• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η παρουσία και το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων κατά τα έτη 1837-1853 {Δ΄ ΜΕΡΟΣ}

22 Αυγούστου 2016
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Στρατιωτικοί Ιερείς
Η παρουσία και το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων κατά τα έτη 1837-1853 {Δ΄ ΜΕΡΟΣ}
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχιμ.  Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)  

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Συνεχίζοντας την αναφορά μας για τους Στρατιωτικούς Ιερείς της περιόδου που εξετάζουμε, συναντούμε τον Ιερέα Ηλία Γερασίμου, ο οποίος με επιστολή του προς την Διοίκηση της πρωτευούσης, στις 31 Μαΐου 1844, καταθέτει αίτηση σχετικά με την αρχαιότητα που υπάρχει στο στράτευμα και αφορά τους Ιερείς που υπηρετούν εκεί, τονίζοντας ότι είναι από τους παλαιοτέρους, μαζί με τον Αρχιμ. Ρωμανίδη, που υπηρετεί ανελλιπώς από  το 1827 στη θέση αυτή. Δεν γνωρίζουμε τα αίτια που προκάλεσαν μια τέτοια αναφορά από την πλευρά του ανωτέρω Ιερέως, πάντως μας δίνει μια σημαντική πληροφορία, σχετικά με τη δράση του, μέσα στο χώρο του στρατεύματος, που ξεκινά λίγα χρόνια μετά την επανάσταση, λίγα χρόνια μετά που οι ελεύθεροι Έλληνες, προσπαθούσαν να σταθούν στα πόδια τους και να χαράξουν μια νέα ελεύθερη πορεία.

Στη συνέχεια βρίσκουμε μια αναφορά, στις 9 Απριλίου 1843, του Ιερέως Διονυσίου Κοροβίνη, ο οποίος ζητά να μετατεθεί στη Φρουρά της Χαλκίδας, λόγω της πολυαρίθμου οικογενείας του, αλλά και διαφόρων προβλημάτων  υγείας που αντιμετώπιζε. Στη συνέχεια δεν βρίσκουμε κάποια απάντηση της υπηρεσίας για το αίτημά του που να το εγκρίνει ή να το απορρίπτει, απεναντίας συναντούμε στις 12 Μαΐου 1844, ένα μήνα δηλαδή μετά από την αίτηση του, ένα έγγραφο το οποίο έχει σαν θέμα «Περί παύσεως Στρατιωτικού Ιερέως Κοροβίνη».

Στο έγγραφο αυτό γράφει τα εξής: «Κατά τους στρατιωτικούς κανόνες ο στρατιωτικός ιερέας αποτελούν μέρος του προσωπικού των αξιωματικών ισόβαθμος με του υπολοχαγού, διορίζεται δια διατάγματος ως τοιούτος και ένεκα τούτου δια να παυθή της υπηρεσίας ταύτης κατά την αίτηση της Ιεράς Συνόδου είναι αναγκαίον να προκαλέσωμεν την παύσιν του δια διατάγματος, τούτο δεν δυνάμεθα να πράξωμεν επί τη βάση ανακρίσεων, εκτός αν η Εκκλησιαστική αρχή καθαιρέση τον Ιερέα τούτον ή τον κατατάξη αργόν».

Το έγγραφο αυτό, μόνο σαν κείμενο αν το εξετάσουμε, καθώς το διαβάζουμε, προκαλεί πολλά ερωτηματικά, υπάρχει χώρος για πολύ συζήτηση και για πολλές υποθέσεις. Γιατί η υπηρεσία φτάνει στο σημείο να μιλά για παύση του Ιερέως. Γιατί κάνει λόγο για έκδοση διατάγματος, με το οποίο θα τον παύει από τα καθήκοντά του και δεν θα τον υπολογίζει στο εξής στο δυναμολόγιο της, ως ένα από τους αξιωματικούς. Γιατί ενεπλάκη η Ιερά Σύνοδος και ζητά με αίτηση της, την παύση του Ιερέως. Μήπως υπάρχουν παραπτώματα για τα οποία κατηγορείται ο Ιερέας και τα οποία αφορούν είτε την στρατιωτική του ιδιότητα, ή την ιερωσύνη την οποία φέρει και γι’ αυτό έχουμε και την ανάμειξη της Ιεράς Συνόδου.

exodos_mesologiouΑυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα τα οποία θα μπορούσαμε να θέσουμε αρχικά, διαβάζοντας τα παραπάνω. Από τα έγγραφα τα οποία ακολουθούν και τα οποία θα παρουσιάσουμε, δεν πρόκειται να πάρουμε καμία απάντηση, ούτε σε αυτά που αναφέραμε ενδεικτικά, ούτε σε άλλα που μπορεί να προκύψουν από τον αναγνώστη. Άψυχα και άχρωμα έγγραφα, ποτέ δεν μπορούν να αποκαλύψουν την πραγματικότητα όπως ήταν και όπως βιώθηκε. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις, που μπορεί όμως να αδικούν πρόσωπα και καταστάσεις τις οποίες εξετάζουμε και να μην έχουν καμία σχέση με τα πραγματικά γεγονότα τα οποία συνέβησαν. Οι υποθέσεις είναι μόνο υποθέσεις, και τίποτε άλλο και δεν οδηγούν πουθενά, αφού δεν αποτελούν τεκμήρια και αποδείξεις, για να στηρίξουμε τις σκέψεις αυτές.

Ο Κύριος, ο οποίος «ετάζει νεφρούς και καρδίας» και γνωρίζει τα πάντα, αυτός θα αποδώσει κατά την δικαιοκρισία του, ότι έπραξε ο κάθε ένας επί της γης και θα αποδώσει την δικαιοσύνη του, σε αυτόν που αδικείται αδίκως, αγωνιζόμενος τίμια και ευσυνείδητα μέσα στην καθημερινότητά του, επιθυμώντας την πνευματική πρόοδο και προκοπή. Δυστυχώς πολλές φορές η αδικία κυριαρχεί. Δυστυχώς πολλές φορές άνθρωποι που δεν φταίνε διασύρονται, κατασυκοφαντούνται, ταλαιπωρούνται αυτοί και οι οικογένειές τους, από γεγονότα και καταστάσεις, που στο τέλος αποκαλύπτονται τα άνομα σχέδια, οι πλεκτάνες και η κακία κάποιων ανθρώπων, που μοναδικό σκοπό της ζωής των έχουν, πώς να δημιουργούν προβλήματα στους άλλους.

Εμείς σε αυτό το σημείο ούτε θα κρίνουμε, ούτε θα προβούμε σε υποθέσεις, διότι δεν μας επιτρέπεται κάτι τέτοιο, αλλά και ούτε είναι σωστό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, που δεν υπάρχει άπλετο φως και τα πράγματα δεν είναι και τόσο ξεκάθαρα, δεν πρέπει να προβαίνουμε σε οποιαδήποτε μορφή ιεροκατηγορίας, χωρίς αποδείξεις ή έστω και ενδείξεις και έτσι να  δώσουμε αφορμή για σχόλια, που δεν μπορούν να αποδειχθούν. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, θα μπορούμε να κατηγορούμε και να ρίχνουμε όπως λέει και ο λαός μας, «λάδι στη φωτιά». Σε καμία περίπτωση από το στόμα μας, δεν πρέπει να βγαίνει λόγος, για τον οποίο μετά μπορεί να μετανιώσουμε που τον είπαμε, αλλά να είναι αργά τότε, αφού θα έχει κάνει τέτοιο κακό και θα έχει οδηγήσει τα πράγματα σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Το θέμα αυτό,  θα το δούμε μέσα από τα έγγραφα που μας παρατίθενται και όπως θα διαπιστώσουμε στο τέλος, δεν υπάρχει καμία κατηγορία που να χρεώνεται ο Ιερέας Κοροβίνης, τόσο από την πλευρά της Εκκλησίας, όσο και   από την πλευρά του Στρατού. Έτσι μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, αποδείχθηκε η αθωότητα του και εξαφανίσθηκε και η ελάχιστη υποψία ή υπόνοια, για τυχόν αξιόποινες πράξεις, που τον καθιστούσαν υπόλογο και σαν Αξιωματικό, αλλά πολύ περισσότερο σαν Ιερέα. Μετά την αθώωση του πλέον ο Ιερέας, ξεπερνώντας τις κατηγορίες, αλλά και τις επιφυλάξεις των ανθρώπων απέναντι του προσώπου του, θα μπορούσε να συνεχίσει το έργο του απερίσπαστος, γνωρίζοντας ότι κανείς δεν έχει να φοβάται τίποτα, όταν είναι καθαρός και κανένα ψέμα δεν μπορεί να σταθεί, μπροστά στην αλήθεια.

Λίγες μέρες μετά την έκδοση του ανωτέρω εγγράφου, η Ιερά Σύνοδος του Βασιλείου της Ελλάδος, με έγγραφο της στις 24 Μαΐου 1844, προς την Εκκλησιαστική  Γραμματεία, γνωρίζει ότι : «κρίνει άλογον να προκαλέση αυτόν ίνα μεταβή εις Αθήνας και παρουσιασθή ενώπιον αυτής προς ανάκρισιν της κατ’ αυτού γινομένης κατηγορίας». Προτείνει δε το θέμα να το χειριστεί το αρμόδιο υπουργείο. Το έγγραφο αυτό, το υπογράφουν ως πρόεδρος της Συνόδου, κάποιος αρχιερέας ονόματι Ιωνάς, χωρίς να διακρίνεται η Επισκοπή του, ο Αχαΐας  και ο Αττικής, των οποίων τα ονόματα είναι δυσανάγνωστα και στο τέλος ακολουθεί η υπογραφή του γραμματέως της Συνόδου που ήταν ο Φαρμακίδης.

Δύο μέρες μετά, στις 26 Μαΐου 1844, η Γραμματεία των Στρατιωτικών με έγγραφό της προς το Φρουραρχείο του Λεωνιδίου, καλεί τον Ιερέα Διονύσιο Κοροβίνη : «να μεταβή εις την πρωτεύουσαν και να παρουσιασθή ενώπιον της Ιεράς Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδος». Το έγγραφο αυτό το κοινοποιεί και στο Υπουργείο των Στρατιωτικών. Βρισκόμαστε μπροστά σε δύο έγγραφα, που είναι όπως φαίνεται αντίθετα μεταξύ τους. Το ένα είναι της Ιεράς Συνόδου που κρίνει ότι δεν χρειάζεται να παρουσιαστεί ενώπιον της ο εν λόγω Ιερέας. Προφανώς για να αποφαίνεται η Σύνοδος έτσι, μάλλον οι κατηγορίες που βαραίνουν τον Ιερέα δεν αφορούν θέματα τα οποία πρέπει να εξετάσει και έχει αρμοδιότητα και γι’ αυτό άλλωστε αναφέρει το θέμα αυτό,  να το χειριστεί το αρμόδιο υπουργείο. Από την άλλη, έχουμε το άλλο έγγραφο το στρατιωτικό, το οποίο καλεί τον Ιερέα να εμφανισθεί ενώπιον της Συνόδου και να απολογηθεί.

elladaΓιατί το Υπουργείο των Στρατιωτικών επιμένει να εμφανιστεί ο Ιερέας ενώπιον της Συνόδου και αυτή να αποφανθεί περί αυτού, δεν το γνωρίζουμε και δεν θα το μάθουμε ποτέ, εάν δεν έχουμε στα χέρια μας τα απαραίτητα τεκμήρια τα οποία θα λύσουν την απορία μας αυτή. Το τι έγινε, δηλαδή εάν πήγε ο Ιερέας ή όχι και αν απολογήθηκε και τι αναφέρει το πόρισμα,  μας το αναφέρει το έγγραφο το οποίο εξέδωσε το Υπουργείο  των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως και το οποίο το απέστειλε  στο Υπουργείο των Στρατιωτικών.

Στις 23 Ιουνίου 1844, το Υπουργείο  των Εκκλησιαστικών αναφέρει ότι ο Ιερομόναχος Διονύσιος Κοροβίνης, παρουσιάστηκε ενώπιον της Ιεράς Συνόδου και η Σύνοδος, δια του υπ’ αριθμού 12470 εγγράφου της έκρινε, ότι: «είναι ελεύθερος Ιερέας ούτος να απέλθη εις τα καθήκοντά του». Την απόφαση αυτή την κοινοποιεί και στον Επίσκοπο Ευβοίας, αφού μέσα στο όρια της εκκλησιαστικής του δικαιοδοσίας δραστηριοποιείτο ο Διονύσιος. Έτσι πλέον χωρίς καμία κατηγορία και χωρίς καμία μομφή εναντίον του προσώπου του, ο Κοροβίνης επανέρχεται στη θέση του και στην ποιμαντική του διακονία.

Στις 7 Ιουλίου 1844, και αφού έχει τελειώσει το θέμα αυτό, η Γραμματεία επί των Στρατιωτικών, σε έγγραφό της προς την Διοίκηση του 2ου Πεζικού Τάγματος, γνωστοποιεί ότι ο Ιερέας Κοροβίνης, μπορεί να διαμένει στη φρουρά μέχρι νεωτέρας διαταγής. Η έκδοση αυτού του εγγράφου, μπορεί να ερμηνευθεί στο ότι να εκκρεμούσαν κάποια διαδικαστικά υπηρεσιακά  θέματα, μετά την όλη κατάσταση που είχε δημιουργηθεί και τα οποία θα έπρεπε να διευθετηθούν και μετά την τακτοποίηση αυτών, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.

Μετά την αίσια λήξη αυτής της υποθέσεως, ο Διονύσιος Κοροβίνης, με αναφορά του στις 3 Σεπτεμβρίου 1844, ζητά άδεια σαράντα ημερών, προκειμένου να μεταβεί στην Αθήνα, «προς αποπεράτωσιν των υποθέσεων μου». Η αναφορά του αυτή, εγκρίνεται από το Φρουραρχείο της Χαλκίδος.

Μετά την αναφορά στα ανωτέρω έγγραφα, διαπιστώνουμε την πλήρη αποκατάσταση του Ιερέως, ο οποίος πιστεύουμε να  ταλαιπωρήθηκε αρκετά από όλη αυτή την ιστορία,  μπορεί να πληγώθηκε, να πόνεσε,  εξαιτίας των άσχημων καταστάσεων που ενεπλάκη και κατηγορήθηκε, όμως βγήκε κεκαθαρμένος, δικαιωμένος, μέσα από όλη αυτή την κατάσταση, «ως χρυσός εν χωνευτηρίω», όπως αναφέρει ο λόγος της Παλαιάς Διαθήκης.

Ο Κύριος μας, είπε, ότι θα μας διώξουν, θα μας συκοφαντήσουν, θα πουν λόγο πονηρό και κακό για μας, αλλά δεν χρειάζεται να φοβόμαστε, διότι όλα αυτά θα καταρρεύσουν, όλα αυτά θα εξαφανιστούν, μέσα από την επικράτηση της αληθείας. Μέσα στο σκοτάδι και στο ψέμα που κυριαρχεί δυστυχώς και στις ημέρες μας, αυτό που χρειάζεται είναι να έχουμε πίστη και εμπιστοσύνη στο Θεό και στο σχέδιο Του και να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μας εγκαταλείψει, αλλά θα  μας βοηθήσει μέχρι το τέλος και θα μας ανταμείψει για τον αγώνα τον οποίο κάνουμε. Έτσι και ο Ιερέας Διονύσιος Κοροβίνης, με εμπιστοσύνη, πίστη και πολύ προσευχή, πιστεύουμε πορεύτηκε στο δικό του δρόμο, μέσα από τις συμπληγάδες πέτρες και τελικά καθαρός πλέον και στα μάτια των ανθρώπων, μπορούσε να δίνει τη μαρτυρία της καθαρότητας και της αληθείας.

Συνεχίζεται {25}

Πρόσφατα Άρθρα

Πρωτ. π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός: «Η γυναίκα στην παράδοση της Εκκλησίας και την σύγχρονη εποχή»
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρωτ. π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός: «Η γυναίκα στην παράδοση της Εκκλησίας και την σύγχρονη εποχή»

9 Δεκεμβρίου 2025

Η τρίτη κατά σειρά συνάντηση του ανοιχτού Σεμιναρίου Ορθοδόξου Πίστεως πραγματοποιήθηκε απόψε στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου...

Read more
Διορίστηκαν τε νέα μέλη των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων Αλμυρού
Εκκλησία της Ελλάδος

Διορίστηκαν τε νέα μέλη των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων Αλμυρού

9 Δεκεμβρίου 2025

Τους διορισμούς των μελών των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων και των Διαχειριστικών Επιτροπών των Ιερών Ναών Αλμυρού, για την τριετία 2026-2028, επέδωσε...

Read more
Δίπλα στους αγρότες και τους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ ο Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ψήφισμα συμπαράστασης της Ι. Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου προς τους Αγρότες της Θεσσαλίας

8 Δεκεμβρίου 2025

Στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου Λαρίσης, πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025, Ἱερατική Σύναξη τοῦ συνόλου τῶν...

Read more
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΡΟΜΗΤΟΡΟΣ ΑΝΝΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΡΟΜΗΤΟΡΟΣ ΑΝΝΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

8 Δεκεμβρίου 2025

Μέσα σε κλίμα κατανύξεως ετελέσθη ο πανηγυρικός Εσπερινός της Συλλήψεως της Προμήτορος Αγίας Άννης στο ομώνυμο κομψότατο Ιερό Παρεκκλήσιό της...

Read more
Άμεση ανάγκη Εισαγγελικής παρέμβασης! Απαράδεκτες εικόνες βεβήλωσης στο Κοιμητήριο Καλαμάτας
Ελλάδα Κόσμος

Άμεση ανάγκη Εισαγγελικής παρέμβασης! Απαράδεκτες εικόνες βεβήλωσης στο Κοιμητήριο Καλαμάτας

8 Δεκεμβρίου 2025

Σοκ και αγανάκτηση προκάλεσαν οι απαράδεκτες εικόνες που αντίκρισαν πολίτες και δημοσιοποιήθηκαν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Κοιμητήριο της...

Read more
Κυριακή Ί  Λουκά στον Ι. Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιάτου
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Ί Λουκά στον Ι. Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιάτου

8 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Παύλος τέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Ι. Ναό Μεταμορφώσεως του...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Κάνε τὴν ἀγάπη πράξη»!!
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Κάνε τὴν ἀγάπη πράξη»!!

8 Δεκεμβρίου 2025

Με αυτό το σύνθημα δόθηκε σήμερα από την Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης και από όλους τους Ιερούς Ναούς...

Read more
Χειροτονία Διακόνου και Ανάμνηση των Εγκαινίων του Καθολικού στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου και Ανάμνηση των Εγκαινίων του Καθολικού στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου

8 Δεκεμβρίου 2025

Την χειροτονία εις Διάκονον τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Γεώργιος στην Ιερά Μονή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου στην Αλίαρτο,...

Read more
Εόρτια επίσκεψη του Μητροπολίτη Φθιώτιδος στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Εόρτια επίσκεψη του Μητροπολίτη Φθιώτιδος στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος

8 Δεκεμβρίου 2025

Εόρτια επίσκεψη στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος πραγματοποίησε χθες το βράδυ ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών στο πλαίσιο...

Read more
Ἡ πρώτη ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  στὸν Παρακάλαμο Πωγωνίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ πρώτη ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  στὸν Παρακάλαμο Πωγωνίου

8 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ σημερινὴ Κυριακὴ Ι΄ Λουκᾶ ἀπετέλεσε ἡμέρα ἱστορικὴ καὶ ἰδιαιτέρως χαρμόσυνη γιὰ τὴν κωμόπολη τοῦ Παρακαλάμου, καθὼς ὁ νέος Ποιμενάρχης...

Read more
«Η κακία και η υποκρισία αιτία καταστροφής του ανθρώπου»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η κακία και η υποκρισία αιτία καταστροφής του ανθρώπου»

8 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2025, Ι’ Λουκά, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε...

Read more
Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ  ΣΤΗΝ ΑΓ. ΣΟΦΙΑ ΞΗΡΟΒΡΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓ. ΣΟΦΙΑ ΞΗΡΟΒΡΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

8 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2025, στον Ενοριακό Ι. Ναό αγ. Σοφίας Ξηρόβρυσης Χαλκίδος, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σκοπέλου κ. Νικόδημος χοροστάτησε...

Read more
Τιμήθηκε στην Κατερίνη η μνήμη του Οσίου Γερασίμου του Υμνογράφου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμήθηκε στην Κατερίνη η μνήμη του Οσίου Γερασίμου του Υμνογράφου

8 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάστηκε στην Κατερίνη η μνήμη του νεοφανούς Αγίου Γερασίμου του Υμνογράφου, ο οποίος ασκήτεψε στη Σκήτη Μικράς Αγίας Άννας Αγίου...

Read more
Προσφορά αλεξίσφαιρων στην Ομάδα ΔΙ.ΑΣ. από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Προσφορά αλεξίσφαιρων στην Ομάδα ΔΙ.ΑΣ. από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος

8 Δεκεμβρίου 2025

Τη Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας επισκέφθηκε σήμερα, 8/12, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, όπου τέλεσε την Ακολουθία του Αγιασμού, παρουσία του Αστυνομικού Διευθυντή...

Read more
Ο «ΠΑΠΑΣ» ΛΕΩΝ ΙΔ΄ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΟ «ΦΙΛΙΟΚΒΕ»;
Ελλάδα Κόσμος

Ο «ΠΑΠΑΣ» ΛΕΩΝ ΙΔ΄ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΟ «ΦΙΛΙΟΚΒΕ»;

8 Δεκεμβρίου 2025

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Εν Πειραιεί τη 8η Δεκεμβρίου 2025 (Σχόλιο στην παπική εγκύκλιο:...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά
Κηρύγματα

Κυριακή Ι’ Λουκά: Συγκύπτουσα, μά καί ἀνορθούμενη

6 Δεκεμβρίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Νήφωνος Συριανοῦ, Πρωτοσυγκέλλου τῆς Ἱ.Μ. Γλυφάδας Ἡ συγκύπτουσα τῆς σημερινῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς συσσώρευε ὅση δύναμη τῆς εἶχε ἀπομείνει,...

Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Ο Θαλασσοδαρμένος Άγιος

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Άγιος Νικόλαος: Ο γνήσιος εκφραστής του ελληνορθοδόξου ιδεώδους

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Άγιος Νικόλαος ,«ο γαληνεμένος όρμος και το λιμάνι της σωτηρίας»

5 Δεκεμβρίου 2025
Ο Άγιος Νικόλαος στο Πολεμικό Ναυτικό

Ο Άγιος Νικόλαος στο Πολεμικό Ναυτικό

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Ο εν αγίοις πατήρ ημών Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας, ο Θαυματουργός

5 Δεκεμβρίου 2025
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Ο Λόγος του Θεού έχει θεραπευτικά αποτελέσματα, όχι μόνο στην ψυχή αλλά και στο σώμα

7 Δεκεμβρίου 2024
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Ο Τριαδικός Θεός είναι ο Σωτήρας μας

7 Δεκεμβρίου 2024
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Η θεραπεία της συγκύπτουσας

7 Δεκεμβρίου 2024
Κήρυγμα της εορτής του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου)

Κήρυγμα της εορτής του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2024
Ο Άγιος Νικόλαος και ο Ζήλος Του Θεού

Ο Άγιος Νικόλαος και ο Ζήλος Του Θεού

5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Εκκλησιασμός της Κυριακής

9 Δεκεμβρίου 2023
Η ψυχή στα ζώα

Η αγάπη στα ζώα – Κυριακή Ι’ Λουκά

9 Δεκεμβρίου 2023
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Λίγα Λόγια για τον Άγιο Νικόλαο

5 Δεκεμβρίου 2022
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η θεραπεία της συγκυπτούσης

7 Δεκεμβρίου 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η σωτηρία διά της Εκκλησίας και εν τη Εκκλησία

7 Δεκεμβρίου 2019
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

Το μήνυμα του Αποστόλου της Κυριακής: Ελεύθεροι με τον Χριστό ή δέσμιοι με τον διάβολο;

4 Απριλίου 2020
Στον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας

Εις τον μέγαν Ιεράρχην και θαυματουργόν Νικόλαον (6 Δεκεμβρίου)

5 Δεκεμβρίου 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Η Αλήθεια και η υποκρισία τότε και σήμερα

7 Δεκεμβρίου 2018
Ο Άγιος Νικόλαος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Ο Άγιος Νικόλαος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο

5 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Το νόημα του Σαββάτου

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Τα δεσμά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 2011

3 Δεκεμβρίου 2016
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά 30 Νοε 2009 (κεφ. 13, 10-17)

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Η υποκρισία

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Ταύτην δε θυγατέρα Αβραάμ ούσαν… ουκ έδει λυθήναι… τη ημέρα του Σαββάτου;

3 Δεκεμβρίου 2016
Προκοπίου του Μεγαλοσπηλαιώτου – Κυριακή Ι’ Λουκά

Κυριακή Ι’ Λουκά – 3 Δεκεμβρίου 2011

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι’ Λουκά – Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος, (Κατά Λουκά ιγ΄ 10-17)

3 Δεκεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ  – Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου Λουκ.13, 10-17

Κυριακή Ι΄ Λουκά – 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012

3 Δεκεμβρίου 2016
Next Post
Γ ´καί Δ´ Βασιλειῶν «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Γ ´καί Δ´ Βασιλειῶν «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

«Ουρανός ημίν γέγονε σήμερον η γη»

«Ουρανός ημίν γέγονε σήμερον η γη»

Οι αισθήσεις της ψυχής και του σώματος

Ελευθερία! Ένα θαυμαστό δώρο του Θεού στον άνθρωπο.

Ελευθερία! Ένα θαυμαστό δώρο του Θεού στον άνθρωπο.

«Την Θεοτόκον… μεγαλύνωμεν»

Την Θεοτόκον και Μητέρα του Φωτός εν ύμνοις τιμώντες μεγαλύνομεν

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist