• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Εκκλησία και Επιστήμη την περίοδο της πανδημίας – Ε΄ Ιερατική Σύναξη στην I.M. Δημητριάδος

24 Φεβρουαρίου 2022
in Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Εκκλησία και Επιστήμη την περίοδο της πανδημίας –  Ε΄ Ιερατική Σύναξη στην I.M. Δημητριάδος
Share on FacebookShare on Twitter

Η 5η Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, για το τρέχον Ιεραποστολικό έτος, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας, υπό την προεδρία του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου. Ομιλητής ήταν ο Αρχιδιάκονος της Ιεράς Μητροπόλεως π. Ιωήλ Ποδαρόπουλος, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Η σχέση Εκκλησίας και Επιστημών Υγείας την περίοδο του κορονοϊού».

Αρχικώς, ο ομιλητής παρατήρησε ότι «η πανδημία έδωσε μία ακόμη αφορμή έντονης και λυσσαλέας πολεμικής της πίστεως, κυρίως από κάποιους συγκεκριμένους επιστήμονες, βασιζόμενους περισσότερο σε ιδεολογικές τους αγκυλώσεις και λιγότερο σε επιστημονικά δεδομένα. Ακόμη, εκφράστηκε η απαίτηση από θερμούς «υποστηρικτές» της δημοκρατίας, πως η Εκκλησία δεν πρέπει να έχει κανέναν λόγο, ακόμη κι αν η συζήτηση αφορά στη λειτουργία της. Με ψυχραιμία όμως αναρωτιόμαστε: ποιοί ήταν αυτοί οι «ειδικοί» και για ποιούς λόγους εισηγήθηκαν στην πολιτεία τόσο αυστηρά, ίσως και αντισυνταγματικά μέτρα σχετικά με την λατρεία; Γιατί η Εκκλησία δεν φρόντισε, σε συνεργασία με επιστήμονες του χώρου της υγείας, που δόξα τω Θεώ αρκετοί είναι και πιστά μέλη Της, να εξασφαλίσει όχι ειδική, αλλά όμοια μεταχείριση εκ μέρους της πολιτείας; Είναι γνωστά και «χιλιοειπωμένα» τα παραδείγματα, ιδιαίτερα από την πρώτη φάση της καραντίνας, που καταδεικνύουν την άνιση αντιμετώπιση». Υποστήριξε δε ότι «η βραδύτητα δυναμικής συνοδικής στάσης της ποιμαίνουσας Εκκλησίας επί του θέματος, επέφερε την πολυφωνία μεταξύ των Ιεραρχών, που με την σειρά της οδήγησε στην κατά το δοκούν εφαρμογή μέτρων και συστάσεων από κληρικούς και λαϊκούς. Η σοβαρότερη επίπτωση των ανωτέρω ήταν, και συνεχίζει δυστυχώς να είναι, ο κλονισμός της εμπιστοσύνης του ποιμνίου προς τους ποιμένες του και η συμβολή στην ανάπτυξη και διακίνηση συνωμοσιολογιών και ψευδών ειδήσεων».

Διερευνώντας, στη συνέχεια, την σχέση Εκκλησίας και Επιστήμης, ο π. Ιωήλ υποστήριξε ότι «για μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας κάθε τοποθέτηση της Εκκλησίας είναι σκοταδιστική και αναχρονιστική, ανεξαρτήτως τεκμηρίωσης, αλλά και για ένα σημαντικό αριθμό μελών της Εκκλησίας κάθε επίκληση σε επιστημονικά δεδομένα προκαλεί αποστροφή. Η σύγκρουση αυτή έχει τις ρίζες της στην θρησκειοποίηση του Χριστιανισμού και την εφαρμογή κοινής μεθοδολογίας στην επιστήμη και την θεολογία». Αφού θύμισε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία, εν αντιθέσει με την Δυτική Χριστιανοσύνη, διδάσκει την διπλή μεθοδολογία, παρατήρησε ότι, με τον τρόπο αυτό, «η μία μέθοδος εξετάζει το ποιός δημιούργησε τον κόσμο και η άλλη το πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος. Με το πρώτο ερώτημα ασχολείται η επιστήμη της Θεολογίας, ενώ με το δεύτερο οι φυσικές επιστήμες. Η διάκριση αυτή ωστόσο, δεν σημαίνει ότι εκείνος που προσεγγίζει το μυστήριο του Δημιουργού πρέπει να αγνοεί ή να υποτιμά το θαύμα της δημιουργίας. Ο Θεολόγος στέκεται με σεβασμό και ειλικρινές ενδιαφέρον μπροστά στη φύση». Για τον λόγο αυτό, χαρακτήρισε «αλλόκοτες θεωρίες ερμηνείας των συγχρόνων ιατρικών δεδομένων από μέλη της Εκκλησίας, τα οποία συνήθως δεν έχουν ουδεμία σχέση με τον χώρο των επιστημών υγείας… Από την άλλη πλευρά, μερικοί επιστήμονες και πολιτικοί, με το πρόσχημα του ενδιαφέροντός τους για την υγεία είτε των πιστών, είτε του κοινωνικού συνόλου, αποφαίνονται για εκκλησιολογικά ζητήματα, πολλοί εξ αυτών άνευ στοιχειωδών γνώσεων και εμπειρίας για το τί πραγματικά είναι η Εκκλησία, για το πώς πρέπει να λειτουργεί και με ποιό τρόπο συμμετέχουν οι πιστοί στις τελετές και στα Μυστήριά της». Επεσήμανε δε, ότι «η ενίοτε άνευρη ή καθυστερημένη απάντηση της Εκκλησίας στα παραπάνω, μπορεί να υποκρύπτει θέμα τακτικής, αλλά συχνά επιφέρει, πέραν της παραφιλολογίας που καλλιεργείται στην ευρύτερη κοινωνία, την αγανάκτηση των μελών του Σώματος του Χριστού και την υιοθέτηση τάσεων φυγής προς τα άκρα».

Ο ομιλητής υποστήριξε ότι «είναι αδιανόητο ο απλός χριστιανός, κληρικός και λαϊκός, σήμερα να αναλίσκεται σε μία ατέρμονη διαδικασία αναζήτησης της αλήθειας  για την προέλευση του ιού, την πιθανή ύπαρξη σκοτεινών συμφερόντων στο γεγονός της εξάπλωσής του και την αποτελεσματικότητα των οδηγιών των αρμοδίων, ωσάν σύσσωμοι οι τελευταίοι να έχουν συμμαχήσει για την εξόντωση του ανθρωπίνου γένους…». Όσον αφορά δε στην πειθαρχία απέναντι στις αποφάσεις της Πολιτείας, παρατήρησε ότι «η Εκκλησία πρέπει πάντοτε να διακρίνει και να επισημαίνει πότε οι κρατικές απαιτήσεις έρχονται σε σύγκρουση με το θέλημα του Θεού, και …έχοντας ζωντανή παρουσία στη δημόσια ζωή να εμπλουτίζει την κοινωνία με το πνεύμα της χριστιανικής αγάπης, να εμποδίζει την επικράτηση της βίας και της πολιτικής αυθαιρεσίας και να καταγγέλλει άδικους νόμους… Όταν, βέβαια, έρχεται σε αντίθεση με την εξουσία του κράτους, δεν πρέπει να παύει να διακρίνει τα πρόσωπα και να διατηρεί προς αυτά την χριστιανική αγάπη», κατά τον Καθηγητή Γ. Ματζαρίδη.

«Τί συμβαίνει, όμως, στην περίπτωση που η Πολιτεία επιβάλλει μέτρα στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο είτε κατά την κρίση της, είτε σύμφωνα με υποδείξεις «ειδικών», που σε καμία περίπτωση δεν αντιστρατεύονται το θέλημα του Θεού; Γιατί καταλογίζεται ακόμη και «στον χώρο μας» τόσο μεγάλη αντίσταση στα προβλεπόμενα μέτρα; Ποιά θεολογικά επιχειρήματα είναι αυτά που γεμίζουν την φαρέτρα όσων υποστηρίζουν πως η χρήση προστατευτικής μάσκας εντός του Ναού αποτελεί ύβρη και εμπόδιο στην προσευχητική επικοινωνία μας με τον Θεό; …  Από την μακραίωνη εμπειρία μας γνωρίζουμε καλώς ότι διά της μεταλήψεως του Σώματος και Αίματος του Χριστού ουδεμία ασθένεια μεταδίδεται και ως εκ τούτου είναι άτοπο να ανοίγουμε συζήτηση αλλαγής του τρόπου Θείας Μεταλήψεως εν μέσω πανδημιών. Όμως, γιατί εμμένουν αρκετοί να υποστηρίζουν πως μέσα στο Ναό δεν μεταδίδεται με κανέναν τρόπο ο ιός; Μήπως καταργούνται οι φυσικοί νόμοι; Έχουμε πλέον παραδείγματα απ’ όλο τον ορθόδοξο χώρο για μετάδοση του κορωνοϊού στο εσωτερικό των Ναών, όπως και τόσων άλλων δεινών που συνέβησαν ανά τους αιώνες εντός τους… Ο άνθρωπος εισέρχεται στο Ναό κουβαλώντας την φθαρτότητα της ανθρώπινης φύσης του και αυτή η ασθενής φύση είναι που μπορεί να μεταδώσει την ασθένεια και όχι βέβαια η πανσθενής ενέργεια του Θεού».

            Στη συνέχεια, ο π. Ιωήλ αναφέρθηκε στην διδασκαλία της Εκκλησίας μας περί υγείας και ασθενείας: «η υγεία είναι ευκαιρία αγώνων ενάντια στα πάθη… αποτελεί ένα εργαλείο με το οποίο ο άνθρωπος αποκτά τις αρετές, καθώς και τον αγιασμό ψυχής και σώματος… Παράλληλα η ασθένεια, υπαγόμενη στο «κατά παραχώρησιν» θέλημα του Θεού, μπορεί επίσης να οδηγήσει στην Βασιλεία του Θεού, αλλά σύμφωνα με τον Αββά Δωρόθεο, δεν πρέπει να διακονούμε ένα τέτοιο θέλημα, επιζητώντας να αρρωστήσουμε… Βρισκόμαστε και πάλι, όμως, στην δυσάρεστη θέση να διαπιστώσουμε ότι στην υπό εξέταση χρονική περίοδο, αρκετοί χριστιανοί προκλητικά θέλησαν να αδιαφορήσουν με ποικίλες δικαιολογίες από την φροντίδα της υγείας τους. Μάλιστα, με εωσφορική έπαρση, καλλιεργούμενη συχνά και από τους «πνευματικούς» καθοδηγητές τους, αποδίδουν στον Θεό την αποκλειστική ευθύνη της πιθανής νόσησης και του εξ αυτής θανάτου. Φθάσαμε στο σημείο η στοιχειώδης προσπάθεια προστασίας από τον κορωνοϊό να θεωρείται ολιγοπιστία και προδοσία, ενώ η πλήρης άρνηση συμμόρφωσης με τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα να χαρακτηρίζεται ομολογία ακραιφνούς ορθοδόξου πίστεως και απόδειξη ανωτέρου πνευματικού επιπέδου έναντι των υπολοίπων… Πρέπει να κατανοήσουμε, λοιπόν, ότι δεν είναι απιστία η καταφυγή στην ιατρική, αλλά είναι και αρετή. Είναι ταπείνωση! Και στον παντοδύναμο Τριαδικό Θεό πρέπει να πιστεύει κανείς και στον καταρτισμένο γιατρό να πηγαίνει. Και η προσευχή είναι απαραίτητη, αλλά και η ιατρική χρειάζεται!».

Αναφερόμενος στο ζήτημα του εμβολιασμού, ο π. Ιωήλ παρατήρησε ότι «συνιστά την επιτομή όλης της παθογένειας, σχετικά με την νοούμενη σύγχυση Εκκλησίας και Επιστήμης… Είναι επαινετή η παραδοχή της αξίας του εμβολιασμού, έστω και μετά από βαριά νόσησή τους, αλλά απογοητευτικό το πείσμα αρκετών στον γενικό αφορισμό τους. Σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους δεν θα αναφερθώ σε επίσημες στατιστικές, διότι γνωρίζω ότι και αυτές ακόμη αμφισβητούνται από τους πολεμίους των εμβολίων. Σας προκαλώ, όμως, να κάνετε πρόχειρα την δική σας στατιστική στο περιβάλλον που γνωρίζετε. Πόσοι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος απεβίωσαν τα τελευταία δύο χρόνια από τον κορωνοϊό ανεμβολίαστοι και πόσοι από παρενέργειες του εμβολίου; πόσοι συμπρεσβύτεροί σας δεν είναι πλέον ανάμεσά μας έχοντας ασθενήσει και ήταν ανεμβολίαστοι και πόσοι από τους εμβολιασμένους είχαμε σοβαρές παρενέργειες; Πόσοι σας ζήτησαν να εύχεσθε, επειδή είναι εμπερίστατοι λόγω παρενεργειών; Εμένα προσωπικά μόνο δύο άνθρωποι. Αλλά μου ζήτησαν να προσεύχομαι και για δεκάδες διασωληνωμένους στην εντατική, αρκετοί εκ των οποίων κατέληξαν. Ήταν όλοι τους ανεμβολίαστοι για διαφόρους λόγους και μερικοί υπέρμαχοι της θεώρησης του κορωνοϊού ως «μιας απλής γριπούλας»». Υποστήριξε δε, ότι «Η Εκκλησία πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην πέσει στην παγίδα της άκριτης υπεράσπισης των εμβολίων… Σοφά, λοιπόν, διαμηνύει ότι το όλο ζήτημα αφορά την ιατρική και οι πιστοί οφείλουν να προστρέξουν στους θεράποντες ιατρούς τους για σχετικές κατευθύνσεις. Η γενική αξία του εμβολιασμού νομίζουμε ότι έχει επαρκώς τονιστεί συνοδικά και η ελεύθερη απόφαση για την διενέργειά του δεν συνιστά ούτε αμαρτία, ούτε αρετή. Έτσι, κάθε επιπλέον τοποθέτηση από μέρους μας είτε υπέρ, είτε κατά, όσο κι αν γλυκαίνει «προοδευτικούς» ή ευσεβιστικούς κύκλους, αντίστοιχα, μπορεί να έχει ολέθρια αποτελέσματα για την συνοχή του Σώματος του Χριστού και βαρύτατη πνευματική ευθύνη για τους κηρύττοντες».

Συμπερασματικώς, ο ομιλητής ευχήθηκε «η εμπειρία από την υγειονομική κρίση, που ακόμη διανύουμε, να μας προφυλάξει από λαθεμένους χειρισμούς σε αντίστοιχες περιστάσεις. Όταν όλα περάσουν, θα πρέπει να μας βρουν ενωμένους σαν Σώμα Χριστού, ευέλικτα προσαρμοσμένους στην ποιμαντική της νέας πραγματικότητας και ταυτόχρονα αστιγμάτιστους από θεωρίες που οδήγησαν στο θάνατο χιλιάδες ανθρώπους και δικαίωσαν σκοταδιστικούς χαρακτηρισμούς για την Εκκλησία…».

          Ακολούθησε συζήτηση επί της εισηγήσεως και η σύνοψη των συμπερασμάτων από τον Σεβ. Ποιμενάρχη μας.

Πρόσφατα Άρθρα

Να πάψει να αποτελεί η Εκκλησία την εύκολη λύση για την αλλαγή της ατζέντας  όταν οι πολιτικοί περιέρχονται σε δύσκολη θέση
Αφιερώματα

«Ἐμοὶ δὲ λίαν ἐτιμήθησαν οἱ φίλοι σου, ὁ Θεός, λίαν ἐκραταιώθησαν αἱ ἀρχαὶ αὐτῶν·»

12 Σεπτεμβρίου 2025

Αν η σιωπή είναι η γλώσσα του Θεού, αυτή θα έπρεπε να ερμηνεύει κάθε μεγάλη ανθρώπινη στιγμή, τη χαρά της...

Read more
Αγιασμοί και ευχές Μητρ. Λαρίσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμοί και ευχές Μητρ. Λαρίσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

12 Σεπτεμβρίου 2025

Το πρώτο κουδούνι του νέου σχολικού έτους βρήκε σε απόλυτη ετοιμότητα τα σχολεία της Λάρισας, των Τεμπών, του Κιλελέρ και...

Read more
Ο Επίσκοπος Κεγχρεών στα Εκπαιδευτήρια «ΑΓΩΓΗ» και «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Επίσκοπος Κεγχρεών στα Εκπαιδευτήρια «ΑΓΩΓΗ» και «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα Πέμπτη, 11η Σεπτεμβρίου 2025, ημέρα της έναρξης των μαθημάτων για την Σχολική χρονιά 2025-2026 οι Ιερείς της Ι. Μητροπόλεως...

Read more
Οι συσκευές δεν αγαπούν – η αληθινή αγάπη βρίσκεται στους ανθρώπους
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι συσκευές δεν αγαπούν – η αληθινή αγάπη βρίσκεται στους ανθρώπους

11 Σεπτεμβρίου 2025

Με τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, που γέμισαν τις αυλές των σχολείων μετά τη θερινή ανάπαυλα, ξεκίνησε σήμερα το νέο...

Read more
Αγιασμοί με μήνυμα κατά της βίας στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμοί με μήνυμα κατά της βίας στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σε πολλές σχολικές μονάδες τέλεσε και εφέτος  τον Αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος...

Read more
Εναρκτήριοι Αγιασμοί για το νέο σχολικό έτος στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Εναρκτήριοι Αγιασμοί για το νέο σχολικό έτος στην Άρτα

11 Σεπτεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ετέλεσε τον καθιερωμένο Αγιασμό για την έναρξη...

Read more
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως

11 Σεπτεμβρίου 2025

Άρχισε η νέα σχολική χρονιά από την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 σε όλη τη χώρα με τον καθιερωμένο Αγιασμό. Στην...

Read more
Ἁγιασμοὶ γιὰ τὴν νέα σχολικὴ χρονιά, στὴν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἁγιασμοὶ γιὰ τὴν νέα σχολικὴ χρονιά, στὴν Ναύπακτο

12 Σεπτεμβρίου 2025

Τήν Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2025, τελέσθηκαν οἱ Ἁγιασμοί τῆς ἔναρξης τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς 2025-26. Στά Γυμνάσια καί τά Λύκεια...

Read more
Πανήγυρις Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης στην Ι.Μ. Μεταμορφωσεως Καμ. Βούρλων
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης στην Ι.Μ. Μεταμορφωσεως Καμ. Βούρλων

11 Σεπτεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Εθνοϊερομάρτυρος Χρυσοστόμου Μητροπολίτου Σμύρνης και των συν αυτώ αναιρεθέντων κληρικών και λαϊκών κατά την Μικρασιατική Καταστροφή...

Read more
Με Αγιασμό και ευχές άνοιξαν τα Σχολεία στη Σπάρτη
Εκκλησία της Ελλάδος

Με Αγιασμό και ευχές άνοιξαν τα Σχολεία στη Σπάρτη

11 Σεπτεμβρίου 2025

Με προσδοκίες για μία εποικοδομητική χρονιά, άνοιξαν την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 τις πόρτες τους τα σχολεία της Πατρίδας μας,...

Read more
Ανάγκη για την μετάλλαξη της γνώσης σε μόρφωση, αξίες και πνεύμα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ανάγκη για την μετάλλαξη της γνώσης σε μόρφωση, αξίες και πνεύμα

11 Σεπτεμβρίου 2025

Αρχομένης της νέας σχολικής περιόδου 2025-2026 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός σε επίκαιρο Μήνυμά του προς...

Read more
Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία στη Γυναικεία Ιερά Μονή Οσίου Παταπίου Λουτρακίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία στη Γυναικεία Ιερά Μονή Οσίου Παταπίου Λουτρακίου

11 Σεπτεμβρίου 2025

Δισαρχιερατική Θ. Λειτουργία τελέσθηκε την Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2025, στην Γυναικεία Ι. Μονή Οσίου Παταπίου Λουτρακίου. Στον Όρθρο χοροστάτησε ο...

Read more
Με λαμπρότητα εορτάστηκε στο Νησί των Τρικέρων η Επέτειος των 200 Χρόνων από την Εύρεση της Παναγίας Τρικεριώτισσας
Εκκλησία της Ελλάδος

Με λαμπρότητα εορτάστηκε στο Νησί των Τρικέρων η Επέτειος των 200 Χρόνων από την Εύρεση της Παναγίας Τρικεριώτισσας

11 Σεπτεμβρίου 2025

Στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Ευαγγελιστρίας Τρικερίου, η οποία εόρτασε τα 200 χρόνια από την θαυματουργό εύρεση της Ιεράς Εικόνος της...

Read more
30 Χρόνια στὸ Πηδάλιο τῆς ἐν Σάμῳ παροικούσης Ἐκκλησίας
Εκκλησία της Ελλάδος

30 Χρόνια στὸ Πηδάλιο τῆς ἐν Σάμῳ παροικούσης Ἐκκλησίας

11 Σεπτεμβρίου 2025

Συμπληρωθέντων τριάντα ἐτῶν ἀπὸ τῆς ἐνθρονίσεως τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Εὐσεβίου, ἡ κατὰ Σάμον ἱερατικὴ Οἰκογένεια συνήχθη ἐπὶ τὸ...

Read more
Εγκαίνια του Ιερού Ναού Γενεθλίου της Θεοτόκου στις Βρυξέλλες
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Εγκαίνια του Ιερού Ναού Γενεθλίου της Θεοτόκου στις Βρυξέλλες

10 Σεπτεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα τελέστηκαν τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Γενεθλίου της Θεοτόκου της Πολωνοφώνου Ορθοδόξου ενορίας των Βρυξελλών, την Κυριακή 7...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας
Κηρύγματα

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

13 Σεπτεμβρίου 2024

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού αποτελεί έναν σπουδαίο εορτολογικό σταθμό του εκκλησιαστικού έτους....

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

13 Σεπτεμβρίου 2024
Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

13 Σεπτεμβρίου 2024
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•  χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ• χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

13 Σεπτεμβρίου 2021
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Το Πολίτευμα του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2021
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

«Ὁ λόγος ὁ τοῦ Σταυροῦ . . . ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι»

13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

῾Η παγκόσμιος ῞Υψωσις τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

14 Σεπτεμβρίου 2020
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η Παγκόσμια Ύψωση

14 Σεπτεμβρίου 2020
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

«Το μέγα φυλακτήριον»

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Σταυρός Παράδεισον ηνέωξαι»

14 Σεπτεμβρίου 2020
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

10 Σεπτεμβρίου 2019
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μίμηση του Σταυρού είναι δύσκολη»

Σταυρός, «η ωραιότης της Εκκλησίας»

9 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Τό καύχημα τοῦ Σταυροῦ

9 Σεπτεμβρίου 2019
«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

14 Σεπτεμβρίου 2018
Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

14 Σεπτεμβρίου 2018
Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

12 Σεπτεμβρίου 2018
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

15 Σεπτεμβρίου 2017
Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Γιατί νηστεύουμε την ημέρα του Σταυρού;

13 Σεπτεμβρίου 2017
Αγάπη χωρίς τέλος

Αγάπη χωρίς τέλος

13 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ομιλία στην εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, του π. Μελετίου Καλαμαρά

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ π. Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος στήν Παγκόσμιο Ύψωση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Εθιμοτυπική επίσκεψη του Υποστρητήγου Π.Σ. στον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος

Εθιμοτυπική επίσκεψη του Υποστρητήγου Π.Σ. στον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος

«Στη βία μόνο αθώα θύματα υπάρχουν»

«Στη βία μόνο αθώα θύματα υπάρχουν»

Γκεόργκι Μαξίμοφ: «Δεν υπόκειμαι σε εκκλησιαστικό δικαστήριο της Αλεξάνδρειας, ειδικά μετά το σχίσμα»

Γκεόργκι Μαξίμοφ: «Δεν υπόκειμαι σε εκκλησιαστικό δικαστήριο της Αλεξάνδρειας, ειδικά μετά το σχίσμα»

Ο Μητροπολίτης Κηθύρων για τον αείμνηστο φίλο και αδελφό του Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά με καρδιακά λόγια

Ο Μητροπολίτης Κηθύρων για τον αείμνηστο φίλο και αδελφό του Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά με καρδιακά λόγια

Άγιοι Τόποι (Μέρος 2ο): Προσκυνήματα Λύδδα, Ρέμλη και Ορεινή

Άγιοι Τόποι (Μέρος 2ο): Προσκυνήματα Λύδδα, Ρέμλη και Ορεινή

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist