• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η οργάνωση του Σώματος των Σ.Ι. κατά τα πρώτα χρόνια του Νεοσύστατου Ελληνικού Έθνους {B΄ ΜΕΡΟΣ 1854 -1860}

18 Ιουνίου 2017
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Στρατιωτικοί Ιερείς
Η οργάνωση του Σώματος των Σ.Ι. κατά τα πρώτα χρόνια του Νεοσύστατου Ελληνικού Έθνους {B΄ ΜΕΡΟΣ 1854 -1860}
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχιμ. Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Στη σημερινή μας παρουσίαση, μέσα από ένα έγγραφο του Υπουργείου των Εκκλησιαστικών, που το αποστέλλει στο Υπουργείο των Στρατιωτικών, στις 20 Απριλίου 1854, θα συναντήσουμε ένα πρόσωπο, που η παρουσία και η προσφορά του στον αγώνα, αλλά και στα πρώτα χρόνια της ελεύθερης πορείας του Έθνους, ως Στρατιωτικός Ιερέας, ήταν πολύτιμη και σημαντική, όπως παρουσιάστηκε μέσα από τα έγγραφα της περιόδου εκείνης. Πρόκειται για τον Αρχιμανδρίτη Ιωακείμ Φυνδανάκη.

Στο έγγραφο του Υπουργείου αναφέρεται, ότι ο γέροντας Αρχιμανδρίτης Ιωακείμ, πρόσφατα είχε κατέβει από το Άγιο Όρος και η Ιερά Σύνοδος συζήτησε το θέμα του και δια συνοδικής πράξεως, γνωρίζοντας αυτόν ως άξιο κληρικό, ο οποίος από την αρχή του αγώνα αγωνίστηκε υπέρ της ελληνικής ανεξαρτησίας μέχρι και της ελεύσεως του Κυβερνήτη και στη συνέχεια μέχρι το 1831, ως Εφημέριος του Στρατού.

Η Ιερά Σύνοδος με πράξη της, ζητά από την Βασιλική Κυβέρνηση, να προνοήσει για τον εν λόγω κληρικό, ο οποίος ήταν μεγάλος σε ηλικία και σε μεγάλη ꞉ «ένδοιαν και απορίαν, μηδέν άλλοθεν έχων πόρον προς εξοικονόμησιν των προς το ζην». Ο Ιωακείμ, ήταν γνωστός κληρικός σε όλη την Ελλάδα, όπως μαρτυρείται από το έγγραφο αυτό, ως αγωνιστής κληρικός που έδωσε όλο του το είναι για τον ιερό αγώνα του έθνους μας, αλλά και ως πνευματικός του Κυβερνήτη.

Το Εκκλησιαστικών με τη σειρά του, παρακαλεί ως προέκταση του εγγράφου της Ιεράς Συνόδου και του ενδιαφέροντός της για τον συγκεκριμένο κληρικό, το Υπουργείο των Στρατιωτικών, να μεριμνήσουν για αυτόν τον άξιο, αλλά γέροντα πλέον Ιερέα και να κοιτάξουν, πως μπορούν να τον περιθάλψουν και να ανακουφίσουν την σωματική, αλλά και οικονομική του αδυναμία. Ζητά τέλος σε ότι ενέργειες προβούν να τις κοινοποιήσουν προς αυτούς, ώστε και αυτοί με τη σειρά τους να ενημερώσουν την Ιερά Σύνοδο.

Λίγες ημέρες μετά από αυτό το έγγραφο του Υπουργείου των Εκκλησιαστικών στις 27 Απριλίου 1854, ο Αρχιμανδρίτης Ιωακείμ Φυνδανάκης, αποστέλλει μια αναφορά προς το Υπουργείο των Στρατιωτικών. Στην αναφορά αυτή έκανε λεπτομερή καταγραφή της πορείας και της προσφοράς του μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ανέφερε ότι από το 1821 έως το Μάρτιο του 1839, υπηρέτησε την πατρίδα, όπου εζήτησε και έλαβε εξάμηνη άδεια για προσωπικές του υποθέσεις. Όμως επειδή δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τις υποθέσεις του, ζήτησε παράταση της αδείας του, αλλά και πάλι επειδή δεν κατάφερε σε εκείνη τη χρονική περίοδο να ολοκληρώσει με επιτυχία αυτό που επιθυμούσε, έφυγε από την ιδιαιτέρα πατρίδα του όπου είχε πάει, στην επαρχία Κυδωνίας στα Χανιά της Κρήτης και πήγε στο Άγιο Όρος, στο Μοναστήρι στο οποίο ήταν από την αρχή.

Επίσης αναφέρει ότι υπηρέτησε και πολέμησε μαζί με τον αδελφό του, ο οποίος σκοτώθηκε στη μάχη του Πέττα. Στη συνέχεια υπηρέτησε ως Στρατιωτικός Ιερέας και τελευταία στο Ιππικό. Ναυάγησε όμως μεταξύ Αγίου Όρους και Λήμνου, όπου σώθηκε ως εκ θαύματος. Έτσι στο τέλος της αναφοράς του αυτής, ζητούσε από το Υπουργείο να τον διορίσει σε κάποιο Σώμα του στρατού, προκειμένου ꞉ «δια να δύναμαι να εξοικονομούμαι εργαζόμενος». Υπογράφει στο τέλος ως ελάχιστος αρχιμανδρίτης Ιωακείμ Φυνδανάκης.

Διαπιστώνουμε για μια ακόμα φορά μέσα και από αυτό το έγγραφο, ότι ο συγκεκριμένος κληρικός και κατ’ επέκταση όλος ο κλήρος, μέχρι το τέλος ζητά να προσφέρει, ζητά να αγωνίζεται, ξέρει να κάνει αυτό που οφείλει να κάνει ως λειτουργός των Μυστηρίων του Θεού, έστω και αν οι σωματικές του δυνάμεις δεν τον βοηθούν. Το κίνητρο δεν είναι οι χρηματικές απολαβές. Το κίνητρο δεν είναι οι δόξες και τα αξιώματα. Όλα αυτά χάνονται, εξαφανίζονται, δεν έχουν καμία αξία και σημασία. Αυτό που ώθησε τον Ιωακείμ και κάθε κληρικό, στο να ζητά να του δοθεί η δυνατότητα να προσφέρει, γίνεται εξαιτίας του ότι στην καρδιά του από την αρχή μέχρι και το τέλος, υπάρχει το πνεύμα της αγάπης, της θυσίας και της προσφοράς.

Μετά από ένα μήνα περίπου, στις 24 Μαΐου 1854, συναντούμε μια νέα αναφορά του Ιωακείμ Φυνδανάκη προς το Υπουργείο των Στρατιωτικών. Προφανώς στο διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ του εγγράφου του Υπουργείου των Εκκλησιαστικών και της πρώτης του αναφοράς, δεν είχε γίνει κάτι και αυτό τον ώθησε στο να καταθέσει την δεύτερη αναφορά του, χωρίς να ξεχνάμε ότι για τον ίδιο, κάθε λεπτό της ώρας ήταν πολύτιμο, μέσα στην απόλυτη ανάγκη την οποία είχε, προσπαθώντας να εξοικονομήσει τα προς το ζην και μάλιστα σε μια προχωρημένη ηλικία στην οποία βρισκόταν.

Αναφέρει ότι ꞉ «από την αρχή του υπέρ της ανεξαρτησίας αγώνος ηγωνισάμην υπέρ πίστεως και πατρίδος κατά ξηράν και θάλασσαν», από το 1821 έως το 1828. Με την έλευση του Καποδίστρια ανέλαβε ως Ιερέας του Ναυπλίου, θέση την οποία διατήρησε μέχρι το 1849. Κατά την νήσο Λήμνο είχε ένα ναυάγιο, όπου έχασε όλα τα υπάρχοντά του, όπως και όλα τα υπηρεσιακά του έγγραφα, στα οποία καταγραφόταν όλη του η δραστηριότητα και προσφορά, σε αυτό τον αγώνα που προηγήθηκε και χάρισε το πολύτιμο αγαθό της ελευθερίας στο έθνος μας.

Στην αναφορά του αυτή, παρακαλεί τον Υπουργό να τον λυπηθεί και να σεβαστεί τα γηρατειά του, που τον είχαν καταστήσει αδύναμο και να τον διορίσει σε κάποια θέση. Σε αυτή την αναφορά ο γέροντας Ιερέας με όσα γράφει, αποδεικνύει και πάλι το αγωνιστικό του φρόνημα. Δεν πτοείται από τις δυσκολίες του παρόντος, έχοντας βιώσει δυσκολότερες καταστάσεις στο παρελθόν. Η ικεσία που απευθύνει προς τον Υπουργό για να τον λυπηθεί και να σεβαστεί τα γηρατειά του, δεν τον μειώνει, δεν φανερώνει ότι είχε χάσει την αξιοπρέπεια του, ότι ήταν απελπισμένος και απογοητευμένος. Αυτό μπορεί να δείχνουν οι λέξεις. Πιστεύουμε η καρδιά του ήταν γεμάτη από αισιοδοξία και θάρρος. Δεν ζητιανεύει και δεν θεωρεί την ικεσία αυτή ως ελεημοσύνη. Ζητά το αυτονόητο. Ζητά αυτό που τον γέμιζε και του έδινε δύναμη για να συνεχίσει μέχρι το τέλος της ζωής του με το κεφάλι ψηλά την προσφορά του στο χώρο εκείνο όπου δόθηκε ολοκληρωτικά.

Διαβάσαμε στην πρώτη αναφορά ότι αρχικά βρισκόταν στο Άγιο Όρος. Έφυγε από την μονή της μετανοίας του και αγωνίστηκε, ρίχτηκε στον αγώνα. Έφυγε από την ησυχία της μοναστικής πολιτείας και έθεσε τον εαυτό του στην διάθεση της πατρίδας και στη συνέχεια της Εκκλησίας, ως απλός στρατιώτης. Υπήρξε αγωνιστής και ένας υπάκουος στρατιώτης που μέχρι το τέλος εκτελούσε εντολές που ήταν κατά κάποιο τρόπο μια άσκηση υπακοής μέσα στη μοναχική του πορεία. Οι εντολές αυτές και η εκτέλεση αυτών από αυτόν, τον ανέδειξαν, τον ανέβασαν ψηλά αν και ο ίδιος δεν το επιθυμούσε. Απεκάλυψαν την σπάνια προσωπικότητα και τα χαρίσματα τα οποία διέθετε και τον κατέστησαν γνωστό και ως πρότυπο αγωνιστή κληρικού, έχοντας κερδίσει την εκτίμηση και τον σεβασμό όλων.

Πόσο μικρή και φθηνή φαντάζει η εξουσία, που μένει απαθής μπροστά στα κελεύσματα θεσμών και προσώπων. Πόσο σκληρά και τυπικά αντιμετωπίζει πράγματα, πολύ περισσότερο πρόσωπα που έδωσαν λίγο ή πολύ. Ευελπιστούμε ότι κατά την φυλλομέτρηση και των λοιπών εγγράφων του φακέλου που εξετάζουμε, να συναντήσουμε το έγγραφο εκείνο, που κατ’ άνθρωπο θα δικαίωσε και θα αποκατέστησε τον Φυνδανάκη, αναπαύοντάς τον, μέσα από την αναγνώριση των κόπων του και την τοποθέτησή του και πάλι στην ενέργεια.

Αυτό το έγγραφο που επιθυμούμε να συναντήσουμε, δίνει και σε εμάς το μάθημα εκείνο που πρέπει να γνωρίζουμε, ότι δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια μας στους έχοντας ανάγκη, αλλά και στους ανθρώπους εκείνους που η προσφορά τους είναι αξιομνημόνευτη και δεν περιορίζεται και δεν αποτυπώνεται μόνο στα χαρτιά και στα έγγραφα αλλά στα έργα, τα οποία μένουν και διατηρούνται, πολύ περισσότερο από το μελάνι πάνω στο χαρτί.

Το 2ο Ελαφρύ Τάγμα της Οροφυλακής, απευθυνόμενο προς το Υπουργείο των Στρατιωτικών, στις 10 Μαρτίου 1854, ζητά να εγκρίνει ένα ποσό για αντιμισθία του Ιερέως του χωρίου που εδρεύει το Τάγμα, προκειμένου να εκτελεί τα θρησκευτικά καθήκοντα του Τάγματος, αφού δεν υπάρχει εκεί τοποθετημένος Στρατιωτικός Ιερέας. Το Υπουργείο λίγες ημέρες μετά, στις 13 Μαρτίου 1854, εγκρίνει το ποσό των δέκα δραχμών, προκειμένου να χορηγηθεί στον Ιερέα του χωρίου Δίβρη, Δημήτριο Κωνσταντίνου.

Όπως έχουμε παρατηρήσει και στις προηγούμενες παρουσιάσεις μας, διαπιστώνουμε ότι στους φακέλους που ερευνούμε, υπάρχουν πάρα πολλά έγγραφα με αιτήματα Ταγμάτων και Σχηματισμών, που ζητούσαν από το Υπουργείο να εγκρίνει κάποιο ποσό, προκειμένου να χορηγείται στους Ιερείς των περιοχών που βρίσκονταν και οι οποίοι παράλληλα με τα εφημερειακά τους καθήκοντα, προσέφεραν και την διακονία τους στο στράτευμα. Αυτή η αντιμισθία που χορηγείτο δεν ήταν πάντοτε αίτημα ή απαίτηση των κληρικών, αλλά μια κίνηση ευχαριστίας και ευγνωμοσύνης του στρατού προς αυτούς, για την προσφορά και την συνδρομή τους, μέσα σε μια κοινωνία, που είχε προβλήματα και δυσκολίες, που η σταθερότητα και η ησυχία ακόμα δεν είχαν επικρατήσει πλήρως, αλλά και οι ίδιοι ήταν άνθρωποι που καλούνταν να καλύψουν και τις προσωπικές οικογενειακές τους ανάγκες.

Στην πορεία μας, για να μην γίνεται η επανάληψη αυτή του αιτήματος από διάφορες πλευρές που υποβάλλεται κουραστική, δεν θα την καταγράφουμε μεμονωμένα, αλλά θα γίνεται κάποια επιλογή αυτών των εγγράφων και αιτημάτων, μέσα από την παράθεση και άλλων πληροφοριών και στοιχείων, που θα μας είναι απαραίτητα και χρήσιμα στην σκιαγράφηση της προσφοράς των Στρατιωτικών Ιέρων στην περίοδο αυτή.

Το επόμενο έγγραφο που έρχεται στα χέρια μας, προέρχεται από τον 3ο Λόχο στη Βόνιτσα, στις 12 Απριλίου 1854, που ζητούσε από το Υπουργείο να εγκριθεί μια αντιμισθία για τον Ιερέα που προσήλθε για αν εξομολογήσει και να κοινωνήσει τους άνδρες του Λόχου. Στην αναφορά αυτή, επισυνάπτεται και μια κατάσταση, που αναγράφονται τα ονόματα και ο βαθμός των ανδρών που εξομολογήθηκαν. Την κατάσταση αυτή την υπογράφει ο οικονόμος του Λόχου και φαίνεται ότι εξομολογήθηκαν 142 άνδρες του Λόχου. Το Υπουργείο στις 3 Μαΐου 1854, εγκρίνει το ποσό των είκοσι δραχμών για τον Ιερέα της Βόνιτσας, που προσήλθε στο Λόχο για την ανωτέρω διακονία του.

Συνεχίζεται {62}

Πρόσφατα Άρθρα

Κουρά Μοναχής στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρά Μοναχής στην Κέρκυρα

21 Νοεμβρίου 2025

Το εσπέρας της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου 2025, εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου και παραμονή της εορτής του Αγίου Ιακώβου του...

Read more
Μουσικός Θησαυρός

Καταβασίες Χριστουγέννων Αργές | Ψάλλει ο καλλικέλαδος Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος Βαλληνδράς

21 Νοεμβρίου 2025

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Πατρών κυρός Νικόδημος Βαλληνδράς, ένας εκ των τελευταίων μεγάλων Ιεραρχών της Εκκλησίας μας, υπήρξε μορφή πνευματικού κύρους,...

Read more
Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

21 Νοεμβρίου 2025

Με πάνδημη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η Πανήγυρις του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου πόλεως Ρεθύμνης, κατά το διήμερο 20 και...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Λιβαδειά
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Λιβαδειά

21 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εόρτασε η Λιβαδειά τα Εισόδια της Θεοτόκου σήμερα, Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, με επίκεντρο του εορτασμού τον πανηγυρίζοντα...

Read more
Δοξολογία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης

21 Νοεμβρίου 2025

Το πρωί της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου 2025, στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης, αμέσως μετά την πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος...

Read more
Δοξολογία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Άγιο Αχίλλιο
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Άγιο Αχίλλιο

21 Νοεμβρίου 2025

Με τη Δοξολογία, ανήμερα της εορτής των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου, στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου ολοκληρώθηκαν στη Λάρισα,...

Read more
ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΟΝ ΕΥΑΝΔΡΟ ΣΤΑΝΟ…
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΟΝ ΕΥΑΝΔΡΟ ΣΤΑΝΟ…

21 Νοεμβρίου 2025

Με καθολική συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες τίμησε ο εύανδρος Στανός τη Θεομητορική Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στον Νομικό Ναό...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Είναι καιρός να ενισχύσουμε μετ’ επιστήμης τα θεμελιώδη στοιχεία του Έθνους μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Είναι καιρός να ενισχύσουμε μετ’ επιστήμης τα θεμελιώδη στοιχεία του Έθνους μας»

21 Νοεμβρίου 2025

Στον εορτάζοντα ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Σερρών ιερούργησε, σήμερα, Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Κέρκυρα

21 Νοεμβρίου 2025

Την Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025, εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τα Άγια των Αγίων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας...

Read more
Εἴσοδος εἰς τά Ἅγια τῶν Ἁγίων γιά νέον Διάκονον στήν Ἱ. Μ. Χίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Εἴσοδος εἰς τά Ἅγια τῶν Ἁγίων γιά νέον Διάκονον στήν Ἱ. Μ. Χίου

21 Νοεμβρίου 2025

Ὁ ἑορτασμός τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου καί ὁ φερώνυμος Ἱ. Ἐνοριακός Ναός στό Νεχώρι τῆς Χίου ἄφησαν τό ἀποτύπωμά τους...

Read more
Αγρυπνία για την εορτή  των Εισοδίων της Θεοτόκου στην Λάρισα
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγρυπνία για την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στην Λάρισα

21 Νοεμβρίου 2025

Αγρυπνία με την ευκαιρία της Εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου πραγματοποιήθηκε απόψε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Αχιλλείου Λαρίσης. Η...

Read more
Χειροτονία Πρεσβύτερου κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβύτερου κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης

21 Νοεμβρίου 2025

Τη μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου τίμησε την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας και παράλληλα εόρτασαν...

Read more
Ο πανηγυρικός Εσπερινός των Εισοδίων της Θεοτόκου στην Μεσορράχη
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο πανηγυρικός Εσπερινός των Εισοδίων της Θεοτόκου στην Μεσορράχη

21 Νοεμβρίου 2025

Την τιμητική της είχε απόψε η κοινότητα Μεσορράχης του Δήμου Κιλελέρ, καθώς πανηγύριζε ο νεόδμητος Ιερός Ναός των Εισοδίων της...

Read more
Η Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων στο Διδυμότειχο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων στο Διδυμότειχο

21 Νοεμβρίου 2025

Επι τη εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, το πρωί της 21ης...

Read more
Εισόδια της Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας | Δοξολογία για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων
Εκκλησία της Ελλάδος

Εισόδια της Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας | Δοξολογία για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων

21 Νοεμβρίου 2025

Την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου εορτάστηκε στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας η Θεομητορική Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου και η...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Ο Μητροπολίτης Τορόντο ενισχύει το Γενικό Νοσοκομείο Άρτας μέσω της Μητροπόλεως Άρτης

Ο Μητροπολίτης Τορόντο ενισχύει το Γενικό Νοσοκομείο Άρτας μέσω της Μητροπόλεως Άρτης

Μητροπολίτης Άρτης: Ο πιστός άνθρωπος ξεπερνά τις αδυναμίες του με την μετάνοια

Μητροπολίτης Άρτης: Ο πιστός άνθρωπος ξεπερνά τις αδυναμίες του με την μετάνοια

Τελετή Λήξεως των Ιερατικών Συνάξεων της Ι. Μ. Ελευθερουπόλεως

Τελετή Λήξεως των Ιερατικών Συνάξεων της Ι. Μ. Ελευθερουπόλεως

Πανηγυρικός Εσπερινός στο Βυζαντινό Ναό της Οσίας Θεοδώρας της Βασιλίσσης Άρτης

Πανηγυρικός Εσπερινός στο Βυζαντινό Ναό της Οσίας Θεοδώρας της Βασιλίσσης Άρτης

Ο Βυζαντινός Χορός της Ι.Μ. Κίτρους σαγήνεψε το κοινό στο Διεθνές Φεστιβάλ του Νις

Ο Βυζαντινός Χορός της Ι.Μ. Κίτρους σαγήνεψε το κοινό στο Διεθνές Φεστιβάλ του Νις

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist