• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ´ ΛΟΥΚΑ (ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ) «Είπε δε ο Θεός: Άφρων…» π.Γεώργιος Δορμπαράκης

16 Νοεμβρίου 2014
in Κηρύγματα, Κυριακή Θ' Λουκά
Share on FacebookShare on Twitter

«Είπε δε ο Θεός: Άφρων…»

α. Αν η προηγουμένη Κυριακή πρόβαλε ως πρότυπο ζωής προς ένταξη στη Βασιλεία του Θεού τον εύσπλαχνο Σαμαρείτη, τον ανιδιοτελή άνθρωπο της έμπρακτης αγάπης, η σημερινή Κυριακή προβάλλει το αρνητικό κακέκτυπο: τον άφρονα πλούσιο, τον άνθρωπο που η μόνη έγνοια του ήταν πώς να έχει και να κατέχει τα υλικά του αγαθά, πώς να αυξάνει τα γεννήματά του, σε βαθμό τέτοιο, που τελικώς να δυστυχεί μέσα στην υποτιθέμενη «ευτυχία» του: η καρποφορία των χωραφιών του τον κάνει να γεμίζει από άγχος και στενοχώρια. Μέχρις ότου εμφανίζεται από το «πουθενά» ο παράγων Θεός, για να βάλει τέλος στους προβληματισμούς και τις λύσεις του: «σήμερα θα πεθάνεις! Ζητάνε την ψυχή σου!» Κι ο  θάνατος έρχεται ως το όριο που φωτίζει την ποιότητα της όλης προγενέστερης ζωής του, που του ανοίγει τα μάτια για να δει ότι τελικώς όλα τα χρόνια που πέρασαν ήταν ενώπιον του Θεού μία ανοησία. «Είπε δε ο Θεός: Άφρων!»

β. 1. Δεν πρόκειται για εκτίμηση και αξιολόγηση ενός ανθρώπου, που θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει το περιεχόμενό της. Ποιος άνθρωπος μπορεί να κατέχει το αλάθητο; «Ο νόμος του ανθρωπίνου μυαλού είναι η πλάνη» σημειώνουν οι άγιοι Πατέρες μας. Ούτε πρόκειται για μία κρίση,  που μπορεί να κινείται στο επίπεδο της κατάκρισης, καρπού ζηλοφθονίας και εμπάθειας. Μία τέτοια εμπαθής κρίση δεν επιτρέπεται από τον ίδιο τον νόμο του Θεού, διότι υφαρπάζει δικαίωμα που ανήκει μόνον σ’  Εκείνον. Ο ίδιος ο Κύριος το επισημαίνει: «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε». «Εάν δε κάποιος χαρακτηρίσει τον αδελφό του «ανόητο» είναι ένοχος ενώπιον της κρίσεως του Θεού».
Εδώ, στο περιστατικό που περιγράφει ο Κύριος για τον πλούσιο, έχουμε την κρίση του ίδιου του Θεού, δηλαδή Εκείνου  που η κρίση Του είναι απολύτως δίκαιη, διότι «γυμνά και τετραχηλισμένα τα πάντα ενώπιόν Του»,  συνεπώς ανοίγει τα μάτια του ανθρώπου, ώστε να δει κι αυτός το αποτέλεσμα των επιλογών και των συμπεριφορών της ζωής του. Κι είναι η μόνη αληθινή κρίση, διότι πηγάζει από Εκείνον που η αγάπη Του προς τα πλάσματά Του είναι άπειρη και συνεπώς έχει πάντοτε γνήσιο ενδιαφέρον γι’ αυτά. Μόνον εκείνος που αγαπά μπορεί και να κρίνει ορθά, πέρα από στρεβλώσεις των εμπαθών κινημάτων της καρδιάς  του. Όπως το λέει και πάλι ο Κύριος: «Μη κρίνετε κατ’  όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε». Και δικαία κρίση είναι αυτή που πηγάζει από καρδιά που αγαπά. Η άπειρη αγάπη λοιπόν του Θεού αποδεικνύει και την αληθινότητα της κρίσεώς Του.

2. Κι ακόμη περισσότερο: η κρίση αυτή του Θεού, όπως φαίνεται στο περιστατικό της παραβολής, ηχεί πολύ πένθιμα, σαν καμπάνα που σημαίνει τον θάνατο κάποιου, διότι όχι μόνον είναι αληθινή, αλλά και τελεσίδικη και αμετάκλητη: λέγεται την ώρα του θανάτου, που ο άνθρωπος δεν έχει άλλο περιθώριο αλλαγής του. Ο θάνατος συνιστά το απόλυτο όριο, μετά το οποίο ο άνθρωπος απλώς κρίνεται για όλο το περιεχόμενο της ζωής του, για ό,τι έπραξε, για ό,τι είπε, για ό,τι σκέφτηκε ακόμη. «Απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθανείν, και μετά τούτο κρίσις» κατά τον απόστολο. Ό,τι διάφορες φιλοσοφίες και θρησκείες έχουν διδάξει περί μεταλλαγής του ανθρώπου, περί μετενσάρκωσης ή μετεμψύχωσής του σε άλλες καταστάσεις, μέσα στον κόσμο τούτο, αποτελούν φληναφήματα και ανοησίες, που προέρχονται από τον σκοτισμένο λόγω της αμαρτίας και των παθών νου του ανθρώπου. Η αλήθεια που απεκάλυψε ο Κύριος είναι κρυστάλλινη: ο άνθρωπος με τον θάνατό του κρίνεται από τον Θεό, κατά μερικό πρώτα τρόπο, λόγω της συνέχειας μόνο της ψυχής του, κι έπειτα, κατά τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, θα κριθεί και γενικά, διότι τότε με την Παρουσία αυτή του Κυρίου θα αναστηθεί και το σώμα του, ώστε ενωμένο με την ψυχή να σταθεί ενώπιον του φοβερού βήματός Του. Η γενική αυτή όμως κρίση δεν θα είναι διαφορετική από την πρώτη. Απλώς θα είναι επιτεταμένη, διότι θα συνυπάρχει μαζί με την ψυχή και το σώμα. Και βεβαίως η κρίση αυτή οδηγεί  είτε στην αιώνια ζωή είτε στην αιώνια κόλαση, με την έννοια του πώς «εισπράττει» ο άνθρωπος τη μία και ενιαία αγάπη του Θεού προς όλους: είτε θετικά, αν φεύγει από τη ζωή αυτή εν μετανοία, είτε αρνητικά, αν φεύγει εναντιωμένος προς τον Θεό ή με αδιαφορία προς Αυτόν.

3. Ποια ήταν τα γνωρίσματα της ζωής του άφρονος πλουσίου, που οδήγησαν στον χαρακτηρισμό του ως άφρονος και ανοήτου; Πότε συνεπώς κάποιος ζει ανόητα, κατά την κρίση του ίδιου του Θεού;
(α) Όχι ασφαλώς επειδή «ευφόρησεν η χώρα του». Η ευφορία αυτή των χωραφιών του υπήρξε μία ευλογία που του δόθηκε από τον Θεό – δεν φαίνεται να κοπίασε γι’ αυτήν ο πλούσιος∙ ο Θεός απλώς επέτρεψε να συμβεί, προφανώς για να του δώσει ευκαιρία να ανοιχτεί στον συνάνθρωπο.  Αλλά εκείνος πώς την αντιμετώπισε; Μ’ έναν απόλυτα εγωιστικό τρόπο. Πέντε «μου» της προσωπικής αντωνυμίας μετράμε στον προβληματισμό του: «πού συνάξω τους καρπούς μου;..Καθελώ μου τας αποθήκας…και συνάξω εκεί πάντα τα γεννήματά μου και τα αγαθά μου, και ερώ τη ψυχή μου». Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό του. Δεν υπάρχει ίχνος προβληματισμού για τον οποιονδήποτε συνάνθρωπό του, έστω και συγγενή του. Έτσι η αφροσύνη του ήταν ο εγωιστικός τρόπος σκέψεως και ζωής του.
(β) Αυτός ο εγωισμός του, ως νοσηρή στροφή μόνον στον εαυτό του, δεν περιέχει ίχνος αναφοράς και προς τον Θεό. Συνήθως, ακόμη και σε ασχέτους προς την πίστη του Θεού ανθρώπους, σε στιγμές ευτυχίας τους ακούμε και ένα «δόξα τω Θεώ». Εδώ, δεν υπάρχει τίποτε τέτοιο: καμία δοξολογική ενατένιση του Θεού, για κάτι που εξώφθαλμα σχετιζόταν μ’  Εκείνον: είπαμε ότι η ευφορία της γης του  δεν είχε να κάνει με καμία από τις δικές του προσπάθειες. Ήταν μία δωρεά του Θεού. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η αφροσύνη του δεν έχει αποκλείσει μόνον τον συνάνθρωπο, αλλά και τον ίδιο τον Θεό, τον χορηγό του πλούτου του. Κι είναι τούτο πράγματι που επισημαίνει ο λόγος του Θεού: «είπεν άφρων εν τη καρδία αυτού∙ ουκ έστιν Θεός». Μπορεί θεωρητικά να μην ακούγεται στην παραβολή η αθεΐα του πλουσίου, διαπρυσίως όμως καταγγέλλεται αυτή στο επίπεδο της ζωής του. Κι αυτό είναι το πιο καθοριστικό.
(γ) Η διαγραφή του Θεού και του ανθρώπου όμως φέρνει άγχος. Αντί ο πλουτισμός να του δίνει χαρά – ως ευκαιρία, είπαμε, προσφοράς χαράς σε άλλους – του προσθέτει θλίψη και στενοχώρια. Αλλά πάντοτε αυτό είναι το τίμημα του επιλέγοντος τον εγωιστικό, δηλαδή τον αμαρτωλό,  τρόπο ζωής. Το σημειώνει ο απόστολος Παύλος: «θλίψις και στενοχωρία παντί τω εργαζομένω το κακόν». Ο άφρων πλούσιος, δηλαδή, ήδη από τη ζωή αυτή ζούσε με στοιχεία κόλασης. Η πορεία του ήταν προδιαγεγραμμένη, εφόσον δεν έδειχνε σημεία μετάνοιας. Κι επιπλέον: το άγχος του για το «έχει» του, σαν να  του «έκλεβε» και το μυαλό του:  τον έκανε να αδυνατεί να σκεφτεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή τα γεννήματά του, κλεισμένα σε αποθήκες, θα σάπιζαν. Συνήθως ο εγωιστής άνθρωπος χάνει και την όποια «εξυπνάδα» του.
(δ) Η αφροσύνη του όμως έγκειται και στην ψευδαίσθηση της αληθινής ζωής. Ο πλούσιος δεν ελάμβανε υπόψη του το πιο βέβαιο γεγονός της ζωής: την ύπαρξη του θανάτου. Ο προβληματισμός του, βλέπουμε, κινείται σε επίπεδο σχεδόν «αιωνιότητας» γι’ αυτόν της παρούσας ζωής. «Ψυχή, έχεις πολλά αγαθά, κείμενα εις έτη πολλά». Πράγματι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι κυριολεκτικά «πετάει στα σύννεφα». Το φαντασιακό επίπεδο είναι ο χώρος της ζωής του. Γι’  αυτό και η «προσγείωση» έρχεται τόσο απότομα και «ανώμαλα» γι’ αυτόν.

4. Τα κύρια αυτά στοιχεία της αφροσύνης του πλουσίου που οδηγούν σ’ ένα τέλος τραγικό – όχι μόνον έρχεται ο θάνατος, αλλά έρχεται με μία συνοδεία «δυνάμεων» ξένων προς τον Θεό: «την ψυχήν σου απαιτούσιν από σου», άρα δείχνουν και την αιώνια συνέχεια εκτός Θεού – μας οδηγούν εκ του αντιθέτου στην επισήμανση των στοιχείων που επαινούνται από τον Θεό και μπορούν να χαρακτηριστούν ως εμφροσύνη και σωφροσύνη. Πρόκειται για τον «πλουτισμόν κατά Θεόν», που λέει ο Κύριος στην κατακλείδα της παραβολής, ο οποίος κάνει τον άνθρωπο που τον έχει να βρίσκεται με τον Θεό και να χαίρεται αενάως τη χαρά της παρουσίας Του. Πώς λοιπόν πρέπει να ζει ο άνθρωπος, ώστε στο τέλος του να ακούσει με χαρά ότι ευαρέστησε τον Θεό; Μα, ασφαλώς, πρώτον, να στέκεται καλά έναντι του συνανθρώπου του, δηλαδή με ανιδιοτελή αγάπη και ειλικρινές ενδιαφέρον, έστω κι αν τούτο μπορεί να σημαίνει και θυσία γι’ αυτόν. Το παράδειγμα του καλού Σαμαρείτη, όπως είπαμε, συνιστά καθοδηγητικό στοιχείο επ’ αυτού. Δεύτερον, να πιστεύει και να αγαπά τον Θεό. Για τον σώφρονα άνθρωπο, ο Θεός δεν είναι αμελητέα ή ανύπαρκτη κατάσταση, αλλά το κέντρο της ζωής του. Προτεραιότητά του συνεπώς είναι το πώς θα θεμελιώνει αδιάκοπα τη ζωή του, τις σκέψεις του, τα λόγια του, τη συμπεριφορά του, στο θέλημα Εκείνου. Με αποτέλεσμα να νιώθει ως το παιδί στην αγκαλιά του Πατέρα του. Ο σώφρων άνθρωπος, έτσι, τρίτον,  δεν ζει με άγχη και ανασφάλειες, αλλά η πάντα νουν υπερέχουσα ειρήνη του Χριστού βραβεύει τον νου και την καρδιά του. Και βεβαίως, τέλος, ο σώφρων, στον οποίο ευαρεστείται ο Θεός, έχει συναίσθηση της προσωρινότητας και της φθαρτότητάς του. «Καθ’  ημέραν αποθνήσκει», όπως λέει και ο απόστολος, με την έννοια ότι δεν τρέμει τον θάνατο, αλλά τον προσδοκά με χαρά, γνωρίζοντας ότι ο ίδιος ο Θεός θα παραλάβει την ψυχή του και όχι κάποιοι που το μόνο που επιζητούν είναι η δυστυχία του.

γ. Τι άραγε επιθυμούμε να ακούσουμε και εμείς στο τέλος της ζωής μας ως κριτική γι’ αυτήν από τον Θεό; «Άφρων» ή «σώφρων και έμφρων;» Το ερώτημα μεταφράζεται: θησαυρίζουμε για τον εαυτό μας ή πλουτίζουμε κατά Θεόν; Κι είναι τούτο η καθημερινή και αδιάκοπη πρόκληση επιλογής μας σε κάθε κίνηση της ύπαρξής μας. Στη μία περίπτωση, το κέντρο βάρους είναι ο κόσμος με τη φθαρτότητά του και τη διαρκή ταραχή του, υπό την κυριαρχία του διαβόλου, του άρχοντος του κόσμου τούτου. Στην άλλη, το κέντρο βάρους είναι ο Θεός και το άγιο θέλημά Του, με όλες τις χαρές και τη δόξα που συνοδεύουν την παρουσία Του. Ο Χριστιανός βεβαίως δεν προβληματίζεται: επιλέγει πάντοτε το θέλημα του Θεού. Επιλέγει δηλαδή όχι μόνον το αιώνιο, αλλά και του κόσμου τούτου αληθινό συμφέρον του.

Πρόσφατα Άρθρα

Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίας Σοφίας στα Φούτια Μονεμβασίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίας Σοφίας στα Φούτια Μονεμβασίας

17 Σεπτεμβρίου 2025

Τη μνήμη της Αγίας Σοφίας και των τριών θυγατέρων αυτής μαρτύρων Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας τίμησε την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “Όποιος σπέρνει πίστη, θερίζει δόξα και αιωνιότητα”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “Όποιος σπέρνει πίστη, θερίζει δόξα και αιωνιότητα”

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με κατάνυξη ετελέσθη το πρωί της Τετάρτης, 17 Σεπτεμβρίου 2025, η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας...

Read more
Η εορτή της Αγίας Σοφίας στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Αγίας Σοφίας στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με κάθε μεγαλοπρέπεια και κατά την εκκλησιαστική τάξη τιμήθηκε η μνήμη της Αγίας Σοφίας και των τριών θυγατέρων της Αγάπης,...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “Η σοφία ανθίζει στο καμίνι της πίστης”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “Η σοφία ανθίζει στο καμίνι της πίστης”

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με θρησκευτική κατάνυξη ετελέσθη, το απόγευμα της Τρίτης, 16 Σεπτεμβρίου 2025, ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό της Αγίας...

Read more
Αγιασμός έναρξης μαθημάτων στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμός έναρξης μαθημάτων στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους

17 Σεπτεμβρίου 2025

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου, στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, ο Αγιασμός έναρξης μαθημάτων στο Κοινωνικό Φροντιστήριο, από...

Read more
Γέροντας Βασ. Γοντικάκης: Έλα και κάμε το θέλημά Σου σε μένα!
Εκκλησία της Ελλάδος

† Εις μνήμην Αρχιμ. Βασιλείου Γοντικάκη «Πατριάρχης Δημήτριος: η Χάρις της Ταπεινώσεως»(Video)

17 Σεπτεμβρίου 2025

Στο άκουσμα της εκδημίας του Αρχιμ. Βασιλείου Γοντικάκη, Προηγουμένου της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους, ενθυμούμαστε και κοινοποιούμε την ομιλία...

Read more
Αυστραλίας Μακάριος: «Ο λαός της Αρχιεπισκοπής μας θυμάται με κατάνυξη την παρουσία του Γέροντος Βασιλείου στην Αυστραλία»
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Αυστραλίας Μακάριος: «Ο λαός της Αρχιεπισκοπής μας θυμάται με κατάνυξη την παρουσία του Γέροντος Βασιλείου στην Αυστραλία»

17 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος, πληροφορηθείς την εκδημία του Προηγουμένου της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους, Γέροντος Βασιλείου (Γοντικάκη),...

Read more
«Σοφία προσπέσωμεν, αδελφοί, Ελπίδι και Πίστει και Αγάπη…»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Σοφία προσπέσωμεν, αδελφοί, Ελπίδι και Πίστει και Αγάπη…»

17 Σεπτεμβρίου 2025

Στον εορτάζοντα Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας και των τριών Αγίων θυγατέρων αυτής Πίστεως, Ελπίδος και Αγάπης χοροστάτησε στον πανηγυρικό...

Read more
13η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ ΕΚΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΙΕΡΙΣΣΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΔΑΜΕΡΙΟΥ ΚΥΡΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ…
Εκκλησία της Ελλάδος

13η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ ΕΚΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΙΕΡΙΣΣΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΔΑΜΕΡΙΟΥ ΚΥΡΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ…

17 Σεπτεμβρίου 2025

Στις 16 Σεπτεμβρίου 2012 παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο ο Αείμνηστος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κυρός ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ...

Read more
Η εορτή του Οσίου Γερασίμου του Νέου στην γενέτειρά του το Λεοντάρι Αρκαδίας
Προτεινόμενα

Η εορτή του Οσίου Γερασίμου του Νέου στην γενέτειρά του το Λεοντάρι Αρκαδίας

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα ο οικισμός Λεονταρίου Αρκαδίας πανηγυρίζει την μνήμη του τέκνου της Οσίου Γερασίμου, του κτήτορος της Μονής Αγίας...

Read more
Ἀνδρῶν ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος…
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἀνδρῶν ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος…

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με την παρουσία του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικολάου Δένδια, του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Χρήστου Δερμετζοπούλου και του Αρχηγού...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίας Σοφίας Πλατάνου Φαρσάλων
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίας Σοφίας Πλατάνου Φαρσάλων

17 Σεπτεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα τελέσθηκε το εσπέρας της Τρίτης 16 Σεπτεμβρίου 2025 η ακολουθία του Εσπερινού στον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας...

Read more
Ο πανηγυρικός Εσπερινός της Αγίας Σοφίας στην Άνδρο
Πνευματικές Διδαχές

Η Αγία Σοφία και οι Αγίες κόρες της, Πίστις, Ελπίς και Αγάπη {17 Σεπτεμβρίου}

16 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η οικογένεια αποτελεί πρώτιστη αξία για την χριστιανική μας πίστη, η οποία χαρακτηριζόταν στην...

Read more
Αγία Σοφία, Πίστη, Ελπίδα, Αγάπη: Πρότυπα ζωής και μαρτυρίου!
Πνευματικές Διδαχές

Αγία Σοφία, Πίστη, Ελπίδα, Αγάπη: Πρότυπα ζωής και μαρτυρίου!

16 Σεπτεμβρίου 2025

Η αγία μάρτυς Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστις, Ελπίς και Αγάπη ζούσαν κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα των...

Read more
Εξελέγησαν παμψηφεί οι νέοι Μητροπολίτες Αργυροκάστρου και Κορυτσάς
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Εξελέγησαν παμψηφεί οι νέοι Μητροπολίτες Αργυροκάστρου και Κορυτσάς

17 Σεπτεμβρίου 2025

Η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας, υπό την προεδρία της Αυτού Μακαριότητος, Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)
Κηρύγματα

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

14 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει την παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού. Η γιορτή είναι αρχαιότατη και μια από τις...

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μίμηση του Σταυρού είναι δύσκολη»

Σταυρός, «η ωραιότης της Εκκλησίας»

14 Σεπτεμβρίου 2025
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025
Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

13 Σεπτεμβρίου 2024
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•  χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ• χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

13 Σεπτεμβρίου 2021
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Το Πολίτευμα του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2021
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

«Ὁ λόγος ὁ τοῦ Σταυροῦ . . . ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι»

13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

῾Η παγκόσμιος ῞Υψωσις τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

14 Σεπτεμβρίου 2020
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η Παγκόσμια Ύψωση

14 Σεπτεμβρίου 2020
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

«Το μέγα φυλακτήριον»

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Σταυρός Παράδεισον ηνέωξαι»

14 Σεπτεμβρίου 2020
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

10 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Τό καύχημα τοῦ Σταυροῦ

9 Σεπτεμβρίου 2019
«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

14 Σεπτεμβρίου 2018
Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

14 Σεπτεμβρίου 2018
Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

12 Σεπτεμβρίου 2018
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

15 Σεπτεμβρίου 2017
Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Γιατί νηστεύουμε την ημέρα του Σταυρού;

13 Σεπτεμβρίου 2017
Αγάπη χωρίς τέλος

Αγάπη χωρίς τέλος

13 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ομιλία στην εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, του π. Μελετίου Καλαμαρά

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ π. Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος στήν Παγκόσμιο Ύψωση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post

Κυριακή Θ Λουκά Ἡ ὀλέθρια ἀφροσύνη (Λουκ. ιβ΄ 16-21) Ἰωάννης Καραβιδόπουλος

Κυριακή Θ Λουκά Τὸ πάθος τῆς ἀπληστίας«Τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκ. ιβ΄16-21) Μητροπολίτης Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας Ἰωὴλ

Κυριακὴ 18 Νοεμβρίου 2007 Θ ́ Λουκᾶ (Λουκ. 12, 16-21)

20ὴ Νοεμβρίου 2011 Κυριακὴ Θ΄Λουκᾶ (Λουκ. ιβ΄ 16-21)

Θ´ Κυριακὴ τοῦ Λουκᾶ (Λουκ. ιβ´ 16-21) (18η Νοεμβρίου 2012)

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist