• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η παρουσία και το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων κατά τα έτη 1837-1853 {Δ΄ ΜΕΡΟΣ}

22 Αυγούστου 2016
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Στρατιωτικοί Ιερείς
Η παρουσία και το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων κατά τα έτη 1837-1853 {Δ΄ ΜΕΡΟΣ}
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχιμ.  Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)  

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Συνεχίζοντας την αναφορά μας για τους Στρατιωτικούς Ιερείς της περιόδου που εξετάζουμε, συναντούμε τον Ιερέα Ηλία Γερασίμου, ο οποίος με επιστολή του προς την Διοίκηση της πρωτευούσης, στις 31 Μαΐου 1844, καταθέτει αίτηση σχετικά με την αρχαιότητα που υπάρχει στο στράτευμα και αφορά τους Ιερείς που υπηρετούν εκεί, τονίζοντας ότι είναι από τους παλαιοτέρους, μαζί με τον Αρχιμ. Ρωμανίδη, που υπηρετεί ανελλιπώς από  το 1827 στη θέση αυτή. Δεν γνωρίζουμε τα αίτια που προκάλεσαν μια τέτοια αναφορά από την πλευρά του ανωτέρω Ιερέως, πάντως μας δίνει μια σημαντική πληροφορία, σχετικά με τη δράση του, μέσα στο χώρο του στρατεύματος, που ξεκινά λίγα χρόνια μετά την επανάσταση, λίγα χρόνια μετά που οι ελεύθεροι Έλληνες, προσπαθούσαν να σταθούν στα πόδια τους και να χαράξουν μια νέα ελεύθερη πορεία.

Στη συνέχεια βρίσκουμε μια αναφορά, στις 9 Απριλίου 1843, του Ιερέως Διονυσίου Κοροβίνη, ο οποίος ζητά να μετατεθεί στη Φρουρά της Χαλκίδας, λόγω της πολυαρίθμου οικογενείας του, αλλά και διαφόρων προβλημάτων  υγείας που αντιμετώπιζε. Στη συνέχεια δεν βρίσκουμε κάποια απάντηση της υπηρεσίας για το αίτημά του που να το εγκρίνει ή να το απορρίπτει, απεναντίας συναντούμε στις 12 Μαΐου 1844, ένα μήνα δηλαδή μετά από την αίτηση του, ένα έγγραφο το οποίο έχει σαν θέμα «Περί παύσεως Στρατιωτικού Ιερέως Κοροβίνη».

Στο έγγραφο αυτό γράφει τα εξής: «Κατά τους στρατιωτικούς κανόνες ο στρατιωτικός ιερέας αποτελούν μέρος του προσωπικού των αξιωματικών ισόβαθμος με του υπολοχαγού, διορίζεται δια διατάγματος ως τοιούτος και ένεκα τούτου δια να παυθή της υπηρεσίας ταύτης κατά την αίτηση της Ιεράς Συνόδου είναι αναγκαίον να προκαλέσωμεν την παύσιν του δια διατάγματος, τούτο δεν δυνάμεθα να πράξωμεν επί τη βάση ανακρίσεων, εκτός αν η Εκκλησιαστική αρχή καθαιρέση τον Ιερέα τούτον ή τον κατατάξη αργόν».

Το έγγραφο αυτό, μόνο σαν κείμενο αν το εξετάσουμε, καθώς το διαβάζουμε, προκαλεί πολλά ερωτηματικά, υπάρχει χώρος για πολύ συζήτηση και για πολλές υποθέσεις. Γιατί η υπηρεσία φτάνει στο σημείο να μιλά για παύση του Ιερέως. Γιατί κάνει λόγο για έκδοση διατάγματος, με το οποίο θα τον παύει από τα καθήκοντά του και δεν θα τον υπολογίζει στο εξής στο δυναμολόγιο της, ως ένα από τους αξιωματικούς. Γιατί ενεπλάκη η Ιερά Σύνοδος και ζητά με αίτηση της, την παύση του Ιερέως. Μήπως υπάρχουν παραπτώματα για τα οποία κατηγορείται ο Ιερέας και τα οποία αφορούν είτε την στρατιωτική του ιδιότητα, ή την ιερωσύνη την οποία φέρει και γι’ αυτό έχουμε και την ανάμειξη της Ιεράς Συνόδου.

exodos_mesologiouΑυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα τα οποία θα μπορούσαμε να θέσουμε αρχικά, διαβάζοντας τα παραπάνω. Από τα έγγραφα τα οποία ακολουθούν και τα οποία θα παρουσιάσουμε, δεν πρόκειται να πάρουμε καμία απάντηση, ούτε σε αυτά που αναφέραμε ενδεικτικά, ούτε σε άλλα που μπορεί να προκύψουν από τον αναγνώστη. Άψυχα και άχρωμα έγγραφα, ποτέ δεν μπορούν να αποκαλύψουν την πραγματικότητα όπως ήταν και όπως βιώθηκε. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις, που μπορεί όμως να αδικούν πρόσωπα και καταστάσεις τις οποίες εξετάζουμε και να μην έχουν καμία σχέση με τα πραγματικά γεγονότα τα οποία συνέβησαν. Οι υποθέσεις είναι μόνο υποθέσεις, και τίποτε άλλο και δεν οδηγούν πουθενά, αφού δεν αποτελούν τεκμήρια και αποδείξεις, για να στηρίξουμε τις σκέψεις αυτές.

Ο Κύριος, ο οποίος «ετάζει νεφρούς και καρδίας» και γνωρίζει τα πάντα, αυτός θα αποδώσει κατά την δικαιοκρισία του, ότι έπραξε ο κάθε ένας επί της γης και θα αποδώσει την δικαιοσύνη του, σε αυτόν που αδικείται αδίκως, αγωνιζόμενος τίμια και ευσυνείδητα μέσα στην καθημερινότητά του, επιθυμώντας την πνευματική πρόοδο και προκοπή. Δυστυχώς πολλές φορές η αδικία κυριαρχεί. Δυστυχώς πολλές φορές άνθρωποι που δεν φταίνε διασύρονται, κατασυκοφαντούνται, ταλαιπωρούνται αυτοί και οι οικογένειές τους, από γεγονότα και καταστάσεις, που στο τέλος αποκαλύπτονται τα άνομα σχέδια, οι πλεκτάνες και η κακία κάποιων ανθρώπων, που μοναδικό σκοπό της ζωής των έχουν, πώς να δημιουργούν προβλήματα στους άλλους.

Εμείς σε αυτό το σημείο ούτε θα κρίνουμε, ούτε θα προβούμε σε υποθέσεις, διότι δεν μας επιτρέπεται κάτι τέτοιο, αλλά και ούτε είναι σωστό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, που δεν υπάρχει άπλετο φως και τα πράγματα δεν είναι και τόσο ξεκάθαρα, δεν πρέπει να προβαίνουμε σε οποιαδήποτε μορφή ιεροκατηγορίας, χωρίς αποδείξεις ή έστω και ενδείξεις και έτσι να  δώσουμε αφορμή για σχόλια, που δεν μπορούν να αποδειχθούν. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, θα μπορούμε να κατηγορούμε και να ρίχνουμε όπως λέει και ο λαός μας, «λάδι στη φωτιά». Σε καμία περίπτωση από το στόμα μας, δεν πρέπει να βγαίνει λόγος, για τον οποίο μετά μπορεί να μετανιώσουμε που τον είπαμε, αλλά να είναι αργά τότε, αφού θα έχει κάνει τέτοιο κακό και θα έχει οδηγήσει τα πράγματα σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Το θέμα αυτό,  θα το δούμε μέσα από τα έγγραφα που μας παρατίθενται και όπως θα διαπιστώσουμε στο τέλος, δεν υπάρχει καμία κατηγορία που να χρεώνεται ο Ιερέας Κοροβίνης, τόσο από την πλευρά της Εκκλησίας, όσο και   από την πλευρά του Στρατού. Έτσι μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, αποδείχθηκε η αθωότητα του και εξαφανίσθηκε και η ελάχιστη υποψία ή υπόνοια, για τυχόν αξιόποινες πράξεις, που τον καθιστούσαν υπόλογο και σαν Αξιωματικό, αλλά πολύ περισσότερο σαν Ιερέα. Μετά την αθώωση του πλέον ο Ιερέας, ξεπερνώντας τις κατηγορίες, αλλά και τις επιφυλάξεις των ανθρώπων απέναντι του προσώπου του, θα μπορούσε να συνεχίσει το έργο του απερίσπαστος, γνωρίζοντας ότι κανείς δεν έχει να φοβάται τίποτα, όταν είναι καθαρός και κανένα ψέμα δεν μπορεί να σταθεί, μπροστά στην αλήθεια.

Λίγες μέρες μετά την έκδοση του ανωτέρω εγγράφου, η Ιερά Σύνοδος του Βασιλείου της Ελλάδος, με έγγραφο της στις 24 Μαΐου 1844, προς την Εκκλησιαστική  Γραμματεία, γνωρίζει ότι : «κρίνει άλογον να προκαλέση αυτόν ίνα μεταβή εις Αθήνας και παρουσιασθή ενώπιον αυτής προς ανάκρισιν της κατ’ αυτού γινομένης κατηγορίας». Προτείνει δε το θέμα να το χειριστεί το αρμόδιο υπουργείο. Το έγγραφο αυτό, το υπογράφουν ως πρόεδρος της Συνόδου, κάποιος αρχιερέας ονόματι Ιωνάς, χωρίς να διακρίνεται η Επισκοπή του, ο Αχαΐας  και ο Αττικής, των οποίων τα ονόματα είναι δυσανάγνωστα και στο τέλος ακολουθεί η υπογραφή του γραμματέως της Συνόδου που ήταν ο Φαρμακίδης.

Δύο μέρες μετά, στις 26 Μαΐου 1844, η Γραμματεία των Στρατιωτικών με έγγραφό της προς το Φρουραρχείο του Λεωνιδίου, καλεί τον Ιερέα Διονύσιο Κοροβίνη : «να μεταβή εις την πρωτεύουσαν και να παρουσιασθή ενώπιον της Ιεράς Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδος». Το έγγραφο αυτό το κοινοποιεί και στο Υπουργείο των Στρατιωτικών. Βρισκόμαστε μπροστά σε δύο έγγραφα, που είναι όπως φαίνεται αντίθετα μεταξύ τους. Το ένα είναι της Ιεράς Συνόδου που κρίνει ότι δεν χρειάζεται να παρουσιαστεί ενώπιον της ο εν λόγω Ιερέας. Προφανώς για να αποφαίνεται η Σύνοδος έτσι, μάλλον οι κατηγορίες που βαραίνουν τον Ιερέα δεν αφορούν θέματα τα οποία πρέπει να εξετάσει και έχει αρμοδιότητα και γι’ αυτό άλλωστε αναφέρει το θέμα αυτό,  να το χειριστεί το αρμόδιο υπουργείο. Από την άλλη, έχουμε το άλλο έγγραφο το στρατιωτικό, το οποίο καλεί τον Ιερέα να εμφανισθεί ενώπιον της Συνόδου και να απολογηθεί.

elladaΓιατί το Υπουργείο των Στρατιωτικών επιμένει να εμφανιστεί ο Ιερέας ενώπιον της Συνόδου και αυτή να αποφανθεί περί αυτού, δεν το γνωρίζουμε και δεν θα το μάθουμε ποτέ, εάν δεν έχουμε στα χέρια μας τα απαραίτητα τεκμήρια τα οποία θα λύσουν την απορία μας αυτή. Το τι έγινε, δηλαδή εάν πήγε ο Ιερέας ή όχι και αν απολογήθηκε και τι αναφέρει το πόρισμα,  μας το αναφέρει το έγγραφο το οποίο εξέδωσε το Υπουργείο  των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως και το οποίο το απέστειλε  στο Υπουργείο των Στρατιωτικών.

Στις 23 Ιουνίου 1844, το Υπουργείο  των Εκκλησιαστικών αναφέρει ότι ο Ιερομόναχος Διονύσιος Κοροβίνης, παρουσιάστηκε ενώπιον της Ιεράς Συνόδου και η Σύνοδος, δια του υπ’ αριθμού 12470 εγγράφου της έκρινε, ότι: «είναι ελεύθερος Ιερέας ούτος να απέλθη εις τα καθήκοντά του». Την απόφαση αυτή την κοινοποιεί και στον Επίσκοπο Ευβοίας, αφού μέσα στο όρια της εκκλησιαστικής του δικαιοδοσίας δραστηριοποιείτο ο Διονύσιος. Έτσι πλέον χωρίς καμία κατηγορία και χωρίς καμία μομφή εναντίον του προσώπου του, ο Κοροβίνης επανέρχεται στη θέση του και στην ποιμαντική του διακονία.

Στις 7 Ιουλίου 1844, και αφού έχει τελειώσει το θέμα αυτό, η Γραμματεία επί των Στρατιωτικών, σε έγγραφό της προς την Διοίκηση του 2ου Πεζικού Τάγματος, γνωστοποιεί ότι ο Ιερέας Κοροβίνης, μπορεί να διαμένει στη φρουρά μέχρι νεωτέρας διαταγής. Η έκδοση αυτού του εγγράφου, μπορεί να ερμηνευθεί στο ότι να εκκρεμούσαν κάποια διαδικαστικά υπηρεσιακά  θέματα, μετά την όλη κατάσταση που είχε δημιουργηθεί και τα οποία θα έπρεπε να διευθετηθούν και μετά την τακτοποίηση αυτών, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.

Μετά την αίσια λήξη αυτής της υποθέσεως, ο Διονύσιος Κοροβίνης, με αναφορά του στις 3 Σεπτεμβρίου 1844, ζητά άδεια σαράντα ημερών, προκειμένου να μεταβεί στην Αθήνα, «προς αποπεράτωσιν των υποθέσεων μου». Η αναφορά του αυτή, εγκρίνεται από το Φρουραρχείο της Χαλκίδος.

Μετά την αναφορά στα ανωτέρω έγγραφα, διαπιστώνουμε την πλήρη αποκατάσταση του Ιερέως, ο οποίος πιστεύουμε να  ταλαιπωρήθηκε αρκετά από όλη αυτή την ιστορία,  μπορεί να πληγώθηκε, να πόνεσε,  εξαιτίας των άσχημων καταστάσεων που ενεπλάκη και κατηγορήθηκε, όμως βγήκε κεκαθαρμένος, δικαιωμένος, μέσα από όλη αυτή την κατάσταση, «ως χρυσός εν χωνευτηρίω», όπως αναφέρει ο λόγος της Παλαιάς Διαθήκης.

Ο Κύριος μας, είπε, ότι θα μας διώξουν, θα μας συκοφαντήσουν, θα πουν λόγο πονηρό και κακό για μας, αλλά δεν χρειάζεται να φοβόμαστε, διότι όλα αυτά θα καταρρεύσουν, όλα αυτά θα εξαφανιστούν, μέσα από την επικράτηση της αληθείας. Μέσα στο σκοτάδι και στο ψέμα που κυριαρχεί δυστυχώς και στις ημέρες μας, αυτό που χρειάζεται είναι να έχουμε πίστη και εμπιστοσύνη στο Θεό και στο σχέδιο Του και να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μας εγκαταλείψει, αλλά θα  μας βοηθήσει μέχρι το τέλος και θα μας ανταμείψει για τον αγώνα τον οποίο κάνουμε. Έτσι και ο Ιερέας Διονύσιος Κοροβίνης, με εμπιστοσύνη, πίστη και πολύ προσευχή, πιστεύουμε πορεύτηκε στο δικό του δρόμο, μέσα από τις συμπληγάδες πέτρες και τελικά καθαρός πλέον και στα μάτια των ανθρώπων, μπορούσε να δίνει τη μαρτυρία της καθαρότητας και της αληθείας.

Συνεχίζεται {25}

Πρόσφατα Άρθρα

229 κενά και μόνο 17 καλύφθηκαν: Η κυβέρνηση αφήνει τα Θρησκευτικά στο… έλεος
Συνοπτικός

229 κενά και μόνο 17 καλύφθηκαν: Η κυβέρνηση αφήνει τα Θρησκευτικά στο… έλεος

17 Νοεμβρίου 2025

Στο Υπουργείο Παιδείας φαίνεται πως βρήκαν νέα στρατηγική αν δεν τους αρέσει ένα μάθημα, απλώς το αφήνουν χωρίς εκπαιδευτικούς. Έτσι,...

Read more
ΠΕΘ: Με 229 κενά Θεολόγων, το υπουργείο προσέλαβε 17 Θεολόγους
Ελλάδα Κόσμος

ΠΕΘ: Με 229 κενά Θεολόγων, το υπουργείο προσέλαβε 17 Θεολόγους

17 Νοεμβρίου 2025

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται έντονα και καταγγέλλει την προκλητική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας,  ως προς τη σκανδαλώδη αδικία που...

Read more
ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

17 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες συναντήσεις, για το νέο έτος 2025-2026 της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως...

Read more
Ιερό Ευχέλαιο στο Γενικό Νοσοκομείο Άρτας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ιερό Ευχέλαιο στο Γενικό Νοσοκομείο Άρτας

17 Νοεμβρίου 2025

Το πρωί της Δευτέρας 17 Νοεμβρίου 2025, στο Γενικό Νοσοκομείο Άρτας, ετελέσθη το Ιερό Ευχέλαιο από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Άρτης...

Read more
Μητροπολίτης Φλωρίνης Ειρηναίος για γάμο ομοφύλων: «Kαταστρεπτικός για τις ανθρώπινες κοινωνίες»
Πνευματικές Διδαχές

Ο δρόμος των 40 ημερών για τη Φάτνη

17 Νοεμβρίου 2025

Η Αγία μας Εκκλησία χαρίζει στον άνθρωπο μια πνευματική πορεία αναβάσεως. Ένα δρόμο αγάπης, ταπεινώσεως και φωτισμού που δεν είναι...

Read more
Σύναξη της Παναγίας Οδηγήτριας στο Ν. Φάληρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Σύναξη της Παναγίας Οδηγήτριας στο Ν. Φάληρο

17 Νοεμβρίου 2025

Με την τέλεση Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας και Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.Σεραφείμ, ξεκίνησαν χθες Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025, στον...

Read more
Στον Ι. Ν. Αγίων Πάντων Καλλιθέας ιερούργησε ο Μητρ. Λαρίσης  για τα 100 χρόνια από της ιδρύσεως της Ενορίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον Ι. Ν. Αγίων Πάντων Καλλιθέας ιερούργησε ο Μητρ. Λαρίσης για τα 100 χρόνια από της ιδρύσεως της Ενορίας

17 Νοεμβρίου 2025

Με την κανονική άδεια και ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου του Β´, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Κιλκισίου Βαρθολομαίος: «Το “Ακολούθει μοι” στον Ματθαίο, αποτελεί προσκλητήριο για όλους!
Εκκλησία της Ελλάδος

Κιλκισίου Βαρθολομαίος: «Το “Ακολούθει μοι” στον Ματθαίο, αποτελεί προσκλητήριο για όλους!

17 Νοεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού του Οικισμού Παντελήμονας του Δήμου Κιλκίς ιερούργησε σήμερα, Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025, ο...

Read more
Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο μακαριστής μοναχής Ρόδης
Εκκλησία της Ελλάδος

Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο μακαριστής μοναχής Ρόδης

17 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025 στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννου Θεολόγου (Μαζαράκι) Βαγίων, τελέστηκε Θεία Λειτουργία και το...

Read more
Ὁ ἄνθρωπος πρέπει νὰ προετοιμάζεται γιὰ τὰ Χριστούγεννα καὶ πνευματικῶς, νὰ ἐξομολογεῖται καὶ νὰ βρίσκεται ἐν μετανοία…
Πνευματικές Διδαχές

Ὁ ἄνθρωπος πρέπει νὰ προετοιμάζεται γιὰ τὰ Χριστούγεννα καὶ πνευματικῶς, νὰ ἐξομολογεῖται καὶ νὰ βρίσκεται ἐν μετανοία…

17 Νοεμβρίου 2025

«Δὲν ξέρω ἐσεῖς πῶς ἑτοιμάζεστε γιὰ τὰ Χριστούγεννα. Ἂν ἑτοιμάζεστε μόνο ὑλικῶς, μὲ ὅλο τὸ φορτίο τῶν ἁμαρτιῶν σας δηλ....

Read more
«ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ Ν’ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ» ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

«ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΙΣ Ν’ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ» ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ

17 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη Νεανική Σύναξη με ομιλητή τον λόγιο Αρχιμανδρίτη π. Ιάκωβο Κανάκη, Κληρικό της Ιεράς...

Read more
Η εορτή του Ευαγγελιστού Ματθαίου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Ευαγγελιστού Ματθαίου στην Κέρκυρα

17 Νοεμβρίου 2025

Στην εορτή του Ευαγγελιστού Ματθαίου, ο Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων λειτούργησε και ομίλησε στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου...

Read more
113η Ἐπέτειος Ἑνώσεως τῆς Σάμου  μετὰ τῆς Μητρὸς Ἑλλάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

113η Ἐπέτειος Ἑνώσεως τῆς Σάμου μετὰ τῆς Μητρὸς Ἑλλάδος

17 Νοεμβρίου 2025

Μέ ἐκκλησιαστικὴ λαμπρότητα καὶ αἰσθήματα ἐθνικῆς ὑπερηφανείας, ὁ λαὸς τῆς Σάμου τὴν Κυριακὴ 16 Νοεμβρίου 2025 ἐόρτασε τὴν ἐπέτειο τῶν...

Read more
Η Πνευματική Πορεία της Νηστείας των Χριστουγέννων
Πνευματικές Διδαχές

Η Πνευματική Πορεία της Νηστείας των Χριστουγέννων

17 Νοεμβρίου 2025

Η νηστεία των Χριστουγέννων ανοίγει μπροστά μας ως πύλη μυσταγωγική, καλώντας την ψυχή σε βαθύτερη κοινωνία με το θείο μυστήριο...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η Εκκλησία συγκροτείται από τους αμαρτωλούς που μετανοούν»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η Εκκλησία συγκροτείται από τους αμαρτωλούς που μετανοούν»

16 Νοεμβρίου 2025

Στην Ιερά Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Πηλίου λειτούργησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία του Αναπληρωτού Υπουργού Μεταφορών κ. Κων/νου Κυρανάκη και...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Κηρύγματα

Η Χριστιανική ισότητα

16 Νοεμβρίου 2025

«Οὐ γάρ ἐστι διαστολή Ἰουδαίου τε καί Ἕλληνος» (Ρωμ. 10, 12) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Πολλοί εἶναι ἐκεῖνοι, πού θέλησαν νά...

Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Πως θα γνωρίσουμε το θέλημα του Θεού

15 Νοεμβρίου 2025
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή H΄ Λουκά – Ο «πλησίον» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

15 Νοεμβρίου 2025
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

15 Νοεμβρίου 2025
Η Εκκλησία της Ελλάδος τιμά τον ιδρυτή της

Υπάρχει αυτοσωτηρία;

11 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

Καθολικότητα και αυτοθυσία

12 Νοεμβρίου 2022
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Σαμαρείτες – Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Νοεμβρίου 2020
Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

Το μήνυμα του καλού Σαμαρείτη

14 Νοεμβρίου 2020
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Η Εκκλησία είναι το Πανδοχείο που μας προφυλάσσει από τις ενέδρες των ληστών της ψυχής

10 Νοεμβρίου 2019
Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

Ο αδιάφορος Ιουδαίος ιερεύς και λευίτης

10 Νοεμβρίου 2018
Ή αλλάζουμε ή θα παραμείνουμε μια άσπλαχνη κοινωνία

Η αυτοθυσία της αγάπης για τον πλησίον μας

10 Νοεμβρίου 2018
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Το Κήρυγμα της Κυριακής Η΄ Λουκά Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακὴ Η΄ Λουκᾶ. Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου

16 Νοεμβρίου 2023
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Ομιλία εις την παραβολήν του καλού Σαμαρείτου (Γερμανός Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Κυριακή Η΄ Λουκά

14 Φεβρουαρίου 2016
Κυριακή ΙΖ΄Ματθαίου – Περί προσευχής

Η έννοια του πλησίον

14 Φεβρουαρίου 2016
Next Post
Γ ´καί Δ´ Βασιλειῶν «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Γ ´καί Δ´ Βασιλειῶν «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

«Ουρανός ημίν γέγονε σήμερον η γη»

«Ουρανός ημίν γέγονε σήμερον η γη»

Οι αισθήσεις της ψυχής και του σώματος

Ελευθερία! Ένα θαυμαστό δώρο του Θεού στον άνθρωπο.

Ελευθερία! Ένα θαυμαστό δώρο του Θεού στον άνθρωπο.

«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Την Θεοτόκον και Μητέρα του Φωτός εν ύμνοις τιμώντες μεγαλύνομεν

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist