• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 25 Μαΐου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Ο Ακάθιστος Ύμνος»

4 Απριλίου 2025
in Πνευματικές Διδαχές
«Ο Ακάθιστος Ύμνος»
Share on FacebookShare on Twitter

Την πέμπτη Παρασκευή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Εκκλησία μας ψάλλει τον Ακάθιστο Ύμνο προς το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου. Με αυτόν τον τρόπο οι χριστιανοί Την δοξάζουμε, επειδή Αυτή είναι η «υψηλοτέρα των Ουρανών». Την τιμούμε γιατί Αυτή κράτησε στην αγκαλιά Της Αυτόν που τα πάντα βαστάζει και συγκρατεί. Την αγαπούμε διότι Αυτή είναι η μητέρα και προστάτις όλων των ανθρώπων. Δεν υπάρχει ούτε θα υπάρξει στην ιστορία της ανθρωπότητος άλλο πρόσωπο που να υψώθηκε τόσο πολύ, όσο η Παναγία, η μητέρα του Χριστού. Ιδίως την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής οι αγωνιζόμενοι χριστιανοί αισθανόμαστε την ανάγκη να προσεγγίσουμε ευλαβικά την μορφή Της και να αντλήσουμε χάρη από την «Κεχαριτωμένη». Σήμερα η μέρα είναι αφιερωμένη στον Ακάθιστο Ύμνο με τον οποίο οι πιστοί εκδηλώνουν ευχαριστίες και εγκώμια προς το πρόσωπό Της. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε πληροφορίες για την ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου με το παρόν κείμενο, έτσι ώστε οι αναγνώστες και με αυτόν τον τρόπο, το να γνωρίσουν δηλαδή την ιστορία της δημιουργίας του Ακαθίστου Ύμνου να υμνήσουν το μοναδικό πρόσωπο της Θεοτόκου. Ας αρχίσουμε την ανάλυσή μας με τους δημιουργούς του Ακαθίστου Ύμνου.

Ο Κανόνας είναι έργο του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού (οι ειρμοί), π.χ. «Ἀνοίξω τὸ στόμα μου καὶ πληρωθήσεται πνεύματος…». Ο άγιος Ιωσήφ Ξένος ο υμνογράφος έχει γράψει τα τροπάρια π.χ. «Ὁδὸν ἡ κυήσασα, ζωῆς, χαίρε Πανάμωμε, ἡ κατακλυσμοῦ τῆς ἁμαρτίας…». Ο υμνογράφος των 24 οίκων δεν έχει εξακριβωθεί πλήρως από τους μελετητές, αλλά οι περισσότεροι συγκλίνουν στην άποψη του αγίου Ρωμανού του Μελωδού (6ος αι.). Πηγές του ύμνου είναι η Αγία Γραφή, οι Πατέρες της Εκκλησίας, η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος. Το αδιαμφισβήτητο στοιχείο που έχουμε από τους ιστορικούς είναι ότι ο ύμνος εψάλλει για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη ως ευχαριστήριος ωδή προς την Υπεραγία Θεοτόκο, υπέρμαχο στρατηγό του Βυζαντινού κράτους. Ο υμνωδός στο ποίημα του Ακαθίστου Ύμνου βάζει να απευθύνουν χαιρετισμούς προς την Παναγία τα εξής πρόσωπα: ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, ο Ιωάννης ο Πρόδρομος μέσα από την μήτρα της μητέρας του, οι ποιμένες, οι μάγοι και οι πιστοί γενικότερα.

Μπορούμε να χωρίσουμε τον Ακάθιστο Ύμνο σε δύο ενότητες. Η πρώτη είναι από το Α έως το Μ και αποτελεί την ιστορική ενότητα και η δεύτερη από το Ν έως το Ω και αποτελεί την δογματική και θεολογική ενότητα. Χωρίζονται ως εξής:

Α) Α-Μ, που αποτελεί το ιστορικό τμήμα:

(Α) Ο πρωτοστάτης άγγελος, ο Γαβριήλ, έρχεται και φέρνει το θεϊκό μήνυμα «Χαῖρε» στην Θεοτόκο.

(Β) Εκείνη απορεί για τον παράδοξο τρόπο της συλλήψεως του Χριστού στην μήτρα της.

(Γ) Ο Γαβριήλ της εξηγεί την απόρρητο βουλή του Θεού.

(Δ) Η δύναμις του Υψίστου επισκιάζει την απειρόγαμο Παρθένο και συλλαμβάνει τον Υιό του Θεού.

(Ε) Η Θεοτόκος επισκέπτεται την συγγενή της Ελισάβετ, την εγκυμονούσα ήδη μητέρα του Προδρόμου, και ανταλλάσσουν προφητικούς λόγους.

(Ζ) Ο Ιωσήφ, ο μνηστήρας της Παρθένου, ταράσσεται από την ζάλη των αμφιβόλων λογισμών, αλλά πληροφορείται από τον άγγελο το μυστήριο της συλλήψεως.

(Η) Ο Χριστός γεννάται και οι ποιμένες προσκυνούν τον Αμνό του Θεού.

(Θ) Ο θεοδρόμος αστέρας δείχνει τον δρόμο στους τρεις μάγους.

(Ι)   Αυτοί τον προσκυνούν.

(Κ) Οι θεοφόροι κήρυκες δι’ άλλης οδού αναχωρούν για την Βαβυλώνα.

(Λ) Στην Αίγυπτο ο φυγάς Κύριος συντρίβει τα είδωλα και με τον φωτισμό της αληθείας διώχνει το σκότος του ψεύδους.

(Μ) Και ο Συμεών δέχεται στην αγκάλη του ως βρέφος τεσσαρακονθήμερο τον τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο και λαμβάνει την ποθητή απόλυση.

Β) Ν-Ω, που αποτελεί το δογματικό-θεολογικό τμήμα:

(Ν) Η νέα κτίσις, που δημιουργεί ο Λόγος του Θεού με την σάρκωσή Του, δοξολογεί τον Δημιουργό.

(Ξ) Ο παράξενος -«ο ξένος»- τόκος, προτρέπει τους ανθρώπους να ξενωθούν από τον κόσμο και να μεταθέσουν τον νου τους στον ουρανό.

(Ο) Όλος ήταν στην γη ο δοξολογούμενος Λόγος, αλλά και από τον ουρανό δεν απουσίαζε.

(Π) Οι άγγελοι θαύμασαν το έργο της ενανθρωπήσεως και την κοινωνία του Θεού και των ανθρώπων.

(Ρ) Οι σοφοί και ρήτορες του κόσμου έμειναν άφωνοι, μη μπορώντας να εξηγήσουν το μυστήριο του παρθενικού τόκου.

(Σ) Ο Θεός γίνεται άνθρωπος θέλοντας να σώσει τον κόσμο.

(Τ) Η Παρθένος γίνεται φυλακτήριο τείχος των παρθένων και όλων των πιστών.

(Υ) Κανείς ύμνος δεν μπορεί να πληρώσει τον φόρο του χρέους στον Σαρκωθέντα Βασιλέα.

(Φ) Η Θεοτόκος είναι η φωτοδόχος λαμπάδα, που μας καθοδηγεί στην γνώση του Θεού.

(Χ) Ο Χριστός ήρθε στο κόσμο για να του δώσει χάρη και συγχώρηση.

(Ψ) Η δοξολογία προς τον Υιό συνδέεται και προς την ανύμνηση του εμψύχου ναού Του, της Θεοτόκου.

Ο Ύμνος κλείνει με μία θαυμαστή αποστροφή προς την Παρθένο: «Ὦ πανύμνητε μῆτερ ἡ τεκοῦσα τόν πάντων ἁγίων ἁγιώτατον Λόγον…».

Δεν είναι τυχαίο ότι η Εκκλησία επέλεξε ο Ακάθιστος Ύμνος να ψάλλετε μέσα στην Σαρακοστή. Οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος λατρευτικός και ο δεύτερος ιστορικός. Ας δούμε, λοιπόν, αρχικά τον λατρευτικό. Μέσα στην περίοδο της Σαρακοστής εμπίπτει η μεγάλη εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Θυμηθείτε την παροιμία του λαού μας: λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή; Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου είναι η μόνη Θεομητορική εορτή που στερείται προεορτίων και μεθεορτίων. Πάντα οι Θεομητορικές εορτές, όπως άλλωστε και οι Δεσποτικές, τιμώνται οκτώ ημέρες. Δηλαδή όλες οι ακολουθίες αυτές τις οκτώ ημέρες έχουν τροπάρια, κανόνες, απολυτίκια που είναι αφιερωμένα στο πρόσωπο του Χριστού ή της Παναγίας. Η μόνη εορτή που δεν εφαρμόζεται το οκταήμερο λατρευτικό ή τιμητικό τυπικό της Εκκλησίας είναι η συγκεκριμένη εορτή, λόγω του πένθιμου χαρακτήρα της Τεσσαρακοστής. Αυτή ακριβώς την έλλειψη έρχεται να καλύψει ο Ακάθιστος Ύμνος, τμηματικά κατά τα απόδειπνα των Παρασκευών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, επειδή το βράδυ της Παρασκευής και το Σάββατο είναι οι ημέρες, που μαζί με την Κυριακή, επιτρέπεται ο εορτασμός χαρμόσυνων γεγονότων και η τέλεση της Θείας Λειτουργίας. Επίσης, σε κάποια τυπικά μοναστηριακά ο Ακάθιστος Ύμνος ψάλλονταν πέντε ημέρες πριν τον Ευαγγελισμό ή στον όρθρο της 25ης Μαρτίου. Με αυτόν τον τρόπο η Εκκλησία δίνει την δυνατότητα στους πιστούς να προσευχηθούν και να τιμήσουν την Παναγία πέντε ημέρες επιπλέον.

Ο δεύτερος λόγος είναι ιστορικός και είναι ο εξής: Το έτος 626 μ.Χ. και ενώ ο αυτοκράτορας Ηράκλειος μαζί με τον στρατό είχε εκστρατεύσει κατά των Περσών για να υπερασπιστεί τα σύνορα της αυτοκρατορίας, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνίδια από τους Αβάρους. Μέσα στα τείχη της Πόλεως υπήρχε ελάχιστος στρατός, ο οποίος προσπάθησε να συνθηκολογήσει με τους Αβάρους, οι οποίοι όμως απέρριψαν την πρόταση της εκεχειρίας. Στις 6 Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών και ετοιμάστηκαν για γενική επίθεση και στα χερσαία τείχη και στα θαλάσσια με πολύ στρατό και στόλο αντίστοιχα.  Ήταν σίγουρο ότι η Πόλη θα κατακτηθεί. Ο στρατός των Αβάρων σε συνεργασία με τους Πέρσες ήταν τεράστιος, ενώ μέσα στα τείχη ήταν λίγοι στρατιώτες και γυναικόπαιδα. Τότε βλέποντας ο Πατριάρχης Σέργιος τον σίγουρο θάνατο των κατοίκων και την κατάκτηση της Πόλεως παίρνει στα χέρια του την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ευλογεί τον λαό και τα τείχη. Την νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε επέμβαση της Παναγίας, καταστρέφει τον εχθρικό στόλο και τον στρατό, σε τέτοιο βαθμό που ανάγκασε τους εναπομείναντες εχθρούς να αποχωρήσουν. Στις 8 Αυγούστου το βράδυ ο Πατριάρχης, ο κλήρος και ο λαός συγκεντρώθηκαν στον ναό της Παναγίας των Βλαχερνών για να πανηγυρίσουν την σωτηρία τους, την οποία απέδωσαν στην Θεοτόκο. Κατά την παράδοση το πλήθος έψαλλε όρθιο προς την Παναγία τον Ύμνο, γι’ αυτό και ονομάσθηκε Ακάθιστος. Έψαλλαν και ευχαρίστησαν την υπέρμαχο στρατηγό του κράτους, την Παναγία, που τους λύτρωσε από τα δεινά και τον θάνατο.

Κατά την επικρατέστερη άποψη δεν ήταν δυνατό να γραφτεί ο Ύμνος μέσα σε μία νύχτα, απλώς εκείνο το βράδυ εψάλλει για πρώτη φορά το «Τη υπερμάχω στρατηγώ…», το οποίο αντικατέστησε το μέχρι τότε προοίμιο «Το προσταχθέν μυστικώς…». Υπήρχε δηλαδή ο Ύμνος, οι 24 οίκοι, τον οποίο έψαλλαν στην εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, αλλά το βράδυ της 8ης Αυγούστου προσέθεσαν το «Τη υπερμάχω…».

Η Εκκλησία γι’ αυτούς τους δύο λόγους αποφάσισε ο Ύμνος να ψάλλεται την Σαρακοστή. Επειδή, πρώτον η Παναγία είναι η υπέρμαχος στρατηγός της ζωής μας και δεύτερον επειδή μπορεί σήμερα να μην κινδυνεύουμε από κατακτήσεις εδαφικές, όμως κινδυνεύουμε από τον μόνιμο κατακτητή και πορθητή της ψυχής μας που είναι ο διάβολος και που οι πολιορκητικές του επιθέσεις την Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι συχνότερες.

Γι’ αυτό τον λόγο παρακαλούμε την Παναγία να τον απομακρύνει από τα τείχη της ψυχής και του μυαλού μας. Έτσι λοιπόν, και εμείς καταλήγουμε στην αρχική προσφώνηση του Γαβριήλ τιμώντας την Παναγία μας, «Χαίρε κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου» και την παρακαλούμε γονατιστοί: «Δώσε όχι μόνο να μιλάμε για τον Χριστό και για Σένα που Τον γέννησες, αλλά και να εφαρμόζουμε όσα δίδαξε. Προετοίμασέ μας να γίνουμε και εμείς δούλοι Του, ώστε να αναστηθούμε και να εισέλθουμε στην Βασιλεία των Ουρανών, γιατί σε Αυτόν ανήκει η Βασιλεία και η Δύναμη και η Δόξα και η Τιμή και η Προσκύνησις στους αιώνες. Αμήν».

****

  1. Ακολουθία Ακαθίστου Ύμνου, Έκδοση Αποστολική Διακονία.
  2. Ιωάννου Φουντούλη, «Λογική Λατρεία», Έκδοση Αποστολική Διακονία.
  3. Π.Β. Πάσχου, «Έρως Ορθοδοξίας», Έκδοση Αποστολική Διακονία.
  4. Αγίου Νικολάου Καβάσιλα, «Η Θεομήτωρ», Έκδοση Αποστολικής Διακονίας.
  5. Παναγιώτη Χρήστου, Πατρολογία (Αποφάσεις Γ’ Οικουμενικής Συνόδου).
  6. Κ. Σκουτέρη, Ιστορία των Δογμάτων.

Αρχιμ. Ειρηναίου Λαφτσή, νυν Μητροπολίτου Φλωρίνης

Πρόσφατα Άρθρα

Αρχιερατική Λειτουργία στην Σκουληκαριά Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική Λειτουργία στην Σκουληκαριά Άρτης

25 Μαΐου 2025

Την Κυριακή 25 Μαΐου 2025, το πρωί, στον ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Σκουληκαριάς Άρτης, ελειτούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Tο τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο της πρεσβυτέρας Αρετής στο Συκούριο
Εκκλησία της Ελλάδος

Tο τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο της πρεσβυτέρας Αρετής στο Συκούριο

25 Μαΐου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωσταντίνου και Ελένης Συκουρίου μετέβη σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, προκειμένου να...

Read more
Στην αγκαλιά της Παναγίας της Δαδιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Στην αγκαλιά της Παναγίας της Δαδιάς

25 Μαΐου 2025

Στη στοργική και φιλόξενη αγκαλιά της Ιεράς Μονής Παναγίας της Δαδιάς συγκεντρώθηκαν το Σάββατο, 24 του μηνός Μαΐου ε.έ., 250...

Read more
Εορτή λήξεως της εφετεινής κατηχητικής περιόδου  στην Εκκλησία των Σερρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτή λήξεως της εφετεινής κατηχητικής περιόδου στην Εκκλησία των Σερρών

25 Μαΐου 2025

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, Σάββατο 24 Μαΐου 2025, η λήξη του εφετεινού κατηχητικού έτους της Εκκλησίας των Σερρών και της Νιγρίτης, με...

Read more
Εάν δεν έχεις αυτούς τους στόχους, τότε φάε κρέας και την Μεγάλη Παρασκευή
Εκκλησία της Ελλάδος

Όλοι μαζί μπορούμε – Σας ευχαριστούμε και συνεχίζουμε

25 Μαΐου 2025

https://www.youtube.com/watch?v=s1WaVIgda2I

Read more
Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Θρόνου στο Ντάργουιν
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Χειροθεσία Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Θρόνου στο Ντάργουιν

25 Μαΐου 2025

Την Κυριακή της Σαμαρείτιδος, 18 Μαΐου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος, ο οποίος πραγματοποίησε ποιμαντική επίσκεψη στο Ντάργουιν, κατόπιν...

Read more
Τρία κακουργήματα για τον πατέρα Αντώνιο και την πρεσβυτέρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Αθώος ο π. Αντώνιος για κατηγορίες κακοποιήσεων και εξαντλητικής εργασίας – Ανακάλεσαν οι τρόφιμοι

24 Μαΐου 2025

Σημαντική εξέλιξη στην πολύκροτη υπόθεση της «Κιβωτού του Κόσμου» καταγράφηκε σήμερα το πρωί, καθώς το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ιωαννίνων αποφάνθηκε ομόφωνα...

Read more
Νέος Πρεσβύτερος στην Μητρόπολή Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Νέος Πρεσβύτερος στην Μητρόπολή Δημητριάδος

24 Μαΐου 2025

Σε κλίμα βαθειάς συγκίνησης και Αναστάσιμης χαράς, τελέστηκε σήμερα στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου, από τον Σεβ. Ποιμενάρχη...

Read more
Λαμπρά Εγκαίνια του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου στα Καλύβια Λαμίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρά Εγκαίνια του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου στα Καλύβια Λαμίας

24 Μαΐου 2025

Τα 12α Εγκαίνια από το 2020 έως και σήμερα τέλεσε σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών παρουσία πλήθους πιστών....

Read more
Ἀνάμνηση Ἐγκαινίων Ἱ. Ναοῦ Ὁσίου Δαυΐδ στήν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἀνάμνηση Ἐγκαινίων Ἱ. Ναοῦ Ὁσίου Δαυΐδ στήν Ναύπακτο

24 Μαΐου 2025

Τό Σάββατο, 24 Μαΐου, τελέσθηκε πανηγυρική Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στό Ἱερό Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο τοῦ Ὁσίου Δαυΐδ τοῦ Γέροντος, στήν Ναύπακτο,...

Read more
Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στον Άγιο Χαράλαμπο Λενταριανών
Εκκλησία της Ελλάδος

Σε Νοσοκομείο της Ρόδου νοσηλεύεται ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος

24 Μαΐου 2025

Από το βράδυ της Πέμπτης (22/5) νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, ύστερα...

Read more
30 Μαΐου 2025 ο Πειραιάς θα υποδεχθεί την ιερά εικόνα της Παναγίας της Τρικορφιώτισσας και τα ιερά λείψανα του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ
Εκκλησία της Ελλάδος

30 Μαΐου 2025 ο Πειραιάς θα υποδεχθεί την ιερά εικόνα της Παναγίας της Τρικορφιώτισσας και τα ιερά λείψανα του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ

24 Μαΐου 2025

30 Μαΐου 2025 ο Πειραιάς θα υποδεχθεί την ιερά εικόνα της Παναγίας της Τρικορφιώτισσας και τα ιερά λείψανα του Αγίου...

Read more
Ποιμαντική δραστηριότητα Μητρ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ποιμαντική δραστηριότητα Μητρ. Φθιώτιδος

24 Μαΐου 2025

Με την εθιμοτυπική επίσκεψη του νέου Διοικητή της 4ης Περιφερειακής Διοικήσεως του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αρχιπλοίαρχου Λ.Σ. Νικολάου...

Read more
Συναξάρι 24ης Μαῒου – Κυριακή ΣΤ΄ ἀπό τοῦ Πάσχα, τοῦ Τυφλοῦ
Κηρύγματα

«Δεν θα νικήσουν οι διάβολοι, αλλά ο Χριστός»

24 Μαΐου 2025

Αποστολικά Μηνύματα, Κυριακή του τυφλού 24/5/2020 «Δεν θα νικήσουν οι διάβολοι, αλλά ο Χριστός» Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Αρχιμανδρίτου...

Read more
“Ω κακίας υπερβολή”
Κηρύγματα

Θέλουμε πραγματικά να ζήσουμε στο Φως του Χριστού;

24 Μαΐου 2025

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη Αγαπητοί μου αδελφοί. Ο Χριστός ανέστη. Η προηγούμενη Κυριακή ήταν αφιερωμένη στην...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Συναξάρι 24ης Μαῒου – Κυριακή ΣΤ΄ ἀπό τοῦ Πάσχα, τοῦ Τυφλοῦ
Κηρύγματα

«Δεν θα νικήσουν οι διάβολοι, αλλά ο Χριστός»

24 Μαΐου 2025

Αποστολικά Μηνύματα, Κυριακή του τυφλού 24/5/2020 «Δεν θα νικήσουν οι διάβολοι, αλλά ο Χριστός» Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Αρχιμανδρίτου...

“Ω κακίας υπερβολή”

Θέλουμε πραγματικά να ζήσουμε στο Φως του Χριστού;

24 Μαΐου 2025
Ομολογώντας τον Ιησού Χριστό

Θέλεις λοιπόν να δεις τον Θεό; Έρχου και ίδε

24 Μαΐου 2025
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

24 Μαΐου 2025
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

Κυριακή του Τυφλού – Προσοχή στα μάτια μας!

8 Ιουνίου 2024
“Ω κακίας υπερβολή”

Ὁ τυφλὸς βλέπει

28 Μαΐου 2022
Μεγάλη η πίστις των Ορθοδόξων

«Μὴ καὶ ἡμεῖς τυφλοί ἐσμεν;»

2 Ιουνίου 2019
“Ω κακίας υπερβολή”

«Ραββί, τὶς ἥμαρτεν, οὗτος ἤ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῆ;»

1 Ιουνίου 2019
Ομολογώντας τον Ιησού Χριστό

Κυριακής του Τυφλού: Ιδιοτελείς γονείς

3 Απριλίου 2020
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

Κυριακή του Τυφλού (Απόστολος)

1 Ιουνίου 2019
Ομολογώντας τον Ιησού Χριστό

Το μήνυμα της Κυριακής του Τυφλού

1 Ιουνίου 2019
Μεγάλη η πίστις των Ορθοδόξων

«Ὠμμάτωσας Κύριε, Τυφλὸν ἐκ μήτρας γεγεννημένον»

1 Ιουνίου 2019
“Ω κακίας υπερβολή”

Σὺ τῶν ἐν σκότει, τὸ φῶς τὸ ὑπέρλαμπρον

16 Νοεμβρίου 2023
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

Του Τυφλού ΣΤ΄Κυριακή του Πάσχα

12 Μαΐου 2018

Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ

16 Νοεμβρίου 2023
“Ω κακίας υπερβολή”

Ομιλία στον εκ γενετής τυφλό

12 Μαΐου 2018
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

Κυριακή τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ (Ἅγ. Ἰωάννης Χρυσόστομος)

16 Νοεμβρίου 2023
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

«Ο Χριστός το φως του κόσμου»

12 Μαΐου 2018

Κυριακή του Τυφλού (Ιωαν. Θ΄ 1-38)

12 Μαΐου 2018
Κυριακή του Τυφλού: Οι προϋποθέσεις για το θαύμα

«Εμέ δει εργάζεσθαι τά έργα του πέμψαντός με, έως ημέρα εστίν, έρχεται νύξ, ότε ουδείς δύναται εργάζεσθαι».

12 Μαΐου 2018
Next Post
Ο Ακάθιστος Ύμνος

Ο Ακάθιστος Ύμνος

Προηγιασμένες Θ. Λειτουργίες στη νήσο Πάρο

Προηγιασμένες Θ. Λειτουργίες στη νήσο Πάρο

Χειροθεσία Πνευματικού από τον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος

Χειροθεσία Πνευματικού από τον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος

Ιερατική Σύναξη στον Ι.Ναό Αγίου Χαραλάμπους Αλιάρτου

Ιερατική Σύναξη στον Ι.Ναό Αγίου Χαραλάμπους Αλιάρτου

Επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος

Επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist