• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Μακριά από το Φως της Ανάστασης

8 Μαΐου 2019
in Απόψεις - Γνώμες
Μακριά από το Φως της Ανάστασης
Share on FacebookShare on Twitter

Toυ Αλεξάνδρου Π.Κωστάρα, Ομότιμου Καθηγητή Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Θράκης

Με την Ανάστασή Του, ο Κύριος έβαλε την υπογραφή Του στη «Ληξιαρχική Πράξη» της παρουσίας Του στη γη. Μια «Ληξιαρχική Πράξη» που είναι μοναδική, διότι δεν αναλώνεται στη βεβαίωση της Γέννησης και του Θανάτου του Χριστού, όπως γίνεται με τις συμβατικές ληξιαρχικές πράξεις όλων των ανθρώπων, αλλά πιστοποεί και την εκ του Τάφου έγερσή Του. Εύλογα άλλωστε, αφού ο Ναζωραίος, όπως αποδείχθηκε και με τη Γέννηση και τη θαυματουργό Δράση Του, έφερε δύο φύσεις: Την Ανθρώπινη και τη Θεία. Ηταν Θεάνθρωπος. Τέλειος Ανθρωπος, αλλά και αληθινός Θεός. Ως Ανθρωπος πέθανε επάνω στον Σταυρό. Ως Θεός, όμως, Αναστήθηκε από τον Τάφο, διότι ο Θεός είναι Αρχηγός της Ζωής και δεν χωράει σε μνήματα. Αυτά είναι μόνο για τους ανθρώπους που υπόκεινται στον νόμο της φθοράς. Η Ανάσταση, λοιπόν, του Χριστού προβάλλει το εκτυφλωτικό και Ανέσπερο Φως της επίγειας λάμψης Του, που καταυγάζει την οικουμένη και δείχνει σε όλους τους ανθρώπους ότι ο τάφος δεν είναι το τέρμα, αλλά η αρχή της ζωής.

Μακριά από αυτό το Ανέσπερο Φως, που έφερε στον κόσμο ο Χριστός, ζουν όλοι, όσοι αμφισβητούν ή χλευάζουν το Σταυρό-Αναστάσιμο μήνυμά Του, προσπαθώντας έτσι να κρύψουν τον αστραφτερό Ηλιο της Δικαιοσύνης απο τη ζωή των ανθρώπων. Γνωρίζουμε όμως εμπειρικά ότι κανένας ήλιος δεν χάνει τη λάμψη του, επειδή κάποιοι γυρνούν την πλάτη τους σε αυτόν. Οποιος γυρίζει την πλάτη του στον ήλιο, το μόνο που καταφέρνει είναι να σκιάζει τις δικές του διαδρομές στη ζωή. Ο ήλιος θα εξακολουθεί να φωτίζει τον δρόμο εκείνων που αποζητούν το φως του.

Το ίδιο μακριά από το Φως της Ανάστασης βρίσκονται και όσοι τυπικά μεν αποδέχονται το Αναστάσιμο Φως, ουσιαστικά όμως λειτουργούν χωρίς αυτό στη ζωή τους. Μοιάζουν με εκείνους που η πίστη τους στον Χριστό ταυτίζεται με το φως μιας μισοκαμμένης αναστάσιμης λαμπάδας, η οποία ανάβει πέντε λεπτά πριν και σβήνει πέντε λεπτά μετά το «Χριστός Ανέστη». Διότι για αυτούς τους Χριστιανούς προτεραιότητα έχουν οι γευστικές απολαύσεις της Αναστάσιμης Νύχτας και όχι ο Αναστημένος Θεός που τους καλεί στη δική Του Πασχαλινή Τράπεζα.  Οταν λοιπόν αυτή τη Λαμπρή Νύχτα αρνείται κάποιος να «λουστεί» στο Φως της Ανάστασης, πόσο πιθανό είναι να καταφύγει σε αυτό, για να φωτίσει τις άλλες νύχτες της ζωής του;

Ας αφήσουμε όμως στην άκρη αυτούς που απομακρύνονται από το Αναστάσιμο Φως δια της πίστεως προς αυτό, για να δούμε τις δυο αντιπροσωπευτικές κατηγορίες ανθρώπων που το πολεμούν.

Το Σταυρό-Αναστάσιμο κήρυγμα ως «σκάνδαλο»

Βασικοί εκφραστές της αντίληψης που θεωρεί το Σταυρό-Ανατάσιμο κήρυγμα ως «σκάνδαλο» είναι οι Ιουδαίοι (Κορ Α’ 23 ). Αυτοί ουδέποτε είδαν τον Χριστό ως Υιό του Θεού. Διότι σύμφωνα με τις διδαχές της θρησκείας τους, ο Θεός είναι ένας και δεν έχει ασφαλώς παιδιά, για να τα στέλνει στη γη. Δεν αναγνώρισαν τον Ιησού οι Ιουδαίοι, ούτε ως ένα απλό Προφήτη, αφού η καταγωγή του από την Ναζαρέτ της Γαλιλαίας ήταν απαγορευτική για κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τις γραφές και τις πεποιθήσεις τους, «εκ της Γαλιλαίας Προφήτης ουκ εγήγερται» (Ιω ζ’ 52). Αντιμετώπισαν, λοιπόν, οι Ιουδαίοι τον Χριστό ως ένα αγύρτη και βλάσφημο απέναντι στον Θεό, ο οποίος, όπως πίστευαν, δεν πεθαίνει ποτέ, ώστε να χρειάζεται να αναστηθεί.

Γι’ αυτό και δεν δίστασαν να σταυρώσουν τον Ναζωραίο. Από την άποψη αυτή ήταν λογικό να θεωρούν την Ανάσταση του Χριστού ως σκάνδαλο. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι Ιουδαίοι δίπλα στις πεποιθήσεις τους για τον Θεό χρησιμοποίησαν επάνω στον Γολγοθά ως όπλο κατά της Θεότητας του Χριστού και τον ορθολογισμό, όταν καλούσαν τον Εσταυρωμένο να κατεβεί από τον Σταυρό, για να τους αποδείξει ότι είναι Θεός (Ματθ κζ 42).

Με τον τρόπο αυτό το μόνο που κατάφεραν οι Ιουδαίοι ήταν να σπρώξουν στην απιστία απέναντι στον Χριστό όλους τους ορθολογιστές, υποσκάπτοντας όμως παράλληλα, χωρίς να το αντιληφθούν, τα θεμέλια της θρησκείας τους, η οποία στηρίζεται, ως γνωστόν στον Μωσαϊκό Νόμο, που τον έφτιαξε ο Μωϋσής έπειτα από τις σχετικές εντολές που του έδωσε ο Θεός κατά την συνομιλία του μαζί Του. Και αυτό είναι ασύμβατο με τον ορθολογισμό, ο οποίος δεν μπορεί να δεχτεί τη συνομιλία ενός ανθρώπου με τον Θεό. Δια του ορθολογισμού, επομένως, οι Ιουδαίοι βλασφημούσαν τον Θεό, στον οποίο επίστευαν.

Εν πάση περιπτώσει, μπορεί δια του ορθολογισμού να κέρδισαν οι Ιουδαίοι επάνω στον Γολγοθά τις εντυπώσεις, τις έχασαν όμως αργότερα ομοίως δια του ορθολογισμού, όταν αμφισβητούσαν την Ανάσταση του Χριστού με το επιχείρημα ότι έκλεψαν νύχτα οι μαθητές Του το Σώμα Του και διέδωσαν ότι αναστήθηκε. Και ιδού η εκδίκηση του ορθολογισμού: Οι Ιουδαίοι γνώριζαν ότι ο Χριστός ανέστησε τον Λάζαρο, που ήταν 4 ημέρες πεθαμένος. Το εντυπωσιακό αυτό γεγονός, που έκανε τα πλήθη να προσχωρούν μαζικά στη διδασκαλία του Χριστού, αναστάτωσε τους Ιουδαίους, οι οποίοι, για να διαφυλάξουν το σύστημά τους, σχεδίαζαν μαζί με τον Χριστό να σκοτώσουν και τον Λάζαρο. Δεν τους βγήκε όμως ο σχεδιασμός. Με βάση την ορθολογική αντίληψη, αυτός που ανασταίνει νεκρούς, δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο παρά Θεός. Κατά ποία λοιπόν λογική δεν μπορεί ένας Θεάνθρωπος να αναστήσει τον Εαυτό Του, εάν δεχθεί να τον σκοτώσουν κάποιοι ως άνθρωπο;

Στην ίδια βάση «σκανδαλισμού», με αποκλίνουσες όμως απόψεις από αυτές των Ιουδαίων, κινείται και ο Μωαμεθανισμός, που αρνείται τη θεότητα του Χριστού, δέχεται όμως ότι γεννήθηκε με υπερφυσικό τρόπο από την Παρθένο και είναι μεγάλος Προφήτης, υποδεέστερος πάντως από τον Μωάμεθ. Ο Χριστός, κατά τους Μουσουλμάνους, δεν πέθανε ποτέ. Αντί για αυτόν σταυρώθηκε κάποιος σωσίας Του. Επομένως, δεν μπορεί να γίνει λόγος για την Ανάστασή Του. Δέχονται όμως οι Μουσουλμάνοι την Ανάληψη του Χριστού στους Ουρανούς. Η άρνηση του Αναστάσιμου Φωτός από τους Μουσουλμάνους δεν εκπλήσσει, διότι η αποδοχή του θα καθιστούσε περιττή τη θρησκεία τους.

Το Σταυρό-Αναστάσιμο κήρυγμα ως «μωρία»

Η αμφισβήτηση του Σταυρό-Αναστάσιμου κηρύγματος δεν σταμάτησε στους Ιουδαίους και στους Μουσουλμάνους. Ηλθε και από την ειδωλολατρική Ελλάδα. Οι αρχαίοι Ελληνες, παρά το Δωδεκάθεο που προσκυνούσαν, πίστευαν στην αθανασία της ψυχής και στην άλλη ζωή. Δεν μπορούσαν όμως να δεχθούν ότι ο Χριστός πέθανε ως άνθρωπος και αναστήθηκε ως Θεός και επομένως, μετά από Αυτόν θα πεθάνουμε και θα αναστηθούμε και μεις. Γι’ αυτό χαρακτήριζαν το σχετικό κήρυγμα ως «μωρία» (Κορ Α’ 23 ). Ηταν ασύλληπτη για τον ανθρώπινο νου μια τέτοια διδαχή.

Η επίσκεψη, όμως, του Παύλου στην Αθήνα και η ανάλυση από αυτόν στην Πνύκα του Σταυρό-Αναστάσιμου κηρύγματος (Πραξ ιζ 22), σε συνδυασμό με τις μαρτυρίες πολλών Ελλήνων που είχαν δει την ανάσταση του Λαζάρου και είχαν μάλιστα ζητήσει μετά από αυτήν να δούν τον Ιησού (ιβ 20), έπεισαν τελικά τους Αθηναίους και στη συνέχεια όλους τους άλλους αρχαίους Ελληνες, ότι το Σταυρό-Αναστάσιμο μήνυμα του Χριστού δεν είναι «μωρία», αλλά σοφία Θεού και δύναμις.

Ετσι πήραν οι αρχαίοι Ελληνες το Φως της Ανάστασης και το μεταλαμπάδευσαν στη συνέχεια σε εμάς τους απογόνους τους, για να φωτίζει και τον δικό μας δρόμο στη ζωή. Δυστυχώς όμως, η εκτεταμένη αθεΐα που καλλιεργούμε σήμερα στην Ελλάδα, μας ξαναγυρίζει στη «μωρία» του κηρύγματος που επισκιάζει το Αναστάσιμο Φως του Χριστού και μας γεμίζει συνοφρύωση, καθώς βλέπουμε να καθοδηγεί τα παιδιά μας στο αβυσαλέο σκοτάδι του μηδενισμού.

Εφημερίδα «Κιβωτό της Ορθοδοξίας»

Πρόσφατα Άρθρα

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΤΡΟΥΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΤΡΟΥΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ

20 Νοεμβρίου 2025

Κατά το διήμερο 17-18 Νοεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος μετέβη στην Κωνσταντινούπολη. Συγκεκριμένα, την Τρίτη...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων
Πνευματικές Διδαχές

«Εις τα Εισόδια της Θεοτόκου» Μητροπολίτου Πατρών (†) Νικοδήμου Βαλληνδρά

20 Νοεμβρίου 2025

Tου μακαριστού Μητροπολίτη Πατρών (†) Νικοδήμου Βαλληνδρά* «Μακαρία η  κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασας» (Λουκ. ια' 27) Χρέος...

Read more
Την παλαιά τάξη των Καταβασιών έπραξε ο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος
Μουσικός Θησαυρός

Την παλαιά τάξη των Καταβασιών έπραξε ο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος

20 Νοεμβρίου 2025

Ιστάμενος εις το μέσον του σολέα, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως κ. Χρυσόστομος,  ψάλλει  κατά την ακολουθία του Όρθρου της εορτής...

Read more
Εσπερινός Εισοδίων της Θεοτόκου και ενθρόνιση της ιερής εικόνας του Οσίου Νίκωνος στην Σπάρτη
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός Εισοδίων της Θεοτόκου και ενθρόνιση της ιερής εικόνας του Οσίου Νίκωνος στην Σπάρτη

20 Νοεμβρίου 2025

Το απόγευμα της Πέμπτης 20 Νοεμβρίου 2025, στον Ιερό Ναό Οσίου Νίκωνος Σπάρτης, τελέσθηκε ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας...

Read more
«Τα Εισόδια της Θεοτόκου, μας ανοίγουν δρόμο για τον επουράνιο Ναό»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Τα Εισόδια της Θεοτόκου, μας ανοίγουν δρόμο για τον επουράνιο Ναό»

20 Νοεμβρίου 2025

Με κατάνυξη ετελέσθη, το απόγευμα της Πέμπτης 20 Νοεμβρίου 2025, ο Μέγας Εσπερινός στο πανηγυρίζον Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο των Εισοδίων της...

Read more
π.  Ιωάννης Σουρλίγγας​ “Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου”
Εισόδια της Θεοτόκου

«Σήμερον τω Ναώ προσάγεται η πανάμωμος Παρθένος»

20 Νοεμβρίου 2025

ΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - καθηγητού Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου είναι...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων
Εισόδια της Θεοτόκου

Ἁγγελοι καί ἄνθρωποι τῆς Παρθένου τήν εἴσοδον τιμήσωμεν

20 Νοεμβρίου 2025

Κάθε Θεομητορική ἑορτή εἶναι μιά μεγάλη πανήγυρη γιά τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, διότι  ἔτσι μᾶς δίνεται ἡ δυνατότητα νά δοῦμε...

Read more
Έναρξη εσπερινών ομιλιών στην ΓΕΧΑ Καλαμάτας
Εκκλησία της Ελλάδος

Έναρξη εσπερινών ομιλιών στην ΓΕΧΑ Καλαμάτας

20 Νοεμβρίου 2025

Αγιασμό επί τη ενάρξει του νέου ετησίου προγράμματος των Κύκλων Μελέτης Αγίας Γραφής και Εσπερινών Ομιλιών τέλεσε, την Τετάρτη 19...

Read more
Πραγματοποιήθηκε τό Β´ Θεολογικό Σεμινάριο Καστοριᾶς
Εκκλησία της Ελλάδος

Πραγματοποιήθηκε τό Β´ Θεολογικό Σεμινάριο Καστοριᾶς

20 Νοεμβρίου 2025

Μὲ τὴν χάρη τοῦ Ἁγίου Θεοῦ ὁλοκληρώθηκε τὸ Β´ Θεολογικὸ Συνέδριο ποὺ πραγματοποιήθηκε κατὰ τὸ τριήμερο 14-16 Νοεμβρίου στὴν Μητρόπολη...

Read more
Γιατί λέγεται «Κουφή» ή «Βουβή» η Εβδομάδα πριν το Σάββατο του Λαζάρου;
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκδημία Πρωτοπρεσβυτέρου Χριστοδούλου Φεργαδιώτη

20 Νοεμβρίου 2025

Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών μετά θλίψεως αναγγέλλει την εκδημία του μακαριστού Πρωτοπρεσβυτέρου κυρού Χριστοδούλου Φεργαδιώτη, Εφημερίου του Ιερού Ναού Αγίας...

Read more
«Αικατερίνεια 2025». Στο επίκεντρο η Νεολαία: Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους,
Εκκλησία της Ελλάδος

«Αικατερίνεια 2025». Στο επίκεντρο η Νεολαία: Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους,

20 Νοεμβρίου 2025

Στο πλαίσιο των «Αικατερινείων 2025», πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, με ιδιαίτερη επιτυχία, η εκδήλωση με θέμα «Νέα Γενιά: Πίστη,...

Read more
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥ Γ΄ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΜΝΗΜΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

20 Νοεμβρίου 2025

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, διά της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτότητος, διοργανώνει την παρουσίαση των Πρακτικών του...

Read more
Τρισάγιο στη μνήμη των δωρητών σώματος από το Εργαστήριο Ανατομίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρισάγιο στη μνήμη των δωρητών σώματος από το Εργαστήριο Ανατομίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

20 Νοεμβρίου 2025

Στην Ιατρική Σχολή Λάρισας μετέβη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, κατόπιν προσκλήσεως του Προέδρου αυτής κ. Αριστείδου...

Read more
Μηνιαία Ιερατική Σύναξη και τρισάγιο για τον μακαριστό Ιεροκήρυκα Διονύσιο Μανιάκα
Εκκλησία της Ελλάδος

Μηνιαία Ιερατική Σύναξη και τρισάγιο για τον μακαριστό Ιεροκήρυκα Διονύσιο Μανιάκα

20 Νοεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο στη Βέροια πραγματοποιήθηκε η μηνιαία Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων
Εισόδια της Θεοτόκου

Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Τι, ακριβώς, γιορτάζουμε στις 21 Νοεμβρίου

20 Νοεμβρίου 2025

...με λίγα λόγια Oι γιορτές της Παναγίας Στις 8 Σεπτεμβρίου γιορτάζουμε τη γέννηση της Θεοτόκου, Στις 21 Νοεμβρίου τα Εισόδια...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων
Πνευματικές Διδαχές

«Εις τα Εισόδια της Θεοτόκου» Μητροπολίτου Πατρών (†) Νικοδήμου Βαλληνδρά

20 Νοεμβρίου 2025

Tου μακαριστού Μητροπολίτη Πατρών (†) Νικοδήμου Βαλληνδρά* «Μακαρία η  κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασας» (Λουκ. ια' 27) Χρέος...

π.  Ιωάννης Σουρλίγγας​ “Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου”

«Σήμερον τω Ναώ προσάγεται η πανάμωμος Παρθένος»

20 Νοεμβρίου 2025
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Ἁγγελοι καί ἄνθρωποι τῆς Παρθένου τήν εἴσοδον τιμήσωμεν

20 Νοεμβρίου 2025
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Τι, ακριβώς, γιορτάζουμε στις 21 Νοεμβρίου

20 Νοεμβρίου 2025
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

20 Νοεμβρίου 2025
«Ο καθαρώτατος ναός του Σωτήρος»

Τα Εισόδια της Θεοτόκου

21 Νοεμβρίου 2021
«Ο καθαρώτατος ναός του Σωτήρος»

«Ο καθαρώτατος ναός του Σωτήρος»

21 Νοεμβρίου 2020
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Σήμερον της ευδοκίας Θεού το προοίμιον και της των ανθρώπων σωτηρίας η προκήρυξις

21 Νοεμβρίου 2020
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Προοίμιο – Προκήρυξη – Εκπλήρωση

21 Νοεμβρίου 2019
Η εορτή των Ενόπλων Δυνάμεων κάτω από την Σκέπη της Παναγίας Θεοτόκου

«Πύλαι τοῦ Ἱεροῦ, εἰσδέξασθε Παρθένον, εἰς Ἅγια Ἁγίων»

21 Νοεμβρίου 2019
Η προσωπικότητα της Παναγίας διαμορφώθηκε και από την ανατροφή Της

Η προσωπικότητα της Παναγίας διαμορφώθηκε και από την ανατροφή Της

20 Νοεμβρίου 2019
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Εν ναώ του Θεού τρανώς η Παρθένος δείκνυται

20 Νοεμβρίου 2019
Ομιλία του Στρατιωτικού Ιερέως Αρχιμ. Αλέξιου Ιστρατόγλου για τα Εισόδια της Θεοτόκου- Ένοπλες Δυνάμεις 2019

Ομιλία του Στρατιωτικού Ιερέως Αρχιμ. Αλέξιου Ιστρατόγλου για τα Εισόδια της Θεοτόκου- Ένοπλες Δυνάμεις 2019

20 Νοεμβρίου 2019
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Λόγος πανηγυρικός είς τα Εισόδια της Θεοτόκου

20 Νοεμβρίου 2019
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Ο Άρτος με τον οποίο τρεφόταν η Παναγία στα Άγια των Αγίων

19 Νοεμβρίου 2019
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Η εν τω Ναώ είσοδος της Θεομήτορος

20 Νοεμβρίου 2018
Η εορτή των Ενόπλων Δυνάμεων κάτω από την Σκέπη της Παναγίας Θεοτόκου

Η καθαρότητα της Θεοτόκου ορόσημο στην ανθρώπινη ζωή

21 Νοεμβρίου 2017
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Τα Εισόδια της Θεοτόκου και τα δικά μας εισόδια….

21 Νοεμβρίου 2016
Η προσωπικότητα της Παναγίας διαμορφώθηκε και από την ανατροφή Της

Η της Παρθένου εις τον Ναό Είσοδος σιωπή τιμάσθω!

21 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Ο Θεός ακούει τις προσευχές των δικαίων και τους δίνει ότι επίμονα και με πόνο ψυχής ζητούν.

20 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Λήδρας: “Τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου μέσα ἀπό τήν ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας μας”

16 Νοεμβρίου 2023
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ «Λόγος εἰς τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου»

16 Νοεμβρίου 2023
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Κήρυγμα εις τα Εισόδια της Θεοτόκου

20 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Η εορτή των Εισοδίων έχει ως στόχο να μας διδάξει πολύ υψηλές έννοιες!

20 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Με αφορμή τα Εισόδια της Θεοτόκου

20 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Ἡ ἐν τῷ Ναῷ Εἴσοδος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου

16 Νοεμβρίου 2023
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Τα Εισόδια της Θεοτόκου (21 Νοεμβρίου) κήρυγμα επί της εορτής

20 Νοεμβρίου 2016
Η Εορτή των Εισοδίων ως υπόμνησις, κλήσις και προσδοκία.

Η Εορτή των Εισοδίων ως υπόμνησις, κλήσις και προσδοκία.

20 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Τα Εισόδια της Θεοτόκου. (21 Νοεμβρίου)

20 Νοεμβρίου 2016
Τα Εισόδια της Θεοτόκου και το προανάκρουσμα της εορτής των Χριστουγέννων

Εις τα Εισόδια της Θεοτόκου

20 Νοεμβρίου 2016
Next Post
Ο εορτασμός του Αγίου Νείλου στην γενέτειρα του

Ο εορτασμός του Αγίου Νείλου στην γενέτειρα του

Λαμπροπρεπώς η Ελασσώνα τίμησε τον Πολιούχο της Άγιο Αρσένιο

Λαμπροπρεπώς η Ελασσώνα τίμησε τον Πολιούχο της Άγιο Αρσένιο

25ο Τακτικό Γενικό Ετήσιο Ιερατικό Συνέδριο της Μητροπόλεως Ξάνθης

25ο Τακτικό Γενικό Ετήσιο Ιερατικό Συνέδριο της Μητροπόλεως Ξάνθης

Η ανακομιδή των Λειψάνων του Αγ. Νικολάου στην ενορία Αετοχωρίου

Η ανακομιδή των Λειψάνων του Αγ. Νικολάου στην ενορία Αετοχωρίου

Ο εορτασμός της ιστορικής επετείου της 8ης Μαΐου του 1945 στην Σύμη

Ο εορτασμός της ιστορικής επετείου της 8ης Μαΐου του 1945 στην Σύμη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist