττει κάτι χωρίς την γνώμη όλων. Ο δε 37ος ορίζει την αδιάκοπη και κανονική λειτουργία των Συνόδων δύο φορές το χρόνο. Υπεράνω των επισκόπων δεν ευρίσκεται ο «Πάπας», αλλά η Σύνοδος των Επισκόπων, τελούσα υπό την αόρατο θεία κεφαλή, το Χριστό και κυβερνώσα την Εκκλησία. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αναγνωρίζει κανέναν άλλο παγκόσμιο ποιμένα παρά μόνον τον Χριστό. Στο «Μαρτύριο του ιερού Πολυκάρπου» διακηρύσσεται, ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι ο μοναδικός ‘ποιμένας της κατά την οικουμένην καθολικής Εκκλησίας’».[8]

Κλείνοντας την ανακοίνωσή μας, θέλουμε, για πολλοστή φορά να τονίσουμε το αναντίρρητο γεγονός ότι ο Παπισμός, αποκομμένος από την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία του Χριστού, βρίσκεται πολύ μακριά από Αυτήν. Δεν είναι καν Εκκλησία, όπως πεισματικά θέλουν να μας επιβάλλουν οι θιασώτες του Οικουμενισμού και της «ενώσεως των εκκλησιών», αλλά εγκόσμιος κρατικός οργανισμός, με σαφείς κρατικές λειτουργίες. Μια από αυτές είναι και ο διορισμός των «επισκόπων» του, δηλαδή των κρατικών του υπαλλήλων, όπως ο διορισμός του νέου «αρχιεπισκόπου» κ. Γεωργίου Αλτουβά!

[1] Κων. Μουρατίδου. «Διαφοροποίησις, εκκοσμίκευσις και νεώτεραι εξελίξεις εν τω δικαίω της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας», Αθήναι 1961, σελ. 76.

[2] Ένθα ανωτέρω, σελ. 80-81.

[3] Ν. Μπελιάεφ «Η θεμελιώδης αρχή του Ρωμαϊκού Καθολικισμού», μετ. Κ. Λώτσου, Πετρούπολις 1901, σελ. 47.

[4] Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, Αι πλάναι του Παπισμού εκ των καταλοίπων, Εκδ. Γ΄, Αθήναι 1964, σελ. 31-32.

[5] Ἑρμηνεία στὸν 149ον Ψαλμό, PG 55,493.

[6] Επιστολή 17 προς Νεστόριον PG. 77,108.

[7] PG 26,1032B. Ἐδῶ ὁ ἅγιος Πατὴρ ἀναφέρει μόνο τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο ἐπειδή οἱ ἄλλες δέν εἶχαν συγκληθεῖ ἀκόμη.

[8] Μαρτύριον Πολυκάρπου, 19, ΒΕΠΕΣ 3,26.

Πρόσφατα Άρθρα

Αρχιμανδρίτης π. Φίλιππος Χαμαριάς: Να κοιτάξουμε ψηλά…
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιμανδρίτης π. Φίλιππος Χαμαριάς: Να κοιτάξουμε ψηλά…

23 Νοεμβρίου 2025

Ας γίνει η σημερινή ευαγγελική περικοπή ένα ξυπνητήρι που θα μας ξυπνήσει από τον λήθαργο της αφροσύνης στον οποίον βρισκόμαστε....

Read more
Χειροθετήθηκε Πρωτοπρεσβύτερος ο εφημέριος Βασσαρά π. Ανάργυρος Γαλάνης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθετήθηκε Πρωτοπρεσβύτερος ο εφημέριος Βασσαρά π. Ανάργυρος Γαλάνης

23 Νοεμβρίου 2025

Το Σαββάτο 22 Νοεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Βασσαρά, τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη μας...

Read more
Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου στην Ν. Ιωνία Βόλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου στην Ν. Ιωνία Βόλου

23 Νοεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Ν. Ιωνίας Βόλου λειτούργησε σήμερα 23/11 ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος,...

Read more
Χειροτονία πρεσβυτέρου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία πρεσβυτέρου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης

23 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Κυριακή Θ΄ Λουκά στην Ενορία των Σανών
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Θ΄ Λουκά στην Ενορία των Σανών

23 Νοεμβρίου 2025

Σήμερα, Κυριακή 23η Νοεμβρίου 2025, Θ΄ Λουκά, (Λουκ. ιβ΄ 16-21), που στις Εκκλησίες μας αναγιγνώσκεται η Περικοπή του άφρονος πλουσίου, ο...

Read more
ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;

22 Νοεμβρίου 2025

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;   Η απάντηση είναι ΣΟΚ! Τι είναι...

Read more
Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς

22 Νοεμβρίου 2025

  Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο  του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι

22 Νοεμβρίου 2025

Στο Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Αγίου Πορφυρίου) στο Μήλεσι λειτούργησε σήμερα, 22/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, μνήμη των Αγίων Αρχίππου, Φιλήμονος και Ονησίμου εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων και του σύγχρονου Αγίου Ιακώβου...

Read more
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

23 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Ὁ ἅγιος Νεκτάριος γιά τήν πίστη, τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί τήν ὑγεία

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Ὁ ἅγιος Νεκτάριος γιά τήν πίστη, τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί τήν ὑγεία

Θείες Λειτουργίες κεκλεισμένων των θυρών στην Κόρινθο

Θείες Λειτουργίες κεκλεισμένων των θυρών στην Κόρινθο

Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως – Θεία Λειτουργία κεκλεισμένων των θυρών στον Λαγκαδά

«Άντε, πάλι τα ίδια…»

Συνοδικοί κόβουν τα συλλείτουργα με Αρχιεπίσκοπο

Συνοδικοί κόβουν τα συλλείτουργα με Αρχιεπίσκοπο

Πατρῶν Χρυσόστομος: Μή λιποψυχῆτε καί μή δειλιάζετε…»

Πατρῶν Χρυσόστομος: Μή λιποψυχῆτε καί μή δειλιάζετε...»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist