• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Οι Στρατιωτικοί Ιερείς μέσα από τις «ΟΔΗΓΙΑΙ» του 1837 της Εκκλησίας της Ελλάδος

9 Ιουνίου 2017
in Στρατιωτικοί Ιερείς
Οι Στρατιωτικοί Ιερείς μέσα από τις «ΟΔΗΓΙΑΙ» του 1837 της Εκκλησίας της Ελλάδος
Share on FacebookShare on Twitter

Ανχη(ΣΙ) Αλεξίου Ιστρατόγλου

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Το κείμενο του 1837, της Ιεράς Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδος, με αποδέκτες τους Πρεσβυτέρους που υπηρετούν στο Βασιλικό Στρατό, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά τη μελέτη του, τόσο από τους ενδιαφερομένους, που έπρεπε να τηρήσουν όλα όσα αναγράφονται μέσα σε αυτό, όσο και από τον οποιοδήποτε  μελετητή, που επιθυμεί  να γνωρίσει  βήμα προς βήμα, την πορεία των Στρατιωτικών Ιερέων, μέσα στο διάβα των αιώνων, καθώς και την πολύτιμη και ανεκτίμητη συνεισφορά τους στο στράτευμα και κατ’ επέκταση στο έθνος μας.

Ο ΚΛΗΡΟΣ ΜΑΧΟΜΕΝΟΣΣτην Γ΄ ενότητα του εν λόγω κειμένου, γίνεται λόγος ότι «οι Επίσκοποι έχουν την εφορείαν και επί των τοιούτων πρεσβυτέρων». Το αναφέρουν αυτό για να αιτιολογήσουν  τη στάση του Επισκόπου έναντι Ιερέων που ζουν «ατάκτως και ασέμνως ή μη πράττοντα και πολιτευόμενον κατά τα καθήκοντά του». Τα ανωτέρω, δεν αναφέρονται εξαιτίας κάποιων περιστατικών ή κάποιας προβληματικής ζωής κληρικών που δημιούργησαν προβλήματα  και  προκάλεσαν σκανδαλισμό στις συνειδήσεις των πιστών πριν την έκδοση αυτής της οδηγίας. Καταγράφονται τα παραπάνω προκειμένου να αποτρέψουν προβληματικές καταστάσεις στο μέλλον, με απρόβλεπτες συνέπειες και προεκτάσεις στη ζωή τόσο του κληρικού, όσο και των πιστών.

Ο Επίσκοπος καλείται με πατρική αγάπη και συμπάθεια, να παιδαγωγήσει τον αμαρτάνοντα κληρικό, προκειμένου να επανορθώσει και  μέσα από την ειλικρινή του  μετάνοια να συνεχίσει το έργο και την ποιμαντική του διακονία. Καλεί τον Επίσκοπο να επιμένει στο να συμβουλεύει  τον  αμαρτάνοντα κληρικό και εάν σε οποιαδήποτε συμβουλή και παραίνεση δεν υπάρχει διόρθωση τον καλεί «να επιπλήτουν παρρησιαστικώτερον».  Εάν παρά ταύτα  δεν συνετιστεί και επιμένει στον ανάρμοστο τρόπο ζωής, τότε να καταγγέλλεται στην Σύνοδο προκειμένου να επιληφθεί εκείνη ως το ανώτατο σώμα της Εκκλησίας.

Στην Δ΄ ενότητα, αναφέρει ότι εάν συμβεί κάποια αδικία στον Στρατιωτικό Ιερέα από κάποιον άλλο Ιερέα ή ακόμα και από τον Επίσκοπο, αυτό να αναφέρεται στη Σύνοδο, προκειμένου να απονέμεται δικαιοσύνη και ο κληρικός απερίσπαστος από το οποιοδήποτε πρόβλημα και την οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση να συνεχίζει το έργο του.

Στην Ε΄ ενότητα, απαγορεύει στους Στρατιωτικούς Ιερείς να τελούν γάμους στρατιωτικών και βαπτίσεις, παρά μόνο σε κατεπείγουσες ανάγκες και όσες φορές το στράτευμα βρίσκεται μακριά από κάποια πόλη ή χωριό. Στην ΣΤ΄ ενότητα, η Ιερά Σύνοδος ασχολείται με το χώρο που θα τελούνται οι Ιερές Ακολουθίες, με σκοπό να εμπνέουν και να χαρίζουν την κατάνυξη  στον πιστό του στρατεύματος που συμμετέχει στη  λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας. Οι Στρατιωτικοί Ιερείς είπαμε σε προηγούμενη αναφορά μας και σε σχέση με αυτά που αναφέρονται στο παρόν κείμενο, δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους λοιπούς Ορθοδόξους κληρικούς. Επομένως και ο χώρος τελέσεως των ιερών ακολουθιών, δεν πρέπει να διαφέρει σε τίποτα από τους υπολοίπους  λατρευτικούς χώρους, με μία διαφορά ότι είναι  προσαρμοσμένοι στις ανάγκες του στρατεύματος  με τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες που έχει.

 Οι Στρατιωτικοί Ιερείς λειτουργούν στην ύπαιθρο, αφού δεν έχουν μόνιμο χώρο παραμονής, ακολουθώντας τα στρατεύματα, στους χώρους που καλούνται να δραστηριοποιηθούν. Ναοί δεν υπάρχουν στους χώρους που στρατοπεδεύουν ή και αν υπάρχουν βρίσκονται στις πόλεις και στα χωριά, μακριά από αυτούς και δύσκολο να πάνε οι ίδιοι εκεί, προκειμένου να εκτελέσουν τα πνευματικά τους καθήκοντα. Έτσι καλείται κάθε τάγμα που έχει εφημέριο, να έχει μια σκηνή «εν είδει κινητής Εκκλησίας, ευπρεπεισμένη καθ’ όλα, ως και αι λοιπαί Εκκλησίαι», με  κινητή αγία τράπεζα, στην οποία υπάρχει καθιερωμένο αντιμήνσιο το οποίο παραλαμβάνει από την Σύνοδο, προκειμένου να τελεί τη Θεία Λειτουργία. Εάν δεν υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις απαγορεύεται η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και αν κάποιος κληρικός το κάνει αυτό, του επιβάλλεται η ποινή της καθαιρέσεως. 

Στην Ζ΄ ενότητα,  η Σύνοδος επιτρέπει σε Στρατιωτικό Ιερέα  να λειτουργήσει  σε Ναό της πόλεως ή χωριού, για τους στρατιωτικούς και μόνο, αφού πρώτα έχει εξασφαλίσει την άδεια  του Επισκόπου ή του αντικαταστάτη αυτού. Χωρίς την ανωτέρω άδεια, δεν επιτρέπεται η τέλεση της οποιασδήποτε ιεροπραξίας. Τονίζεται δε ότι κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την αίτηση αυτών και να μην επιτρέψει την Ιερά Ακολουθία.  Ακόμα σε αυτήν την ενότητα η Σύνοδος θέλει να κρατήσει ισορροπίες, προστατεύοντας και εξασφαλίζοντας τόσο το έργο του Στρατιωτικού Ιερέως, όσο και διαφυλάσσοντας τα δικαιώματα του Ιερέως της περιοχής, του Ιερέα της ενορίας, προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα τόσο στις μεταξύ των σχέσεις, όσο και στις ψυχές του πληρώματος της Εκκλησίας.

Τονίζεται στον Στρατιωτικό Ιερέα ότι η παρουσία του δεν πρέπει να φέρει κάποια ζημιά και εννοεί οικονομική στα εισοδήματα του εφημερίου της ενορίας, με την παρουσία και την δράση του στην περιοχή εκείνη. Όπου υπάρχει μία Εκκλησία στο κείμενο λέει να προτιμάται ο στρατιωτικός εφημέριος στη λειτουργία εκείνης της ημέρας ή να συλλειτουργούν και οι δύο. Είναι λίγο λεπτές αυτές οι ισορροπίες που πρέπει να τηρηθούν, διότι στην ύπαιθρο, ο κλήρος την εποχή εκείνη, αφ’ ενός ήταν ελάχιστος για να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπήρχαν, αλλά και στην πλειοψηφία του ήταν ολιγογράμματος και δεν μπορούσε να ξεδιψάσει την πνευματική δίψα του λαού που τόσα χρόνια είχε στερηθεί την πίστη του, αλλά την είχε διαφυλάξει μέσα από τη θυσία των Νεομαρτύρων. Η παρουσία ενός κληρικού και δη στρατιωτικού, που το μορφωτικό του επίπεδο ήταν ασυγκρίτως ανώτερο οποιουδήποτε άλλου της εποχής εκείνης, ήταν πολύ φυσικό να δημιουργήσει αν όχι από την αρχή, αλλά στη συνέχεια προβλήματα και αντιπάθειες, τις οποίες ο κόσμος θα έβλεπε, θα καταλάβαινε και κάποιες φορές άθελά του, μπορεί να έμπαινε στη διαδικασία συγκρίσεων, κατακρίσεων  και άλλων παρόμοιων ενεργειών, που μόνο κακό φέρουν μέσα στην Εκκλησία.  Γι’ αυτό εξ’ αρχής η Εκκλησία καθορίζει το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων και των Ιερέων των ενοριών, προκειμένου ο κάθε ένας στο χώρο της ποιμαντικής του ευθύνης, με την διάκριση που πρέπει να έχει, να επιτελεί έργο Θεού προς δόξα Αυτού.

Στην Η΄ και Θ΄ ενότητα, αναφέρεται ότι οι Στρατιωτικοί Ιερείς έχουν «την άδειαν και εξουσίαν να εξομολογώσι τους ορθοδόξους στρατιωτικούς και να μεταδίδωσιν εις αυτούς των αχράντων μυστηρίων…. και να θάπτωσι τους αποθνήσκοντας κατά την τάξιν της Εκκλησίας.». Καλούνται οι πρεσβύτεροι του στρατού, να έχουν πάντοτε μαζί τους ένα αργυρό κιβώτιο, το οποίο θα το φυλάσσουν με πολλή προσοχή και ευλάβεια,  όπου μέσα εκεί θα έχουν  τον Άγιο Άρτο, «βεβαμμένον εις το αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού», προκειμένου να κοινωνούν τους Ορθοδόξους στρατιωτικούς, έχοντας επίσης και μία αργυρά λαβίδα. Η μέριμνα της Εκκλησίας είναι ανύστακτη, προκειμένου κανείς να μην στερηθεί του εφοδίου της ζωής, οποιαδήποτε  στιγμή το  χρειαστεί, ιδιαίτερα εκείνες τις δύσκολες ώρες και στιγμές που περνούσε ο στρατός μας, σε χώρους που καλείτο  να τους υπερασπιστεί και να τους διαφυλάξει, δίνοντας ακόμα και το αίμα τους έναν χρειαζόταν, έχοντας όμως προηγουμένως πάρει μέσα τους «Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον». Επίσης ο Στρατιωτικός Ιερέας πρέπει να έχει μαζί του και μέγα Αγιασμό, για να τον μεταχειρίζεται ανάλογα τις περιστάσεις ως πνευματικός που είναι.

Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝΟ Στρατιωτικός Ιερέας επομένως καταλαβαίνουμε ότι εργάζεται για το ποίμνιο του που είναι οι στρατιωτικοί και η  επίσημη Εκκλησία του το  τονίζει πολλές φορές αυτό, προκειμένου να αφοσιωθεί και να αφιερωθεί σε αυτούς τους ανθρώπους, που θέλουν ποιμένα, που θέλουν καθοδηγητή, που θα τους οδηγήσει στη σωτηρία. Οι ήρωες και οι αγωνιστές του παρελθόντος, πέτυχαν τις νίκες εκείνες που έμειναν στην ιστορία γιατί είχαν πίστη στο Θεό. Είχαν δίπλα τους αγωνιστές και ήρωες παπάδες, που τίμησαν το αιματοβαμμένο ράσο τους και κρατούσαν ψηλά το Σταυρό του Χριστού, ως σημαία του αγώνα και έτσι πέτυχαν την Ανάσταση του Έθνους.

 Έτσι και οι απόγονοι εκείνων των ηρώων, οι στρατιωτικοί του πρώτου ελευθέρου Ελληνικού Έθνους, που έπρεπε να συνεχίσουν τις μάχες και να ελευθερώσουν και τα υπόλοιπα τμήματα της μαρτυρικής Ελλάδας από τον Τούρκο κατακτητή, ζητούσαν έναν Ιερέα πρότυπο, σεμνό, αφοσιωμένο, ιεροπρεπή  και με φρόνημα αποστολικό ή  καλύτερα Νεομαρτυρικό, που θα κήρυττε και θα εργαζόταν  για την ελευθερία και η οποία θα επιτυγχάνονταν όπως και επιτεύχθηκε  σε συνδυασμό με την οργάνωση και την ενότητα. Ο Στρατιωτικός Ιερέας ήταν μαζί τους,  δείχνοντας ότι η Εκκλησία δεν είναι μόνο στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα. Συμπορεύεται, προσεύχεται, αγωνιά, κλαίει, ελπίζει και πιστεύει, ότι ο Κύριος μας δεν θα αφήσει το γένος των Ελλήνων που κράτησε αναμμένη τη λαμπάδα της παραδόσεως, της πίστεως και της ιστορίας.

Μέσα στις σκηνές που λειτουργούσαν, στην ύπαιθρο, στις πεδιάδες και στα βουνά, μέσα σε εκείνη την απλότητα, αποκαλυπτόταν η  μεγαλειότητα του Θεού. Μέσα σε εκείνη τη σκηνή η γη γινόταν ένα με τον ουρανό. Οι στρατιώτες επί της γης με τους στρατιώτες του ουρανίου Βασιλέως. Ο Ιερέας του στρατεύματος με τους Ιερείς του επουρανίου θυσιαστηρίου. Μέσα στην ησυχία ή στην φασαρία. Στην ειρήνη ή στον πόλεμο, ο χώρος εκείνος, ήταν το σημείο της ενότητάς τους με τον Θεό και ο χώρος της επικοινωνίας με Αυτόν « που πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν». Η απουσία ενδεχομένως εικόνων, τους έκανε να βλέπουν την ζωντανή εικόνα του Θεού, μέσα από την παρουσία Του στη ζωή και στην καθημερινότητά τους.

Η σκηνή εκείνη που χρησιμοποιείτο σαν Ναός, γέμιζε τις ψυχές των ανθρώπων εκείνων που είχαν συνεχώς άνω τας καρδιάς και ήλπιζαν προς Κύριο και το θυμίαμα ανέβαινε στον ουρανό όπως και η προσευχή τους.  Και ο Στρατιωτικός Ιερέας ήταν πάντα εκεί, για να δέχεται τον κάθε ένα με πάρα πολλή αγάπη  και να τον οδηγεί μέσα από την μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας στην αγκαλιά του Θεού, εκπληρώνοντας την αποστολή του και το χρέος του έναντι των ανθρώπων που κλήθηκε να διακονήσει, αλλά και να φανεί αντάξιος των απαιτήσεων της Εκκλησίας.

Συνεχίζεται {7}

Πρόσφατα Άρθρα

Ο εορτασμός των ονομαστηρίων του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός των ονομαστηρίων του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης

20 Σεπτεμβρίου 2025

Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Ευσταθίου, της συζύγου του Θεοπίστης και...

Read more
Τίμιο Ξύλο και Άρραφος Χιτώνας του Κυρίου μας στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς
Εκκλησία της Ελλάδος

Τίμιο Ξύλο και Άρραφος Χιτώνας του Κυρίου μας στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς

20 Σεπτεμβρίου 2025

Με τις δέουσες εκκλησιαστικές τιμές ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, επικεφαλής κλήρου και λαού της τοπικής μας Εκκλησίας και...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “Όποιος στηρίζεται στον Ιησού δεν λυγίζει ποτέ”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “Όποιος στηρίζεται στον Ιησού δεν λυγίζει ποτέ”

20 Σεπτεμβρίου 2025

Το πρωί του Σαββάτου, 20 Σεπτεμβρίου 2025, ετελέσθη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Μαξίμου του Γραικού, στην...

Read more
Η εορτή του Αγίου Ευσταθίου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Ευσταθίου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

20 Σεπτεμβρίου 2025

Στα ορεινά της Ανατολικής Φθιώτιδας και στην καρδιά της Παρνασσίδος, στην ιστορική Αμφίκλεια, σε δύο πανηγυρίζοντες Ναούς ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Λαοθάλασσα πιστών υποδέχθηκε την Παναγία Βουλκανιώτισσα στην Μεσσήνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαοθάλασσα πιστών υποδέχθηκε την Παναγία Βουλκανιώτισσα στην Μεσσήνη

20 Σεπτεμβρίου 2025

Με ευλάβεια και την συμμετοχή εκατοντάδων πιστών υποδέχθηκε σήμερα η πόλη της Μεσσήνης, την Ιερά και Θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας...

Read more
4η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ
Εκκλησία της Ελλάδος

4η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ

20 Σεπτεμβρίου 2025

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η 4η Ιερατική Σύναξη των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας στον...

Read more
Στον 6ο χρόνο επιτυχίας το ΚΔΑΠ «Άγιος Εφραίμ» της Ι.Μ. Φθιώτιδος και της «Αποστολής» στην Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον 6ο χρόνο επιτυχίας το ΚΔΑΠ «Άγιος Εφραίμ» της Ι.Μ. Φθιώτιδος και της «Αποστολής» στην Λαμία

20 Σεπτεμβρίου 2025

Τον 6ο χρόνο απρόσκοπτης και επιτυχούς λειτουργίας του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού «Άγιος Εφραίμ» της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος και του...

Read more
Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Read more
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη
Κηρύγματα

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025

Ευαγγέλιο: Μαρκ. η΄ 34-θ΄ 1 «Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι»...

Read more
Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία του Ελληνοαυστραλιανού Συνδέσμου
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία του Ελληνοαυστραλιανού Συνδέσμου

19 Σεπτεμβρίου 2025

Την Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος υποδέχθηκε με εγκαρδιότητα στην Έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, στο Σύδνεϋ,...

Read more
Γέροντας Βασ. Γοντικάκης: Έλα και κάμε το θέλημά Σου σε μένα!
Ελλάδα Κόσμος

Αποχαιρετισμός στον Μακαριστό Αρχιμανδρίτη π. Βασίλειο Γοντικάκη, Προηγούμενο της Ιεράς Μονής Ιβήρων του Αγίου Όρους

20 Σεπτεμβρίου 2025

Οι Θεολόγοι και οι Φίλοι της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων, με βαθύτατη θλίψη αποχαιρετούμε σήμερα τον σεβαστό και αγαπητό μας Ιερομόναχο...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Εκατομμύρια μερίδες φαγητό γεμάτες με γεύσεις αληθινής αγάπης»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Εκατομμύρια μερίδες φαγητό γεμάτες με γεύσεις αληθινής αγάπης»

19 Σεπτεμβρίου 2025

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, τον οποίο πλαισίωσαν ο Διευθυντής του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς...

Read more
Τέλος εποχής…
Εκκλησία της Ελλάδος

Τέλος εποχής…

20 Σεπτεμβρίου 2025

Μετά από 65 χρόνια κατά τα οποία η κρεμαστή γέφυρα της κοιλάδας των Τεμπών στεκόταν αγέρωχη και εξυπηρετούσε τη διάβαση...

Read more
Νέες αυταρχικές ενέργειες του Φαναρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ

20 Σεπτεμβρίου 2025

Από την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ανακοινώνεται -μετά μεγίστης χαράς- η επικείμενη σεπτή επίσκεψη του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ο...

Read more
Αυστραλίας Μακάριος προς νέο Πρεσβύτερο: «Να γίνει η ιερωσύνη σου “Σαμαρειτική”»
Απόψεις - Γνώμες

Εκκλησία δεν είναι τα καμώματα των παπάδων…

20 Σεπτεμβρίου 2025

Toυ π. Ηλία Μάκου Το τελευταίο διάστημα στον χώρο της Εκκλησίας συμβαίνουν διάφορα πράγματα, τα οποία, αν και δεν γνωρίζουμε...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025
Ο ταπεινός ποτέ δεν πέφτει

Ἡ ὑψίστη ἀξία τοῦ ἀνθρώπου

19 Οκτωβρίου 2023
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση (Κυριακή μετά την Ύψωση)

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Θέλει αυταπάρνηση

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Η Σωτηρία προέρχεται από το Χριστό

19 Σεπτεμβρίου 2021
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Το μήνυμα του Ευαγγελίου της Κυριακής μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

18 Σεπτεμβρίου 2021
Ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός ως πανοπλία

«Τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Αυταπάρνηση και οικογένεια – Κυριακή μετά την Ύψωση

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Χριστώ συνεσταύρωμαι»

19 Σεπτεμβρίου 2020
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Η Θεολογία του Σταυρού και του Εσταυρωμένου Κυρίου μας

15 Σεπτεμβρίου 2018
Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Νέα Ιωνία

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

15 Σεπτεμβρίου 2018
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Σταυρώθηκε για μένα (Αποστολικό Ανάγνωσμα)

14 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ακολουθία των Αγίων Παθών στον Ι.Ν. Aγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Το ζωηφόρο “σκάνδαλο” του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακής μετά την Ύψωση Αποστολικό ανάγνωσμα

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ Ευαγγέλιο : Μαρκ. 8,34-9,1 ΒΑΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Μαρκ, 8,34,9-1 Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Μαρκ. 8,34 – 9, 1 (16-9-2012)

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Τί συμβολίζει ὁ Σταυρός (β΄)

16 Νοεμβρίου 2023

Σωτήρια υπέρβαση Toυ Χρηστάκι Ευσταθίου Θεολόγου

21 Αυγούστου 2014

Προς αναζήτηση νοήματος για τη ζωή-Κυριακή μετά την Ύψωσιν

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την ύψωση του Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή Μετά την Ύψωσιν Το Ευαγγέλιο της εορτής, η απόδοσή του στην νεοελληνική.

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ – 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση

21 Αυγούστου 2014

15 Σεπ 2012 Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού -«Ος γαρ αν θέλη την ψυχήν αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν».

21 Αυγούστου 2014
Next Post
Εκ βαθέων εξομολόγηση του Μαραθώνος Μελίτωνος

Εκ βαθέων εξομολόγηση του Μαραθώνος Μελίτωνος

Η  εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στα Σπάτα και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Η εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στα Σπάτα και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Ἄν δαγκώνετε καί κατατρώγετε ὁ ἕνας τόν ἄλλο…

Ἄν δαγκώνετε καί κατατρώγετε ὁ ἕνας τόν ἄλλο…

Εις Μνημόσυνον Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ. Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Εις Μνημόσυνον Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ. Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης - Η θεία χάρις

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist