• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η Ακολουθία του Νυμφίου στην Καρδίτσα

15 Απριλίου 2025
in Εκκλησία της Ελλάδος
Η Ακολουθία του Νυμφίου στην Καρδίτσα
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το εσπέρας της Κυριακής των Βαΐων, χοροστάτησε στην ακολουθία του Νυμφίου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης, προσκαλώντας όλους μας να εισέλθουμε στη θριαμβευτική και ταυτόχρονα πένθιμη πορεία της Μεγάλης Εβδομάδας.

   Ήδη, με την αρχή του Όρθρου της Μεγάλης Δευτέρας, η πορεία της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας έχει ξεκινήσει, και η Εκκλησία μας προσκαλεί να συμπορευτούμε με τον Κύριο, να κατανοήσουμε το μέγεθος της θυσίας Του και του Εκουσίου Πάθους Του για τη σωτηρία μας και μας καλεί να προετοιμαστούμε για την πιο σημαντική πνευματική διαδικασία, αυτή της συμμετοχής μας στον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού.

   Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας ανέφερε:

   «Ήδη η πορεία μας, αγαπητοί μου αδελφοί, και την εφετινή, με τη Χάρη του Θεού, η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα ξεκίνησε, με την Ακολουθία του Όρθρου της Αγίας και Μεγάλης Δευτέρας. Μια πορεία στην οποία η Εκκλησία μας καλεί όλους μας να συναντήσουμε τον Χριστό, να συμπορευθούμε μαζί Του, να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το μέγεθος της θυσίας Του, του Εκουσίου Πάθους Του και του Σταυρικού Του θανάτου για τη σωτηρία μας.

   Και καθώς τα Ιερά Ευαγγελικά Αναγνώσματα και η ιερή Υμνολογία εκτυλίσσονται μπροστά μας, μας καθοδηγούν σε αυτή την πνευματική πορεία, για να μπορέσουμε να συνανεβούμε μαζί Του στην Ιερουσαλήμ, να ζήσουμε τις τραγικές ώρες, όχι του Θεού, του ενανθρωπήσαντος Κυρίου μας Ιησού Χριστού, αλλά τις τραγικές ώρες του κόσμου, των ανθρώπων, οι οποίοι απομακρύνονται από τη Χάρη του Θεού και από την κοινωνία μαζί Του και δημιουργούν όχι κακέκτυπα μόνο, αλλά μία άλλη κατάσταση ζωής, η οποία είναι απατηλή, ψεύτικη, αλλά η οποία όμως είναι πολύ όμορφη και μας συνεπαίρνει όλους και την ακολουθούμε αβίαστα.

   Τα Ιερά Ευαγγελικά Αναγνώσματα, ήδη από το Σάββατο του Αγίου, από την Ανάσταση του Αγίου και δικαίου Λαζάρου, μας εισάγουν στο πνεύμα αυτό. Ανασταίνει ο Χριστός τον Λάζαρο, και το θαύμα αυτό βέβαια γίνεται γνωστό σε όλους: έναν τετραήμερο νεκρό, ο Κύριος τον ανασταίνει και τον ξαναφέρνει στη ζωή.

   Οι άνθρωποι χαίρονται, προσκυνούν τον Χριστό, τον αποδέχονται, τον ακολουθούν. Αυτοί όμως που κατευθύνουν τις τύχες των ανθρώπων, δυσκολεύονται πλέον και προσπαθούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να συλλάβουν και να θανατώσουν τον Κύριο.

Στο σπίτι του αναστημένου Λαζάρου και των αδελφών του, της Μάρθας και της Μαρίας, η Μαρία εκφράζει την ευγνωμοσύνη της προς τον Διδάσκαλο και του πλένει τα πόδια με μύρο, πολύτιμο μύρο, και εκμάσσει, σκουπίζει τα πόδια του Διδασκάλου με τα μαλλιά της.

   Έχουν τραπέζι, παραμένει ο Χριστός εκεί. Την επόμενη ημέρα εισέρχεται θριαμβευτικώς στην Αγία Πόλη, την Ιερουσαλήμ. Οι άνθρωποι με το “Ωσαννά, υἱῷ Δαυίδ” Τον υποδέχονται· πορεύεται προς τον Ναό του Σολομώντος, διώχνει από εκεί τους εμπόρους που βρίσκονταν στην Αυλή των Εθνών – όπως λεγόταν τότε – του Ναού του Σολομώντος και θεραπεύει όλους τους ασθενείς ανθρώπους που βρίσκονται στον Ναό με πολλή αγάπη και στοργή, έναντι της κακίας και της αμφισβήτησης που δέχεται ο Κύριος από τους Γραμματείς, τους Φαρισαίους, τους Αρχιερείς και τους Σαδδουκαίους.

   Φεύγει, επιστρέφει στη Βηθανία, όπου διανυκτερεύει εκεί, παραμένει εκεί το βράδυ, ώστε να μην μπορούν να Τον συλλάβουν και επανέρχεται την επόμενη ημέρα πάλι στα Ιεροσόλυμα και στον λαό.

Στον δρόμο πεινά. Περνώντας μέσα από σιτοβολώνες και αμπελώνες, αρχές Απριλίου, πηγαίνει σε μια συκιά, η οποία ήταν γεμάτη φύλλα, αλλά – φυσιολογικά για την εποχή εκείνη – χωρίς καρπούς. Και βέβαια, καταριέται τη συκιά, όπως ακριβώς, χωρίς κανένα φαινομενικό λόγο κατά την κοσμική σκέψη, έσπασε ο Ιερεμίας τη στάμνα, όπως ο Προφήτης Ιεζεκιήλ με ακονισμένο ξίφος έκοβε τα μαλλιά του και τα γένια του για να δείξει την αλλοπρόσαλλη κατάσταση των ανθρώπων της εποχής και την απομάκρυνσή τους από τον ζώντα και αληθινό Θεό.

   Και πραγματοποιεί και ο Κύριος αυτό το γεγονός, για να μας δείξει ότι πρέπει ο άνθρωπος να έχει καρπούς στη ζωή, να είναι αποτελεσματικός για τον κόσμο και την κοινωνία. Αν το σκεφτούμε, η συκιά ήταν το δέντρο στον Παράδεισο της Τρυφής, από το οποίο πήραν οι Πρωτόπλαστοι τα φύλλα για να κρύψουν τη γύμνια τους. Πάνω στη Συκομορέα συνάντησε τον Ζακχαίο και τον κατέβασε για να πάει στο σπίτι του και να τον σώσει. Ο Ναθαναήλ ήταν κάτω από συκιά όταν ο Κύριος είπε: «Σε είδα εκεί, να μελετάς και να προσεύχεσαι· σε ὄντα ὑπὸ τὴν συκῆν εἶδόν σε». Ένα δέντρο το οποίο έχει άμεση σχέση και στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη με τη Βασιλεία του Θεού.

   Αυτό το δέντρο, λοιπόν, ο Κύριος το καταριέται. Γιατί; Γιατί έχει πολλά φύλλα, πλούσιο φύλλωμα, αλλά χωρίς καρπό. Για να δείξει ότι η συναγωγή των Εβραίων ήταν άκαρπη, ψεύτικη, για το θεαθήναι, χωρίς αγαθά και σωτήρια έργα για τους ίδιους και για τους άλλους που συναναστρέφονταν μαζί τους.

Και για να μας διδάξει και κάτι ακόμη: ότι πλέον η Παλαιά Διαθήκη φεύγει από τη ζωή των ανθρώπων, και διά του Ιησού Χριστού έχουμε τη Χάρη, τη φανέρωση του Θεού Λόγου στη ζωή των ανθρώπων.

   Από εκεί οδηγείται στον Ναό και τον περιμένουν οι Γραμματείς, οι Φαρισαίοι και οι Σαδδουκαίοι, και αρχίζουν την ανάκριση, τις ερωτήσεις, και το πρόβλημά τους ήταν: «Ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ ταῦτα ἐποίησας;» Τα χθεσινά, δηλαδή, που τον υποδέχθηκε ο λαός κράζοντας «Ὡσαννά, σῶσον δὴ», Σωτήρα μας, δηλαδή, και όπου έδιωξε τους πολιμιστές και τους εμπόρους από τον Ναό. «Ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ ταῦτα ποιεῖς;»

   Και Εκείνος, βέβαια, αντιπαρέρχεται αυτό το ερώτημα, τοποθετώντας τους ένα άλλο ερώτημα. “Εγώ,” λέγει, “θα σας πω με ποια εξουσία αυτά τα κάνω, αφού πρώτα εσείς μου πείτε, το Βάπτισμα, λέγει, του Ιωάννου, στον Ιορδάνη ποταμό, του Τιμίου Προδρόμου, τί Βάπτισμα λέει, ήταν; Και ο Ιωάννης ήταν από Θεού σταλμένος ή από ανθρώπους;”

   Και βέβαια, δεν απαντούσαν, διότι εκινήθηκαν εναντίον του Τιμίου Προδρόμου. Και αν έλεγαν ότι το Βάπτισμα και η παρουσία του Τιμίου Προδρόμου ήταν εκ του Θεού, θα μπορούσαν ο Κύριός μας και οι ακροατές τους να τους ελέγξουν γιατί δεν τον αποδέχθηκαν και γιατί δεν τον πίστεψαν. Εάν τους απαντούσαν ότι ο Ιωάννης ο Πρόδρομος δεν ήταν απεσταλμένος του Θεού, αλλά από ανθρώπους, πάλι ο λαός θα τους κατηγορούσε, γιατί αγαπούσαν και σέβονταν τον Ιωάννη τον Πρόδρομο.

   Γι’ αυτό και τους λέγει δύο παραβολές, αφού δεν του απάντησαν. Η πρώτη παραβολή, την οποία ακούσαμε απόψε στο Ευαγγελικό μας ανάγνωσμα, από το κατά Ματθαίον Ιερό Ευαγγέλιο, αναφέρεται στους δύο γιους, τους οποίους έστειλε ο πατέρας τους στον αμπελώνα του για να εργαστούν. Ο πρώτος αρνείται, και ο δεύτερος, ενώ είναι θετικός σε αυτό το οποίο ο πατέρας του αναθέτει, δεν πηγαίνει. Ο πρώτος, όμως, μεταμελείται και πηγαίνει να εργαστεί στον αμπελώνα του πατέρα του. Και ρωτά, λοιπόν, ο Χριστός: “Ποιος από τους δύο πραγματοποίησε το θέλημα του πατρός;” Και σαφώς είναι ο πρώτος, ο οποίος στην αρχή αρνήθηκε και μετά μεταμελήθηκε και πήγε να εργαστεί.

   Η δεύτερη παραβολή είναι του Αμπελώνος. Εκεί, δηλαδή, που ο Θεός, ο ουράνιος Πατέρας, δημιούργησε το αμπέλι αυτό, για να εργαστούν και για να έρθει ο Χριστός, ο Μεσσίας, εις τον κόσμο. Στέλνει, λέει, και τους δικαίους της Παλαιάς Διαθήκης και τους σφαγιάζουν οι πρόγονοι των Γραμματέων, των Φαρισαίων, των Σαδδουκαίων και των αρχιερέων. Στέλνει τους προφήτες, ομοίως και εκείνους τους σφαγιάζουν. Γιατί; Γιατί μιλούσαν περί της ενανθρωπίσεως του Θεού Λόγου και γιατί προσπαθούσαν όλες αυτές τις τυπικές διατάξεις, οι οποίες είχαν γίνει ανούσιες και ταλαιπωρούσαν τον λαό, να τις ερμηνεύσουν σωστά και με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, και να δημιουργήσουν προϋποθέσεις για αληθινή πίστη και προσκύνηση του λαού εις τον Ζώντα και Αληθινό Θεό. Και στο τέλος λέγει, αφού εσκότωσαν και τους πρώτους και τους δευτέρους, “θα στείλω τον Υιόν μου και θα τον εντρακούν”. Αλλά, προλέγει το πάθος του και λέγει ότι και τον Υιόν θα τον φονεύσουν, όπως τον φόνευσαν τον Κύριό μας τον Ιησού Χριστό επάνω στον Σταυρό.

   Μέσα σε αυτήν, λοιπόν, την πορεία και τη διαδικασία, ο Κύριος δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την θεμελίωση του νέου Ισραήλ, του λαού του Θεού, μέσα από τη διδασκαλία Του, τη σταθερή Του θέση και την αγάπη και την στοργή προς τους πονεμένους ανθρώπους, που ταλαιπωρούνταν από τις αρχές και τις εξουσίες της εποχής εκείνης. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να εγκαθιδρύσει την ουράνια βασιλεία Του και να επιβεβαιώσει τη σχέση που θα πρέπει να έχουν οι άνθρωποι, την ουσιαστική και πραγματική σχέση με τον Ζώντα και Αληθινό Θεό.

   Και επιπλέον, μας φέρνει απόψε η Υμνολογία μας και το ιερό Συναξάριο και μία πολύ σπουδαία ιερή προσωπικότητα της Παλαιάς Διαθήκης. Μας προσφέρει μπροστά μας τον Ιωσήφ τον Πάγκαλο, Πάγκαλος, γιατί είχε όλες τις αρετές. Μια προσωπικότητα μοναδική και ξεχωριστή, ο οποίος ήταν τύπος του Ιησού Χριστού. Ξεδιώχθηκε, προδόθηκε, πωλήθηκε, φυλακίστηκε και ταλαιπωρήθηκε όπως ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός. Τύπος Ιησού Χριστού, αλλά άνθρωπος αρετής, άνθρωπος ασκήσεως πνευματικής, άνθρωπος με πολύ πίστη στον Ζώντα και Αληθινό Θεό. Και ενώ απολάμβανε εξουσίες και δυνάμεις εις την Αίγυπτο, γενόμενος μετά από τον Φαραώ, και μπορούσε εύκολα να γίνει ειδωλολάτρης και να απαρνηθεί την Πατρώα πίστη, αυτός παρέμεινε εκεί προσηλωμένος, με το φωτισμό και τη Χάρη του Θεού, να αντισταθεί στις σαρκικές ορέξεις της γυναικός του Πετεφρή, του αρχιμάγειρα του Φαραώ. Αντιστάθηκε σε όλες τις προκλήσεις και στις δυνατότητες που του εδόθησαν, πίστευε στον Ζώντα και Αληθινό Θεό, νηστεύει και εγκρατεύεται στη ζωή του – ηθικοπλαστικό αυτό το μήνυμα – αλλά για να μας πει, όταν ερμήνευε τα όνειρα του Φαραώ με τα επτά χρόνια της πλούσιας παροχής των αγαθών στην Αίγυπτο και τα επτά χρόνια της πείνας, του λιμού και της στερήσεως, να είναι διαχειριστής και οικονόμος ενός λαού, ο οποίος δεν πίστευε εις τον Ζώντα και Αληθινό Θεό.

Αλλά να απολαμβάνουν όχι μόνο οι Αιγύπτιοι την ευεργετική παρουσία και την ευλογημένη παρουσία του Ιωσήφ στη ζωή τους, αλλά και οι άλλοι λαοί γύρω από τους Αιγυπτίους, όπως και τα αδέλφια του και ο λαός της Χαναάν. Ένας άνθρωπος, ο οποίος χρειάζεται σε κάθε εποχή, αυτό που έχουμε ανάγκη και στη δική μας την εποχή: να έχει πίστη στο Θεό, να διαχειρίζεται τα πράγματα του κόσμου με ταπείνωση και με ευπρέπεια, και από αυτόν να απορρέουν ευλογίες, πλούσιες δωρεές, χάρες και χαρές εις τη ζωή των ανθρώπων.

   Έναντι αυτής της σκοταδιστικής καταστάσεως την οποία ζούμε, η καρδιά μας πονά και θλίβεται, και κυρίως αυτό γίνεται γιατί δεν υπάρχει η πίστη, η πραγματική και η ουσιαστική στον Ζώντα και Αληθινό Θεό. Και η Εκκλησία, αδελφοί, αυτό ξανά μας καλεί να ζήσουμε: το πάθος και το σταυρό του Κυρίου, να βιώσουμε τη θυσία του Θεού, την άμετρη αγάπη Του και τη φιλανθρωπία Του, να γευθούμε στη ζωή μας αυτά τα οποία Εκείνος πραγματοποιεί υπέρ του κόσμου ζωής και σωτηρίας, και εμείς να απολαμβάνουμε τις δωρεές του Θεού. Ζώντας με τον Θεό, μέσα στην ταπείνωση, την ευπρέπεια, την εγκράτεια, την προσευχή, την κοινωνία με τον Θεό, ώστε να γευόμαστε αυτή τη χαρά και να γινόμαστε και εμείς όπως ο Ιωσήφ. Να γινόμαστε και εμείς όπως οι Άγιοι της πίστεώς μας, της Εκκλησίας μας, να εμφανίζεται ο Χριστός στη ζωή μας, να εισέρχεται όπως εισήλθε στην Αγία Πόλη ενδόξως, μέσα και στη δική μας καρδιά και να ενθρονίζεται εκεί και να εγκαθίσταται εκεί και να παραμένει και να φτιάχνει μονή μέσα στην καρδιά μας και να μας καθοδηγεί, τη σκέψη μας και τη ζωή μας. Αυτό, δηλαδή, το οποίο πραγματικά λείπει ουσιαστικά από τη ζωή του καθενός από εμάς και της καθεμιάς.

   Ο Χριστός έρχεται μέσα στην νύχτα των παθών μας ως ο νυμφίος της ζωής μας, για να μας επιβεβαιώσει το φως Του. Το φως το οποίο είναι ανέσπερο, δεν σβήνει, το φως το οποίο φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον στον κόσμο, το φως το οποίο επιβεβαιώνει την παρουσία του Ζώντος Θεού εις την καρδιά των ανθρώπων. Εύχομαι η πορεία μας να είναι πράγματι πορεία σταυρική, η αχλή των παθών μας να αλλάξει με το φως του Νυμφίου της Εκκλησίας, του Νυμφίου Χριστού. Να μεταμεληθούμε, να γίνουμε άνθρωποι οι οποίοι προσφέρουμε καρπούς και στη ζωή μας και στη ζωή των άλλων, όχι άκαρποι. Να είμαστε πάγκαλοι όπως ο Ιωσήφ, να είμαστε άνθρωποι εργατικοί στον αμπελώνα του Κυρίου, στη ζωή της Εκκλησίας, στη ζωή του κόσμου, στη ζωή της κοινωνίας, και όλα αυτά να έχουν αποτέλεσμα, ώστε πράγματι ο Χριστός, ο ερχόμενος του Εκούσιου Πάθους, να γίνει ο Ποιμένας της ζωής μας και να φτάσουμε στην ενότητα της πίστεως και της κοινωνίας του Αγίου Πνεύματος, γεννώμενοι συνειδητά μία ποίμνη με έναν ποιμένα, τον Κύριό μας τον Ιησού Χριστό.

Πρόσφατα Άρθρα

Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

1 Δεκεμβρίου 2025

Τον Άγιο Ιερομάρτυρα Διονύσιο, Επίσκοπο Κορίνθου, τίμησε ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Παύλος με Αρχιερατική Θ. Λειτουργία το Σάββατο, 29...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Ο αναγκεμένος αδελφός μας είναι η εικόνα του ιδίου του Θεού, το μέτρο της ευθύνης μας, η προϋπόθεση της σωτηρίας μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Ο αναγκεμένος αδελφός μας είναι η εικόνα του ιδίου του Θεού, το μέτρο της ευθύνης μας, η προϋπόθεση της σωτηρίας μας»

1 Δεκεμβρίου 2025

Στον ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Σερρών, χοροστάτησε την Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2025, στις 6:00 το απόγευμα, ο Σεβ. Μητροπολίτης...

Read more
Περί Αληθείας ουδείς λόγος
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Περί Αληθείας ουδείς λόγος

1 Δεκεμβρίου 2025

Στις 29 και 30 Δεκεμβρίου, ε.έ., πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός των 1,700 χρόνων από την σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου με προεξάρχοντα...

Read more
Επίσκεψη του Μητροπολίτου Δημητριάδος στο Στρατόπεδο «Γεωργούλα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσκεψη του Μητροπολίτου Δημητριάδος στο Στρατόπεδο «Γεωργούλα»

1 Δεκεμβρίου 2025

Ποιμαντική επίσκεψη στην 32α Ταξιαρχία Πεζοναυτών (στρατόπεδο Γεωργούλα στη Ν. Ιωνία) πραγματοποίησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, κατόπιν σχετικής προσκλήσεως της...

Read more
Ο Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας  στο Άγιον Όρος για την εορτή  του Αγίου Κοσμά του Πρώτου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας στο Άγιον Όρος για την εορτή του Αγίου Κοσμά του Πρώτου

1 Δεκεμβρίου 2025

Κατόπιν ευγενούς προσκλήσεως της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ μετέβη το Σάββατο 29...

Read more
Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΟΝ ΜΑΛΑΚΩΝΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΟΝ ΜΑΛΑΚΩΝΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ

1 Δεκεμβρίου 2025

Με κατάνυξη και συμμετοχή πολλών ενοριτών και προσκυνητών πανηγύρισε το Ι. Παρεκκλήσιο του αγ. αποστόλου Ανδρέου, της Ενορίας Μαλακώντα, προεξάρχοντος...

Read more
Η Ακολουθία της Τριθέκτης για την Εορτή των Χριστουγέννων στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Ακολουθία της Τριθέκτης για την Εορτή των Χριστουγέννων στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους

1 Δεκεμβρίου 2025

Με κατάνυξη και ιεροπρέπεια τελέστηκε το απόγευμα της Κυριακής 30 Νοεμβρίου, στον Ιερό Ναό Παντανάσσης Κατερίνης, η Ακολουθία της Τριθέκτης,...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η διακονία και μαρτυρία της Εκκλησίας στην διαχείριση κρίσεων»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η διακονία και μαρτυρία της Εκκλησίας στην διαχείριση κρίσεων»

30 Νοεμβρίου 2025

Την ετήσιο μνήμη του Προστάτου του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου και των Ενοριακών Φιλοπτώχων Ταμείων της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, Αγίου Φιλαρέτου...

Read more
Κουρά μοναχού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρά μοναχού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου το εσπέρας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Εσπερινό και κήρυξε...

Read more
Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Παρασκευής στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Παρασκευής στην Καλαμάτα

30 Νοεμβρίου 2025

Με την υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Παρασκευής,  ξεκίνησαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις για την εορτή της Αγίας Μεγαλομάρτυρος...

Read more
Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο Καρποχώρι
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο Καρποχώρι

30 Νοεμβρίου 2025

  Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το πρωί της Κυριακής 30 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και...

Read more
Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στην Κέρκυρα

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ενδόξου και Πανευφήμου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών...

Read more
Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου στη Μητρόπολη Διδυμοτείχου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου στη Μητρόπολη Διδυμοτείχου

30 Νοεμβρίου 2025

Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου, του ιδρυτού της Εκκλησίας του Βυζαντίου και κατ’ επέκταση της Θράκης, ιδιαιτέρως τιμάται από  τον...

Read more
Αρχιερατική λειτουργία στη Βραχιά Θεσσαλονίκης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική λειτουργία στη Βραχιά Θεσσαλονίκης

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, εορτή του Αγίου Ανδρέου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε...

Read more
«Η πίστη έχει αξία όταν γίνεται πράξη ζωής»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η πίστη έχει αξία όταν γίνεται πράξη ζωής»

30 Νοεμβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου Φυτόκου χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, κατά τον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό του Πρωτοκλήτου Αποστόλου, παρουσία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)
Αποστόλου Ανδρέα Πρωτόκλητου

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

29 Νοεμβρίου 2025

Mακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν" (Ιω. ά, 42) Κατά το διάστημα...

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

29 Νοεμβρίου 2025
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτοκλητος Μαθητής του Χριστού

29 Νοεμβρίου 2025
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Η τιμή των γονέων – Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά

29 Νοεμβρίου 2025
Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

29 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ένα «ΜΗΝΥΜΑ» του Αγίου Ανδρέα για την Ελληνική οικογένεια

29 Νοεμβρίου 2024
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Αποστολικά Μηνύματα: «Το μεγάλο Δώρο του Κυρίου μας»

24 Νοεμβρίου 2024
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Εἰ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς

24 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Μνήμη αποστόλου Ανδρέου (30-11-2014)

29 Νοεμβρίου 2022
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά «Αξίως περιπατήσαι της κλήσεως…»

27 Νοεμβρίου 2021

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

24 Νοεμβρίου 2018
Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

24 Νοεμβρίου 2018
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: μία χαρακτηριστική περίπτωση!

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ο Θεός ἡμᾶς τούς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους (Α´ Κορ. 4, 9)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

Ην δέ ᾽Ανδρέας… (᾽Ιωάν. 1, 41)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

30 Νοεμβρίου – Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιω. α΄ 35-52) (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)

26 Νοεμβρίου 2019
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιωαν. Α΄ 35-52)

26 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ

28 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

28 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2014

Κήρυγμα Κυριακῆς 30.11.2014 Ἀποστόλου Ἀνδρέου Α΄ Κορ. δ΄ 9-16

16 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ (30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

18 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Η Ακολουθία του Νυμφίου στην Καλαμάτα

Η Ακολουθία του Νυμφίου στην Καλαμάτα

«Αυτά τα ευλογημένα και άγια χεράκια να ευλογούν και όλους εμάς!» Ο Φθιώτιδος Συμεών για την δούλη του Θεού  Βαΐα

«Αυτά τα ευλογημένα και άγια χεράκια να ευλογούν και όλους εμάς!» Ο Φθιώτιδος Συμεών για την δούλη του Θεού Βαΐα

«Ἰδού ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός…», στον Άγιο Νικόλαο Λαρίσης

«Ἰδού ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός…», στον Άγιο Νικόλαο Λαρίσης

Κυριακή των Βαΐων στην Αμβέρσα

Κυριακή των Βαΐων στην Αμβέρσα

Η Ακολουθία του Νυμφίου στην Μητρόπολη Κορίνθου

Η Ακολουθία του Νυμφίου στην Μητρόπολη Κορίνθου

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist