Τό Σάββατο 13 καί τήν Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025, τελέσθηκαν ἡ μοναχική κουρά-ρασοευχή καί ἡ εἰς Διάκονον χειροτονία τοῦ Σέργιου Καλλία, 30 ἐτῶν, μέ καταγωγή ἀπό τό Χρισσό Ἀμφίσσης. Τό Σάββατο τό ἀπόγευμα τελέσθηκε ὁ ἀναστάσιμος Ἑσπερινός στό Ἱερό Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο τοῦ Ὁσίου Δαυΐδ τοῦ Γέροντος, στόν ὁμώνυμο λόφο, λίγο ἔξω ἀπό τήν Ναύπακτο. Στήν ἀκολουθία χοροστάτησε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος μέ συμπροσευχόμενο τόν Μητροπολίτη Καστορίας κ. Καλλίνικο. Πρό τοῦ «Δι’ εὐχῶν» τελέσθηκε ἡ ἀκολουθία τῆς μοναχικῆς κουρᾶς-ρασοευχῆς. Ὁ νέος μοναχός ἔλαβε τό ὄνομα Ἱερόθεος, πρός τιμήν τοῦ ἁγίου Ἱεροθέου, Α΄ Ἐπισκόπου Ἀθηνῶν.
Στόν λόγο πού ἀπηύθυνε πρός τόν νεοκαρέντα μοναχό ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ἀνέπτυξε τό χωρίο τοῦ Προφητάνακτος Δαυΐδ: «τί ἐστίν ἄνθρωπος, ὅτι μιμνῄσκῃ αὐτοῦ; ἤ υἱός ἀνθρώπου, ὅτι ἐπισκέπτῃ αὐτόν;» (Ψαλμ. 8). Εἶπε ὅτι αὐτό δείχνει τό μυστήριο τοῦ ἀνθρώπου πού τόν θυμᾶται ὁ Θεός, παρά τήν πτώση του, καί ἀκόμη μεγαλύτερο πού τόν ἐπισκέπτεται. Αὐτό δείχνει ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶναι θεολογικόν ὄν πού τόν ἐπισκέπτεται ὁ Θεός, ἀλλά καί ὁ ἄνθρωπος μνημονεύει τόν Θεό καί θέλει νά ἑνωθῆ μαζί Του. Ἀλλά καί ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἕνα μυστήριο, ἀπό βιολογικῆς καί κοινωνικῆς πλευρᾶς, ἀπό τό πῶς ἀναπτύσσεται βιολογικά καί κοινωνικά μέ τά δικά του χαρίσματα καί τίς δικές του ἐπιδράσεις καί κάθε ἄνθρωπος εἶναι διαφορετικός, ἀκόμη καί ἀπό τά ἀδέλφια του.
Ἔπειτα τόνισε ὅτι καί ἡ κλίση καί ἡ κλήση νά γίνη κανείς μοναχός εἶναι ἕνα μυστήριο πού ἐνεργεῖται στήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου. Εἰδικότερα τόνισε ὅτι καί ὁ γάμος καί ἡ μοναχική ζωή εἶναι χαρίσματα κατά τόν λόγο τοῦ Ἀποστόλου Παύλου: «ἕκαστος ἴδιον χάρισμα ἔχει ἐκ Θεοῦ, ὅς μέν οὕτως, ὅς δέ οὕτως» (Α΄ Κορ. ζ΄, 7). Ὑπογράμμισε ὅτι μοναχός δέν εἶναι ἁπλῶς ἄγαμος, ἀλλά εἶναι μιά ἰδιαίτερη μορφή πνευματικοῦ γάμου, δέν εἶναι μιά ἀναστολή τῶν σωματικῶν-βιολογικῶν ἐνεργειῶν, ἀλλά εἶναι μιά θετική ζωή, ἀφοῦ παραδίδεται ὁλοκληρωτικά στόν Χριστό. Τοῦ εὐχήθηκε νά ἀγαπᾶ τόν Θεό, τήν Ἐκκλησία, τούς γονεῖς του, πού τόν μεγάλωσαν «ἐν παιδείᾳ καί νουθεσίᾳ Κυρίου», διότι ἀναπτύχθηκε σέ ἕνα ὑγιές οἰκογενειακό περιβάλλον, μέ ἀγάπη καί ἐλευθερία• νά ἀγαπᾶ τόν πνευματικό του πατέρα, Μητροπολίτη Καστορίας Καλλίνικο, καί νά ἀγαπᾶ τούς ἀνθρώπους. Τέλος, εὐχήθηκε μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί τήν δική του συνέργεια νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά. Μετά τό τέλος τῆς Ἀκολουθίας, οἱ Σεβασμιώτατοι, ὁ νεόκουρος μοναχός π. Ἱερόθεος καί ὅλοι οἱ παρόντες, κατευθύνθηκαν ἐν πομπῇ στό ἀρχονταρίκι γιά τό παραδοσιακό κέρασμα.
Τό πρωί τῆς Κυριακῆς, στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, τελέσθηκε ὁ ἀναστάσιμος Ὄρθρος μέ χοροστατοῦντα τόν Μητροπολίτη Καστορίας κ. Καλλίνικο καί ἐν συνεχείᾳ ἡ θεία Λειτουργία καί τό μυστήριο τῆς εἰς Διάκονον χειροτονίας ἀπό τόν Ποιμενάρχη μας κ. Ἱερόθεο.
Στόν χειροτονητήριο λόγο του ὁ μοναχός π. Ἱερόθεος ἀναφέρθηκε στήν Ἐκκλησία ὡς πνευματικό θεραπευτήριο τοῦ ἀνθρώπου καί στήν διδασκαλία τῶν Πατέρων πού ἐκφράζεται μέσα ἀπό τόν λόγο καί τά κείμενα τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου. Εὐχαρίστησε τόν Θεό γιά ὅλες τίς δωρεές πού τοῦ χάρισε, τούς γονεῖς του καί ὅσους τόν βοήθησαν νά φθάση σέ αὐτήν τήν στιγμή. Ἰδιαιτέρως εὐχαρίστησε τόν πνευματικό του πατέρα, Μητροπολίτη Καστορίας κ. Καλλίνικο.
Τέλος, ἀναφέρθηκε στόν Ποιμενάρχη μας κ. Ἱερόθεο λέγοντας ὅτι: «”Δέν ἀρκεῖ νά ἔχουμε καλούς γονεῖς, καί ἀκόμη δέν εἶναι ἀρκετό νά ἔχουμε καλό πνευματικό πατέρα, ἀλλά πρέπει νά ἀξιοποιοῦμε αὐτήν τή μεγάλη δωρεά”, ὅπως γράφετε στό βιβλίο “Ὁ Βλέπων”, καί δέν βρῆκα καλύτερο τρόπο γιά νά γίνη αὐτό, ἀπό τό νά πάρω τήν ἀπόφαση νά ἀφιερωθῶ στόν Τριαδικό Θεό μέ τήν κουρά πού ἔγινε χθές καί νά διακονῶ τόν κοινό παρονομαστή ὅλων τῶν προηγουμένων δωρεῶν, πού διά τῆς σκανδαλώδους πρόνοιας τοῦ Θεοῦ εἶστε ἐσεῖς, Σεβασμιώτατε. Ἀπό τήν οἰκογένειά μου, ὅπου ἐπί τριάντα καί πλέον χρόνια ὁ λόγος σας ἀποτελεῖ ὀρθόδοξη πνευματική τροφή, στίς κατασκηνώσεις τοῦ Ἀντιρρίου, πού ἐμφοροῦνται ἀπό τή θεολογική διδαχή σας, καί ἀπό τό πνευματικό σας τέκνο, Μητροπολίτη Καστορίας Καλλίνικο, πού διδάσκει τή φιλοκαλικὴ παράδοσή σας. Μεγάλωσα καί ἀνδρώθηκα πνευματικά μέ τόν λόγο σας, πού δέν εἶναι μιά ἀνυπόστατη φιλοσοφία, ἀλλά μιά ἐμπειρική θεολογία τῆς προσωπικῆς γνώσεως τοῦ Θεοῦ, πού ταυτίζεται μέ τήν πίστη τῶν Προφητῶν, Ἀποστόλων καί Πατέρων».
Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν ἀντιφώνησή του ἀναφέρθηκε στίς σπουδές του στήν Χημεία, ἡ ὁποία εἶναι ἕνας ἐπιστημονικός κλάδος πού ἀσχολεῖται μέ τήν ἀτομική καί μοριακή σύσταση τῆς ὕλης καί τίς μεταβολές καί ἄλλες ἐπιδράσεις τῶν συστατικῶν τῶν χημικῶν ἑνώσεων. Ἀλλά ἀπό τοῦδε καί στό ἑξῆς θά ἀσχολεῖται μέ τήν θεολογία, πού εἶναι οἱ θεολογικές καί πνευματικές χημικές ἑνώσεις, ἡ ἕνωσή του μέ τόν Θεό, ἡ ἕνωση τῶν ἐσωτερικῶν ψυχικῶν δυνάμεών του, ἡ ἕνωσή του μέ τήν Ἐκκλησία καί τούς ἀνθρώπους. Αὐτό γίνεται στήν Ἐκκλησία, ὅπου ζοῦμε τό Δεῖπνο, ὅπως εἶπε ἡ σημερινή παραβολή τοῦ Μεγάλου Δείπνου. Ἀντίθετα, ὅσοι ἔλαβαν κλήση, ἀλλά δέν ἀνταποκρίθηκαν, ἔδειξαν ἀπόκλιση.
Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό Μέγα Δεῖπνο, ἀλλά καί Νοσοκομεῖο-θεραπευτήριο πού ἔχει πνευματικούς ἰατρούς, πνευματικούς νοσηλευτές, πνευματικά φάρμακα, πνευματική μέθοδο θεραπείας. Ὁ συνδυασμός τοῦ Μεγάλου Δείπνου μέ τήν παραβολή τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτου δείχνει τό τί εἶναι ἡ Ἐκκλησία καί ποιές εἶναι οἱ προϋποθέσεις μέ τίς ὁποῖες ζοῦμε τήν ἐκκλησιαστική ζωή.
Εὐχαρίστησε τούς γονεῖς του πού τόν ἀνέπτυξαν καί μέ χαρά δέχθηκαν τήν ἐπιθυμία του νά γίνη Κληρικός, τά ἀδέλφια του, καί εὐχήθηκε νά μήν ἰσχύση τό τέλος τῆς παραβολῆς «πολλοί κλητοί, ὀλίγοι ἐκλεκτοί», ἀλλά νά εἶναι κλητός καί ἐκλεκτός μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Στήν αἴθουσα ἐκδηλώσεων τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ, προσφέρθηκε κέρασμα σέ ὅλους τούς παρευρισκόμενους γιά τόν νέο Διάκονο, ὅπου τοῦ εὐχήθηκαν νά εἶναι πάντα ἄξιος καί νά διακονήση πιστά τήν Ἐκκλησία καί τούς ἀνθρώπους.






























