• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η Διάρθρωση του Σώματος των Στρατιωτικών Ιερέων {Έ΄ ΜΕΡΟΣ}

27 Νοεμβρίου 2016
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Στρατιωτικοί Ιερείς
Η Διάρθρωση του Σώματος των Στρατιωτικών Ιερέων {Έ΄ ΜΕΡΟΣ}
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχιμ. Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)
Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Συνεχίζοντας την ιστορική μας διαδρομή γνωρίζοντας τους Στρατιωτικούς Ιερείς της περιόδου του Όθωνα, κατά τα έτη 1848-1853, είχαμε αναφερθεί στην προηγούμενη αναφορά μας, στο θάνατο του Ιερέως της Φρουράς της Χαλκίδας, του Αρχιμ. Διονυσίου Κοροβίνη. Το Φρουραρχείο, ενημέρωσε το Υπουργείο των Στρατιωτικών για την εκδημία του ανωτέρω Ιερέως και παράλληλα ζητούσε, να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να καλυφθεί η θέση, προτείνοντας και τον Ιερέα εκείνον, ο οποίος πληρούσε τις προϋποθέσεις και ήταν ο καταλληλότερος για την χρονική εκείνη περίοδο, σύμφωνα με τα κριτήρια του Φρουραρχείου, αλλά και της κοινής γνώμης.

Το Φρουραρχείο επανέρχεται στο θέμα αυτό, αφού δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική πρόοδος, στις 20 Αυγούστου 1849, ζητώντας και πάλι από το Υπουργείο των Στρατιωτικών, τον διορισμό του Ιερομονάχου Θεοκλήτου, κάνοντας γνωστό, ότι από τότε που απεβίωσε ο Ιερέας της Φρουράς, αναγκάζονται να καλούν Ιερέα από την ευρύτερη περιοχή, προκειμένου να καλύψει τις πνευματικές ανάγκες που υπήρχαν.

kougiΤο Υπουργείο απαντά στις 30 Αυγούστου 1849, καλώντας το Φρουραρχείο να ερωτήσει τον εν λόγω Ιερέα εάν επιθυμεί, να εκτελεί την υπηρεσία την εκκλησιαστική στη Φρουρά ως Στρατιωτικός Ιερέας, με κάποιο επιμίσθιο. Εάν δεν επιθυμεί, τότε να προβούν στην αναζήτηση άλλου προσώπου. Ακολουθεί στη συνέχεια η σχετική αλληλογραφία, όπου ο Λόχος των Οπλιτών, αναφέρει στη Διοίκηση του Τάγματος, ότι ο Ιερομόναχος Θεόκλητος, πνευματικός, μουσικός καλός και θεωρητικός, δέχεται την υπηρεσία αυτή, με τον μηνιαίο μισθό που πρότεινε το Φρουραρχείο στο Υπουργείο.

Το Φρουραρχείο της Χαλκίδας στις 8 Σεπτεμβρίου 1849, αναφέρει με τη σειρά του στο Υπουργείο των Στρατιωτικών, ότι ο προτεινόμενος Ιερέας δέχεται τη θέση και τον μηνιαίο μισθό των είκοσι δραχμών. Μετά από όλα αυτά, στις 13 Σεπτεμβρίου 1849, το Υπουργείο επικυρώνει και εγκρίνει τον διορισμό του Θεοκλήτου στη Φρουρά της Χαλκίδας, προκειμένου να εκτελεί τα θρησκευτικά καθήκοντα του στο χώρο πλέον τον στρατιωτικό, με τη νέα του ιδιότητα, χωρίς βεβαίως αυτό να αλλάζει το έργο και την προσφορά του, αφού και σε αυτόν τον χώρο καλείται να μεταδώσει αγάπη και Λόγο Θεού, με έναν αν θέλετε ιδιαίτερο τρόπο και κάτω από διαφορετικές συνθήκες και προϋποθέσεις, από αυτές που ισχύουν γενικότερα σε μια ενορία ή στην ευρύτερη κοινωνία.

Βεβαίως αυτός ο διορισμός στον οποίο προέβη το Υπουργείο των Στρατιωτικών, δεν έγινε εύκολα αποδεκτός από όλες τις πλευρές, όσο και αν έχαιρε της αποδοχής του στρατιωτικού κόσμου, διότι υπήρξαν αντιδράσεις και αρνήσεις, από την πλευρά της Εκκλησίας. Το Φρουραρχείο της Χαλκίδας με έγγραφό του στις 19 Οκτωβρίου 1849, προς το Υπουργείο των Στρατιωτικών, αναφέρει ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ευβοίας, δεν επιτρέπει στον Ιερομόναχο Θεόκλητο να εκτελέσει τα ιερατικά του καθήκοντα στη Φρουρά, διότι δεν είχε ζητηθεί η γνώμη της Ιεράς Συνόδου όπως απαιτείτο σε αυτές τις περιπτώσεις.

Βλέπουμε ότι ο διορισμός του Ιερέως στη Φρουρά αυτή, δεν ήταν και τόσο εύκολο θέμα, διότι η εμπλοκή του τοπικού Επισκόπου, στην τοποθέτηση αυτή, έθεσε το θέμα αυτό στην εκκλησιολογική του βάση, αλλά και την νομική υπόσταση που είχε μέσα από την εφαρμογή του Νόμου, από την πλευρά της πολιτείας. Βεβαίως μεταξύ των δύο αυτών θεσμών, Εκκλησίας και Πολιτείας, βρίσκεται χωρίς να φταίει ο Ιερέας, ο οποίος καλείται πρωτίστως, να εφαρμόσει αυτά τα οποία ορίζει η Εκκλησία, αφού η ιδιότητα του ως Ιερέα, είναι ανώτερη και μονιμότερη των πάντων.

Ο Ιερομόναχος Θεόκλητος κλήθηκε να υπηρετήσει στον στρατιωτικό χώρο, πρόσωπα και εικόνες Χριστού, πλασμένες και προορισμένες για την κατάκτηση της Βασιλείας του Θεού. Κλήθηκε με υψηλό το αίσθημα της ιερατικής του ιδιότητας, να καλλιεργήσει στις ψυχές των υπηρετούντων τον Λόγο του Θεού. Κλήθηκε να είναι φως, μέσα σε χώρους που μπορεί να υπήρχε σκοτάδι. Πορεύτηκε σε έναν δρόμο που έπρεπε να υπηρετήσει διδάσκοντας την αλήθεια του Ευαγγελίου, μέσα σε έναν κόσμο που έψαχνε και αναζητούσε την όντως αλήθεια, μέσα σε έναν κόσμο που πλανάται εκτός από την αλήθεια και το ψέμα και κάποιες φορές κυριαρχεί. Όλη του η πορεία η ιερατική, ήταν μέσα στο χώρο της Εκκλησίας, για την Εκκλησία, απευθυνόμενος προς τους ανθρώπους εκείνους που ανήκαν στην Εκκλησία, ως μέλη αυτής. Αυτή η πορεία του, δεν ήταν αποκομμένη από την Εκκλησία και από τον Επίσκοπο, ο οποίος βρίσκεται «εις τύπον και τόπον Χριστού».

Έτσι βρέθηκε μπροστά σε ένα πνευματικό αδιέξοδο, που του προκαλούσε δυσκολία στην άσκηση της ποιμαντικής του διακονίας. Δεν μπορούσε να κάνει τίποτα, αν δεν είχε την άδεια και την ευλογία του Επισκόπου του, του Αρχιερέως εκείνου του οποίου το όνομα μνημόνευε σε κάθε ιεροπραξία. Αυτή του η εκκλησιαστική αναφορά, δεν ήταν τυπική, αλλά ουσιαστική. Δεν αποτελούσε ένα σχήμα λόγου, αλλά ήταν μια στάση ζωής. Γι’ αυτό πιστεύω, όταν διαπίστωσε ότι αυτή η κατάσταση δεν οδηγούσε πουθενά, απεναντίας μεγάλωναν τα προβλήματα, η ρήξη δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί και βεβαίως ο σκανδαλισμός που θα ερχόταν στο πλήρωμα της Εκκλησίας, θα ήταν μεγάλος, θα εξήγησε στην Διοίκηση στην οποία ανήκε, το πρόβλημα το οποίο υπήρχε και θα έπρεπε πλέον οι αρμόδιοι, με νόμιμο και ειρηνικό τρόπο να το λύσουν, προκειμένου να επέλθει ξανά η ειρήνη, η ησυχία και η τάξη.

Μετά την τροπή που πήραν τα πράγματα σχετικά με τον διορισμό του Ιερέως στη Φρουρά της Χαλκίδας, το Υπουργείο των Στρατιωτικών, απευθυνόμενο προς το Υπουργείο των Εκκλησιαστικών στις 19 Οκτωβρίου 1849, αναφέρει ότι «παρουσιαζομένης απολύτου ανάγκης Ιερέως στη Φρουρά της Χαλκίδος», το καλεί να ενεργήσει τα δέοντα, για τον διορισμό του Ιερομονάχου Θεοκλήτου ή αν δεν τον θεωρούν κατάλληλο να προτείνουν κάποιον άλλον, με μισθό είκοσι δραχμών. Το Υπουργείο των Εκκλησιαστικών απαντά και αναφέρει, ότι χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες για το θέμα αυτό, καθ’ όσον έγινε αλλαγή υπουργού.

naumaxiaΣτις 25 Δεκεμβρίου 1849,προς το Υπουργείο των Εκκλησιαστικών, το Υπουργείο των Στρατιωτικών, στην προσπάθειά του να καταθέσει περισσότερα στοιχεία που του είχε ζητηθεί και να δοθεί λύση στο πρόβλημα που είχε ανακύψει, μεταξύ των δύο αυτών Υπουργείων, αλλά και με την Εκκλησία, προσπαθεί να εξηγήσει την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί και οδήγησαν στον διορισμό δύο Στρατιωτικών Ιερέων, του Νικολάου Αθανασίου και του Θεοκλήτου. Το Υπουργείο ζητά εκ νέου ή καλύτερα εξ’ αρχής, τον διορισμό των δύο παραπάνω προσώπων, για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, αν θα μπορούσαμε έτσι να χαρακτηρίσουμε τις θέσεις που κάλυπταν οι Ιερείς με τον διορισμό τους, την χρονική περίοδο που εξετάζουμε.

Ζητά από το Υπουργείο των Εκκλησιαστικών, ως αρμόδιο Υπουργείο, να προωθήσει προς την Ιερά Σύνοδο το θέμα του διορισμού των δύο ανωτέρω Ιερέων, διότι ότι έγινε από την πλευρά τους, δεν έγινε κακοπροαίρετα και σε καμία περίπτωση δεν έκρυβε δόλο ή κάποια σκοπιμότητα. Ότι έγινε ήταν αποτέλεσμα έκτακτων και επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών, που είχε σαν σκοπό να λύσει προβλήματα και όχι να δημιουργήσει νέα και μεγαλύτερα. Τελειώνοντας το Υπουργείο αναφέρει ως καλή ένδειξη για να εξομαλυνθούν οι οποιεσδήποτε εντάσεις και να λυθεί το θέμα που είχε δημιουργηθεί χωρίς λόγο, ότι δεν δυσκολεύονται να τους απολύσουν από τις υποχρεώσεις τους, τους ήδη υπάρχοντες Ιερείς και να προτείνουν κάποιους άλλους, που στη συνέχεια θα τύχουν και της εγκρίσεως της Ιεράς Συνόδου.

Μέσα στην αναφορά του Υπουργείου των Στρατιωτικών, για τον διορισμό του Ιερομονάχου Θεοκλήτου, βλέπουμε και ένα άλλο όνομα Ιερέως, το οποίο το έχουμε συναντήσει και στο παρελθόν και θα το συναντήσουμε και στη συνέχεια. Στην περίπτωση του διορισμού του Ιερέως Νικολάου Αθανασίου, μέχρι στιγμής έχουμε δει και θα το δούμε και στη συνέχεια, ότι η Ιερά Σύνοδος επιμένει στην απόφασή της να μην τον εγκρίνει, παρ’ όλες τις συστάσεις και πιέσεις που ασκούνταν από διάφορες πλευρές και θα αναφέρουμε στη συνέχεια.

Συνεχίζεται {38}

Πρόσφατα Άρθρα

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;

22 Νοεμβρίου 2025

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;   Η απάντηση είναι ΣΟΚ! Τι είναι...

Read more
Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς

22 Νοεμβρίου 2025

  Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο  του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι

22 Νοεμβρίου 2025

Στο Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Αγίου Πορφυρίου) στο Μήλεσι λειτούργησε σήμερα, 22/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, μνήμη των Αγίων Αρχίππου, Φιλήμονος και Ονησίμου εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων και του σύγχρονου Αγίου Ιακώβου...

Read more
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

22 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»

22 Νοεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και κάθε επισημότητα εορτάσθηκε η Πολιούχος της Νάξου Παναγία η «Χρυσοπολίτισσα», στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη

22 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τους πανηγυρίζοντες Ιερούς...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

22 Νοεμβρίου 2025

Στον Μώλο του Δήμου Καμένων Βούρλων, στον Μητροπολιτικό Ναό στην Λαμία και στην ιστορική Αμφίκλεια του Δήμου Αμφίκλειας - Ελάτειας...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

22 Νοεμβρίου 2025

Τη μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου εόρτασε η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, το διήμερο 20 και 21 Νοεμβρίου 2025....

Read more
Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού

22 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Σοφία Σειράχ – «Τό ἠθικό ἐγχειρίδιο τοῦ πιστοῦ»

Σοφία Σειράχ - «Τό ἠθικό ἐγχειρίδιο τοῦ πιστοῦ»

Τι θα έλεγαν οι Μάγοι για τα Χριστούγεννα στην σημερινή Ελλάδα (του Πόνου)

Δόξα εν υψίστοις Θεώ

Θέλω κι εγώ να δω αυτό το φως…

Θέλω κι εγώ να δω αυτό το φως…

Τὸ μεγαλεῖο τοῦ «καινοῦ» ἀνθρώπου

Τὸ μεγαλεῖο τοῦ «καινοῦ» ἀνθρώπου

Ἠθικαί κακίαι (Ι)

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist