• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Το θαύμα. Μια ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση

28 Ιουλίου 2017
in Πνευματικές Διδαχές
Το θαύμα. Μια ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί θεωρούν το θαύμα ως το έκτακτο γεγονός που φέρνει μαζί της η πίστη. Είναι όμως αυτό  θαύμα;  Ποιος να  είναι  άραγε  ο  ορισμός του θαύματος  που εκφράζει έγκυρα την ορθόδοξη   χριστιανική θεολογία;

Στην Καινή Διαθήκη τα θαύματα ονομάζονται σημεία, δηλαδή σημάδια. Σημάδια όμως  τίνος;  Της μέλλουσας βασιλείας του Θεού η οποία εξαγγέλλεται.
Επειδή τα θαύματα είναι σημάδια της Βασιλείας, γι’ αυτό και η προσοχή μας  πρέπει να στραφεί εκεί που δείχνουν. Όταν το δάχτυλο δείχνει το φεγγάρι  είναι ανόητο να κοιτάς το δάχτυλο. Αυτό σημαίνει ότι  ο άνθρωπος δεν πρέπει να κάνει το λάθος να θέσει το θαύμα στο επίκεντρο, διότι έτσι δεν ωριμάζει πνευματικά.
Σε  εκείνους που απορούν ή και διαμαρτύρονται γιατί δεν γίνεται και σε αυτούς κάποιο θαύμα, ο άγιος Χρυσόστομος θα απαντήσει: «Όταν η ανωριμότητα  των ιουδαίων απαιτούσε θαύμα για να πιστέψουν, ο Χριστός τους έδωσε θαύματα. Αν δεν δίνει πολλά θαύματα, είναι σημάδι ότι μας τιμά, διότι δείχνει την μεγαλύτερη ωριμότητα προς την οποία μας καλεί.» (Α΄ ομιλία στην Πεντηκοστή).
Εάν ο άνθρωπος  κάνει μόνο τα θαύματα κριτήριο της αληθείας, εύκολα μπορεί να περιπέσει σε πλάνη  πνευματική, δηλαδή να εξαπατηθεί από το διάβολο, ο οποίος θα του παρουσιάσει γεγονότα και σε άλλες θρησκείες η και τεχνικές. Όμως οι άλλες θρησκείες  δεν αποτελούν αποκάλυψη του Θεού  και δεν φανερώνουν την βασιλεία Του.
Εάν η σκέψη και η καρδιά  του ανθρώπου  παραμένουν σε εγρήγορση, τότε τα θαύματα βοηθούν στη διάκριση της διδασκαλίας, και η διδασκαλία στη διάκριση των θαυμάτων. Αυτό δεν συνέβη με τους  φαρισαίους, οι οποίοι  είδαν πολλά θαύματα, αλλά η καρδιά τους έμεινε σκληρή.
Το θαύμα δεν είναι η αυτόνομη  χρήση μιας έκτακτης δύναμης, αλλά  η συμμετοχή στις ιδιότητες του Ιησού Χριστού. Πάντα επιτελούνται στο δικό Του όνομα και από ανθρώπους  που Τον πίστεψαν ως Θεάνθρωπο.
Στην Εκκλησία πίστη σήμαινε πάντοτε την υπαρξιακή εμπιστοσύνη, που εκδηλώνεται με την τήρηση  των εντολών Του, οι οποίες είναι προτάσεις ζωής. Εάν το θαύμα  προκαλέσει μετάνοια, τότε εκπληρώνει την αποστολή του. Το αντίθετο είναι να γίνει αυτοσκοπός. Θαύμα χωρίς το ήθος της καινούργιας ζωής που φέρνει ο Ιησούς Χριστός είναι άδειο και μάταιο.
Αυτό εκφράζει και ο Απόστολος Παύλος  όταν γράφει πως, ακόμα κι αν είχε τη δυνατότητα να μιλά όλες τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων, ή την πίστη εκείνη που μετακινεί βουνά, αλλά δεν έχει αγάπη, είναι ένα μηδενικό. ( Α  Κορ. 13:1-2). Η αγάπη  μόνο δίνει υπόσταση στον άνθρωπο, η αγάπη μόνο θα τον βάλει στη Βασιλεία του Θεού. Το θαύμα έχει αξία μόνο στο βαθμό που φανερώνει την αγάπη του Θεού.
Σήμερα η πνευματικότητα έχει αποσυνδεθεί από τη χριστιανική της μήτρα και χρησιμοποιείται για να δηλώσει ένα σύνολο εντυπωσιακών ή  ψυχολογικών εμπειριών. Στα πλαίσια αυτής της ψεύτικης πνευματικότητας  διαστρέφονται οι βασικές αλήθειες του ευαγγελίου, έτσι ώστε και το θαύμα να ερμηνεύεται συνήθως ως  επίτευγμα των κρυμμένων, αναξιοποίητων μέχρι τώρα  δυνάμεων του ανθρώπου ή της φύσης.
Για τους πραγματικά θαυματουργούς, τους Αγίους δηλαδή της Εκκλησίας μας, η έμφαση δεν δίδεται στο επίτευγμα, αλλά το όποιο κατόρθωμα έρχεται ως αποτέλεσμα  της ενέργειας του Αγίου Πνεύματος  στο μετανοούντα. Δουλειά του πιστού είναι να μετανοεί, δουλειά του Θεού είναι να τον δοξάζει με διάφορα σημεία.
Από το σύνολο των Πατέρων και θεολόγων Αγίων, το θαύμα σχεδόν απαξιώνετε όταν συγκρίνεται με την ύψιστη  αρετή, την αγάπη! Η υποδεέστερη θέση του  οφείλεται στο γεγονός ότι τα εντυπωσιακά  σημεία προορίζονται βασικά για τους απίστους! Ουσιαστικά αποτελούν εισαγωγικά ερεθίσματα για αρχαρίους.
Το πρόβλημα είναι ότι εμείς μυωπικά  προβαίνουμε σε λάθος αξιολόγηση. Καθώς οι άνθρωποι, σαν ανώριμα παιδιά, επιζητούμε το εντυπωσιακό, κινδυνεύουμε διαρκώς να επικεντρώνουμε τη  προσοχή μας στη θαυματουργία και όχι στην αρετή. Το χάρισμα της θαυματουργίας κρίνει ο Θεός πότε θα το δώσει.
«Μερικές φορές  δεν έλαβαν χάρισμα αν και είχαν καλό και καθαρό βίο. Για ποιο λόγο;». Για να μην εκτραπούν, να μην  υπερηφανευτούν, να μην  ίνουν ραθυμότεροι, να μην αλαζονευθούν περισσότερο. Διότι, αν η ίδια η επίγνωση καθαρού βίου μπορεί να οδηγήσει  σε έπαρση, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει και η χάρη.
Για όλα λοιπόν τα παραπάνω, η επιθυμία να επιτελεί κάποιος θαύματα είναι καθαρά εγωιστική και τον θέτει εκτός εκκλησιαστικού φρονήματος. Λέγει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος: «Όποιος  χωρίς κάποια ανάγκη  αποτολμά  να ζητά από τον Θεό  σύμφωνα  με την επιθυμία του  να γίνονται μέσω αυτού θαύματα και σημεία, αυτός πειράζεται κατά την διάνοιά του, και ασθενεί  κατά την συνείδησή του. Γιατί οι αληθινοί άγιοι όχι μόνο δεν επιθυμούν  τέτοια χαρίσματα, αλλά και αν τους δοθούν τα αποστρέφονται και μπροστά στους ανθρώπους ιδιαιτέρως. Διότι τα θαύματα είναι αποτέλεσμα της δωρεάς του Θεού, ενώ η ενάρετη ζωή είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με τη δωρεά του Θεού. (Ασκητικά, λόγος λς΄.)
Και ο  άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας ανακεφαλαιώνει: «Τα θαύματα δεν είναι πάντοτε αναγκαία απόδειξη της ενάρετης ζωής. Τα θαύματα δεν υπήρξαν στη ζωή όλων των Αγίων, αλλά  ούτε και  όσοι θαυματούργησαν υπήρξαν όλοι εργάτες της αρετής. θαυμαΠολλοί μεγάλοι Άγιοι δεν έκαναν κανένα θαύμα… και σε αυτούς που επικαλούνται τον Χριστό δεν είναι τίποτε ακατόρθωτο και μόνο για να αποκαλυφθεί ο προσκαλούμενος Κύριος. (Νικολ. Καβάσιλα, Περί της εν Χριστώ ζωής, κεφάλαιον ζ΄).
Από αυτό θα γνωρίζουν όλοι  ότι είστε μαθητές μου, αν έχετε αγάπη μεταξύ σας είπε ο Χριστός (Ιωάν. 13:35.). Ώστε αυτό είναι το μεγαλύτερο  από όλα  τα σημεία, αφού με αυτό αναγνωρίζεται ο μαθητής… Γιατί και  τον Απόστολο Παύλο γι’ αυτό τον θαυμάζουμε, όχι για τους νεκρούς που ανέστησε, ούτε για τους λεπρούς που θεράπευσε, αλλά επειδή έλεγε: «Ποιος ασθενεί και  δεν ασθενώ εγώ; ποιος σκανδαλίζεται κι εγώ δεν  καίγομαι; (Β΄Κορ. 11:29). Ο ίδιος είπε ότι τον αναμένει μισθός, όχι επειδή έκανε θαύματα, αλλά επειδή με τους ασθενείς έγινε σαν ασθενής.
Και θα συμπληρώσει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος : «Αν σου δείξω πως πολύ ανώτερο από το να ανασταίνεις νεκρούς είναι άλλο χάρισμα, και ενώ μπορείς να το λάβεις δεν το λαμβάνεις τι θα πεις ; Και μάλιστα αυτό το χάρισμα είναι δυνατόν να το έχει όχι ένας ή δύο, αλλά όλοι οι άνθρωποι. Ξέρω ότι τα χάσατε και έχετε εκπλαγεί, αφού μπορείτε να έχετε χάρισμα ανώτερο από το να ανασταίνετε νεκρούς, να ανοίγετε μάτια τυφλών και να κάνετε εκείνα που γίνονταν στην εποχή των αποστόλων. Ποιο είναι λοιπόν αυτό το χάρισμα; Η αγάπη. (Ιωάν Χρυσοστόμου, Ομιλία γ΄ στην προς Εβραίους επιστολή Ε.Π.Ε. 24, 285).
Ίσως τα παραπάνω να φαίνονται κάπως απόμακρα σε  όποιον επιθυμεί  διακαώς ένα θαύμα στη ζωή του, επειδή π.χ. πονά στην αρρώστια  τη δική του ή ενός αγαπημένου του προσώπου.  Πολλοί είναι εκείνοι που  διαμαρτύρονται λέγοντας: «Αν μου γινόταν το θαύμα που ζητούσα θα μου αποκάλυπτε τον Θεό, και θα  με έφερνε πιο κοντά του».
Ο Ελύτης κάπου έγραφε: «Κανείς δεν παίρνει τα δωρεάν και εγώ, λέγει ο συγγραφέας, θα πρόσθετα, ελάχιστοι τα αξιοποιούν». Νομίζω πως οι περισσότεροι από εμάς  μετά τον αρχικό συγκλονισμό της θαυματουργικής θεραπείας μας θα συνεχίζαμε  τη ζωή μας όπως πριν, παραδομένοι στις ίδιες  προβληματικές μας συνθήκες!
Αν δεν μπορούμε να δούμε την αποκάλυψη του Θεού μέσα  στον πόνο, ούτε και στην κατάργησή του θα την νοιώθαμε! Αν μπορούμε να διακρίνουμε τη φανέρωση του Θεού μέσα στον πόνο, τότε το θαύμα έγινε.
Από ολόκληρο το ήθος ζωής της Εκκλησίας, γίνεται φανερό  ότι το υψηλότερο  επίτευγμα του ανθρώπου είναι η αγάπη και η ταπείνωση. «Αν δεις άνθρωπο που ζει με αγνότητα και ταπεινοφροσύνη, ελεήμονα, πράο, συμπονετικό, που αγαπά τον Θεό και τον άνθρωπο, με όλες τις αρετές, ω, τι όραμα είδες! Τον ίδιο τον αόρατο Θεό αξιώθηκες να δεις πάνω στην εικόνα του. (Βίος του αγίου Παχωμίου, ΒΕΠΕΣ 41, 110).
Η λογική του Θεού διαφέρει πολύ  από τη λογική της κοινωνίας  και των ανθρώπων. Το θαύμα  που επιτελείται μέσα στην ανθρώπινη ψυχή μετρά πολύ περισσότερο από την ανατροπή των φυσικών νόμων διότι έτσι καταλύεται ο νόμος της αμαρτίας.  «Όποιος αισθανθεί  πραγματικά τις αμαρτίες του είναι ανώτερος από εκείνον που με την προσευχή του ανασταίνει νεκρούς. Όποιος αξιωθεί να δει την ασθένειά του είναι ανώτερος από εκείνον που αξιώθηκε να δει αγγέλους.» (Αγίου Ισαάκ του Σύρου, λόγος λδ΄).
Στην εποχή μας, δήθεν χαρισματικοί ηγέτες εξασκούν κάποιες έκτακτες ικανότητες, με σκοπό να προσελκύσουν κόσμο στη δική τους σέκτα. Ζούμε σε εποχή εκτεταμένης σύγχυσης  που εκλαμβάνει το ψέμα ως αλήθεια.
Ήδη από τα παλιά χρόνια οι Πατέρες της Εκκλησίας μας  είχαν προειδοποιήσει να είμαστε δύσπιστοι όταν ακούμε για θαύματα για να μην πλανηθούμε. Χρειάζεται να γίνονται:
α)στο όνομα του Ιησού Χριστού, τον οποίο να ομολογούν ρητά ως Θεάνθρωπο,
β) να παραπέμπουν στη μετάνοια  και στην Εκκλησία, και
γ) να αποτελούν πράξεις ταπεινής αγάπης και όχι επίδειξης.

Πρόσφατα Άρθρα

Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στο Τρίκορφο Φωκίδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στο Τρίκορφο Φωκίδος

11 Νοεμβρίου 2025

Σε κλίμα χαράς και ευφροσύνης εορτάστηκε και εφέτος το 2025 η εορτή του Αγίου Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως του θαυματουργού, προστάτου...

Read more
Ανοιχτό Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ανοιχτό Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

11 Νοεμβρίου 2025

Μια ακόμη ιεραποστολική προσπάθεια πνευματικής οικοδομής και κατηχήσεως ξεκίνησε για τη νέα εκκλησιαστική χρονιά 2025 – 2026 η Ιερά Μητρόπολη...

Read more
Ἡ Ἀρχόντισσα Καστοριὰ τίμησε τὸν πολιοῦχο καὶ ἐλευθερωτή της, Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἀρχόντισσα Καστοριὰ τίμησε τὸν πολιοῦχο καὶ ἐλευθερωτή της, Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ

11 Νοεμβρίου 2025

Μὲ λαμπρότητα ἡ Ἀρχόντισσα Καστοριὰ τίμησε τὸν προστάτη καὶ πολιοῦχο της Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ τὸν Θαυματουργὸ καὶ μαζὶ ἑόρτασε τὴν...

Read more
Πόσα χρήματα δίνει η Εκκλησία – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Πόσα χρήματα δίνει η Εκκλησία – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!

11 Νοεμβρίου 2025

Aυτή την εβδομάδα η  «Ορθόδοξη Αλήθεια» κυκλοφορεί με το βιβλίο: “Οι Άγγελοι και η αποστολή τους”, μία μελέτη για τους...

Read more
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

11 Νοεμβρίου 2025

Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τρίτης 11 Νοεμβρίου 2025 η διήμερη επίσκεψη στην Κέρκυρα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Νέας Ιουστινιανής και πάσης...

Read more
Τρίτη επέτειος Ενθρονίσεως  Μητροπολίτου Αιτωλοακαρνανίας κ. Δαμασκηνού
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρίτη επέτειος Ενθρονίσεως Μητροπολίτου Αιτωλοακαρνανίας κ. Δαμασκηνού

11 Νοεμβρίου 2025

Στον ιστορικό Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής, στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε στην...

Read more
Ιερά αγρυπνία για την εορτή του Αγίου Μηνά στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ιερά αγρυπνία για την εορτή του Αγίου Μηνά στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής Αλεξανδρουπόλεως

11 Νοεμβρίου 2025

Το απόγευμα της Δευτέρας 10 Νοεμβρίου 2025, στον Ιερό Ναό της Αγίας Κυριακής Αλεξανδρουπόλεως, τελέσθηκε Ιερά αγρυπνία για την εορτή...

Read more
Ἐπιστολὴ τοῦ Ἀρχηγοῦ τοῦ ΓΕΣ στὸν Μητροπολίτη Καστορίας, ἐπὶ τῇ διπλῆ ἑορτὴ τοῦ πολιούχου Ἁγίου καὶ τῶν Ἐλευθερίων τῆς Καστοριᾶς
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἐπιστολὴ τοῦ Ἀρχηγοῦ τοῦ ΓΕΣ στὸν Μητροπολίτη Καστορίας, ἐπὶ τῇ διπλῆ ἑορτὴ τοῦ πολιούχου Ἁγίου καὶ τῶν Ἐλευθερίων τῆς Καστοριᾶς

11 Νοεμβρίου 2025

Τὴν ἡμέρα τοῦ «διπλοῦ» ἑορτασμοῦ τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Μηνᾶ πολιούχου της Καστοριᾶς καὶ τῶν Ἐλευθερίων τῆς πόλεώς μας, ἔλαβα μιὰ...

Read more
Η εορτή του Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου στο Ίδρυμα Απόρων Ανιάτων της Ι.Μ. Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα εορτασμού ονομαστηρίων Σεβασμιωτάτου Μητρ. Μεσσηνίας

11 Νοεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, θα εορτάσει τα ονομαστήριά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας...

Read more
Υποδοχή Ι. Λειψάνου του Αγίου Μηνά στην Μητρόπολη Περιστερίου
Αγίου Μηνά

Αγωνίζου (Του μακαριστού Μητροπολίτου Καστορίας κυρού Σεραφείμ)

11 Νοεμβρίου 2025

Του μακαριστού Μητροπολίτου Καστορίας κυρού Σεραφείμ Απευθυνόμενος ο Απόστολος Παύλος στον μαθητή του Τιμόθεο Επίσκοπο Εφέσου, ανάμεσα στις άλλες πνευματικές...

Read more
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι. Ναό Αγίου Μηνά Ναούσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι. Ναό Αγίου Μηνά Ναούσης

11 Νοεμβρίου 2025

Την Τρίτη 10 Νοεμβρίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε και κήρυξε τον θείο...

Read more
Η εορτή της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης στην Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης στην Λαμία

11 Νοεμβρίου 2025

Τον Προστάτη της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως Άγιο Νεκτάριο Επίσκοπο Πενταπόλεως, ο οποίος συγκαταλέγεται στην χορεία του Πολυαρίθμου χορού των Φθιωτών Αγίων...

Read more
Συνεστίαση της πνευματικής οικογενείας του «ΜΑΞΙΜΕΙΟΥ» Ιδρύματος της Εκκλησίας των Σερρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνεστίαση της πνευματικής οικογενείας του «ΜΑΞΙΜΕΙΟΥ» Ιδρύματος της Εκκλησίας των Σερρών

11 Νοεμβρίου 2025

Στιγμές ευφρόσυνες, μέσα σε κλίμα οικογενειακής θαλπωρής, χαράς και απλότητος, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι 700 και πλέον φίλοι...

Read more
Ο πανηγυρικός Εσπερινός του Αγίου Μηνά στην Καρδίτσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο πανηγυρικός Εσπερινός του Αγίου Μηνά στην Καρδίτσα

11 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.Τιμόθεος το απόγευμα της Δευτέρας 10 Νοεμβρίου 2025 χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού επί τι ιερά...

Read more
Πολυαρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς γιὰ τὸν προστάτη της Καστοριᾶς, Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ τὸν Θαυματουργό
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς γιὰ τὸν προστάτη της Καστοριᾶς, Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Μηνᾶ τὸν Θαυματουργό

11 Νοεμβρίου 2025

Τὸ ἑσπέρας τῆς Δευτέρας 10 Νοεμβρίου 2025, ξεκίνησαν οἱ λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις πρὸς τιμὴ τοῦ πολιούχου της Καστοριᾶς, Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Μηνᾶ...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ο Άγιος Νεκτάριος συκοφαντούμενος και διωκόμενος
Αγίου Νεκταρίου

Ο Άγιος Νεκτάριος συκοφαντούμενος και διωκόμενος

8 Νοεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού      Το μεγάλο και διαρκές θαύμα στην Εκκλησία μας είναι η αδιάκοπη εμφάνιση αγίων....

Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος καὶ τὸ βίωμα τῆς Ὀρθοδοξίας

8 Νοεμβρίου 2025
Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ο βίος καί τά βιώματα τού Αγ. Νεκταρίου

8 Νοεμβρίου 2024
«Τον παρ’ εαυτού μη αδικούμενον, ουδείς έτερος αδικήσαι δυνήσεται»

Άγιος Νεκτάριος: Ο πολύπαθος θαυματουργός Επίσκοπος

8 Νοεμβρίου 2024
«Τον παρ’ εαυτού μη αδικούμενον, ουδείς έτερος αδικήσαι δυνήσεται»

Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως υποψήφιος πατριάρχης Αλεξανδρείας

9 Νοεμβρίου 2022
Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως και η γενέτειρά του Σηλυβρία

Ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως και η γενέτειρά του Σηλυβρία

7 Νοεμβρίου 2022
Άγιος Νεκτάριος, θεολόγος εν έργω καί λόγω

Άγιος Νεκτάριος, θεολόγος εν έργω καί λόγω

9 Νοεμβρίου 2018
Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

Ο σκοπός τής ζωής μας είναι ο αγιασμός και η θέωσις

8 Νοεμβρίου 2016
Next Post
Η Εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στο Επισκοπείο της Ι.Μ. Ρεθύμνης

Η Εορτή του Αγίου Παντελεήμονος στο Επισκοπείο της Ι.Μ. Ρεθύμνης

Μέγας Εσπερινός στον Πανηγυρίζοντα Ι.Ν. της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Ευκαρπίας

Μέγας Εσπερινός στον Πανηγυρίζοντα Ι.Ν. της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Ευκαρπίας

Πανηγυρικός εσπερινός στην Ιερά Μονή Αγίας Ειρήνης Άνδρου

Πανηγυρικός εσπερινός στην Ιερά Μονή Αγίας Ειρήνης Άνδρου

Τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ξάνθης

Τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ξάνθης

Η εορτή της Αγίας Παρασκευής στην Ι.Μητρόπολη Γρεβενών

Η εορτή της Αγίας Παρασκευής στην Ι.Μητρόπολη Γρεβενών

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist