• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η Αγία Αικατερίνη η μεγαλομάρτυς

24 Νοεμβρίου 2018
in Αγίας Αικατερίνης, Κηρύγματα, Πνευματικές Διδαχές
Η Συνάντηση της Αγίας Αικατερίνης με τον Γέροντα Ερημίτη
Share on FacebookShare on Twitter
Ραφαήλ Χ. Μισιαούλη, θεολόγου
 
Στις 25 Νοεμβρίου, η Αγία μας Εκκλησία τιμά τη μνήμη της μεγαλομάρτυρος Αγίας Αικατερίνης. Έχουμε την ευλογία να έχουμε στο Δήμο μας παρεκκλήσιο αφιερωμένο στην Αγία, εντός του παλαιού Κοιμητηρίου, δίπλα από τον περικαλλή Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης.
 
Η Αγία Αικατερίνη, «η πανεύφημος νύμφη του Χριστού» όπως την αποκαλεί ο Ιερός Ψαλμωδός[1]., η πολιούχος του θεοβάδιστου Όρους Σινά, γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 294 μ.Χ. από ειδωλολατρική[2] οικογένεια και της έδωσαν το όνομα Δωροθέα.  Η Αγία έζησε την εποχή την οποία αυτοκράτορας της Ρώμης ήταν ο Μαξιμίνος, ο οποίος ζητούσε από το λαό υπακοή στο πρόσωπό του και συμμετοχή σε ειδωλολατρικές θυσίες.
 
Από νεαρή ηλικία προσελκύσθηκε από τη χριστιανική διδασκαλία, την οποία μελέτησε, και αφού ασπάσθηκε τον Χριστιανισμό, εργάσθηκε με έντονη δράση, υπομονή και επιμονή, και τον διάδωσε, επιτυγχάνοντας τα μέγιστα χάριν της ρητορικής της δεινότητας και ασφαλώς των πολλών της γνώσεων. Ήταν ευφυής και φιλομαθής. Μιλούσε πολλές γλώσσες. Σε ηλικία δεκαοκτώ ετών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαϊκής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας. Ήταν άρτια καταρτισμένη στα δόγματα[3] της χριστιανικής πίστης.
 
Η οικογένειά της ήθελε να την παντρέψει, όμως ο πόθος της  Αγίας ήταν ο ενάρετος και άσπιλος βίος, η αγνότητα και η παρθενία κατά Θεό. Χαρακτηριστικός ο απότομος της τρόπος προς όσους την πλησίαζαν με προθέσεις ερωτικού είδους. Κατόπιν πολλών πιέσεων της οικογένειας, η Αγία τους είπε ότι θα παντρευτεί κάποιο, ο οποίος ήταν ανώτερος της από όλα της τα χαρίσματα.  Έτσι, η μητέρα της της συνέστησε να επισκεφθεί ένα ασκητή, ο οποίος ασκήτευε λίγο έξω από την Αλεξάνδρεια, για να ζητήσει τη συμβουλή του.  Ο ασκητής της είπε, πως γνώριζε κάποιο Νυμφίο, ο οποίος ήταν πολύ πιο σοφός, πολύ πιο πλούσιος, πολύ πιο όμορφος και πολύ πιο δοξασμένος απ’ αυτή! Εκείνη ενθουσιάστηκε και ήθελε να τον γνωρίσει. Της έδωσε τότε μία εικόνα της Παναγίας, που κρατούσε το Χριστό στην αγκαλιά της, και τη συμβούλεψε να κλειστεί στο δωμάτιό της, να προσευχηθεί όλο το βράδυ και να παρακαλέσει την Παναγία να της δείξει τον Υιό Της!
 
Η Αγία Αικατερίνη έκανε ό,τι της είπε ο ασκητής και το βράδυ κουρασμένη όπως ήταν από την προσευχή και την αγωνία, την πήρε ο ύπνος. Και τότε είδε το εξής όραμα. Είδε την Παναγία να κρατάει σαν βρέφος το Χριστό, ο οποίος ακτινοβολούσε περισσότερο από τον ήλιο. Σέ προτροπή της Παναγίας να κοιτάξει ο Χριστός την Αγία, ὁ Χριστός αρνήθηκε, έστρεψε αλλού το πρόσωπό του και είπε πώς δεν μπορούσε να την δει γιατί ήταν όλο σκοτάδι και ασχήμια, λόγω της καταστάσεως στην οποία βρισκόταν, δηλαδή δεν ήταν βαπτισμένη. Αν ήθελε να Τον δει έπρεπε να συμβουλευτεί τον ασκητή.Τότε ξύπνησε ταραγμένη και ξεκίνησε να πάει να συναντήσει τον ασκητή. Όταν έφτασε, έπεσε με δάκρυα στα πόδια και του διηγήθηκε όλο το όραμα. Ο  ασκητής δεν έχασε την ευκαιρία και της μίλησε για τη χριστιανική πίστη, το Χριστό, την αγάπη και τη θυσία Του, για τους ανθρώπους καθώς και για την ευτυχία την οποία βρίσκουν οι ψυχές κοντά Του! Η Αγία τα άκουσε όλα αυτά με πολλή προσοχή. Αγάπησε το Χριστό και βαπτίστηκε.
 
Μετά το βάπτισμά της και την ένταξή της στους κόλπους της Εκκλησίας, είδε στο όνειρό της την Παναγία μετά του Υιού της. Η Θεοτόκος της πέρασε στο χέρι ένα δακτυλίδι στο δάκτυλο και κατάλαβε ότι δεν πρόκειται για όνειρο.
 
Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου να δηλώσει υποταγή η Αγία στον αυτοκράτορα, εκείνη παρόλο που δήλωσε υπήκοός του, αρνήθηκε τη θυσία στα είδωλα. Η Αγία του ανέφερε τα πιστεύω και τις αντιλήψεις τις και υπέδειξε στον αυτοκράτορα Μαξιμίνο να καλέσει ενώπιόν της τους σοφούς της αυτοκρατορίας, ώστε να διαλεχθούν. Σαγηνευμένος ο αυτοκράτορας από την ομορφιά της, καλεί τους φιλοσόφους οι οποίοι έρχονται ενώπιον της Αγίας και αρχίζουν να συζητούν προκειμένου να τις αποδείξουν το αβάσιμο  και στρεβλό των δοξασιών της.  Με τη βοήθεια του Θεού, η Αγία με την κομψότητα του λόγου της και των τεκμηριωμένων επιχειρημάτων της «εφήμωσε λαμπρώς τους κομψούς των ασεβών, του πνεύματος την μαχαίραν[4]», δηλαδή νίκησε τους φιλοσόφους, όπως της φανέρωσε ο Αρχάγγελος Μιχαήλ πριν τη συνδιάλεξή με αυτούς, με αποτέλεσμα να ζητήσουν να βαπτισθούν εις το όνομα της Παναγίας Τριάδος.
 
Το τέλος των Αγίων ήταν να καταδικαστούν από τον Μαξιμίνο και να καούν ζωντανοί. Η Αγία καταδικάστηκε σε μαρτύρια μέχρι θανάτου της. Αρχικά φυλακίστηκε υπομένοντας τις πιέσεις και τις κακουχίες με θάρρος και υπομονή που αντλούσε από τη σταθερή της πίστη. Όταν η Αυγούστα Φαυστίνα, έμαθε το λόγο καταδίκης της Αγίας, ζήτησε να την επισκεφθεί. Έτσι, συνοδευόμενη από 200 στρατιώτες υπό τον φρούραρχο Πορφυρίωνα ή Πορφύριο όπως αποκαλείται στο μηνολόγιο της Εκκλησίας[5], την επισκέφθηκαν με αποτέλεσμα να κατηχηθούν στο Χριστιανισμό[6]. Ακολούθως, ο αυτοκράτορας διέταξε τον αποκεφαλισμό της Φαυστίνας μετά της συνοδείας της και την τελική πλέον εκτέλεση της Αγίας. Μέσον θανάτωσης ήταν ο «Τροχός βασανιστηρίων» που έμοιαζε με τροχό η περιφέρεια του οποίου έφερε καρφιά (ήλους) που ετίθετο σε κίνηση με σχοινιά και τροχαλίες πλησιάζοντας αργά το ιστάμενα δεμένο σώμα του καταδίκου με συνέπεια τις αρχικές εκδορές μέχρι διαμελισμού. Σύμφωνα με το βίο της Αγίας, όταν τα καρφιά του τροχού πλησίασαν το σώμα της Αγίας , ένα ένα ή έσπαζαν ή αφαιρούνταν από μόνα τους. Υπάρχει μια άλλη εκδοχή που αναφέρει ότι ο εν λόγω τροχός πριν πλησιάσει το σώμα της Αγίας, διαλύθηκε. Τέλος, ο Μαξιμίνος διέταξε τον αποκεφαλισμό της Αγίας. Όταν αποκεφαλιζόταν, οι παριστάμενοι αντιλήφθηκαν να ρέει γάλα αντί αίμα.
 
Κατά τους βιογράφους της και την ιερά παράδοση, το πάναγνο σώμα της Αγίας μεταφέρθηκε επί «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά της ομώνυμης χερσονήσου, όπου επί αιώνες έμεινε άταφο, μέχρι τον 6ο αιώνα μ.Χ., οπότε οι ερημίτες μοναχοί της περιοχής ειδοποιήθηκαν μέσω οράματος και κατέβασαν από το όρος το σώμα της Αγίας, το οποίο και εναπέθεσαν σε μαρμάρινη θήκη. Τα Ιερά Λείψανα της Αγίας βρίσκονται στην Ιερά Μονή του Σινά[7].
 
Η Αγία Αικατερίνη θεωρείται προστάτις των Μηχανικών καθώς αποτελούσε για την εποχή της πρότυπο σοφίας και μόρφωσης αλλά και διότι μαρτύρησε σε τροχό. Επίσης αποτελεί προστάτιδα των παρθένων γυναικών και των φοιτητριών. Στη Γαλλία, η φιλοσοφική σχολή του Παρισιού από θαυμασμό προς την Αγία την είχε ανακήρυξε προστάτιδα της φιλοσοφίας. Την ιδιότητα αυτή της Αγίας που διαδόθηκε ταχύτατα αποδέχθηκαν πλείστες χώρες της Δύσης.
 
Είναι αξιοσημείωτο ότι την Αγία Αικατερίνη έχουν τιμήσει με ασματικές ακολουθίες υμνογράφοι, όπως ο Θεοφάνης ο Γραπτός (9ος αιώνας), και με παρακλητικό κανόνα ο μακαριστός λόγιος μοναχός Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης (20ός αιώνας). Ακόμα, τη μεγαλομάρτυρα έχουν τιμήσει με λαμπρούς εγκωμιαστικούς λόγους, αριστουργήματα ρητορικής τέχνης, πολλοί εκκλησιαστικοί ρήτορες, όπως ο αρχιεπίσκοπος Σινά και Ραϊθώ Κύριλλος, λόγιος κληρικός του 18ου αιώνα, με δύο εγκωμιαστικούς λόγους στην «πολιούχον Σινά», που εκδόθηκαν στη Βενετία το 1776, και ο ιεροδιδάσκαλος του 18ου αιώνα Μακάριος Καλογεράς, από την Πάτμο.
 
Ας παρακαλέσουμε την Αγία να πρεσβεύει για εμάς προς τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό για τη σωτηρία των ψυχών μας κατά την Δευτέρα Αυτού Παρουσία, οπότε θα κρίνει ζώντες κα νεκρούς, σύμφωνα και με το Σύμβολο της Πίστεως (Πιστεύω εις ένα Θεό…).
 
Απολυτίκιο Αγίας
 
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
 
Τὴν πανεύφημον νύμφην Χριστοῦ ὑμνήσωμεν, Αἰκατερίναν τὴν θείαν καὶ πολιοῦχον Σινᾶ, τὴν βοήθειαν ἡμῶν καὶ ἀντίληψιν· ὅτι ἐφίμωσε λαμπρῶς, τοὺς κομψοὺς τῶν ἀσεβῶν, τοῦ Πνεύματος τῇ δυνάμει, καὶ νῦν ὡς Μάρτυς στεφθεῖσα, αἰτεῖται πᾶσι τὸ μέγα ἔλεος.
 
[1] Απολυτίκιο της Αγίας «Τὴν πανεύφημον νύμφην Χριστοῦ ὑμνήσωμεν, Αἰκατερίναν τὴν θείαν καὶ πολιοῦχον Σινᾶ, τὴν βοήθειαν ἡμῶν καὶ ἀντίληψιν· ὅτι ἐφίμωσε λαμπρῶς, τοὺς κομψοὺς τῶν ἀσεβῶν, τοῦ Πνεύματος τῇ δυνάμει, καὶ νῦν ὡς Μάρτυς στεφθεῖσα, αἰτεῖται πᾶσι τὸ μέγα ἔλεος».
[2] Ειδωλολατρία είναι η πίστη στα είδωλα και η θεοποίησή τους. Κατά τη μακρόχρονη πορεία του ανθρώπου, η λατρεία των ειδώλων πήρε τη μορφή της αστρολατρίας, της ανθρωπολατρίας, της λατρείας ιερών ζώων, ανθρώπων, αυτοκρατόρων, αγαθών ή κακών πνευμάτων, στα οποία αποδίδονταν υπερφυσικές ιδιότητες. Πιο ακραία μορφή ειδωλολατρίας είναι ο φετιχισμός, δηλαδή η θεοποίηση αντικειμένων, ασήμαντων πολλές φορές. Στην εκκλησιαστική ιστορία, ειδωλολατρία ονομάζεται η λατρεία των δημιουργημάτων και όχι του δημιουργού.
[3] Η λέξη «δόγμα» προέρχεται από το ρήμα «δοκέω-ώ’» (έχω τη γνώμη, νομίζω, κρίνω καλό) και σημαίνει απόφαση, επίσημη και αυθεντική γνώμη. Στη Θεολογία δόγματα είναι οι αλήθειες της πίστεως που πηγάζουν από την Αγία Γραφή και αναπτύσσονται μέσα στην παράδοση της Εκκλησίας με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος. Υπό την έννοια αυτή δόγματα είναι α) όλες οι αλήθειες που πηγάζουν από την Αγία Γραφή και αναπτύσσονται μέσα στην Παράδοση της Εκκλησίας και β) οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων που αναφέρονται σε θέματα πίστεως.
[4] Βλέπε Απολυτίκιο της Αγίας πιο πάνω.
[5] Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ὁ Ἅγιος Πορφύριος, ὁ Στρατηλάτης, σὺν τοῖς διακοσίοις στρατιώταις, ξίφει τελειοῦνται.
[6] «Ὁ λόγος σου Πάνσοφε, πρὸς σωτηρίαν πολλοὺς ἐξήρπασεν, ἐξ εἰδωλομανίας, καὶ φωτοφόρους ἔδειξε Μάρτυρας,…», Τροπάριο ζ΄ ωδής του Κανόνος της Αγίας Αικατερίνης.
[7] Η Μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά ήταν από αυτές που στην πορεία μετατράπηκαν σε κέντρα της Ορθοδοξίας. Αν και το 641 μ.Χ. κατακτήθηκε η περιοχή από τους Άραβες, οι μοναχοί εξασφάλισαν την πολιτική προστασία του Μωάμεθ, ο οποίος, με το περίφημο «Αχτιναμέ», που σώζεται στη μονή, όρισε οι Μουσουλμάνοι να υπερασπίζονται τους αδελφούς της Μονής. Ακολούθησαν οι Σταυροφόροι (1099-1270), οι οποίοι κατέστησαν γνωστή τη μονή στους Χριστιανούς της Δύσεως. Η μονή φημίζεται και για το μοναδικό στο είδος του κειμηλιοφυλάκιο και την πλουσιότατη βιβλιοθήκη που διαθέτει. Στο καθολικό, το σκευοφυλάκιο, τα παρεκκλήσια, τα κελιά και σε άλλους χώρους της μονής φυλάσσονται περισσότερες από 2.000 εικόνες, που χρονολογούνται από τον 6ο έως τον 12ο αιώνα (παλαιοχριστιανικής, βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου). Η βιβλιοθήκη της μονής, από πλευράς αριθμού και αξίας χειρογράφων, θεωρείται η δεύτερη σε σπουδαιότητα στον κόσμο, έπειτα από εκείνη του Βατικανού. Περιέχει 4.000 πολύτιμα χειρόγραφα (τα δύο τρίτα στην ελληνική γλώσσα, τα υπόλοιπα στην αραβική, τη συριακή, την κοπτική, την ιβηρική, την αρμενική και την αιθιοπική). Το περιεχόμενό τους είναι κυρίως χριστιανικό, χωρίς να λείπουν τα έγγραφα ιστορικής αξίας, με υπογραφές αυτοκρατόρων, πατριαρχών και αρχιερέων, σουλτάνων και ηγεμόνων. Πολλά από τα χειρόγραφα είναι ωραϊσμένα με θαυμάσιες και σπάνιες μικρογραφίες. Θησαυρός ανεκτίμητος είναι και ο παλίμψηστος Συριακός Κώδιξ του 400 μ.Χ., με δεύτερη γραφή του 7ου και 8ου αιώνα, που περιέχει την αρχαιότερη μετάφραση του Ευαγγελίου και άλλα μεταγενέστερα κείμενα. Το αρχαιότερο Ευαγγέλιο στην ελληνική είναι του έτους 717 και αποτελεί δώρο του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Γ’. Η βιβλιοθήκη περιέχει και περίπου 5.000 έντυπες εκδόσεις, πολλές από τις οποίες ανάγονται στα πρώτα χρόνια της τυπογραφίας.

Πρόσφατα Άρθρα

Το θαύμα της Γεννήσεως του Κυρίου και οι αιώνιοι συμβολισμοί του
Πνευματικές Διδαχές

Το θαύμα της Γεννήσεως του Κυρίου και οι αιώνιοι συμβολισμοί του

24 Δεκεμβρίου 2025

…Μιά μόνο φορά γεννήθηκε ὁ Χριστός καί ἦτο ἀρκετό γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου. Στήν θέση τοῦ σπηλαίου ὅμως ὑψώθηκαν...

Read more
“Ἡ Φάτνη τῆς Ψυχῆς”
Πνευματικές Διδαχές

“Ἡ Φάτνη τῆς Ψυχῆς”

24 Δεκεμβρίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Βαρλαὰμ Μετεωρίτου Στὰ φτερουγίσματα τῶν λαμπιόνων, ποὺ σὰν πεφταστέρια χορεύουν πάνω ἀπὸ πολυσύχναστους δρόμους, ἀναζητοῦν οἱ πολλοὶ τὰ...

Read more
Η λαχτάρα των Εθνών
Κηρύγματα

Χριστὸς γεννᾶται δοξάσατε…!

24 Δεκεμβρίου 2025

Μέγα καὶ παράδοξο θαῦμα ἡ γέννηση τοῦ Χριστοῦ. Ἡ Θεοτόκος Μαρία γεννάει, ἀλλὰ παραμένει ἀειπάρθενος. Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐνσαρκώνεται,...

Read more
Οι Μάγοι και το άστρο της Βηθλεέμ
Πνευματικές Διδαχές

Οι Μάγοι και το άστρο της Βηθλεέμ

24 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοπρ. Ιωάννου Αγγελιδάκη, Ο λόγος σαρξ εγένετο- Το μυστήριο της Γεννήσεως- Ενανθρωπήσεως του Σωτήρος Ημών Ιησού Χριστού, Ερμούπολις 2017, εκδ. Ι....

Read more
Τα «Χριστούγεννα» του νεοπαγανισμού
Αιρέσεις

Τα «Χριστούγεννα» του νεοπαγανισμού

24 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων αποτελεί για σύμπασα τη Χριστιανοσύνη την ευφρόσυνη ανάμνηση του...

Read more
Είναι τα Χριστούγεννα ειδωλολατρική γιορτή; Ορθόδοξες Απαντήσεις σε αιρετικούς και…Χριστιανούς
Απόψεις - Γνώμες

Είναι τα Χριστούγεννα ειδωλολατρική γιορτή; Ορθόδοξες Απαντήσεις σε αιρετικούς και…Χριστιανούς

24 Δεκεμβρίου 2025

Υπάρχουν πολλοί, που θέλουν να ονομάζονται και «Χριστιανοί», οι οποίοι αρνούνται (όσο παράξενο κι αν φαίνεται αυτό), να εορτάσουν το...

Read more
Πνευματικές Διδαχές

Γιορτάζετε για Μένα χωρίς Εμένα (Αληθινή Χριστουγεννιάτικη Ιστορία)

24 Δεκεμβρίου 2025

Όπως θα ξέρεις, πλησιάζουμε ξανά στην ημερομηνία των γενεθλίων μου. Κάθε χρόνο γίνεται γιορτή προς τιμήν μου, έτσι και φέτος....

Read more
Πες μας μπαμπά για τα Χριστούγεννα…
Πνευματικές Διδαχές

Πες μας μπαμπά για τα Χριστούγεννα…

24 Δεκεμβρίου 2025

Πες μας μπαμπά για τα Χριστούγεννα… για την Φάτνη τον Ιωσήφ την Παναγίτσα και το Χριστούλη, τους Μάγους και τ΄...

Read more
Νικόδημος Βαλληνδράς – Καλοφωνικός Ειρμός «Άστρον ήδη ανατέταλκεν»
Μουσικός Θησαυρός

Νικόδημος Βαλληνδράς – Καλοφωνικός Ειρμός «Άστρον ήδη ανατέταλκεν»

24 Δεκεμβρίου 2025

Καλοφωνικός Ειρμός «Άστρον ήδη ανατέταλκεν» Ήχος Α΄ Μπαλασίου ιερέως. Ψάλλει ο μακαριστός Γέροντας Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος Βαλληνδράς. Άστρον ήδη ανατέταλκεν...

Read more
Καλαντιστές των Χριστουγέννων  «πλημμύρισαν» για μία ακόμη ημέρα το Επισκοπείο Σερρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Καλαντιστές των Χριστουγέννων «πλημμύρισαν» για μία ακόμη ημέρα το Επισκοπείο Σερρών

24 Δεκεμβρίου 2025

Τα πατροπαράδοτα κάλαντα των Χριστουγέννων τραγούδησε μαθητική αντιπροσωπεία του Μουσικού Σχολείου Σερρών, στον Σεβ. Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγο,...

Read more
Η Λοκρίδα πανδήμως ευχήθηκε στον Ποιμενάρχη της
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λοκρίδα πανδήμως ευχήθηκε στον Ποιμενάρχη της

23 Δεκεμβρίου 2025

Για ακόμη μία φορά πλημμύρισε από εγκάρδιες ευχές, χριστουγεννιάτικες μελωδίες, αισθήματα βαθύτατου σεβασμού και αληθινή αγάπη η φιλόξενη Αίθουσα του...

Read more
Δώδεκα  χρόνια χωρίς τον Μακαριστό Χριστόδουλο
Πνευματικές Διδαχές

Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος – Το τελευταίο συγκλονιστικό Χριστουγεννιάτικο μήνυμα

23 Δεκεμβρίου 2025

Αγαπητά μου Παιδιά, «ΕΤΕΧΘΗ ΥΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ ΣΩΤΗΡ». Τη φράση αυτή, που απηύθυνε ο Άγγελος προς τους ποιμένες της Βηθλεέμ το...

Read more
Ο Γέροντας Νεκτάριος στην Κέρκυρα και στο Ναύπλιο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Γέροντας Νεκτάριος στην Κέρκυρα και στο Ναύπλιο

24 Δεκεμβρίου 2025

Με την ευκαιρία της παρουσίασης της ποιητικής συλλογής «Οι χτύποι της καρδιάς μου» της Ιωάννας Μουστάκα, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της...

Read more
Πνευματικές Διδαχές

Περιμένοντας τα Χριστούγεννα…

24 Δεκεμβρίου 2025

του Αρχιμ. Γεωργίου Γρηγοριάτη Αυτές τις ημέρες ο ορθόδοξος χριστιανικός κόσμος καλείται να γιορτάσει ή μάλλον να ζήσει αληθινά το...

Read more
Εκκλησιασμός μαθητών στον Ναό Αγίου Μαξίμου του Γραικού Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκκλησιασμός μαθητών στον Ναό Αγίου Μαξίμου του Γραικού Άρτης

23 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025, μαθητές των Σχολείων της ενορίας συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Μάξιμου του...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

Το θαυμαστότερο παράδειγμα πίστεως

21 Δεκεμβρίου 2025

«Πίστει παρώκησεν εἰς τήν γῆν τῆς ἐπαγγελίας ὡς ἀλλοτρίαν…» (Ἑβρ. 11,9) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Ἡ σημερινή ἡμέρα «Κυριακή πρό τῆς...

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

20 Δεκεμβρίου 2025
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Πώς θα γιορτάσουμε με πνευματικό τρόπο τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κατηγορῶ τοὺς Χριστιανούς – Κυριακή πρὸ Χριστουγέννων

21 Δεκεμβρίου 2024
Τῶν Προπατόρων τὸ σύστημα, οἱ φιλέορτοι ψαλμικῶς εὐφημήσωμεν

Το αποστολικό μήνυμα της Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως

21 Δεκεμβρίου 2024
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Ο Γενεαλογικός κατάλογος του Ιησού Χριστού

23 Δεκεμβρίου 2023
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Οι Ήρωες – Άγιοι της Πίστεως

18 Δεκεμβρίου 2021
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Αμαρτωλοί πρόγονοι – Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

2 Ιανουαρίου 2021

Κυριακή πρό τῶν Χριστουγέννων (Ματθ. α΄ 1-25)

22 Δεκεμβρίου 2018
Η προσπάθεια να κάνουμε φάτνη την καρδιά μας

Ομιλία εις την Κυριακή προ των Χριστουγέννων

22 Δεκεμβρίου 2018

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως: «Συγκληρονόμοι της επαγγελίας»

22 Δεκεμβρίου 2018
Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

22 Δεκεμβρίου 2018
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Αγ. Κυρίλλου Ιεροσολύμων «Κατήχησις προς τους φωτιζομένους, περί Ενανθρωπήσεως.»

21 Δεκεμβρίου 2016

Η ευλογημένη γενεά. “Πάσαι αι γενεαί από Αβραάμ έως … Χριστού”.

19 Δεκεμβρίου 2016

Ο ύμνος των αγγέλων

9 Δεκεμβρίου 2018

Τὸ Εὐαγγέλιο τὴς Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως. Γενεαλογία τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως (Ματθ. 1, 25)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως Απoστ. Ανάγν.: Εβρ. 11, 9-10,32-40 (18-12-2011)

18 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως, Μθ. 1, 1-25 Ο Θεός μαζί μας- Τα σωτήρια του κόσμου

18 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως Ματθ. α΄, 1-25

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή τῆς πρό Χριστοῦ Γεννήσεως (Πρός Ἑβραίους ια΄ 9-10, 32 -40)

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Οι κατά σάρκα πρόγονοι του Χριστού

16 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως (Λκ. ιγ΄ 10-17)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως. Υποδοχή του θείου βρέφους.

16 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016
Next Post

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

Το θαυμαστό έργο στους ΡΟΜΑ του Δενδροποτάμου παρουσιάστηκε στην Ιερατική Σύναξη της Ι. Μ. Δημητριάδος

ΥΠΟΜΝΗΜΑ Κληρικῶν Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος

Ο Μητροπολίτης Σύρου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την τελετή Καθομολόγησης και απονομής Διπλωμάτων

Ο Μητροπολίτης Σύρου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την τελετή Καθομολόγησης και απονομής Διπλωμάτων

Πανηγυρικός Εσπερινός στο Σιναΐτικο Μετόχι της Αγίας Αικατερίνης στην Αθήνα

Πανηγυρικός Εσπερινός στο Σιναΐτικο Μετόχι της Αγίας Αικατερίνης στην Αθήνα

Ομιλία του Οικ. Πατριάρχη προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ρουμανίας με αναφορές στην Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας

Ομιλία του Οικ. Πατριάρχη προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ρουμανίας με αναφορές στην Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist