• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Γιατί δεν δεχόμαστε την «Άρση των αναθεμάτων» του 1965;

1 Αυγούστου 2019
in Ελλάδα Κόσμος
Γιατί δεν δεχόμαστε την «Άρση των αναθεμάτων» του 1965;
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Είμαστε δυστυχώς υποχρεωμένοι να επανερχόμαστε ξανά και ξανά στα ίδια. Ο λόγος για τα καταιγιστικά άρθρα των θιασωτών της λεγομένης «Οικουμενικής Κινήσεως», μέσω των οποίων επαναλαμβάνουν τα παράδοξα επιχειρήματά τους, ότι δήθεν «ωρίμασαν οι καιροί για την ενότητα του κατακερματισμένου κόσμου», «ωρίμασαν οι συνθήκες για την ένωση των εκκλησιών». Ότι παρήλθε ο καιρός του «διχασμού και του μίσους» και ήρθε «η εποχή της αγάπης και της καταλλαγής». Ήρθε ο καιρός να κατανοήσουμε πως οι προπάτορές μας, οι οποίοι ευθύνονται για την διάσπαση, «έπεσαν θύματα του αρχεκάκου» και πως «τώρα βρίσκονται στα χέρια του Δικαιοκρίτη για να απολογηθούν για τις πράξεις τους» (σ.σ. και μαζί τους οι άγιοι Πατέρες) και πως εμείς δεν θα τους μιμηθούμε στη «μισαλλοδοξία» τους, αλλά θα «αγαπηθούμε» με τους «αδελφούς μας ετερόδοξους», διότι τους παρεξηγήσαμε και «φουσκώσαμε» τις «νόμιμες διαφορές» με αυτούς, όπως αποκάλεσε πρόσφατα ο «πάπας» Φραγκίσκος, τις δεκάδες αιρετικές κακοδοξίες της θρησκευτικής του κοινότητας!

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η λέξη «αίρεση» είναι παντελώς απούσα από το λεξιλόγιο όλων αυτών. Η φοβερή, για την Εκκλησία, αυτή λέξη και έννοια, δεν ακούστηκε στην «Σύνοδο» της Κρήτης (Ιούνιος 2016), διότι, για τους θιασώτες και προωθητές του οικουμενιστικού συγκρητισμού, δεν υπάρχουν στις μέρες μας αιρέσεις, αλλά αυτές απαντώνται μόνον στην αρχαία Εκκλησία! Σήμερα, κατ’ αυτούς, δεν υπάρχουν αιρέσεις, αλλά «διαφορετικές παραδόσεις», οι οποίες, όχι μόνο δεν είναι κακό να υπάρχουν, αλλά με τη γνωριμία μας με τους αιρετικούς, μπορούμε να πλουτίσουμε την εκκλησιαστική μας παράδοση! Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίο πως στην ψευδοσύνοδο της Κρήτης, η οποία ειρήσθω έχει ξεχαστεί και ελάχιστοι πλέον αναφέρονται σ’ αυτή, οι αιρετικές θρησκευτικές κοινότητες αναγνωρίστηκαν ως «Ετερόδοξες Εκκλησίες», δηλαδή εκκλησίες με ετέρα δόξα, όχι κατ’ ανάγκην κακόδοξη! Κάπως έτσι είναι στημένο το σκηνικό της «Οικουμενικής Κινήσεως»!

Αφορμή για το παρόν σχόλιό μας πήραμε από πρόσφατο, νέο, άρθρο του Ομ. Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής Αθηνών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Παναγιώτη Μπούμη, στο ιστολόγιο «ΡΟΜΦΑΙΑ», με τίτλο: «Η ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΡΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ». Εννοεί τα γνωστά αναθέματα μεταξύ της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και της έκπτωτης, από το έτος 1009, «εκκλησίας» της Ρώμης, το 1054. Όπως είναι το γνωστό, ο καταληψίας του σεβασμίου πατριαρχικού θρόνου της Δύσεως, ο φράγκος «πάπας» Λέων Θ΄ (1049-1054) «αφόρισε» την μία και αδιαίρετη Εκκλησία και στη συνέχεια Εκείνη αναγκάστηκε να αφορίσει τον δαιμονικό εκείνον εγκάθετο «πάπα». Ας σημειώσουμε πως η Εκκλησία δεν προχώρησε σε αναθεματισμό των δυτικών, όταν αυτοί εισήγαγαν την φρικώδη αίρεση του Φιλιόκβε, ως επίσημη διδασκαλία και άρθρο πίστεως στο Σύμβολο της Πίστεως το 1009, αλλά προχώρησε στη μυστηριακή διακοπή κοινωνίας και περίμενε για σαράντα περίπου χρόνια την μετάνοιά τους. Αναγκάστηκαν να εκδώσουν ανάθεμα, ύστερα από το «ανάθεμα» του δαιμονικού «πάπα» και την προκλητικότατη και ασεβέστατη συμπεριφορά των απεσταλμένων του στην Κωνσταντινούπολη, υπό τον διαβόητο καρδινάλιο Ουμβέρτο! Οι παπικοί, στη «Σύνοδο» του Μπάρι (1098) επικύρωσαν το «ανάθεμα» εναντίον της Ανατολικής Εκκλησίας.

Δυστυχώς ο κ. Καθηγητής, αντιπαρέρχεται, με απίστευτη ρηχότητα και προχειρότητα την επιβολή των αναθεμάτων του 1054, χωρίς να κάνει την παραμικρή ιστορική και θεολογική ανάλυση, «τσουβαλιάζει» τον αιρετικό Παπισμό με την Εκκλησία και ρίχνει ίδιες ευθύνες και στα δύο μέρη. Έγραψε: «Οἱ αἰτίες τῆς ἐπιβολῆς αὐτῆς ἦταν διάφορες, ἀλλά δέν εἶναι τοῦ παρόντος νά ἐκτεθοῦν ἐδῶ.Ἐδῶ μόνο θά σημειώναμε ὅτι οἱ αἰτίες αὐτές, μεταξύ τῶν ὁποίων ἦταν καί λεκτικές ἤ μεταφραστικές διατυπώσεις καί διαφωνίες, οἱ ὁποῖες ὑπῆρχαν καί πρό τοῦ 1054 καί πρό δηλαδή τῆς ἐπιβολῆς τῶν ἀναθεμάτων. Ἐν συνεχείᾳ ὅμως τονίστηκαν καί μεγαλοποιήθηκαν σέ βαθμό ἀσύλληπτο. Καί φθάσαμε στήν ἑκατέρωθεν ἐπιβολή αὐτῶν, ἀλλά καί ἄλλων ἀναθεμάτων, καθώς καί τήν ἀποξένωση, γιατί ὄχι καί τήν ἀντιχριστιανική ἐχθρότητα μεταξύ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν καί τῶν μελῶν τους. Καί αὐτά μέ τήν ἰδέα ὅτι βαδίζαμε ἐκκλησιαστικά καί χριστιανικά Ἀνατολή καί Δύση. Καί μέ αὐτά πέρασαν κάπου χίλια χρόνια»! Αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε τη σκέψη του! Φυσικά οι αιτιάσεις των αιρετικών παπικών ήταν σαθρές και αστήρικτες, οι οποίες άγγιζαν ή και ξεπερνούσαν τα όρια της συκοφαντίας. Αλλά μπορεί να θεωρεί τις αιτιάσεις της Εκκλησίας ότι ήταν «διάφορες», όπως γράφει, ίδιες με αυτές των παπικών; Οι αιτιάσεις της Εκκλησίας ήταν συγκεκριμένες: καταλόγιζαν στους παπικούς αιρετικές κακοδοξίες, όπως τη φοβερή αίρεση του Φιλιόκβε, την οποία είχαν εισάγει στην πίστη και τη λατρεία της Δυτικές Εκκλησίας οι αιρετικοί Φράγκοι το 1009 και η οποία είχε καταδικαστεί από σύμπασα την Εκκλησία (και τη Δυτική) με την Η΄ Οικουμενική Σύνοδο του 879-880, επί Μ. Φωτίου. Η Εκκλησία καταλόγισε επίσης στον φράγκο καταληψία του παπικού θρόνου αλλοίωση της εκκλησιολογίας, εισάγοντας το φραγκικό φεουδαρχικό εξουσιαστικό σύστημα στην Εκκλησία, με την απολυταρχία (πρωτείο) του Πάπα. Γιατί αυτά δεν τα αναφέρει και τα αποσιωπά ο κ. Καθηγητής και «ισοπεδώνει» τις ευθύνες;

Αποφάνθηκε «ελαφρά τη καρδία», ότι «Ανατολή και Δύση», είχαμε «την ιδέα ότι βαδίζαμε εκκλησιαστικά και χριστιανικά» τα χίλια χρόνια που πέρασαν. Ζούσαμε δηλαδή ορθόδοξοι και παπικοί, με μια εκκλησιαστική και χριστιανική ψευδαίσθηση! Και καλά οι σκοτισμένοι από την αίρεση παπικοί, στερημένοι της θείας χάριτος, ζούσαν και ζουν σε μια ψευδαίσθηση, αλλά και εμείς οι Ορθόδοξοι ζούσαμε με την ψευδαίσθηση ότι ζούμε εκκλησιαστικά και χριστιανικά, επειδή αναγκάστηκε η Εκκλησία να αποκόψει το σάπιο και όζον μέλος της, για να μην  μολυνθεί όλο το εκκλησιαστικό σώμα; Ζούσαν δυστυχώς, κατά συνέπεια, σε αυτή την ψευδαίσθηση και οι άγιοι, μετά το «σχίσμα», της Εκκλησίας μας, όπως ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο άγιος Γεώργιος Σχολάριος, ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο άγιος Νεκτάριος, ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, ο άγιος Νικόλαος Αχρίδος, ο άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο άγιος Παΐσιος, ο άγιος Ιάκωβος, ο άγιος Πορφύριος, οι αγιασμένοι Γέροντες Φιλόθεος Ζερβάκος, Ιωσήφ Ησυχαστής, Εφραίμ Κατουνακιώτης, και άλλοι αναρίθμητοι! Είναι δυνατόν;

Όλοι αυτοί και μαζί το χριστεπώνυμο πλήρωμα, κατά τον κ. Καθηγητή, δεν «ζούσαμε  εκκλησιαστικά και χριστιανικά», ώσπου ήρθε «το πλήρωμα του χρόνου», το 1965, να άρουν τα αναθέματα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας και ο «πάπας» Παύλος ΣΤ΄! Αυτό είναι για εκείνον, «το μεγάλο γεγονός», «Ήλθε καί ξημέρωσε ἡ τρίτη περίοδος (ἡ τρίτη χιλιετία) μέ τήν “προδρομική” ἡμέρα τῆς 7ης Δεκεμβρίου 1965. Κατ’ αὐτήν σάν “ἀστραπή” (Ἀ. Χαστούπης) ἔγινε ἡ ἀμοιβαία ἄρση τῶν ἀναθεμάτων τοῦ 1054»! Όπως τονίζει στη συνέχεια του άρθρου του, όλα τακτοποιήθηκαν με την άρση των αναθεμάτων «…ὁ Πατριάρχης Ἀθηναγόρας ὁ Α΄ καί ὁ Πάπας Ρώμης Παῦλος ὁ ΣΤ΄ μέ τίς περί αὐτούς συνόδους τους ἦραν τά ἀναθέματα καί ἀφήρεσαν τά κανονικά αὐτά μεσότοιχα, τά ὁποῖα ἐμπόδιζαν τήν κανονική ἐπικοινωνία τῶν ἐκπροσώπων καί τῶν μελῶν τῶν δύο Ἐκκλησιῶν, ἀλλά καί τήν ψυχική ὠφέλεια τῶν κεκοιμημένων ἐν τῷ ἀναθεματισμῷ. Ἀναγνώρισαν ἡ μία τήν ἄλλη ὡς Ἐκκλησία καί δέν θεωροῦνται πλέον ὡς “συναγωγή τοῦ σατανᾶ”, ὅπως ἔλεγαν καί ἀπό τίς δύο πλευρές μέλη τους, ἀλλά ὡς ἀδελφές τῆς Μίας Ἐκκλησίας»! Για τον κ. Καθηγητή λύθηκαν οι «παρεξηγήσεις» και έγιναν όλα όπως ήταν πριν την επιβολή των αναθεμάτων!

Έγιναν, όπως πριν; Όχι βέβαια! Όπως σημειώνει ο ίδιος, «ἀπό Ρωμαιοκαθολικῆς πλευρᾶς καί τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης τό θέμα ἔχει λήξει». Αυτοί είναι προφανώς οι «καλοί». Όχι όμως και οι Ορθόδοξοι, διότι, «Ζήτημα τέθηκε καί ἴσως τίθεται ἀπό μερικούς ὀρθοδόξους καί μή γιά τήν ἄρση τοῦ ἀναθέματος ἐκ μέρους τοῦ Ἀθηναγόρα καί τήν ἰσχύ αὐτῆς, ἐπειδή αὐτός εἶχε λάβει τήν ἔγκριση μόνον τῆς περί αὐτόν πατριαρχικῆς Συνόδου τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί ὄχι ὅλων τῶν αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν»! Εδώ να διορθώσουμε τον κ. Καθηγητή, δεν τέθηκε το ζήτημα «ἀπό μερικούς ὀρθοδόξους», όπως ανακριβέστατα αναφέρει, αλλά από το σύνολο της Εκκλησίας, εκτός του «του κλίματος» του Φαναρίου! Ας μελετήσει ο κ, Καθηγητής την θύελλα που σήκωσε η μονομερής, νεοπαπίστικη αυτή ενέργεια του μακαριστού Αθηναγόρα, να άρει τα αναθέματα ερήμην της καθόλου Εκκλησίας. Διερωτήθηκε άραγε γιατί δεν συναποφάσισε με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες για ένα τέτοιο κεφαλαιώδους σημασίας θέμα; Η εξήγηση είναι απλή: θα συναντούσε την άρνηση της καθόλου Εκκλησίας, τη συντριπτική πλειοψηφία των Προκαθημένων, Ιεραρχών κλπ, και για να αποφύγει αυτόν τον σκόπελο, αποφάσισε εκείνος, χωρίς εκείνους, για εκείνους!

Ο κ. Καθηγητής αναφέρθηκε στο άρθρο του και στο Γραφείο μας. Παραβλέπουμε τον έμμεσο ταπεινωτικό χαρακτηρισμό του, ότι το Γραφείο μας «(θέλει νά) πρωτοστατεῖ σέ θέματα ὀρθοδόξου πίστεως καί κανονικῆς τάξεως μέσα στήν Ἐκκλησία». Στεκόμαστε στον ισχυρισμό του, ότι εφόσον δεν ασκήσαμε κριτική, σε προηγούμενο άρθρο του, στο θέμα της άρσης των αναθεμάτων, συμφωνούμε με αυτή! Έγραψε: «Τό θέμα τῆς ἄρσεως τῶν ἀναθεμάτων τό ἄφησε (σ.σ. το Γραφείο μας) ἄθικτο. Καί εἶναι αὐτό τυχαῖο; Καί μποροῦμε νά τό παραβλέψουμε; Κάποια δικαιολογία θά ὑπάρχει. Ἤ μήπως ὑπο(ἀπο)δεικνύεται ὅτι ὑπολανθάνει κάποια ἀδελφοσύνη;»! Απαντάμε στη τελευταία φράση του, αν στο Γραφείο μας «ὑπολανθάνει κάποια ἀδελφοσύνη». Είναι το μόνο που αποδεχόμαστε. Το όλο ταπεινό μας έργο, δεν υπολανθάνει απλά αδελφοσύνη, αλλά αποδεικνύει την πραγματική μας αγάπη για τη σωτηρία όλων των ανθρώπων και κύρια των πλανεμένων. Ο υπαινιγμός του, με την πρόθεση «υπο», ότι δήθεν μας υποδεικνύει κάποιος (προφανώς να εννοεί τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας), είναι απόλυτα λανθασμένος. Το επιστημονικό επιτελείο του Γραφείου μας δεν έχει την ανάγκη να δέχεται υποδείξεις για να εκφράσει την ορθόδοξη πίστη. Βεβαίως εργαζόμαστε κάτω από την επιστασία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας, αλλά έχουμε την ευλογία του να επιτελούμε την ποιμαντική μας αποστολή με ελευθερία κινήσεων, απολαμβάνοντας την εύνοιά του, αφού γνωρίζει και εκείνος τον ιεραποστολικό μας προσανατολισμό.

Να απαντήσουμε τώρα στον υπαινιγμό του κ. Καθηγητή, γιατί αφήσαμε ασχολίαστο το θέμα της άρσης των αναθεμάτων σε σχόλιό μας, προηγούμενου σχετικού άρθρου του: Δεν σχολιάσαμε το συγκεκριμένο θέμα, όχι γιατί συμφωνούμε με την άστοχη, αψυχολόγητη, αναποτελεσματική και το χειρότερο: αντικανονική άρση των αναθεμάτων, παπικώ τω τρόπω, από τον μακαριστό Αθηναγόρα. Ίσως θα έπρεπε να έχει καταλάβει πως δεν είναι δυνατόν να σχολιάζουμε πολλά ζητήματα σε ένα άρθρο μας.

Τώρα που προκληθήκαμε απαντάμε:  Όχι δεν συμφωνούμε με το συγκεκριμένο ζήτημα της αντικανονικής και αναποτελεσματικής άρσης των αναθεμάτων. Δεν δεχόμαστε την άρση των αναθεμάτων, διότι η άρση τους έγινε χωρίς να αρθούν οι λόγοι και οι αιτίες για τις οποίες επιβλήθηκε ο αναθεματισμός από μέρους της Εκκλησίας. Δεν άλλαξε τίποτε, από το 1054, στον Παπισμό, μάλλον άλλαξε και αλλάζει συνεχώς προς το χειρότερο. Αν ο αναθεματισμός του 1054 ήταν απόλυτα δικαιολογημένος τότε, από μέρους της Ορθοδοξίας, πόσο δικαιολογημένος είναι και σήμερα, αφού ο Παπισμός, όχι μόνον δεν επέτρεψε στην Εκκλησία, αποβάλλοντας τις μερικές τότε πλάνες του, αλλά, ως γνωστόν, συσσώρευσε και συνεχίζει να συσσωρεύει σωρεία άλλων, εμμένοντας πεισματικά αμετακίνητος σ’ αυτές!

Δεν συμφωνούμε με την άρση των αναθεμάτων και για μια άλλη σημαντική παράμετρο του ζητήματος. Όπως είναι γνωστό, το ανάθεμα είναι στην ουσία διακοπή της μυστηριακής κοινωνίας, διακοπή κοινωνίας από το κοινό Ποτήριο. Αυτή η διακοπή είχε γίνει ενωρίτερα, όπως προαναφέραμε, το 1009, όταν ο πάπας Σέργιος Γ΄ (904-911) είχε εισάγει στο Σύμβολο της Πίστεως την αιρετική καινοτομία και πλάνη του Φιλιόκβε. Το ανάθεμα του 1054 ήταν μια εντελώς τυπική ενέργεια, η οποία απλά επισφράγισε τη μυστηριακή διακοπή του 1009. Η άρση των αναθεμάτων του 1965 τι έκανε; Αποκατέστησε μήπως την μυστηριακή διακοινωνία; Ασφαλώς όχι! Τότε ποια ήταν τα αποτελέσματά της; Τίποτε περισσότερο από μια κοσμικού τύπου «άρση εχθρότητας και δημιουργία φιλικών σχέσεων»! Είναι δυνατόν να μιλάμε για άρση των συνεπειών του σχίσματος, για άρση αναθεμάτων, τα οποία επιβάλλουν την διακοπή της μυστηριακής κοινωνίας και να μην έχει αποκατασταθεί η διακοινωνία; Απορούμε πως ο ειδήμων Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου κ. Π. Μπούμης δέχεται την άρση των αναθεμάτων χωρίς τη διακοινωνία! Απορούμε γιατί «πανηγυρίζει» για το «μεγάλο γεγονός» τη στιγμή που δεν επετεύχθη το μείζον ζητούμενο: η μυστηριακή αποκατάσταση!

Κλείνοντας την ανακοίνωσή μας, θα θέλαμε, για πολλοστή φορά, να δηλώσουμε την λύπη μας για τη δημοσίευση τέτοιων άρθρων, τα οποία, αντί να οικοδομούν, αμβλύνουν την πίστη του ορθοδόξου λαού. Αν κάνουμε λάθος, ας μας υποδείξει ο κ. καθηγητής, τον οποίο, ξαναλέμε, ότι σεβόμαστε και τιμούμε, πόσες από τις δεκάδες κακόδοξες πλάνες του αποκήρυξε ως τώρα ο Παπισμός; Με πόση συγκατάβαση μπορούμε να δούμε την απόλυτη αμετανοησία του παναιρετικού Παπισμού και τη  πεισματική εμμονή τους στις δεκάδες πλάνες του; Δεν μισούμε κανέναν, δεν ζητούμε το κακό κανενός, προσευχόμαστε και ελέγχουμε, όπως έχουμε υποχρέωση, για τη σωτηρία όλων. Αλλά δεν είμαστε διατεθειμένοι να υποχωρήσουμε και να δεχτούμε αιρετικές κακοδοξίες, προς χάριν μιας ευκαιριακής ενότητας, μιας, ουσιαστικά, «συγκόλλησης» της μοναδικής και σώζουσας αλήθειας της Εκκλησίας μας με τις πλάνες των αμετανόητων αιρετικών.

Πρόσφατα Άρθρα

Φθιώτιδος Συμεών: «Κάνε τὴν ἀγάπη πράξη»!!
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Κάνε τὴν ἀγάπη πράξη»!!

8 Δεκεμβρίου 2025

Με αυτό το σύνθημα δόθηκε σήμερα από την Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης και από όλους τους Ιερούς Ναούς...

Read more
Χειροτονία Διακόνου και Ανάμνηση των Εγκαινίων του Καθολικού στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου και Ανάμνηση των Εγκαινίων του Καθολικού στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου

8 Δεκεμβρίου 2025

Την χειροτονία εις Διάκονον τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Γεώργιος στην Ιερά Μονή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου στην Αλίαρτο,...

Read more
Εόρτια επίσκεψη του Μητροπολίτη Φθιώτιδος στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Εόρτια επίσκεψη του Μητροπολίτη Φθιώτιδος στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος

8 Δεκεμβρίου 2025

Εόρτια επίσκεψη στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος πραγματοποίησε χθες το βράδυ ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών στο πλαίσιο...

Read more
Ἡ πρώτη ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  στὸν Παρακάλαμο Πωγωνίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ πρώτη ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  στὸν Παρακάλαμο Πωγωνίου

8 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ σημερινὴ Κυριακὴ Ι΄ Λουκᾶ ἀπετέλεσε ἡμέρα ἱστορικὴ καὶ ἰδιαιτέρως χαρμόσυνη γιὰ τὴν κωμόπολη τοῦ Παρακαλάμου, καθὼς ὁ νέος Ποιμενάρχης...

Read more
«Η κακία και η υποκρισία αιτία καταστροφής του ανθρώπου»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η κακία και η υποκρισία αιτία καταστροφής του ανθρώπου»

8 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2025, Ι’ Λουκά, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε...

Read more
Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ  ΣΤΗΝ ΑΓ. ΣΟΦΙΑ ΞΗΡΟΒΡΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓ. ΣΟΦΙΑ ΞΗΡΟΒΡΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

8 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι. Ναό αγ. Σοφίας Ξηρόβρυσης Χαλκίδος, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σκοπέλου κ. Νικόδημος χοροστάτησε...

Read more
Τιμήθηκε στην Κατερίνη η μνήμη του Οσίου Γερασίμου του Υμνογράφου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμήθηκε στην Κατερίνη η μνήμη του Οσίου Γερασίμου του Υμνογράφου

8 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάστηκε στην Κατερίνη η μνήμη του νεοφανούς Αγίου Γερασίμου του Υμνογράφου, ο οποίος ασκήτεψε στη Σκήτη Μικράς Αγίας Άννας Αγίου...

Read more
Προσφορά αλεξίσφαιρων στην Ομάδα ΔΙ.ΑΣ. από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Προσφορά αλεξίσφαιρων στην Ομάδα ΔΙ.ΑΣ. από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος

8 Δεκεμβρίου 2025

Τη Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας επισκέφθηκε σήμερα, 8/12, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, όπου τέλεσε την Ακολουθία του Αγιασμού, παρουσία του Αστυνομικού Διευθυντή...

Read more
Ο «ΠΑΠΑΣ» ΛΕΩΝ ΙΔ΄ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΟ «ΦΙΛΙΟΚΒΕ»;
Ελλάδα Κόσμος

Ο «ΠΑΠΑΣ» ΛΕΩΝ ΙΔ΄ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΟ «ΦΙΛΙΟΚΒΕ»;

8 Δεκεμβρίου 2025

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Εν Πειραιεί τη 8η Δεκεμβρίου 2025 (Σχόλιο στην παπική εγκύκλιο:...

Read more
Ο Mητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας στην ιστορική Ιερά Μονή Καλτεζών
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Mητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας στην ιστορική Ιερά Μονή Καλτεζών

8 Δεκεμβρίου 2025

Στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Καλτεζών λειτούργησε σήμερα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Επιφάνιος και κήρυξε τον θείο...

Read more
Εορτή Αγ. Αμβροσίου και χειροτονια Πρεσβυτέρου στην Ι. Μ. Χίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτή Αγ. Αμβροσίου και χειροτονια Πρεσβυτέρου στην Ι. Μ. Χίου

8 Δεκεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παναγίας Αγιοδεκτεινής στον Κάμπο της Χίου ιερούργησε την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου ο Σεβ. Μητροπολίτης Χίου...

Read more
Θεία Λειτουργία ενώπιον της Παναγίας της Δημιοβίτισσας
Εκκλησία της Ελλάδος

Θεία Λειτουργία ενώπιον της Παναγίας της Δημιοβίτισσας

7 Δεκεμβρίου 2025

Με την παρουσία πλήθους πιστών και με κάθε λαμπρότητα τελέσθηκε το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου ε.έ., η Θεία Λειτουργία, ...

Read more
Χειροθεσία Πνευματικού στην Αγριά
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Πνευματικού στην Αγριά

8 Δεκεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Αγριάς λειτούργησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία πλήθους πιστών. Στο κήρυγμά του...

Read more
Εκδήλωση στην Άρτα, με θέμα: “Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ”
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκδήλωση στην Άρτα, με θέμα: “Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ”

7 Δεκεμβρίου 2025

Πραγματοποιήθηκε, την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025, εκδήλωση παρουσίασης του νέου βιβλίου του κ. Νικολάου Ροδοπαίου, Διαιτολόγου – Θεολόγου και Μεταδιδακτορικού...

Read more
Ο Μητροπολίτης Γρεβενών στο ακριτικό χωριό της Καλλιθέας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Γρεβενών στο ακριτικό χωριό της Καλλιθέας

8 Δεκεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη κατάνυξη και χαρά τελέστηκε σήμερα, ανήμερα της εορτής του Αγίου Νικολάου Επισκόπου Μύρων της Λυκίας του Θαυματουργού, η...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά
Κηρύγματα

Κυριακή Ι’ Λουκά: Συγκύπτουσα, μά καί ἀνορθούμενη

6 Δεκεμβρίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Νήφωνος Συριανοῦ, Πρωτοσυγκέλλου τῆς Ἱ.Μ. Γλυφάδας Ἡ συγκύπτουσα τῆς σημερινῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς συσσώρευε ὅση δύναμη τῆς εἶχε ἀπομείνει,...

Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Ο Θαλασσοδαρμένος Άγιος

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Άγιος Νικόλαος: Ο γνήσιος εκφραστής του ελληνορθοδόξου ιδεώδους

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Άγιος Νικόλαος ,«ο γαληνεμένος όρμος και το λιμάνι της σωτηρίας»

5 Δεκεμβρίου 2025
Ο Άγιος Νικόλαος στο Πολεμικό Ναυτικό

Ο Άγιος Νικόλαος στο Πολεμικό Ναυτικό

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Ο εν αγίοις πατήρ ημών Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας, ο Θαυματουργός

5 Δεκεμβρίου 2025
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Ο Λόγος του Θεού έχει θεραπευτικά αποτελέσματα, όχι μόνο στην ψυχή αλλά και στο σώμα

7 Δεκεμβρίου 2024
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Ο Τριαδικός Θεός είναι ο Σωτήρας μας

7 Δεκεμβρίου 2024
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Η θεραπεία της συγκύπτουσας

7 Δεκεμβρίου 2024
Κήρυγμα της εορτής του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου)

Κήρυγμα της εορτής του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2024
Ο Άγιος Νικόλαος και ο Ζήλος Του Θεού

Ο Άγιος Νικόλαος και ο Ζήλος Του Θεού

5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Εκκλησιασμός της Κυριακής

9 Δεκεμβρίου 2023
Η ψυχή στα ζώα

Η αγάπη στα ζώα – Κυριακή Ι’ Λουκά

9 Δεκεμβρίου 2023
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Λίγα Λόγια για τον Άγιο Νικόλαο

5 Δεκεμβρίου 2022
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η θεραπεία της συγκυπτούσης

7 Δεκεμβρίου 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η σωτηρία διά της Εκκλησίας και εν τη Εκκλησία

7 Δεκεμβρίου 2019
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

Το μήνυμα του Αποστόλου της Κυριακής: Ελεύθεροι με τον Χριστό ή δέσμιοι με τον διάβολο;

4 Απριλίου 2020
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Εις τον μέγαν Ιεράρχην και θαυματουργόν Νικόλαον (6 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η Αλήθεια και η υποκρισία τότε και σήμερα

7 Δεκεμβρίου 2018
Ο Άγιος Νικόλαος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Ο Άγιος Νικόλαος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο

5 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Το νόημα του Σαββάτου

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Τα δεσμά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 2011

3 Δεκεμβρίου 2016
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά 30 Νοε 2009 (κεφ. 13, 10-17)

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Η υποκρισία

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Ταύτην δε θυγατέρα Αβραάμ ούσαν… ουκ έδει λυθήναι… τη ημέρα του Σαββάτου;

3 Δεκεμβρίου 2016
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Κυριακή Ι’ Λουκά – 3 Δεκεμβρίου 2011

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος, (Κατά Λουκά ιγ΄ 10-17)

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι΄ Λουκά – 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012

3 Δεκεμβρίου 2016
Next Post
Ένας γνήσιος φορεύς της Παραδόσεως

Ένας γνήσιος φορεύς της Παραδόσεως

Φθιώτιδος Νικόλαος: Ραγίζει καρδιές ο επικήδειος του Αρχιμ. Χριστοφόρου Κολοκυθά

Φθιώτιδος Νικόλαος: Ραγίζει καρδιές ο επικήδειος του Αρχιμ. Χριστοφόρου Κολοκυθά

Μην χάσετε κι αυτή την Πέμπτη 1 Αυγούστου  την «Κιβωτό της Ορθοδοξίας»

Μην χάσετε κι αυτή την Πέμπτη 1 Αυγούστου την «Κιβωτό της Ορθοδοξίας»

Αναχώρησαν τα Άχραντα Πάθη του Κυρίου

Ο Αύγουστος στην Ελλάδα δεν είναι απλά ένας μήνας, είναι...

Υποδοχή Ιεράς Εικόνος Παναγίας Φανερωμένης στην Αμάρυνθο

Υποδοχή Ιεράς Εικόνος Παναγίας Φανερωμένης στην Αμάρυνθο

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist