Την Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2026, εορτή του Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του χωρίου Αγίου Ιωάννου Μέσης Κέρκυρας. Το Σεβασμιώτατο πλαισίωσαν ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού, Πανσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Σεβαστιανός Δροσόπουλος, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Υπεραγίας Θεοτόκου Παλαιοκαστρίτσας, αρκετοί Ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως, καθώς και οι Διάκονοί του. Αξίζει δε να σημειωθεί οι ευσεβείς πιστοί κατέκλυσαν την Εκκλησία, προσερχόμενοι με ευλάβεια για να τιμήσουν τη μεγάλη εορτή του Προδρόμου.
Κατά τη Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος προχώρησε στην εις Διάκονον χειροτονία ενός ευλαβούς τέκνου της τοπικής Εκκλησίας, του κ. Προκοπίου Αναλύτη, εγγάμου, καταγομένου από τον Άγιο Ιωάννη Κέρκυρας.
Στην προσλαλιά του προς το Σεβασμιώτατο, ο χειροτονούμενος εξέφρασε τη βαθιά ευγνωμοσύνη του προς το Θεό για τη μεγάλη δωρεά της ιερατικής κλήσεως. Ευχαρίστησε το Σεβασμιώτατο, τον πνευματικό του πατέρα π. Σεβαστιανό, την οικογένειά του και όλους όσοι στάθηκαν συνοδοιπόροι στην πορεία του, ενώ με συγκίνηση αναφέρθηκε στο βάρος της ευθύνης που αναλαμβάνει, διακονώντας την Εκκλησία σε μία εποχή ιδιαίτερων πνευματικών και κοινωνικών προκλήσεων.
Αντιφωνώντας, ο Σεβασμιώτατος χαρακτήρισε τη στιγμή της χειροτονίας ως μία ανεπανάληπτη στιγμή στη ζωή του ανθρώπου, καθώς αποτελεί την προσωπική ανταπόκριση στο κάλεσμα του Θεού. Τόνισε ότι ο νέος Διάκονος καλείται να σηκώσει το Σταυρό της ιεροσύνης μέσα σε μία δύσκολη εποχή, κατά την οποία δοκιμάζονται οι θεσμοί, αμφισβητούνται οι αξίες και η πίστη βάλλεται με ποικίλους τρόπους. Γι’ αυτό και προέτρεψε τον χειροτονούμενο να κλείσει τα αυτιά του στις «σειρήνες» του κόσμου, οι οποίες επιχειρούν να απομακρύνουν τον άνθρωπο από το Θεό, έχοντας πάντοτε στραμμένη την προσοχή του μόνο στη φωνή του Κυρίου, που αδιάκοπα καλεί τον άνθρωπο στη σωτηρία.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον πνευματικό του πατέρα, π. Σεβαστιανό, ο οποίος τον καθοδήγησε από τα παιδικά του χρόνια και καλλιέργησε με διάκριση την ιερατική του κλήση. Υπογράμμισε ακόμη ότι η Εκκλησία αναδεικνύει τους λειτουργούς της μέσα από τον ίδιο το λαό του Θεού και ότι η ιεροσύνη αποτελεί ταυτόχρονα ύψιστη τιμή και μεγάλη ευθύνη. Δεν είναι τα εξωτερικά γνωρίσματα που τιμούν τον κληρικό, αλλά η άκτιστη χάρη του Θεού, η οποία εγκαθίσταται στην καρδιά του και μεταμορφώνει ολόκληρη την ύπαρξή του.
Ο κ. Νεκτάριος κάλεσε το νέο διάκονο να μη φοβηθεί τις δυσκολίες, τις επικρίσεις και τις δοκιμασίες που θα συναντήσει στην πορεία της διακονίας του, υπενθυμίζοντας ότι και οι Απόστολοι, αλλά και ο ίδιος ο Χριστός, προανήγγειλαν πως όσοι Τον ακολουθούν θα αντιμετωπίσουν θλίψεις και διωγμούς. Η δύναμη του κληρικού, τόνισε, δε βρίσκεται στην ανθρώπινη αναγνώριση ούτε στις υλικές απολαβές, αλλά στην εμπιστοσύνη προς τον Θεό, ο οποίος δεν εγκαταλείπει ποτέ εκείνον που Τον υπηρετεί με πίστη και αυταπάρνηση.
Ιδιαίτερα στάθηκε στην αξία της προσωπικής προσευχής, επισημαίνοντας ότι ο λειτουργός του Θεού οφείλει, πέραν από την τέλεση των Ιερών Ακολουθιών, να καλλιεργεί καθημερινά την προσωπική του σχέση με τον Χριστό στο «ταμείον» του. Παράλληλα προειδοποίησε για τον κίνδυνο της εκκοσμικεύσεως, καλώντας το νέο Διάκονο να παραμείνει άνθρωπος προσευχής, ταπεινώσεως, αγάπης και συγχωρητικότητας, υπηρετώντας με θυσιαστικό φρόνημα το λαό του Θεού.
Ολοκληρώνοντας, ευχήθηκε ο Τίμιος Πρόδρομος, του οποίου η Εκκλησία εόρταζε το Ιερό Γενέσιο, να φωτίζει πάντοτε την ιερατική πορεία του νέου Διακόνου, ώστε να γίνεται με τη ζωή και τη μαρτυρία του πρόδρομος του Χριστού στις καρδιές των ανθρώπων. Δεν παρέλειψε, τέλος, να απευθύνει πατρικές ευχές και προς τη σύζυγό του Γεωργία, επισημαίνοντας ότι καλείται και εκείνη να σταθεί με αγάπη και θυσιαστική διάθεση συνοδοιπόρος στη νέα αυτή διακονία της Εκκλησίας.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος απένειμε τον χρυσό Σταυρό του Αγίου Σπυρίδωνος και τιμητική πλακέτα σε δύο εκλεκτά μέλη της ενορίας του Αγίου Ιωάννου, ως ελάχιστη αναγνώριση της πολυετούς και πολύτιμης προσφοράς τους προς την τοπική Εκκλησία. Συγκεκριμένα, τιμήθηκε ο κ. Σπυρίδων Κομπολίτης, ο οποίος για περισσότερα από εξήντα έτη διακονεί με συνέπεια και ευλάβεια το ιερό αναλόγιο του ναού, καθώς και ο κ. Βασίλειος Κομπολίτης, για τη σημαντική και γενναιόδωρη προσφορά του από την προσωπική του ακίνητη περιουσία, χάρη στην οποία κατέστη δυνατή η επέκταση του κοιμητηρίου της ενορίας. Ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες και την πατρική του ευγνωμοσύνη προς αμφότερους, επισημαίνοντας ότι η προσφορά προς την Εκκλησία αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενεές.
Ολοκληρώνοντας, ευχήθηκε ο Τίμιος Πρόδρομος και Βαπτιστής Ιωάννης να σκέπει, να προστατεύει και να πρεσβεύει αδιαλείπτως υπέρ όλων των πιστών, χαρίζοντάς τους υγεία, ειρήνη και πνευματική πρόοδο, ενώ απηύθυνε εγκάρδιες ευχές προς όλους τους εορτάζοντες, ευχόμενος χρόνια πολλά και ευλογημένα.
Οκτώ νέοι πτυχιούχοι Ιεροψάλτες στον Βόλο
Με την ευχή του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου, πραγματοποιήθηκαν σήμερα στον Βόλο οι εξετάσεις για την απόκτηση Πτυχίου Ιεροψάλτου, που συνιστά...
Read more














































