• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Φθιώτιδος Συμεών: «Δεν μπορεί να υπάρξει ελευθερία, ισότητα και δικαιοσύνη, αν δεν μετανοήσουμε»

22 Ιανουαρίου 2024
in Εκκλησία της Ελλάδος
Φθιώτιδος Συμεών: «Δεν μπορεί να υπάρξει ελευθερία, ισότητα και δικαιοσύνη, αν δεν μετανοήσουμε»
Share on FacebookShare on Twitter

Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας ιερούργησε σήμερα Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, πλαισιούμενος από τον άγοντα τα ονομαστήριά του Άγιο Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Μητροπόλεως και Προϊστάμενο του Μητροπολιτικού Ναού Πρωτ. π. Νεόφυτο Ραφαηλίδη,  τον Διευθυντή του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς Μητροπόλεως και Εφημέριο του Ναού π. Παναγιώτη Σερέτη, καθώς και τον Αρχιδιάκονο π. Νικόλαο Πολυζώη και τον Δευτερεύοντα Διάκονο π. Δαμασκηνό Καρδαρά.

          Οι Ιερές Ακολουθίες, τόσο του Όρθρου και της χοροστασίας του Σεβασμιωτάτου, όσο και της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας μεταδόθηκαν απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου.

          Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών    χαρακτηριστικά ανέφερε:

          «Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία τόσο με το Αποστολικό Ανάγνωσμα, όσο και από το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα έρχεται να μας μιλήσει και να μας παρουσιάσει δύο κόσμους, έναν κόσμο παλαιό κι έναν κόσμο καινούργιο, έναν κόσμο παλαιό, ο οποίος πρέπει να παρέλθει, πρέπει να φύγει, πρέπει να αλλάξει, πρέπει να φωτιστεί κι έναν κόσμο καινούργιο, τον οποίο τον φέρνει η Φανέρωσις του Χριστού στη ζωή μας, όπως ακριβώς τονίζει ο Απόστολος Παύλος, η Ενσάρκωση, η  Σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού, αυτό το Μυστήριο του ερχομού του Χριστού μέσα στην ιστορία του κόσμου, το Μυστήριο της Θείας Οικονομίας, το Μυστήριο της σωτηρίας. Ο ίδιος ο Χριστός κομίζει, φέρνει έναν καινούργιο κόσμο.

 Έναν καινούργιο κόσμο, τον οποίον τον έχουμε τόσο πολλή ανάγκη στην καθημερινότητά μας, στη ζωή μας. Όλοι μας νιώθουμε ότι πολλά έχουν παλιώσει μέσα μας, όλοι νιώθουμε τη φθορά να μας κυνηγάει, όλοι νιώθουμε αμαρτήματα, λάθη, αποτυχίες, εσφαλμένες πράξεις, αδιανόητες παραλείψεις, διάφορα γεγονότα και συμβάντα της ζωής μας, φθορά στις μεταξύ μας σχέσεις, πάροδος του χρόνου, καθημερινότητα, ρουτίνα, πολλά γεγονότα μαζί, δοκιμασίες, γεγονότα απρόοπτα, γεγονότα απροσδόκητα, ένα κράμα πραγμάτων, το οποίο εικονίζει το παλαιό το οποίο έχουμε ανάγκη να φύγει, έχουμε ανάγκη να το αποτινάξουμε για να έρθει το καινούριο.

Πάντοτε υπάρχει συνάφεια και σχέση ανάμεσα στο Αποστολικό και στο Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Και τα δύο Αναγνώσματα μας ομιλούν ακριβώς για αυτό το πράγμα, γιατί οι δέκα λεπροί στο Ευαγγελικό Ανάγνωσμα, εικονίζουν έναν κόσμο παλαιό, έναν κόσμο, ο οποίος είναι βουτηγμένος στην ασθένεια, στον κοινωνικό στιγματισμό, στην περιθωριοποίηση. Το πρόβλημα δεν ήταν μόνο ότι ήταν λεπροί αυτοί οι άνθρωποι, καθώς τότε ειδικά, αλλά και για πολλούς αιώνες αργότερα δεν υπήρχε αντιμετώπιση της λέπρας, παρά μόνο τα τελευταία χρόνια, αυτοί οι άνθρωποι δεν ήταν μόνο ασθενείς, αλλά ήταν και στιγματισμένοι, ζούσαν «πόρρωθεν», δεν ήταν δεκτοί μέσα στην κοινωνία, γιατί υπήρχε ο φόβος της μολυσματικότητας, της ασθένειας και κατά συνέπεια η ασθένεια λειτουργούσε αντικοινωνικά, ο ασθενής ήταν αποκομμένος από την κοινωνική ζωή κι αυτόν τον παλαιό κόσμο τον ανατρέπει ο Χριστός. Έρχεται και επικοινωνεί με το «πόρρωθεν», το μακρυά το κάνει κοντά, έρχεται ο Χριστός και γίνεται «ο πλησίον» εκεί που ο υπόλοιπος κόσμος, η προκατάληψη και η αδυναμία του κόσμου, φέρνει το πόρρωθεν, φέρνει το  μακρυά, η Σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού φέρνει τον πλησίον, φέρνει το κοντά. Έρχεται ο Χριστός και θεραπεύει τους λεπρούς, έρχεται ο Χριστός και ανοίγει ένα νέο παράθυρο, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες του νέου κόσμου κι αυτός ο νέος κόσμος χαρακτηρίζεται από τη δυνατότητα επικοινωνίας όχι απλώς της θεραπείας της σωματικής ασθένειας, αλλά της αποκατάστασης της απόστασης.

Ο Χριστός έρχεται μέσα στον κόσμο για να καταργήσει τις αποστάσεις. Ο Χριστός έρχεται μέσα στον κόσμο για να πάψουν να υπάρχουν χάσματα, για να πάψουν να υπάρχουν διαφορές, για να έρθουμε ο ένας πιο κοντά στον άλλο. Αυτή την ευκαιρία μας δίνει ο Χριστός με κάθε τρόπο.

Θεραπεύονται οι λεπροί. Βλέπουμε όμως συγχρόνως ότι μόνο ένας περνάει τελικά αυτή την πόρτα για τον καινούργιο κόσμο. Μπορεί όλοι να θεραπεύτηκαν σωματικά, αλλά η νοοτροπία, η αντίληψη δεν φαίνεται να έχει θεραπευθεί σε όλους. Μόνο ένας επιστρέφει κοντά στο Χριστό, μόνο ένας πλησιάζει το Χριστό. Οι άλλοι παρέμειναν απόμακροι, παρέμειναν μακριά κι αυτός ο ένας μάλιστα ήταν Σαμαρείτης. Ήταν αλλοεθνής, ήταν αυτός που ίσως να ήταν ο μόνος που να ήταν δικαιολογημένος στο να μην επέστρεφε, γιατί θα είχε τουλάχιστον μία πρόφαση, την πρόφαση της εθνικής διαφοράς, της πολιτιστικής διαφοράς, της φυλετικής διαφοράς. Κι όμως αυτός ο Σαμαρείτης έρχεται σε κοινωνία με το Χριστό. Αυτός ο Σαμαρείτης είναι αυτός, ο οποίος πραγματικά γίνεται υγιής, γίνεται καινούργιος, αλλάζει ολοκληρωτικά. Δε θεραπεύονται μόνο οι σωματικές του πληγές, κυρίως και πρώτιστα θεραπεύονται οι πνευματικές του πληγές, τα πνευματικά του τραύματα, η εσωτερική του αναπηρία, η αναπηρία να αγαπά, να επικοινωνεί, να μπορεί να λέει ευχαριστώ, να εκφράζει την ευγνωμοσύνη του, να μπορεί να κοιτάει κατά πρόσωπο τον άλλο και πολλώ δε μάλλον όταν αυτός ο άλλος είναι ο ίδιος ο Θεός, είναι ο ίδιος ο Χριστός.

Και από την άλλη ο Απόστολος Παύλος επίσης έρχεται να επισημάνει ότι εφόσον ήρθε ο Χριστός στη ζωή μας είναι μεγάλη ευκαιρία να αποτινάξουμε τον «παλαιόν» άνθρωπο και μας απαριθμεί ενδεικτικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παλαιού ανθρώπου. Μας μιλάει χωρίς αστερίσκους, χωρίς υποσημειώσεις χωρίς υπονοούμενα, αλλά ξεκάθαρα ο Απόστολος Παύλος για διάφορα αμαρτήματα, διάφορες πνευματικές καταστάσεις οι οποίες χαρακτηρίζουν τον παλαιό κόσμο, για την πορνεία, για την ακαθαρσία, για το ψέμα, για τη βλασφημία, για την πλεονεξία και για άλλα αμαρτήματα. Όταν σε μία εποχή ακούμε κάποιους τόσο επιπόλαια να λένε δημόσια, ότι αυτό δεν είναι αμάρτημα μπερδεύοντας ίσως την έννοια του ποινικού αδικήματος από την πνευματική έννοια του αμαρτήματος ή ίσως εμποτισμένοι από την άποψη ότι, ότι είναι νόμιμο είναι οπωσδήποτε και ηθικό, αλλά γνωρίζουμε ότι αυτή η άποψη και αυτή η αντίληψη έχει οδηγήσει σε σκάνδαλα, έχει οδηγήσει στη διαφθορά, έχει οδηγήσει σε υποκρισία, έχει οδηγήσει την κοινωνία σε οπισθοδρόμηση, σε συντηρητισμό.

Δεν ταυτίζεται πάντα το νόμιμο με το ηθικό, ούτε οι άνθρωποι, οι οποίοι θέλουν να ζουν με ήθος περιμένουν τους νόμους για να τους δείξουν το δρόμο του ήθους. Υπάρχει κανένας νόμος, καμία νομική διάταξη, κανένα Σύνταγμα το οποίο να μας επιβάλλει νομικά να αγαπάμε ο ένας τον άλλο; Υπάρχει μία τέτοια διάταξη; Άρα επειδή δεν υπάρχει, σημαίνει ότι στη ζωή μας δεν θα αγαπάμε, σημαίνει ότι δε θα ζήσουμε με την αγάπη, δε θα επιλέξουμε την αγάπη, όταν ο νόμος του Ευαγγελίου, ο οποίος δεν είναι νόμος καταναγκαστικός, αλλά είναι πρόταση ζωής, πρόταση ελευθερίας, και όταν μάλιστα έρχεται ο Χριστός και μας λέει: «Όχι απλώς να αγαπάτε, όχι απλώς αγαπάτε αλλήλους, όχι απλώς να αγαπάτε αυτούς που σας αγαπούν, αλλά ν αγαπάτε ακόμη και τους εχθρούς».

Ακούμε σήμερα διάφορες θεωρίες ιδεολογικές, μοντέρνες, με περιτυλίγματα βέβαια μοντερνικότητας, για έναν κόσμο ανοιχτό και συμπεριληπτικό. Άραγε ποια συμπερίληψη, πιο ιδεολόγημα, ποιος εκσυγχρονισμός μπορεί να σταθεί μπροστά στο «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν» του Κυρίου μας Ιησού Χριστού; Ποιος από όλους αυτούς οι οποίοι σηκώνουν τέτοιες σημαίες τάχατες προόδου μπορεί να σταθεί και να κοιτάξει στα μάτια τους ανθρώπους και να τους πει «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν». Αγαπάτε και αυτούς που δεν συμφωνούν μαζί σας. Ποιος μπορεί να το πει αυτό, ποιος από μας μπορεί να το ζήσει αυτό; Δεν έχουμε ανάγκη κανέναν νόμο και καμία διάταξη, αν η καρδιά μας δεν το θέλει, και αν η καρδιά μας δεν πιστεύει στο Θεό δεν μπορεί να έρθει ένας καινούργιος κόσμος. Δεν αλλάζει ο κόσμος  ούτε με συνθήματα, ούτε με μαγικά κουμπιά, ούτε με δημοσιεύματα, ούτε με διαχειριστές της επικοινωνίας, ούτε με προπαγάνδες. Ο κόσμος αλλάζει, όταν οι άνθρωποι αποφασίζουμε να αποτινάξουμε τον παλαιόν άνθρωπο και να ενδυθούμε τον νέο, όπως μας διδάσκει ο Απόστολος Παύλος, τον ανακαινούμενον, τον καινούριο, να ενδυθούμε το Χριστόν. «ὃσοι εἰς Χριστόν ἐβαπτίσθητε, Χριστόν ἐνεδύσασθε».  Ο κόσμος αλλάζει όταν αποφασίσουμε να δούμε ρεαλιστικά την πραγματικότητα της ζωής μας, όταν πάψουμε να βαφτίζουμε το ψάρι κρέας, όταν πάψουμε να εξωραΐζουμε την πραγματικότητα κ όταν έχουμε τον ανδρισμό και τη δύναμη να δούμε την αμαρτία μας. Κάθε μέρα η Εκκλησία μας αυτό μας λέει: «καὶ ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μου ἐστὶ διαπαντός»

Είναι παλληκαριά και ελευθερία να μπορεί ο άνθρωπος να βλέπει το σκοτάδι που έχει μέσα του, να βλέπει ο άνθρωπος τις ελλείψεις τους, να βλέπουμε τις ελλείψεις καθημερινά στις σχέσεις μας, να κάνουμε την αυτοκριτική μας, να έχουμε αυτογνωσία, να έχουμε επαφή και διάλογο με την αλήθεια μας, την προσωπική μας αλήθεια. Και τότε οι ίδιοι θα καταλάβουμε ότι έχουμε ανάγκη ανανέωσης. Οι ίδιοι θα καταλάβουμε ότι κάτι μας λείπει από τη ζωή μας, ότι έχουμε ανάγκη κάτι καινούριο, κάτι διαφορετικό. Έχουμε ανάγκη να έλθει το Φως του Χριστού, το Φως της αγάπης μέσα στη ζωή μας και να ζήσουμε πράγματι έναν καινούργιο κόσμο πραγματικά ελεύθερο, να φτάσουμε στην πραγματική όντως συμπερίληψη έτσι καταλήγει ο Απόστολος Παύλος. Μόνο τότε μπορούμε να ζήσουμε το «Οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος οὐδὲ Ἕλλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος», έτσι τελειώνει σήμερα το Αποστολικό Ανάγνωσμα.

Δε μπορεί να υπάρξει ελευθερία, δεν μπορεί να υπάρξει ισότητα, δεν μπορεί να υπάρξει δικαιοσύνη αν οι άνθρωποι δεν μετανοήσουμε, δεν καταλάβαμε ότι έχουμε ανάγκη αλλαγής, δεν καταλάβουμε ότι πρέπει να φύγουμε από τη φθορά και να βαδίσουμε στη ζωή, να φύγουμε από το θάνατο και να πορευθούμε στην Ανάσταση, να φύγουμε από την αμαρτία και να προχωρήσουμε στο δρόμο του Θεού, στο θέλημα του Θεού. Ο δρόμος του Θεού είναι μία μεγάλη λεωφόρος, η οποία είναι μεν στενή και τεθλιμμένη ως προς τους κόπους, τους ιδρώτες και τους αγώνες, αλλά συνάμα είναι πολλή μεγάλη ως προς τους ορίζοντες και αυτή η λεωφόρος έχει μονάχα μία λέξη, μονάχα έναν προορισμό, τη λέξη «Αγάπη». Μονάχα σε αυτόν τον προορισμό μπορούμε να βαδίσουμε».

Προ της απολύσεως ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών ευχήθηκε στον άγοντα τα ονομαστήριά του Πρωτ. π. Νεόφυτο Ραφαηλίδη, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Μητροπόλεως τα έτη πολλά, καθώς του κατέθεσε για μία ακόμη φορά την ευγνωμοσύνη και ευαρέσκεια του για την διακονία του στην Εκκλησία.

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών απηύθηνε για μία ακόμη φορά πρόσκληση προς όλους ανεξαιρέτως για τον εορτασμό του Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου, ο οποίος ξεκίνησε από χθες με την Παννυχίδα και τα Εγκώμια ενώπιον της Αγίας Λάρνακος του Οσίου, στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αγάθωνος και θα συνεχιστεί σήμερα το απόγευμα στις 18:00 μ.μ. στο Καθολικό Μονής Αγάθωνος όπου θα τελεσθεί Τρισαχριερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός της μνήμης του Οσίου Βησσαρίωνος, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φλώρινης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Ειρηναίου και συγχοροστατούντων των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Προδρόμου και του οικείου Ποιμενάρχου, Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, και θα κορυφωθεί αύριο με το λαμπρό Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι όλες οι Ιερές Ακολουθίες, τόσο σήμερα όσο και αύριο από την Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αγάθωνος θα μεταδοθούν απευθείας τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά, διαδικτυακά και δορυφορικά.

Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου

ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Πρόσφατα Άρθρα

ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ «ΛΥΔΙΑ»
Χωρίς κατηγορία

ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ «ΛΥΔΙΑ»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Συνεχίζοντας μία πνευματική παράδοση πολλών ετών, που αντλεί τις ρίζες της, από τον αείμνηστο γέροντα Θεόφιλο Ζησόπούλο, η Χριστιανική Αδελφότητα...

Read more
Ανακοινωθέν αποφάσεων ΔΙΣ μηνός Νο­εμ­βρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Περὶ τῆς Φωτογραφικῆς Ἐκθέσεως «”Σὲ ὑπέρμαχον ἡ Οἰκουμένη”: Ὁ ἅγιος Δημήτριος ὁ Μυροβλήτης στὰ Βαλκάνια»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Τὸ περιοδικὸ Θεολογία τοῦ Κλάδου Ἐκδόσεων τῆς Ἐπικοινωνιακῆς καὶ Μορφωτικῆς Ὑπηρεσίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σὲ συνεργασία μὲ τὸ Εὐρωπαϊκὸ...

Read more
Ο Μητροπολίτης Κίτρους στο Αργυρόκαστρο για την  Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Κίτρους στο Αργυρόκαστρο για την Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ

22 Σεπτεμβρίου 2025

Το διήμερο 20-21 Σεπτεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος μετέβη στο Αργυρόκαστρο της Βορείου Ηπείρου για...

Read more
Ο τραγουδιστής Γιάννης Πλούταρχος στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ο τραγουδιστής Γιάννης Πλούταρχος στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας

22 Σεπτεμβρίου 2025

Τη Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος δέχθηκε την επίσκεψη του δημοφιλή Έλληνα τραγουδιστή κ. Γιάννη Πλούταρχου,...

Read more
Οι Αμερικανοί στοχοποιούν τις Μόνες του Αγίου Όρους που στηρίζουν τη ΝΙΚΗ – Αποφασισμένοι να δώσουν τέλος στα περίεργα… παιχνίδια των μοναχών
Ελλάδα Κόσμος

Σεισμός 4,8 Ρίχτερ στο Άγιο Όρος: «Περιμένουμε μικρούς μετασεισμούς, το φαινόμενο είναι αρκετά περίεργο, προβληματιζόμαστε»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Διευκρινίσεις για το ρήγμα στο Άγιο Όρος που δίνει το τελευταίο διάστημα αρκετές δονήσεις, έδωσε ο Ευθύμιος Λέκκας, το πρωί της Δευτέρας...

Read more
Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΟ Ι. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΟ Ι. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024, στο Ιερό Προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου του Ρώσσου, στο Προκόπι Ευβοίας τιμήθηκε η μνήμη των...

Read more
Η Σύναξη των Μικρασιατών Εθνοϊερομαρτύρων στα Καμένα Βούρλα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Σύναξη των Μικρασιατών Εθνοϊερομαρτύρων στα Καμένα Βούρλα

22 Σεπτεμβρίου 2025

Ολοκληρώθηκαν σήμερα στην Λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων και στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία υπό...

Read more
Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Νέα Ηρακλείτσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Νέα Ηρακλείτσα

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025, μετά την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε...

Read more
Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑ ΡΙΖΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑ ΡΙΖΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού, 21η Σεπτεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, επεσκέφθη την Ενορία...

Read more
Κυριακή μετά την ‘Υψωση στο Διδυμότειχο
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή μετά την ‘Υψωση στο Διδυμότειχο

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή μετά την Ύψωση, 21η του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., στον Ιερό Ενοριακό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Διδυμοτείχου, (κτίσμα του...

Read more
Χειροτονία Διακόνου από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως

22 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025 στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.Βαρνάβα. Την ίδια ημέρα...

Read more
Ο Θεός δοκιμάζει και ανταμείβει
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Θεός δοκιμάζει και ανταμείβει

21 Σεπτεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης Συκουρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε την...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ελαιοχώρι Παγγαίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ελαιοχώρι Παγγαίου

22 Σεπτεμβρίου 2025

Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ευσταθίου, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου...

Read more
Πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε τους άλλους γιατί μόνο έτσι θα τους αγαπήσουμε πραγματικά
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε τους άλλους γιατί μόνο έτσι θα τους αγαπήσουμε πραγματικά

21 Σεπτεμβρίου 2025

Από πέρσι καθιερώθηκε να εορτάζεται η επίσημη πανήγυρις της ενορίας της Καβησσού την Κυριακή μετά την Ύψωση του Τίμιου Σταυρού....

Read more
«Διαδραματίσαμε ενωτικό ρόλο στο ζήτημα της Μονής του Σινά»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Διαδραματίσαμε ενωτικό ρόλο στο ζήτημα της Μονής του Σινά»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Θεσσαλία της Κυριακής» 21/9/2025 και στον δημοσιογράφο Φώτη Σπανό παραχώρησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Στην...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025
Ο ταπεινός ποτέ δεν πέφτει

Ἡ ὑψίστη ἀξία τοῦ ἀνθρώπου

19 Οκτωβρίου 2023
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση (Κυριακή μετά την Ύψωση)

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Θέλει αυταπάρνηση

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Η Σωτηρία προέρχεται από το Χριστό

19 Σεπτεμβρίου 2021
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Το μήνυμα του Ευαγγελίου της Κυριακής μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

18 Σεπτεμβρίου 2021
Ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός ως πανοπλία

«Τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Αυταπάρνηση και οικογένεια – Κυριακή μετά την Ύψωση

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Χριστώ συνεσταύρωμαι»

19 Σεπτεμβρίου 2020
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Η Θεολογία του Σταυρού και του Εσταυρωμένου Κυρίου μας

15 Σεπτεμβρίου 2018
Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Νέα Ιωνία

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

15 Σεπτεμβρίου 2018
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Σταυρώθηκε για μένα (Αποστολικό Ανάγνωσμα)

14 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ακολουθία των Αγίων Παθών στον Ι.Ν. Aγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Το ζωηφόρο “σκάνδαλο” του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακής μετά την Ύψωση Αποστολικό ανάγνωσμα

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ Ευαγγέλιο : Μαρκ. 8,34-9,1 ΒΑΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Μαρκ, 8,34,9-1 Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Μαρκ. 8,34 – 9, 1 (16-9-2012)

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Τί συμβολίζει ὁ Σταυρός (β΄)

16 Νοεμβρίου 2023

Σωτήρια υπέρβαση Toυ Χρηστάκι Ευσταθίου Θεολόγου

21 Αυγούστου 2014

Προς αναζήτηση νοήματος για τη ζωή-Κυριακή μετά την Ύψωσιν

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την ύψωση του Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή Μετά την Ύψωσιν Το Ευαγγέλιο της εορτής, η απόδοσή του στην νεοελληνική.

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ – 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση

21 Αυγούστου 2014

15 Σεπ 2012 Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού -«Ος γαρ αν θέλη την ψυχήν αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν».

21 Αυγούστου 2014
Next Post
Πολυαρχιερατικό συλλείτουργο για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Ιωαννίνων

Πολυαρχιερατικό συλλείτουργο για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Ιωαννίνων

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος Τιμοθέου

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος Τιμοθέου

Εκατοντάδες πιστών στην ομιλία του Γέροντα Νεκταρίου Μουλατσιώτη στον Πειραιά

Άντρας ή γυναίκα είναι αυτός;

ΚΕΡΚΥΡΑ | Mνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου

ΚΕΡΚΥΡΑ | Mνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Ονομαστηρίων Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος

Άγιος Απόστολος Τιμόθεος: Ο πιστός Μαθητής και ακόλουθος του Παύλου

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist