• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ένας πανάρχαιος ευεργετικός θεσμός

10 Μαρτίου 2019
in Απόψεις - Γνώμες, Κηρύγματα, Κυριακή τής Τυρινής
Ένας πανάρχαιος  ευεργετικός θεσμός
Share on FacebookShare on Twitter

Ιωάννου Αν. Γκιάφη, Θεολόγου- Πολιτικού Επιστήμονος

Ένας κανόνας δικαίου παγιώνεται εντός του κοινωνικού συνόλου με την συνεχή και ομοιόμορφη επανάληψη της εφαρμογής του. Αντίστοιχα και ένα πρότυπο συλλογικής ή ατομικής συμπεριφοράς καθιερώνεται σε μια κοινωνία με την διαρκή επανάληψή του. Με αυτό τον τρόπο τόσο ο κανόνας, όσο και μια συμπεριφορά θεσμοποιούνται. Γίνονται θεσμοί, αποκτώντας μια ιδιαίτερη κοινωνική αξία και συνεπάγοντας ορισμένες υποχρεώσεις από μέρους των πολιτών. Από αρχαιοτάτων χρόνων υπάρχουν θεσμοί διαφόρων μορφών και κατηγοριών(κοινωνικοί, πολιτικοί, πολιτιστικοί, οικογενειακοί κ. ά.). Οι θεσμοί εξυπηρετούν την κάθε ανθρώπινη κοινότητα αφού χάριν αυτών επιτυγχάνεται η κοινωνική οργάνωση, η κοινωνική ευταξία και η αρμονική κοινωνική συμβίωση. Θεσμούς όμως δεν διαθέτει μόνο η κοινωνία, εμπεριέχει και η Εκκλησία. Η Εκκλησία μπορεί να είναι ο Θεανθρώπινος οργανισμός στον οποίο εγκεντρίζονται τα μέλη του, αλλά δεν παύει να είναι και τρόπος ζωής. Σε αυτή την πνευματική βιωτή ενυπάρχουν κάποιοι κανόνες, η εφαρμογή των οποίων προάγει τον χριστιανό στη σωτηρία. Όπως οι δημοκρατικοί νόμοι διασφαλίζουν την δημοκρατία του συνόλου, το ίδιο και οι ιεροί κανόνες και θεσμοί οδηγούν στην πνευματική λύτρωση και στην αγιότητα του βίου.

Γιατί όμως να γίνεται μνεία στους θεσμούς της Εκκλησίας μας; Διότι η σημερινή ευαγγελική περικοπή μας παραπέμπει σε έναν πανάρχαιο θεσμό, αυτόν της  ‘‘νηστείας’’. Τονίζει ο Κύριός μας μεταξύ των άλλων: « Ὅταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ώσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί, ἀφανίζουσιν γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσιν τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀπέχουσιν τὸν μισθὸν αὐτῶν.» (Ματθ. στ’, 16). Ο Θεάνθρωπος Κύριος έρχεται με την φράση του αυτή και στηλιτεύει την φαρισαϊκή νηστεία, καταδεικνύοντας τον αληθινό σκοπό της. Δεν κατακρίνει τους Φαρισαίους επειδή νήστευαν, αλλά γιατί νήστευαν προς επίδειξη. Μάλιστα έμεναν άπλυτοι και ατημέλητοι προκειμένου να δείχνουν καταβεβλημένοι από τον κόπο της νηστείας και να απολαμβάνουν τα ‘‘εύσημα’’ του κόσμου. Όλα γίνονταν από κενοδοξία. Άραγε τότε έχει αξία η νηστεία; Στόχος της ποιος είναι; Ο έπαινος των ανθρώπων ή ο έπαινος του Θεού; Ο εμφανής τρόπος άσκησής της έμπροσθεν των άλλων ή η αφανής εφαρμογή της ενώπιον του Δημιουργού;

Η νηστεία στην Ιερά μας Παράδοση είναι ένα κεφαλαιώδες ζήτημα. Πρόκειται για μια θεοδίδακτη και θεοπαράδοτη εντολή και όχι για ένα ανθρώπινο αποκύημα. Τι μας υπενθυμίζει η Κυριακή της Τυροφάγου; Την έξωση των Πρωτοπλάστων από τoν Παράδεισο! Και η αιτία ήταν η παράβαση της εντολής της νηστείας και κατ’ επέκταση η παρακοή του θελήματος του Θεού. Δεν σεβάστηκαν και καταπάτησαν την απαγόρευση του Θεού να μην δοκιμάσουν ούτε ένα καρπό από το ‘‘δένδρο της γνώσης του καλού και του κακού’’. Η πρώτη εντολή του Θεού στο ανθρώπινο γένος ήταν το αγαθό της νηστείας. Ο Αδάμ και η Εύα όχι μόνο δεν την εφάρμοσαν αλλά ενέδωσαν και στην προσβολή του διαβόλου. Έτσι η πράξη τους αυτή έφερε την έξοδό τους από τον κήπο της Εδέμ και την υπαγωγή τους από την αθανασία στον θάνατο, από την αφθαρσία στην φθορά.

Ο ερχομός του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού επί της γης σηματοδοτεί την αναγέννηση του νέου Αδάμ της Εκκλησίας. Ο ίδιος ο Χριστός προτού ξεκινήσει το απολυτρωτικό του έργο, νηστεύει 40 ολόκληρες ημέρες. Την ανυπακοή του πρώτου Αδάμ την αντικαθιστά με την υπακοή Του στο θέλημα του Ουρανίου Πατρός. Κατά συνέπεια η νηστεία προσλαμβάνει θεοειδή χαρακτήρα.

Η νηστεία γενικότερα εμπερικλείεται στην Παλαιά, αλλά και στην Καινή Διαθήκη. Εκτός αυτών των χριστιανικών πηγών η νηστεία προβλέπεται και από τους ιερούς κανόνες. Ο κυριότερος όλων είναι ο 69ος κανόνας των Αγίων Αποστόλων, όταν έρχεται και επιβάλλει την νηστεία στην χριστιανική ζωή και αναγνωρίζει ως λόγο κατάλυσής της μόνο την σωματική ασθένεια. Ήδη η Αποστολική Σύνοδος (49μ.Χ.) θεσπίζει την νηστεία ως αναγκαίο μέσο για την ψυχική σωτηρία. Η νηστεία εξάλλου δεν είναι παρά μια πνευματική άσκηση, η οποία οφείλει να καταλήγει στην αρετή. Μέσω αυτής οι άγιοι της Εκκλησίας μας έλαβαν ουράνια χαρίσματα. Με την αδιάλειπτη προσευχή και την τακτική νηστεία τους εκδίωξαν ακόμη και το γένος των δαιμόνων. Ο Μέγας Βασίλειος θα γράψει πως: «η νηστεία χειραγωγεί τους πιστούς στην κατά Θεόν πολιτεία[1]». Μήπως ο Μωυσής, ο Ηλίας και ο Τίμιος Πρόδρομος δεν ασκήθηκαν στο στάδιο της νηστείας και κατόρθωσαν όχι μόνο την ενάρετη ζωή, αλλά και την ‘‘θεωρία του Θεού’’; Η νηστεία δεν είναι αυτοσκοπός αλλά στοχεύει στην εγκράτεια από όλες τις εμπαθείς καταστάσεις προκειμένου διαμέσου αυτής να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ δημιουργήματος και Δημιουργού.

Η νηστεία είναι μεν η αποχή από τις αρτύσιμες τροφές, αλλά είναι και η πνευματική κάθαρση. Νηστεία σημαίνει όχι μόνο στέρηση κάποιων υλικών τροφών, αλλά και αποτίναξη των αδυναμιών μας. Και εδώ κρύβεται η διαφορά της νηστείας από την δίαιτα. Δυστυχώς η περιρρέουσα κοινωνική αντίληψη ταυτίζει την νηστεία με την δίαιτα, δηλ. την αποχή του ανθρώπου από ορισμένες διατροφικές συνήθειες με σκοπό τον σωματικό του καλλωπισμό. Η νηστεία δεν στοχεύει σε καμμία αυτοδικαίωση, απεναντίας θέτει ως στόχο την ψυχοσωματική εγκράτεια. Το κέντρο βάρος της ρίπτεται στην ταπείνωση και στην εγκοπή του ιδίου θελήματος, οι οποίες είναι οι βάσεις για την ανύψωση ενός στέρεου πνευματικού οικοδομήματος. Λίαν εύστοχα ένας πανέμορφος ύμνος της Εκκλησίας μας θα διακηρύξει: «Νηστεύσωμεν, ἀδελφοί, σωματικώς· νηστεύσωμεν καὶ πνευματικώς.»(Εσπέριο στιχηρό Τετάρτης Α’ Νηστειών)

Υπάρχει όμως σήμερα και μια κατηγορία ανθρώπων που ηθελημένα αγνοούν τον θεσμό της νηστείας. Προβαίνουν μάλιστα αυτές τις ημέρες και σε διάφορες αταξίες (π.χ. καρναβαλικές εκδηλώσεις, κρεατοφαγίες κ. ά.) που όχι μόνο απάδουν της χριστιανικής τους ταυτότητας, αλλά και αμαυρώνουν την ιερότητα των ημερών. Αντί να ξεκινάει ο αγώνας της πνευματικής συντριβής, κυριαρχεί ένα «τρελό πανηγύρι» ξεφαντώματος και ξεγνοιασιάς. Ποια η σχέση αυτού με την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής; Ουδεμία! Απλούστατα μια λανθασμένη και άστοχη λαϊκή παράδοση υπερισχύει έναντι ενός πανάρχαιου και σωτήριου θεσμού.

Ιδού λοιπόν από απόψε με τον κατανυκτικό εσπερινό θα περάσουμε το κατώφλι της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής! Καιρός μετανοίας και νηστείας! Καιρός τα λάθη του παρελθόντος να τα διορθώσουμε! Καιρός για την πνευματική ανατροπή του εαυτού μας! Καιρός όχι πνευματικού εφησυχασμού, αλλά πνευματικής ετοιμότητας! Δίχως την μετάνοια μας και την νηστεία μας η χάρις του Θεού δεν ελκύεται στη ζωή μας! Εάν θέλουμε πραγματικά μέσα από το ταξίδι της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής να φθάσουμε στον αναστάσιμο προορισμό μας, οφείλουμε κατά τον Μέγα Βασίλειο, να «νηστεύσωμεν νηστείαν δεκτὴ καὶ εὐάρεστον τῷ Κυρίῳ.[2]» Αμήν!

[1] Μ. Βασιλείου, Λόγος Α΄ περί νηστείας, MPG 31, 173.2.

[2] Μ. Βασιλείου, Λόγος Β΄ περί νηστείας, MPG 31, 196.44.

Πρόσφατα Άρθρα

Ο μεθέορτος Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στο Μελισσοχώρι
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο μεθέορτος Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στο Μελισσοχώρι

26 Οκτωβρίου 2025

Τον μεθέορτο Εσπερινό της πανηγύρεως του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλήτου τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου...

Read more
Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Λάρισα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Λάρισα

26 Οκτωβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Δημητρίου Νέας Σμύρνης, προαστίου της Λάρισας, μετέβη σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου...

Read more
Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως

26 Οκτωβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Μεγαλαμάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλήτου στην ακριτική μας περιοχή. Στη Μητρόπολή μας πανηγύρισαν οι...

Read more
Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Δημητρίου σε Βόλο και Αλμυρό
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Δημητρίου σε Βόλο και Αλμυρό

26 Οκτωβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου εόρτασε μεγαλοπρεπώς η Ιερά μας Μητρόπολη, το διήμερο 25-26/10, με πληθωρική συμμετοχή...

Read more
Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για την εορτή του Πολιούχου Θεσσαλονίκης και Δοξολογία
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για την εορτή του Πολιούχου Θεσσαλονίκης και Δοξολογία

26 Οκτωβρίου 2025

Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου το πρωί πανηγύρισε ο Ιερός Ναός του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου, Πολιούχου Θεσσαλονίκης. Ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου Γοργοβιτών
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου Γοργοβιτών

26 Οκτωβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 26 Οκτωβρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία λειτουργία...

Read more
Ἡ Ἑορτή τοῦ Πολιούχου τῆς Ναυπάκτου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἑορτή τοῦ Πολιούχου τῆς Ναυπάκτου

26 Οκτωβρίου 2025

Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθηκε καί φέτος ὁ Πολιοῦχος καί Προστάτης τῆς Ναυπάκτου, ἅγιος Μεγαλομάρτυς Δημήτριος, ὁ Μυροβλύτης. Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς,...

Read more
Προικοννήσου Ιωσήφ: Δεν μπορείς να πεις Θεσσαλονίκη χωρίς να σκεφτείς τον Άγιο Δημήτριο
Εκκλησία της Ελλάδος

Προικοννήσου Ιωσήφ: Δεν μπορείς να πεις Θεσσαλονίκη χωρίς να σκεφτείς τον Άγιο Δημήτριο

26 Οκτωβρίου 2025

Ήταν χριστιανός και μάλιστα γεμάτος από ένθεο ζήλο. Ένα ζήλο ο οποίος τον έκανε να κηρύττει το λόγο του Ευαγγελίου....

Read more
Λαμπρός εορτασμός του Αγίου Δημητρίου στον Μητροπολιτικό Ναό Χαλκίδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός εορτασμός του Αγίου Δημητρίου στον Μητροπολιτικό Ναό Χαλκίδος

26 Οκτωβρίου 2025

Τον προστάτη του, μεγαλομάρτυρα και μυροβλύτη άγιο Δημήτριο, πανηγύρισε ο φερώνυμος Μητροπολιτικός Ι. Ναός της Χαλκίδος, με την συμμετοχή πολλών...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “ο Άγιος Δημήτριος φάρος πίστεως, ανδρείας και θυσίας”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “ο Άγιος Δημήτριος φάρος πίστεως, ανδρείας και θυσίας”

26 Οκτωβρίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και κατάνυξη κορυφώθηκαν την Κυριακή, 26η Οκτωβρίου 2025, οι λατρευτικές εκδηλώσεις προς τιμήν του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος...

Read more
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Άγιο Δημήτριο Νέας Ελβετίας Βύρωνος
Πνευματικές Διδαχές

Στρατιώτες Χριστού

26 Οκτωβρίου 2025

«Σύ οὖν κακοπάθησον ὡς καλός στρατιώτης Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Β΄ Τιμ. 2, 3) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Ἡ θρησκεία καί ἰδιαίτερα ὁ...

Read more
Πλήθος πιστών στον Πανηγυρικό Εσπερινό του Πολιούχου Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Πλήθος πιστών στον Πανηγυρικό Εσπερινό του Πολιούχου Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη

26 Οκτωβρίου 2025

Το απόγευμα του Σαββάτου 25 Οκτωβρίου, παραμονή της εορτής του Προστάτου και Πολιούχου της Θεσσαλονίκης, αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτου, τελέσθηκε...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Μέσα στην αδυναμία μας προστρέχουμε στον πραγματικά δυνατό Άγιο Δημήτριο»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Μέσα στην αδυναμία μας προστρέχουμε στον πραγματικά δυνατό Άγιο Δημήτριο»

26 Οκτωβρίου 2025

Από το Ιερό Μοναστηριακό Παρεκκλήσιο του Αγίου Δημητρίου στο Ιερό Επισκοπείο της Ιεράς Μονής Γενεσίου της Θεοτόκου Δαμάστας ξεκίνησε ο...

Read more
Μνημόσυνον π. Βασιλείου Γοντικάκη στην Κορνοφωλιά
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνημόσυνον π. Βασιλείου Γοντικάκη στην Κορνοφωλιά

26 Οκτωβρίου 2025

Στο Μετόχι της Ιεράς Μονής των Ιβήρων, που βρίσκεται στη Κορνοφωλιά Σουφλίου, το Σάββατο, 25 του μηνός Οκτωβρίου ε.έ., ετελέσθη...

Read more
Η Πανήγυρις της Αγίας Ταβιθά στην Λοκρίδα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Πανήγυρις της Αγίας Ταβιθά στην Λοκρίδα

25 Οκτωβρίου 2025

Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Ταβιθά της Ελεήμονος, στον Άγιο Κωνσταντίνο Λοκρίδος, τέλεσε σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39
Κηρύγματα

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

19 Οκτωβρίου 2024

«Εδεσμείτο αλύσεσι… και διαρρήσσων τα δεσμά ηλαύνετο υπό του δαίμονος εις τας ερήμους». Ο δαιμονιζόμενος, που ο Κύριος απελευθέρωσε στη...

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Θεός Ισχυρός, Εξουσιαστής, Άρχων Ειρήνης, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος

19 Οκτωβρίου 2024
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Αφού δεν ενδιαφέρει τους γονείς για τα θρησκευτικά γιατί κοπτόμεθα;

Το μήνυμα της εκδιώξεως του Χριστού από την πόλη των Γαδαρηνών.

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Ιματισμένοι – Κυριακή ΣΤ’ Λουκά

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Κυριακή Στ’ Λουκᾶ: «ἠρώτησαν αὐτόν… ἀπελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῶν, ὅτι φόβῳ μεγάλῳ συνείχοντο»

22 Οκτωβρίου 2022
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Έχεις Πνεύμα Άγιο στην καρδιά σου;»

22 Οκτωβρίου 2022
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Ιδιοτέλεια και συμφέρον

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Η θεραπεία του δαιμονισμένου των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
Ο Διάβολος

Ο Διάβολος

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

«Εξελθόντι τω Ιησού…υπήντησεν αυτώ ανήρ τις, ος είχε δαιμόνια…»

21 Οκτωβρίου 2017
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ´ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
Next Post
Κυριακή της Τυρινής στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής Κολχικού

Κυριακή της Τυρινής στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής Κολχικού

Κυριακή της Τυρινής στον Ιερό Ναό της Αγίας Θεοδώρας Άρτης

Κυριακή της Τυρινής στον Ιερό Ναό της Αγίας Θεοδώρας Άρτης

Ο Βάκχος ζει και βασιλεύει στο πρόσωπο του Εωσφόρου

Ο Βάκχος ζει και βασιλεύει στο πρόσωπο του Εωσφόρου

«Βόρειος Ήπειρος: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον»

«Βόρειος Ήπειρος: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον»

Μέγας Πολυαρχιερατικός Εσπερινός στην Αγία Φωτεινή Νέας Σμύρνης

Ο Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης για το νόημα της νηστείας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist