• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 26 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Το σκάνδαλο και «η εξορία του Θεού»

2 Μαρτίου 2019
in Κηρύγματα, Κυριακής της Απόκρεω, Πνευματικές Διδαχές
«Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας ζωοδότα…».
Share on FacebookShare on Twitter

του Αρχιμανδρίτου Ιωήλ Κωνστάνταρου

Κυριακή των Απόκρεω αδελφοί μου, και οι «τα πάντα καλώς διαταξάμενοι θείοι πατέρες», όρισαν, το Αποστολικό Ανάγνωσμα που θα ακούσουμε στους Ναούς μας, μεταξύ των άλλων να διαπραγματεύεται το μεγάλο θέμα που ονομάζεται «σκάνδαλο».

Πολλές φορές γίνεται λόγος περί σκανδάλου στο πλαίσιο της Ορθοδόξου πνευματικότητος. Γι’ αυτό και είναι ανάγκη να ενσκύψουμε έστω και λίγο στο θέμα αυτό, αφού όπως θα δούμε, εάν δείχνουμε αδιακρισία στην εν γένει συμπεριφορά μας, είναι δυνατόν να προξενήσουμε σοβαρή πνευματική βλάβη στους αδελφούς μας.

Και ναι μεν, ο μεγάλος Απόστολος, εστιάζει στους Χριστιανούς της Κορίνθου την προσοχή που θα έπρεπε να έδειχναν στο συγκεκριμένο θέμα των ειδωλοθύτων. Να αποφεύγουν δηλ. μπροστά σε άλλους να παραβρίσκονται και να λαμβάνουν μέρος σε γεύματα που παρατίθονταν κρέατα από τις ψευδοθυσίες των ειδώλων. Όχι βεβαίως διότι επί της ουσίας είχαν κάποια ειδική σημασία τα γεύματα αυτά, λόγω της ειδωλολατρικής προσφοράς που είχε προηγηθεί, αλλοίμονο, αλλά διότι κάποιος απλοϊκός αδελφός ο οποίος δεν θα είχε ακόμα στερεωθεί στην πίστη, βλέποντας την κίνηση αυτή, θα υπολόγιζε εφεξής ότι στα κρέατα των θυσιών υπήρχε δήθεν κάτι το όντως ιερό. Δηλ. η αδύναμη συνείδηση του νεοφώτιστου πιστού, που δεν είχε ακόμα ωριμάσει, κινδύνευε να πιστέψει ότι τα κρέατα των θυσιών ήταν άξια ευλαβείας, με τελικό αποτέλεσμα, όχι την πνευματική του οικοδομή, αλλά το γκρέμισμα της μη ωριμασμένης πνευματικότητας και το σκάνδαλο φυσικά εκ μέρους του απρόσεκτου πνευματικού του αδελφού.

Οπωσδήποτε στην εποχή μας, δεν τίθεται πλέον θέμα σκανδάλου λόγω ειδωλοθύτων. Όμως,  ας προσέξουμε, διότι το θέμα του σκανδάλου γενικώτερα υφίσταται σε κάθε εποχή. Προϊόντος δε του χρόνου ολοένα και περισσότερο θα αυξάνεται, και να είμαστε βέβαιοι για τούτο, αφού ο κόσμος αρέσκεται  στο να μωμοσκοπεί τη συμπεριφορά των πιστών…

Ας προσθέσουμε επίσης ότι ενώ για την περίπτωση αυτή της βρώσεως του κρέατος που καταγράφει ο Παύλος, το σκάνδαλο το ζούσε ο απλοϊκός πιστός (και ήδη τονίσαμε ότι δεν αφορούσε την ουσία της Πίστεως), τώρα υφίσταται κίνδυνος, όντως, το σκάνδαλο από πλευράς του απρόσεκτου και αδιάκριτου πιστού, να αγγίξει αυτή την ουσία της Πίστεως. Έτσι ο απρόσεκτος ή και αφελής ακόμα, να παίρνει στο λαιμό του όχι απλά έναν αλλά πολλούς πιστούς οι οποίοι όχι αδίκως και αφελώς, αλλά δικαίως σκανδαλίζονται και αγανακτούν, και αλλοίμονο εάν δεν συνέβαινε αυτό, δηλ. η δικαία αγανάκτησις και οι διαμαρτυρίες.

Αλλ’ ας γίνουμε ξεκάθαροι και περισσότερο κατανοητοί με παραδείγματα, αφού, ούτως ή άλλως «εν μέσω διαβαίνομεν παγίδων και σκανδάλων».

Και επειδή βρισκόμαστε στα προπύλαια του ενδόξου σταδίου της ευλογημένης μας νηστείας, τονίζουμε ότι είναι εντελώς απαράδεκτον και όντως αποτελεί σκάνδαλον και μάλιστα «μεγάλου βεληνεκούς» αν οι πιστοί (δεν κάνουμε λόγο εδώ βεβαίως για αθέους και απίστους και αιρετικούς) καταλύουν δημοσίως, έστω κι αν υφίσταται σοβαρός λόγος υγείας.

Αλλά, δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την φράση μας και ήδη βλέπετε ξεκίνησαν τώρα οι «διακριτικοί» να μας λιθοβολούν με τον λίθο του αναθέματος. Σπεύδουμε το λοιπόν ευθύς αμέσως να εξηγήσουμε το τι ακριβώς εννοούμε. Αφού, όπως μας διδάσκουν και οι Άγιοι Πατέρες μας, δεν είμαστε «σωματοκτόνοι, αλλά παθοκτόνοι».

Αντιμετωπίζεις αδελφέ μου κάποιο πρόβλημα με την σωματική σου υγεία; Θα καταλύσεις. Ναι, θα κάνεις την ορισμένη δίαιτα που σου επιβάλλει ο θεράπων ιατρός σου, βεβαίως. Όμως αυτό θα γίνεται όχι δημοσίως, αλλά θα καταλύεις κλεισμένος μέσα στην οικία σου. Όχι στο εστιατόριο και φανερά, αλλά κατά μόνας και να το γνωρίζουν μόνο τα πρόσωπα της οικογενείας σου, ακριβώς λόγω της ανάγκης.

Αν τώρα προβάλλει κάποιος την ένσταση ότι τούτο αποτελεί υποκρισία, και ότι το σωστό θα είναι τα πάντα να γίνονται δημοσίως, απαντούμε. Αυτό σε καμμία των περιπτώσεων δεν αποτελεί υποκρισία. Αντιθέτως μάλιστα  αποτελεί πράξη ευσεβείας και διακρίσεως, λόγω του ότι σεβόμαστε την αδυναμία, την συνείδηση και το δίκαιο των αδελφών, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τα περί της ασθενείας. Αλλά και αν γνώριζαν, και πάλι ο αυτοσεβασμός, η διάκριση, η ευγένεια και ο σεβασμός στον ευλογημένο θεσμό της νηστείας, όλ’ αυτά και άλλα πολλά, επιβάλλουν όχι την δημοσιότητα, αλλά την προσοχή και την σιωπή της αδυναμίας.

Εάν συνέβαινε το αντίθετο, δηλ. καταλύαμε δημοσίως εν καιρώ νηστείας, τούτο δεν θα αποτελούσε ευθύτητα, αλλά ηθική αναισθησία και πνευματική παχυδερμία. Και για να είναι συνεπείς οι υποστηρικτές της παραπάνω θέσεως, ότι δηλ. θα πρέπει τα πάντα να γίνονται φανερά, εμείς συνεχίζοντας τον λόγο και την «λογική» τους, προσθέτουμε ότι εφ’ εξής, και για να είναι ειλικρινείς προς εαυτούς και αλλήλους, πρέπει και επιβάλλεται και πολλές άλλες πράξεις που διαπράττουν εν κρυπτώ και παραβύστω, να τις διαπράττουν εις κοινήν θέαν πάντων των ανθρώπων… Όντως θ’ αποδείξουν τοις πράγμασι ότι δεν φοβούνται την υποκρισία και έχουν γίνει αληθινά… απελεύθεροι.

Αλλ’ ας περάσουμε τώρα και προς τα «βαρύτερα του νόμου». Όχι βεβαίως ότι χωρίζουμε τις εντολές και διαφοροποιούμε σε ανώτερες και  σε κατώτερες τις εκφάνσεις της πνευματικής μας ζωής. Ας περάσουμε λοιπόν στους θείους και Ιερούς Κανόνες. Στο «πονεμένο» αυτό κεφάλαιο της Εκκλησιαστικής και πνευματικής γενικώτερα ζωής…

Για όσους γνωρίζουν (και άγνοια νόμου ου συγχωρείται…), οι Ιεροί Κανόνες, μεταξύ των άλλων απαγορεύουν τις συμπροσευχές και τα συλλείτουργα ρητώς και κατηγορηματικώς. Οποιεσδήποτε δε ερμηνείες κυοφορούνται στις ποικίλες «εκκλησιαστικές ακαδημίες» και στις σχολές του Μάουρερ, ώστε να αποδοθούν διαφορετικά απ΄όσα καταγράφουν και περιλαμβάνουν οι Ιεροί Κανόνες των Οικουμενικών και των Τοπικών Συνόδων, αυτά δεν αποτελούν παρά σπασμωδικές κινήσεις. Σπασμωδικές αλλά και ανόητες κινήσεις για να καλυφθούν τα πνευματικά αίσχη και τα «θεολογικά λικνίσματα», κάτω από τους διάτρητους και ξεσχισμένους στην κυριολεξία και όχι μόνον, μανδύες. Σκέπτεσθε τώρα, αδελφοί μου το μέγεθος του σκανδάλου, όχι μόνο των απλοϊκών, αλλά κυρίως των όσων γνωρίζουν. (Οίκοθεν νοείται ότι δε χρειάζεται κανείς να διαθέτει πτυχίο θεολογικής σχολής για να γνωρίζει δογματική και κανονικό δίκαιο. Μάλλον θα λέγαμε ότι το κατάντημα είναι τέτοιο και τόσο, ώστε μάλλον δεν θα πρέπει να έχει θητεύσει κανείς στις λεγόμενες θεολογικές σχολές και ακαδημίες. Δεν θα πρέπει να έχει χαλκευτεί στα κοσμικά ιδρύματα για να γνωρίζει και κυρίως να βιώνει την Ορθόδοξη πνευματικότητα). Φαντάζεσθε, το βάσανο της συνειδήσεως όσων φοβούνται τον Θεό και ντρέπονται τους ανθρώπους, όταν μέσω τηλοψίας τα παγκόσμια και δορυφορικά ρεπορτάζ, παρουσιάζουν πάλιν και πολλάκις τα οικουμενιστικά θέατρα. Όταν ανεβάζουν τους  ρηχούς θιάσους και τους κακόγουστους ηθοποιούς με «ορθόδοξη ταυτότητα», να παραβιάζουν και να ασελγούν στο σύνταγμα των θείων και ιερών κανόνων.

Σκεφθείτε σε τι «θέατρον και αγγέλοις και ανθρώποις» καταντούν οι ορθόδοξοι ποιμένες, και τι σκάνδαλο επιφέρουν στην παγκόσμια Ορθοδοξία, όταν ανοήτως και προδοτικώς δέχονται «αγιαστικές πράξεις» από τους αιρετικούς και όταν αγαλλομένω ποδί σπεύδουν να προσκυνήσουν το θηρίον με τα δυο κέρατα επί της τιάρας. «Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης. Και είχε κέρατα δύο όμοια αρνίω, και ελάλει ως δράκων» (Αποκάλυψη ΙΓ’ 11).

(Βεβαίως, επιβάλλεται φίλοι μου να διευκρινίσουμε στο σημείο αυτό, ότι για κάμποσο καιρό ακόμα, δεν θα υπάρχει ο Θεός στη γη. Ναι, όσο και αν σας φαίνεται παράδοξος ο λόγος. Δεν θα υπάρχει ξέρετε, και τούτο, διότι παραιτήθηκε ο «άγιος εκπρόσωπός του επί της γης». Τώρα η έδρα, μάλλον η «αγία έδρα»…είναι κενή!  Τώρα πλέον, μεταξύ των άλλων παρέχεται και η χρυσή ευκαιρία, ακριβώς λόγω της απουσίας του Θεού, να γίνουν και όσα έως τώρα δεν έχουν πραγματοποιηθεί, ώστε με την επιστροφή του ο Θεός να βρεθεί προ τετελεσμένων γεγονότων και έτσι ν΄αναγκαστεί να τ΄ αποδεχθεί και να τα επευλογήσει. Όμως, όλα κι όλα φίλοι μου, μη φοβάστε. Μη φοβάστε καθόλου, διότι κάποιοι μένουν ανύστακτοι και μεριμνούν πριν από εμάς για εμάς.   Θα  του επιτραπεί και πάλι του Θεού να επιστρέψει   εξ ουρανού στα καθήκοντά Του, αυτά δηλ. της γής, μέσω του « αγίου εκπροσώπου του» βεβαίως-βεβαίως, όταν παύση η έδρα να είναι κενή και όταν αυτή πληρωθεί. Όταν και πάλι θα βγεί ο «λευκός καπνός»! (Μα επιτέλους, τι ρατσισμός υφίσταται ακόμα στον κόσμο μας! Γιατί  σας παρακαλώ λευκός και όχι μαύρος ο καπνός;  Πώς αλήθεια να αισθάνονται στο άκουσμα αυτό του «λευκού» οι αφρικανοί αδελφοί μας και μάλιστα τα τέκνα του Βατικανού, εξαιρέτως δε τα υψηλά του εν τη μέλαινα ηπείρω στελέχη του;). Όταν ο επικεφαλής του κολεγίου των καρδιναλίων από τον εξώστη της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου ανακοινώσει την φράση «Habemous Papam», τότε ο Θεός θα έχει ήδη λάβει εκ Βατικανού το «πράσινο φώς» ότι οσονούπω θα έχει και πάλι επαφή με την γή. Και όταν μετ΄ολίγον ο νέος Ποντίφηξ παρουσιαστεί μπροστά στους πιστούς και δώσει «urbi et orbi» την πρώτη του ευλογία,  ε τότε ακριβώς και ο Θεός θα μπορεί ν΄αναλάβει τα καθήκοντά του. Τότε και μόνο τότε, ω άσχετοι άνθρωποι, και πάλιν αυστηρώς και απαρεγκλίτως θα τηρηθεί το πρωτόκολλον. Τότε, ω τότε, εν χορώ όλες οι αδελφές, οι αδελφές δηλ. εκκλησίες,  εξ ανατολών και δυσμών και θαλάσσης και εώας, θα σπεύσουν δια των εκπροσώπων τους στην «αγία έδρα». Θα σπεύσουν για να υποβάλουν τα συγχαρητήρια, τα σέβη, ου μην αλλά και την αγάπη στην πρωτόθρονη αδελφή τους. Στη δυτική εκκλησία, τουτέστιν στον «αλάθητο» παγκόσμιο επίσκοπο. Τότε με πάλλουσα την καρδίαν θα εύχονται οι αδελφές  εκκλησίες, επί των ημερών του «αγίου αδελφού» να πραγματοποιηθεί το «κοινόν ποτήριον» και επιτέλους να ενωθεί  το διεσπασμένο άχρι τούδε, κακή τη μοίρα, αδελφάτο, που τόσο λαχταρούν! Τότε και πάλιν φίλοι μου θα εμπληστούμε άπαντες δακρύων ιεράς συγκινήσεως και πρωτόγνωρου ενθουσιασμού. Τότε θα μεταστραφεί η λύπη μας εις χαράν και μάλιστα μεγάλη αφού και πάλι ο Θεός θα είναι μαζί μας (Τονίζουμε έτι άπαξ, ουχί αυτόνομα και προσωπικά, αλλά δια του εκπροσώπου του. Και τούτο ωφείλουμε να το έχουμε χαραγμένο στο νου και κυρίως στην καρδιά, αφού αποτελεί το πρώτο των δογμάτων και εκ των ων ουκ άνευ όρων σωτηρίας), και έτσι θα μπορεί να μας προστατεύει και εμείς να λαμβάνουμε την ευλογίαν Του μέσω φυσικά της Παπικής εμβάδος! Δε συμφωνείτε φίλοι μου; Αλήθεια, ποιός υποστήριξε ότι υπάρχει ασχήμια στον κόσμο και κακό στην εκκλησία; Μόνο κακόψυχοι και φανατικοί επιμένουν στο αντίθετο. Μα τι ωραία, τι θαυμάσια πράγματα! Τι όμορφος, ηθικός, εκκλησιαστικός κόσμος, ιδιαιτέρως δε δογματικώς και νομοκανονικώς πλασμένος!).

Ας αφήσουμε όμως τώρα το τσίρκο του οικουμενισμού με το «θεολογικό του blackout» (ας μη λησμονούμε δε και την black theology…η οποία πάντοτε καιροφυλακτεί να πάρει το αίμα της πίσω και τότε αλλοίμονο…«μαύρη είν΄η νύχτα στα βουνά»), και ας επιστρέψουμε στην  αιμορροούσα και πυορροούσα πληγή του σκανδάλου.

Σκάνδαλο δεν αποτελεί για την χριστιανική κοινωνία το ότι οι Ορθόδοξοι πιστοί, συνειδητά αποφεύγουν την τεκνογονία; Σκάνδαλο το ότι είτε δεν αισθάνονται την ανάγκη της συνεχούς θείας κοινωνίας οι άνθρωποι που εκκλησιάζονται ή το ακόμα χειρότερο το ότι αρκετοί κοινωνούν εντελώς απροετοίμαστοι και μάλιστα γεμάτοι εγκλήματα, όπως αυτό που ήδη τονίσαμε το της αποφυγής της τεκνογονίας, αλλά και άλλα και άλλα; … Όταν καταντούν τον ευλογημένο γάμο, λόγω ολιγοπιστίας «εις έννομον παλλακείαν»;

Σκάνδαλο δεν είναι το ότι έως τώρα τουλάχιστον, οποιοσδήποτε ήθελε, μπορούσε να βρει ανοιχτά τα βημόθυρα του Ιερού βήματος και με τα καταραμένα εν προκειμένω «άξιος» του αποίμαντου ποιμνίου, να περάσει στα Άγια των Άγίων, ενδεδυμένος το ευλογημένο ράσο του Ορθοδόξου Κλήρου, ενώ κανονικώς η θέση του ήταν και είναι στους προσκλαίοντες;

Σκάνδαλο δεν υφίσταται όταν η «επίσημη Εκκλησία» σιωπά μπροστά στις τεράστιες κοινωνικές αδικίες και κάποιοι Ιεράρχες μας μπροστά στους πολιτικούς παίζουν το παιγνίδι «στρατιωτάκια ακίνητα, αμίλητα» και σκανδαλωδώς «γελαστά»;

Σκάνδαλο δεν είναι όταν δεν σειέται φύλλο, κατά το δη λεγόμενον, για το δράμα τόσο της πολυπαθούς Κύπρου  και των αγνοουμένων μας, αλλά και της δύσμοιρης και μαρτυρικής εισέτι Βορείου Ηπείρου; Πλην ενός ή ελαχίστων επισκόπων, και τούτο για να επιβεβαιωθεί ο κανόνας ότι «ενύσταξαν οι ποιμένες»;

Σκάνδαλο και μάλιστα μεγάλο δεν είναι όταν οι λαϊκοί αδελφοί μας αγωνίζονται και ομολογούν Χριστόν και Ιδανικά περισσότερο από το Ιερατικό και Μοναχικό μας τάγμα;

Ναι, αδελφοί μου, ας πετάξουμε επιτέλους την μάσκα της υποκρισίας και του εκκλησιαστικού λεγομένου στρουθοκαμηλισμού. Ας μη περιορίζουμε το σκάνδαλο μόνο μέσα στο πλαίσιο της νηστείας και της καταλύσεως βρωμάτων. Άλλωστε, ας μας επιτραπεί και άνευ παρεξηγήσεως, ότι ο διάβολος ούτε τρώει, ούτε πίνει, ούτε κοιμάται ποτέ. Φυσικά, και θα τηρούμε τις νηστείες. Όμως αλλοίμονό μας εάν μένουμε στο αλάδωτο και ταυτοχρόνως υπογράφουμε προδοτικές Εκκλησιαστικές συμφωνίες, όπως αυτές του Μπάλαμεντ και του Σαμπεζύ, και Κύριος οίδε ποίες και πόσες άλλες ακόμα που δεν έχουν επισήμως αποκαλυφθεί.

Καιρός λοιπόν να αναθεωρήσουμε την έκβαση της αναστροφής μας. Έτσι, με τον τρόπο αυτόν αρχίζει τόσο να προλαμβάνεται όσο και να θεραπεύεται το σκάνδαλο. Ας ανοίξουμε τους κοιμισμένους οφθαλμούς των καρδιών μας, εάν όντως θέλουμε να ζούμε Ευαγγελικώς και εάν δεν θέλουμε να καταντήσουμε σε «Ιησουίτικες» ερμηνείες του λόγου του Θεού.

Αδελφοί, σε λίγες ημέρες ξεκινά ο ιδιαίτερος και ευλογημένος αγώνας. Ο καιρός του καθαρμού του φοβερού σκανδάλου της υποκρισίας και του Εκκλησιαστικού και κοινωνικού ωχαδελφισμού που αποτελούν το κύριο και ουσιαστικό σκάνδαλο.

Ιδού νυν καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού νυν ημέρα σωτηρίας.

Αμήν.

Πρόσφατα Άρθρα

Εάν δεν έχεις αυτούς τους στόχους, τότε φάε κρέας και την Μεγάλη Παρασκευή
Εκκλησία της Ελλάδος

«Όταν ο Θεός σιωπά, μιλά η Αλήθεια»

26 Δεκεμβρίου 2025

Σε μια εποχή όπου ο θόρυβος της καθημερινότητας πνίγει την εσωτερική φωνή του ανθρώπου και η πίστη συχνά αντιμετωπίζεται ως...

Read more
Η εορτή των Χριστουγέννων στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Εκατονταπυλιανής Πάρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Χριστουγέννων στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Εκατονταπυλιανής Πάρου

26 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα και τη δέουσα μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε η Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων στην Πάρο και συγκεκριμένα στο Ιερό Προσκύνημα της...

Read more
Χριστούγεννα στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χριστούγεννα στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου

26 Δεκεμβρίου 2025

Η μεγαλοπρέπεια της εορτής και συνάμα το χαρμόσυνο και ελπιδοφόρο της, αναδείχθηκαν κατά την τέλεση της χριστουγεννιάτικης Θείας Λειτουργίας στον...

Read more
Χριστούγεννα στην Ορεστιάδα
Εκκλησία της Ελλάδος

Χριστούγεννα στην Ορεστιάδα

26 Δεκεμβρίου 2025

«Σήμερον ὁ χρόνιος ἐλύθη δεσμός τῆς καταδίκης τοῦ Ἀδάμ, ὁ Παράδεισος ἡμῖν ἠνεῴχθη, ὁ ὄφις κατηργήθη». Στούς στίχους αὐτούς συνοψίζει...

Read more
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

26 Δεκεμβρίου 2025

Αρχιερατικό Συλλείτουργο τελέσθηκε σήμερα Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025, στον ιστορικό Ι. Ναό αγ. Παρασκευής πολιούχου Χαλκίδος, πρώτη φορά μετά την...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΙΔΑΙΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΙΔΑΙΑ

26 Δεκεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025, εορτή των Χριστουγέννων, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αλμωπίας κ. Στέφανος χοροστάτησε στον Όρθρο και τέλεσε την...

Read more
Ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ἐλπίδα καὶ σωτηρία τοῦ κόσμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ἐλπίδα καὶ σωτηρία τοῦ κόσμου

26 Δεκεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου και ώρα 5:00’π.μ., ανήμερα της Δεσποτικής εορτής, χοροστάτησε στην ακολουθία...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΔΕΣΣΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΔΕΣΣΗΣ

26 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025, παραμονή της εορτής των Χριστουγέννων, στις 10.00μ.μ., στον ιστορικό Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Εδέσσης...

Read more
Ποιμαντική παρουσία αγάπης του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας στο Νοσοκομείο Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ποιμαντική παρουσία αγάπης του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας στο Νοσοκομείο Αιγίου

26 Δεκεμβρίου 2025

Με την ευκαιρία της εορτής της κατά σάρκα Γεννήσεως του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων...

Read more
Το μήνυμα της ειρήνης που επαγγέλλεται ο Χριστός με τη Γέννησή Του δεν βρήκε τόπο στις καρδιές των ισχυρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Το μήνυμα της ειρήνης που επαγγέλλεται ο Χριστός με τη Γέννησή Του δεν βρήκε τόπο στις καρδιές των ισχυρών

26 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα και εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια εορτάσθηκε η Γέννηση του Χριστού στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας. Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος,...

Read more
«Ο Θεός επί γης σήμερον και ο άνθρωπος εις ουρανούς!»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ο Θεός επί γης σήμερον και ο άνθρωπος εις ουρανούς!»

26 Δεκεμβρίου 2025

Με κάθε ιεροπρέπεια και εκκλησιαστική λαμπρότητα εορτάσθηκε και στην Εκκλησία των Σερρών, η μεγάλη Δεσποτική εορτή της του Χριστού Γεννήσεως....

Read more
Χριστουγεννιάτικη Αγρυπνία στην  Παναγιοσκέπαστη Μονή Βαρλαάμ  Αγίων Μετεώρων
Εκκλησία της Ελλάδος

Χριστουγεννιάτικη Αγρυπνία στην Παναγιοσκέπαστη Μονή Βαρλαάμ Αγίων Μετεώρων

25 Δεκεμβρίου 2025

Στον ιερό βράχο της Ιεράς και Παναγιοσκέπαστης Μονής Βαρλαάμ των Αγίων Μετεώρων, μέσα στο ήσυχο μεγαλείο της νύχτας, τελέστηκε η...

Read more
Η εορτή των Χριστουγέννων στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Χριστουγέννων στη Ν. Ιωνία

26 Δεκεμβρίου 2025

Με τη δέουσα λαμπρότητα και ιεροπρέπεια εορτάσθηκε η κατά Σάρκα Γέννησις του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού...

Read more
Ο εορτασμός των Χριστουγέννων στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός των Χριστουγέννων στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας

25 Δεκεμβρίου 2025

Με ιεροπρέπεια και κατάνυξη η ιστορική Τρίπολη, εόρτασε την "Μητρόπολη των Εορτών ", τα Άγια Χριστούγεννα! Την παραμονή τελέστηκε ο...

Read more
Η Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης

26 Δεκεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική κατάνυξη και την πρέπουσα λαμπρότητα εορτάστηκε η Δεσποτική Εορτή της Γεννήσεως του Χριστού στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας στη...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

Το θαυμαστότερο παράδειγμα πίστεως

21 Δεκεμβρίου 2025

«Πίστει παρώκησεν εἰς τήν γῆν τῆς ἐπαγγελίας ὡς ἀλλοτρίαν…» (Ἑβρ. 11,9) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Ἡ σημερινή ἡμέρα «Κυριακή πρό τῆς...

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

20 Δεκεμβρίου 2025
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Πώς θα γιορτάσουμε με πνευματικό τρόπο τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κατηγορῶ τοὺς Χριστιανούς – Κυριακή πρὸ Χριστουγέννων

21 Δεκεμβρίου 2024
Τῶν Προπατόρων τὸ σύστημα, οἱ φιλέορτοι ψαλμικῶς εὐφημήσωμεν

Το αποστολικό μήνυμα της Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως

21 Δεκεμβρίου 2024
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Ο Γενεαλογικός κατάλογος του Ιησού Χριστού

23 Δεκεμβρίου 2023
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Οι Ήρωες – Άγιοι της Πίστεως

18 Δεκεμβρίου 2021
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Αμαρτωλοί πρόγονοι – Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

2 Ιανουαρίου 2021

Κυριακή πρό τῶν Χριστουγέννων (Ματθ. α΄ 1-25)

22 Δεκεμβρίου 2018
Η προσπάθεια να κάνουμε φάτνη την καρδιά μας

Ομιλία εις την Κυριακή προ των Χριστουγέννων

22 Δεκεμβρίου 2018

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως: «Συγκληρονόμοι της επαγγελίας»

22 Δεκεμβρίου 2018
Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

22 Δεκεμβρίου 2018
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Αγ. Κυρίλλου Ιεροσολύμων «Κατήχησις προς τους φωτιζομένους, περί Ενανθρωπήσεως.»

21 Δεκεμβρίου 2016

Η ευλογημένη γενεά. “Πάσαι αι γενεαί από Αβραάμ έως … Χριστού”.

19 Δεκεμβρίου 2016

Ο ύμνος των αγγέλων

9 Δεκεμβρίου 2018

Τὸ Εὐαγγέλιο τὴς Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως. Γενεαλογία τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως (Ματθ. 1, 25)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως Απoστ. Ανάγν.: Εβρ. 11, 9-10,32-40 (18-12-2011)

18 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως, Μθ. 1, 1-25 Ο Θεός μαζί μας- Τα σωτήρια του κόσμου

18 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως Ματθ. α΄, 1-25

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή τῆς πρό Χριστοῦ Γεννήσεως (Πρός Ἑβραίους ια΄ 9-10, 32 -40)

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Οι κατά σάρκα πρόγονοι του Χριστού

16 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως (Λκ. ιγ΄ 10-17)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως. Υποδοχή του θείου βρέφους.

16 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016
Next Post
Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στον Εσπερινό του Αγίου Νικολάου του Πλανά

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στον Εσπερινό του Αγίου Νικολάου του Πλανά

Εγκαίνια «Πάρκου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης» από τον Μητροπολίτη Λαγκαδά

Εγκαίνια «Πάρκου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης» από τον Μητροπολίτη Λαγκαδά

Το Σάββατο των Ψυχών στο Βασιλικό Χαλκίδος

Το Σάββατο των Ψυχών στο Βασιλικό Χαλκίδος

Άφιξη του Αλεξανδρινού Προκαθημένου στην Αιθιοπία

Άφιξη του Αλεξανδρινού Προκαθημένου στην Αιθιοπία

Εγκαίνια Κέντρου Νεότητας στην ενορία της Πετρίνας

Εγκαίνια Κέντρου Νεότητας στην ενορία της Πετρίνας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist