• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Πίστη και Αγάπη (Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα)

22 Δεκεμβρίου 2014
in Κηρύγματα, Κυριακή μετά της Χριστού γεννήσεως
Share on FacebookShare on Twitter

+ Γέροντος Ιωσήφ.

Σήμερα εορτάζομε τους Αγίους Ιωσήφ το μνήστορα, Δαβίδ τον βασιλέα και Ιάκωβο τον αδελφόθεο, οι οποίοι βέβαια είχαν συγγένεια με τον Χριστό, αφού ο Χριστός σαν άνθρωπος κατάγεται απ’ αυτούς και αυτοί ανήκουν στη χορεία των προπατόρων.

Ιδιαίτερα δε ο Άγιος Ιωσήφ ο μνήστωρ, ο οποίος ήταν και φύλακας της Παρθένου και συνετέλεσε τόσο πολύ στο μυστήριο της θείας οικονομίας. Αυτοί οι Άγιοι «διά πίστεως εδικαιώθησαν».

Στις μέρες της παρουσίας του Κυρίου μας, οι πιστοί αυτοί δοκιμάσθηκαν πολύ πιο αυστηρά από τους ανθρώπους της Παλαιάς Διαθήκης· διότι αυτοί, περιμένοντας το Μεσσία, περίμεναν κάτι διαφορετικό από αυτό το οποίον είδαν. Δεν περίμεναν να δουν ένα απλό βρέφος που το κρατούσε μια νεαρή μητέρα, ορφανή, καταφρονεμένη, χωρίς να έχει κανένα στήριγμα και ανθρώπινη συμπαράσταση. Δεν προσδοκούσαν ποτέ να δουν τέτοια παράδοξα πράγματα- διότι, αναμένοντας τον Μεσσία «εκ της ρίζης Ιεσσαί και εκ της οσφύος του Δαβίδ», περίμεναν να δουν κάποιο βασιλέα με εξουσία και βλέψεις κυριαρχίας, με υλική και κοσμική αίγλη. Γι’ αυτό και όταν άρχισαν κάτι να καταλαβαίνουν, πως ο Χριστός είναι ο Μεσσίας, έτρεξαν να τον κάνουν βασιλέα και αυτός τους ξέφυγε.

Πϊστη και το νόημα της

Το θέμα μας αφορά την πίστη, γι’ αυτό πρέπει να το ερμηνεύσουμε. Τι σημαίνει πίστη και τί νόημα έχει η δική μας πίστη; Το νόημα δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Ερμηνεύοντας κανείς τη θρησκευτική πίστη, διαπιστώνει ότι πρέπει να συνδέεται με το θέμα  της πρόνοιας. Υπάρχει κάποιος, ο οποίος είναι ο προνοητής, ο συντηρητής και δημιουργός των όντων. Και κινούμενος από αυτή τη διαπίστωση ο άνθρωπος, για να καλύψει την πίστη, μπαίνει από το δρόμο αυτόν της θρησκευτικότητας. Άλλοι μπαίνουν μέσα στην πίστη από την αίσθηση της αναγκαιότητας. Καταλαβαίνουν ότι δεν τα βγάζουν πέρα και έχουν ανάγκη από κάποια συμπαράσταση. Αυτή η αίσθηση της μειονεκτικότητάς τους, της μικρότητάς τους και η επέκταση τους προς το να βρουν κάποιον ο οποίος θα τους εξασφαλίσει την ειρήνη και την ευτυχία και το ακίνδυνο, δημιουργούν -τρόπον τινά- πίστη προς κάποιο όν στο οποίο αναπαύονται όταν το γνωρίσουν, το φανταστούν, το περιγράψουν, το πιστέψουν. Έτσι και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια μορφή πίστεως.

Εμείς οι χριστιανοί τώρα κατέχομε την πίστη προς το θείο με την προσωπική μας σχέση. Δεν ερευνούμε για να ανακαλύψουμε κάποιο υπέρτατο ον το οποίο είναι το αίτιο της δημιουργίας και συντηρήσεως των όντων. Ούτε πάλι καταφεύγουμε στο Θεό από ανάγκη ή από φόβο, είτε για να μας απαλλάξει από κάποιο κίνδυνο, είτε για να μας χαρίσει κάτι που το χρειαζόμαστε, αλλά οι σχέσεις μας με τον Θεό είναι προσωπικές και αγαπητικές. Παίρνουμε την πίστη από την αποκάλυψη που εκφράζεται με την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας μας. Μέρος δε της Ιεράς Παραδόσεως είναι οι Γραφές, η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη. Και σ’ αυτές τις Γραφές βρίσκομε ότι ο Θεός αυτοαποκαλύφθηκε, θέλοντας ο Ίδιος να δημιουργήσει προσωπικές σχέσεις με τον άνθρωπο. Αφού παρουσιάστηκε ο ίδιος, άρχισε να δημιουργεί μαζί του ένα είδος διαθήκης, ένα συμβόλαιο συνεργασίας. Και αυτό το συμβόλαιο συνεργασίας προεκτείνεται «άχρι και ημών». Και μας που ζούμε στους χρόνους της Καινής Διαθήκης, όχι μόνο μας πλησίασε και μας υποσχέθηκε και του υποσχεθήκαμε, μας παρηγόρησε και τον ακούσαμε, αλλά ήλθε αυτός ο ίδιος στην γη και έγινε όμοιος με μας και φόρεσε τη δική μας φύση και συναναστράφηκε μαζί μας και μετά μας μετέδωσε τον Ίδιο τον εαυτό του, ούτως ώστε η προσωπική αυτή σχέση να γίνει πιο χειροπιαστή.

Αν μας ρωτήσει κανείς αν πιστεύουμε στον Θεό, η ερώτηση αύτη μας φαίνεται πολύ παράξενη, γιατί, με τα δεδομένα που έχομε, η πίστη μας ανάγεται σε προσωπική σχέση με τον Θεό. Και κοιτάξετε μέχρι ποίου σημείου φθάνει η παναγαθότητα του Σωτήρα μας Χριστού, ο οποίος κατάργησε κάθε συμβολισμό της παρουσίας Του σ’ εμάς, που γινόταν στην Παλαιά Διαθήκη, και πραγματοποίησε την απόλυτη προσωπική του συνάντηση και μπήκε μέσα στο σύνολο του είναι μας κατά τον έξης παράδοξο τρόπο.

Πολλές φορές τα παραδείγματα μιλούν σαφέστερα και γι’ αυτό σας αναφέρω το έξης αξιοσημείωτο. Συνάντησα κάποτε μια σεμνοπρεπή μητέρα που βαστούσε στην αγκάλη της το μικρό της παιδάκι. Η στοργή και η τρυφερότητά της γι’ αυτό ήταν κάτι το συνηθισμένο στους πολλούς. Σε μένα όμως προκάλεσε τον θαυμασμό και, θέλοντας να δώσω αφορμή ωφελείας και στους άλλους, την ρώτησα δημοσίως: Τί θα θέλατε, ευλαβέστατη μανούλα να συμπλήρωνε τη μητρική σας αγάπη στο βρέφος σας που ασπάζεστε; Αφού σιώπησε μερικά δευτερόλεπτα, μου απάντησε με ένα συναισθηματικό βάθος βεβαιότητας: «Μόνο αν μπορούσα να το φάω, θα ολοκληρωνόταν η αγάπη μου· όχι για να το καταστρέψω, που εμπεριέχει η έννοια του φαγώματος, αλλά να το μεταφέρω μέσα μου και αχώριστα να είναι πάντα δικό μου». Αυτό με συγκίνησε βαθύτατα, γιατί κατάλαβα την έννοια της πλήρους αγάπης, αφού και ο Κύριός μας καταδέχτηκε να τρώγεται και να πίνεται από εμάς! «Δεδομένος» σ’ εμάς, πληρώνει όλη Του την αγάπη, παραδίδοντας τον ίδιο του τον εαυτό. Επί πλέον μας δίνει έτσι τη δυνατότητα να γίνουμε κοινωνοί και μέτοχοι όλων του των θείων ιδιοτήτων, στο μέτρο βέβαια που μπορεί η φύση μας να γίνει δεκτική. «Ω βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού!» Να λοιπόν το απαραίτητο στοιχείο της οντότητας μας.

Αφού μας αγκάλιασε με ολόκληρη την θεοπρεπή του αγάπη, μπαίνει ο ίδιος στα κεντρικότερα στοιχεία της οντότητας μας, «διά της βρώσεως και της πόσεως», και η κοινωνία μαζί του δεν είναι μόνο μια προσωπική συνάντηση αλλά μια ολοκληρωτική, οντολογική ενότητα.

Αυτή η πίστη μας μεταφέρει θέλοντας και μη, στο ουσιωδέστερο πάλι στοιχείο, την ΑΓΑΠΗ. Γιατί οι κινήσεις μας τώρα προς Αυτόν τον οποίον πιστεύομε, δεν είναι πλέον κινήσεις αναζητήσεων, ούτε φόβου, ούτε συμφέροντος, ούτε αμφιβολιών, αλλά είναι κινήσεις, που ελατήρια έχουν μόνο την αγάπη. Χάριν αυτής της αγάπης, την οποία βλέπομε από μέρους του να ξεχειλίζει σ ‘εμάς, εμείς την παίρνομε και τη γυρίζομε προς αυτόν κι έτσι η πίστη την οποία κατέχομε και βάσει της οποίας κινούμεθα σε όλες μας τις υποθέσεις, είναι και η πηγή της αγάπης. Διότι βάσει της αγάπης ο Θεός ξεκίνησε και μας δημιούργησε· και βάσει της αγάπης μας ανέχθηκε· και βάσει της αγάπης μας ξαναεπισκέφθηκε και μας ανακατασκεύασε και μας σφράγισε με τη σφραγίδα της υιοθεσίας· με την αγάπη Του και μόνο. Τώρα εμείς, εκτιμώντας αυτή την αγάπη, βρίσκουμε ότι δεν είναι μόνο μια ιδιότητα του Θεού, διότι δεν έχομε ακούσει ότι ο Θεός αγαπά, αλλά ότι «ο Θεός αγάπη εστίν». Δεν είναι η αγάπη στον Θεό μία από τις αρετές της θεοπρεπούς Του τελειότητας. Ο Ιησούς είναι η αυτούσια αυτοαγάπη. Έτσι τώρα με τη μετοχή και κοινωνία που έχομε μαζί του, μεταφέρεται μέσα μας αυτή η θεία ιδιότητα και τώρα ζούμε «εν αγάπη» και κινούμεθα «εν αγάπη» και όλες μας οι κινήσεις στη ζωή έχουν σαν προϋπόθεση μόνο την αγάπη. Όποιος έχει πιάσει αυτό το νόημα, αυτός έχει φτάσει στο τέρμα του προορισμού του. Ο άνθρωπος που κινείται βάσει αυτού του νόμου, δεν δημιουργεί αφορμές ώστε να λυπεί τον Θεό και τους ανθρώπους. Οι παλμοί της θείας αγάπης, όπου εφαρμόζονται, δημιουργούν συνεχή αυτοθυσία. Η αγάπη «ου ζητεί τα εαυτής, ου λογίζεται το κακόν» και ξέρομε ότι κανένα πράγμα δεν συντελείται, αν πρώτα δεν συλληφθεί σαν σκέψη. Το κακό, κατά τη γνώμη των Πατέρων, είναι αφηρημένο, ανύπαρκτο· τότε υπάρχει και λαμβάνει μορφή, όταν συλληφθεί σαν σκέψη και έπειτα εφαρμοστεί σαν πράξη. Στην απουσία του καλού παρουσιάζεται το κακό. Εκεί που δεν ενεργείται το καλό, βρίσκει θέση να παρουσιαστεί το κακό. Η εμφάνιση του κακού, σύμφωνα με την πρακτική που μας παρέδωσαν οι Πατέρες μας, δεν γίνεται ούτε μαγικά, ούτε απότομα. Συλλαμβάνεται πρώτα στην διάνοια, μελετάται, αποφασίζεται και ενεργείται πρακτικά και τότε λαμβάνει θέση και υπόσταση. Ναι, αλλά εμείς ξέρομε ότι, εκεί που υπάρχει αγάπη, «ου λογίζεται το κακόν». Εκεί που υπάρχει αγάπη, το κακό δεν μπορεί να σταθεί ούτε ως σκέψη. Η εισαγωγική πίστη μας οδήγησε στην πραγματική πίστη, στην πίστη της θεωρίας, που αυτομάτως πηγάζει από την αγάπη. Με τη βίωση της αγάπης ολοκληρώνεται ο άνθρωπος, διότι αγαπά πια τον Θεό και μόνο τον Θεό. Αγαπά τους ανθρώπους, τους συνανθρώπους του, τους αδελφούς του και καταρτίζεται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε και τη ψυχή του να θυσιάζει γι’ αυτούς.

Αυτός είναι με λίγα λόγια ο χαρακτήρας του τέλειου χριστιανού. Αρχίζει από την εισαγωγική πίστη και προοδεύει στην πίστη της θεωρίας. Η πίστη της θεωρίας, τον οδηγεί προς την αγάπη, όπου και ολοκληρώνεται. Τότε όντως γίνεται όμοιος με το πρότυπο του, «όσοι, γάρ φησί, έλαβον Αυτόν, έδωκεν αυτοίς εξουσίαν τέκνα Θεού γενέσθαι». Εκείνοι που ολοκληρώθηκαν με αυτές τις ορθόδοξες προϋποθέσεις της Χάριτος, έγιναν ακριβώς εκμαγεία, αντίγραφα του αρχετύπου. «Οίδαμεν ότι εάν φανερωθή, όμοιοι Αύτω εσόμεθα, ότι οψόμεθα Αυτόν καθώς έστι», λέει ο Ιωάννης.

Εάν λοιπόν ο άνθρωπος έτσι κινείται, να είστε βέβαιοι ότι επιτυγχάνει απολύτως το σκοπό του. Γι’ αυτό, κάθε τι το οποίο μας απασχολεί, από τα μικρότερα μέχρι τα καίρια της ζωής, θα είναι ο γλυκύς μας Ιησούς. «Αυτώ η δόξα εις τους αιώνας». Αμήν.

( Γέροντος Ιωσήφ, Αθωνικά Μηνυματα, Εκδ. Ι.Μ. Μ. Βατοπαιδίου)

Πρόσφατα Άρθρα

Ηχογράφηση τραγουδιών από τη Χορωδία και την Ορχήστρα της Σχολής Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής της Ι.Μ. Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Ηχογράφηση τραγουδιών από τη Χορωδία και την Ορχήστρα της Σχολής Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής της Ι.Μ. Κίτρους

12 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 8 Noεμβρίου πραγματοποιήθηκε ηχογράφηση τραγουδιών από την Παιδική Χορωδία και την Ορχήστρα Παραδοσιακής Μουσικής της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής...

Read more
Στον Μητροπολίτη Μεσσηνίας ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον Μητροπολίτη Μεσσηνίας ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου

12 Νοεμβρίου 2025

Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 12-11-2025 ο Περιφερειάρχης Πελοποννή­σου Δημήτριος Πτωχός, προκειμένου να εκφράσει προεορτίως τις...

Read more
Ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος καὶ οἱ Χρυσόστομοι τῆς Μεσσηνίας
Απόψεις - Γνώμες

Ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος καὶ οἱ Χρυσόστομοι τῆς Μεσσηνίας

12 Νοεμβρίου 2025

Ἀρχιμανδρίτου Φιλίππου Χαμαργιᾶ Πρωτοσυγκέλλου Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσσηνίας Γιὰ ἕναν περίπου αἰῶνα, καὶ συγκεκριμένα ἀπὸ τὸ ἔτος 1945, ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου...

Read more
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος ανακηρύχθηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος ανακηρύχθηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

12 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, στη Λάρισα, η τελετή αναγορεύσεως του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ.κ. Μακαρίου σε Επίτιμο...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στον Ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Φανουρίου Κάτω Τούμπας
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στον Ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Φανουρίου Κάτω Τούμπας

12 Νοεμβρίου 2025

Την  Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, ο Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, χοροστάτησε στην ακολουθία του όρθρου και προέστη στην...

Read more
Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στο Τρίκορφο Φωκίδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στο Τρίκορφο Φωκίδος

11 Νοεμβρίου 2025

Σε κλίμα χαράς και ευφροσύνης εορτάστηκε και εφέτος το 2025 η εορτή του Αγίου Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως του θαυματουργού, προστάτου...

Read more
Ανοιχτό Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ανοιχτό Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

11 Νοεμβρίου 2025

Μια ακόμη ιεραποστολική προσπάθεια πνευματικής οικοδομής και κατηχήσεως ξεκίνησε για τη νέα εκκλησιαστική χρονιά 2025 – 2026 η Ιερά Μητρόπολη...

Read more
Ἡ Ἀρχόντισσα Καστοριὰ τίμησε τὸν πολιοῦχο καὶ ἐλευθερωτή της, Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἀρχόντισσα Καστοριὰ τίμησε τὸν πολιοῦχο καὶ ἐλευθερωτή της, Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ

11 Νοεμβρίου 2025

Μὲ λαμπρότητα ἡ Ἀρχόντισσα Καστοριὰ τίμησε τὸν προστάτη καὶ πολιοῦχο της Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ τὸν Θαυματουργὸ καὶ μαζὶ ἑόρτασε τὴν...

Read more
Πόσα χρήματα δίνει η Εκκλησία – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Πόσα χρήματα δίνει η Εκκλησία – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!

11 Νοεμβρίου 2025

Aυτή την εβδομάδα η  «Ορθόδοξη Αλήθεια» κυκλοφορεί με το βιβλίο: “Οι Άγγελοι και η αποστολή τους”, μία μελέτη για τους...

Read more
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

11 Νοεμβρίου 2025

Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τρίτης 11 Νοεμβρίου 2025 η διήμερη επίσκεψη στην Κέρκυρα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Νέας Ιουστινιανής και πάσης...

Read more
Τρίτη επέτειος Ενθρονίσεως  Μητροπολίτου Αιτωλοακαρνανίας κ. Δαμασκηνού
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρίτη επέτειος Ενθρονίσεως Μητροπολίτου Αιτωλοακαρνανίας κ. Δαμασκηνού

12 Νοεμβρίου 2025

Στον ιστορικό Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής, στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε στην...

Read more
Ιερά αγρυπνία για την εορτή του Αγίου Μηνά στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ιερά αγρυπνία για την εορτή του Αγίου Μηνά στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής Αλεξανδρουπόλεως

11 Νοεμβρίου 2025

Το απόγευμα της Δευτέρας 10 Νοεμβρίου 2025, στον Ιερό Ναό της Αγίας Κυριακής Αλεξανδρουπόλεως, τελέσθηκε Ιερά αγρυπνία για την εορτή...

Read more
Ἐπιστολὴ τοῦ Ἀρχηγοῦ τοῦ ΓΕΣ στὸν Μητροπολίτη Καστορίας, ἐπὶ τῇ διπλῆ ἑορτὴ τοῦ πολιούχου Ἁγίου καὶ τῶν Ἐλευθερίων τῆς Καστοριᾶς
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἐπιστολὴ τοῦ Ἀρχηγοῦ τοῦ ΓΕΣ στὸν Μητροπολίτη Καστορίας, ἐπὶ τῇ διπλῆ ἑορτὴ τοῦ πολιούχου Ἁγίου καὶ τῶν Ἐλευθερίων τῆς Καστοριᾶς

11 Νοεμβρίου 2025

Τὴν ἡμέρα τοῦ «διπλοῦ» ἑορτασμοῦ τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Μηνᾶ πολιούχου της Καστοριᾶς καὶ τῶν Ἐλευθερίων τῆς πόλεώς μας, ἔλαβα μιὰ...

Read more
Η εορτή του Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου στο Ίδρυμα Απόρων Ανιάτων της Ι.Μ. Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα εορτασμού ονομαστηρίων Σεβασμιωτάτου Μητρ. Μεσσηνίας

11 Νοεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, θα εορτάσει τα ονομαστήριά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας...

Read more
Υποδοχή Ι. Λειψάνου του Αγίου Μηνά στην Μητρόπολη Περιστερίου
Αγίου Μηνά

Αγωνίζου (Του μακαριστού Μητροπολίτου Καστορίας κυρού Σεραφείμ)

11 Νοεμβρίου 2025

Του μακαριστού Μητροπολίτου Καστορίας κυρού Σεραφείμ Απευθυνόμενος ο Απόστολος Παύλος στον μαθητή του Τιμόθεο Επίσκοπο Εφέσου, ανάμεσα στις άλλες πνευματικές...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ο Άγιος Νεκτάριος συκοφαντούμενος και διωκόμενος
Αγίου Νεκταρίου

Ο Άγιος Νεκτάριος συκοφαντούμενος και διωκόμενος

8 Νοεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού      Το μεγάλο και διαρκές θαύμα στην Εκκλησία μας είναι η αδιάκοπη εμφάνιση αγίων....

Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος καὶ τὸ βίωμα τῆς Ὀρθοδοξίας

8 Νοεμβρίου 2025
Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ο βίος καί τά βιώματα τού Αγ. Νεκταρίου

8 Νοεμβρίου 2024
«Τον παρ’ εαυτού μη αδικούμενον, ουδείς έτερος αδικήσαι δυνήσεται»

Άγιος Νεκτάριος: Ο πολύπαθος θαυματουργός Επίσκοπος

8 Νοεμβρίου 2024
«Τον παρ’ εαυτού μη αδικούμενον, ουδείς έτερος αδικήσαι δυνήσεται»

Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως υποψήφιος πατριάρχης Αλεξανδρείας

9 Νοεμβρίου 2022
Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως και η γενέτειρά του Σηλυβρία

Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως και η γενέτειρά του Σηλυβρία

7 Νοεμβρίου 2022
Άγιος Νεκτάριος, θεολόγος εν έργω καί λόγω

Άγιος Νεκτάριος, θεολόγος εν έργω καί λόγω

9 Νοεμβρίου 2018
Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

8 Νοεμβρίου 2016
Next Post

π. Συμεών Κραγιόπουλος: "Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα "

Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα «ο δε εγερθής παρέλαβε το παιδίον και την μητέρα αυτού νυκτός και ανεχώρησεν εις Αίγυπτον»

Κυριακή μετά την Χριστού Γέννηση Ευαγγέλιο Κυριακής: Ματθ. β΄ 13-23

Γιατί γεννήθηκε ὁ Χριστός; Κυριακὴ μετὰ τὴν Χριστοῦ Γέννησιν Κυριακὴ μετὰ τὴν Χριστοῦ Γέννησιν

Σύγχρονοι Ἡρῶδαι! «Τότε Ἡρῲδης...,ἀποστείλας ἀνεῖλε πάντας τοὺς παῖδας τοὺς ἐν Βηθλεὲμ, καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς...». Κυριακή μετὰ τὰ Χριστούγεννα (Ματθ. β΄13-23)

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist