• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Προσκύνημα στο Ορος της Μεταμορφώσεως

8 Αυγούστου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
Share on FacebookShare on Twitter

Σταύρος Γουλούλης

To προσκύνημα με πορεία σε ιερό τόπο είναι μοναδική πνευματική εμπειρία, ασφαλώς και σήμερα. Αν ρωτούσε κανείς όσους παλιά πήγαιναν με τα πόδια σε εκκλησιές εκτός οικισμών, θα έπαιρνε απάντηση ότι έτσι αισθάνονταν περισσότερο την πανήγυρη, το κοινωνικό και πνευματικό γεγονός. Την εμπειρία αυτή μου τη μετέφεραν απλοί πολίτες, κυρίως γυναίκες.

Το αρχέτυπο προσκύνημα είναι αυτό που εφάρμοζε ο Ιησούς Χριστός στον Ναό των Ιουδαίων, στην Ιερουσαλήμ. Κατά τον ευαγγελιστή Ιωάννη που έχει στο έργο του αστικό/ιεροσολυμιτικό προσανατολισμό, συντελείται σε τρεις ενιαυσίους περιόδους, στο Πάσχα ή άλλες γιορτές του ναού [: 1ο Πάσχα/εορτή (2.13,23), 2ο Πάσχα (5.1), Σκηνοπηγία (7.1 κ.ε., 8.1-2), Εγκαίνια (10.22), 3ο Πάσχα (12 κ.ε.). Κατά τους Συνοπτικούς ευαγγελιστές που προσδιορίζονται στον αγροτοποιμενικό κόσμο, περιγράφεται ένα προσκύνημα σε περίοδο Πάσχα στο τέλος του δημόσιου κηρύγματος. Από την αρχή όμως το ευαγγέλιο κηρύσσεται δημόσια σε Ιερό Ορος, ανώνυμο (Ματθ. 5.1), με τρεις επικεφαλής 12 μαθητών: ο Πέτρος ως αρχηγός, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, οι εκλεκτοί, ως διδάσκαλοι, υιοί βροντής (βοανεργές, βλ. Μάρκ. 3.13-19), δηλαδή δημιουργώντας πνευματική βροχή, κήρυγμα θείου λόγου. Στον Λουκά (6.17,20 κ.ε.) ο γύρω τόπος είναι «πεδινός». Κάποιος λοφίσκος θα ήταν, οι ευαγγελιστές όμως δεν τον συνδέουν με κάποιο γνωστό παραδοσιακό Ιερό, εβραϊκό (ειδωλολατρικό μάλλον αποκλείεται). Και να ήταν τέτοιο, το θέλουν αποκλειστικά δικό τους. Το επιβάλλουν πνευματικοί αλλά και σκηνικοί λόγοι. Οπότε δεν εκπλήττει που περιγράφεται η αποκάλυψη της Μεταμορφώσεως εις (ανώνυμο) «Ορος υψηλόν» (Ματθ. 17.1-13, Μάρκ. 9.2-12), ή απλώς «το Ορος» (Λουκ. 9.28-36). Αντίθετα το «όρος των Ελαιών» όπου αναλαμβάνεται ο Χριστός στον ουρανό είναι επώνυμο, αλλά πλέον εντάσσεται στη έναρξη της λειτουργίας της πρώτης Εκκλησίας. Ο Ιησούς κινείται στη Φύση, προτιμώντας μη επώνυμα ιερά κορυφής, ίσως εγκαινιάζοντας καινούργια.

Γενικώς, στη βιβλική Παλαιστίνη του 1ου αι. π.Χ.-1ου αι. μ.Χ., το ιερό όρος σπανίζει πέρα από το όρος Σιών των Ιουδαίων ή το όρος Γαριζίν των Σαμαρειτών, σε αντίθεση με την αρχαία εβραϊκή θρησκεία, όταν τα «Υψηλά» υπήρχαν παντού. Πιο γνωστά -και πάλι φιλολογικώς- ήταν το Κάρμηλον του Ηλία και το αρχέτυπο όρος Χωρήβ στο Σινά, όπου συμβαίνουν τρομακτικές θεοφάνειες. Είχε περιορισθεί η αρχέγονη φυσική λατρευτική αντίληψη, είχε επιβληθεί πια το αστικό μοντέλο ιερότητας, ο ένας Οίκος-Ναός, η εναλλακτική Συναγωγή. Αλλά το κήρυγμα του Χριστού ήταν πιο κοντά στις παραστάσεις των ανθρώπων που ζούσαν στην ύπαιθρο, μακριά από την όποια διαφθορά ή τις συμβάσεις θρησκείας και ηθικής των τότε Εβραίων, μεγάλο μέρος των οποίων είχε ενταχθεί στον κοσμοπολιτισμό. Η πνευματική ζωή κοντά στη Φύση εκφράζει μία ανανεωμένη μέθοδο Ησυχίας. Στο άγνωστο Iερό όρος της Μεταμορφώσεως (προς τη μεριά της Καισάρειας του Φιλίππου, Μαρκ. 8.27), όπου αποκαλύπτεται το Ακτιστο φως του Χριστού, οι τρεις συνοδοί κορυφαίοι μαθητές προτείνουν να κατασκευάσουν τρεις σκηνές. Εδώ πρόκειται για ένα γεγονός που είτε συνέβη στη Σκηνοπηγία, 8ήμερη φθινοπωρινή γιορτή με αίτημα τη βροχή, όταν οι Εβραίοι κατασκήνωναν στη φύση, είτε σκηνοθετείται ποιητικώς στον τύπο της Σκηνοπηγίας, δηλαδή εξαίρεται μία νέα Σκηνοπηγία. Για τον Λουκά (9.28) ήταν «ωσεί ημέραι οκτώ», όταν ανέβηκαν, και την επόμενη (Λουκ. 9.37: «τη εξής ημέρα», κατέβηκαν. Για άλλους ευαγγελιστές (Ματθ. 17.1, Μαρκ. 9.2) ήταν μετά από έξι ημέρες.

H Μεταμόρφωση δείχνει τη φανέρωση της βασιλείας του Θεού (Ματθ. 17.28. Μαρκ. 9.1. Λουκ. 9.27), όπου οι παλαιοί θεόπτες -επί των ιερών ορέων Χωρήβ και Κάρμηλον- Μωυσής, ως νομοθέτης, και Ηλίας, ιερός πολεμιστής, παραδίδουν τη σκυτάλη στη νέα γενιά θεοπτών, των Μαθητών. Αντίστοιχα στον Ιωάννη (7.2,14,37) η Φανέρωση, που γίνεται δημόσια στον Ναό, συμβαίνει στη γιορτή της Σκηνοπηγίας, τη Μεσούσα Ημέρα, μετά από παρότρυνση των αδελφών του Χριστού, που ήταν γνωστό ότι είλκον καταγωγή από τον Δαβίδ. Και τα δύο γεγονότα, Μεταμόρφωση και «Μεσούσα εορτή», εντάσσονται στο τέλος του μοναδικού (Συνοπτικοί) ή τελευταίου/τρίτου (Ιωάννης) προσκύνηματος του Χριστού προς την Ιερουσαλήμ. Είναι μία ανατολή βασιλείας, συνέχεια της δαβιτικής, πριν από την τελική καθιέρωσή της. Με το που προηγείται δηλαδή η Μεταμόρφωση ή Φανέρωση στον ναό, δικαιολογεί λειτουργικά το τελικό γεγονός, την αναγόρευση σε βασιλιά του Ισραήλ που έγινε τη δική μας Κυριακή των Βαΐων, πρώτη ημέρα της εβραϊκής εβδομάδας, την οποία όμως δεν αποδέχθηκαν οι αρχιερείς και άρχοντες του Ισραήλ. Ο Ιωάννης δίνει αυτή την πρώτη αποκάλυψη δημόσια στην Ιερουσαλήμ, οι Συνοπτικοί με μυστικό τρόπο στη φύση, στο όρος της Μεταμορφώσεως που δεν το ονοματίζουν, ίσως γιατί το θέλουν Νέο Χωρήβ και Νέο Κάρμηλο. Τώρα πλέον άλλο κήρυγμα (λόγος) ισχύει: αυτό του νέου πνευματικού Ναού (Σκηνής) του νέου Μωυσή που παρέχει καινούργιο Νόμο και του νέου Ηλία που έρχεται να καταστρέψει τον παλαιό κόσμο των θρησκευτικών ειδώλων. Φαντάζει ως μυστική εντολή που μεταβιβάζεται στην ηγετική τριανδρία των μαθητών του Χριστού. Μωυσής και Ηλίας είναι οι προηγηθέντες, οι πνευματικοί πρόγονοι, όπως στη Σκηνοπηγία του Ιωάννη εμφανίζονται οι βιολογικοί πρόγονοι.

Εφημερίδα «Κιβωτός της Ορθοδοξίας»

Πρόσφατα Άρθρα

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου
Κηρύγματα

«Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο»

5 Ιουλίου 2025

Αποστολικό Μήνυμα, Κυριακή Δ' Ματθαίου 5/7/2020 «Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο». Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ....

Read more
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ

5 Ιουλίου 2025

Ξημερώματα της Παρασκευής 4 Ιουλίου η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε Νόμο του Υπουργείου Υγείας, που περιέχει μια θετική εξέλιξη για...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Αντίσταση ζητά η Ιεραρχία για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες

5 Ιουλίου 2025

Ξύπνα Έλληνα! Δεν Ζεις Ελεύθερα – Δες γιατί σε ελέγχουν... Όλα αλλάζουν, ο Έλληνας πολίτης και ο κάθε πολίτης βρίσκεται...

Read more
Κουρές Μεγαλοσχήμων στήν Ἱ. Μ. Ἀμπελακιωτίσσης Ναυπακτίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρές Μεγαλοσχήμων στήν Ἱ. Μ. Ἀμπελακιωτίσσης Ναυπακτίας

5 Ιουλίου 2025

Τό ἀπόγευμα τῆς Παρασκευῆς, 4 Ἰουλίου 2025, παραμονή τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου, ὕστερα ἀπό ἀπόφαση τοῦ Ἡγουμενοσυμβουλίου...

Read more
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΝΑΡΞΕΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΝΑΡΞΕΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

5 Ιουλίου 2025

Την Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2025, το πρωί, ξεκίνησαν, για εφέτος, τη λειτουργία τους οι Νεανικές Κατασκηνώσεις της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος....

Read more
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου
Κηρύγματα

Ὁ ἑκατόνταρχος ὑπόδειγμα πίστεως

5 Ιουλίου 2025

Ὁ ἑκατόνταρχος ὑπόδειγμα πίστεως «Μόνον εἰπὲ λόγῳ, καὶ ἰαθήσεται ὁ παῖς μου» (Ματθ. 8,8) (Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)...

Read more
Αγιασμός της Α’ κασκηνωτικής περιόδου στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμός της Α’ κασκηνωτικής περιόδου στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

4 Ιουλίου 2025

Στις καταπράσσινες πλαγιές του Ταϋγέτου και συγκεκριμένα στη θέση «Σκουρόλακα», στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας «Η ΑΓΙΑ...

Read more
Επίσκεψη του Μητροπολίτη Κίτρους σε Κατασκηνώσεις της Πιερίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσκεψη του Μητροπολίτη Κίτρους σε Κατασκηνώσεις της Πιερίας

4 Ιουλίου 2025

Ξεκίνησαν για το φετινό καλοκαίρι οι Χριστιανικές Κατασκηνώσεις, που λειτουργούν στην Πιερία. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ....

Read more
ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

4 Ιουλίου 2025

Με την ευχή και την ευλογία του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου, πραγματοποιήθηκαν, για τέταρτη χρονιά, οι Απολυτήριες εξετάσεις του...

Read more
Η Εξόδιος Ακολουθία του «Άτλαντα των Μετεώρων» Γέροντος Ισιδώρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ράγισαν καρδιές στα Μετέωρα – Ο Σταγών Θεοκλήτος αποχαιρετά τον Γέροντα Ισίδωρο (ΒΙΝΤΕΟ)

4 Ιουλίου 2025

Καθώς ο ήλιος έγερνε πίσω από τους ιερούς βράχους των Μετεώρων, πλήθος πιστών, Αρχιερέων, Κληρικών, Μοναχών  και Μοναζουσών συνόδευσαν τον...

Read more
ΕΚΟΙΜΗΘΗ ΕΝ ΚΥΡΙΩ Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΣΕΡΒΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΚΟΙΜΗΘΗ ΕΝ ΚΥΡΙΩ Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΣΕΡΒΟΣ

4 Ιουλίου 2025

Σε ηλικία 77 ετών, εκοιμήθη την Πέμπτη 3 Ιουλίου 2025 ο αρχιμανδρίτης Γαβριήλ Σέρβος, Κληρικός της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος από...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ Ι. ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ Ι. ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

3 Ιουλίου 2025

Με εκκλησιαστική ευλάβεια και θρησκευτική κατάνυξη εορτάστηκε η μνήμη των Αγίων Αναργύρων, Κοσμά και Δαμιανού, στο επ’ ονόματί τους τιμώμενο...

Read more
Ο Κερκύρας Νεκτάριος στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Κερκύρας Νεκτάριος στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας

3 Ιουλίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, κατά το διάστημα μεταξύ 26 και 30 Ιουνίου, ταξίδεψε στην...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Δημιουργείται μια μικρή μοναστική Λαύρα στην Δυτική Φθιώτιδα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Δημιουργείται μια μικρή μοναστική Λαύρα στην Δυτική Φθιώτιδα»

3 Ιουλίου 2025

Μόλις είκοσι μέρες πριν από την εορτή του Αγίου Ενδόξου Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου και μια ιδιαιτέρως σημαντική ημέρα, όντως...

Read more
Η Εξόδιος Ακολουθία του «Άτλαντα των Μετεώρων» Γέροντος Ισιδώρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εξόδιος Ακολουθία του «Άτλαντα των Μετεώρων» Γέροντος Ισιδώρου

3 Ιουλίου 2025

Καθώς ο ήλιος έγερνε αργά προς τη δύση, το απόγευμα της Πέμπτης 3 Ιουλίου, στο καθολικό της Ιεράς Μονής Βαρλαάμ...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου
Κηρύγματα

«Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο»

5 Ιουλίου 2025

Αποστολικό Μήνυμα, Κυριακή Δ' Ματθαίου 5/7/2020 «Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο». Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ....

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Ὁ ἑκατόνταρχος ὑπόδειγμα πίστεως

5 Ιουλίου 2025
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Πίστη, ἡ δύναμη καὶ ἡ ἀπουσία της

5 Ιουλίου 2025
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

23 Ιουνίου 2018
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Ἡ πίστη τοῦ ἑκατόνταρχου – Anthony Bloom

23 Ιουνίου 2018

I.M. ΘΗΒΩΝ και ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ ΚΗΡΥΓΜΑ Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ

26 Ιουνίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (του Ἀρχιμ. Νικάνωρ Καραγιάννη)

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ)

26 Ιουνίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ)

26 Ιουνίου 2015

Κυριακή Δ΄ Ματθαίου (θεραπεία του δούλου του εκατοντάρχου)

26 Ιουνίου 2015
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Η μεγάλη πίστη του εκατόνταρχου – Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

23 Ιουνίου 2018

Ευαγγελική Περικοπή της Θ. Λ., ομιλία Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, εις τον εκατόνταρχον.

25 Ιουνίου 2015
Next Post
Υπαίθρια Θερινή Πανήγυρις

Υπαίθρια Θερινή Πανήγυρις

Υποκρισία

Υποκρισία

Έλληνες ας εγερθούμε από τον λήθαργο! «Σήμερα κληρώνει…»

Η μηδενιστική αντίληψη του Eθνους ως «προοδευτισμός»

Μνημόσυνο Γέροντος Μητροπολίτου Διονυσίου

Μνημόσυνο Γέροντος Μητροπολίτου Διονυσίου

Η ονομαστική εορτή του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Θεοφίλου

Δήλωσις εν σχέσει με τας ιδιοκτησίας της πύλης του Δαυΐδ

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist