• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Καρναβάλια: Το Αντι-ΤΡιώδιο

12 Μαρτίου 2019
in Αιρέσεις
Καρναβάλια: Το Αντι-ΤΡιώδιο
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εισήλθαμε και φέτος στο άγιο Τριώδιο, το οποίο είναι μια από τις σημαντικότερες εορτολογικές περιόδους της Εκκλησίας μας. Είναι μια πένθιμη και κατανυκτική περίοδος, που αρχίζει, από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και φθάνει μέχρι τον εσπερινό του Μεγάλου Σαββάτου. Αυτήν διαδέχεται κατόπιν η χαρμόσυνη περίοδος του Πεντηκοσταρίου, που αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και φθάνει μέχρι την Κυριακή των αγίων Πάντων. Είναι περίοδος εντονωτέρου πνευματικού αγώνος, στην οποία η Εκκλησία, με τα τροπάρια, τους ύμνους, τα αναγνώσματα, τις κατανυκτικές Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, με την  νηστεία, στην οποία θα εισέλθουμε σε λίγο, (από την Κα-θαρά Δευτέρα) και με την όλη κατάλληλη ατμόσφαιρα των ημερών αυτών, μας καλεί σε μιά ακριβέστερη και βαθύτερη βίωση του μυστηρίου της μετανοίας, μας καλεί να παλαίψουμε και να σταυρώσουμε τα πάθη και τον παλαιόν άνθρωπο, που φέρουμε μέσα μας, έτσι ώστε συσταυρωμένοι και συναναστημένοι με τον Χριστό, να εορτάσουμε τα άγια Πάθη και την Ανάστασή του. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει, ότι μετά την παρέλευση της περιόδου αυτής μπορούμε να χαλαρώσουμε τον πνευματικό αγώνα και να ικανοποιούμε τα πάθη, αλλά οφείλουμε πάντοτε να αγωνιζόμαστε με την ίδια ένταση, ή μάλλον με διαρκώς αυξανόμενη ένταση, σαν να ήταν όλη η ζωή μας ένα διαρκές και ισόβιο Τριώδιο. Αν μελετήσουμε τους βίους των αγίων, θα δούμε ότι η ζωή τους ήταν ένας ακατάπαυστος αγώνας προς τα πάθη, μιά ισόβια κατάσταση νηστείας, μιά σταυροαναστάσιμη πορεία χαρμολύπης προς την Βασιλεία των Ουρανών. Επειδή ίδιον χαρακτηριστικό γνώρισμα της ανθρωπίνης φύσεως είναι το τρεπτόν και μεταβαλλόμενον, το γεγονός δηλαδή, ότι ο άνθρωπος παρουσιάζει διακυμάνσεις και αυξομειώσεις στην πνευματική του ζωή και, σήμερα μεν είναι δυνατόν να έχει ζήλο και προθυμία, αύριο όμως να περιπέσει σε κατάσταση αμελείας και ραθυμίας, πιεζόμενος και επηρεαζόμενος από την «ευπερίστατη αμαρτία», (Εβρ.12,1), που κυριαρχεί γύρω του, γι’ αυτό καθιέρωσαν οι άγιοι Πατέρες, με πολλή σοφία και σύνεση, την ευλογημένη αυτή περίοδο του Τριωδίου, ώστε να αποτελέσει όχι μόνον στάδιο προετοιμασίας για τον εορτασμό του Πάσχα, αλλά και τρόπον τινά, εγερτήριον σάλπισμα, αφορμή ανανήψεως και ανανεώσεως του πνευματικού μας αγώνος.

Πήρε το όνομα «Τριώδιον» από το ομώνυμο λειτουργικό βιβλίο, το οποίο χρησιμοποιεί κατά την περίοδο αυτή, επειδή οι κανόνες των καθημερινών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που υπάρχουν στο βιβλίο αυτό, έχουν μόνο τρεις ωδές. Χωρίζεται σε τρία μέρη: Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τις τρείς πρώτες εβδομάδες, μέχρι την Κυριακή της Τυρινής. Έχει προκαταρκτικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στο να μας προετοιμάσει σε μια σταδιακή είσοδο στη νηστεία, που επακολουθεί στη συνέχεια. Το δεύτερο μέρος αρχίζει από την  Καθαρά Δευτέρα και φθάνει μέχρι την Κυριακή των Βαΐων. Κυρίαρχο γνώρισμά του είναι ο αγώνας προς τα πάθη με την βοήθεια της νηστείας υπό την διπλή της μορφή: Νηστεία των τροφών και νηστεία των παθών. Τέλος το τρίτο μέρος περιλαμβάνει την Μεγάλη Εβδομάδα, που είναι η τελική κατάληξη, η αποκορύφωση του Τριωδίου, όπου συμπορευόμαστε  μαζί με τον Χριστό προς το άγιον Πάθος και βιώνουμε την λαμπροφόρο Ανάσταση ως ένα προσωπικό γεγονός.

Είναι γεγονός ότι το άνοιγμα του Τριωδίου γεμίζει με χαρά και αγαλλίαση τον πιστό λαό του Θεού. Όχι όμως τον «ανθρωποκτόνο απ’ αρχής» (Ιω.8,44), τον μεγαλύτερο εχθρό του ανθρώπου, τον διάβολο, ο οποίος μας μισεί θανάσιμα και μηχανεύεται τα πάντα για την καταστροφή μας. Ωρύεται και λυσσομανά αυτήν κυρίως την περίοδο, βλέποντας πολλές ψυχές να προσπαθούν να απαγκιστρωθούν από τη θανατηφόρα αιχμαλωσία του και να συνταχτούν με τον Χριστό. Γι’ αυτό ανοίγει ένα δικό του «τριώδιο», ένα αντι-τριώδιο, τα καρναβάλια, για να προσφέρει τα ακριβώς αντίθετα: τα θορυβώδη γλεντοκοπήματα, τους ξέφρενους ρυθμούς διασκέδασης, την ηδονοθηρία, τα ξενύχτια, τα φαγοπότια, τις αισχρολογίες, τα αισχρά τραγούδια, τις δημόσιες απρέπειες και ξετσιπωσιές, την αποθέωση του πλέον χυδαίου σεξισμού. Και όλα αυτά κάτω από τις ειδεχθείς προσωπίδες, για να γίνεται η αμαρτία, φανερή μεν, ανώνυμη δε! Κάθε χρόνο αυτές τις ημέρες γινόμαστε μάρτυρες ενός απίστευτου καρναβαλικού παραληρήματος, το οποίο δυστυχώς έχει όχι μόνον πανελλήνια διάσταση, αλλά και παγκόσμια. Τα κατευθυνόμενα μέσα μαζικής ενημερώσεως, ή μάλλον αποβλακώσεως, αφιερώνουν απεριόριστο χρόνο για την προβολή των καρναβαλικών εκδηλώσεων. Επίσημοι φορείς, όπως οι Δήμοι, προσφέρουν απεριόριστη αρωγή στη διοργάνωσή τους και τις χρηματοδοτούν αφειδώς από την άγρια φορολογία των δημοτών τους. Διαλαλούν οι πάντες πως αυτές τις ιερές ημέρες ολόκληρη η Ελλάδα «χορεύει στους ρυθμούς του καρνάβαλου»!

Ας δούμε όμως, τι είναι αυτός ο καρνάβαλος και αν είναι επιτρεπτό οι πιστοί να μετέχουμε σ’ αυτές.  Μια προσεκτική μελέτη τους αποδεικνύει περίτρανα, ότι πρόκειται για σύγχρονες αναβιώσεις αρχαίων παγανιστικών τελετουργιών, οι οποίες, πέρα από το πνεύμα του πρωτογονισμού που τις διέκρινε, είχαν και σαφέστατο μαγικό χαρακτήρα. Ήταν συνδεδεμένες με την λατρεία του ξενόφερτου, από τη Φρυγία της Μ. Ασίας, «θεού» Σαβάζιου, του οποίου η λατρεία εισέβαλε στον ελληνικό χώρο και ο οποίος μετονομάστηκε σε Διόνυσος και εντάχτηκε στην δωδεκαθεϊστική θρησκεία. Καλλιεργήθηκε κυρίως στις αγροτικές περιοχές, στις οποίες οι κάτοικοι της υπαίθρου, με τις μαγικές τελετουργίες των εορτών αυτών, πίστευαν ότι μπορούσαν να «ξυπνήσουν» την «κοιμισμένη» φύση, λόγω του χειμώνα και να «διεγείρουν» τη γονιμότητα της επόμενης καλλιεργητικής περιόδου! Ο σεξιστικός χαρακτήρας και τα αισχρά δρώμενα είχαν ακριβώς αυτό το σκοπό! Ακόμα οι ειδεχθείς μεταμφιέσεις και οι θορυβώδεις εκδηλώσεις είχαν ως σκοπό να φοβίσουν τις «κακές δυνάμεις της φύσης», οι οποίες υποτίθεται ότι εμποδίζουν την καρποφορία της γης!

Σύγχρονος δόκιμος ερευνητής θεολόγος παρατηρεί ότι: «Οι αμόρφωτες και δεισιδαίμονες μάζες συμμετείχαν με πάθος σε αυτές τις αισχρές εορτές, διότι οι ιθύνοντες προνόησαν να προσδώσουν σε αυτές αφάνταστη ελευθερία ακόμη και στα πιο ταπεινά ορμέμφυτα των θρησκευτών. Μοιχοί, πόρνοι, έκφυλοι και κάθε λογίς ανώμαλοι, κρυμμένοι πίσω από τα ειδεχθή προσωπεία,  μπορούσαν να ικανοποιήσουν τα αισχρά πάθη τους ‘νόμιμα’, εκτελώντας τα θρησκευτικά τους καθήκοντα! Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι αναγκάζονταν με το ζόρι οι γυναίκες που ήταν κλεισμένες στους γυναικωνίτες να βγαίνουν τις ημέρες των ‘εορτών’ στους θορυβώδεις δρόμους και να παίρνουν μέρος στις τελετές, υποκύπτοντας στις βρωμερές ορέξεις του κάθε ανώμαλου και αισχρού άνδρα θρησκευτή, ως δήθεν υποταγή στο θέλημα του Διόνυσου! Η σεξουαλική κακοποίησή τους θεωρούνταν θρησκευτική πράξη λατρείας προς το ‘θεό’! Κορυφαία τελετή του διονυσιασμού ήταν η ‘ιερογαμία’, όπου ο ιερέας του ‘θεού’ συνουσιάζονταν με τη γυναίκα του επώνυμου άρχοντα των Αθηνών, χωρίς φυσικά τη θέληση του συζύγου της, κατ’ απαίτηση του ‘θεού’! … Μάλιστα ήταν τέτοιο το εύρος των χυδαιοτήτων, οι οποίες συνοδεύονταν από απίστευτες εγκληματικές πράξεις, ώστε στα ρωμαϊκά χρόνια, απαγορεύτηκαν τα διονυσιακά όργια των ‘Βακχικών Ομίλων’, με την ποινή του θανάτου, σε όσους συμμετείχαν παράνομα σ’ αυτά, από αυτούς τους ειδωλολάτρες Ρωμαίους»!

Στα ρωμαϊκά χρόνια ο χύδην όχλος τελούσε τους δικούς του διονυσιασμούς, με τις γνωστές οργιαστικές τελετές, τα Βακχανάλια, τα Σατουρνάλια, τα Λιμπεράλια, τα Λουπερκάλια, τα Φεράλια, (ή Φε-(β)ρουάλια), τα Παρεντάλια, όπου διαπράττονταν δρώμενα με απίστευτη χυδαιότητα και ανηθικότητα. Με την εμφάνιση του Χριστιανισμού αυτά τα φαινόμενα είχαν περιοριστεί αισθητά, χωρίς όμως να εξαφανιστούν εντελώς. Στη βυζαντινή περίοδο η Εκκλησία καταδίκασε τα διονυσιακά δρώμενα ως ειδωλολατρικά κατάλοιπα και απαγόρευσε στους πιστούς να μετέχουν σ’ αυτά, επιβάλλοντας αυστηρά επιτίμια.

Όμως δυστυχώς οι αρχαίοι διονυσιασμοί ποτέ δεν έπαψαν στην μεσαιωνική αιρετική Δύση. Μετά το σχίσμα, όπου η παπική παρασυναγωγή αποκόπηκε από τον ενιαίο και αδιαίρετο κορμό της Μίας Εκκλησίας, κυριάρχησε το κοσμικό πνεύμα. Σύμφωνα με την ερευνήτρια Ηώ Αναγνώστου, «αρχαία Πνεύματα, Θεοί, Λατρείες, Ιερά Άλση και Ναοί ανακαλύφτηκαν και πάλι με καινούρια ονόματα και νέες χριστιανικές δοξασίες. […] (συν τοις άλλοις και) το πνεύμα του καρναβαλιού εισέδυε μέσα στην ίδια την Εκκλησία. Ακολουθώντας την αρχαία παράδοση η ‘Γιορτή των Τρελών’ ήταν μια σάτιρα της πομπώδους χριστιανικής λειτουργίας, αποκαλύπτοντας την υποκρισία της παπικής εκστρατείας ενάντια στις αρχαίες τελετές. Η ‘Γιορτή των Τρελών’ ήταν μια παράξενη χριστιανική γιορτή που διαρκούσε 12 μέρες. Ο κατώτερος κλήρος, οι διάκονοι και οι καλόγεροι συγκεντρώνονταν σε ένα ειδικό συμβούλιο για να εκλέξουν τον ‘Πάπα’ τους. Αυτός ο ‘Πάπας των Τρελών’, όπως ονομαζόταν, ντυνόταν με τα άμφια του ποντίφικα και σαν το βασιλιά των αρχαίων Σατουρναλίων εξουσίαζε σε έναν παράλογο κόσμο» (http://terrapapers.com/o-megalos-theos-karnavalos/). Ένας άλλος ερευνητής ο π. Σ. Σκουτής, ερευνώντας την ιστορία των καρναβαλιών επισημαίνει ότι «είναι εντελώς ανιστόρητο να λένε κάποιοι πως τα καρναβάλια έχουν την παραμικρή σχέση με την Ελλάδα και τον Ελληνισμό: Η ‘γενέτειρά’ τους είναι η Βενετία και άλλες φραγκοπαπικές περιοχές, όπου το μασκάρεμα επιβλήθηκε ως άλλοθι για ακολασία μεταξύ …αγνώστων, σε εποχές που οι κοινωνίες ήταν πιο συντηρητικές απ’ ό,τι σήμερα» (http://sociologyalert. blogspot. com/2019/02/ blog-post_22.html). Επομένως δεν είναι τυχαίο πως τα πλέον φημισμένα καρναβάλια οργανώνονται σε χώρες, όπου κυριαρχεί ο Παπισμός, (Ρώμη, Βενετία, Βραζιλία).

Τα καρναβάλια καθιερώθηκαν και πάλι στον ελληνικό χώρο από τους δυτικούς, μετά την εθνική παλιγγενεσία, (1821), ως δήθεν «ελληνική παράδοση». Δεν πρόκειται όμως για γνήσια ελληνική παράδοση, διότι όπως παρατηρεί σύγχρονος ερευνητής θεολόγος: «Δεν είναι λίγες οι φωνές διαμαρτυρίας από φωτισμένα μυαλά της αρχαιότητας κατά των  εμετικών διονυσιακών εορτών, με πρώτο τον προσωκρατικό φιλόσοφο Ηράκλειτο τον Εφέσιο (570-489), ο οποίος απειλούσε όσους έπρατταν τέτοιες φρικαλεότητες και ασχήμιες και λάβαιναν μέρος στα απαίσια ‘ιερά όργια’ και στους αισχρούς και γελοίους βακχισμούς, (Ηρακλ. απ.90). Ο μεγάλος φιλόσοφος έσειε το πυρ της θείας τιμωρίας κατά όλων των ‘νυκτοπόλων, μάγων, βακχών, ληνών, μυστών’» (Κλημ.Αλεξ.Προτρεπτ.22,16-24). Χωρίς αμφιβολία, «ο διονυσιακός μυστικισμός δίδασκε την μέγιστη περιφρόνηση προς το ανθρώπινο λογικό» (P. Decharme Μυθολογία της αρχαίας Ελλάδος, μετ. Α. Καραλή, τομ.2,σελ.533), γι’ αυτό και  δεν έγινε αποδεκτός από τους μορφωμένους προγόνους μας.

Κλείνοντας καλούμε τους αδελφούς μας πιστούς να συνειδητοποιήσουν ότι τα καρναβαλικά όργια όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με το άγιο Τριώδιο, αλλά αποτελούν ουσιαστικά θρησκευτική λατρεία στους παγανιστικούς «θεούς» και εν τέλει στο ίδιο τον σατανά, αφού «πάντες οι θεοί των εθνών (είναι) δαιμόνια» (Ψαλμ.95,5). Γι’ αυτό και η όποια συμμετοχή μας σ’ αυτές, είτε ως καρναβαλιστές, είτε ως απλοί θεατές, δεν μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά, παρά ως συμμετοχή μας σε σύγχρονες δαιμονικές λατρείες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην πνευματική μας ζωή και στην ίδια την σωτηρία μας. Ας μη ξεχνούμε τον λόγο του Κυρίου μας: «ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν», (Ματθ.6,24). Καλούμαστε λοιπόν να αντιτάξουμε στις καρναβαλικές ασχήμιες και αισχρότητες την προσευχή, την μετάνοια, την νηστεία, την μελέτη του λόγου του Θεού, τη συμμετοχή μας στα μυστήρια της Εκκλησίας μας και την άγρυπνη αντίστασή μας στις προσβολές των παθών. Δεν έχουμε ανάγκη από την πρόσκαιρη «χαρά» των καρναβαλικών οργίων, αλλά από την μόνιμη και ασυγκρίτως ανώτερη χαρά και αγαλλίαση, την οποία προσφέρει η κοινωνία μας με την ακένωτη πηγή της χαράς, το Λυτρωτή μας Χριστό!

Ευχόμαστε καλό και ευλογημένο Τριώδιο και καλή Σαρακοστή σε όλους.

Πρόσφατα Άρθρα

Ο εορτασμός του Αγίου Σώζοντος, προστάτη της Λήμνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Αγίου Σώζοντος, προστάτη της Λήμνου

9 Σεπτεμβρίου 2025

Με την αρμόζουσα εκκλησιαστική λαμπρότητα και με την συμμετοχή εκατοντάδων ευλαβών προσκυνητών, Λημνίων και παραθεριστών, εορτάστηκε, κατά το διήμερο 6...

Read more
720.000€ σε υποτροφίες από την Εκκλησία της Ελλάδος σε  φοιτητές
Εκκλησία της Ελλάδος

720.000€ σε υποτροφίες από την Εκκλησία της Ελλάδος σε φοιτητές

9 Σεπτεμβρίου 2025

Συνήλθε σήμερα, Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 169ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την...

Read more
Χειροτονία Πρεσβύτερου στην πανήγυρη της Ι.Μ. Παναγίας Φανερωμένης Αναβρυτής
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβύτερου στην πανήγυρη της Ι.Μ. Παναγίας Φανερωμένης Αναβρυτής

9 Σεπτεμβρίου 2025

Ειδικότερα, την κυριώνυμη ημέρα, Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου, τελέσθηκε αρχικά ο Όρθρος χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Λακεδαιμονίας κ. Θεοφίλου. Ακολούθησαν η...

Read more
Η εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στην Κοιλάδα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στην Κοιλάδα

9 Σεπτεμβρίου 2025

Στο Ιερό Παρεκκλήσιο Γενεσίου της Θεοτόκου της Ενορίας Αγίου Σπυρίδωνος Κοιλάδας λειτούργησε κατά την εορτή του Γενεσίου της Υπεραγίας Θεοτόκου,...

Read more
Το Γενέθλιο της Θεοτόκου στη Μονή Δαδιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Γενέθλιο της Θεοτόκου στη Μονή Δαδιάς

9 Σεπτεμβρίου 2025

Κάθε χρόνο στο περίφημο Δάσος της Δαδιάς, με τη μοναδική χλωρίδα και πανίδα του, στις 8 του μηνός Σεπτεμβρίου πλήθη...

Read more
Μητροπολίτης Βεροίας: Αυτό που κερδήθηκε με αίμα δεν μπορεί να ξεπουληθεί με το μελάνι μιας υπογραφής!
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημόσια Διαμαρτυρία για τη Βεβήλωση του Παλαιού Μητροπολιτικού Ναού Βεροίας

9 Σεπτεμβρίου 2025

Μέ ἰδιαίτερη θλίψη και δυσαρέσκεια πληροφορηθήκαμε ὅσα εἶπε ἡ ἐπίτιμη ἔφορος Αρχαιοτήτων Ημαθίας κ. Αγγελική Κοτταρίδη κατά τήν ὁμιλία της...

Read more
ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΕΣ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΕΣ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

9 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης Μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος επισκέφθηκε την πανηγυρίζουσα Ενορία Οσίου Ιωάννου Ρώσσου...

Read more
Μετεκδρομική συνάντηση των Μελών του Γραφείου Νεότητας της Ι.Μ. Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Μετεκδρομική συνάντηση των Μελών του Γραφείου Νεότητας της Ι.Μ. Κίτρους

9 Σεπτεμβρίου 2025

Μετεκδρομική συνάντηση οργάνωσε το Γραφείο Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, στην οποία δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιαστούν...

Read more
Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού
Εκκλησία της Ελλάδος

«ΚΟΣΕΡ» ΚΑΙ «ΧΑΛΑΛ»: ΔΥΟ ΒΑΡΒΑΡΕΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

9 Σεπτεμβρίου 2025

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Εν Πειραιεί τη 8η Σεπτεμβρίου 2025 Τόσο η Ισλαμική, όσο...

Read more
Δωρεάν Ιατρικές Εξετάσεις στην Αλόννησο, από τους  «Λειτουργούς Υγείας της Αγάπης της Ι.Μ. Δημητριάδος»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δωρεάν Ιατρικές Εξετάσεις στην Αλόννησο, από τους «Λειτουργούς Υγείας της Αγάπης της Ι.Μ. Δημητριάδος»

9 Σεπτεμβρίου 2025

Δυναμικά ξεκίνησε ο 3ος χρόνος δραστηριότητας των «Λειτουργών Υγείας της Αγάπης της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος & Αλμυρού». Αυτή τη φορά...

Read more
Οι Άγιοι Θεοπάτορες Ιωακείμ και Άννα {9 Σεπτεμβρίου}
Πνευματικές Διδαχές

Οι Άγιοι Θεοπάτορες Ιωακείμ και Άννα {9 Σεπτεμβρίου}

9 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Σημαντική τιμητική θέση στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας κατέχουν οι άγιοι Ιωακείμ και η...

Read more
Άγιος Αθανάσιος Κουλακιώτης ο Νεομάρτυρας που μαρτύρησε στη Θεσσαλονίκη
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Αθανάσιος Κουλακιώτης ο Νεομάρτυρας που μαρτύρησε στη Θεσσαλονίκη

9 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Η αγιοτόκος Θεσσαλονίκη ανάδειξε, εκτός από μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας μας, και πολλούς Νεομάρτυρες...

Read more
Όρθρος και Θεία Λειτουργία στην Ι.Μ. Γενεσίου της Θεοτόκου Πετρίλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Όρθρος και Θεία Λειτουργία στην Ι.Μ. Γενεσίου της Θεοτόκου Πετρίλου

9 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, κ. Τιμόθεος, σήμερα, Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025, στη μεγάλη Θεομητορική εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου, χοροστάτησε...

Read more
Το Γενέσιον της Θεοτόκου στην μητρόπολη Κερκύρας
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Γενέσιον της Θεοτόκου στην μητρόπολη Κερκύρας

9 Σεπτεμβρίου 2025

Στον ιστορικό Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης των Ξένων στην Κέρκυρα τελέσθηκε η Θεία Λειτουργία επί τη εορτή του Γενεσίου...

Read more
Λαμπρά Πανήγυρις της Ιεράς Μονής Αντινίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρά Πανήγυρις της Ιεράς Μονής Αντινίτσης

9 Σεπτεμβρίου 2025

Με την παρουσία εκατοντάδων πιστών από την πόλη της Λαμίας, την ευρύτερη περιοχή του Δομοκού, της Θεσσαλίας και της Κεντρικής...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Γενέσιο της Θεοτόκου

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025
Σερρών Θεολόγος: «Ο Θεός μας, Θεός των θαυμασίων και των ανελπίστων»

Το Γενέσιο της Θεοτόκου

8 Σεπτεμβρίου 2021
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Αύτη ημέρα Κυρίου, αγαλλιάσθε λαοί. Ιδού γαρ του φωτός ο νυμφών και η βίβλος του λόγου της ζωής εκ γαστρός προελήλυθε»

8 Σεπτεμβρίου 2020
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Την αειμακάριστον και παναμώμητον και μητέρα του Θεού ημών»

8 Σεπτεμβρίου 2020
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Αγιότητα και η αναμαρτησία της Θεοτόκου

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Εἰς τήν γέννησιν τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἠμῶν Θεοτόκου. Ἁγ. Νικολάου Καβάσιλα

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ο καθαρός καρπός της γης»

7 Σεπτεμβρίου 2018
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

8 Σεπτεμβρίου 2018
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Στα μαύρα ντυμένη η Παναγία

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Παναγίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Προσεγγίσεις στην εορτή

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ «Η γέννησίς σου, Θεοτόκε χαράν εμήνυσε πάση τη οικουμένη…»

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΕΙΡΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ (Ἀρχιμ. Ἐφραίμ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

H Γέννηση τῆς Θεοτόκου

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

7 Σεπ 2010 Γενέσιον της Υπεραγίας Θεοτόκου – (8 Σεπτεμβρίου)

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Το γενέθλιο της Θεοτόκου. Υπάρχουν γραπτές προφητείες, προτυπώσεις για την Παναγία μας;

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (Ἁγ. Ἰω. Δαμασκηνοῦ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ]

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Κυριακὴ Πρὸ τῆς Ὑψώσεως του Τιμίου Σταυρού. To Γενέθλιο της Θεοτόκου π. Στυλιανός Μακρής

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Θεοτόκου κατά τους Αγίους Πατέρες

8 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Κτίζουν βενζινάδικο πάνω από την Εκκλησία της Παναγίας της Χρυσοσπηλιώτισσας

Κτίζουν βενζινάδικο πάνω από την Εκκλησία της Παναγίας της Χρυσοσπηλιώτισσας

Στην Ανάληψη η Τιμία Κάρα του Αγίου Γεδεών

Στην Ανάληψη η Τιμία Κάρα του Αγίου Γεδεών

Οντολογία και ηθική

Οντολογία και ηθική

Ο Τούρκος βοσκός που προστατεύει ελληνική εκκλησία

Ο Τούρκος βοσκός που προστατεύει ελληνική εκκλησία

Στην Αμερική ο Βαρθολομαίος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist