• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Σάββατο, 12 Ιουλίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Μακριά από το Φως της Ανάστασης

8 Μαΐου 2019
in Απόψεις - Γνώμες
Μακριά από το Φως της Ανάστασης
Share on FacebookShare on Twitter

Toυ Αλεξάνδρου Π.Κωστάρα, Ομότιμου Καθηγητή Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Θράκης

Με την Ανάστασή Του, ο Κύριος έβαλε την υπογραφή Του στη «Ληξιαρχική Πράξη» της παρουσίας Του στη γη. Μια «Ληξιαρχική Πράξη» που είναι μοναδική, διότι δεν αναλώνεται στη βεβαίωση της Γέννησης και του Θανάτου του Χριστού, όπως γίνεται με τις συμβατικές ληξιαρχικές πράξεις όλων των ανθρώπων, αλλά πιστοποεί και την εκ του Τάφου έγερσή Του. Εύλογα άλλωστε, αφού ο Ναζωραίος, όπως αποδείχθηκε και με τη Γέννηση και τη θαυματουργό Δράση Του, έφερε δύο φύσεις: Την Ανθρώπινη και τη Θεία. Ηταν Θεάνθρωπος. Τέλειος Ανθρωπος, αλλά και αληθινός Θεός. Ως Ανθρωπος πέθανε επάνω στον Σταυρό. Ως Θεός, όμως, Αναστήθηκε από τον Τάφο, διότι ο Θεός είναι Αρχηγός της Ζωής και δεν χωράει σε μνήματα. Αυτά είναι μόνο για τους ανθρώπους που υπόκεινται στον νόμο της φθοράς. Η Ανάσταση, λοιπόν, του Χριστού προβάλλει το εκτυφλωτικό και Ανέσπερο Φως της επίγειας λάμψης Του, που καταυγάζει την οικουμένη και δείχνει σε όλους τους ανθρώπους ότι ο τάφος δεν είναι το τέρμα, αλλά η αρχή της ζωής.

Μακριά από αυτό το Ανέσπερο Φως, που έφερε στον κόσμο ο Χριστός, ζουν όλοι, όσοι αμφισβητούν ή χλευάζουν το Σταυρό-Αναστάσιμο μήνυμά Του, προσπαθώντας έτσι να κρύψουν τον αστραφτερό Ηλιο της Δικαιοσύνης απο τη ζωή των ανθρώπων. Γνωρίζουμε όμως εμπειρικά ότι κανένας ήλιος δεν χάνει τη λάμψη του, επειδή κάποιοι γυρνούν την πλάτη τους σε αυτόν. Οποιος γυρίζει την πλάτη του στον ήλιο, το μόνο που καταφέρνει είναι να σκιάζει τις δικές του διαδρομές στη ζωή. Ο ήλιος θα εξακολουθεί να φωτίζει τον δρόμο εκείνων που αποζητούν το φως του.

Το ίδιο μακριά από το Φως της Ανάστασης βρίσκονται και όσοι τυπικά μεν αποδέχονται το Αναστάσιμο Φως, ουσιαστικά όμως λειτουργούν χωρίς αυτό στη ζωή τους. Μοιάζουν με εκείνους που η πίστη τους στον Χριστό ταυτίζεται με το φως μιας μισοκαμμένης αναστάσιμης λαμπάδας, η οποία ανάβει πέντε λεπτά πριν και σβήνει πέντε λεπτά μετά το «Χριστός Ανέστη». Διότι για αυτούς τους Χριστιανούς προτεραιότητα έχουν οι γευστικές απολαύσεις της Αναστάσιμης Νύχτας και όχι ο Αναστημένος Θεός που τους καλεί στη δική Του Πασχαλινή Τράπεζα.  Οταν λοιπόν αυτή τη Λαμπρή Νύχτα αρνείται κάποιος να «λουστεί» στο Φως της Ανάστασης, πόσο πιθανό είναι να καταφύγει σε αυτό, για να φωτίσει τις άλλες νύχτες της ζωής του;

Ας αφήσουμε όμως στην άκρη αυτούς που απομακρύνονται από το Αναστάσιμο Φως δια της πίστεως προς αυτό, για να δούμε τις δυο αντιπροσωπευτικές κατηγορίες ανθρώπων που το πολεμούν.

Το Σταυρό-Αναστάσιμο κήρυγμα ως «σκάνδαλο»

Βασικοί εκφραστές της αντίληψης που θεωρεί το Σταυρό-Ανατάσιμο κήρυγμα ως «σκάνδαλο» είναι οι Ιουδαίοι (Κορ Α’ 23 ). Αυτοί ουδέποτε είδαν τον Χριστό ως Υιό του Θεού. Διότι σύμφωνα με τις διδαχές της θρησκείας τους, ο Θεός είναι ένας και δεν έχει ασφαλώς παιδιά, για να τα στέλνει στη γη. Δεν αναγνώρισαν τον Ιησού οι Ιουδαίοι, ούτε ως ένα απλό Προφήτη, αφού η καταγωγή του από την Ναζαρέτ της Γαλιλαίας ήταν απαγορευτική για κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τις γραφές και τις πεποιθήσεις τους, «εκ της Γαλιλαίας Προφήτης ουκ εγήγερται» (Ιω ζ’ 52). Αντιμετώπισαν, λοιπόν, οι Ιουδαίοι τον Χριστό ως ένα αγύρτη και βλάσφημο απέναντι στον Θεό, ο οποίος, όπως πίστευαν, δεν πεθαίνει ποτέ, ώστε να χρειάζεται να αναστηθεί.

Γι’ αυτό και δεν δίστασαν να σταυρώσουν τον Ναζωραίο. Από την άποψη αυτή ήταν λογικό να θεωρούν την Ανάσταση του Χριστού ως σκάνδαλο. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι Ιουδαίοι δίπλα στις πεποιθήσεις τους για τον Θεό χρησιμοποίησαν επάνω στον Γολγοθά ως όπλο κατά της Θεότητας του Χριστού και τον ορθολογισμό, όταν καλούσαν τον Εσταυρωμένο να κατεβεί από τον Σταυρό, για να τους αποδείξει ότι είναι Θεός (Ματθ κζ 42).

Με τον τρόπο αυτό το μόνο που κατάφεραν οι Ιουδαίοι ήταν να σπρώξουν στην απιστία απέναντι στον Χριστό όλους τους ορθολογιστές, υποσκάπτοντας όμως παράλληλα, χωρίς να το αντιληφθούν, τα θεμέλια της θρησκείας τους, η οποία στηρίζεται, ως γνωστόν στον Μωσαϊκό Νόμο, που τον έφτιαξε ο Μωϋσής έπειτα από τις σχετικές εντολές που του έδωσε ο Θεός κατά την συνομιλία του μαζί Του. Και αυτό είναι ασύμβατο με τον ορθολογισμό, ο οποίος δεν μπορεί να δεχτεί τη συνομιλία ενός ανθρώπου με τον Θεό. Δια του ορθολογισμού, επομένως, οι Ιουδαίοι βλασφημούσαν τον Θεό, στον οποίο επίστευαν.

Εν πάση περιπτώσει, μπορεί δια του ορθολογισμού να κέρδισαν οι Ιουδαίοι επάνω στον Γολγοθά τις εντυπώσεις, τις έχασαν όμως αργότερα ομοίως δια του ορθολογισμού, όταν αμφισβητούσαν την Ανάσταση του Χριστού με το επιχείρημα ότι έκλεψαν νύχτα οι μαθητές Του το Σώμα Του και διέδωσαν ότι αναστήθηκε. Και ιδού η εκδίκηση του ορθολογισμού: Οι Ιουδαίοι γνώριζαν ότι ο Χριστός ανέστησε τον Λάζαρο, που ήταν 4 ημέρες πεθαμένος. Το εντυπωσιακό αυτό γεγονός, που έκανε τα πλήθη να προσχωρούν μαζικά στη διδασκαλία του Χριστού, αναστάτωσε τους Ιουδαίους, οι οποίοι, για να διαφυλάξουν το σύστημά τους, σχεδίαζαν μαζί με τον Χριστό να σκοτώσουν και τον Λάζαρο. Δεν τους βγήκε όμως ο σχεδιασμός. Με βάση την ορθολογική αντίληψη, αυτός που ανασταίνει νεκρούς, δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο παρά Θεός. Κατά ποία λοιπόν λογική δεν μπορεί ένας Θεάνθρωπος να αναστήσει τον Εαυτό Του, εάν δεχθεί να τον σκοτώσουν κάποιοι ως άνθρωπο;

Στην ίδια βάση «σκανδαλισμού», με αποκλίνουσες όμως απόψεις από αυτές των Ιουδαίων, κινείται και ο Μωαμεθανισμός, που αρνείται τη θεότητα του Χριστού, δέχεται όμως ότι γεννήθηκε με υπερφυσικό τρόπο από την Παρθένο και είναι μεγάλος Προφήτης, υποδεέστερος πάντως από τον Μωάμεθ. Ο Χριστός, κατά τους Μουσουλμάνους, δεν πέθανε ποτέ. Αντί για αυτόν σταυρώθηκε κάποιος σωσίας Του. Επομένως, δεν μπορεί να γίνει λόγος για την Ανάστασή Του. Δέχονται όμως οι Μουσουλμάνοι την Ανάληψη του Χριστού στους Ουρανούς. Η άρνηση του Αναστάσιμου Φωτός από τους Μουσουλμάνους δεν εκπλήσσει, διότι η αποδοχή του θα καθιστούσε περιττή τη θρησκεία τους.

Το Σταυρό-Αναστάσιμο κήρυγμα ως «μωρία»

Η αμφισβήτηση του Σταυρό-Αναστάσιμου κηρύγματος δεν σταμάτησε στους Ιουδαίους και στους Μουσουλμάνους. Ηλθε και από την ειδωλολατρική Ελλάδα. Οι αρχαίοι Ελληνες, παρά το Δωδεκάθεο που προσκυνούσαν, πίστευαν στην αθανασία της ψυχής και στην άλλη ζωή. Δεν μπορούσαν όμως να δεχθούν ότι ο Χριστός πέθανε ως άνθρωπος και αναστήθηκε ως Θεός και επομένως, μετά από Αυτόν θα πεθάνουμε και θα αναστηθούμε και μεις. Γι’ αυτό χαρακτήριζαν το σχετικό κήρυγμα ως «μωρία» (Κορ Α’ 23 ). Ηταν ασύλληπτη για τον ανθρώπινο νου μια τέτοια διδαχή.

Η επίσκεψη, όμως, του Παύλου στην Αθήνα και η ανάλυση από αυτόν στην Πνύκα του Σταυρό-Αναστάσιμου κηρύγματος (Πραξ ιζ 22), σε συνδυασμό με τις μαρτυρίες πολλών Ελλήνων που είχαν δει την ανάσταση του Λαζάρου και είχαν μάλιστα ζητήσει μετά από αυτήν να δούν τον Ιησού (ιβ 20), έπεισαν τελικά τους Αθηναίους και στη συνέχεια όλους τους άλλους αρχαίους Ελληνες, ότι το Σταυρό-Αναστάσιμο μήνυμα του Χριστού δεν είναι «μωρία», αλλά σοφία Θεού και δύναμις.

Ετσι πήραν οι αρχαίοι Ελληνες το Φως της Ανάστασης και το μεταλαμπάδευσαν στη συνέχεια σε εμάς τους απογόνους τους, για να φωτίζει και τον δικό μας δρόμο στη ζωή. Δυστυχώς όμως, η εκτεταμένη αθεΐα που καλλιεργούμε σήμερα στην Ελλάδα, μας ξαναγυρίζει στη «μωρία» του κηρύγματος που επισκιάζει το Αναστάσιμο Φως του Χριστού και μας γεμίζει συνοφρύωση, καθώς βλέπουμε να καθοδηγεί τα παιδιά μας στο αβυσαλέο σκοτάδι του μηδενισμού.

Εφημερίδα «Κιβωτό της Ορθοδοξίας»

Πρόσφατα Άρθρα

Πανηγυρικός Εορτασμός Παναγίας Τριχερούσας και Αγίου Παϊσίου στη Φοινικούντα
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εορτασμός Παναγίας Τριχερούσας και Αγίου Παϊσίου στη Φοινικούντα

12 Ιουλίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και πνευματική κατάνυξη εορτάστηκε το πρωί του Σαββάτου 12 Ιουλίου 2025 η πανήγυρη της Παναγίας Τριχερούσας και...

Read more
Θυρανοίξια Παρεκκλησίου του Αγίου Νικολάου στο Πήλιο
Εκκλησία της Ελλάδος

Θυρανοίξια Παρεκκλησίου του Αγίου Νικολάου στο Πήλιο

12 Ιουλίου 2025

Τα Θυρανοίξια του ιστορικού Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου Χορευτού Πηλίου, τέλεσε χθες 11/7, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος,...

Read more
Ο εορτασμός των Αγίων Σοφρωνίου και Παϊσίου στην Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός των Αγίων Σοφρωνίου και Παϊσίου στην Ναύπακτο

12 Ιουλίου 2025

Τό διήμερο 11 καί 12 Ἰουλίου ἑορτάζουν οἱ νεοφανεῖς μεγάλοι ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας Σωφρόνιος ὁ Ἀθωνίτης καί Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης....

Read more
Τα Γιαννιτσά τίμησαν την μνήμη του Αγίου Παϊσίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Γιαννιτσά τίμησαν την μνήμη του Αγίου Παϊσίου

12 Ιουλίου 2025

Το Σάββατο 12 Ιουλίου 2025, εορτή του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, τελέσθηκε Αρχιερατικός Εσπερινός στο προαύλιο του πανηγυρίζοντος φερωνύμου παρεκκλησίου...

Read more
Αγρυπνία προς τιμήν του Αγίου Παϊσίου στην Χίο
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγρυπνία προς τιμήν του Αγίου Παϊσίου στην Χίο

12 Ιουλίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε και εφέτος η μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Παϊσίου του Αγιορείτου, του διορατικού (+1994), εις...

Read more
Εγκαινιάστηκε «Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ» στον Άγιο Παΐσιο Μακρακώμης
Εκκλησία της Ελλάδος

Εγκαινιάστηκε «Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ» στον Άγιο Παΐσιο Μακρακώμης

12 Ιουλίου 2025

Ημέρα περισσής ευλογίας και χαράς για την τοπική Εκκλησία της Φθιώτιδος η ετήσιος μνήμη του λαοφιλούς Αγίου της εποχής μας,...

Read more
Λαοθάλασσα πιστών στον Άγιο Παΐσιο στην Μακρακώμη
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαοθάλασσα πιστών στον Άγιο Παΐσιο στην Μακρακώμη

12 Ιουλίου 2025

Κορυφώνεται η «Εβδομάδα Προσευχής» στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος με αφορμή την ετήσιο μνήμη του Οσίου Πατρός Ημών Παϊσίου του Αγιορείτου...

Read more
Εσπερινός Παναγίας Τριχερούσας και Χειροθεσία Αναγνώστου στη Φοινικούντα Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός Παναγίας Τριχερούσας και Χειροθεσία Αναγνώστου στη Φοινικούντα Μεσσηνίας

12 Ιουλίου 2025

Το απόγευμα της Παρασκευής 11 Ιουλίου 2025, τελέστηκε με λαμπρότητα και ιεροπρέπεια ο πανηγυρικός Εσπερινός προς τιμήν της Παναγίας της...

Read more
Στη σημερινή εποχή της αθεΐας, οφείλουμε να διαφυλάξουμε την πίστη μας ως κόρη οφθαλμού
Εκκλησία της Ελλάδος

Στη σημερινή εποχή της αθεΐας, οφείλουμε να διαφυλάξουμε την πίστη μας ως κόρη οφθαλμού

12 Ιουλίου 2025

Την Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2025, ημέρα ανάμνησης του θαύματος της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Ευφημίας, δια του οποίου επικύρωσε τον Όρο της...

Read more
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για την επιστροφή της Ιεράς Μονής Παναγίας της Πέτρας Ολύμπου στην Ι.Μ. Κίτρους

11 Ιουλίου 2025

Δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 7 Ιουλίου στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ), η απόφαση σύμφωνα με την οποία επιστρέφεται στην Εκκλησία...

Read more
Στο μοναστήρι του Τρικόρφου ο Γεώργιος Τσιάκκας και η «μητέρα» του Αγίου Παϊσίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Στο μοναστήρι του Τρικόρφου ο Γεώργιος Τσιάκκας και η «μητέρα» του Αγίου Παϊσίου

11 Ιουλίου 2025

O Σεναριογράφος της τηλεοπτικής σειράς «Ο Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον Ουρανό» Γεώργιος Τσιάκκας και η εκλεκτή ηθοποιός και σύζυγός...

Read more
“Τάδε λέγει Παΐσιος ο θεηγόρος”
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης {12 Ιουλίου}

11 Ιουλίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ  Θεολόγου – Καθηγητού Η αδιάκοπη ανάδειξη αγίων στο δισχιλιόχρονο διάβα της ιστορίας είναι το μόνιμο θαύμα στην...

Read more
Η εορτή του Οσίου Παϊσίου στον  Μητροπολιτικό Ναό της Μεγάλης Παναγιάς Μυκόνου
Πνευματικές Διδαχές

Ο Άγιος του πονεμένου λαού

11 Ιουλίου 2025

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (25 Ιουλίου 1924 – 12 Ιουλίου 1994) Πνευματικός θησαυρός της εποχής μας , με ακτινοβολία σε...

Read more
Επίσκεψη ρωμαιοκαθολικών φοιτητών-στελεχών  του Βατικανού στην Ιερά Σύνοδο
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσκεψη ρωμαιοκαθολικών φοιτητών-στελεχών του Βατικανού στην Ιερά Σύνοδο

11 Ιουλίου 2025

Χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025, 21 ρωμαιοκαθολικοί φοιτητές-στελέχη του Βατικανού από 14 χώρες επισκέφθηκαν τα Γραφεία της Ιεράς Συνόδου της...

Read more
ΟΜΙΛΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΟΜΙΛΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

11 Ιουλίου 2025

Την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025, το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, υποδέχθηκε στο Ιερό Προσκύνημα του...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»
Κηρύγματα

Οι προβατόσχημοι λύκοι

31 Μαΐου 2025

Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 9 Ἰουνίου 2019, τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (Κυρ. ζ΄ Πράξεων: Πράξ. κ΄ 16-18, 28-36)...

«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Οι Άγιοι 318 Θεοφόροι Πατέρες της Α΄ εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου

31 Μαΐου 2025
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Το μήνυμα της Κυριακής των 318 Θεοφόρων Πατέρων

31 Μαΐου 2025
Με την έναρξη της νέας χρονιάς, ας έχουμε υπόψη μας 4 απλά πράγματα

Ἡ Ἀρχιερατικὴ Προσευχὴ

31 Μαΐου 2025
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

«Προσέχετε τους αιρετικούς»

31 Μαΐου 2025
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Κυριακή των Αγίων Πατέρων

27 Μαΐου 2023
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Κυριακή των 318 Θεοφόρων Πατέρων

4 Ιουνίου 2022
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

«Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις» (Ἰωάν. 17,6)

30 Μαΐου 2020
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

8 Ιουνίου 2019
Next Post
Ο εορτασμός του Αγίου Νείλου στην γενέτειρα του

Ο εορτασμός του Αγίου Νείλου στην γενέτειρα του

Λαμπροπρεπώς η Ελασσώνα τίμησε τον Πολιούχο της Άγιο Αρσένιο

Λαμπροπρεπώς η Ελασσώνα τίμησε τον Πολιούχο της Άγιο Αρσένιο

25ο Τακτικό Γενικό Ετήσιο Ιερατικό Συνέδριο της Μητροπόλεως Ξάνθης

25ο Τακτικό Γενικό Ετήσιο Ιερατικό Συνέδριο της Μητροπόλεως Ξάνθης

Η ανακομιδή των Λειψάνων του Αγ. Νικολάου στην ενορία Αετοχωρίου

Η ανακομιδή των Λειψάνων του Αγ. Νικολάου στην ενορία Αετοχωρίου

Ο εορτασμός της ιστορικής επετείου της 8ης Μαΐου του 1945 στην Σύμη

Ο εορτασμός της ιστορικής επετείου της 8ης Μαΐου του 1945 στην Σύμη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist