• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου»

30 Απριλίου 2020
in Ελλάδα Κόσμος
«Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου»
Share on FacebookShare on Twitter

Ιεροδιακόνου Ιεράς Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής
Ραφαήλ Μισιαούλη / Poimin.gr
 
«Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου[1]»
 
Τους λόγους αυτούς τους είπε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός πριν 2 χιλιάδες έτη στον κήπο της Γεθσημανή προς τους μαθητές Του. Αυτοί οι λόγοι ηχούν σήμερα στα ώτα μας. Ο Ιησούς υπήρξε πάντοτε ο Άνθρωπος του πόνου. Η ζωή Του ήταν ζωή θλίψεως.
 
Πρωτίστως όμως πρέπει να εξηγήσουμε γιατί είπε ο Κύριος τους λόγους αυτούς. Ο Χριστός εισέπραξε τα «λουλούδια» της μαύρης αχαριστίας των Ιουδαίων. Τι δεν τον αποκάλεσαν «φάγο και οινοπότη[2]», «πλάνο[3]», «Σαμαρείτη και ότι δαιμόνιο έχει[4]». Αλλά έχει κι άλλη αιτία λύπης, πιο μεγάλη: είναι η εγκατάλειψις των μαθητών Του. Δεν τον καταλάβαιναν, δεν μπορούσαν να τον κατανοήσουν· τους μιλούσε για ταπείνωση, κι αυτοί ονειρεύονταν πρωτοκαθεδρίες. Ας θυμηθούμε τα λόγια της Κυριακής των Βαΐων το απόγευμα «Κύριε, πρὸς τὸ μυστήριον τὸ ἀπόρρητον τῆς σῆς οἰκονομίας, οὐκ ἐξαρκοῦσα ἡ τῶν ἐκ Ζεβεδαίου μήτηρ, ᾐτεῖτό σοι προσκαίρου βασιλείας τιμήν, τοῖς ἑαυτῆς δωρήσασθαι τέκνοις· ἀλλ’ ἀντὶ ταύτης, ποτήριον θανάτου ἐπηγγείλω πιεῖν τοῖς φίλοις σου,…[5]».
 
Σήμερα γιατί ο Χριστός μας θέτει αυτό το ερώτημα; Γιατί ηχεί στη συνείδησή μας ο λόγος του Κυρίου μας. Και θα ηχεί μέχρι που παραμένουμε στάσιμοι.
 
«Εμφανίστηκε ο Άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός και ζήτησε οι Έλληνες να μην φοβούνται τον κορωνοϊό, αλλά και εάν κανείς ασθενήσει, να του ζητήσει βοήθεια», όπως είπε ο πατήρ Ανανίας Κουστένης σε ομιλία προς τους πιστούς.
 
Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου!!
 
Ακούσαμε πολλά παράξενα και βλάσφημα θα μπορούσα να πω, το διάστημα αυτό από πολλούς, επωνύμους και ανωνύμους, σχετικά με πολλά θεολογικά ζητήματα. Όπως για παράδειγμα για την Θεία Κοινωνία. Έχουμε αρκετούς, και ευτυχώς αυτοί είναι οι πλείστοι, που υποστήριξαν ότι με την Θεία Κοινωνία δεν κολλάς τον ιό, έχουμε όμως, μερικούς που βγήκαν δημοσίως και είπαν ότι βεβαίως και κολλάς με τα σταγονίδια.
 
Θα αρχίσω από αυτούς που είπαν ότι κολλάς με την θεία κοινωνία. Διαβάσαμε ότι οι ειδικοί βγήκαν να μιλήσουν για τη μετάδοση του κορονοϊού και απορρίπτουν τους ισχυρισμούς ιερέων ότι ο ιός δεν μεταδίδεται μέσω της Θείας Κοινωνίας.
 
Α. Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων), Μιχάλης Γιαννάκος, μιλώντας στον FOCUS FM, είπε ότι υπάρχει «επικινδυνότητα από τη Θεία Κοινωνία» και κάλεσε την Εκκλησία να αναθεωρήσει κάποια πράγματα.
 
Β. Ο πρώην Υπουργός Υγείας της Ελλάδος, κ. Παύλος Πολάκης, επίσης, χαρακτήρισε «Χριστιανοταλιμπανισμό» το γεγονός πως απαγορεύθηκαν οι καρναβαλικές εκδηλώσεις, αλλά δεν απαγορεύτηκε η «Αγία Μετάληψη από το ίδιο κουτάλι» και αυτό «για να μην μουτρώσουν οι ιερωμένοι.
 
Γ. Η κ. Ματίνα Παγώνη, πρόεδρος ένωσης ιατρών νοσοκομείων Αθηνών Πειραιά, ανέφερε ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται με τα σταγονίδια και στη Θεία Κοινωνία. Όπως πρωτοανέφερε στην εκπομπή, το θέμα το είδε επιστημονικά.
 
Ας πάμε στο σημείο αυτό να δούμε και από επιστημονικής έρευνας, ειδικούς που μίλησαν και ομολόγησαν ότι δεν κολλάς από την Θεία Κοινωνία.
 
Α. Η λοιμωξιολόγος, ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Ελένη Γιαμαρέλλου, όταν ρωτήθηκε, αν θα κοινωνούσε, στην περίπτωση που στη Θεία Κοινωνία ο προηγούμενος πιστός ήταν προσβεβλημένος από τον κορωνοϊό, απάντησε: «θα κοινωνήσω, με πίστη στον Θεό ότι δεν κολλάω, όταν συμμετέχω σε ένα τέτοιο Μεγάλο Μυστήριο. Σας λέω αυτό που θα κάνω για τον εαυτό μου και το πιστεύω για όλους. Αδίκως έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα. Η Θεία Κοινωνία είναι ένα Μυστήριο. Όταν πηγαίνεις να λάβεις τη Θεία Κοινωνία, δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις, γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο Μεγαλύτερο Μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν, δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο», όπως κατέγραψε σε κείμενό του ο καθηγητής μας στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Ηρακλής Ρεράκης.
 
Β) Υπάρχουν παλιές μελέτες του Αμερικανικού Κέντρου για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των νοσημάτων, που συμπεραίνουν ότι δεν υπάρχει καταγραφή συγκεκριμένης λοίμωξης ή ασθένειας που να προκλήθηκε στα μέλη ποιμνίου αποκλειστικά από τη συμμετοχή στη Θεία Κοινωνία (λόγω της χρήσης του Αγίου Ποτηρίου από κοινού), όπως είπε ο καθηγητής του London School of Economics (LSE), κ. Ηλίας Μόσιαλος.
 
Γ. Ουκ ολίγοι Ιεράρχες δήλωσαν δημόσια ότι δεν κολλάς με την θεία Κοινωνία.
 
Όσες μεταδοτικές ασθένειες και αν υπήρξαν στο παρελθόν, δεν υπάρχει καταγεγραμμένη μαρτυρία ότι υπήρξε κάπου, κάποτε, έστω και μία περίπτωση μεταδόσεώς τους μέσω της Θείας Κοινωνίας.
 
Για τον ορθόδοξο Χριστιανό το Σώμα και το Αίμα τού Χριστού δεν μπορεί να αποτελέσει φορέα μολύνσεως και θανάτου, διότι ο Κύριος της Ζωής δεν κληροδοτεί φθορά και θάνατο « ὅταν δὲ τὸ φθαρτὸν τοῦτο ἐνδύσηται ἀφθαρσίαν καὶ τὸ θνητὸν τοῦτο ἐνδύσηται ἀθανασίαν[6]». Κατά τον τρόπο που η ανθρώπινη φύση του Χριστού φανέρωνε την θεία ζωοποιό ενέργεια κατά τις θαυματουργίες, με τον ίδιο τρόπο ο Ευχαριστιακός Άρτος ενεργεί τον αγιασμό των ανθρώπων. Λέει ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας «διττῶς γὰρ λέγεται ἐνεργεῖν ἐν τοῖς τιμίοις δώροις ἡ χάρις, ἕνα μὲν τρόπον καθ’ ὃν αὐτὰ ἁγιάζεται, ἕτερον δὲ καθ’ ὃν ἡ χάρις δι’ αὐτῶν ἡμᾶς ἁγιάζει[7]». Στα Ιερά Ευαγγέλια ο Ιησούς Χριστός θεραπεύει τους αρρώστους δι’ αφής σωματικής εκφαίνουσας την άκτιστη ενέργεια της θεότητας.
 
Κατά την άποψή μου, δεν έπρεπε να επιτρέψουμε σε ανθρώπους που δεν έχουν γνώση περί των Ιερών Μυστηρίων και δη για το Μυστήριο των Μυστηρίων, την Θεία Ευχαριστία, που είναι άγευστοι και αμέτοχοι της χάριτος του Θεού, να επιτρέψουμε λέγω να το σχολιάζουν και να λένε τις απόψεις τους επί το αυτό. Υπάρχουν αρμόδιοι για το θέμα αυτό. Δόξα τω Θεώ πολλοί οι κληρικοί μας που μπορούσαν να μιλήσουν. Έπρεπε κάποιος να βγει να τους αντικόψει και να τους σταματήσει. Βγήκε κάποιος κληρικός να ομιλήσει περί των επιστημονικών ερευνών και λοιμώξεων; Ουδείς. Ο κάθε πνευματικά άσχετος και αθεολόγητος έχει άποψη και δημόσια εκφέρει γνώμη για εκκλησιαστικά θέματα σαν θεολογική αυθεντία. Γνώμη να έχουν αυτοί που έχουν γνώση και εμπειρία. Αυτοί γιατί ασχολούνται με θέματα που δεν τους αφορούν; Να ασχολούνται με τα δικά τους και όχι με τα Ιερά Μυστήρια που δεν έχουν καν ιδέα τι αποτελούν για εμάς τα Μυστήρια.
 
«Εἰ δέ, ἀνδρὸς ἀδικουμένου, οὐκ ἀσφαλὲς ὑποκρίνεσθαι, τῶν θείων νόμων ὑβριζομένων, ὁ σίγησας καὶ παριδὼν τίνος οὐκ ἔσται κολάσεως ἄξιος;». Δηλαδή, πώς γίνεται να μη κολασθεί αυτός που κάνει ότι δεν βλέπει και σιωπά, όταν οι θεϊκοί νόμοι και οι κανόνες υβρίζωνται!», λέει ο Ιερός Χρυσόστομος[8].
 
Να γίνει σεβαστή από την πλευρά της κυβερνήσεως η ανάγκη των πιστών να κοινωνήσουν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας.
 
Είναι ΝΤΡΟΠΗ προς την πολιτεία να λένε ότι θα ανοίξουν πρώτα τα κομμωτήρια, οι ασθητικοί και τελευταίες οι Εκκλησίες. Και δεν θα ρωτήσουμε τον κ. Νίκο Σύψα, καθηγητή λοιμωξιολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, εάν θα προσκυνήσουμε τις εικόνες ή θα ασπαστούμε το χέρι – την ιερωσύνη του Αρχιερέα και Ιερέα. Να ασχοληθούν με τα θέματα τα δικά τους και να μην ασχολούνται με τα της Εκκλησίας. Ο κάθε ένας στα χωράφια του. Την δουλειά τους να κοιτάζουν και τα της Εκκλησίας υπάρχουν πολλοί να τα κοιτάξουν και να υποδείξουν στους πιστούς. Έγιναν οι καθηγητές λοιμωξιολογίας, άκουσον άκουσον, να μας διδάσκουν τα της πίστεώς μας. Μάθετε τι δηλώνει ο ασπασμός των εικόνων, ο ασπασμός της χείρας του κληρικού και μετά να βγαίνετε να κάνετε τις «ωραίες» σας δηλώσεις.
 
Πολυχρονίζουμε τους προέδρους των χωρών, οι οποίοι σε συνεννόηση με τις τοπικές Εκκλησίες δεν έκλεισαν τους Ιερούς Ναούς. Χαρακτηριστική και εντυπωσιακή η απόφαση του Προέδρου της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ: «είναι μια δύσκολη απόφαση αλλά είμαι έτοιμος να υποστώ τις επικρίσεις. Οι επίσκοποι μου είπαν ότι πολλοί άνθρωποι έχουν πεσμένο ηθικό, είναι απελπισμένοι. Για αυτό δεν μπορώ να δώσω μια τέτοια εντολή να κλείσουν οι εκκλησίες».
 
Στη Βινίτσα της Ουκρανίας, σχηματίστηκε πομπή χιλιάδων χριστιανών κατά του κορωνοϊού των Ορθοδόξων Χριστιανών. Κληρικοί και λαϊκοί κρατώντας τα εικονίσματα των Αγίων βγήκαν στους δρόμους. Πραγματικά, τι πίστη αυτοί οι άνθρωποι;;; Μεγάλη και δυνατή η πίστις τους.
 
Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου!!
 
Κεκλεισμένων των θυρών να τελεί ο ιερέας και ο ψάλτης την αναίμακτο θυσία. Ας δούμε, όμως, ποιος είναι ο σκοπός της τελέσεως της Θείας Λειτουργίας.
 
Ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας αναφέρει ότι έργο της Θείας Λειτουργίας είναι η μεταβολὴ των τιμίων δώρων που προσφέρουν οι πιστοί, του άρτου και του οίνου – σε σώμα και αίμα Χριστού. Και σκοπὸς της είναι ο αγιασμὸς των πιστών, οι οποίοι με τη θεία μετάληψη αποκομίζουν την άφεση των αμαρτιών τους, την κληρονομία της βασιλείας των ουρανών και κάθε πνευματικό αγαθό. Οι πιστοί που εκκλησιάζονται και συμμετέχουν σε όλα αυτά με προσηλωμένο το νου, γίνονται πιο σταθεροί στην πίστη, πιο θερμοί στην ευλάβεια και την αγάπη τους προς τον Θεό. Με τέτοιες, λοιπόν, διαθέσεις αξιώνονται να πλησιάσουν και τη φωτιά των μυστηρίων και να μεταλάβουν με κάθε ασφάλεια και οικειότητα.
 
Η Θεία Λειτουργία αποτελεί το κέντρο της ορθόδοξης λατρείας. Είναι το μεγαλύτερο μυστήριο της Εκκλησίας μας, το μυστήριο της παρουσίας του Χριστού ανάμεσά μας. Γι᾿ αυτό και παραμένει πάντα η μοναδική ελπίδα αληθινής ζωής για τον άνθρωπο[9].
 
Στη Θεία Λειτουργία, οι πιστοί δεν είναι απλοί θεατές, όπως σε ένα θέατρο. Είναι συλλειτουργοί. Συμμετέχουν ενεργά με τον ιερέα. Αν διαβάσουμε τις ευχές της Θείας Λειτουργίας θα δούμε ότι όλες είναι γραμμένες, ώστε να φαίνεται ότι δεν λειτουργεί μόνος του ο ιερέας, αλλά όλοι οι χριστιανοί που βρίσκονται εντός του Ναού.
 
Τελούμε το Μυστήριο των Μυστηρίων χωρίς κανένα πιστό, όπως πιο πάνω ανέφερα. Ένα εύλογο ερώτημα έχω όμως; Σε κάθε θεία Λειτουργία ο ιερεύς καλεί τους πιστούς να συμμετάσχουν στην Τράπεζα της Ζωής μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης. Ποιους καλούμε; Να έρθουν, δηλαδή, από τις τηλεοράσεις που παρακολουθούν να κοινωνήσουν; Αμφιβάλλουμε τους λόγους του Ιερού Χρυσοστόμου, συγγραφέως της Θείας Λειτουργίας. Τους υποτιμούμε, τους κοροϊδεύουμε ή κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας; Πρέπει να αναλογισθούμε σοβαρά.
 
Όπως έλεγε ο μακαριστός Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης, Διονύσιος Ψαριανός, το πιο μεγάλο, το πιο σπουδαίο και το πιο ιερό έργο που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι είναι η Θεία Λειτουργία, η συνέχιση του Μυστικού Δείπνου που τέλεσε ο ίδιος ο Χριστός. Αυτό είναι το μοναδικό προνόμιο που έδωσε ο Θεός στους ανθρώπους, γιατί ούτε οι Άγγελοι μπορούν να τελέσουν την Θεία Λειτουργία. «Εἰς ἃ ἐπιθυμοῦσιν ἄγγελοι παρακύψαι[10]», οι άγγελοι επιθυμούν να σκύψουν και να δουν. Ας θυμηθούμε το Απολυτίκιο του Κύπριου Οικουμενικού Αγίου, του Αγίου Σπυρίδωνος επισκόπου Τριμυθούντος, «καὶ ἐν τῷ μέλπειν τὰς ἁγίας σου εὐχάς, ἀγγέλους ἔσχες συλλειτουργοῦντας σοι». Δηλαδή, συλλειτουργούσαν μαζί σου οι άγγελοι, όταν λειτουργούσες.
 
Ακούσαμε πολλές φορές προσκλήσεις κληρικών και λαϊκών, για παραμονή στο σπίτι και παρακολούθηση των ιερών ακολουθιών από την τηλεόραση ή από άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Να κάνουμε τα σπίτια, όπως είπαν, κατ’ οίκο Εκκλησία. Δηλαδή, θα κάνει ο πιστός το μυστήριο «στην εμήν ανάμνηση» στην κατ’ οίκον Εκκλησία;; Aς αναφέρουμε τι εννοούσε κατ’ οίκο Εκκλησία η αρχαία Εκκλησία. Κατ΄ οίκο Εκκλησία ήταν τα σπίτια του Ακύλα και της Πρίσκιλλας στην Κόρινθο, του Πάβου στη Ρώμη, στα οποία πήγαιναν οι χριστιανοί και κάνανε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, επειδή δεν υπήρχαν Ναοί. Δεν μπορεί να υπάρξει κατ΄ οίκο Εκκλησία χωρίς τη θεία κοινωνία.
 
Έρχεται ο Ιερός Χρυσόστομος και μας αναφέρει κάτι επί το αυτό «Ναί, ἀλλὰ μπορῶ», λέει κάποιος ἄλλος, «νὰ προσευχηθῶ καὶ στὸ σπίτι μου». Ἀπατᾷς τὸν ἑαυτό σου, ἄνθρωπε. Βεβαίως, εἶναι δυνατὸν νὰ προσευχηθεῖς καὶ στὸ σπίτι σου· εἶναι ἀδύνατον ὅμως νὰ προσευχηθεῖς ἔτσι, ὅπως προσεύχεσαι στὴν ἐκκλησία, ὅπου ὑπάρχει τὸ πλῆθος τῶν πατέρων καὶ ὅπου ὁμόφωνη κραυγὴ ἱκεσίας ἀναπέμπεται στὸ Θεό. Δὲν σὲ ἀκούει τόσο πολὺ ὁ Κύριος ὅταν Τὸν παρακαλεῖς μόνος σου, ὅσο ὅταν Τὸν παρακαλεῖς ἑνωμένος μὲ τοὺς ἀδελφούς σου. Γιατὶ στὴν ἐκκλησία ὑπάρχουν περισσότερες πνευματικὲς προϋποθέσεις ἀπ᾿ ὅσες στὸ σπίτι. Ὑπάρχουν ἡ ὁμόνοια, ἡ συμφωνία τῶν πιστῶν, ὁ σύνδεσμος τῆς ἀγάπης, οἱ εὐχὲς τῶν ἱερέων. Γι᾿ αὐτό, ἄλλωστε, οἱ ἱερεῖς προΐστανται τῶν ἀκολουθιῶν· γιὰ νὰ ἐνισχύονται μὲ τὶς δυνατότερες εὐχὲς τοὺς οἱ ἀσθενέστερες εὐχὲς τοῦ λαοῦ, κι ἔτσι ὅλες μαζὶ ν᾿ ἀνεβαίνουν στὸν οὐρανό». Τι πρέπει τώρα να υπακούσουμε;
 
Όσον αφορά το θέμα της υπακοής, όπως πολλοί χρησιμοποιούν όλως ιδιαιτέρως το διάστημα αυτό και υποστηρίζουν λέγοντας ότι το Ευαγγέλιο λέει να κάνετε υπακοή στους γονείς σας «Τὰ τέκνα ὑπακούετε τοῖς γονεῦσι κατὰ πάντα· τοῦτο γάρ ἐστιν εὐάρεστον τῷ Κυρίῳ[11]». Αλλά συνεχίζει το χωρίο. Οι γονείς να μην εξοργίζεται τα τέκνα υμών. «Οι πατέρες μη ερεθίζετε τα τέκνα υμών ίνα μη αθυμώσιν[12]». Δηλαδή μη ασκείτε σατραπικά και δικτατορικά την γονική μέριμνα και κηδεμονία, διότι έχοντας εσείς την δύναμη και τη δυνατότητα να τα πιέζετε, στο τέλος μπορεί να υποκύψουν, αν δεν φύγουν ή επαναστατήσουν με βίαιο τρόπο. Θα χάσουν την όρεξη για ζωή και δημιουργία. Θα απελπισθούν και μπορεί κάποια απ’ αυτά να οδηγηθούν και στην αυτοκτονία. Όχι να διαβάζουμε το ένα κομμάτι, αυτό που μας συμφέρει, αλλά ολόκληρο εφόσον θέλουμε να το εκθέσουμε στον κόσμο. Και όπως είπε σε μια εκπομπή του ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου, δεν με εξόργισες, αλλά με λύπησες, με πόνεσες, με στεναχώρησες. Έτσι νοιώθουμε και δεν μπορούμε να το αποκρύψουμε.
 
Ας μην ξεχνάμε ότι η Κύπρος, η Ελλάδα, και τόσες άλλες χώρες στέκονται όρθιες ακόμη, λόγω των Εκκλησιών μας και των Ιερών Μοναστηριών μας. Να το θυμόμαστε.
 
Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου!!
 
Να επιτρέπονται τα delivery, οι πίτσες, οι παραγγελίες να πηγαίνουν στα σπίτια από τα fastfood, να επιτρέπονται οι σκύλοι να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους με τους ιδιοκτήτες τους και να απαγορεύεται ο ΧΡΙΣΤΟΣ να πηγαίνει στα σπίτια για να κοινωνήσει ο κόσμος. Και ο λόγος η αποφυγή του συγχρωτισμού. Μα είστε σοβαροί; Nα επιτρέπεται στις υπεραγορές να πηγαίνει ο κόσμος, για τα υλικά αγαθά, αλλά στις Εκκλησίες απαγορεύεται. Δηλαδή, κύριοι, ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από τα πνευματικά αγαθά, την πνευματική τροφή, την μετάληψη του Σώματος και Αίματος του Χριστού;;; Όσοι υποστηρίζουν κάτι τέτοιο πόρρω απέχουν από την διδασκαλία του Ευαγγελίου και των Πατέρων.
 
Σε καμία περίπτωση στην μακραίωνη ιστορία των 2000 χρόνων Ορθοδοξίας στην Κύπρο, τέθηκε ποτέ θέμα διακοπής της δυνατότητας προσέλευσης των πιστών στους Ιερούς Ναούς και λήψης, για όσους επιθυμούν, της Θείας Ευχαριστίας. Εντοπίστηκαν κρούσματα σε φούρνους και υπεραγορές, αλλά δεν έκλεισαν ούτε φούρνοι, ούτε υπεραγορές. Στις Εκκλησίες που δεν κόλλησε κανείς από αυτές, τις έκλεισαν. Μήπως υπάρχει διωγμός;; Ή κάνω λάθος;;; Μήπως τους ενοχλεί ο Χριστός και η Παράδοση της Εκκλησίας;;; Ή κάνω λάθος;;;;
 
Σε έναν Ναό 100 τ.μ. η «επαφή» μεταξύ 10 ατόμων είναι «στενότερη» από την επαφή ισάριθμων ατόμων σε ένα σούπερ – μάρκετ; Μας κοροϊδεύουν ή εμπαίζουν και υποτιμούν τη νοημοσύνη μας;
 
Δεν βλέπετε τα απογεύματα πόσος κόσμος μαζεύεται στους δρόμους, στις γειτονιές τους, δεν βλέπετε πόσοι το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ έβαλαν πυρκαγιές σε διάφορους χώρους, έριξαν κάδους απορριμμάτων στους δρόμους (προσωπικές μαρτυρίες, τις οποίες αντίκρισα με τα ίδια μου μάτια).
 
Α) Πήγαν περιπολικά αστυνομίας όσα πήγαν και στο Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου Σπηλαίων στην Ερήμη (χωριό της επαρχίας Λεμεσού), για να διερευνήσουν καταγγελία για παρουσία πιστών στη Θεία Λειτουργία;
 
Β) Που ακούστηκε να βλέπουμε περιπολικά αστυνομίας να προστατεύουν το Ναό που λειτουργούσε ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος τα βράδια της Μεγάλης Εβδομάδος, ωσάν να ήταν ένας μεγάλος εγκληματίας; Αμφιβάλλω αν έχουν τέτοια φύλαξη και έλεγχο οι εγκληματίες και δολοφόνοι.
 
Γ) Που ξανακούστηκε να οδηγούνται ενώπιον της δικαιοσύνης Μητροπολίτες (Μόρφου, Λεμεσού, Τριμυθούντος, Κερκύρας), οι Ιερείς στο Κουκάκι (επειδή κοινώνησε από την πλαϊνή πόρτα πιστούς, και κάποιος που «νοιάστηκε να φυλάει την ευταξία στους δρόμους» τον φωτογράφησε και κοινοποίησε τη φωτογραφία) και στη Χίο (επειδή λειτουργούσε με ανοικτές τις πόρτες) ,γιατί έπραξαν και εφάρμοσαν το «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις[13]». Ποια ήταν η καλύτερη από τις δύο επιλογές; Να δικασθούν για ποιο πράγμα; Γιατί δεν εφάρμοσαν τους χειροποίητους νόμους που αποφάσισαν κάποιοι; Δηλαδή, οι Ιεράρχες αυτοί δεν ενδιαφέρονταν για την δημόσια υγεία και την υγεία των πιστών, και έπρεπε να επιληφθούν της τάξεως αυτοί που νοιάζονται τόσο πολύ; Μακάρι να νοιάζονταν τόσο για τις ψυχές των ανθρώπων που αυτοκτονούν, των ανθρώπων που πεθαίνουν από τα ναρκωτικά, για τα αγέννητα παιδάκια που δολοφονούνται από τις μητέρες τους κάνοντας εκτρώσεις. Λυπάμαι πραγματικά, Λυπάμαι.
 
Μέλημα είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, όπως είπαν πολλοί το τελευταίο διάστημα. ΚΑΝΕΙΣ δεν νοιάστηκε όμως για τη διασφάλιση της πνευματικής υγείας.
 
Δ) Διαβάσαμε ότι στο Αίγιο, στο τέλος της Θείας Λειτουργίας την Παρασκευή της Ζωοδόχου Πηγής, μετέφεραν την εικόνα της Παναγίας της Τρυπητής, προστάτιδας του Αιγίου και πολιούχου της Αιγιαλείας, στην καρότσα αγροτικού αυτοκινήτου και πραγματοποιήθηκε σύντομη περιφορά της σε κεντρικές οδούς του Αιγίου, χωρίς την παρουσία του κόσμου. Στο αγροτικό ήταν ο οδηγός και ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος. Τι νομίζετε έκανε η Αστυνομία; Αφαίρεσε τις πινακίδες από το αγροτικό που μετέφερε το εικόνισμα της Παναγίας και τους επιβλήθηκε πρόστιμο 150 ευρώ.
 
Ε) Διαβάσαμε ότι στην Ελλάδα δεν επιτράπηκε το άκουσμα των ιερών ακολουθιών από τα μεγάφωνα, ενώ για παράδειγμα στην Κομοτηνή οι μουσουλμάνοι ή οι συγκεντρωμένοι στα hot spots μετανάστες και πρόσφυγες ακούνε τις ηχογραφημένες προσευχές από το χότζα τους. Αν είναι αυτά τα ίσα δικαιώματα, τι πρέπει να πούμε για τις διακρίσεις.
 
Στ) Είδαμε ουκ ολίγες φωτογραφίες στα ΜΜΕ για την κινητή συναυλία που πραγματοποίησε η τραγουδίστρια Άλκηστις Πρωτοψάλτη, σε όλη την Αθήνα, με τα μεγάφωνα στη διαπασών και το συναθροισμένο, άνευ προφυλάξεων, ακόμη και έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, πλήθος ανθρώπων, την οποία μάλιστα βγήκαν και παρακολούθησαν ευχαρίστως και μετά συγχαρητηρίων και επαίνων και ο κ. Πρωθυπουργός με όλους τους συν αυτώ αλλά και τον κ. Δήμαρχο Αθηναίων. Δύο μέτρα και δύο σταθμά;;; Κρίνουμε και κατακρίνουμε την στάση αυτή, γιατί όπως λέει και ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, «τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενα δημοσίως να ελέγχονται». ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ.
 
Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου!!
 
Ως άλλοι Ιούδες έπραξαν και πράττουν, όσοι καταγγέλλουν τους κληρικούς που επιτελούν αθόρυβα και ταπεινά το έργο τους. Την εύφημο μνεία θα πάρουν από την πολιτεία αυτοί που προδίδουν, δεν ξέρω από τον Θεό όμως. Ανάμεινον το τέλος και τότε όψει το κατ’ αξίαν της εκάστου ζωής, όπως λέει ο Ιερός Χρυσόστομος[14]. Δηλαδή, περίμενε το τέλος του παρόντος κόσμου, και τότε θα δεις ότι ο καθένας θα αμειφθεί με την ποιότητα της εδώ ζωής του.
 
Να αναφερθεί ότι δεν είμαστε ούτε φονταμενταλιστές, ούτε ζούμε σε άλλο κόσμο, ούτε είμαστε φανατικοί, ούτε χριστιανοταλιμπάν.
 
Η αλήθεια θάβεται γιατί δεν συμφέρει και δεν πρέπει να ακούγεται. Όποιος πει κάτι διαφορετικό από αυτό που θέλουν κάποιοι (αν και μπορεί ο κόσμος να μην τους ξέρει, τους ξέρει ο Θεός να είστε σίγουροι) θα διαπομπεύεται, όπως έγινε σε πολλές περιπτώσεις.
 
Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου!!
 
Δυστυχώς, αφήσαμε τη δύναμη της πίστεως στο περιθώριο. Ξέρουμε τι σημαίνει πίστη; Θρησκευτική πίστη είναι η απόλυτη πεποίθηση και βεβαιότητα που έχουμε, ότι υπάρχουν πρόσωπα και πράγματα, ότι έλαβαν και θα λάβουν χώρα γεγονότα, τα οποία είναι αόρατα, αλλά και ακατάληπτα. Αυτά ούτε με το μάτι ούτε με τη λογική του μπορεί να τα συλλάβει ο άνθρωπος και να τα εννοήσει. Είναι αθέατα και ανεξερεύνητα. Ακόμη πίστη θρησκευτική είναι η ολόψυχη αποδοχή και ευλαβής τιμή και προσκύνηση υπερφυών προσώπων και μυστηρίων. Πίστις ἐστίν, ἐλπιζομένων ὑπόστασις, πραγμάτων ἔλεγχος οὐ βλεπομένων[15]», όπως λέει ο Απόστολος Παύλος. Τούτο σημαίνει πως πίστη είναι απόλυτη βεβαιότητα και ασάλευτη πεποίθηση, ότι εγώ ο πιστός θα απολαύσω στο μέλλον αγαθά τα οποία τώρα δεν υπάρχουν, φαίνεται πως δεν υπάρχουν, αλλά τα ελπίζω, τα περιμένω δηλαδή με ζωντανή ελπίδα, περιμένω να πραγματοποιηθούν και να τα απολαύσω.
 
Ακούσαμε έντονα την περίοδο αυτή, ότι το έργο των ιερέων είναι αντιπαραγωγικό. Είναι αντιπαραγωγικό το έργο των ιερέων όταν από τη στιγμή που εισέρχονται στο Άγιο Θυσιαστήριο μέχρι τη στιγμή της εσχάτης τους αναπνοής αναλίσκονται ξεχνώντας ότι έχουν οικογένεια, παιδιά, ότι υφίστανται ως πρόσωπα οι ίδιοι προκειμένου να συμπαρασταθούν στους πονεμένους ανθρώπους δίδοντας χαρά και ευλογία στον κάθε ένα. Είναι αντιπαραγωγικό το έργο των ιερέων όταν όποια ώρα, ημέρα και να τον χρειαστείς βρίσκεται στο πλάι σου; Δεν είναι παραγωγικό το έργο των ιερέων όταν ξημεροβραδιάζονται κοντά στον συνάνθρωπό τους; Ας αναλογιστούμε και να μην χρησιμοποιούμε δυο μέτρα δυο σταθμά.
 
Πολλά, ακόμη, ερωτηματικά αναφύονται με όλα αυτά που ζήσαμε και ακούσαμε. Ειπώθηκε πολλές φορές ότι να κάνουμε τα σπίτια μας κατ’ οίκο Εκκλησία. Και αν σου πει κάποιος, όταν θα ανοίξουν οι Εκκλησίες, εφόσον μου είπες ότι έχω την κατ’ οίκο Εκκλησία σπίτι μου, γιατί να έρθω. Τί θα του απαντήσεις; Αν σου πει κάποιος μα έχει μικρόβια στην Εκκλησία. Ποιος εγγυάται ότι αν προσκυνήσω την εικόνα δεν θα κολλήσω; Θα υπάρξουν, αν και ήδη υπάρχουν από πιστούς, τέτοια ερωτήματα, δειλίες και φοβίες. Κατάφεραν οι τηλεοράσεις να σπείρουν τον πανικό και την τρομοκρατία στο λαό του Θεού.
 
Κραυγή αγωνίας από τον Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐα, για την ίση και δίκαιη προσέγγιση άρσεως των μέτρων, χωρίς να είναι προκλητικά για την Εκκλησία, ακούσαμε στην εκπομπή του Σίγμα, τοπικό Κυπριακό κανάλι, «Πρωτοσέλιδο».
 
Περίλυπός εστίν η ψυχή μου έως θανάτου!!
 
Πόσοι άνθρωποι απεβίωσαν τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας, από αυτοκινητιστικά ατυχήματα; Το 2017, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, οι νεκροί ανέρχονταν στους 49, και το 2018 στους 44. Δηλαδή, δεν πρέπει να ξαναχρησιμοποιήσουμε τα αυτοκίνητα, λόγω του ότι έγιναν τόσα θανατηφόρα ατυχήματα;;
 
Πόσα αεροπλάνα, ανά το παγκόσμιο, είχαν ατυχήματα; Δεν πρέπει, δηλαδή, να ξαναταξιδέψουμε με αεροπλάνα, λόγω των ατυχημάτων που έγιναν;
 
Πόσοι συνάνθρωποί μας απέθαναν από πνιγμό, κατά τη διάρκεια του φαγητού; Δεν πρέπει να ξαναφάμε;;;;
 
Υποκλινόμαστε πραγματικά σε όλους αυτούς τους κληρικούς και λαϊκούς, που από την πρώτη στιγμή ομολόγησαν ότι έπρεπε οι Εκκλησίες να ανοίξουν. Υποκλινόμαστε στους 152 επαγγελματίες υγείας στην Κύπρο, οι οποίοι απέστειλαν επιστολή στον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, ζητώντας του να ανοίξουν τις Εκκλησίες.
 
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ!!!
 
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ!
 
ΩΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗ ΠΑΡΕΚΕΙ! ΑΡΚΕΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΜΑΣ ΠΟΤΙΣΕ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ. ΠΡΟΦΥΛΑΞΑΤΕ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ, ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΚΩΝΗΣΑΤΕ.
 
ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ.
 
[1] Ματθαίου 26,38.
[2] Ματθαίου 11,19.
[3] Ματθαίου 27,63.
[4] Ιωάννου 8,48.
[5] Απόστιχο του Όρθρου της Μεγάλης Δευτέρας.
[6] Α’ Κορινθίους 15,54.
[7] Π. Κ. Χρήστου, Αγίου Νικολάου Καβάσιλα: Εἰς τήν Θείαν Λειτουργίαν καί Περί τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ΕΠΕ, Φιλοκαλία 22, Πατερικαί Ἐκδόσεις «Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς»: Θεσσαλονίκη 1979, Κεφάλαιο ΛΕ’, σ. 176 και κείμενο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου: «Ἡ μαρτυρία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας γιά τήν Θεία Κοινωνία».
[8] Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, Λόγος εις τον μακάριον Βαβύλαν, PG 50,111.
[9] Αγίου Νικολάου Καβάσιλα, Εἰς τήν Θείαν Λειτουργίαν καί Περί τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ΕΠΕ, Φιλοκαλία 22, Πατερικαί Ἐκδόσεις «Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς»: Θεσσαλονίκη 1979, Κεφάλαιο ΛΕ’, σ. 176.
[10] Α΄ Πέτρου 1,12.
[11] Κολασσαείς 3,20.
[12] Κολασσαείς 3,21.
[13] Πράξεις 5,29.
[14] Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, ΕΠΕ 34, 586.
[15] Εβραίους 11,1.

Πρόσφατα Άρθρα

Αρχιμανδρίτης π. Φίλιππος Χαμαριάς: Να κοιτάξουμε ψηλά…
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιμανδρίτης π. Φίλιππος Χαμαριάς: Να κοιτάξουμε ψηλά…

23 Νοεμβρίου 2025

Ας γίνει η σημερινή ευαγγελική περικοπή ένα ξυπνητήρι που θα μας ξυπνήσει από τον λήθαργο της αφροσύνης στον οποίον βρισκόμαστε....

Read more
Χειροθετήθηκε Πρωτοπρεσβύτερος ο εφημέριος Βασσαρά π. Ανάργυρος Γαλάνης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθετήθηκε Πρωτοπρεσβύτερος ο εφημέριος Βασσαρά π. Ανάργυρος Γαλάνης

23 Νοεμβρίου 2025

Το Σαββάτο 22 Νοεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Βασσαρά, τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη μας...

Read more
Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου στην Ν. Ιωνία Βόλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου στην Ν. Ιωνία Βόλου

23 Νοεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Ν. Ιωνίας Βόλου λειτούργησε σήμερα 23/11 ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος,...

Read more
Χειροτονία πρεσβυτέρου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία πρεσβυτέρου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης

23 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Κυριακή Θ΄ Λουκά στην Ενορία των Σανών
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Θ΄ Λουκά στην Ενορία των Σανών

23 Νοεμβρίου 2025

Σήμερα, Κυριακή 23η Νοεμβρίου 2025, Θ΄ Λουκά, (Λουκ. ιβ΄ 16-21), που στις Εκκλησίες μας αναγιγνώσκεται η Περικοπή του άφρονος πλουσίου, ο...

Read more
ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;

22 Νοεμβρίου 2025

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;   Η απάντηση είναι ΣΟΚ! Τι είναι...

Read more
Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς

22 Νοεμβρίου 2025

  Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο  του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι

22 Νοεμβρίου 2025

Στο Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Αγίου Πορφυρίου) στο Μήλεσι λειτούργησε σήμερα, 22/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, μνήμη των Αγίων Αρχίππου, Φιλήμονος και Ονησίμου εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων και του σύγχρονου Αγίου Ιακώβου...

Read more
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

23 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Το είπε και το έκανε  πράξη – «Μόνο αν βάλουν τανκς μπροστά στις εκκλησίες δεν θα πάμε»

π. Στυλιανός Καρπαθίου: Διαφωνούμε απολύτως και καθέτως με την Ιερά Σύνοδο

Μη «λιθοβολείτε» την Εκκλησία!

Μεσσηνίας: Να συγκληθεί Ιεραρχία η Δ.Ι.Σ. την ευθύνη και το βάρος δεν μπορεί να το σηκώσει

«Μένω στό σπίτι», ἀλλά «τί κάνω στό σπίτι;»

Ναυπάκτου: Ο άνθρωπος δεν είναι έμψυχο εργαλείο όπως το θέλουν οι καπιταλιστές

Συναξάρι 29ης Ἀπριλίου

Συναξάρι 29ης Ἀπριλίου

Ικανοποιημένη η ΝΔ για τη συμφωνία κυβέρνησης – Εκκλησίας

Διάγγελμα Μητσοτάκη - Άρση μέτρων: Πότε ανοίγουν οι εκκλησίες

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist