• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Οι Στρατιωτικοί Ιερείς μέσα από τις «ΟΔΗΓΙΑΙ» του 1837 της Εκκλησίας της Ελλάδος

9 Ιουνίου 2017
in Στρατιωτικοί Ιερείς
Οι Στρατιωτικοί Ιερείς μέσα από τις «ΟΔΗΓΙΑΙ» του 1837 της Εκκλησίας της Ελλάδος
Share on FacebookShare on Twitter

Ανχη(ΣΙ) Αλεξίου Ιστρατόγλου

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Το κείμενο του 1837, της Ιεράς Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδος, με αποδέκτες τους Πρεσβυτέρους που υπηρετούν στο Βασιλικό Στρατό, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά τη μελέτη του, τόσο από τους ενδιαφερομένους, που έπρεπε να τηρήσουν όλα όσα αναγράφονται μέσα σε αυτό, όσο και από τον οποιοδήποτε  μελετητή, που επιθυμεί  να γνωρίσει  βήμα προς βήμα, την πορεία των Στρατιωτικών Ιερέων, μέσα στο διάβα των αιώνων, καθώς και την πολύτιμη και ανεκτίμητη συνεισφορά τους στο στράτευμα και κατ’ επέκταση στο έθνος μας.

Ο ΚΛΗΡΟΣ ΜΑΧΟΜΕΝΟΣΣτην Γ΄ ενότητα του εν λόγω κειμένου, γίνεται λόγος ότι «οι Επίσκοποι έχουν την εφορείαν και επί των τοιούτων πρεσβυτέρων». Το αναφέρουν αυτό για να αιτιολογήσουν  τη στάση του Επισκόπου έναντι Ιερέων που ζουν «ατάκτως και ασέμνως ή μη πράττοντα και πολιτευόμενον κατά τα καθήκοντά του». Τα ανωτέρω, δεν αναφέρονται εξαιτίας κάποιων περιστατικών ή κάποιας προβληματικής ζωής κληρικών που δημιούργησαν προβλήματα  και  προκάλεσαν σκανδαλισμό στις συνειδήσεις των πιστών πριν την έκδοση αυτής της οδηγίας. Καταγράφονται τα παραπάνω προκειμένου να αποτρέψουν προβληματικές καταστάσεις στο μέλλον, με απρόβλεπτες συνέπειες και προεκτάσεις στη ζωή τόσο του κληρικού, όσο και των πιστών.

Ο Επίσκοπος καλείται με πατρική αγάπη και συμπάθεια, να παιδαγωγήσει τον αμαρτάνοντα κληρικό, προκειμένου να επανορθώσει και  μέσα από την ειλικρινή του  μετάνοια να συνεχίσει το έργο και την ποιμαντική του διακονία. Καλεί τον Επίσκοπο να επιμένει στο να συμβουλεύει  τον  αμαρτάνοντα κληρικό και εάν σε οποιαδήποτε συμβουλή και παραίνεση δεν υπάρχει διόρθωση τον καλεί «να επιπλήτουν παρρησιαστικώτερον».  Εάν παρά ταύτα  δεν συνετιστεί και επιμένει στον ανάρμοστο τρόπο ζωής, τότε να καταγγέλλεται στην Σύνοδο προκειμένου να επιληφθεί εκείνη ως το ανώτατο σώμα της Εκκλησίας.

Στην Δ΄ ενότητα, αναφέρει ότι εάν συμβεί κάποια αδικία στον Στρατιωτικό Ιερέα από κάποιον άλλο Ιερέα ή ακόμα και από τον Επίσκοπο, αυτό να αναφέρεται στη Σύνοδο, προκειμένου να απονέμεται δικαιοσύνη και ο κληρικός απερίσπαστος από το οποιοδήποτε πρόβλημα και την οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση να συνεχίζει το έργο του.

Στην Ε΄ ενότητα, απαγορεύει στους Στρατιωτικούς Ιερείς να τελούν γάμους στρατιωτικών και βαπτίσεις, παρά μόνο σε κατεπείγουσες ανάγκες και όσες φορές το στράτευμα βρίσκεται μακριά από κάποια πόλη ή χωριό. Στην ΣΤ΄ ενότητα, η Ιερά Σύνοδος ασχολείται με το χώρο που θα τελούνται οι Ιερές Ακολουθίες, με σκοπό να εμπνέουν και να χαρίζουν την κατάνυξη  στον πιστό του στρατεύματος που συμμετέχει στη  λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας. Οι Στρατιωτικοί Ιερείς είπαμε σε προηγούμενη αναφορά μας και σε σχέση με αυτά που αναφέρονται στο παρόν κείμενο, δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους λοιπούς Ορθοδόξους κληρικούς. Επομένως και ο χώρος τελέσεως των ιερών ακολουθιών, δεν πρέπει να διαφέρει σε τίποτα από τους υπολοίπους  λατρευτικούς χώρους, με μία διαφορά ότι είναι  προσαρμοσμένοι στις ανάγκες του στρατεύματος  με τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες που έχει.

 Οι Στρατιωτικοί Ιερείς λειτουργούν στην ύπαιθρο, αφού δεν έχουν μόνιμο χώρο παραμονής, ακολουθώντας τα στρατεύματα, στους χώρους που καλούνται να δραστηριοποιηθούν. Ναοί δεν υπάρχουν στους χώρους που στρατοπεδεύουν ή και αν υπάρχουν βρίσκονται στις πόλεις και στα χωριά, μακριά από αυτούς και δύσκολο να πάνε οι ίδιοι εκεί, προκειμένου να εκτελέσουν τα πνευματικά τους καθήκοντα. Έτσι καλείται κάθε τάγμα που έχει εφημέριο, να έχει μια σκηνή «εν είδει κινητής Εκκλησίας, ευπρεπεισμένη καθ’ όλα, ως και αι λοιπαί Εκκλησίαι», με  κινητή αγία τράπεζα, στην οποία υπάρχει καθιερωμένο αντιμήνσιο το οποίο παραλαμβάνει από την Σύνοδο, προκειμένου να τελεί τη Θεία Λειτουργία. Εάν δεν υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις απαγορεύεται η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και αν κάποιος κληρικός το κάνει αυτό, του επιβάλλεται η ποινή της καθαιρέσεως. 

Στην Ζ΄ ενότητα,  η Σύνοδος επιτρέπει σε Στρατιωτικό Ιερέα  να λειτουργήσει  σε Ναό της πόλεως ή χωριού, για τους στρατιωτικούς και μόνο, αφού πρώτα έχει εξασφαλίσει την άδεια  του Επισκόπου ή του αντικαταστάτη αυτού. Χωρίς την ανωτέρω άδεια, δεν επιτρέπεται η τέλεση της οποιασδήποτε ιεροπραξίας. Τονίζεται δε ότι κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την αίτηση αυτών και να μην επιτρέψει την Ιερά Ακολουθία.  Ακόμα σε αυτήν την ενότητα η Σύνοδος θέλει να κρατήσει ισορροπίες, προστατεύοντας και εξασφαλίζοντας τόσο το έργο του Στρατιωτικού Ιερέως, όσο και διαφυλάσσοντας τα δικαιώματα του Ιερέως της περιοχής, του Ιερέα της ενορίας, προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα τόσο στις μεταξύ των σχέσεις, όσο και στις ψυχές του πληρώματος της Εκκλησίας.

Τονίζεται στον Στρατιωτικό Ιερέα ότι η παρουσία του δεν πρέπει να φέρει κάποια ζημιά και εννοεί οικονομική στα εισοδήματα του εφημερίου της ενορίας, με την παρουσία και την δράση του στην περιοχή εκείνη. Όπου υπάρχει μία Εκκλησία στο κείμενο λέει να προτιμάται ο στρατιωτικός εφημέριος στη λειτουργία εκείνης της ημέρας ή να συλλειτουργούν και οι δύο. Είναι λίγο λεπτές αυτές οι ισορροπίες που πρέπει να τηρηθούν, διότι στην ύπαιθρο, ο κλήρος την εποχή εκείνη, αφ’ ενός ήταν ελάχιστος για να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπήρχαν, αλλά και στην πλειοψηφία του ήταν ολιγογράμματος και δεν μπορούσε να ξεδιψάσει την πνευματική δίψα του λαού που τόσα χρόνια είχε στερηθεί την πίστη του, αλλά την είχε διαφυλάξει μέσα από τη θυσία των Νεομαρτύρων. Η παρουσία ενός κληρικού και δη στρατιωτικού, που το μορφωτικό του επίπεδο ήταν ασυγκρίτως ανώτερο οποιουδήποτε άλλου της εποχής εκείνης, ήταν πολύ φυσικό να δημιουργήσει αν όχι από την αρχή, αλλά στη συνέχεια προβλήματα και αντιπάθειες, τις οποίες ο κόσμος θα έβλεπε, θα καταλάβαινε και κάποιες φορές άθελά του, μπορεί να έμπαινε στη διαδικασία συγκρίσεων, κατακρίσεων  και άλλων παρόμοιων ενεργειών, που μόνο κακό φέρουν μέσα στην Εκκλησία.  Γι’ αυτό εξ’ αρχής η Εκκλησία καθορίζει το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων και των Ιερέων των ενοριών, προκειμένου ο κάθε ένας στο χώρο της ποιμαντικής του ευθύνης, με την διάκριση που πρέπει να έχει, να επιτελεί έργο Θεού προς δόξα Αυτού.

Στην Η΄ και Θ΄ ενότητα, αναφέρεται ότι οι Στρατιωτικοί Ιερείς έχουν «την άδειαν και εξουσίαν να εξομολογώσι τους ορθοδόξους στρατιωτικούς και να μεταδίδωσιν εις αυτούς των αχράντων μυστηρίων…. και να θάπτωσι τους αποθνήσκοντας κατά την τάξιν της Εκκλησίας.». Καλούνται οι πρεσβύτεροι του στρατού, να έχουν πάντοτε μαζί τους ένα αργυρό κιβώτιο, το οποίο θα το φυλάσσουν με πολλή προσοχή και ευλάβεια,  όπου μέσα εκεί θα έχουν  τον Άγιο Άρτο, «βεβαμμένον εις το αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού», προκειμένου να κοινωνούν τους Ορθοδόξους στρατιωτικούς, έχοντας επίσης και μία αργυρά λαβίδα. Η μέριμνα της Εκκλησίας είναι ανύστακτη, προκειμένου κανείς να μην στερηθεί του εφοδίου της ζωής, οποιαδήποτε  στιγμή το  χρειαστεί, ιδιαίτερα εκείνες τις δύσκολες ώρες και στιγμές που περνούσε ο στρατός μας, σε χώρους που καλείτο  να τους υπερασπιστεί και να τους διαφυλάξει, δίνοντας ακόμα και το αίμα τους έναν χρειαζόταν, έχοντας όμως προηγουμένως πάρει μέσα τους «Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον». Επίσης ο Στρατιωτικός Ιερέας πρέπει να έχει μαζί του και μέγα Αγιασμό, για να τον μεταχειρίζεται ανάλογα τις περιστάσεις ως πνευματικός που είναι.

Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝΟ Στρατιωτικός Ιερέας επομένως καταλαβαίνουμε ότι εργάζεται για το ποίμνιο του που είναι οι στρατιωτικοί και η  επίσημη Εκκλησία του το  τονίζει πολλές φορές αυτό, προκειμένου να αφοσιωθεί και να αφιερωθεί σε αυτούς τους ανθρώπους, που θέλουν ποιμένα, που θέλουν καθοδηγητή, που θα τους οδηγήσει στη σωτηρία. Οι ήρωες και οι αγωνιστές του παρελθόντος, πέτυχαν τις νίκες εκείνες που έμειναν στην ιστορία γιατί είχαν πίστη στο Θεό. Είχαν δίπλα τους αγωνιστές και ήρωες παπάδες, που τίμησαν το αιματοβαμμένο ράσο τους και κρατούσαν ψηλά το Σταυρό του Χριστού, ως σημαία του αγώνα και έτσι πέτυχαν την Ανάσταση του Έθνους.

 Έτσι και οι απόγονοι εκείνων των ηρώων, οι στρατιωτικοί του πρώτου ελευθέρου Ελληνικού Έθνους, που έπρεπε να συνεχίσουν τις μάχες και να ελευθερώσουν και τα υπόλοιπα τμήματα της μαρτυρικής Ελλάδας από τον Τούρκο κατακτητή, ζητούσαν έναν Ιερέα πρότυπο, σεμνό, αφοσιωμένο, ιεροπρεπή  και με φρόνημα αποστολικό ή  καλύτερα Νεομαρτυρικό, που θα κήρυττε και θα εργαζόταν  για την ελευθερία και η οποία θα επιτυγχάνονταν όπως και επιτεύχθηκε  σε συνδυασμό με την οργάνωση και την ενότητα. Ο Στρατιωτικός Ιερέας ήταν μαζί τους,  δείχνοντας ότι η Εκκλησία δεν είναι μόνο στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα. Συμπορεύεται, προσεύχεται, αγωνιά, κλαίει, ελπίζει και πιστεύει, ότι ο Κύριος μας δεν θα αφήσει το γένος των Ελλήνων που κράτησε αναμμένη τη λαμπάδα της παραδόσεως, της πίστεως και της ιστορίας.

Μέσα στις σκηνές που λειτουργούσαν, στην ύπαιθρο, στις πεδιάδες και στα βουνά, μέσα σε εκείνη την απλότητα, αποκαλυπτόταν η  μεγαλειότητα του Θεού. Μέσα σε εκείνη τη σκηνή η γη γινόταν ένα με τον ουρανό. Οι στρατιώτες επί της γης με τους στρατιώτες του ουρανίου Βασιλέως. Ο Ιερέας του στρατεύματος με τους Ιερείς του επουρανίου θυσιαστηρίου. Μέσα στην ησυχία ή στην φασαρία. Στην ειρήνη ή στον πόλεμο, ο χώρος εκείνος, ήταν το σημείο της ενότητάς τους με τον Θεό και ο χώρος της επικοινωνίας με Αυτόν « που πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν». Η απουσία ενδεχομένως εικόνων, τους έκανε να βλέπουν την ζωντανή εικόνα του Θεού, μέσα από την παρουσία Του στη ζωή και στην καθημερινότητά τους.

Η σκηνή εκείνη που χρησιμοποιείτο σαν Ναός, γέμιζε τις ψυχές των ανθρώπων εκείνων που είχαν συνεχώς άνω τας καρδιάς και ήλπιζαν προς Κύριο και το θυμίαμα ανέβαινε στον ουρανό όπως και η προσευχή τους.  Και ο Στρατιωτικός Ιερέας ήταν πάντα εκεί, για να δέχεται τον κάθε ένα με πάρα πολλή αγάπη  και να τον οδηγεί μέσα από την μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας στην αγκαλιά του Θεού, εκπληρώνοντας την αποστολή του και το χρέος του έναντι των ανθρώπων που κλήθηκε να διακονήσει, αλλά και να φανεί αντάξιος των απαιτήσεων της Εκκλησίας.

Συνεχίζεται {7}

Πρόσφατα Άρθρα

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ» ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ

22 Νοεμβρίου 2025

Το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, εορτάσθηκε η μνήμη του νέου αγίου της Εκκλησίας μας, Οσίου Ιακώβου του Τσαλίκη,...

Read more
Με αφορμή τις 250.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές στο κανάλι «Geron Nektarios »
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;

22 Νοεμβρίου 2025

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ του 21ου Αιώνα! ΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ τον χρόνο και τη Ζωή;   Η απάντηση είναι ΣΟΚ! Τι είναι...

Read more
Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός επί τη ιερά μνήμη του Αγίου Γρηγορίου στον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Δαφνοσπηλιάς

22 Νοεμβρίου 2025

  Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού, επί τη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο  του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι

22 Νοεμβρίου 2025

Στο Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (Αγίου Πορφυρίου) στο Μήλεσι λειτούργησε σήμερα, 22/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στη Θεσσαλονίκη

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, μνήμη των Αγίων Αρχίππου, Φιλήμονος και Ονησίμου εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων και του σύγχρονου Αγίου Ιακώβου...

Read more
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

22 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»

22 Νοεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και κάθε επισημότητα εορτάσθηκε η Πολιούχος της Νάξου Παναγία η «Χρυσοπολίτισσα», στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη

22 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τους πανηγυρίζοντες Ιερούς...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

22 Νοεμβρίου 2025

Στον Μώλο του Δήμου Καμένων Βούρλων, στον Μητροπολιτικό Ναό στην Λαμία και στην ιστορική Αμφίκλεια του Δήμου Αμφίκλειας - Ελάτειας...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

22 Νοεμβρίου 2025

Τη μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου εόρτασε η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, το διήμερο 20 και 21 Νοεμβρίου 2025....

Read more
Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού

22 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Εκ βαθέων εξομολόγηση του Μαραθώνος Μελίτωνος

Εκ βαθέων εξομολόγηση του Μαραθώνος Μελίτωνος

Η  εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στα Σπάτα και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Η εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στα Σπάτα και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Ἄν δαγκώνετε καί κατατρώγετε ὁ ἕνας τόν ἄλλο…

Ἄν δαγκώνετε καί κατατρώγετε ὁ ἕνας τόν ἄλλο…

Εις Μνημόσυνον Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ. Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Εις Μνημόσυνον Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ. Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης - Η θεία χάρις

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist