• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Προφήτης Ὠσηέ: «Ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης» τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης

16 Νοεμβρίου 2023
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Στρατιωτικοί Ιερείς
Προφήτης Ὠσηέ: «Ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης» τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης
Share on FacebookShare on Twitter

Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη.

Τά χαρίσματα τοῦ ἁγίου Πνεύματος δέν ἔλειψαν οὔτε θά λείψουν ποτέ ἀπό τήν Ἐκκλησία. Ἕνα ἐξ αὐτῶν εἶναι τό προφητικό πού χαρακτιρίζει τήν Παλαιά Διαθήκη ἀλλά καί τήν ἀπό τότε μέχρι σήμερα ζωῆ τῆς Ἐκκλησίας. Eὐθύνη μας εἶναι νά διακρίνουμε καί νά μεταφέρουμε τό χάρισμα αὐτό στήν ἐποχή πού ζοῦμε καί νά διυσδίουμε μέ αὐτό στά συμβαίνοντα. Θά ἔλεγε κάποιος ὅτι ἡ ἐποχή τῶν προφητῶν ἔχει περάσει ἀνεπιστρεπτί καί δέν ὑπάρχει λόγος ἀναφορᾶς τῶν λόγων τους στήν ἐποχή μας, πού χρειάζεται μόνο λόγος ἀγάπης καί νουθεσίας χωρίς καμμιά ἔννοια ἐλέγχου γιά τά ὅσα ἀποφασίζονται καί πραγματώνονται. Τά ὅσα θά ἀναφερθοῦν θά καταρίψουν μέ εὐκολία τήν θεώρηση αὐτή. Ἀντίθετα πιστεύουμε ὅτι οἱ προφητικές προσεγγίσεις ἔχουν θέση κυρίως στήν ἐποχή μας.

Θά ξεκινήσουμε μέ τόν ὁρισμό τοῦ προφήτη. Προφήτης εἶναι αὐτός πού μιλᾶ ἀντί τοῦ Θεοῦ. Ὄχι μόνο αὐτός πού προλέγει μελλοντικά γεγονότα ἀλλά αὐτός πού ἀποτελεῖ τό «στόμα τοῦ Θεοῦ» στή γῆ. Ἕνας ἐκ τῶν προφητῶν μέ αὐτήν τήν ἔννοια εἶναι ὁ Ὠσηέ, γιά τόν ὁποῖο δέν γνωρίζουμε πολλά βιογραφικά στοιχεῖα, ἐκτός τοῦ ὅτι γιός κάποιου Βεερή καί ὅτι καταγόταν καί ἔδρασε στό Ἰσραηλιτικό Βασίλειο. Ἀπό τήν γραφίδα του γίνεται σαφές ὅτι εἶχε λάβει μόρφωση καί παιδεία, ὅπως ἐπίσης ὅτι ἔζησε σέ ἀγροτική περιοχή γιατί χρησιμοποιεῖ συχνά εἰκόνες πού ἀφοροῦν σέ γεωργική ζωή. Στά τρία πρῶτα κεφάλαια τοῦ βιβλίου του γίνεται ἀναφορά στήν συζυγία του μέ τήν Γώμερ. Ὡς πρός τόν χρόνο γνωρίζουμε ὅτι ζεῖ καί δρᾶ τόν 8ο αἰώνα π.Χ. Ἡ ἐποχή αὐτή χαρακτηρίζεται ἀπό κοινωνική ἀναρχία καί ἀναστάτωση καί μοιάζει πρός τοῦτο πολύ μέ τήν ἐποχή μας. Κυρίως στό θρησκευτικό ἐπίπεδο ὑπάρχει κατάπτωση, ἡ ὁποία συμπαρασύρει στήν ἀντίστοιχη ἠθική κατάπτωση. Ὁ θρησκευτικός συγκριτισμός, ἡ ὀργιαστική λατρεία, ἡ τυπικότητα χαρακτηρίζουν τήν πρώτη καί τά φαινόμενα καταπιέσεως καί καταδυναστεύσεως τήν δεύτερη. Ἄν θέλουμε νά σημειώσουμε κάποια ἐπιπλέον στοιχεῖα περί τῆς κοινωνικῆς ἀναστάτωσης μποροῦμε νά ἀναφέρουμε τίς ἀπάτες, τίς κλοπές, τίς αἰσχροκέρδιες ἀκόμα καί τούς φόνους (Ὠσ.4,1,2.). Τό χειρότερο ὅλων ἦταν ἡ ὁμολογία κατοίκων ὅτι ἀποτίναξαν τόν ζυγό τοῦ Θεοῦ ἀπό τήν ζωή τους, ὅπως ἔκαναν καί μέ τόν βασιλιά τοῦ τόπου τους (Ὠσ.10,3). Εἶναι μιά φράση πού δηλώνει τήν ζοφερή περιρέουσα ἀτμόσφαιρα τήν ὁποία βίωνε ὁ προφήτης καί ἄλλη μία πού δηλώνει τήν ἔλλειψη κοινωνικῆς δικαιοσύνης εἶναι ἡ: «Ἀποφάσεις λαμβάνουν, ψευδεῖς ὅρκους κάμνουν, συνθήκας συνάπτουν, καί τό δίκαιον ἀνθεῖ ὡς δηλητηριῶδες φυτόν» (Ὠσ.10,4).

Ἀφοῦ δόθηκαν μερικά βασικά στοιχεῖα γιά τόν Ὠσηέ καί τήν ἐποχή του θά καταγράψουμε τά σημαντικότερα θέματα τῶν κηρυγμάτων του. Τό σημαντικότερο πού μᾶς προσφέρει ἡ διδασκαλία του ἀφορᾶ σέ αὐτόν τόν Ἴδιο τό Θεό. Τόν ὀνομάζει ἐνσάρκωση τῆς ἀγάπης. Μιά ἔκφραση πού θυμίζει καί παραπέμπει περισσότερο στήν Καινή Διαθήκη καί γιά τόν λόγο αὐτόν ἔχει χαρακτηριστεῖ ὡς «Ὁ Εὐαγγελιστῆς τῆς ἀγάπης τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης». Πράγματι, λαμβάνοντας ὡς βάση τό προσωπικό περιστατικό τῆς ζωῆς του, ὅπου προδίδεται ἀπό τήν σύζυγο του Γώμερ, προσδιορίζει τήν σχέση τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ Θεοῦ μέ τήν σχέση τῶν συζύγων. Ὅσο στενή εἶναι ἡ σχέση αὐτῶν τόση θά πρέπει νά εἶναι καί αὐτή μεταξύ τοῦ πιστοῦ καί τοῦ Θεοῦ. Ἡ σχέση αὐτή δημιουργήθηκε ὅταν ὁ Θεός κάλεσε τόν Ἰσραήλ νά συνάψει μαζί του διαθήκη, ὅταν τόν βοήθησε νά διαφύγει ἀπό τήν Αἴγυπτο, ὅταν τόν προστάτεψε στήν ἔρημο. Διαταράχθηκε ὅμως ἡ καλή κοινωνία ὅταν οἱ Ἰσραηλίτες κατέλαβαν τήν γῆς τῆς Ἐπαγγελίας καί ξέχασαν τόν ἀληθινό Θεό τους ἐρωτοτροπώντας μέ τά εἴδωλα. Τότε πού ἀλλοίωσαν τήν καθαρή πίστη πού δέχθηκε ὁ Μωϋσῆς.Τήν στάση τους αὐτή ὁ προφήτης ὀνομάζει μοιχεία. Ἐδώ μπορεῖ νά σημειωθεῖ καί νά ὑπογραμισθεῖ ὁ κανόνας πού θά ἰσχύσει στήν ἐκκλησιαστική ἱστορία μέχρι καί τίς μέρες μας: «Ὅταν ἡ Ἐκκλησία διώκεται, θριαμβεύει ἐνῶ ὅταν εἶναι ἐπίσημη θρησκεία τοῦ κράτους χάνει ἀπό τήν δόξα καί τήν καθαρότητά της».

Ὁ προσδιορισμός τοῦ Θεοῦ ὡς ἐνσαρκωμένη ἀγάπη ἀναλύεται σέ δύο ἐπιμέρους σημεῖα: «Ὡς γνώση τοῦ Θεοῦ καί ὡς ἀγάπη πρός τόν πλησίον». Ἡ γνώση σέ αὐτήν τήν περίπτωση δέν ἀφορᾶ σέ μιά στείρα γνώση ἀλλά στό βίωμα τῆς ἐμπιστοσύνης στό Θεό, στήν πίστη πρός Ἐκεῖνον, στήν ἀφοσίωση τοῦ ἀνθρώπου σ᾽Αὐτόν. Ὅμως ἡ πίστη αὐτή στό Θεό δέν εἶναι θεωρητική ὅταν καλλιεργεῖται μέσα ἀπό τήν ἀγάπη, τήν φροντίδα καί τήν μέριμνα πρός τόν συνάνθρωπο. Ὅταν δέν ὑπάρχει αὐτή ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεό καί τόν πλησίον λειτουργοῦν οἱ πνευματικοί νόμοι καί ἐπέρχεται ἡ καταστροφή (Ὠσ.4,1). Καί πάλι ὅμως ὁ Θεός ἀναμένει τήν μεταμέλεια τῶν ἀνθρώπων ἔτσι ὥστε νά ζοῦν ἀρμονικά. Ἡ μετάνοια αὐτή ὅμως νά μήν εἶναι ρηχή καί ἐξ ἀνάγκης. Οὔτε ἀσθένειες, οὔτε πόλεμοι, οὔτε ἄλλα δεινά νά τήν προκαλοῦν ἀλλά νά προέρχεται ἀπό ἐλεύθερη καί ἐκούσια βούληση καί κατόπιν ὡρίμου σκέψεως. Στήν συνέχεια ἀναφέρεται καί στούς καρπούς τῆς εἰλικρινοῦς μετάνοιας πού εἶναι μιά νέα καρδιά, μιά νέα ὁδός (Ὠσ.10,12).

Ἕνα σημαντικό σημεῖο τῆς διδασκαλίας τοῦ προφήτη εἶναι ἡ ἀποδοχή καί διάδοση τῆς παράδοσης πού παρέλαβε ἀπό τόν προηγούμενο ἀπό αὐτόν προφήτη. Εἶναι μιά «συνήθεια» πού παρατηρεῖται πού ἀπαντᾶ καί στά δύο μέρη τῆς Θείας Ἀποκαλύψεως, καί στήν Παλαιά καί στήν Καινή Διαθήκη. Ὁ κάθε Προφήτης, Ἀπόστολος, Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας παραλαμβάνει ἀπό τόν προηγούμενόν του τήν ὅλη διδασκαλία τήν ὁποία ὀνομάζουμε Παράδοση. Στήν περίπτωση τοῦ Ὠσηέ παραλαμβάνει τήν περί δικαιοσύνης διδασκαλία τοῦ προφήτη Ἀμώς καί ἔτσι ἐνῶ παρουσιάζει τόν Θεό ὡς ἀγάπη δέν ξεχνᾶ ὅτι εἶναι καί Θεός δικαιοσύνης. Ἡ ἀναγγελία τῶν ἀληθειῶν αὐτῶν γίνεται σέ ὅλο τόν κόσμο ἀνεξαιρέτως ἀλλά ἑρμηνεύεται περεταίρω καί σέ μιά μικρότερη ὁμάδα ἐνδιαφερομένων, αὐτοί πού θά ἀποτελέσουν τόν κύκλο τῶν μαθητῶν του. Καί ἐδώ παρατηροῦμε τήν ἴδια παράδοση μέ ἄλλους προφῆτες ὅπως ὁ Ἠσαΐας ἀλλά τό ἴδιο θά κάνει καί ὁ Χριστός μέ τόν κύκλο τῶν δώδεκα μαθητῶν Του.

Ἕνα ἀκόμα θέμα τό ὁποῖο θίγει ὁ προφήτης στήν διδασκαλία του εἶναι ἡ ἀσέβεια τῶν ἱερέων. Χρησιμοποιεῖ σκληρή γλῶσσα πρός αὐτούς. Ἄν καί λεπτός καί εὐαίσθητος στούς τρόπους του ὅταν θίγει κακῶς κείμενα τῆς κοινωνίας καί εἰδικά σέ αὐτούς πού πρέπει νά εἶναι τό παράδειγμα μέσα στόν κόσμο, χρησιμοποιεῖ σκληρή γλῶσσα. Ληστές καί δολοφόνους χαρακτηρίζει τούς ἱερεῖς. Δέν ἐννοεῖ τήν δολοφονία μόνο μέ τήν ἀλληγορική ἔννοια ἀλλά καί μέ τήν ἀπώλεια ζωῶν κατόπιν σχεδίου. Λέει: «Πρός συμμορίαν ληστῶν ὁμοιάζει ὁ σύλλογος τῶν ἱερέων, δολοφονίας διαπράττουν κατά τήν ὁδόν πρός τήν Συχέμ, ἐγκλήματα κάμνουν» (᾽Ωσ.6,9). Προσθέτει καί κάτι ἀκόμα ἐξίσου αὐστηρό Ὁμιλεῖ ὁ Θεός: « Πρός σέ ὅμως, ἱερεῦ, ἀπευθύνω τήν κατηγορία μου…Θά σέ ἐξολοθρεύσω, διότι ὁ λαός μου κατεστράφη ἀπό ἔλλειψιν γνώσεως…Ἐπειδή τόν νόμου τοῦ ἐλησμόνησες, λησμονῶ καί ἐγώ τά τέκνα σου…Ἐκ τῆς ἁμαρτίας του λαοῦ μου τρέφονται καί τήν ἀνομίαν αὐτοῦ ἡ ψυχή των ἐπιθυμεῖ» (Ὠσ.4,4-8). Στήν παράγραφο αὐτή τοῦ προφήτου τίθενται πρό τῶν εὐθυνῶν τους οἱ ἱερεῖς γιατί ἀφήνουν τούς ἀνθρώπους μακρυά ἀπό τήν γνώση τήν ὁποία ὁ Προφήτης προσδιορίζει ὡς ἀγάπη πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο. Ὅπως ἐπίσης ψέγει αὐστηρά τήν καλλιέργεια μιᾶς λατρείας εἰδωλολατρικοῦ καί συμφεροντολογικοῦ γιά τούς ἴδιους χαρακτήρα. «Τρέφονται» ἐκμεταλλευόμενοι τήν ἄγνοια ἤ τήν ἠμιμάθεια τῶν ἀνθρώπων. Γίνεται σαφές ὅτι δέν εἶναι ὑγιής αὐτή ἡ συμπεριφορά. Δέν ἀντέχει ὁ κόσμος τέτοιου εἴδους συμπεριφορά μετά τήν παρεύλευση τόσων αἰώνων.

Ἐκτός τῶν κληρικῶν δριμύς εἶναι ὁ λόγος του γιά τούς πολιτικούς. Τό ἔχουμε δεῖ καί στόν προφήτη Ἠσαΐα μέ τόν βασιλιά Ἄχαζ ἀλλά καί σέ ἄλλες περιπτώσεις, τό βλέπουμε καί στόν Ὠσηέ. Ποιό; Τήν τακτική τῶν πολιτικῶν νά ἐνεργοῦν στηριζόμενοι μόνο στίς ἀνθρώπινες δυνάμεις καί ὄχι στόν Θεό. Ἕνας πολιτικός δέν εἶναι αὐτός πού περιμένουμε νά ἐμπιστεύεται ἀπώλυτα τόν Θεό -ἄν καί αὐτό θά ἦταν θεμιτό- ἀλλά νά ἔχει κάποια ἔστω πίστη στόν Θεό. Στηλιτεύει ὁ προφήτης ὄχι μόνο τήν ἀπιστία καί σκληροκαρδία τους ἀλλά καί τήν χρησιμοποίηση τῆς «θρησκείας» γιά τήν ἐξυπηρέτηση τῶν σκοπῶν του. Στήν περίπτωση αὐτή ὁ γνήσιος προφήτης πρέπει νά ἐπέμβει καί νά ἐλέγξει τόν θεομπαίχτη πολιτικό, κρατικό λειτουργό. Μόνον ὅταν θίγεται ἤ διώκεται ἡ πίστη δικαιοῦται ὁ θρησκευτικός λειτουργός νά ἐμπλέκεται στά πολιτικά δρώμενα. Εἶναι ξένο καί ἀδιανόητο νά τόν ὡθοῦν ἤ πολύ περισσότερο νά ἐπιθυμεῖ ὁ ἴδιος πολιτικές θέσεις ἐκ τῶν ὁποίων ἀπορρέουν μερισμοί καί κομματισμοί, διαμερίζοντας ἔτσι τό πνευματικό του ποίμνιο. Ὁ προφήτης-κληρικός εἶναι ὁ Χριστός στή γῆ ὁ ὁποῖος χωρᾶ ὅλους τούς ἀνθρώπους ἀνεξαρτήτου πεποιθήσεως.

Ἕνα ἐπιπλέον χαρακτηριστικό τῆς προσωπικότητας τοῦ προφήτη εἶναι ἡ διατύπωση τῆς ἀλήθειας, ἡ ὁποία ὅπως τότε ἔτσι καί τώρα, κοστίζει. Χρειάζεται μεγάλη πνευματική πρόοδος γιά νά δέχεσαι τήν ἀλήθεια στήν ζωή σου. Ὁ Ἰσραήλ δέν εἶχε αὐτό τό πνευματικό ἐπίπεδο καί γιά τόν λόγο αὐτό ὄχι μόνο δέν δεχόταν τίς νουθεσίες καί προφητικές ρήσεις ἀλλά ἀντίθετα ὀνόμαζε τόν προφήτη ἀνόητο καί τρελλό (Ὠσ.9,7) Μιά ὀργή χαρακτήριζε τήν στάση τους ἀπέναντί του. Εἶναι τακτική πού διαρκεῖ στούς αἰῶνες ὅταν κάποιος νιώθουμε ὅτι μᾶς ἐλέγχει μέ τόν λόγο του ἤ ἀκόμα καί μέ τήν μορφή του, μέ τήν παρουσία του. Μιά τέτοια ἀντιμετώπιση ἀποκαλύπτει τήν πνευματική ἀνεπάρκεια καί γυμνότητά μας.

Ἄν θέλαμε νά δωθεῖ σέ μιά ἔκφραση μόνο τό «πνεῦμα» τοῦ προφήτη μας, ἡ θεολογία του καί νά χαραχθεῖ ὁ λόγος του στήν μνήμη καί τίς καρδιές μας, ἄς ἀφωμιώσουμε ἕνα στίχο ἀπό τό μεστό χάριτος κείμενό του. Νά τί λέει ὁ προφήτης ὅτι ζητάει ἀπό τόν ἄνθρωπο ὁ Θεός:

«Ἀγάπην ἐπιθυμῶ καί ὄχι θυσίες, γνώσιν τοῦ Θεοῦ καί ὄχι ὁλοκαυτώματα» (Ὠσ.6,6)

Πρόσφατα Άρθρα

Η Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας–Στερεάς Ελλάδας στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας–Στερεάς Ελλάδας στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος

23 Σεπτεμβρίου 2025

Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών επισκέφθηκε σήμερα Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025 η νέα Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας –...

Read more
Η ΠΡΕΒΕΖΑ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Δεσμεύτηκε η περιουσία των δύο ξενοδόχων και του επισκόπου που πούλησαν την «παραλία του Αλέξη Ζορμπά» στα Χανιά

23 Σεπτεμβρίου 2025

Με μια κίνηση - μήνυμα για το εύρος και τη σοβαρότητα της υπόθεσης, η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από...

Read more
ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ Α’ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΙΘ’ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ Α’ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΙΘ’ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ

23 Σεπτεμβρίου 2025

Άρχισαν χθες, 22 Σεπτεμβρίου 2025, οι εργασίες του ΙΘ’ Πανελληνίου Λειτουργικού Συμποσίου Στελεχών Ιερών Μητροπόλεων, το οποίο διορ- γανώνει η...

Read more
Άφιξη Μητροπολίτου Καλαμαριάς Ιουστίνου και Αγιορείτου Ιερομονάχου Χρυσοστόμου στο Σύδνεϋ
Εκκλησία της Ελλάδος

Άφιξη Μητροπολίτου Καλαμαριάς Ιουστίνου και Αγιορείτου Ιερομονάχου Χρυσοστόμου στο Σύδνεϋ

23 Σεπτεμβρίου 2025

Την Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, αφίχθησαν στο Σύδνεϋ ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος και ο Πανοσιολογιώτατος Ιερομόναχος...

Read more
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΝΑΡΞΕΩΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ Ι.Μ. ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΝΑΡΞΕΩΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ Ι.Μ. ΧΑΛΚΙΔΟΣ

23 Σεπτεμβρίου 2025

Τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος τέλεσε τον Αγιασμό ενάρξεως του νέου σχολικού...

Read more
Ἁγιασμός στό Πανεπιστήμιο Πατρῶν γιά τό νέο Ἀκαδημαϊκό ἒτος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἁγιασμός στό Πανεπιστήμιο Πατρῶν γιά τό νέο Ἀκαδημαϊκό ἒτος

23 Σεπτεμβρίου 2025

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, ἐτέλεσε τήν Δευτέρα, 22.9.2025, τόν Ἁγιασμό μέ τήν ἒναρξη τῆς νέας ἀκαδημαϊκῆς χρονιᾶς, στό...

Read more
Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Κήπων
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Κήπων

23 Σεπτεμβρίου 2025

Την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025, η Εκκλησία μας εόρτασε την Σύλληψη του Αγίου ένδοξου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου. Στην...

Read more
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΤΡΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΟΙΚΙΑ ΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΤΡΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΟΙΚΙΑ ΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΥ

23 Σεπτεμβρίου 2025

Στην Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Αργυροκάστου κ. Ναθαναήλ και στο Αρχιερατικό Συλλείτουργο, που τελέστηκε με την ευκαιρία αυτή, συμμετείχε ο...

Read more
«Δέν λησμονοῦμε τήν Γενοκτονία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Δέν λησμονοῦμε τήν Γενοκτονία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας»

23 Σεπτεμβρίου 2025

Σέ κλῖμα βαθειᾶς συγκίνησης, τιμήθηκαν τά θύματα τῆς Μικρασιατικῆς Γενοκτονίας, μέ ἱερά μνημόσυνα, ὁμιλίες, λιτανεῖες καί καταθέσεις στεφάνων στόν Ἀνδριάντα...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Το έργο της δικαιοσύνης και των λειτουργών της είναι άξιο σεβασμού, αναντικατάστατο, ουσιαστικό και κορυφαίο σε μία ευνομούμενη πολιτεία»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το έργο της δικαιοσύνης και των λειτουργών της είναι άξιο σεβασμού, αναντικατάστατο, ουσιαστικό και κορυφαίο σε μία ευνομούμενη πολιτεία»

23 Σεπτεμβρίου 2025

Παρουσία του Προϊσταμένου του Πρωτοδικείου Σερρών κ. Κωνσταντίνου Γκόφα, της Προϊσταμένης Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σερρών κ. Ευστρατίας Μεγγέ και άλλων δικαστικών...

Read more
Η ζωή του πιστού είναι μια αντιστροφή στο ρεύμα του ποταμού της αμαρτίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ζωή του πιστού είναι μια αντιστροφή στο ρεύμα του ποταμού της αμαρτίας

23 Σεπτεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου Καμινίων ιερούργησε χθες Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού του Κυρίου μας...

Read more
Στήν Ἀγχίαλο Μπουργκάς Βουλγαρίας μέ τήν Παιδική Χορωδία τῆς Ἱ.Μ. Καστορίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Στήν Ἀγχίαλο Μπουργκάς Βουλγαρίας μέ τήν Παιδική Χορωδία τῆς Ἱ.Μ. Καστορίας

23 Σεπτεμβρίου 2025

Τό τριήμερο 19 ἕως 21 Σεπτεμβρίου 2025, ἡ Παιδική Χορωδία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καστορίας ταξίδεψε στήν Ἀγχίαλο Μπουργκάς Βουλγαρίας, προσκεκλημένη...

Read more
ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ «ΛΥΔΙΑ»
Χωρίς κατηγορία

ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ «ΛΥΔΙΑ»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Συνεχίζοντας μία πνευματική παράδοση πολλών ετών, που αντλεί τις ρίζες της, από τον αείμνηστο γέροντα Θεόφιλο Ζησόπούλο, η Χριστιανική Αδελφότητα...

Read more
Ανακοινωθέν αποφάσεων ΔΙΣ μηνός Νο­εμ­βρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Περὶ τῆς Φωτογραφικῆς Ἐκθέσεως «”Σὲ ὑπέρμαχον ἡ Οἰκουμένη”: Ὁ ἅγιος Δημήτριος ὁ Μυροβλήτης στὰ Βαλκάνια»

22 Σεπτεμβρίου 2025

Τὸ περιοδικὸ Θεολογία τοῦ Κλάδου Ἐκδόσεων τῆς Ἐπικοινωνιακῆς καὶ Μορφωτικῆς Ὑπηρεσίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σὲ συνεργασία μὲ τὸ Εὐρωπαϊκὸ...

Read more
Ο Μητροπολίτης Κίτρους στο Αργυρόκαστρο για την  Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μητροπολίτης Κίτρους στο Αργυρόκαστρο για την Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ

23 Σεπτεμβρίου 2025

Το διήμερο 20-21 Σεπτεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος μετέβη στο Αργυρόκαστρο της Βορείου Ηπείρου για...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025
Ο ταπεινός ποτέ δεν πέφτει

Ἡ ὑψίστη ἀξία τοῦ ἀνθρώπου

19 Οκτωβρίου 2023
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση (Κυριακή μετά την Ύψωση)

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Θέλει αυταπάρνηση

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Η Σωτηρία προέρχεται από το Χριστό

19 Σεπτεμβρίου 2021
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Το μήνυμα του Ευαγγελίου της Κυριακής μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

18 Σεπτεμβρίου 2021
Ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός ως πανοπλία

«Τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Αυταπάρνηση και οικογένεια – Κυριακή μετά την Ύψωση

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Χριστώ συνεσταύρωμαι»

19 Σεπτεμβρίου 2020
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Η Θεολογία του Σταυρού και του Εσταυρωμένου Κυρίου μας

15 Σεπτεμβρίου 2018
Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Νέα Ιωνία

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

15 Σεπτεμβρίου 2018
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Σταυρώθηκε για μένα (Αποστολικό Ανάγνωσμα)

14 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ακολουθία των Αγίων Παθών στον Ι.Ν. Aγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Το ζωηφόρο “σκάνδαλο” του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακής μετά την Ύψωση Αποστολικό ανάγνωσμα

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ Ευαγγέλιο : Μαρκ. 8,34-9,1 ΒΑΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Μαρκ, 8,34,9-1 Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Μαρκ. 8,34 – 9, 1 (16-9-2012)

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Τί συμβολίζει ὁ Σταυρός (β΄)

16 Νοεμβρίου 2023

Σωτήρια υπέρβαση Toυ Χρηστάκι Ευσταθίου Θεολόγου

21 Αυγούστου 2014

Προς αναζήτηση νοήματος για τη ζωή-Κυριακή μετά την Ύψωσιν

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την ύψωση του Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή Μετά την Ύψωσιν Το Ευαγγέλιο της εορτής, η απόδοσή του στην νεοελληνική.

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ – 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση

21 Αυγούστου 2014

15 Σεπ 2012 Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού -«Ος γαρ αν θέλη την ψυχήν αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν».

21 Αυγούστου 2014
Next Post
Η Διάρθρωση του Σώματος των Στρατιωτικών Ιερέων {ΣΤ΄ ΜΕΡΟΣ}

Η Διάρθρωση του Σώματος των Στρατιωτικών Ιερέων {ΣΤ΄ ΜΕΡΟΣ}

Ας προσπαθήσουμε νά ζήσουμε τή γιορτή

Ας προσπαθήσουμε νά ζήσουμε τή γιορτή

Βηθλεέμ, ἑτοιμάζου!

Συνδαιτυμόνες του Μεγάλου Δείπνου

Το Άθλημα της Πίστεως

Συνδαιτυμόνες του Μεγάλου Δείπνου

«Ἄνθρωπός τις ἐποίησε δεῖπνον μέγα...»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist