• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014
in Κηρύγματα, Κυριακή Θ' Λουκά
Share on FacebookShare on Twitter
ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣΤΙΑΣ- ΑΦΡΟΣΥΝΗ
            Ο ΧΡΙΣΤΟΣ προχωρεί προς το πάθος και ομιλεί προς τον λαό για την ώρα της Κρίσης, όταν ο Ίδιος θα υπερασπισθεί μπροστά στους Αγγέλους του Θεού εκείνον που θα έχει τη δύναμη να Τον ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους.
            Κάποιος από το πλήθος έχοντας παχυλή άγνοια ως προς πρόσωπο και το έργο του Χριστού, θέλησε να εκμεταλλευτεί την μεσιτεία, τη διαμεσολάβηση του Ιησού, όχι μόνο στο μέλλον αλλά και εδώ.
            Προκαλεί τον διδάσκαλο να παρέμβει προκειμένου ο αδελφός του να μην τον αδικήσει στο μοίρασμα της πατρικής κληρονομιάς. Ο Χριστός αρνείται να αναλάβει το ρόλο που προσπάθησε χωρίς επιτυχία κάποτε να παίξει ο Μωυσής. Γνωρίζει ότι ήλθε να οδηγήσει τα πλήθη σε μια άλλη διαφορετική γη της επαγγελίας και ελευθερίας. Γι’ αυτό και απευθυνόμενος προς τον όχλο που είχε μάθει παιδιόθεν να συναρτά την ευσέβεια με την ευημερία, τονίζει: Να προσέχετε και να φυλάγεσθε από κάθε πλεονεξία, γιατί η μακροζωία και η ευτυχία δεν εξαρτάται από το έχειν, από τα υπάρχοντα .
            Στη συνέχεια ακολουθεί μια παραβολή που έχει σχέση με τα καθημερινά προβλήματα των ανθρώπων της Γαλιλαίας. Ειδικότερα ένας άνθρωπος ήδη πλούσιος, είδε τη γη του να καρποφορεί και να ευφορεί. Η επιτυχία ήταν μεγάλη, όταν διαπίστωσε ότι όχι μόνο ένα κτήμα , αλλά ολόκληρη η χώρα έσφυζε από παραγωγή σιταριού και άλλων αγαθών. Μέχρι αυτού του σημείου ο μεγάλος αυτός γαιοκτήμονας δεν φαίνεται ούτε έχει προγραμματίσει ούτε να έχει συμβάλλει σε αυτό το γεγονός. Δεν περιγράφεται ούτε η σπορά από τα χέρια του ούτε η φροντίδα της γης με τον ιδρώτα του ούτε κάποιο άλλο στοιχείο που να προδίδει τη δική του συμπεριφορά στο ανέλπιστο αυτό αποτέλεσμα.
            Οι ακροατές του Χριστού γνώριζαν πολύ καλά ότι η γεωργία, μόνη απ’ όλες τις ανθρώπινες ασχολίες, εξαρτάται από παράγοντες αστάθμητους, τους οποίους μόνον ο Θεός μπορεί να ελέγξει. Ιδιαίτερα μάλιστα στην εύφορη Γαλιλαία, οι γαιοκτήμονες συνήθως διέμεναν στις πόλεις απολαμβάνοντας τις ανέσεις τους και τις περιουσίες τις συντηρούσαν δουλοπάροικοι εργάτες έναντι μικρής αμοιβής.
            Η πρώτη αντίδραση του σημερινού πλούσιου της σημερινής παραβολής στη μη αναμενόμενη ευφορία δεν είναι ούτε η δοξολογία του Θεού ούτε κάποια προσφορά των απαρχών στο Ναό, ούτε η επιβράβευση των καλλιεργητών  των χωραφιών του, ούτε η ελεημοσύνη των φτωχών, έστω για την υστεροφημία του, ούτε η ικανοποίηση, η χαρά για την καρποφορία της γης του. Όλοι και όλα παραγνωρίζονται και μπροστά στην αγωνία του για το τι θα γίνει αύριο. Πριν ακόμη θερίσει τους καρπούς του αποσύρεται στον εαυτό του και κουβεντιάζει μόνον μ’ αυτόν, αποφεύγοντας ακόμη  και αυτή τη συμβολή της οικογένειας και των φίλων του.
            Καθώς σκέπτεται ότι ήρθε η ώρα για να κάνει κι’ αυτός κάτι για να δικαιώσει την ύπαρξη του, αυθυποβάλλεται σ’ ένα ερώτημα το οποίο συνήθως ακούγεται από το στόμα των φτωχών: « τι ποιήσω, ότι ουκ έχω…;». Δηλ. ενώ διαθέτει ολόκληρη χώρα απέραντες εκτάσεις συνειδητοποιεί ότι δεν έχει χώρο ν’ αποθηκεύσει τα αγαθά του. Είναι σίγουρο, ότι όλο αυτό το άγχος αποτελεί προβολή προς τα έξω της στενοχώριας και της στειρότητας της ύπαρξης του, που βρίσκεται σε αντίστροφη αναλογία προς την γενναιοδωρία του Θεού και της γης.
            Πλούσιος  κατά τους πατέρες δεν είναι αυτός που έχει, αλλά αυτός που νομίζει, ότι έχει πολλά. Και πτωχός δεν είναι αυτός που δεν έχει, αλλά εκείνος που νομίζει ότι δεν έχει αγαθά. Και ο συγκεκριμένος πρωταγωνιστής της παραβολής δεν μπορεί να ζήσει το τώρα όχι γιατί δεν έχει αποθήκες κλειστές, αλλά γιατί δεν έχει νου και καρδιά ανοιχτή προς τον Θεό και τους ανθρώπους.
            Προφανώς δεν είχε χρόνο ν ’ανοίξει τις Γραφές και να διδαχθεί από όλους τους πλούσιους πατριάρχες που το όνομα τους έμεινε  στον αιώνα, γιατί σκόρπισαν και έδωκαν τοις πένισιν, αποκτώντας για τον εαυτό τους μόνο ένα κομμάτι γης που προορίζονταν γι τον τάφο τους.
            Χρησιμοποιώντας από το ένα μέρος συνεχώς την κτητική αντωνυμία « μου» και από το άλλη τον σύνδεσμο « και», θέλει να κατοχυρώσει τα γεννήματα του, και τα αγαθά του, και τελικά….την ψυχή του, κτίζοντας αποθήκες για να στοιβάξει εκεί τα αγαθά, αυτά που ο Θεός τα πρόσφερε για να τα διαθέσει για τις ανάγκες των πενήτων.
            Δεν ξεχνά μόνο  το γεγονός, ότι κι’ αυτές θα χρειασθεί ο ίδιος να τις γκρεμίσει, Αγνοεί ακόμα και το αυτονόητο, ότι δηλ. ο ίδιος ο καρπός τοποθετημένος στις αποθήκες κινδυνεύει να καταστραφεί από τα ζιζάνια και τη σήψη, καθώς ό,τι γεννά η γη , αν δεν ζυμωθεί σε όλη την πλάση, πεθαίνει.
            ΟΙ Παροιμίες του Σολομώντα αναφέρουν : « η θάλασσα γνωρίζει τα όρια της και η νύχτα τη διάρκεια της, ο άνθρωπος δυστυχώς αγνοεί τα όρια του». Και αυτή είναι η τραγωδία του άφρονα πλούσιου της παραβολής. Προσπαθεί να ικανοποιήσει τη δίψα του, τη λαχτάρα του για αιώνια ζωή  με υλικά αγαθά, τα οποία από τη φύση τους δεν είναι προορισμένα να κείτονται ούτε να παραμένουν εις έτη πολλά. « ψυχή έχεις πολλά αγαθά κείμενα εις έτη πολλά ,αναπαύου, φάγε, πίε, ευφραίνου. Συναρτά την ευφροσύνη του από το αναπαύου, φάγε, πίε, λησμονώντας ότι κάθε άνθρωπος με τον τρόπο αυτό δεν κάνει τίποτε άλλο από το να επιταχύνει το θάνατο του.
            Και ξαφνικά στο προσκήνιο της αφήγησης προβάλλει ο Θεός που με μια Του διαπίστωση κι’ ένα ερώτημα γκρεμίζεται το ίνδαλμα, τα είδωλα και τα όνειρα του και τον φέρνει πρόσωπο με πρόσωπο με την φθαρτότητα της ύπαρξης του.
            Για τον απλό λαό ο πλούσιος ήταν ένας έξυπνος επιχειρηματίας που προγραμμάτιζε ορθολογικά το μέλλον του, και ο Θεός που παραχώρησε την άνιση κατανομή των αγαθών, ο μεγάλος απών από την ιστορία.
            Στην παραβολή όμως αυτή αποκαλύπτεται, ότι ο πλούσιος είναι άφρων και ο Θεός είναι παρών. Η πρώτη λέξη του Θεού προς τον πλούσιο μας εκπλήσσει. Περιέχει ένα στερητικό με άλφα κεφαλαίο: Άφρων. Ευφροσύνη αναζητά ο πλούσιος, για αφροσύνη τον κατηγορεί ο Θεός. Στον ψαλμό 13 άφρων θεωρείται εκείνος που δεν πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού. Θεωρητικά βέβαια πουθενά ο πλούσιος της παραβολής δεν αμφισβητεί ότι κάπου υπάρχει κάποιος Θεός. Ουσιαστικά όμως ενεργεί χωρίς να επιτρέπει σ’ αυτόν τον Θεό, που είναι η πηγή της ζωής να επεμβαίνει και να καθορίζει την ζωή του. Είναι άφρων γιατί ξεχνά ότι κάθε ασφάλεια ζωής αποτελεί μια επί πλέον διαβεβαίωση της ανασφάλειας και της αγωνίας του θανάτου.
            Και ενώ αυτός σχεδιάζει την ευημερία του για έτη πολλά, ο Θεός του λέγει ως καταληκτικό ον που είναι, είναι αναλώσιμη και μάλιστα τώρα. Αυτή τη νύχτα πρέπει να παραδώσει την ψυχή του. Η νύχτα είχε ήδη απλωθεί γύρω του και μέσα του. Ο άφρων έχει μόνος βυθισθεί στο σκοτάδι. Ζει την κόλαση του. Ο Θεός έρχεται απλά να του αποκαλύψει την πραγματικότητα. Εκείνο που εντυπωσιάζει δεν είναι ότι ο Θεός ζητά την ψυχή του, αλλά ότι την απαιτούν άλλοι τους οποίους δεν κατονομάζει : « την ψυχήν σου απαιτούσιν από σου…». Ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι;  Οι δαίμονες; «Υποκύπτει» ο Θεός στην απαίτηση του διαβόλου, όπως έγινε στην περίπτωση του πολύπαθου Ιώβ;.
            Ο ψαλμός 48 μας προσφέρει μια εναλλακτική απάντηση . Παρομοιάζει τους πλούσιους που έχουν την ψευδαίσθηση ότι θα διαιωνίσουν το όνομα τους  με τα πλούτη τους, με εκείνα τα πρόβατα, που ενώ οδηγούνται στην σφαγή, εκείνα ανυποψίαστα κοιτάνε το χορτάρι. Έτσι και οι άφρονες πλούσιοι οδηγούνται στον Άδη, όπου διαπιστώνουν ότι οι κριτές είναι οι δίκαιοι τους οποίους αδίκησαν και εξευτέλισαν
            Το αμείλικτο ερώτημα « α δε ητοίμασας  τίνι έσται», παραμένει αναπάντητο, γιατί προφανώς δεν είχε καιρό μετάνοιας. Η απάντηση εναπόκειται σε καθέναν από μας που αυταπατάται από την Κίρκη της ευδαιμονίας και το σύνθημα: « ψυχή έχεις πολλά αγαθά κείμενα εις έτη πολλά, αναπαύου, φάγε, ,πίε, ευφραίνου».
            Η απάντηση δεν βρίσκεται σ’ αυτά που έχει κανείς , αλλά σ’ αυτό που είναι ή μάλλον σ’ αυτό που μπορεί να γίνει αν μάθει μέσα στην Εκκλησία πώς να τρώει, να πίνει και να συν- χωρεί στην ίδια τράπεζα με τον Θεό και τους  αδελφούς του, γιατί αύριο θα πεθάνει, αλλά θα ζήσει αιώνια.
            Καλή Κυριακή.

Πρόσφατα Άρθρα

Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

5 Δεκεμβρίου 2025

Το απόγευμα της Τετάρτης 3 Δεκεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος μετέβη στο πανηγυρίζον Μητροπολιτικό Ι....

Read more
Ανακοινωθέν αποφάσεων ΔΙΣ μηνός Νο­εμ­βρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνέρχεται την Δευτέρα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος,

5 Δεκεμβρίου 2025

Συνέρχεται την Δευτέρα 8 και την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, της 169ης...

Read more
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

5 Δεκεμβρίου 2025

Συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς μας Μητροπόλεως και στο Γιώργο Αγγέλου, έδωσε την Τετάρτη ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης...

Read more
Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος (5 Δεκεμβρίου)
Αγίου Σάββα

Ο όσιος πατήρ ημών Σάββας ο Ηγιασμένος

5 Δεκεμβρίου 2025

«Ο όσιος Σάββας ζούσε επί Θεοδοσίου του μικρού σε μία κώμη της Καππαδοκίας, που λεγόταν Μουταλάσκη, και οι γονείς του...

Read more
Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος (5 Δεκεμβρίου)
Αγίου Σάββα

Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος (5 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2025

Ο άγιος Σάββας καταγόταν από την αγιοτόκο Καππαδοκία και έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορος Ιουστιανιανού, τον 6ο αιώνα μ. Χ....

Read more
Ο Ηγιασμένος
Αγίου Σάββα

Ο Ηγιασμένος

5 Δεκεμβρίου 2025

του Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου, Δρ. Θ.  Ο Όσιος Πατήρ ημών Σάββας ο ηγιασμένος γεννήθηκε στην Καππαδοκία από ευσεβείς γονείς. Σε ηλικία...

Read more
Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος

5 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Ανάμεσα στους μεγάλους αγίους της Εκκλησίας μας σημαντική θέση κατέχουν οι μεγάλες ασκητικές και...

Read more
Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος (5 Δεκεμβρίου)
Αγίου Σάββα

Ομιλία στη μνήμη του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου

5 Δεκεμβρίου 2025

«Προσέχετε δε έαυτοίς μήποτε βαρηθώσιν υμών αϊ καρδίαι εν κραιπάλη καί μέθη καί μερίμναις βιωτικαίς, καί αιφνίδιος έφ' υμάς έπιστη...

Read more
Λαμπρός εορτασμός στο Ρέθυμνο της Πολιούχου του Αγίας Βαρβάρας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Λαμπρός εορτασμός στο Ρέθυμνο της Πολιούχου του Αγίας Βαρβάρας

4 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε, το διήμερο 3 και 4 Δεκεμβρίου 2025, η Αγία Μεγαλομάρτυς Βαρβάρα, Πολιούχος της πόλεως Ρεθύμνης. Προσκεκλημένοι του...

Read more
Ο εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας στη Δράμα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας στη Δράμα

4 Δεκεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια και πνευματική κατάνυξη γιόρτασε η πόλη της Δράμας τη μνήμη της πολιούχου της, Αγίας ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας....

Read more
Η Καρδίτσα τίμησε με μεγαλοπρέπεια τη μνήμη του Αγίου Σεραφείμ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Καρδίτσα τίμησε με μεγαλοπρέπεια τη μνήμη του Αγίου Σεραφείμ

4 Δεκεμβρίου 2025

 «Τῶν Ἀγράφων τὸν γόνον, Φαναριοῦ τὸν πρόεδρον, καὶ Μονῆς Κορώνῃς τὸ κλέος Σεραφεὶμ εὐφημήσωμεν ἀθλήσας γὰρ λαμπρῶς ὑπὲρ Χριστοῦ, θαυμάτων...

Read more
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

4 Δεκεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 29 Νοεμβρίου 2025, στο καλαίσθητο Πνευματικό Κέντρο της πόλεως των Γιαννιτσών, η...

Read more
Τα ονομαστήρια του  Μητρ. Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα ονομαστήρια του Μητρ. Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου

4 Δεκεμβρίου 2025

Με την προσήκουσα ιεροπρέπεια εώρτασε και φέτος ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός τα ονομαστήριά του, επί...

Read more
Ο εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας στην Καλογωνιά
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας στην Καλογωνιά

4 Δεκεμβρίου 2025

Την μνήμη της μεγαλομάρτυρος Αγίας Βαρβάρας τίμησε την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025  η Εκκλησία μας και στην Σπάρτη πανηγύρισε ο...

Read more
Η ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΩΝΙ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΩΝΙ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

4 Δεκεμβρίου 2025

Η Αγία Ένδοξος Μεγαλομάρτυς Βαρβάρα τιμάται σε ολόκληρη την Ελλάδα από τον φιλομάρτυρα και φιλάγιο Λαό μας, ως προστάτης του...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17
Κηρύγματα

Ο Λόγος του Θεού έχει θεραπευτικά αποτελέσματα, όχι μόνο στην ψυχή αλλά και στο σώμα

7 Δεκεμβρίου 2024

« ην διδάσκων εν μια των συναγωγών εν τοις σάββασιν » Η συναγωγή Το σκηνικό εκτυλίσσεται σε μια συναγωγή των...

Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Ο Τριαδικός Θεός είναι ο Σωτήρας μας

7 Δεκεμβρίου 2024
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Η θεραπεία της συγκύπτουσας

7 Δεκεμβρίου 2024
Κήρυγμα της εορτής του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου)

Κήρυγμα της εορτής του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2024
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Ο εν αγίοις πατήρ ημών Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας, ο Θαυματουργός

5 Δεκεμβρίου 2024
Ο Άγιος Νικόλαος και ο Ζήλος Του Θεού

Ο Άγιος Νικόλαος και ο Ζήλος Του Θεού

5 Δεκεμβρίου 2024
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Άγιος Νικόλαος: Ο γνήσιος εκφραστής του ελληνορθοδόξου ιδεώδους

5 Δεκεμβρίου 2024
Ο Άγιος Νικόλαος στο Πολεμικό Ναυτικό

Ο Άγιος Νικόλαος στο Πολεμικό Ναυτικό

5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Εκκλησιασμός της Κυριακής

9 Δεκεμβρίου 2023
Η ψυχή στα ζώα

Η αγάπη στα ζώα – Κυριακή Ι’ Λουκά

9 Δεκεμβρίου 2023
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Λίγα Λόγια για τον Άγιο Νικόλαο

5 Δεκεμβρίου 2022
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η θεραπεία της συγκυπτούσης

7 Δεκεμβρίου 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η σωτηρία διά της Εκκλησίας και εν τη Εκκλησία

7 Δεκεμβρίου 2019
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

Το μήνυμα του Αποστόλου της Κυριακής: Ελεύθεροι με τον Χριστό ή δέσμιοι με τον διάβολο;

4 Απριλίου 2020
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Εις τον μέγαν Ιεράρχην και θαυματουργόν Νικόλαον (6 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2019
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Άγιος Νικόλαος ,«ο γαληνεμένος όρμος και το λιμάνι της σωτηρίας»

5 Δεκεμβρίου 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η Αλήθεια και η υποκρισία τότε και σήμερα

7 Δεκεμβρίου 2018
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Ο Θαλασσοδαρμένος Άγιος

6 Δεκεμβρίου 2017
Ο Άγιος Νικόλαος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Ο Άγιος Νικόλαος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο

5 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Το νόημα του Σαββάτου

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Τα δεσμά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 2011

3 Δεκεμβρίου 2016
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά 30 Νοε 2009 (κεφ. 13, 10-17)

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Η υποκρισία

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Ταύτην δε θυγατέρα Αβραάμ ούσαν… ουκ έδει λυθήναι… τη ημέρα του Σαββάτου;

3 Δεκεμβρίου 2016
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Κυριακή Ι’ Λουκά – 3 Δεκεμβρίου 2011

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος, (Κατά Λουκά ιγ΄ 10-17)

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι΄ Λουκά – 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι΄ Λουκά, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Λουκ. 13, 10-17 (4-12-2011)

3 Δεκεμβρίου 2016
Next Post

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ' 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

Κυριακή Θ' Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist