• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ο Φθιώτιδος Συμεών στον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Πευκακίων

28 Νοεμβρίου 2022
in Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Ο Φθιώτιδος Συμεών στον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Πευκακίων
Share on FacebookShare on Twitter

Με την κανονική άδεια και πατρική ευλογία του Ποιμενάρχου και Πνευματικού Πατέρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου του Β’ είχε την χαρά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών να τύχει της αδελφικής αγάπης, τιμής και σεβασμού του πολιού Πρωθιερέως και Προϊσταμένου του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πευκακίων, Πρωτ. π. Βασιλείου Βολουδάκη και των εκλεκτών πατέρων και συνεργατών του, ώστε να συνεορτάσουν μαζί την ετήσια εορτή  του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών  της Παναγίας της Προυσιωτίσσης, της Προστάτιδος και Πολιούχου της Ρούμελης.

 Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην Ευαγγελική περικοπή του «Πλουσίου νέου» και χαρακτηριστικά ανέφερε:

            «Μας δίνεται η ευκαιρία σήμερα σε αυτόν εδώ τον εμβληματικό Ιερό Ναό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, με οδηγό τον Ευαγγελιστή Λουκά, τον Αγιογράφο της Παναγίας της Προυσιωτίσσης, τον Πολιούχο της Λαμίας, τον Προστάτη της Βοιωτίας, τον Αφέντη της Ρούμελης, της Στερεάς Ελλάδος να μελετήσουμε ένα διάλογο καίριο, ένα διάλογο του Χριστού με έναν άνθρωπο της εποχής του. Κάθε διάλογος του Χριστού είναι ασφαλώς διάλογος με τον κάθε άνθρωπο κάθε εποχής. Και το πρώτο και σημαντικό που αξίζει να κρατήσουμε και να σημειώσουμε είναι ότι ο Χριστός έρχεται σε διάλογο. Ο Χριστός δεν μονολογεί αυταρχικά και μοναρχικά, αλλά έρχεται και συζητά με τον κόσμο της εποχής του και με τον κόσμο κάθε εποχής. Και αν θέλουμε να είμαστε μαθητές του Χριστού καλούμεθα και εμείς να διαλεγόμεθα, να συζητούμε, να σεβόμαστε τη γνώμη του άλλου και να έχουμε τη διάθεση να ανοίξουμε τα αυτιά μας και την καρδιά μας, διότι αν δεν ακούσουμε, δεν μπορούμε και να διαλεχθούμε.

Με πολύ σεβασμό και αγάπη, για μία ακόμα φορά, ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός συνομιλεί με έναν άνθρωπο, ο οποίος φαίνεται να έχει αναζητήσεις, φαίνεται να ψάχνει το νόημα της ζωής, φαίνεται να είναι ευχαριστημένος με αυτά τα οποία έχει καταφέρει και ψάχνει κάτι άλλο ή τουλάχιστον έτσι θέλει να δείξει… Όπως όμως αποδεικνύεται στην εξέλιξη του διαλόγου, μάλλον ένιωθε αυτάρκεια, μάλλον ένιωθε ευχαριστημένος, μάλλον ήθελε ένα πιστοποιητικό αναγνώρισης από το Χριστό. Δεν μπορούμε όμως να προσερχόμεθα ποτέ σε έναν διάλογο επιδιώκοντας απλώς την αποδοχή και την επιβεβαίωση, δείγμα ανασφάλειας και μειονεξίας, που πολλές φορές εμείς οι άνθρωποι έχουμε στη ζωή μας. Θέλουμε οπωσδήποτε οι άλλοι να μας αναγνωρίσουν, οι άλλοι να αναγνωρίσουν την αυθεντία μας, να αναγνωρίσουν το δίκαιό μας, την ορθότητα των απόψεών μας. Κι όταν βρεθεί κάποιος στο δρόμο μας και δεν αποδεχθεί απόλυτα ή εν μέρει την ορθότητα των απόψεών μας, οι άνθρωποι που είναι ανώριμοι, ανασφαλείς και ακαλλιέργητοι αυτομάτως ένα τέτοιον άνθρωπο  τον στοχοποιούν και τον κάνουν εχθρό, τον θεωρούν αντίπαλο, τον βλέπουν ανταγωνιστή, τον βλέπουνε ως πολέμιο, ως ακάθαρτο, ως επικίνδυνο. Δε βλέπουμε όμως τέτοια πράγματα σε αυτόν το διάλογο.

Έρχεται λοιπόν αυτός ο άνθρωπος και ρωτάει τον Κυριό μας:  «Τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;»Τι πρέπει να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή; Και ασφαλώς εδώ αναφέρεται στην ουσία της ζωής, στο αιώνιο νόημα της πραγματικής ζωής. Ψάχνει λοιπόν την αιώνια ζωή. Κι ο Χριστός με τόσο σεβασμό και με τόσο αγάπη ξεκινάει από τα αυτονόητα. Από τα εύκολα. Αυτά που πολλές φορές εμείς οι χριστιανοί τα παρουσιάζουμε ως μεγάλα κατορθώματα.  Είναι τα πιο εύκολα και τα πιο αυτονόητα. Τηρείς τις εντολές; Ακολουθείς τις εντολές του Νόμου της Παλαιάς Διαθήκης, να τιμάς τον πατέρα σου, τη μητέρα σου, να μη μοιχεύεις, να μη φονεύεις, δηλαδή τα αυτονόητα  μίας στοιχειώδους κοινωνικής συμβίωσης, μίας στοιχειώδους κοινωνικής αρμονίας; Αυτό οφείλει να το κάνει κάθε άνθρωπος που θέλει να λέγεται Άνθρωπος. Το να μη φονεύει, το να σέβεται το συνάνθρωπό του, το να διαμορφώνει όρους οικογενειακής ειρήνης, οικογενειακής ζωής είναι αρχές και αξίες πανανθρώπινες.  Και βιάζεται ο συνομιλητής του Χριστού, που τον ονομάζει Αγαθό και φαίνεται να Τον αποδέχεται ως Αγαθό, γιατί έτσι τον προσφωνεί, βιάζεται να καυχηθεί, να παινέψει τον εαυτό του επιδιώκοντας και περιμένοντας, επαναλαμβάνω, ένα πιστοποιητικό “έξωθεν καλής μαρτυρίας”, για να θυμηθούμε αλήστου μνήμης εποχές. Έρχεται και του λέει «ταῦτα πάντα ἐφυλαξάμην ἐκ νεότητός μου».  Όλα αυτά τα έχω φυλάξει από παιδί. Έλα τώρα Χριστέ να μου δώσεις το μπράβο, έλα να μου δώσεις το πτυχίο, έλα να μου δώσεις το οφίκιο, έλα να μου δώσεις την κορδέλα, έλα να με κάνεις άρχοντα, έλα να μου δώσεις το μετάλλιο.

Κι όμως ο Χριστός δεν ήρθε σε αυτό τον κόσμο για να θωπεύει τον εγωισμό μας, ο Χριστός δεν σαρκώθηκε για να μας αφήσει ακαλλιέργητους και ανώριμους.

Ο Χριστός σαρκώθηκε, όπως μας διδάσκουν  οι Πατέρες της Εκκλησίας, ώστε οι άνθρωποι να «θεοποιηθώμεν». Έγινε ο Θεός άνθρωπος προκειμένου να γίνει ο άνθρωπος Θεός.

Και για αυτό όταν προχωράει κανείς στα πιο υψηλά και στα πιο μεγάλα, αυτά τα οποία δεν τα επιβάλλει ούτε το φυσικό δίκαιο ούτε οι αυτονόητοι όροι ανθρώπινης συνύπαρξης. «πάντα ὅσα ἔχεις πώλησον καὶ διάδος πτωχοῖς, καὶ ἕξεις θησαυρὸν ἐν οὐρανῷ, καὶ δεῦρο ἀκολούθει μοι».  Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, εδώ αρχίζει ο πραγματικός κόσμος, εδώ αρχίζει ο κόσμος της υπέρβασης,  εδώ αρχίζει ο κόσμος της θυσίας,  εδώ αρχίζει ο κόσμος του Χριστού, γιατί ο κόσμος του Χριστού αρχίζει από τη στιγμή που άνθρωπος αποφασίσει να αποδεχθεί το προσκλητήριο του Χριστού, το οποίο είναι ένα κοινό για όλους τους ανθρώπους και για εγγάμους και για αγάμους και για μοναχούς και για Επισκόπους και  για πρεσβυτέρους και για διακόνους και για χριστιανούς και για όλους τους ανθρώπους είναι κοινό το προσκλητήριο.

«Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν, καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι». Από εκεί ξεκινάει η χριστιανική ζωή. Από τη στιγμή, που ο άνθρωπος αποφασίζει να αποστασιοποιηθεί από το είδωλό του, να αποκαθηλώσει τον εαυτό του, να αποκαθηλώσει τον εγωισμό του και στη θέση του Εγώ, να φέρνει το Εσύ, να φέρνει το Εμείς, να φέρνει το κοινωνικώς «υπάρχειν», το κοινωνείν μετά των αδελφών. Από τη στιγμή που αποφασίζει να ζήσει «εν κοινωνία», να βγει δηλαδή από τη ιδιωτεία. Τον καλεί να πάψει να μετράει τα αυτονόητα καλά, τα οποία έχει κάνει και τον εισαγάγει σε έναν άλλο κόσμο, στον κόσμο της αγάπης, στον κόσμο της προσφοράς, στον κόσμο της συνύπαρξης, στον κόσμο της συναλληλίας, στον κόσμο της πραγματικής ανθρωπιάς , στον κόσμο της αδελφοσύνης,  στον κόσμο της αληθινής κοινωνίας του προσώπου. Και εκεί αναδεικνύονται οι πραγματικές προθέσεις. Οι πραγματικές προθέσεις και οι πραγματικές διαθέσεις και η πραγματική πίστη δεν φανερώνεται σε εύκολες συνθηματολογίες, ούτε φανερώνεται στην εύκολη κριτική και κατάκριση των πάντων. Δεν υπάρχει ευκολότερο πράγμα το να είναι κανείς εισαγγελέας των άλλων. Δεν υπάρχει ευκολότερο πράγμα να βάζεις τον άλλον απέναντι στο τοίχο και να τα βρίσκεις όλα στραβά  πάνω του. Είναι το πλέον εύκολο πράγμα μέσα στον κόσμο. Το δύσκολο πράγμα είναι κατά πόσο είσαι αποφασισμένος να βάλεις τον εαυτό σου στα έξι μέτρα και κατά πόσο είσαι αποφασισμένος να αρχίζεις να βλέπεις πόσο είσαι αληθινά διατεθειμένος να απαρνηθείς τον εαυτό σου και να άρεις το σταυρό σου. Γι’ αυτό και αυτός, ο κατά τα άλλα ευγενέστατος άνθρωπος, ο κατά τα άλλα καλός χριστιανός με τα δεδομένα της εποχής του, έφυγε περίλυπος « ην γαρ πλούσιος σφόδρα» μας λέει ο Ευαγγελιστής. Τα βρήκε σκούρα τα πράγματα, δεν άκουσε από τον Χριστό αυτό που ήθελε. Τι περίμενε να ακούσει; Μπράβο παιδί μου, είσαι καλός χριστιανός, δεν είσαι «ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων», που θα πει ο Φαρισαίος συγκρίνοντας τον εαυτό του με τον ταλαίπωρο το Τελώνη που χτυπούσε τα στήθια του πίσω από την κολώνα προσευχόμενος. Δεν είσαι σαν αυτούς τους αμαρτωλούς αυτού του κόσμου, είσαι καθαρός, είσαι γνήσιος, είσαι ακραιφνής, διαφέρεις από τους άλλους, μπράβο, έτσι, κράτα γερά και ο παράδεισος είναι μόνο για σένα και όλοι οι άλλοι δε χωράνε. Δε λέει κάτι τέτοιο ο Χριστός σε αυτό τον άνθρωπο. Αλλά αντίθετα θέτει τον δάκτυλον «επί τόν τύπον τῶν ἥλων» και για αυτό και καταλήγει με τη συγκλονιστική φράση ότι είναι ευκολότερο να περάσει καμήλα από μια τρυπούλα μιας βελόνας παρά «πλούσιος εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ εἰσελθεῖν.».  Και ο Κύριος αναφέρεται όχι μόνο σε αυτούς που έχουν υλικό πλούτο αλλά και σε όλους εμάς, που μπορεί να μην έχουμε υλικό πλούτο, αλλά που μπορεί να θεωρούμε ως πλούτο μας τα χαρίσματά μας, που μπορεί να θεωρούμε ως πλούτο μας την άποψή μας, τη γνώμη μας, τον εγωισμό μας, που μπορεί πλούτος μας να είναι το είδωλο το οποίο έχουμε χτίσει γύρω από τον εαυτό μας και από το οποίο δε ξεκολλάμε και δε φεύγουμε.

Και αυτός ο πλούτος είναι, που μας στερεί τον αληθινό πλούτο, γιατί ο αληθινός πλούτος είναι να εγκαταλείπεις κάθε τι δικό σου και να δίνεσαι και να προσφέρεσαι στην αγάπη του Χριστού.

Κλείνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε:

«Ο Χριστός έρχεται να μιλήσει στον καθένα από εμάς προσωπικά. Είναι μία θανάσιμη υπεκφυγή να προσπαθούμε να σκεφτούμε τι από αυτά «κολλάει» σε κάποιον άλλον και σε ποιον, για να θέσουμε κάποιον άλλο στο κέντρο της κριτικής μας.  Αυτό μονάχα μας αποπροσανατολίζει, αυτό μονάχα μας ξεγελά και μας μπερδεύει. Ο Χριστός έρχεται και σαρκώνεται για τον καθένα από μας. Μην αρνηθούμε το Χριστό από τη ζωή μας. Έρχεται, ασχολείται προσωπικά με εμάς και μας λέει και σε εμάς: «ασχολήσου επιτέλους με τον εαυτό σου, πάρε τη ζωή στα σοβαρά, σταμάτα επιτέλους να ασχολείσαι με τον κιτρινισμό, κάνε τη ζωή σου λευκή και όχι κίτρινη, κάνε τη ζωή σου καθαρή και φωτεινή και όχι μαύρη και γκρίζα. Ασχολήσου επιτέλους πραγματικά με τον εαυτό σου, για να μη φύγεις κι εσύ περίλυπος, όπως έφυγε αυτός που δήθεν ήθελε πραγματικά να μάθει ποια είναι η αιώνια ζωή και το μυστικό της ζωής, αλλά τελικά τα έχασε όλα».

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο κ. Συμεών προσέφερε στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου μία φορητή εικόνα του Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου. Ο Προϊστάμενος του Ναού, Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτ. π. Βασίλειος Βολουδάκης αναφέρθηκε με πολύ θερμά λόγια αγάπης προς το πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου κ. Συμεών ανατρέχοντας ιδιαίτερα στην περίοδο της διακονίας του κ. Συμεών ως Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κατά την οποία ο κ. Συμεών «επέδειξε ιδιαίτερη φροντίδα για τον Ναό του Αγίου Νικολάου», ενώ ο π. Βασίλειος τόνισε ότι ο Σεβασμιώτατος Φθιώτιδος κ. Συμεών είναι «ο πρώτος επίσκοπος που ιερουργεί στο Ναό του Αγίου Νικολάου στην μετα covid εποχή».

          Ακολούθησε, συνοδεία της Φιλαρμονικής της ΕΛ.ΑΣ.,  Ιερά Λιτανεία της Εικόνος της Παναγίας Προυσιωτίσσης από τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Πευκακίων στο κτίριο του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών, στην είσοδο του οποίου ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών ετέλεσε Αρχιερατική Δέηση υπέρ πάντων των μελών του Συλλόγου και υπέρ όλων των Ρουμελιωτών.

          Ο κ. Συμεών πραγματοποίησε ακολούθως επίκαιρη ομιλία με θέμα την Παναγία  υπογραμμίζοντας το Μυστήριο της Θεοτόκου και μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά ανέφερε:

          «Το Μυστήριο της Παναγίας, το Μυστήριο της Θεοτόκου δεν μπορεί να το προσεγγίσει κανείς ούτε διανοητικά, ούτε νοησιαρχικά, ούτε φιλοσοφικά, διότι θα υπερβαίνει και θα ξεπερνάει όλες αυτές τις κατηγορίες του κτιστού κόσμου. Μονάχα όποιος αγαπήσει την Παναγία, μπορεί να αισθανθεί κάτι από το Μυστήριο της αγάπης Της, από το μυστήριο της Θεοτόκου. Η Παναγία ευλογεί αυτόν που μετέχει στο μυστήριό Της και στην αγάπη Της, που είναι μυστήριο σεβασμού, που είναι μυστήριο ενότητας, μυστήριο ειρήνης, που είναι μυστήριο καλοσύνης, μυστήριο φιλανθρωπίας, μυστήριο αλληλεγγύης, που είναι μυστήριο «εξόδου από τον εαυτό σου» και συνάντησης του άλλου προσώπου.Η Παναγία γίνεται η αγκαλιά που συναντά τους πάντες και που καλεί και προσκαλεί όλους σε συνάντηση. Όποιος αποδέχεται αυτή την πρόσκληση και δε βάζει όρους και προϋποθέσεις, όποιος είναι διατεθειμένος με την καρδιά του να δεχθεί να βρεθεί στην αγκαλιά της Παναγίας μας μαζί με κάθε άλλον άνθρωπο, μονάχα αυτός μπορεί να ζήσει το μυστήριο της Θεοτόκου, το μυστήριο της μητρότητας, το μυστήριο της αδελφότητας, το μυστήριο της οικογένειας, το μυστήριο δηλαδή της ανιδιοτελούς, αληθινής, εξωστρεφούς αγάπης, η οποία οδηγεί σε συνάντηση τον άνθρωπο. Κι έτσι η Παναγία μπορεί να αποτελέσει την απάντηση στο πρόβλημα του πολέμου, στο πρόβλημα της βίας, στο πρόβλημα της ελλείψεως κοινωνικής συνοχής, σε όλα αυτά τα προβλήματα τα οποία ζούμε σήμερα. Το πρόβλημα του κόσμου είναι ένα και μοναδικό. Η αποδοχή του διαφορετικού, γιατί το απόγειο της ετερότητας είναι η μοναδικότητα και εκεί κανείς καταλαβαίνει τη μοναδική δική του σχέση με την Παναγία. Με αυτό που ο καθένας εκφράζεται, εκφράζει την ανάγκη να το εκφράσει με το δικό του τρόπο, να προσευχηθεί με το δικό του τρόπο, να της μιλήσει με το δικό μου τρόπο, να εκφράζει την αγάπη του με τον δικό του τρόπο. Ο καθένας προσφέρει στο πρόσωπο της Παναγίας τη μοναδικότητά του. Και αυτή η μοναδικότητα είναι που συντελεί στην ενότητα την οποία την έχουμε ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε».

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών τέλεσε και τον Αγιασμό των Εγκαινίων του Λαογραφικού Μουσείου του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών, το οποίο δημιούργησε η αγάπη και η ευεργεσία της δωρήτριας οικογένειας Αγαπητού, ενώ ο Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών κ. Νούλας απένειμε τιμητική διάκριση στον κ. Συμεών.

          Ο Σεβασμιώτατος είχε την ευκαιρία για μια ουσιαστική και εποικοδομητική συναναστροφή με τον Πρόεδρο και όλα τα μέλη του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών, τα οποία και κατέθεσαν την ευγνωμοσύνη τους, την αγάπη τους και τον σεβασμό τους στον κ. Συμεών για την αγιαστική και τιμητική παρουσία του στις εόρτιες εκδηλώσεις προς τιμήν της Πολιούχου και Εφόρου της Ρούμελης Παναγίας της Προυσιωτίσσης.

          Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, στην Ιερά Λιτανεία και στις εόρτιες εκδηλώσεις του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών μεταξύ των μελών και των πιστών παραβρέθηκαν: ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άγγελος Συρίγος, ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Κωνσταντίνος Μπακογιάννης, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων και συλλόγων των Αθηνών.

Πρόσφατα Άρθρα

Η ανάλυση της συνάντησης Πάπα-Πατριάρχη | Σήμερα στην «Ορθόδοξη Αλήθεια»… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ανάλυση της συνάντησης Πάπα-Πατριάρχη | Σήμερα στην «Ορθόδοξη Αλήθεια»… Μην τη χάσετε!

3 Δεκεμβρίου 2025

Aυτή την εβδομάδα η  “Ορθόδοξη Αλήθεια” κυκλοφορεί με το βιβλίο “ Το μυστήριο της 8ης ημέρας” του αείμνηστου Μητροπολίτη Αχελώου...

Read more
Μητροπολίτης Φωκίδος: Ημέρες Ποιμαντικής Μέριμνας και Κοινωνικής Προσφοράς
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Φωκίδος: Ημέρες Ποιμαντικής Μέριμνας και Κοινωνικής Προσφοράς

3 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αποστόλου Ανδρέα, ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας Μητροπολίτης Φωκίδος κ. Θεόκτιστος, λειτούργησε στον πανηγυρίζοντα...

Read more
Η επέτειος της Εθνικής Αντίστασης στη νήσο Πάρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η επέτειος της Εθνικής Αντίστασης στη νήσο Πάρο

3 Δεκεμβρίου 2025

Το Σάββατο 29-11-2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, έπλευσε από το νησί της Νάξου προς την Πάρο όπου την...

Read more
Πληθωρική υποδοχή της Παναγίας Εικονιστρίας στον Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος

Πληθωρική υποδοχή της Παναγίας Εικονιστρίας στον Βόλο

3 Δεκεμβρίου 2025

Με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη η Τοπική μας Εκκλησία υποδέχθηκε την Τρίτη 2/12 την Ιερά και Θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Εικονιστρίας από την...

Read more
«Ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων»

3 Δεκεμβρίου 2025

Με την ευχή και την πατρική μέριμνα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025 το...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Το έργο της Εκκλησίας μας θέλει ‘’ψυχή’’, στοργή, προσευχή, σοβαρότητα και υπευθυνότητα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το έργο της Εκκλησίας μας θέλει ‘’ψυχή’’, στοργή, προσευχή, σοβαρότητα και υπευθυνότητα»

2 Δεκεμβρίου 2025

Γενική σύναξη των εφημερίων της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης, πραγματοποιήθηκε, σήμερα Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025, στο νεωστί εγκαινιασθέν (2...

Read more
Τυπικαί Διατάξεις 2026 κατά το Τυπικόν του Οικονόμου Γεωργίου Ρήγα – ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!
Ελλάδα Κόσμος

Τυπικαί Διατάξεις 2026 κατά το Τυπικόν του Οικονόμου Γεωργίου Ρήγα – ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!

2 Δεκεμβρίου 2025

Εκδόθηκαν και φέτος για 5η συνεχόμενη χρονιά από το ΚΕΠΕΜ οι Τυπικές Διατάξεις του 2026, κατά το Τυπικόν του Οικονόμου...

Read more
ΕΚΔΗΜΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΡΙΚΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΚΔΗΜΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΡΙΚΑ

2 Δεκεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης μετά βαθυτάτης συγκινήσεως και εν συνοχή καρδίας αναγγέλλει στον ιερό κλήρο και το ευσεβές αυτής πλήρωμα...

Read more
Πανήγυρις Οσ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Αλεξάνδρεια | Χειροτονία διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Οσ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Αλεξάνδρεια | Χειροτονία διακόνου

2 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου, εορτή του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε...

Read more
Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος: «Η προσδοκία των εθνών»
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος: «Η προσδοκία των εθνών»

2 Δεκεμβρίου 2025

Η δεύτερη συνάντηση του ανοιχτού Σεμιναρίου Ορθοδόξου Πίστεως πραγματοποιήθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών....

Read more
Υποδειγματική Θεία Λειτουργία στη Νέα Αγχίαλο για το ΓΕΛ Νέας Αγχιάλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Υποδειγματική Θεία Λειτουργία στη Νέα Αγχίαλο για το ΓΕΛ Νέας Αγχιάλου

2 Δεκεμβρίου 2025

Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών, για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Νέας Αγχιάλου, λειτούργησε σήμερα στον...

Read more
Ο εορτασμός του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Ι. Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Ι. Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας

2 Δεκεμβρίου 2025

Με Ιερά Αγρυπνία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Βασιλείου Τρίπολης τιμήθηκε η μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών...

Read more
ΟΤΑΝ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Η ΦΟΤΖΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΟΤΑΝ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Η ΦΟΤΖΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

2 Δεκεμβρίου 2025

Με βαθιά συγκίνηση και σεβασμό ευχαριστούμε τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Σκοπέλου κ. Νικόδημο για την τιμητική παρουσία και συμμετοχή του στην...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

2 Δεκεμβρίου 2025

Τη μνήμη του αγίου Φιλαρέτου του ελεήμονος εόρτασε η Ενορία αγ. Νικολάου Χαλκίδος, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Χαλκίδος...

Read more
Επιμνημόσυνη δέηση στον Καραβά για τους στρατιώτες  που έχασαν τη ζωή τους το 1972
Εκκλησία της Ελλάδος

Επιμνημόσυνη δέηση στον Καραβά για τους στρατιώτες που έχασαν τη ζωή τους το 1972

1 Δεκεμβρίου 2025

Το πρωί της Δευτέρας 1η Δεκεμβρίου 2025, μετά την πανήγυρη του Αγίου Θεοκλήτου στο Καστόρι, οι επίσημοι μετέβησαν στον Καραβά, όπου,...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)
Αποστόλου Ανδρέα Πρωτόκλητου

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

29 Νοεμβρίου 2025

Mακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν" (Ιω. ά, 42) Κατά το διάστημα...

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

29 Νοεμβρίου 2025
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτοκλητος Μαθητής του Χριστού

29 Νοεμβρίου 2025
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Η τιμή των γονέων – Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά

29 Νοεμβρίου 2025
Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

29 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ένα «ΜΗΝΥΜΑ» του Αγίου Ανδρέα για την Ελληνική οικογένεια

29 Νοεμβρίου 2024
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Αποστολικά Μηνύματα: «Το μεγάλο Δώρο του Κυρίου μας»

24 Νοεμβρίου 2024
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Εἰ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς

24 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Μνήμη αποστόλου Ανδρέου (30-11-2014)

29 Νοεμβρίου 2022
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά «Αξίως περιπατήσαι της κλήσεως…»

27 Νοεμβρίου 2021

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

24 Νοεμβρίου 2018
Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

24 Νοεμβρίου 2018
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: μία χαρακτηριστική περίπτωση!

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ο Θεός ἡμᾶς τούς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους (Α´ Κορ. 4, 9)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

Ην δέ ᾽Ανδρέας… (᾽Ιωάν. 1, 41)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

30 Νοεμβρίου – Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιω. α΄ 35-52) (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)

26 Νοεμβρίου 2019
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιωαν. Α΄ 35-52)

26 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ

28 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

28 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2014

Κήρυγμα Κυριακῆς 30.11.2014 Ἀποστόλου Ἀνδρέου Α΄ Κορ. δ΄ 9-16

16 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ (30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

18 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Μνημόσυνο στο Σύδνεϋ για τα θύματα του Γολοντομόρ

Μνημόσυνο στο Σύδνεϋ για τα θύματα του Γολοντομόρ

Αρχιερατικό Συλλείτουργο Μητροπολιτών  Αιτωλίας και Ακαρνανίας  Δαμασκηνού – Σάμου Ευσεβίου

Αρχιερατικό Συλλείτουργο Μητροπολιτών Αιτωλίας και Ακαρνανίας Δαμασκηνού - Σάμου Ευσεβίου

Θυρανοίξια του νέου Καθεδρικού Ναού της Αδελαΐδος: «Θέλω να συνδέσω αυτό τον Ναό με την Κωνσταντινούπολη», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος

Θυρανοίξια του νέου Καθεδρικού Ναού της Αδελαΐδος: «Θέλω να συνδέσω αυτό τον Ναό με την Κωνσταντινούπολη», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος

Η Άρτα εόρτασε τον Άγιο Δαμασκηνό τον Στουδίτη

Η Άρτα εόρτασε τον Άγιο Δαμασκηνό τον Στουδίτη

Ἡ ἑορτή τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Πάτρα

Ἡ ἑορτή τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Πάτρα

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist