• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η θεωρητική αθεΐα κατά την ΠΔ

16 Νοεμβρίου 2023
in Δογματική, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Πνευματικές Διδαχές
Η θεωρητική αθεΐα κατά την ΠΔ
Share on FacebookShare on Twitter

Η Θεωρητική Αθεΐα δεν είναι ενδογενής εις την ΠΔ αλλ’ εντελώς ξένη προς αυτήν και, ούτως ειπείν, εισαγομένη, τουλάχιστον ως θεωρία. Εντοπίζεται δε δια πρώτην φοράν κατά τους ελληνιστικούς χρόνους, μάλλον εις την Αλεξάνδρειαν, όπου ειχεν ήδη «επιτευχθή συζυγία του ιουδαϊκού και του ελληνικού πνεύματος» (1). Οφείλεται δε εις κύκλους υλιστικού και συγκρητιστικού προσανατολισμού, οι οποίοι ετέλουν υπό την διαφαινομένην επιρροήν αντιστοίχων φιλοσοφικών ρευμάτων (2), εντεύθεν δε είναι θεωρητική.

Η εν λόγω Αθεΐα κατέστη γνωστή εις τον χώρον της ΠΔ υπό της Σοφίας Σολομώντος (3), η οποία ευστόχως εχαρακτηρίσθη ως το «άριστον προϊόν» (4) της προαναφερθείσης «συζυγίας» (5). Το βιβλίον τούτο αναφέρει, ομού μετά της ελεγκτικής άντικρούσεώς της, την διακήρυξιν των ασεβών, οπαδών της Θεωρητικής Αθεΐας, ο, τι δηλ. έπρέσβευον οι άρνούμενοι την υ παρξιν του Θεού.

Δεν είναι γνωστόν αν η αναφορά εις την Θεωρητικήν Αθεΐαν υπό του σπουδαίου τούτου σοφιολογικού βιβλίου είχεν ως αιτίαν της την νουθεσίαν εκείνων των Αλεξανδρινών Ιουδαίων, τους οποίους ενδεχομένως ειχεν ήδη προσεγγίσει ή και προσεταιρισθή η αθεϊστική κίνησις ή οφείλεται μόνον εις λόγους προληπτικούς και αποτρεπτικούς από του ελλοχεύοντος κινδύνου να εκπέσουν οι πιστοί εις την αθεΐαν, μέχρι τότε άγνωστον εις την ΠΔ. Όπου και αν αποσκοπή η μαρτυρία του εν λόγω βιβλίου είναι από πάσης απόψεως όντως πολύτιμος.

Ακριβώς δε λόγω του προφανούς ενδιαφέροντος αυτής της μαρτυρίας, τοσούτω δε μάλλον διότι αφορά και εις σύγχρονα φαινόμενα (6), κρίνεται ενδεδειγμένον να παρατεθή, δια μεθοδολογικούς δε λόγους, εις θεματολογικάς ένότητας, ως εξής:

α) είπον γαρ εν εαυτοίς λογισάμενοι ουκ ορθώς· ολίγος εστί και λυπηρός ο βίος ημών, και ουκ έστιν ίασις εν τελευτή ανθρώπου, και ουκ εγνώσθη ο αναλύσας εξ άδου. Ὀτι αυτοσχεδίως εγεννήθημεν και μετά τούτο εσόμεθα ως ουχ υπάρξαντες· ότι καπνός ή πνοή εν ρισίν ημών, και ο λόγος σπινθήρ εν κινήσει καρδίας ημών, ου σβεσθέντος τέφρα αποβήσεται το σώμα και το πνεύμα διαχυθήσεται ως χαύνος αήρ. και το όνομα ημών επιλησθήσεται εν χρόνω και ουθείς μνημονεύσει των έργων ημών και παρελεύσεται ο βίος ημών ως ίχνη νεφέλης και ως ομίχλη διασκεδασθήσεται διωχθείσα υπό ακτίνων ηλίου και υπό θερμότητος αυτού βαρυνθείσα. σκιας γαρ πάροδος ο βίος ημών, και ουκ εστι αναποδισμός της τελευτής ημών, ότι κα τεσφραγίσθη, και ουδείς αναστρέφει (Σοφ 2, 1-5).

β) δεύτε ουν και απολαύσωμεν (6) των όντων αγαθών και χρησώμεθα τη κτίσει ως εν νεότητι σπουδαίως. οίνου πολυτελούς και μύρων πλησθώμεν, και μη παροδευσάτω ηήμάς άνθος άέρος. στεψώμεθα ρόδων κάλυξι πριν ή μαρανθήναι. μηδείς ημών άμοιρος έστω της ημετέρας αγερωχίας, πανταχή καταλίπωμεν σύμβολα της ευφροσύνης, ότι αύτη η μερίς ημών και ο κλήρος ούτος (2, 6-9).

γ) καταδυναστεύσωμεν πένητα δίκαιον, μη φεισώμεθα χήρας, μηδέ πρεσβύτου εντραπώμεν πολιάς πολυχρονίους, έστω δε ημών η ισχύς νόμος της δικαιοσύνης, το γαρ ασθενές άχρηστον ελέγχεται (2, 10-11).

δ) ε νεδρεύσωμεν δε τον δίκαιον, ότι δύσχρηστος ημίν έστι και εναντιούται τοις έργοις ημών και ονειδίζει ημίν αμαρτήματα νόμου και επιφημίζει ημίν αμαρτήματα παιδείας ημών · επαγγέλλεται γνώσιν έχειν Θεού και παίδα Κυρίου εαυτόν ονομάζει· εγένετο ημίν εις έλεγχον εννοιών ημών· βαρύς εστιν ημίν και βλεπόμενος, ότι ανόμοιος τοις άλλοις ο βίος αυτού, και εξηλλαγμέναι αι τρίβοι αυτού εις κίβδηλον ελογίσθημεν αυτώ, και απέχεται των οδών ημών ως από ακαθαρσιών· μακαρίζει έσχατα δικαίων και αλαζονεύεται πατέρα Θεόν (2,12-16).

ε) ί δωμεν ει οι λόγοι αυτού αληθείς, και πειράσωμεν τα εν εκβάσει αυτού· ει γαρ έστιν ο δίκαιος υιός Θεού, αντιλήψεται αυτού και ρύσεται αυτόν εκ χειρός ανθεστηκότων. ύβρει και βασάνω ετάσωμεν αυτον, ίνα γνώμεν την επιείκειαν αυτού και δοκιμάσωμεν την ανεξικακίαν αυτού θανάτω ασχήμονι καταδικάσωμεν αυτόν, έσται γαρ αυτού επισκοπή εκ λόγων αυτού (2, 17-20).

στ) ταύτα ελογίσαντο, και επλανήθησαν απετύφλωσε γαρ αυτούς η κακία αυτών, και ουκ έγνωσαν μυστήρια Θεού, ουδέ μισθόν ήλπισαν οσιότητος, ούδέ έκριναν γέρας ψυχών αμώμων (2, 21-22).

Συμφώνως προς τας μόλις παρατεθείσας ενότητας η θεωρητική αθεΐα απορρίπτει την πίστιν εις την ύπαρξιν του Θεού, αρνουμένη την υπ’ αυτού δημιουργίαν και κυβέρνησιν του σύμπαντος κόσμου και του ανθρώπου αυτοσχεδίως εγεννήθημεν. Διακηρύσσει ότι δεν υπάρχει μετά θάνατον άλλη ζωή· και μετά τούτο εσόμεθα ως ουχ υπάρξαντες (2,2). Εδώ λοιπόν έχουν το τέλος των τα πάντα ουκ έστι αναποδισμός της τελευτής ημών, ότι κατεσφραγίσθη και ουδείς αναστρέψει ( 25β ) (7).

Η άρνησις αυτή μη αποδεχόμενη θείας έντολάς παραδίδει τον άνθρωπον εις την απόλυτον κυριαρχίαν των ενστίκτων, συνοδεύεται δε εκ της πωρώσεως της συνειδήσεως, της καταλύσεως των ηθικών φραγμών, εξουδετερώσεως πάσης ηθικής αναστολής και αποχαλινώσεως της συμπεριφοράς μηδείς ημών άμοιρος έστω της ημετέρας αγερωχίας (2,9).

Οι ασεβείς άθεοι ανάγουν εις ιδικόν των νόμον της δικαιοσύνης των την κατάφωρον αδικίαν έστω δε ημών η ισχύς νόμος της δικαιοσύνης. Τούτο δε συνδυάζεται με επίδειξιν απάνθρωπου κυνισμού προς τους αδυνάτους, κορυφουμένου εις το συμπέρασμά των ότι το γαρ ασθενές άχρηστον ελέγχεται (2ιι).

Οι ασεβείς δεν ανέχονται την υπαρξιν τοϋ δικαίου, ενδεχομένως διότι αναζωπυροί συνειδησιακά κατάλοιπά των· ενεδρεύσωμεν δε τον δίκαιον, ότι δύσχρηστος ημίν εστι και εναντιούται τοις έργοις ημών…(2, 12). Λυσσώδης μέχρις εξουθενώσεως και θανάτου είναι ο διωγμός του δικαίου, του οποίου χλευάζουν την πίστιν, προκαλούντες την παντοδύναμον δικαιοσύνην του Θεού ει γαρ εστιν ο δίκαιος υιός Θεού, αντιλήψεται αυτού και ρύσεται αυτόν εκ χειρός ανθεστηκότων (2, 18). Τούτο ανακαλεΐ εις την μνήμην τον χλευασμόν προς τον Εσταυρωμένον Ματθ 27,43 : πέποιθεν επί τον Θεόν, ρυσάσθω νυν αυτόν, ει θέλει αυτόν είπε γαρ ότι Θεού ειμί υιός.

Επακολουθεί η υπό της Σοφίας Σολομώντος αιτιολόγησις της εθελουσίας πλάνης των ασεβών, οι οποίοι αρνούνται και την μέλλουσαν κρίσιν (Σοφ 2,22εξ.) (8) απετύφλωσε γαρ αυτούς η κακία αυτών… ουδέ έκριναν γέρας ψυχών αμώμων.

Εν συνεχεία δε έξαίρεται η υπό του Θεού επιβράβευσις των ευσεβών δικαίων δε ψυχαί εν χειρί Θεού, και ου μη άψηται αυ των βάσανος. έδοξαν εν οφθαλμοίς άφρόνων τεθνάνας και ελογίσθη κάκωσις η έξοδος αυτών και η αφ’ ημών πορεία σύντριμμα, οι δε εισιν εν ειρήνη, και γαρ εν όψει ανθρώπων ε άν κολασθώσι, η ελπίς αυτών αθανασίας πλήρης· και ολίγα παιδευθέντες μεγάλα ευεργετηθήσοντας ότι ο θεός επείρασεν αυτούς και εύρεν αυτούς άξιους εαυτού ως χρυσόν εν χωνευτηρίω εδοκίμασεν αυτούς…(3, 1-5).

Κατ’ αντιδιαστολήν δε προς τους δικαίους επιφυλάσσεται υπό του Θεού ο κολασμός εις τους ασεβείς οι οποίοι αμελήσαντες του δικαίου και του Κυρίου αποστάντες έξουσιν επιτιμίαν… (3, 10 κεξ.).

Ταύτα δι’ ολίγων εν γενικαίς γραμμαΐς περί των ασεβών, οπαδών της Θεωρητικής ’θεΐας συμφώνως προς την Σοφίαν Σολομώντος. Το πάντοτε επίκαιρον και πολύτιμον τούτο βιβλίον, ως ήδη εξετέθη, δεν αρκείται εις την επισήμανσιν της ασυγγνώστου πλάνης των αθεϊστών, αλλά καυτηριάζει το κατά πάντα ολέθριον οικοδόμημα τοϋ όλως ανηθίκου σκεπτικοϋ των και της βδελυράς συμπεριφοράς των. Και η Σοφία Σολομώντος σχολιάζει 2,21: ταύτα ελογίσαντο, και επλανήθησαν απετύφλωσε γαρ αυτούς η κακία αυτών.


ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

(1) Ως παρατηρεί ο Π. Ι. Μπρατσιώτης , Εισαγωγή εις την Παλαιόν Διαθήκην , σελ 344.
(2) Βλπ. του ημετέρου σεπτού διδασκάλου Β. Μ. Βέλλα, Η επίδρασις της Ελληνικής Φιλοσοφίας επί του βιβλίου της Σοφίας Σολομώντος (Λόγος Πρυτανικός), εν: Επίσημοι Λόγοι 1960-1961, Αθήναι 1961, σελ.67-91.
(3) Βλπ. Π. Ν. Τρεμπέλα, Η Παλαιά Διαθήκη μετά συντόμου ερμηνείας, τομ. β’, Αθήναι 1976, όπου σελ. 273-374: Σοφία Σολομώντος. Ήδη Γ. Γ. Ψαλτάκη και Π. Ν. Τρεμπέλα, Η Παλαιά Διαθήκη μετά συντόμου ερμηνείας, τομ. ΙΓ’, σελ. 93-237: Σοφία Σολομώντος.
(4) Π. Ι. Μπρατσιώτου, ένθ’ αν.
(5) Υπενθυμίζεται ότι το σπουδαίον τούτο δευτεροκανονικόν βιβλίον είναι το νεώτερον της Π. Δ.
(6) Ενδεικτικώς παραπέμπομεν εις την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Παγκόσμιο Χωριό, 8- 2-2009, ΙΙασχου Μανδραβέλη, Οι ’θεοι αντεπιτίθενται και Η βία στα θρησκευτικά κείμενα , όπου αναφορά εις τον Καθηγητήν Βιολογίας και συγγραφέα τοϋ βιβλίου « Η περί Θεού αυταπάτη » Richard Dawkins. Παρατίθεται φωτογραφία αυτού με τους πρωτεργάτας της διαφημιστικής εκστρατείας με σύνθημα “Πιθανότατα δεν υπάρχει Θεός. Τώρα σταματήστε να στενοχωριέστε και απολαύστε τη ζωή σας”. Όπισθεν των εικονίζεται εν των διωρόφων λεωφορίΐον του Λονδίνου με την αντίστοιχον διαφημιστικήν επιγραφήν: THERE ‘ S PROBABLY NO GOD. NOW STOP WORRYING AND ENJOY YOUR LIFE. Εις την αυτήν εφημερίδα της 30-3-2009 υπάρχει η ολοσέλιδος πληροφορία, με τίτλον: «Χιλιάδες Ευρωπαίοι αποβαπτίζονται», όπου αναφέρει ότι «Περισσότεροι από 100.000 Βρετανοί έχουν κατεβάσει από το Διαδίκτυο “πιστοποιητικά αποβάπτισης” αποκηρύσσοντας την χριστιανική τους πίστη. Η συγκεκριμένη κίνηση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Εθνικής Κοσμικής Κοινωνίας (NSS) που παρακολουθεί αθεϊστικές έκστρατείες σε διάφορα σημεία του Κόσμου, συμπεριλαμβανομένης μιας που σήκωσε θύελλα αντιδράσεων με το πόστερ σε λεωφορεία που διακήρυσσε ότι “πιθανώτατα δεν υπάρχει Θεός”».
(7) Πρβλ. Ησ. 22, 13:… φάγωμεν και πίωμευ, αύριον γαρ αποθνήσκομεν.
(8) Πρβλ. το ειρωνικόν – ουκ εγνώσθη ο αναλύσας εξ άδου (2ιβ).
(9) Βλπ. περί της εν λόγω κρίσεως άνωτέρω ενότητα 4, σελ. 68εξ.

Νικολάου Π. Μπρατσιώτου, Εξ Αποκαλύψεως Γνώσις Θεού- Σχέσις Θεού και ανθρώπου- Πίστις Αθεΐα, εκδ. Αποστολική Διακονία, Αθήνα 2015, σελ. 87-91.

Πρόσφατα Άρθρα

ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ «ΛΥΔΙΑ»
Χωρίς κατηγορία

ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ «ΛΥΔΙΑ»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Συνεχίζοντας μία πνευματική παράδοση πολλών ετών, που αντλεί τις ρίζες της, από τον αείμνηστο γέροντα Θεόφιλο Ζησόπούλο, η Χριστιανική Αδελφότητα...

Read more
Ανακοινωθέν αποφάσεων ΔΙΣ μηνός Νο­εμ­βρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Περὶ τῆς Φωτογραφικῆς Ἐκθέσεως «”Σὲ ὑπέρμαχον ἡ Οἰκουμένη”: Ὁ ἅγιος Δημήτριος ὁ Μυροβλήτης στὰ Βαλκάνια»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Τὸ περιοδικὸ Θεολογία τοῦ Κλάδου Ἐκδόσεων τῆς Ἐπικοινωνιακῆς καὶ Μορφωτικῆς Ὑπηρεσίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σὲ συνεργασία μὲ τὸ Εὐρωπαϊκὸ...

Read more
Ο Μητροπολίτης Κίτρους στο Αργυρόκαστρο για την  Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Κίτρους στο Αργυρόκαστρο για την Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ

22 Σεπτεμβρίου 2025

Το διήμερο 20-21 Σεπτεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος μετέβη στο Αργυρόκαστρο της Βορείου Ηπείρου για...

Read more
Ο τραγουδιστής Γιάννης Πλούταρχος στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ο τραγουδιστής Γιάννης Πλούταρχος στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας

22 Σεπτεμβρίου 2025

Τη Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος δέχθηκε την επίσκεψη του δημοφιλή Έλληνα τραγουδιστή κ. Γιάννη Πλούταρχου,...

Read more
Οι Αμερικανοί στοχοποιούν τις Μόνες του Αγίου Όρους που στηρίζουν τη ΝΙΚΗ – Αποφασισμένοι να δώσουν τέλος στα περίεργα… παιχνίδια των μοναχών
Ελλάδα Κόσμος

Σεισμός 4,8 Ρίχτερ στο Άγιο Όρος: «Περιμένουμε μικρούς μετασεισμούς, το φαινόμενο είναι αρκετά περίεργο, προβληματιζόμαστε»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Διευκρινίσεις για το ρήγμα στο Άγιο Όρος που δίνει το τελευταίο διάστημα αρκετές δονήσεις, έδωσε ο Ευθύμιος Λέκκας, το πρωί της Δευτέρας...

Read more
Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΟ Ι. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΟ Ι. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024, στο Ιερό Προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου του Ρώσσου, στο Προκόπι Ευβοίας τιμήθηκε η μνήμη των...

Read more
Η Σύναξη των Μικρασιατών Εθνοϊερομαρτύρων στα Καμένα Βούρλα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Σύναξη των Μικρασιατών Εθνοϊερομαρτύρων στα Καμένα Βούρλα

22 Σεπτεμβρίου 2025

Ολοκληρώθηκαν σήμερα στην Λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων και στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία υπό...

Read more
Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Νέα Ηρακλείτσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Νέα Ηρακλείτσα

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025, μετά την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε...

Read more
Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑ ΡΙΖΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑ ΡΙΖΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού, 21η Σεπτεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, επεσκέφθη την Ενορία...

Read more
Κυριακή μετά την ‘Υψωση στο Διδυμότειχο
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή μετά την ‘Υψωση στο Διδυμότειχο

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή μετά την Ύψωση, 21η του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., στον Ιερό Ενοριακό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Διδυμοτείχου, (κτίσμα του...

Read more
Χειροτονία Διακόνου από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025 στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.Βαρνάβα. Την ίδια ημέρα...

Read more
Ο Θεός δοκιμάζει και ανταμείβει
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Θεός δοκιμάζει και ανταμείβει

21 Σεπτεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης Συκουρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε την...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ελαιοχώρι Παγγαίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ελαιοχώρι Παγγαίου

22 Σεπτεμβρίου 2025

Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ευσταθίου, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου...

Read more
Πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε τους άλλους γιατί μόνο έτσι θα τους αγαπήσουμε πραγματικά
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε τους άλλους γιατί μόνο έτσι θα τους αγαπήσουμε πραγματικά

21 Σεπτεμβρίου 2025

Από πέρσι καθιερώθηκε να εορτάζεται η επίσημη πανήγυρις της ενορίας της Καβησσού την Κυριακή μετά την Ύψωση του Τίμιου Σταυρού....

Read more
«Διαδραματίσαμε ενωτικό ρόλο στο ζήτημα της Μονής του Σινά»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Διαδραματίσαμε ενωτικό ρόλο στο ζήτημα της Μονής του Σινά»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Θεσσαλία της Κυριακής» 21/9/2025 και στον δημοσιογράφο Φώτη Σπανό παραχώρησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Στην...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025
Ο ταπεινός ποτέ δεν πέφτει

Ἡ ὑψίστη ἀξία τοῦ ἀνθρώπου

19 Οκτωβρίου 2023
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση (Κυριακή μετά την Ύψωση)

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Θέλει αυταπάρνηση

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Η Σωτηρία προέρχεται από το Χριστό

19 Σεπτεμβρίου 2021
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Το μήνυμα του Ευαγγελίου της Κυριακής μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

18 Σεπτεμβρίου 2021
Ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός ως πανοπλία

«Τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Αυταπάρνηση και οικογένεια – Κυριακή μετά την Ύψωση

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Χριστώ συνεσταύρωμαι»

19 Σεπτεμβρίου 2020
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Η Θεολογία του Σταυρού και του Εσταυρωμένου Κυρίου μας

15 Σεπτεμβρίου 2018
Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Νέα Ιωνία

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

15 Σεπτεμβρίου 2018
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Σταυρώθηκε για μένα (Αποστολικό Ανάγνωσμα)

14 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ακολουθία των Αγίων Παθών στον Ι.Ν. Aγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Το ζωηφόρο “σκάνδαλο” του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακής μετά την Ύψωση Αποστολικό ανάγνωσμα

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ Ευαγγέλιο : Μαρκ. 8,34-9,1 ΒΑΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Μαρκ, 8,34,9-1 Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Μαρκ. 8,34 – 9, 1 (16-9-2012)

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Τί συμβολίζει ὁ Σταυρός (β΄)

16 Νοεμβρίου 2023

Σωτήρια υπέρβαση Toυ Χρηστάκι Ευσταθίου Θεολόγου

21 Αυγούστου 2014

Προς αναζήτηση νοήματος για τη ζωή-Κυριακή μετά την Ύψωσιν

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την ύψωση του Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή Μετά την Ύψωσιν Το Ευαγγέλιο της εορτής, η απόδοσή του στην νεοελληνική.

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ – 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση

21 Αυγούστου 2014

15 Σεπ 2012 Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού -«Ος γαρ αν θέλη την ψυχήν αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν».

21 Αυγούστου 2014
Next Post
H εορτή των Αγίων Αγάπης, Ειρήνης και Χιονίας στο Αρκοχώρι

H εορτή των Αγίων Αγάπης, Ειρήνης και Χιονίας στο Αρκοχώρι

Αγωγή κατά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων – Ποιος του ζητάει 251.000 ευρώ και προσωποκράτηση ενός έτους;

Αγωγή κατά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων – Ποιος του ζητάει 251.000 ευρώ και προσωποκράτηση ενός έτους;

Τὸ μεγαλεῖο τοῦ «καινοῦ» ἀνθρώπου

Μεσογαίας Νικόλαος: «Καταντήσαμε θρησκεία, ένα θρησκευτικό σύστημα, μέρος του καταρρέοντος κρατικού συστήματος»

Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως στην εποχή μας

Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως στην εποχή μας

Ο δεσπότης της μνήμης

Ο δεσπότης της μνήμης

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist