• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014
in Κηρύγματα, Κυριακή Θ' Λουκά
Share on FacebookShare on Twitter
ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣΤΙΑΣ- ΑΦΡΟΣΥΝΗ
            Ο ΧΡΙΣΤΟΣ προχωρεί προς το πάθος και ομιλεί προς τον λαό για την ώρα της Κρίσης, όταν ο Ίδιος θα υπερασπισθεί μπροστά στους Αγγέλους του Θεού εκείνον που θα έχει τη δύναμη να Τον ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους.
            Κάποιος από το πλήθος έχοντας παχυλή άγνοια ως προς πρόσωπο και το έργο του Χριστού, θέλησε να εκμεταλλευτεί την μεσιτεία, τη διαμεσολάβηση του Ιησού, όχι μόνο στο μέλλον αλλά και εδώ.
            Προκαλεί τον διδάσκαλο να παρέμβει προκειμένου ο αδελφός του να μην τον αδικήσει στο μοίρασμα της πατρικής κληρονομιάς. Ο Χριστός αρνείται να αναλάβει το ρόλο που προσπάθησε χωρίς επιτυχία κάποτε να παίξει ο Μωυσής. Γνωρίζει ότι ήλθε να οδηγήσει τα πλήθη σε μια άλλη διαφορετική γη της επαγγελίας και ελευθερίας. Γι’ αυτό και απευθυνόμενος προς τον όχλο που είχε μάθει παιδιόθεν να συναρτά την ευσέβεια με την ευημερία, τονίζει: Να προσέχετε και να φυλάγεσθε από κάθε πλεονεξία, γιατί η μακροζωία και η ευτυχία δεν εξαρτάται από το έχειν, από τα υπάρχοντα .
            Στη συνέχεια ακολουθεί μια παραβολή που έχει σχέση με τα καθημερινά προβλήματα των ανθρώπων της Γαλιλαίας. Ειδικότερα ένας άνθρωπος ήδη πλούσιος, είδε τη γη του να καρποφορεί και να ευφορεί. Η επιτυχία ήταν μεγάλη, όταν διαπίστωσε ότι όχι μόνο ένα κτήμα , αλλά ολόκληρη η χώρα έσφυζε από παραγωγή σιταριού και άλλων αγαθών. Μέχρι αυτού του σημείου ο μεγάλος αυτός γαιοκτήμονας δεν φαίνεται ούτε έχει προγραμματίσει ούτε να έχει συμβάλλει σε αυτό το γεγονός. Δεν περιγράφεται ούτε η σπορά από τα χέρια του ούτε η φροντίδα της γης με τον ιδρώτα του ούτε κάποιο άλλο στοιχείο που να προδίδει τη δική του συμπεριφορά στο ανέλπιστο αυτό αποτέλεσμα.
            Οι ακροατές του Χριστού γνώριζαν πολύ καλά ότι η γεωργία, μόνη απ’ όλες τις ανθρώπινες ασχολίες, εξαρτάται από παράγοντες αστάθμητους, τους οποίους μόνον ο Θεός μπορεί να ελέγξει. Ιδιαίτερα μάλιστα στην εύφορη Γαλιλαία, οι γαιοκτήμονες συνήθως διέμεναν στις πόλεις απολαμβάνοντας τις ανέσεις τους και τις περιουσίες τις συντηρούσαν δουλοπάροικοι εργάτες έναντι μικρής αμοιβής.
            Η πρώτη αντίδραση του σημερινού πλούσιου της σημερινής παραβολής στη μη αναμενόμενη ευφορία δεν είναι ούτε η δοξολογία του Θεού ούτε κάποια προσφορά των απαρχών στο Ναό, ούτε η επιβράβευση των καλλιεργητών  των χωραφιών του, ούτε η ελεημοσύνη των φτωχών, έστω για την υστεροφημία του, ούτε η ικανοποίηση, η χαρά για την καρποφορία της γης του. Όλοι και όλα παραγνωρίζονται και μπροστά στην αγωνία του για το τι θα γίνει αύριο. Πριν ακόμη θερίσει τους καρπούς του αποσύρεται στον εαυτό του και κουβεντιάζει μόνον μ’ αυτόν, αποφεύγοντας ακόμη  και αυτή τη συμβολή της οικογένειας και των φίλων του.
            Καθώς σκέπτεται ότι ήρθε η ώρα για να κάνει κι’ αυτός κάτι για να δικαιώσει την ύπαρξη του, αυθυποβάλλεται σ’ ένα ερώτημα το οποίο συνήθως ακούγεται από το στόμα των φτωχών: « τι ποιήσω, ότι ουκ έχω…;». Δηλ. ενώ διαθέτει ολόκληρη χώρα απέραντες εκτάσεις συνειδητοποιεί ότι δεν έχει χώρο ν’ αποθηκεύσει τα αγαθά του. Είναι σίγουρο, ότι όλο αυτό το άγχος αποτελεί προβολή προς τα έξω της στενοχώριας και της στειρότητας της ύπαρξης του, που βρίσκεται σε αντίστροφη αναλογία προς την γενναιοδωρία του Θεού και της γης.
            Πλούσιος  κατά τους πατέρες δεν είναι αυτός που έχει, αλλά αυτός που νομίζει, ότι έχει πολλά. Και πτωχός δεν είναι αυτός που δεν έχει, αλλά εκείνος που νομίζει ότι δεν έχει αγαθά. Και ο συγκεκριμένος πρωταγωνιστής της παραβολής δεν μπορεί να ζήσει το τώρα όχι γιατί δεν έχει αποθήκες κλειστές, αλλά γιατί δεν έχει νου και καρδιά ανοιχτή προς τον Θεό και τους ανθρώπους.
            Προφανώς δεν είχε χρόνο ν ’ανοίξει τις Γραφές και να διδαχθεί από όλους τους πλούσιους πατριάρχες που το όνομα τους έμεινε  στον αιώνα, γιατί σκόρπισαν και έδωκαν τοις πένισιν, αποκτώντας για τον εαυτό τους μόνο ένα κομμάτι γης που προορίζονταν γι τον τάφο τους.
            Χρησιμοποιώντας από το ένα μέρος συνεχώς την κτητική αντωνυμία « μου» και από το άλλη τον σύνδεσμο « και», θέλει να κατοχυρώσει τα γεννήματα του, και τα αγαθά του, και τελικά….την ψυχή του, κτίζοντας αποθήκες για να στοιβάξει εκεί τα αγαθά, αυτά που ο Θεός τα πρόσφερε για να τα διαθέσει για τις ανάγκες των πενήτων.
            Δεν ξεχνά μόνο  το γεγονός, ότι κι’ αυτές θα χρειασθεί ο ίδιος να τις γκρεμίσει, Αγνοεί ακόμα και το αυτονόητο, ότι δηλ. ο ίδιος ο καρπός τοποθετημένος στις αποθήκες κινδυνεύει να καταστραφεί από τα ζιζάνια και τη σήψη, καθώς ό,τι γεννά η γη , αν δεν ζυμωθεί σε όλη την πλάση, πεθαίνει.
            ΟΙ Παροιμίες του Σολομώντα αναφέρουν : « η θάλασσα γνωρίζει τα όρια της και η νύχτα τη διάρκεια της, ο άνθρωπος δυστυχώς αγνοεί τα όρια του». Και αυτή είναι η τραγωδία του άφρονα πλούσιου της παραβολής. Προσπαθεί να ικανοποιήσει τη δίψα του, τη λαχτάρα του για αιώνια ζωή  με υλικά αγαθά, τα οποία από τη φύση τους δεν είναι προορισμένα να κείτονται ούτε να παραμένουν εις έτη πολλά. « ψυχή έχεις πολλά αγαθά κείμενα εις έτη πολλά ,αναπαύου, φάγε, πίε, ευφραίνου. Συναρτά την ευφροσύνη του από το αναπαύου, φάγε, πίε, λησμονώντας ότι κάθε άνθρωπος με τον τρόπο αυτό δεν κάνει τίποτε άλλο από το να επιταχύνει το θάνατο του.
            Και ξαφνικά στο προσκήνιο της αφήγησης προβάλλει ο Θεός που με μια Του διαπίστωση κι’ ένα ερώτημα γκρεμίζεται το ίνδαλμα, τα είδωλα και τα όνειρα του και τον φέρνει πρόσωπο με πρόσωπο με την φθαρτότητα της ύπαρξης του.
            Για τον απλό λαό ο πλούσιος ήταν ένας έξυπνος επιχειρηματίας που προγραμμάτιζε ορθολογικά το μέλλον του, και ο Θεός που παραχώρησε την άνιση κατανομή των αγαθών, ο μεγάλος απών από την ιστορία.
            Στην παραβολή όμως αυτή αποκαλύπτεται, ότι ο πλούσιος είναι άφρων και ο Θεός είναι παρών. Η πρώτη λέξη του Θεού προς τον πλούσιο μας εκπλήσσει. Περιέχει ένα στερητικό με άλφα κεφαλαίο: Άφρων. Ευφροσύνη αναζητά ο πλούσιος, για αφροσύνη τον κατηγορεί ο Θεός. Στον ψαλμό 13 άφρων θεωρείται εκείνος που δεν πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού. Θεωρητικά βέβαια πουθενά ο πλούσιος της παραβολής δεν αμφισβητεί ότι κάπου υπάρχει κάποιος Θεός. Ουσιαστικά όμως ενεργεί χωρίς να επιτρέπει σ’ αυτόν τον Θεό, που είναι η πηγή της ζωής να επεμβαίνει και να καθορίζει την ζωή του. Είναι άφρων γιατί ξεχνά ότι κάθε ασφάλεια ζωής αποτελεί μια επί πλέον διαβεβαίωση της ανασφάλειας και της αγωνίας του θανάτου.
            Και ενώ αυτός σχεδιάζει την ευημερία του για έτη πολλά, ο Θεός του λέγει ως καταληκτικό ον που είναι, είναι αναλώσιμη και μάλιστα τώρα. Αυτή τη νύχτα πρέπει να παραδώσει την ψυχή του. Η νύχτα είχε ήδη απλωθεί γύρω του και μέσα του. Ο άφρων έχει μόνος βυθισθεί στο σκοτάδι. Ζει την κόλαση του. Ο Θεός έρχεται απλά να του αποκαλύψει την πραγματικότητα. Εκείνο που εντυπωσιάζει δεν είναι ότι ο Θεός ζητά την ψυχή του, αλλά ότι την απαιτούν άλλοι τους οποίους δεν κατονομάζει : « την ψυχήν σου απαιτούσιν από σου…». Ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι;  Οι δαίμονες; «Υποκύπτει» ο Θεός στην απαίτηση του διαβόλου, όπως έγινε στην περίπτωση του πολύπαθου Ιώβ;.
            Ο ψαλμός 48 μας προσφέρει μια εναλλακτική απάντηση . Παρομοιάζει τους πλούσιους που έχουν την ψευδαίσθηση ότι θα διαιωνίσουν το όνομα τους  με τα πλούτη τους, με εκείνα τα πρόβατα, που ενώ οδηγούνται στην σφαγή, εκείνα ανυποψίαστα κοιτάνε το χορτάρι. Έτσι και οι άφρονες πλούσιοι οδηγούνται στον Άδη, όπου διαπιστώνουν ότι οι κριτές είναι οι δίκαιοι τους οποίους αδίκησαν και εξευτέλισαν
            Το αμείλικτο ερώτημα « α δε ητοίμασας  τίνι έσται», παραμένει αναπάντητο, γιατί προφανώς δεν είχε καιρό μετάνοιας. Η απάντηση εναπόκειται σε καθέναν από μας που αυταπατάται από την Κίρκη της ευδαιμονίας και το σύνθημα: « ψυχή έχεις πολλά αγαθά κείμενα εις έτη πολλά, αναπαύου, φάγε, ,πίε, ευφραίνου».
            Η απάντηση δεν βρίσκεται σ’ αυτά που έχει κανείς , αλλά σ’ αυτό που είναι ή μάλλον σ’ αυτό που μπορεί να γίνει αν μάθει μέσα στην Εκκλησία πώς να τρώει, να πίνει και να συν- χωρεί στην ίδια τράπεζα με τον Θεό και τους  αδελφούς του, γιατί αύριο θα πεθάνει, αλλά θα ζήσει αιώνια.
            Καλή Κυριακή.

Πρόσφατα Άρθρα

Κουρά Μοναχής στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρά Μοναχής στην Κέρκυρα

16 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στο Ιερό...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

ΜΑΘΕ ΠΩΣ να βλέπεις τον ΧΡΙΣΤΟ μπροστά σου

16 Νοεμβρίου 2025

Τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να έχουμε τον Νου μας στον Χριστό; Ο Γέροντας απαντά στο πιο κρίσιμο πνευματικό...

Read more
Τρισάγιο στον Μακαριστό Μητροπολίτη Κορίνθου Διονύσιο Δ’
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρισάγιο στον Μακαριστό Μητροπολίτη Κορίνθου Διονύσιο Δ’

15 Νοεμβρίου 2025

Το απόγευμα του Σαββάτου, 15 Νοεμβρίου 2025, ημέρα της Ενθρονίσεως του νέου Ποιμενάρχου μας Μητροπολίτου Κορίνθου κ. Παύλου και αμέσως...

Read more
Επέτειος ενθρονίσεως με τριλογία αρχιερατικών αγρυπνιών
Εκκλησία της Ελλάδος

Επέτειος ενθρονίσεως με τριλογία αρχιερατικών αγρυπνιών

15 Νοεμβρίου 2025

Με μια κατανυκτική τριλογία ιερών αρχιερατικών αγρυπνιών εορτάστηκε πνευματικά και προσευχητικά η 6η επέτειος από της ενθρονίσεως στην Ιερά Μητρόπολη...

Read more
Εξαίρετη διάλεξη για την Οσία Γαβριηλία από την Γερόντισσα Φιλοθέη στον Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος

Εξαίρετη διάλεξη για την Οσία Γαβριηλία από την Γερόντισσα Φιλοθέη στον Βόλο

15 Νοεμβρίου 2025

Με εξαιρετική επιτυχία, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 14/11, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου, η 2η Αγιολογική διάλεξη του Γ΄ κύκλου των Αγιολογικών...

Read more
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης
Κηρύγματα

Πως θα γνωρίσουμε το θέλημα του Θεού

15 Νοεμβρίου 2025

1. Ὅλο κι ὅλο ἡ πνευματική μας ζωή, ἀδελφοί χριστιανοί, εἶναι τό νά ἐφαρμόζουμε σέ κάθε μας πράξη τό θέλημα...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Κανένα καλό έργο δεν είναι ενός μόνου ανθρώπου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Κανένα καλό έργο δεν είναι ενός μόνου ανθρώπου»

15 Νοεμβρίου 2025

Με επιτυχία και την παρουσία εκατοντάδων ανθρώπων κάθε ηλικίας, πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα της Πέμπτης 12 Νοεμβρίου 2025 η καθιερωμένη...

Read more
Η εορτή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στη Νάξο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στη Νάξο

15 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στην Νάξο. Την Τετάρτη 12-11-2025, παραμονή της εορτής, ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής
Κηρύγματα

Κυριακή H΄ Λουκά – Ο «πλησίον» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

15 Νοεμβρίου 2025

Ὁ «πλησίον» († Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου) «Καὶ τίς ἐστί μου πλησίον;» (Λουκ. 10,29) Μία, ἀγαπητοί μου, ἀπὸ τὶς ὡραιότερες...

Read more
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία
Κηρύγματα

Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

15 Νοεμβρίου 2025

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιωτη Αγαπητοί μου αδελφοί. Σήμερα ο άγιος Ευαγγελιστής Λουκάς μέσα στο Ιερό Ευαγγέλιό...

Read more
Ἱ .Μ. Ναυπάκτου: Ἱερατική Σύναξη Νοεμβρίου 2025, γιά τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἱ .Μ. Ναυπάκτου: Ἱερατική Σύναξη Νοεμβρίου 2025, γιά τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ

14 Νοεμβρίου 2025

Τήν Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε ἡ καθιερωμένη μηνιαία Ἱερατική Σύναξη τῶν Κληρικῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου,...

Read more
Λαμπρός εορτασμός των ονομαστηρίων του Μητρ. Πρεβέζης
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός εορτασμός των ονομαστηρίων του Μητρ. Πρεβέζης

14 Νοεμβρίου 2025

Μέ ἐκκλησιαστική λαμπρότητα τελέστηκαν τά ὀνομαστήρια τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Χρυσοστόμου στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου Πρεβέζης....

Read more
Τα ονομαστήριά του  Θεοφιλέστατου Μπουκόμπα και Δυτικής Τανζανίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα ονομαστήριά του Θεοφιλέστατου Μπουκόμπα και Δυτικής Τανζανίας

14 Νοεμβρίου 2025

Στο Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο της Παναγίας της Δακρυρροούσης που κοσμεί το Μητροπολιτικό Μέγαρο της Αρναίας, γιόρτασε τα Ονομαστήριά του ο Θεοφιλέστατος...

Read more
Αρχιερατική αγρυπνία και κουρά μοναχού στην Ι. Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική αγρυπνία και κουρά μοναχού στην Ι. Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια

14 Νοεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου το βράδυ ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων προεξήρχε στην Ιερά Αγρυπνία στο...

Read more
Πρὸς τὴν Φάτνη μὲ Ταπείνωση καὶ Συστολή
Πνευματικές Διδαχές

Πρὸς τὴν Φάτνη μὲ Ταπείνωση καὶ Συστολή

14 Νοεμβρίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Βαρλαὰμ Μετεωρίτου Μὲ τὴν εἴσοδο τῆς Σαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων, ἡ ψυχὴ καλεῖται νὰ σταθεῖ μὲ κάποια ἐσωτερικὴ ντροπή,...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης
Κηρύγματα

Πως θα γνωρίσουμε το θέλημα του Θεού

15 Νοεμβρίου 2025

1. Ὅλο κι ὅλο ἡ πνευματική μας ζωή, ἀδελφοί χριστιανοί, εἶναι τό νά ἐφαρμόζουμε σέ κάθε μας πράξη τό θέλημα...

Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή H΄ Λουκά – Ο «πλησίον» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

15 Νοεμβρίου 2025
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

15 Νοεμβρίου 2025
Η Εκκλησία της Ελλάδος τιμά τον ιδρυτή της

Υπάρχει αυτοσωτηρία;

11 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

Καθολικότητα και αυτοθυσία

12 Νοεμβρίου 2022
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Σαμαρείτες – Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Νοεμβρίου 2020
Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

14 Νοεμβρίου 2020
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Η Εκκλησία είναι το Πανδοχείο που μας προφυλάσσει από τις ενέδρες των ληστών της ψυχής

10 Νοεμβρίου 2019
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

10 Νοεμβρίου 2018
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Η αυτοθυσία της αγάπης για τον πλησίον μας

10 Νοεμβρίου 2018
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Το Κήρυγμα της Κυριακής Η΄ Λουκά Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακὴ Η΄ Λουκᾶ. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου

16 Νοεμβρίου 2023
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Ομιλία εις την παραβολήν του καλού Σαμαρείτου (Γερμανός Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Η έννοια του πλησίον

14 Φεβρουαρίου 2016
Next Post

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ' 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

Κυριακή Θ' Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist