• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 10 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Φθιώτιδος Συμεών: «Από την αγαπολογία προς όλους στην αγάπη προς τον πλησίον»

15 Νοεμβρίου 2020
in Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Φθιώτιδος Συμεών: «Από την αγαπολογία προς όλους στην αγάπη προς τον πλησίον»
Share on FacebookShare on Twitter

Από τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας και αυτήν την Κυριακή ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών απευθύνθηκε στους χιλιάδες αδελφούς χριστιανούς, οι οποίοι παρακολουθούσαν από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου την σημερινή Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία.
 
Ερμηνεύοντας το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της ημέρας, μεταξύ των άλλων ο κ. Συμεών ανέφερε:
 
«Πράγματι δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο, που δεν θα ομολογήσει εύκολα, ότι η ευτυχία βρίσκεται στην αγάπη, ότι το νόημα της ζωής βρίσκεται στο να αγαπάς ολοκληρωτικά, με όλη σου την καρδιά, με όλη σου την διάνοια, με όλη σου την ψυχή τον Θεό και τον άλλο άνθρωπο. Όμως φτάνει κανείς μοναδικά αυτό να το διακηρύττει ή να το πιστεύει; Είναι απλώς μία μεταφυσική παραδοχή; Είναι απλώς ένας κανόνας ηθικής; Είναι απλώς ένας τρόπος κοινωνικής συμβίωσης; Είναι ένα πρόταγμα και παράγγελμα καλής συμπεριφοράς; Ή μήπως είναι μία πρόκληση και μία πρόσκληση από το να μεταβούμε από την αγαπολογία στην πραγματική αγάπη; Γιατί είναι αλήθεια αδερφοί μου, ότι ο κόσμος έχει χορτάσει από αγαπολογία, η ζωή μας έχει χορτάσει από μεγάλα λόγια, από υποσχέσεις, η ζωή μας έχει μπουχτίσει στην κυριολεξία από διακηρύξεις, από αρχές, από διαβεβαιώσεις. Αυτό που ζητάει και λαχταρά μία καρδιά που πραγματικά ψάχνει αληθινό νόημα ζωής, είναι να ζήσει την αγάπη και όχι να μιλάει για την αγάπη, να γευτεί την αγάπη και όχι να ακούει για την αγάπη, να τη δει μέσα στην καθημερινότητά της ζωής και κυρίως όταν διακυβεύονται και κινδυνεύουν ιδιοτέλειες, συμφέροντα, εγωισμοί. Η αληθινή αγάπη αποκαλύπτεται, όταν κανείς καλείται να βγει από το βόλεμά του, καλείται να βγει από τον εαυτό του, καλείται να κοιτάξει, να στρέψει το βλέμμα του στον άλλον και όχι να αντιπαρέλθει.
 
Γι’ αυτό και ο νομικός που συζητά με τον Χριστό, καταλαβαίνει ότι ο Χριστός θέλει κάτι άλλο να του πει, είναι άνθρωπος ευφυής, πλην όμως είναι ένας άνθρωπος εγκλωβισμένος μέσα στην τυπικότητα, μέσα στην επιφάνεια, μέσα στην εικόνα και για αυτό ρωτά τον Χριστό, επιθυμώντας να δικαιώσει τον εαυτό του, όπως μας λέει ο ευαγγελιστής Λουκάς «δικαιοῦν ἑαυτὸν». Η δικαίωση είναι η επιβεβαίωση της εικόνας, η αυτοδικαίωση είναι η επιβεβαίωση του ειδώλου, το οποίο έχει σχηματίσει ο κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του, η αυτοθεοποίηση, η αυτοειδωλοποιήση. Θέτει μία ερώτηση στο Χριστό, η οποία ερώτηση αξίζει να τεθεί και από τον κάθε έναν από εμάς, όχι σαν ένα λεκτικό παιχνίδι, αλλά σαν μια δυνατότητα, σαν ένα εισιτήριο να εισέλθουμε και να αγγίξουμε το πραγματικό νόημα της ζωής.
 
Ρωτά ο νομικός τον Χριστό; «Ποιος είναι ο πλησιον;» Πόσο σημαντική ερώτηση για τον καθέναν από εμάς!
 
Πλησίον είναι αυτός που βρίσκεται τοπικά κοντά μας; Πλησίον είναι μονάχα οι άνθρωποι της οικογένειάς μας; Ο σύντροφος ή η σύντροφός μας; Τα παιδιά μας; Οι γονείς μας; Τα αδέρφια μας; Οι φίλοι μας; Οι συγγενείς μας; Οι άνθρωποι της καθημερινότητας μας; Ποιος είναι ο πλησίον και ποιος γίνεται πλησίον και ποιος μπορεί πραγματικά να ζήσει για να βιώσει στη ζωή του την αγάπη προς τον πλησίον; Την αληθινή αγάπη, όχι αυτήν που είναι αγαπολογία και βερμπαλισμός, αλλά αυτή που είναι κόπος και πόνος και θυσία και αίμα και ιδρώτας, αυτή που είναι Σταυρός και Ανάσταση, αυτή που είναι συμπόρευση, συνοδοιπορία, συνοδύνη, αυτή που είναι η είσοδος στη ζωή του άλλου, προκειμένου να ζήσει κανείς μαζί με τον άλλον και να βιώσει την πραγματική αγάπη και την πραγματική ζωή.
 
Κι ο Χριστός απαντά. Ο Χριστός μας δείχνει σήμερα και μας φανερώνει ποιος είναι ο πλησίον και ουσιαστικά όχι απλώς ποιος είναι ο πλησίον, ποιος μπορεί να γίνει πλησίον για τον άλλον άνθρωπο για τον κάθε άνθρωπο, για τον κάθε άνθρωπο ανεξαιρέτως. Και φέρνει τη γνωστή ιστορία με τον άνθρωπο τον διαβάτη αυτού του κόσμου. Έτσι είναι ο άνθρωπος μέσα στην αναζήτηση της αλήθειας της ζωής. Όλοι είμαστε διαβατές μέσα σε αυτή τη ζωή, περιδιαβαίνουμε, είμαστε καθοδόν βρισκόμαστε σε πορεία, διότι «οὐ γὰρ ἐχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν». Πορευόμαστε προς τα έσχατα, προς την συντέλεια και ολοκλήρωση του κόσμου, προς την ατελεύτητη χαρά και ευτυχία, προς την αιώνια Βασιλεία. Μέσα λοιπόν σε αυτό το δρόμο της αναζήτησης της αλήθειας, η οποία πονά, η οποία έχει τραυματισμούς, έχει δυσκολίες, έχει πειρασμούς, ένας άνθρωπος πέφτει θύμα ληστών. Τραυματίζεται και εγκαταλείπεται ημιθανής τυγχάνων».
 
Συνεχίζοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε:
 
«Ο Ιερέας πέρασε και αντιπαρήλθε, ο Λευίτης πέρασε και αντιπαρήλθε, η θρησκευτική εξουσία της εποχής πέρασε και αντιπαρήλθε, που δεν ήταν μόνο θρησκευτική εξουσία, αλλά ήταν και πνευματική και κοσμική συγχρόνως ελίτ, ήταν οι άνθρωποι που είχανε μόρφωση, που είχαν γνώση, που υποτίθεται γνώριζαν τον Νόμο, ήταν οι άνθρωποι, οι οποίοι ήταν κοινωνικά καταξιωμένοι. Αυτό τον κόσμο εκφράζει ο Ιερέας και ο Λευίτης, οι οποίοι αντιπαρήλθαν. Ούτε καν κοίταξαν και δεν κοίταξαν, γιατί θα ήθελαν να μπορούν να πουν ότι δεν είδαν. Είναι αυτό το δράμα το οποίο ζούμε σήμερα όλοι μας στη ζωή μας, όταν κάνουμε πως δεν βλέπουμε τη δυστυχία που υπάρχει γύρω μας, όταν κάνουμε πως δεν βλέπουμε το κακό που υπάρχει γύρω μας και νομίζουμε ότι είναι αγαθότητα, αν θεωρούμε ότι το κακό δεν υπάρχει, αν θεωρούμε ότι πόνος δεν υπάρχει, αν θεωρούμε ότι δυστυχία δεν υπάρχει. Πόσο εύκολα εμείς οι άνθρωποι μπορεί να πούμε: «Μα δεν μου ζήτησε κανείς βοήθεια, δεν μου χτύπησε κανείς την πόρτα, δεν μου είπε κανείς ότι έχει ανάγκη, δεν ήρθε να με παρακαλέσει».
 
Η πραγματική αγάπη είναι κίνηση, η πραγματική αγάπη είναι να στρέψεις το βλέμμα σου, να μην κρύβεις κάτω από το χαλί της κοινωνικής υποκρισίας και μιας εικόνας την δυστυχία που υπάρχει γύρω σου, αλλά να βλέπεις τον πόνο που υπάρχει, την δυστυχία που υπάρχει, την δυστοκία, την αστοχία την αδυναμία των ανθρώπων να δημιουργήσουν αρμονικές σχέσεις, να πορευτούν στη ζωή τους εν ειρήνη και ησυχία, να μπορέσουν να συμβιώσουν ειρηνικά και όμορφα και αγαπητικά. Δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημά του κόσμου και της κοινωνίας, το να μην βλέπει κανείς τα προβλήματα. Δεν αποτελεί λύση το να κλείνουμε τα μάτια. Δεν αποτελεί λύση να μένει κλεισμένος την κατοχύρωση του, στον ατομισμό του, στην ατομοκρατία του, στον κόσμο του, στο δικό του κόσμο, όπως τον έχει πλάσει, έτσι φτιαγμένο, για να είναι ικανοποιημένες και οι ενοχές του για να μπορεί εύκολα και ανερυθρίαστα, να πορεύεται μέσα στην εικόνα τη φαντασιακή που έχει πλάσει για τον εαυτό του, αλλά όχι στην πραγματική εικόνα, μιας κοινωνίας που έχει μέσα της αποτυχία, που έχει μέσα της δυστυχία, που έχει μέσα της φόβο, που έχει μέσα της ανασφάλεια, που δεν ξέρει τι ξημερώνει το αύριο.
 
Και περνάει και ο Καλός Σαμαρείτης, περνάει αυτός, ο οποίος θα είχε προφανείς λόγους να αντιπαρέλθει, θα είχε δικαιολογίες, θα μπορούσε η διαφορετικότητα του, η πολιτισμική, η εθνική, να αποτελέσει μία δικαιολογία, ότι εγώ βρίσκομαι από άλλον κόσμο, είμαι περαστικός, είμαι ξένος, μας χωρίζει διαφορετικός πολιτισμός, διαφορετική κουλτούρα, θα μπορούσε, τέλος πάντων, να βρει κάποιος δικαιολογίες.
 
Δεν αντιπαρέρχεται όμως. Παίρνει στην αγκαλιά του τον ημιθανή, αλλοεθνή τυγχάνοντα αδελφό του. Υπερβαίνει κάθε είδους αγκύλωση, κάθε είδους προκατάληψη, κάθε εμπόδιο. Τον παίρνει στην αγκαλιά του. Επιχέει οίνον και έλαιον στις πληγές του, που είναι τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, που είναι η Θεία Ευχαριστία και το Άγιο Βάπτισμα και τον παίρνει, στο πανδοχείο τον οδηγεί και πανδοχείο είναι η Εκκλησία, η οποία δέχεται τους πάντες, γιατί ο Σαμαρείτης είναι ο εκ της Μαρίας, είναι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, ο Οποίος μας παίρνει στην αγκαλιά του, ο Οποίος μας ηγάπησε και μας δίνει το παράδειγμα της απόλυτης, της αληθινής, της πραγματικής αγάπης, γιατί είναι ο κατεξοχήν πλησίον.
 
Πλησίον κατ΄ εξοχήν είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο οποίος είναι τόσο πλησίον ώστε προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, την έκανε ένα με την θεϊκή, την μπόλιασε, έγινε ένα με μας, «ἐκένωσε ἑαυτὸν μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἄνθρωπος». Πήρε τα πάντα από εμάς, εκτός από την αμαρτία μας και την αποτυχία μας. Και προσφέρει και δηνάρια στο πανδοχείο. Δύο δηνάρια. Την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Και είναι έτοιμος να προσδαπανήσει, να πληρώσει ό,τι παραπάνω χρειαστεί, προκειμένου ο άνθρωπος ο ημιθανής, να αναπνεύσει, να αναστηθεί, να αναζωογονηθεί, να βρει τον εαυτό του και από κει από το πανδοχείο να εξέλθει υγιής, για να συνεχίσει τον δρόμο, τον δρόμο προς την αλήθεια, προς τη ζωή, τον δρόμο προς την αιωνιότητα, γιατί ασφαλώς κανένα πανδοχείο δεν αποτελεί τόπο μόνιμης κατοικίας για κανέναν άνθρωπο. Το πανδοχείο δεν παύει να είναι ένας σταθμός, δεν πάει να είναι ένας μεταβατικός σταθμός, ένας μεταγωγικός σταθμός. Και η Εκκλησία είναι ο σταθμός, ο οποίος μας μεταφέρει, μας οδηγεί στη Βασιλεία του Θεού και στην αιωνιότητα».
 
Κλείνοντας τον λόγο του ο κ. Συμεών αναφέρθηκε στην σημερινή εποχή τονίζοντας χαρακτηριστικά:
 
«Πλησίον δεν είναι τόπος, ο πλησίον είναι τρόπος. Είναι ο τρόπος της ζωής και ο τρόπος που βιώνει κανείς την αγάπη στη ζωή του και στην καθημερινότητά του.
 
Σε μία εποχή, όπως η σημερινή, όπου γίνεται τόσος λόγος και υπάρχει, προς το παρόν, τόσο μεγάλη αναγκαιότητα για τη λεγόμενη κοινωνική αποστασιοποίηση. Κρατείτε αποστάσεις ακούμε συνέχεια. Τηρείτε αποστάσεις, αν είναι δυνατόν ακόμη και μέσα στο σπίτι. Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί: «Τι νόημα έχει ο πλησίον εν τω μέσω αποστάσεων; Πώς μπορεί να είναι κανείς πλησίον, ενώ πρέπει να είναι από τον άλλον 2 ή2,5 μέτρα; Πώς μπορεί να είναι πλησίον, όταν καλείται να κλειστεί μέσα στο σπίτι του, να στερηθεί την επικοινωνία; Πώς μπορεί να είναι πλησίον, όταν δεν μπορεί να πάει στην Εκκλησία, όταν δεν μπορεί να πάει σε μία καφετέρια, σε ένα εστιατόριο, όταν δεν μπορεί να συναχθεί σε μία πλατεία; Πώς μπορεί να είναι πλησίον, τούτη τη δύσκολη ώρα της πανδημίας, που καλείται να στέκεται μακριά;
 
Και βλέπουμε, ότι ο Χριστός σήμερα μας απαντάει και μας αποκαλύπτει, ότι όποιος αγαπά μπορεί να είναι πλησίον ακόμα και αν στέκεται δυόμισι μέτρα μακριά από τον άλλον. Όποιος αγαπά πραγματικά και αισθάνεται ότι έχει ευθύνη και θέλει να γίνει συνοδοιπόρος του άλλου και να γίνει συγκυρηναίος και μαζί συνεργός στο άθλημα της σωτηρίας, στο άθλημα της υγείας, στο άθλημα της κοινωνικής προόδου και προκοπής, στο να ξαναπεράσει μία δυσκολία, μία συγκυρία, μία δοκιμασία μπορεί να γίνει πλησίον ακόμη και αν είναι κλεισμένος μέσα στο σπίτι του, διότι δεν είναι βέβαιο ότι ήταν κανείς πλησίον, όταν ήταν ο ένας πάνω στον άλλον, δεν είναι βέβαιο, ότι είναι κανείς πλησίον στον άλλον, ακόμα και αν ακουμπά στον άλλον, ακόμα και αν τον συνθλίβει. Το είδαμε και την προηγούμενη Κυριακή. Συνέθλιβαν οι όχλοι τον Χριστό, αλλά κανείς δεν τον άγγιζε. Άγγιξε το κράσπεδο των ιματίων του Χριστού η αιμορροούσα γυναίκα και όμως αυτή πραγματικά τον άγγιξε. Έτσι μπορεί κανείς να γίνει πλησίον, όταν μπορεί να καταλάβει την παρουσία του άλλου και μέσα στην απουσία του, όταν έχει τόσο πολλή αγάπη για τον άλλον, όταν νιώθει την παρουσία του και στην απουσία του.
 
Και σας εξομολογούμαι και σας το καταθέτω μέσα από την καρδιά μου είναι πολύ δύσκολο τούτη την ώρα, δεν μπορώ να περιγράψω πόσο δύσκολο είναι να ομιλεί κανείς μπροστά στα άδεια καθίσματα της Εκκλησίας. Αν αγαπά όμως, στα άδεια αυτά καθίσματα, βλέπει τα πρόσωπα των αδελφών του, βλέπει τον κάθε έναν από σας. Στα άδεια αυτά καθίσματα βλέπει την παρουσία των αδελφών του, που ξέρει ότι θα ήθελαν να είναι εδώ, αλλά για λόγους αγάπης δεν είναι εδώ, για λόγους ευθύνης δεν είναι εδώ, από αγάπη για τον άνθρωπο στερούνται, στερούμαστε τούτη την ώρα, την χαρά της κατά πρόσωπον επικοινωνίας. Και αυτή η απουσία, αυτή η στέρηση είναι μία μοναδική δυνατότητα, να καταλάβει κανείς, ότι η αγάπη η αληθινή έχει πόνο. Όταν αγαπάς αληθινά μπορεί να χρειαστείς και να στερηθείς αυτόν που αγαπάς. Όταν αγαπάς αληθινά κάποιον, αν χρειαστεί θα σταθείς και μακριά του για να τον προστατέψεις, να γίνεις με έναν άλλον τρόπο, Καλός Σαμαρείτης της ψυχής του και της ζωής του και της σωτηρίας του.
 
Αυτή η δοκιμασία την οποία περνάμε αδελφοί μου, είναι μία ευκαιρία να μετρήσουμε μέσα μας την αληθινή αγάπη, να καταλάβουμε, ότι η αγάπη δεν βρίσκεται μονάχα στα τραπεζώματα, στις παρέες, στο τσούγκρισμα των ποτηριών και στα τσιμπούσια, ότι η αγάπη δεν βρίσκεται ενδεχομένως και στις ψεύτικες πολλές φορές αγκαλιές, στα ψεύτικα φιλιά, στους ασπασμούς του «Ιούδα». Η αληθινή αγάπη βρίσκεται στο νοιάξιμο της καρδιάς, η αληθινή αγάπη βρίσκεται όταν ενδιαφέρεσαι για αυτόν που καλείσαι να κοιτάξεις τον άλλο διεισδυτικά, να στρέψεις το βλέμμα σου, να μην αντιπαρέλθεις, αλλά να ακουμπήσεις, να κατέβεις μέσα στον Άδη, τον οποίον περνά και να νιώσεις την παρουσία του παντού στη ζωή σου. Αν στην προσευχή μας αδερφοί μου, δεν νιώθουμε ζωντανή την παρουσία των άλλων, για τους οποίους προσευχόμαστε, τότε η προσευχή μας δεν είναι αληθινή, αλλά είναι ένας λόγος κενός.
 
Ναι, αυτός είναι ο πλησίον, αυτός που αγαπά πέρα από κάθε εμπόδιο και από κάθε δυσκολία, αυτός που κι αν ακόμα υπάρχουνε πελώρια τοίχοι και πελώριες αποστάσεις, νιώθει την ανάσα του άλλου, ακούει τον χτύπο της καρδιάς του, αφουγκράζεται τον πόνο του, σκουπίζει τα δάκρυα του, γίνεται ένα μαζί του και πορεύεται προς την ατελεύτητο πατρίδα, προς την αιωνιότητα αδερφοί μου. Αμήν».

Πρόσφατα Άρθρα

Σερρών Θεολόγος: «Το Άγιον Πνεύμα φανερώνει τον Χριστό, ως Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το Άγιον Πνεύμα φανερώνει τον Χριστό, ως Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου»

9 Ιουνίου 2025

Στην παλαιά ιερά Μονή του Αγ. Πνεύματος, στο ομώνυμο δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Εμμ. Παπά, ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η Παναγία Τριάς είναι προοπτική της ζωής μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η Παναγία Τριάς είναι προοπτική της ζωής μας»

9 Ιουνίου 2025

Σε Μακρακώμη και Μαλεσίνα, σε δυο εκ διαμέτρου αντίθετα σημεία της κανονικής του δικαιοδοσίας, στην ορεινή Δυτική Φθιώτιδα και στην...

Read more
Η λαμπρή Ιερά πανήγυρις του Καθεδρικού Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς
Εκκλησία της Ελλάδος

Η λαμπρή Ιερά πανήγυρις του Καθεδρικού Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς

9 Ιουνίου 2025

Λαμπρά τιμήθηκε η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς, ημέρα κατά την οποία πανηγυρίζει μεγαλοπρεπώς ο Καθεδρικός Ιερός...

Read more
Η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Μεσσηνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Μεσσηνία

9 Ιουνίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και με την παρουσία πλήθους πιστών, τιμήθηκε η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας. Επίκεντρο...

Read more
Η Μητρόπολη Άρτης εόρτασε την Παναγία Φανερωμένη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Μητρόπολη Άρτης εόρτασε την Παναγία Φανερωμένη

9 Ιουνίου 2025

Την Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, ανήμερα της εορτής του Αγίου Πνεύματος, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης, στην πόλη...

Read more
Χειροθεσία Οικονόμου στην Αγία Τριάδα Σούρπης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Οικονόμου στην Αγία Τριάδα Σούρπης

9 Ιουνίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Σούρπης λειτούργησε σήμερα 9/6, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία του συνόλου των...

Read more
Ο Εσπερινός της Αγίας Τριάδας στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός της Αγίας Τριάδας στην Καλαμάτα

9 Ιουνίου 2025

Με την συμμετοχή πλήθους πιστών από όλη την πόλη της Καλαμάτας, τελέσθηκε το απόγευμα της Κυριακής της Πεντηκοστής, ο Πανηγυρικός...

Read more
Όπου η ενότητα, εκεί και η Χάρις του Θεού
Εκκλησία της Ελλάδος

Όπου η ενότητα, εκεί και η Χάρις του Θεού

9 Ιουνίου 2025

Στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος Νοσοκομείου Βόλου, χοροστάτησε απόψε, Κυριακή της Πεντηκοστής 8/6, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού....

Read more
Εκδημία π. Παναγιώτου Ιωακείμ
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκδημία π. Παναγιώτου Ιωακείμ

9 Ιουνίου 2025

Το απόγευμα της 8ης Ιουνίου τρ.ε., εκοιμήθη εν Κυρίω ο μακαριστός πλέον ιερεύς π. Παναγιώτης Ιωακείμ, Προϊστάμενος του Ιερού Μητροπολιτικού...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στην Παναγία Φανερωμένη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στην Παναγία Φανερωμένη Άρτης

9 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή 8 Ιουνίου 2025, το απόγευμα, στον Ιερό Ναό της Φανερωμένης, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος...

Read more
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

9 Ιουνίου 2025

Με λαμπρότητα και τον αρμόζοντα πανηγυρικό χαρακτήρα, εορτάσθηκε στη Χαλκίδα η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας, η Κυριακή της Πεντηκοστής, στις...

Read more
Η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Κέρκυρα

9 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή, 8 Ιουνίου 2025, Κυριακή της Πεντηκοστής, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε, ομίλησε...

Read more
Οι Αμερικανοί στοχοποιούν τις Μόνες του Αγίου Όρους που στηρίζουν τη ΝΙΚΗ – Αποφασισμένοι να δώσουν τέλος στα περίεργα… παιχνίδια των μοναχών
Ελλάδα Κόσμος

Σεισμός στο Άγιον Όρος: Ρωγμές και καταστροφές σε εκκλησίες – Κίνδυνος να χαθούν αγιογραφίες αιώνων

8 Ιουνίου 2025

Φοβερές ζημιές άφησε πίσω του ο ισχυρός σεισμός μεγέθους 5,3 Ρίχτερ που σημειώθηκε χτες Σάββατο (08.06.2025) στην περιοχή Καρυές στο...

Read more
Η Παναγία η Πεταλιδιώτισσα αναχώρησε για την Καθέδρα Της
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Παναγία η Πεταλιδιώτισσα αναχώρησε για την Καθέδρα Της

8 Ιουνίου 2025

Με την ευλογητική χοροστασία και πανηγυρική Θεία Λειτουργία της εορτής της Πεντηκοστής, προεξάρχοντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Καρυουπόλεως κ. Νεκταρίου περατώθηκε...

Read more
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Ο Μεγάλος Άγνωστος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Περί του Αγίου Πνεύματος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

4 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως

«Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον»

7 Ιουνίου 2020
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Πνεύμα Κυρίου

24 Ιουνίου 2019
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

28 Μαΐου 2018
«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

28 Μαΐου 2018
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ο «άλλος Παράκλητος»

3 Ιουνίου 2017
Next Post
Γιατί δέν ἔχουμε Ἡγέτες – Δεῖτε τί ἔλεγε ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος γιά τήν κρίση τῆς ἐποχῆς του

Ο Δ΄ περί Ιερωσύνης λόγος του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

Ανακοινωθέν Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Η Εκκλησίας της Ελλάδας για τα δημοσιογραφικά «παπαγαλάκια» του συστήματος

«Οι ημέρες απαιτούν: Προσευχή- Υπευθυνότητα- Ενότητα»

«Οι ημέρες απαιτούν: Προσευχή- Υπευθυνότητα- Ενότητα»

Κυριακή στον Ενοριακό Ναό Αγίας Φωτεινής Pointe-Noire

Κυριακή στον Ενοριακό Ναό Αγίας Φωτεινής Pointe-Noire

Η Ακολουθία επί τη διασαλεύση της Αγίας Τραπέζης στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Αγ. Βασιλείου Λαγκαδά

Ο Μητροπολίτης Ιωάννης αφήνει πίσω του ισχυρή παρακαταθήκη για την Εκκλησία μας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist