• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Συναξάρι 22ας Ἀπριλίου

21 Απριλίου 2021
in Πνευματικές Διδαχές
Συναξάρι 22ας Ἀπριλίου
Share on FacebookShare on Twitter

Μητροπολίτου Φαναρίου Ἀγαθαγγέλου
Γενικοῦ Διευθυντοῦ Ἀποστολικῆς Διακονίας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

† Μνήμη τοῦ ἁγίου ἀποστόλου Ναθαναήλ.

Περί τοῦ Ἀποστόλου Ναθαναήλ γνωρίζουμε τόσα μόνο σαφῆ καί θετικά, ὅσα τό κατά Ἰωάννην Εὐαγγέλιο1 περιέσωσε μεταξύ τοῦ Φιλίππου καί αὐτοῦ διαμειφθέντα καί μεταξύ τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ Ναθαναήλ, ὅταν δηλαδή ἄκουσε ἀπό τόν Ἀπόστολο Φίλιππο τήν ἔλευση τοῦ Μεσσίου, γιά τόν Ὁποῖο ἔγραψε ὁ Μωϋσῆς στό Νόμο καί οἱ Προφῆτες.

Στούς Συναξαριστές ὁ Ἀπόστολος Ναθαναήλ ταυτίζεται μέ τόν Ἀπόστολο Βαρθολομαῖο (υἱός τοῦ Θολομαίου), ἄλλοτε δέ μέ τόν ζηλωτή Σίμωνα, τόν Ἀπόστολο ἀπό τήν Κανᾶ τῆς Γαλιλαίας, ὅπου ἐτελέσθηκε ὁ γᾶμος στόν ὁποῖο παρεκάθησε καί ὁ Ἰησοῦς μέ τή μητέρα Του.

Οἱ λόγοι τῆς ταυτίσεως τοῦ Ἀποστόλου Βαρθολομαίου πρός τόν Ναθαναήλ εἶναι διότι: 1) Στούς καταλόγους τῶν Μαθητῶν στά Συνοπτικά Εὐαγγέλια2 καί στίς Πράξεις3 ὀνομάζεται μόνο ὡς Βαρθολομαῖος, ἐνῶ στό κατά Ἰωάννην Εὐαγγέλιο μόνο ὡς Ναθα-ναήλ. 2) Στούς καταλόγους αὐτούς συγκαταριθμεῖται πάντοτε μέ τόν Ἀπόστολο Φίλιππο.

Ἡ ἀποστολική δράση τοῦ Ἀποστόλου Ναθαναήλ ἐπεκτείνε-ται μέχρι τήν Ἀφρική, τή Μαυριτανία καί τή Βρεττανία, ὅπου καί ἐσταυρώθηκε ἀπό εἰδωλολάτρες.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Νεάρχου.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Νέαρχος ἐτελειώθηκε διά πυρός. Εἰκάζεται ὅτι ἦταν φίλος τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Πολυεύκτου. Ἐάν θεωρηθεῖ ὅτι αὐτό εἶναι ἀληθές, τότε ὁ Ἅγιος Νέαρχος πρέπει νά ἐμαρτύρησε κατά τούς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Δεκίου (249-251 μ.Χ.) καί Οὐαλεριανοῦ (251-259 μ.Χ.).

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἐν ἁγίοις πατρός ἡμῶν Γαῒου, ἐπισκόπου Ρώμης.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Γάϊος4 καταγόταν ἀπό τή Δαλματία καί ἐξελέγη Ἐπίσκοπος Ρώμης τό ἔτος 283 μ.Χ. Σύμφωνα μέ ὁρισμένους ἐρευνητές ἦταν συγγενής τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ καί ἀδελφός τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Γαβίνου († 19 Φεβρουαρίου). Ὑπέ-στη πολλούς διωγμούς καί κακώσεις, κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτο-κράτορος Διοκλητιανοῦ, καί γιά κάποιο χρόνο ἀναγκάσθηκε νά καταφύγει σέ σπήλαιο μακρυά ἀπό τή Ρώμη. Ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη τό ἔτος 296 μ.Χ.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Θεοδώρου τοῦ Συκεώτου.

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ἐγεννήθηκε στό χωριό Συκέα ἤ Συκεών τῆς Ἀναστασιοπόλεως5, πρώτης πόλεως τῆς ἐπαρχίας Ἀγκυρανῶν, καί ἦταν υἱός τῆς πόρνης Μαρίας καί τοῦ Κοσμᾶ, ἀποκρισάριου τοῦ βασιλέως Ἰουστινιανοῦ. Ἡ ἐκ πορνείας γέννηση τοῦ Ὁσίου δέν ἐμπόδισε τόν Θεό νά τόν ἀναδείξει Ἀρχιερέα τιμιώτατο καί νά τόν πλουτίσει μέ παράδοξες θεοσημεῖες καί θαυματουργίες. Στό σχολεῖο προέκοπτε στή διδασκαλία καί σέ ἡλικία δέκα ἐτῶν ἔδειξε κλίση στό μοναχικό βίο. Ὁταν ὁ Ἅγιος ἔγινε δωδεκαετής, μία νύκτα, ὁ Ἅγιος Μεγαλομάρτυς Γεώργιος ὁ Τροπαιοφόρος τόν ἐξύπνησε λέ-γοντας σέ αὐτόν: «Σήκω, Θεόδωρε, ἔφθασε ὁ ὄρθρος, πᾶμε νά προ-σευχηθοῦμε». Ὁ Ὅσιος εἶχε τόση εὐλάβεια πρός τόν Ἅγιο Γεώργιο, ὥστε κάθε μεσημέρι, ὅταν ἔφευγε ἀπό τό σχολεῖο, ἀνέβαινε στό γει-τονικό πετρῶδες ὄρος, ὅπου ἦταν τό προσκύνημα τοῦ Ἁγίου Γεωρ-γίου. Τόν ὁδηγοῦσε ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος μέ τή μορφή ἑνός παλληκαριοῦ.

Ὁ Ὅσιος ἀκολούθησε τή μοναχική πολιτεία σέ νεαρή ἡλικία μέ τήν εὐλογία τοῦ Ἐπισκόπου Ἀναστασιοπόλεως Θεοδοσίου. Λίγο ἀργότερα ἐχειροτονήθηκε διάκονος καί πρεσβύτερος. Ἀμέσως ἐπι- σκέφθηκε τούς Ἁγίους Τόπους καί ἔλαβε τό σχῆμα τοῦ μοναχοῦ στή μονή τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ Χουζιβᾶ.

Στή συνέχεια ἐπέστρεψε στήν ἰδιαίτερη πατρίδα του καί παρέμεινε μόνιμα στό παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Ἐκεῖ οἰκο- δομοῦσε τόν ἑαυτό του μέ νηστεῖες καί χαμοκοιτίες, μέ ἀγρυπνίες καί ψαλμωδίες, γι’ αὐτό καί ἀπελάμβανε ἀπό μέρους τοῦ Θεοῦ ποταμό ἀπό περισσότερα χαρίσματα ἐναντίον τῶν ἀκαθάρτων πνευμάτων καί τῶν κάθε εἴδους ἀσθενειῶν.

Ἡ μητέρα του, ἔχοντας φρόνημα σαρκικό, ἐγκατέλειψε τόν υἱό της καί ἀφοῦ πῆρε ὅσο μέρος τῆς περιουσίας τῆς ἀναλογοῦσε, ἐνυμφεύθηκε τόν Δαυῒδ, ἄνδρα τῆς αὐτοκρατορικῆς φρουρᾶς τῆς Ἄγκυρας.

Ἡ ἀδελφή τῆς μητέρας του, ἡ Δεσποινία, ἡ μητέρα της Ἐλπι-δία καί ἡ ἀδελφή τοῦ Ὁσίου, ἡ Βλάττα, δέν ἐδέχονταν νά ἀποχωρι-σθοῦν ἀπό αὐτόν. Ἀπεναντίας παρατηροῦσαν μέ προσοχή τήν ἐνάρετη ζωή του καί προσπαθοῦσαν νά τόν μιμηθοῦν ὅσο μποροῦ-σαν ἐξαγνίζοντας καί ἁγιάζοντας τόν ἑαυτό τους μέ σωφροσύνη καί καθαρότητα βίου, μέ ἐλεημοσύνες καί προσευχές.

Μετά τό θάνατο τοῦ Ἐπισκόπου τῆς Ἀναστασιοπόλεως Τιμο-θέου, οἱ κάτοικοι τῆς πόλεως, κληρικοί καί λαϊκοί, πῆγαν στήν Ἄγκυρα καί ἐζήτησαν ἀπό τόν Μητροπολίτη Ἀγκύρας Παῦλο νά ἀναδείξει Ἐπίσκοπο τῆς πόλεώς τους τόν Ὅσιο Θεόδωρο. Ὁ Ὅσιος δἐν ἐδεχόταν μέ κανένα τρόπο τήν πρόταση αὐτή. Ἔτσι οἱ Χριστια-νοί κατέφυγαν στή βία. Τόν ἔβγαλαν ἔξω καί ἀφοῦ τόν ἐτοποθέ-τησαν ἐπάνω σ’ ἕνα φορεῖο, τόν ἀπήγαγαν.

Κατά τή χειροτονία του εἰς Ἐπίσκοπον κάποιος εἶδε ἕνα τεράστιο ἀστέρι πού ἀκτινοβολοῦσε ἀπό τόν οὐρανό καί ἐστάθηκε ἐπάνω στήν ἐκκλησία ἀστράφτοντας καί φωτίζοντας τήν πόλη καί τήν γύρω περιοχή.

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ἔφθασε στήν Ἀναστασιόπολη μαζί μέ τόν Ἐπίσκοπο τῆς πόλεως Κίννας Ἀμίαντο, ἀπό τόν ὁποῖο ἐνθρονί-σθηκε. Ἔκτοτε ἔλαμπε συνεχῶς ὡς ἥλιος μέ τά θεῖα χαρίσματα τῶν ἰαμάτων, μέ τήν αὐστηρότητα τοῦ βίου του, ὅλες τίς ἀρετές καί τίς ἀγαθοεργίες.

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ἐπεθύμησε νά ἐπισκεφθεῖ γιά τρίτη φορά τά Ἱεροσόλυμα. Ἐκεῖ προσκύνησε τόν Τίμιο Σταυρό, τόν Τάφο τοῦ Κυρίου καί ὅλα τά ἁγιάσματα πού ὑπῆρχαν ἐκεῖ, ὡς καί τά μονα-στήρια. Τόν ἐνοχλοῦσε ὁ λογισμός καί τόν ἔπεισε νά μήν ἐπιστρέψει πίσω στήν πατρίδα του, ἀλλά νά ζήσει ἡσυχαστική ζωή σέ κάποιο ἀπό τά μοναστήρια πού ὑπῆρχαν ἐκεῖ, γιατί ἐνόμιζε πώς εἶχε πέσει ἔξω ἀπό τό μοναχικό μέτρο, ἐπειδή ἀνέλαβε τήν πνευματική εὐθύνη τῆς Ἐπισκοπῆς, καί διότι τόν ἐστενοχωροῦσαν οἱ ἐνοχλητικές κατα-στάσεις πού ὑπῆρχαν σ’ αὐτήν. Πῆγε, λοιπόν, στή Λαύρα τοῦ Ἁγίου Σάββα καί ἐζοῦσε ἐκεῖ σέ κελλί κάποιου ἀγωνιστοῦ μοναχοῦ, πού τόν ἔλεγαν Ἀνδρέα. Κάποια νύκτα ὅμως ἐπαρουσιάσθηκε στόν ὕπνο του ὁ Ἅγιος Γεώργιος, καί ἀφοῦ τοῦ ἔδωσε ἕνα ραβδί, τοῦ εἶπε: «Σήκω καί περπάτα, διότι πολλοί ἄνθρωποι λυποῦνται, γιατί ἀπουσιάζεις. Δέν εἶναι ἐπιτρεπτό νά ἐγκαταλείψεις τήν Ἐπισκοπή σου καί νά ζεῖς ἐδῶ». Ἔτσι ἀποχαιρέτησε τούς πατέρες τῆς μονῆς καί πῆρε τό δρόμο τῆς ἐπιστροφῆς.

Ὅταν ἐφθασαν στά μέρη τῆς Γαλατίας, κοντά στό μοναστήρι τῶν Δρυῒνων, τούς παρήγγειλε νά μή μιλήσουν σέ κανένα γι’ αὐτό, γιατί αὐτοί πού εὑρίσκονταν ἐκεῖ δέν τόν ἐγνώριζαν. Ὡστόσο ἡ φήμη τοῦ Ὁσίου ἐκυκλόφόρησε παντοῦ. Ἔτσι ἔρχονταν πολλοί στό μοναστήρι, γιά νά λάβουν τήν εὐλογία του.

Ἀπό ἐκεῖ ὁ Ὅσιος ἐπέστρεψε στήν Ἀναστασιόπολη προξενώ-ντας ἔτσι χαρά σέ ὅλους μέ τήν ἐπιστροφή του. Ὅμως ὁ Ὅσιος εἶχε ἀποφασίσει νά παραιτηθεῖ, γιά νά ἀκολουθήσει τήν ἡσυχαστική ὁδό. Γιά τό λόγο αὐτό συνάντησε τόν Ἐπίσκοπο Ἀγκύρας Παῦλο καί τόν παρεκάλεσε νά ἀποδεχθεῖ τήν παραίτησή του. Ὁ Ἐπίσκο-πος Παῦλος δέν μποροῦσε νά δεχθεῖ τήν παραίτηση τοῦ Ὁσίου. Ἀφοῦ ἔγινε ἔντονη συζήτηση μεταξύ τους, στό τέλος ἀπεφάσισαν νά στείλουν μήνυμα στόν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Κυριακό, γιά νά τοῦ θέσουν τό θέμα αὐτό. Ὁ Πατριάρχης Κυριακός, μέ τήν προτροπή τοῦ βασιλέως, ἔδωσε ἐντολή στόν Μητροπολίτη Ἀγκύρας νά δεχθεῖ τό αἴτημα τοῦ Ὁσίου, νά τοῦ δώσει μάλιστα καί τό ὠμο-φόριο τῆς Ἐπισκοπῆς, γιά νά διατηρεῖ τό ἀξίωμά του, διότι εἶναι ἅγιος ἄνθρωπος καί διότι ἀποχωρεῖ ἀπό τήν Ἐπισκοπή χωρίς νά ἔχει διαπράξει παράπτωμα.

Ἔτσι ὁ Ὅσιος ἦλθε στήν περιοχή τῆς Ἡλιουπόλεως καί ἀπομονώθηκε στό ναό τοῦ Ἀρχαγγέλου στήν Ἄκρηνα, πολύ κοντά στό χωριό Πίδρος. Τήν ἴδια ἐποχή ὁ Ὅσιος ἔλαβε ἐπιστολές καί ἀπό τό βασιλέα Μαυρίκιο καί τόν Πατριάρχη Κυριακό, πού τόν πρέτρε-παν νά ἐπισκεφθεῖ τήν Κωνσταντινούπολη καί νά τούς εὐλογήσει. Ἔτσι λοιπόν πῆγε στή θεοφύλακτη πόλη, ὅπου ἐκήρυττε τό λόγο τοῦ Θεοῦ καί ἐθεράπευσε πολλούς.

Ὁ Ὅσιος ἐπέστρεψε στή Γαλατία, ἀλλά ἐπισκέφθηκε γιά δεύτερη φορά τήν Κωνσταντινούπολη, τό ἔτος 610 μ.Χ., ἐπί Πα-τριάρχου Θωμᾶ, στό θάνατο τοῦ ὁποίου εὑρέθηκε. Τιμηθείς δέ ἀπό τόν Πατριάρχη Σέργιο ἐπανῆλθε στό μοναστήρι του, ὅπου συνέχισε τό θεοφιλῆ βίο του.

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη τό ἔτος 613 μ.Χ..

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Πλάτωνος, ἐπισκόπου Μπάνια Λούκα τῆς Σερβίας.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Πλάτων, κατά κόσμον Μιλιβόγιε Ἰωάν-νοβιτς, ἐγεννήθηκε στίς 29 Σεπτεμβρίου 1874 στό Βελιγράδι ἀπό τόν Ἠλία Ἰωάννοβιτς καί τήν Γιέλκα Σοκόλοβιτς. Μετά τήν ἐγκύκλια μόρφωσή του ἀκολούθησε τό μοναχικό βίο καί ἐκάρη μοναχός. Λίγο ἀργότερα ἐχειροτονήθηκε διάκονος καί πρεσβύτερος. Τό ἔτος 1896 ἀπεστάλη γιά σπουδές στή θεολογική ἀκαδημία τῆς Μόσχας. Ἐπι-στρέφοντας, τό ἔτος 1901, ἀπό τή Ρωσία, μετά τήν ὁλοκλήρωση τῶν σπουδῶν του, διορίσθηκε προϊστάμενος τῆς μονῆς Ρακοβίτσα καί καθηγητής. Κατά τόν Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο ὁ ἀρχιμανδρίτης Πλάτ-ων κατετάγη στό σῶμα τῶν στρατιωτικῶν ἱερέων καί μετά τό πέρας τοῦ πολέμου ἀφιέρωσε τή διακονία του στήν περίθλαψη τῶν ὀρφα-νῶν καί τῶν πληγέντων. Τό ἔτος 1936 ἐκλέγεται Ἐπίσκοπος καί τό ἔτος 1939 μετατίθεται στήν Ἐπισκοπή τῆς Μπάνια Λούκα.

Ἄρχισε ὅμως ὁ Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος. Ὁ Ἐπίσκοπος Πλάτων ἔπρεπε νά ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τήν Κροατία, γιατί ἦταν Σέρβος. Ἀρνήθηκε λέγοντας, ὅτι ἡ ἐκλογή του ἔγινε ἀπό τήν Ἐκκλησία μέ βάση τούς Κανόνες καί τόν πνευματικό νόμο. Ὤφειλε, λοιπόν, νά παραμείνει κοντά στό ποίμνιό του καί νά δώσει τήν ψυχή του γι’ αὐτό, ἐάν ἐχρειαζόταν. Ὡστόσο οἱ ἀρχές τόν ἀνάγκασαν νά ἐγκαταλείψει τήν επαρχία του. Ὁ Ἐπίσκοπος ἐζήτησε νέ μείνει γιά δύο-τρεῖς ἡμέρες προκειμένου νά προετοιμασθεῖ γιά τήν ἀναχώρησή του. Οἱ Οὐστάτσι τόν συνέλαβαν μαζί μέ τόν ἱερέα Δουσάν (Σούμποτιτς) καί τόν ἐξετέλεσαν. Τό ἱερό λείψανο τοῦ Ἱερομάρτυ-ρος Πλάτωνος ἐρρίφθη στόν ποταμό Βρμπάνια. Λίγες ἡμέρες ἀργό-τερα κάποιοι Χριστιανοί τοῦ χωριοῦ Κουμσάλε τό περισυνέλεξαν καί τό ἐνταφίασαν στό στρατιωτικό κοιμητήριο τῆς Μπάνια Λούκα. Τό ἔτος 1973 τά τίμια λείψανά του μετεκομίσθησαν στόν καθεδρικό ναό τῆς Μπάνια Λούκα.

Ἡ κανονική πράξη ἁγιοποιήσεως τοῦ Ἱερομάρτυρος Πλάτωνος ἔγινε ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας, τό ἔτος 1998.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

1 Ἰωάν. 1, 46-52.
2 Ματθ. 10, 3. Μάρκ. 3, 18. Λουκ. 6, 14.
3 Πράξ. 1, 13.
4 Ρωμαϊκό Μαρτυρολόγιο, σελ. 94.
5 Ἀρχαία Ρεγκενανία ἤ Λαγκανάια στήν ὁποία ὁ αὐτοκράτορας Ἀναστάσιος (491-518 μ.Χ.) ἔδωσε τό ὄνομά του.

Πρόσφατα Άρθρα

Η Μνήμη Του Αγίου Νικολάου Στο Μεγαλύτερο Λιμάνι Της Χώρας
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ «ΚΕΙΜΕΝΑ ΒΙΑΣ, ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ»;

24 Νοεμβρίου 2025

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Εν Πειραιεί τη 24η Νοεμβρίου 2025. Ο θεοδόχος Δίκαιος Συμεών,...

Read more
ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΙΕΡΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΙΕΡΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ

24 Νοεμβρίου 2025

Ξεκίνησαν στην Κατερίνη οι λατρευτικές εκδηλώσεις για την Πολιούχο Αγία Αικατερίνη στον Ιερό Καθεδρικό Ναό της πόλεως.  Στο πλαίσιο των...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

24 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι. Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Βασιλικού, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος...

Read more
Τα ονομαστήρια του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα ονομαστήρια του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων

24 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία...

Read more
«Ο σύγχρονος άνθρωπος δίχως συναίσθηση αμαρτωλότητας και διάθεσης μετανοίας»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ο σύγχρονος άνθρωπος δίχως συναίσθηση αμαρτωλότητας και διάθεσης μετανοίας»

24 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025, Θ' Λουκά, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε...

Read more
Χειροθεσία Αναγνώστη από τον Μητροπολίτη Παροναξίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Αναγνώστη από τον Μητροπολίτη Παροναξίας

24 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 23-11-2025 το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, μετέβη στον Ιερό Ενοριακό Ναό Παντανάσσης πόλεως Νάξου όπου...

Read more
Νέοι όλων των ηλικιών πλημμυρίζουν καθημερινά την Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Νέοι όλων των ηλικιών πλημμυρίζουν καθημερινά την Ι.Μ. Φθιώτιδος

24 Νοεμβρίου 2025

Το «Lamia Youth Forum 2025» , το διήμερο Συνέδριο της νεολαίας του Συμβουλίου Νέων του Δήμου Λαμιέων φιλοξένησε η Ιερά...

Read more
Κυριακή Θ΄ Λουκά στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Πανοράματος
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Θ΄ Λουκά στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Πανοράματος

24 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου (Θ´ Λουκά) ο Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, ιερούργησε στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου...

Read more
Κυριακή Θ΄ Λουκά στο Βάλτο Ορεστιάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Θ΄ Λουκά στο Βάλτο Ορεστιάδος

24 Νοεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Βάλτο Ορεστιάδος ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ.Δαμασκηνός...

Read more
Αρχιμανδρίτης π. Φίλιππος Χαμαριάς: Να κοιτάξουμε ψηλά…
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιμανδρίτης π. Φίλιππος Χαμαριάς: Να κοιτάξουμε ψηλά…

23 Νοεμβρίου 2025

Ας γίνει η σημερινή ευαγγελική περικοπή ένα ξυπνητήρι που θα μας ξυπνήσει από τον λήθαργο της αφροσύνης στον οποίον βρισκόμαστε....

Read more
Χειροθετήθηκε Πρωτοπρεσβύτερος ο εφημέριος Βασσαρά π. Ανάργυρος Γαλάνης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθετήθηκε Πρωτοπρεσβύτερος ο εφημέριος Βασσαρά π. Ανάργυρος Γαλάνης

23 Νοεμβρίου 2025

Το Σαββάτο 22 Νοεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Βασσαρά, τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη μας...

Read more
Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου στην Ν. Ιωνία Βόλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου στην Ν. Ιωνία Βόλου

23 Νοεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Ν. Ιωνίας Βόλου λειτούργησε σήμερα 23/11 ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος,...

Read more
Χειροτονία πρεσβυτέρου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία πρεσβυτέρου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης

23 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Κυριακή Θ΄ Λουκά στην Ενορία των Σανών
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Θ΄ Λουκά στην Ενορία των Σανών

24 Νοεμβρίου 2025

Σήμερα, Κυριακή 23η Νοεμβρίου 2025, Θ΄ Λουκά, (Λουκ. ιβ΄ 16-21), που στις Εκκλησίες μας αναγιγνώσκεται η Περικοπή του άφρονος πλουσίου, ο...

Read more
ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Ἀπονομή Ὑποτροφιῶν καί Βραβείων

Ἀπονομή Ὑποτροφιῶν καί Βραβείων

Αγωγή κατά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων – Ποιος του ζητάει 251.000 ευρώ και προσωποκράτηση ενός έτους;

Διαμαρτυρία Μητροπολίτου Αμβροσίου

Μάθε να έχεις υπομονή

Μάθε να έχεις υπομονή

Θεία Λειτουργία: Έργον του λαού του Θεού

Ιερείς και πιστοί, βρεθήκαμε προ εκπλήξεως

«Χριστός Πάσχων» την Κυριακή των Βαΐων από την Ι. Μ. Φθιώτιδος με τη συμμετοχή και του Θανάση Βισκαδουράκη

«Χριστός Πάσχων» την Κυριακή των Βαΐων από την Ι. Μ. Φθιώτιδος με τη συμμετοχή και του Θανάση Βισκαδουράκη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist